abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163659642
Ik leef nu al ca 8 jaar in een sociaal isolement, zelfs daarvoor toen het nog wat beter ging was ik al altijd zo'n thuisblijver die nooit eens een dagje weg ging. Ik wil dit isolement nu doorbreken en mezelf ontwikkelen door ook wat meer van het land te zien. De enige stad waar ik tot nu toe ooit ben geweest is Amsterdam en Utrecht, merk vaak dat mensen raar opkijken als ik vertel dat ik bijna nooit buiten de provincie kom.

Maar hoe moet ik dit nu aanpakken, hoe leg ik in godsnaam contact met onbekende mensen?!
pi_163659742
Sportvereniging?
pi_163659774
Gewoon een praatje met ze beginnen? En blijkbaar lukt dat je wel, aangezien je aangeeft dat mensen raar opkijken zodra je ze hebt verteld dat je uit de provincie komt.
Anders probeer je eens bijvoorbeeld bushaltes? :P

Waarom heb je zo lang in een isolement geleefd?
pi_163659778
quote:
12s.gif Op maandag 11 juli 2016 02:01 schreef 0906 het volgende:

Maar hoe moet ik dit nu aanpakken, hoe leg ik in godsnaam contact met onbekende mensen?!
Onbekende mensen kun je het best nooit vertrouwen.
Mijn ervaring is dat familie en mensen die ja al uit jeugd kent het langst meegaan.
pi_163659793
quote:
2s.gif Op maandag 11 juli 2016 03:21 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat familie en mensen die ja al uit jeugd kent het langst meegaan.
Behalve dan je grootouders.

Maar voor mij lijkt dit niet echt op te gaan wat familie betreft en het gros van de mensen waar ik nu al langer mee omga, ken ik pas sinds na m'n jeugd. Maar misschien ben ik gewoon meer een uitzondering wat dit betreft :P.
pi_163659795
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 03:54 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Behalve dan je grootouders.

Maar voor mij lijkt dit niet echt op te gaan wat familie betreft en het gros van de mensen waar ik nu al langer mee omga, ken ik pas sinds na m'n jeugd. Maar misschien ben ik gewoon meer een uitzondering wat dit betreft :P.
Uitzonderingen heb je altijd, de meeste mensen zijn net ratten.
  maandag 11 juli 2016 @ 06:47:46 #7
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_163659951
Zoek een hobby. Bijvoorbeeld iets verzamelen en dan beurzen door het hele land bezoeken, heb je gelijk een gespreksonderwerp. Of verdiep je in iets en ga op onderzoek uit, naar lezingen, locaties, bibliotheken, musea. Ook dan heb je een gespreksonderwerp om het ijs te breken.
pi_163659986
Ga werk zoeken.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 11 juli 2016 @ 07:11:17 #9
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_163659993
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 07:07 schreef bijdehand het volgende:
Ga werk zoeken.
... als koerier, anders kom je nog nergens...
pi_163660168
quote:
3s.gif Op maandag 11 juli 2016 03:56 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Uitzonderingen heb je altijd, de meeste mensen zijn net ratten.
wat een extreem negatieve kijk.Hier zit vast een traumaatje achter
pi_163660355
Koop een fiets en ga erop uit!

Fietsers maken altijd met elkaar een praatje, en er zijn ook verenigingen waar je voor een paar euro in een B&B kan overnachten.

Maak een rondje Zeeland ofzo!
pi_163660476
Kies een stad waar een festival of concert gaande is. Mocht je het moeilijk vinden aanspraak te krijgen, dan heb je in ieder geval nog iets om plezier aan te beleven. Je zou ook een groepsreis kunnen boeken naar een ander land om zo meer van de wereld te zien en contacten op te doen.

Of Pokemon Go.
  maandag 11 juli 2016 @ 09:10:27 #13
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_163660641
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 08:25 schreef Mr.Ping het volgende:
Koop een fiets en ga erop uit!

Fietsers maken altijd met elkaar een praatje, en er zijn ook verenigingen waar je voor een paar euro in een B&B kan overnachten.

Maak een rondje Zeeland ofzo!
Op een waterfiets zeker?
  maandag 11 juli 2016 @ 09:16:36 #14
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_163660699
quote:
10s.gif Op maandag 11 juli 2016 08:45 schreef -Strawberry- het volgende:
Kies een stad waar een festival of concert gaande is. Mocht je het moeilijk vinden aanspraak te krijgen, dan heb je in ieder geval nog iets om plezier aan te beleven. Je zou ook een groepsreis kunnen boeken naar een ander land om zo meer van de wereld te zien en contacten op te doen.

Of Pokemon Go.
Hem in zijn eentje sturen naar festival of concert. Waar iedereen blij doet. Maar waar hijzelf niemand kent. Top suggestie. Werkelijk. NOT.
pi_163660711
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 09:16 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Hem in zijn eentje sturen naar festival of concert. Waar iedereen blij doet. Maar waar hijzelf niemand kent. Top suggestie. Werkelijk. NOT.
Met die logica kun je bijna nergens naartoe. Zijn eerste doel is om het huis uit te komen.
pi_163660771
Als je een camera hebt zijn er een heleboel mooie plekken in Nederland om bijvoorbeeld foto's te maken. Ik denk dat het helpt om ergens met een bepaald doel heen te gaan.
pi_163660790
NMLK? Dan kom je andere mensen tegen die ook op zoek zijn naar contacten.
pi_163660808
quote:

[..]

Ja serieus. Als je ergens makkelijk in gesprek raakt is het wel een festival :)
pi_163661606
quote:
14s.gif Op maandag 11 juli 2016 09:23 schreef -Strawberry- het volgende:
Als je een camera hebt zijn er een heleboel mooie plekken in Nederland om bijvoorbeeld foto's te maken. Ik denk dat het helpt om ergens met een bepaald doel heen te gaan.
Ik kan dit beamen :Y Had sowieso niet het probleem dat ik niet genoeg onder de mensen kwam, maar sinds ik me serieus richt op fotografie is het wel heel erg toegenomen.
pi_163661808
Om meer van het land te zien kan je gewoon met een bepaalde regelmaat (afhankelijk ook van je financiële situatie) plannen dat je een dorp of stad gaat bezoeken. Hier is al een leuk lijstje:

https://www.skyscanner.nl(...)=soc_fcb_00640_00019

Verder; Neem een hond. Een hond is een ijsbreker en andere hondeneigenaren zullen je snel genoeg aanspreken om een praatje te maken.
pi_163662073
quote:
Dat niet, meer de verbazing dat ik altijd thuiszit en nooit een keertje buiten de provincie of omgeving kom.

quote:
10s.gif Op maandag 11 juli 2016 08:45 schreef -Strawberry- het volgende:
Kies een stad waar een festival of concert gaande is. Mocht je het moeilijk vinden aanspraak te krijgen, dan heb je in ieder geval nog iets om plezier aan te beleven.
quote:

[..]

Hoe leg ik contact als ik daar in m'n uppie ben en iedereen is daar met 2 of meer bij elkaar, lijkt me zo ongemakkelijk en moeilijk omdat ik van mezelf al moeilijk contact leg.

quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 09:25 schreef DoubleDip het volgende:
NMLK? Dan kom je andere mensen tegen die ook op zoek zijn naar contacten.
Dat komt iets te geforceerd over, en bovendien voldoe ik ook niet aan hun profiel want ik ben niet hoogopgeleid.

Wellicht misschien een dagje Amsterdam doen maar ook daar, hoe leg ik als eenling contact met vreemde mensen?
pi_163662088
Ga eens lekker op vakantie.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_163663822
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 11:05 schreef 0906 het volgende:
Hoe leg ik contact als ik daar in m'n uppie ben en iedereen is daar met 2 of meer bij elkaar, lijkt me zo ongemakkelijk en moeilijk omdat ik van mezelf al moeilijk contact leg.

Wellicht misschien een dagje Amsterdam doen maar ook daar, hoe leg ik als eenling contact met vreemde mensen?
Vaak is dat niet zo moeilijk als je jezelf maar open opstelt dus niet verdiept in een boek of je mobiel en vooral geen oortjes in doen.
En oefen eens met 'onzin' gesprekjes zonder verder doel. Die heb ik zo vaak, gewoon spontaan een opmerking maken in een winkel, bij de kassa, als je op een bankje zit buiten. Zie ik bv zo'n man alleen treuzelen bij de bananen en dan zo'n tros pakken van ¤3,50 of zo terwijl er naast de zakken met prima bananen van ¤1,- per zak liggen.. Soms zeg ik dan spontaan iets daarover. Zo van "Hé, die zijn meer dan de helft goedkoper en net zo goed!". Soms vloeit daar een kort gesprekje uit voort en soms niet. Maakt niet uit want ik ben niet wanhopig opzoek naar sociaal contact.

De leukste ervaring was toen ik opzoek was naar een cd van een muziek type waar ik helemaal niets van weet (trance/house) voor een cadeautje. Heb ik gewoon iemand aangesproken die in die sectie aan het zoeken was. Of ze me konden helpen want ik had geen flauw idee... Echt lol gehad met haar en haar vriendin. Samen nog koffie gaan drinken ook.
Btw; cadeautje viel super in de smaak bij de ontvanger.
  maandag 11 juli 2016 @ 13:33:09 #24
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_163665009
Via internet mensen ontmoeten kan ook? Je hebt websites waar je contact kan leggen met nieuwe mensen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_163665862
Scroll omlaag en zie de meetingtopics onder de centraal geplaatste topics. Daar kun je je aansluiten bij een uitje dat je leuk lijkt of anders zelf iets opperen.

Heb je een buurthuis of vrijwilligerscentrale in de buurt? Dan zou je daar ook eens contact op kunnen nemen. Misschien kun je elkaar een plezier doen door er samen op uit te kunnen ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')