Die banken hobbelen al jaren achteruit. Die slechte leningen stonden al lang op de balans, dat is 95% nationaal, dat heeft allemaal niks met Brexit te maken. Het is niet zo dat een failliete Italiaanse keukenboer nu opeens door de Brexit zijn lening aan de bank niet meer terug kon betalen, dat kon hij toch al niet.quote:Op zondag 10 juli 2016 19:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar wat Nintex net post is de directe oorzaak dus wel Brexit.
Hoewel ze vanaf 2009 al heel erg slecht scoort.
quote:Op zondag 10 juli 2016 19:27 schreef vigen98 het volgende:
Als de bubbel ontploft, wat zullen ze gevolgen zijn?
Ja, idd, die conclusie ben ik ook geneigd om te trekken, Brexit verergert alleen een onderliggende structurele basis die niet deugt.quote:Op zondag 10 juli 2016 19:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die banken hobbelen al jaren achteruit. Die slechte leningen stonden al lang op de balans, dat is 95% nationaal, dat heeft allemaal niks met Brexit te maken. Het is niet zo dat een failliete Italiaanse keukenboer nu opeens door de Brexit zijn lening aan de bank niet meer terug kon betalen, dat kon hij toch al niet.
Brexit is misschien een duwtje de verkeerde kant op geweest, maar een normale solvabele bank die moet dat kunnen hebben, dat soort gebeurtenissen zijn jaarlijks.
Vergelijk het met een schip dat jarenlang geen onderhoud kent, het ruim staat half onder water, er zit houtworm in de mast, er zitten mosselen onder de kiel. Dan komt er een briesje en het schip zegt krak. Komt het dan door dat briesje of door dat achterstallige onderhoud?
En Brexit (in ieder geval de schok, de gewaarwording) is maar eenmalig.quote:Op zondag 10 juli 2016 19:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, idd, die conclusie ben ik ook geneigd om te trekken, Brexit verergert alleen een onderliggende structurele basis die niet deugt.
Nadeel van Deutsche Bank is dat als die eenmaal gaat het gelijk is aan een WMD. Lehman had een leverage van 31:1 toen die omviel, Deutsche zit op 100:1. Een klap van Lehman x 3.quote:Op zondag 10 juli 2016 19:31 schreef LXIV het volgende:
Die bubble ontploft dus niet, want too big to fail. Hooguit nationalisatie en een redding met de geldpers.
Leverage zegt niks natuurlijk. Een klein bankje kan een leverage van 1000 hebben en dan is er nog niks aan de hand. Het gaat om exposure.quote:Op zondag 10 juli 2016 19:33 schreef Nintex het volgende:
[..]
Nadeel van Deutsche Bank is dat als die eenmaal gaat het gelijk is aan een WMD. Lehman had een leverage van 31:1 toen die omviel, Deutsche zit op 100:1. Een klap van Lehman x 3.
Wat? 100:1?quote:Op zondag 10 juli 2016 19:33 schreef Nintex het volgende:
[..]
Nadeel van Deutsche Bank is dat als die eenmaal gaat het gelijk is aan een WMD. Lehman had een leverage van 31:1 toen die omviel, Deutsche zit op 100:1. Een klap van Lehman x 3.
Nee, maar over de leverage waren afspraken, toch?quote:Op zondag 10 juli 2016 19:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Leverage zegt niks natuurlijk. Een klein bankje kan een leverage van 1000 hebben en dan is er nog niks aan de hand. Het gaat om exposure.
De les van Lehmann is dat dit dus niet meer kan/mag gebeuren. Een bank laten vallen is gewoon een keuze. Waarschijnlijker is gewoon een freeze, nationalisatie, herkapitalisering en hoppa.
Ja, maar als jij met leverage long zit op het pond vs dollar en dat pond daalt dan met 15%, dan klapt je leverage ook omhoog (omdat je vermogen daalt)quote:Op zondag 10 juli 2016 19:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, maar over de leverage waren afspraken, toch?
Ik bedoel, omdat ze in The City een beetje soepeler waren, ging Lehman met credit swaps in Londen zitten toch?
Het nieuwe systeem is dan een federaal Europa met een euro die net zoveel waard is als WC papier en voedselbonnen voor de bevolking.quote:Op zondag 10 juli 2016 19:36 schreef ErwinRommel het volgende:
Laat maar klappen die bende.
Kunnen we schoon schip maken en een ander systeem bedenken.
Als Duitsland gaat is er weinig over om mee te redden. Die geldpers is ook maar beperkt succesvol.quote:Op zondag 10 juli 2016 19:31 schreef LXIV het volgende:
Die bubble ontploft dus niet, want too big to fail. Hooguit nationalisatie en een redding met de geldpers.
Ja, maar met een geldpers kun je alles redden wat je wil. Al heeft DB een schuld van 2.000 miljard. Dat is ook maar 1 druk weer op de knop.quote:Op zondag 10 juli 2016 19:39 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Als Duitsland gaat is er weinig over om mee te redden. Die geldpers is ook maar beperkt succesvol.
Ben benieuwd hoe grote butthurt de eurofielen nu hebben.
We gaan het zien.quote:Op zondag 10 juli 2016 19:39 schreef Nintex het volgende:
[..]
Het nieuwe systeem is dan een federaal Europa met een euro die net zoveel waard is als WC papier en voedselbonnen voor de bevolking.
Daar ga ik vooralsnog wel vanuit.quote:Op zondag 10 juli 2016 19:46 schreef Manke het volgende:
Banken dood laten bloeden, we overleven het wel.
En wat gebeurt er dan bijvoorbeeld met de hypotheken en de spaartegoeden?quote:Op zondag 10 juli 2016 19:46 schreef Manke het volgende:
Banken dood laten bloeden, we overleven het wel.
Die kun je dan vergeten. Er is geen geld als je dat tot in het oneindige kan blijven drukken. Dat is zelfvernietiging.quote:Op zondag 10 juli 2016 19:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
En wat gebeurt er dan bijvoorbeeld met de hypotheken en de spaartegoeden?
Ok. Dus als het ware ruil ik mijn spaargeld dan om voor mijn hypotheek. Hmm. Deal, dat is wel te behapstukken.quote:Op zondag 10 juli 2016 19:50 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Die kun je dan vergeten. Er is geen geld als je dat tot in het oneindige kan blijven drukken. Dat is zelfvernietiging.
Wat anders wil men doen om geen anarchie te krijgen?quote:Op zondag 10 juli 2016 19:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ok. Dus als het ware ruil ik mijn spaargeld dan om voor mijn hypotheek. Hmm. Deal, dat is wel te behapstukken.
Gewoon, langzaam de euro naar nul drukken.quote:Op zondag 10 juli 2016 19:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Wat anders wil men doen om geen anarchie te krijgen?
De vraag is hoelang je dat kunt blijven doen, toch niet eeuwig mag ik hopen?quote:Op zondag 10 juli 2016 19:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Gewoon, langzaam de euro naar nul drukken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |