Op zondag 7 augustus 2016 13:34 schreef mytec het volgende:Nog een verzameling van restaurant/eettentjes van de laatste weken. De foto's zijn niet allemaal even goed helaas.
Waar:
Konbu Streetfood -OOSTERSTRAAT 10, 9711 NT
Groningen,
Wanneer: 1 Juli
Wat at je:
[
afbeelding ]
Gekozen voor de Konbu special ramen en ik moet zeggen die beviel erg goed. Erg smaakvol en ging er prima in. In tegenstelling tot de flessen wijn die door deze topics gaan heb ik bij deze schotel twee biertjes genuttigd, een Sapporo (japan) en een Saigon (vietnam).
Naast Ramen en Pho zijn er nog meerdere kleinere gerechtjes beschikbaar die ik een volgende keer zeker ga proberen.
Verdict:
Vrij nieuw asian streetfood restaurant met een heerlijk relaxte sfeer, waren met een internationaal gezelschap en het was er prima vertoeven. Erg vriendelijk, en zeker de moeite waard om terug te keren.
Waar: Louis XV, Oude Kijk in Het Jatstraat 47, 9712 EC Groningen
Wanneer: 4 Augustus
Wat at je: Het dagmenu, voor een prima prijs, vraag me niet hoeveel wat ik heb niet betaald.
Als amuse kregen wij een mousse van pompoen met een gelei en spek. Zeer smaakvol, al was de spek wat taai. [
afbeelding ]
Als voorgerecht hadden we een proeverij van 4 gerechtjes
[
afbeelding ]
Van links naar rechts: Erg smaakvol bonbon van rund, kroketje met pompoen vulling, bonbon van geconfijte eend, en rechts een zalm tartaartje. Deze gingen er eigenlijk wel goed in, en als ik Iwanius was geweest had ik ze zeker nog een keer laten uitkomen. Opmaak oogde wel wat slordig.
Als hoofdgerecht kabeljauw met wat groenten, zoals te zien is op de foto lag er eigenlijk maar weinig kabeljauw, dat door het bos van de groenten niet meer te zien was. Smaakte, maar niet bijzonder lekker. Daarnaast nog salade en wat patatjes erbij waar niks op aan te merken was.
[
afbeelding ]
Mijn andere tafelgenoten hadden parelhoen met een worstje van gevogelte, wat prima smaakte en eigenlijk een betere keuze was. En een portobello met geitenkaas, niet echt mijn ding maar was ook prima.
Als toetje een proeverij met een brownie, een bavarois van wilde perzik, een bolletje ijs en een bavarois van rood fruit. Prima afsluiter.[
afbeelding ]
Verdict: Bij binnenkomst was het erg warm, gelukkig een tafeltje naast een open deur gekregen waar het eigenlijk wel prima was qua temperatuur. Bediening attent en wist ook welke bieren bij welke gerechten zouden passen. Wat ook maar goed is, want de afbeeldingen van de biertjes op de kaart waren zo klein dat ik een trippel aanzag voor een weizen.
Waar: Cho Fah eathai - Gelkingestraat 5, 9711 NA Groningen
Wanneer: 5 Augustus
Wat at je: Gekozen voor de Pad Thai met black tiger schrimps, aangezien we snel wouden eten geen andere gerechtjes besteld. Achteraf gezien was dit ook zeker niet nodig een flink bord dat goed vulde.
[
afbeelding ]
Verdict: Smaakvolle schotel maar zeker niet te pikant, bediening was erg vriendelijk waarbij ze vroegen of nog wat anders wouden maar zeker niet opdringerig waren. Eigenlijk waren alle tafels gereserveerd maar aangezien we vroeg waren kon het nog prima.
[