abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 augustus 2016 @ 11:02:13 #181
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_164516157
Nee, het aperitief was vooraf. Bijj de friandises zat voor mij alleen koffie.

49 euro voor dit alles was spotgoedkoop.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  zondag 14 augustus 2016 @ 11:04:38 #182
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_164516181
En foto gefixt. Thanks!
  zondag 14 augustus 2016 @ 11:07:05 #183
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_164516218
*delete*

Als jij nou ook delete doet, dan haalt Mini of Isa het vast wel weg.

[ Bericht 44% gewijzigd door RobinOok op 14-08-2016 11:25:53 ]
  zondag 14 augustus 2016 @ 11:09:27 #184
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_164516251
Voor wie t opvalt: Tot en met de eendenlever zaten we buiten. Daarna werd t wat frisser en zijn we naar binnen verhuisd.
  zondag 14 augustus 2016 @ 11:10:31 #185
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_164516267
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 11:07 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Niet. Sukkel. :+
Nu een spatie voor de jpg
Nu wel. Iets met mobiel :')
  zondag 14 augustus 2016 @ 13:34:33 #186
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_164518675
Ziet er allemaal prima uit en zeer betaalbaar voor een 8 gangenmenu. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_164520728
Ziet er heerlijk uit :)
  zondag 14 augustus 2016 @ 19:51:29 #188
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_164528452
Wow, 49 euro? Dat is echt spot goedkoop! Hier op Curacao kloppen de prijzen sowieso voor geen meter (denk, alles 2 keer zo duur als in NL, zonder dat het beter is), maar dat is echt geweldig.

Dat eucalyptus blad, is dat niet gewoon sorrel cress / red veined sorrel? Gebruiken wij ook heel veel in de keuken als garnituur.
pi_164531658
Mooi dinertje en inderdaad erg nette prijs. :) Dessert lijkt mij ook erg lekker. :9
pi_164532385
Wat een mooie smakelijke gerechten voor weinig geld. Van 7 Tot kwart voor 2 snachts gezeten, allemachtig wat lang :%
pi_164545361
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 13:34 schreef golfer het volgende:
Ziet er allemaal prima uit en zeer betaalbaar voor een 8 gangenmenu. ^O^
Restaurant Infini in Wahlwiller, een dorpje in de buurt van Valkenburg, Zuid-Limburg.= Check en in de agenda voor wanneer ik die kant uitga. Dank voor je uitstekende recensie MUF. En vereert naar je subtiele verwijzing... ;)

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2016 11:07:10 ]
pi_164545957
Tumtum van vlierbloesem! O+
pi_164555976
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 13:34 schreef mytec het volgende:
Nog een verzameling van restaurant/eettentjes van de laatste weken. De foto's zijn niet allemaal even goed helaas.

Waar:
Konbu Streetfood -OOSTERSTRAAT 10, 9711 NT
Groningen,
Wanneer: 1 Juli
Wat at je:
[ afbeelding ]
Gekozen voor de Konbu special ramen en ik moet zeggen die beviel erg goed. Erg smaakvol en ging er prima in. In tegenstelling tot de flessen wijn die door deze topics gaan heb ik bij deze schotel twee biertjes genuttigd, een Sapporo (japan) en een Saigon (vietnam).
Naast Ramen en Pho zijn er nog meerdere kleinere gerechtjes beschikbaar die ik een volgende keer zeker ga proberen.

Verdict:
Vrij nieuw asian streetfood restaurant met een heerlijk relaxte sfeer, waren met een internationaal gezelschap en het was er prima vertoeven. Erg vriendelijk, en zeker de moeite waard om terug te keren.

Waar: Louis XV, Oude Kijk in Het Jatstraat 47, 9712 EC Groningen
Wanneer: 4 Augustus
Wat at je: Het dagmenu, voor een prima prijs, vraag me niet hoeveel wat ik heb niet betaald.
Als amuse kregen wij een mousse van pompoen met een gelei en spek. Zeer smaakvol, al was de spek wat taai. [ afbeelding ]

Als voorgerecht hadden we een proeverij van 4 gerechtjes
[ afbeelding ]
Van links naar rechts: Erg smaakvol bonbon van rund, kroketje met pompoen vulling, bonbon van geconfijte eend, en rechts een zalm tartaartje. Deze gingen er eigenlijk wel goed in, en als ik Iwanius was geweest had ik ze zeker nog een keer laten uitkomen. Opmaak oogde wel wat slordig.

Als hoofdgerecht kabeljauw met wat groenten, zoals te zien is op de foto lag er eigenlijk maar weinig kabeljauw, dat door het bos van de groenten niet meer te zien was. Smaakte, maar niet bijzonder lekker. Daarnaast nog salade en wat patatjes erbij waar niks op aan te merken was.
[ afbeelding ]

Mijn andere tafelgenoten hadden parelhoen met een worstje van gevogelte, wat prima smaakte en eigenlijk een betere keuze was. En een portobello met geitenkaas, niet echt mijn ding maar was ook prima.

Als toetje een proeverij met een brownie, een bavarois van wilde perzik, een bolletje ijs en een bavarois van rood fruit. Prima afsluiter.[ afbeelding ]

Verdict: Bij binnenkomst was het erg warm, gelukkig een tafeltje naast een open deur gekregen waar het eigenlijk wel prima was qua temperatuur. Bediening attent en wist ook welke bieren bij welke gerechten zouden passen. Wat ook maar goed is, want de afbeeldingen van de biertjes op de kaart waren zo klein dat ik een trippel aanzag voor een weizen.

Waar: Cho Fah eathai - Gelkingestraat 5, 9711 NA Groningen
Wanneer: 5 Augustus
Wat at je: Gekozen voor de Pad Thai met black tiger schrimps, aangezien we snel wouden eten geen andere gerechtjes besteld. Achteraf gezien was dit ook zeker niet nodig een flink bord dat goed vulde.
[ afbeelding ]
Verdict: Smaakvolle schotel maar zeker niet te pikant, bediening was erg vriendelijk waarbij ze vroegen of nog wat anders wouden maar zeker niet opdringerig waren. Eigenlijk waren alle tafels gereserveerd maar aangezien we vroeg waren kon het nog prima.

[
thanks! Ik ga binnenkort bij Konbu eten. Louix de zoveelste ben ik een tijd geleden geweest met zo'n restaurant-actie en dat viel me toen ook tegen.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_164592027
Ik moet altijd aan Youp van 't Hek denken bij 8- gangen menu's. Lang geleden had ie een stukje over het Amstel Hotel in zijn voorstelling, waar hij 3x het 8 gangen menu bestelde. Als kind snapte ik nooit hoe iemand zoveel zou kunnen eten ( 3x 8 borden vol!) Maar ja dat was natuurlijk de grap dacht ik....

Nu weet ik dat het 8x muizehapjes zijn :D en dat een flinke eter dat inderdaad wel 3x weg kan stouwen :P
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_164594325
Ik ben eigenlijk nog nooit ergens geweest waar ik driemaal een dergelijk menu op zou kunnen. Je zit toch meestal wel aardig vol aan het eind van de avond. :Y
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 19:24:26 #196
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_164594571
Ik at vorige week met moeite 6 gangen op in 't Amsterdammertje.

Herken dat van die muizenhapjes ook nooit zo goed, dat heb ik eigenlijk alleen bij gin neo bistro gehad, bij alle sterrententen altijd voldaan, Lucas rive zelfs op zijn Chinees vol bijna.
Muizenhapjes.. Beetje populaire prietpraat voor mensen die liever bij de Griek 460 gram vlees en een flinke bak friet nemen voor mijn gevoel. Prima, ieder zijn ding.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 20:15:03 #197
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_164596083
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 17:57 schreef vaarsuvius het volgende:
Ik moet altijd aan Youp van 't Hek denken bij 8- gangen menu's. Lang geleden had ie een stukje over het Amstel Hotel in zijn voorstelling, waar hij 3x het 8 gangen menu bestelde. Als kind snapte ik nooit hoe iemand zoveel zou kunnen eten ( 3x 8 borden vol!) Maar ja dat was natuurlijk de grap dacht ik....

Nu weet ik dat het 8x muizehapjes zijn :D en dat een flinke eter dat inderdaad wel 3x weg kan stouwen :P
Ik denk niet dat jij veel ervaring hebt met het nuttigen van 8-gangenmenu's, anders zou je de grap van Youp ook belachelijk vinden en zeker niet denken dat een flinke eter dat 3x op zou kunnen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_164596513
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 20:15 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik denk niet dat jij veel ervaring hebt met het nuttigen van 8-gangenmenu's, anders zou je de grap van Youp ook belachelijk vinden en zeker niet denken dat een flinke eter dat 3x op zou kunnen.
Ik was een jaar of 8 toen die show uit kwam hè......

En een man die fysieke arbeid verricht of veel sport krijgt dat echt wel op hoor, in de tijd dat je aan tafel zit. ik heb het niet over ff in 20 minuten naar binnen schrokken, maar over de tijd dat zo'n diner normaal in beslag neemt, namelijk zo'n beetje de gehele avond. (Zie voorbeeld hierboven)

Overigens heb je gelijk dat ik er weinig ervaring mee heb, afgezien van wat formele gelegenheden van wat familieleden kom ik nooit in sterrententen. Laatste keer was emeritaat van een opa denk ik, al een hele tijd geleden.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 20:33:48 #199
62913 Blik
The one and Only!
pi_164596734
Ik zit altijd goed vol na een 6/8/10 gangen-menu. Nooit de behoefe gehad om nog iets te eten diezelfde avond.
pi_164601046
Bij hele goede restaurants zit je aan het einde van de avond na 8-10 gangen juist echt perfect vol. Vol genoeg dat je geen zin meer hebt in meer eten, maar ook niet zo vol dat je amper weg kunt lopen. Gewoon perfect. Komt denk ik ook door de tijd die je aan tafel zit, zou je die 8 gangen in een uur naar binnen stouwen zou je wel te vol zitten denk ik.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_164602494
Na een voor-, tussen- en hoofdgerecht hoef ik meestal al bijna geen dessert meer, al zou het nog net passen. Als het goed is zijn menu's met meer gangen precies zo uitgekiend dat je vol maar niet overvol van tafel gaat.
Maar als je gewend bent om je het schompes te eten bij een Griek met 1 gigantische maaltijd, dan snap ik wel dat 8 kleine gangen aanvoelt alsof het veel minder is.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_164602874
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 20:26 schreef vaarsuvius het volgende:
En een man die fysieke arbeid verricht of veel sport krijgt dat echt wel op hoor
niemand zegt dat je ongelijk hebt. Maar ik denk dat zo'n man (wat net zo goed een vrouw kan zijn maar dat ter zijde) niet naar zo'n restaurant gaat om zichzelf vol te proppen omdat hij de dag erop weer flink aan de bak moet.
pi_164605760
Ik denk juist dat de kleine beetjes eten over een lange tijd je voller maken. Krijg je die 8 tegelijk dan krijg je ze wel weg, en dan heb je 3 uur later honger. Eet je rustig en geniet je er van dan zit je niet vol maar je hebt genoeg gehad. Ik eet om deze reden ook vaak rond 5 uur graag wat olijven of stukjes worst etc. Anders ga ik om 23 uur aan de bitterballen..
pi_164615389
Ik vind het een heel vervelend gevoel als ik écht te veel gegeten heb. Pijn in je buik, zweten, misselijk zelfs, het gevoel dat je onmiddelijk Obesitas hebt.

Overkomt me alleen bij all you can eat woktenten trouwens. Omdat ik denk "nog 1x zo'n lekker bordje met ossenhaas en wat zwarte pepersaus halen"

Wie ooit bedacht heeft dat je je zo ellendig volgevreten moet voelen om het een geslaagde avond te noemen.... Rare welvaartsziekte is dat toch.
Ja ik geef verdomme 20 ¤ uit voor een Kiropolos XXL schotel dus dan wil ik wel voelen dat ik lekker veul gegeten heb he!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  Moderator / Redactie Sport zondag 21 augustus 2016 @ 18:07:44 #205
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_164738638
Waar? Van der Meer, IJmuiden http://vandermeerrestaurant.com/
Wanneer? Vrijdag 19 augustus 2016, op mijn verjaardag
Wat at je? Menu is simpel 3 gangen voor 29,50.
Impressie? Zie hieronder.
Kosten? Geen idee. Ik werd getrakteerd.
Cijfer? 8,5

Van der Meer is in november 2014 geopend en ik had hem eigenlijk pas sinds begin dit jaar op het lijstje staan. De kok is na jaren van omzwervingen op goed niveau nu zijn eigen zaak begonnen. Concept is simpel 3 gangen van de kaart. Voor/hoofd en hoofd/na kan natuurlijk ook. Buiten de kaart om hebben ze ook nog een weekgerecht.

Met vijf man gingen we eten. Ik had de East meets West (foto 1): Ebi-Fry, een Japanse garnaal uit de hete olie met zeewiersalade, gebakken inktvis uit Thailand met Asian saus, een kroketje van Hollandse Noordzee garnalen en een salade van Zeeuwse mosselen. Smaakte zeer goed. :Y
Op foto 2 is de Eendenhammetje met een gevogelte mousse, verse waldorfsalade, cumberlandsaus en gebrande walnoten te zien. Was ook :9 hoorde ik ;).

VOor het hoofd koos ik voor de runderentrecote met ratatouille. Ik wilde het vlees lekker rood hebben en kreeg het ook lekker rood. Was goed op smaak en het was prima. Alles goed op smaak. Mijn broertje had de kogelbiefstuk op foto 5. Hij wilde het vlees medium hebben en kreeg het ook medium.

Ma en oma gingen voor de vis op foto 4. Was lekker, echter de vis kon een minuutje (of 2) minder in de pan gebruiken. Het neigde naar de droge kant. Oom had de Geroosterde kip en was ook zeer tevreden. Alles ook goed op smaak.

De dessert heb je de keuze uit vier desserts. Ik had de sinaassappelbombe op foto 6 en anderen het Weense dessert op foto 7. Was ook :9.

Lekkere huiswijnen en IJmuidense biertjes op de kaart. Ik had het er eigenlijk al eens eerder moeten gaan eten. Ik wil zeker terug. Want zo'n restaurant als dit is er in IJmuiden verder niet.

Voor

Hoofd

Na

winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_164739115
Daar heb ik ook wel zin in borisz _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 21 augustus 2016 @ 18:29:59 #207
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_164739258
Ik vind het allemaal wat veel en wat simpel op een bord gekwakt, maar als de smaken maar goed zijn.
Poef.....gone! ©golfer
pi_164739342
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 18:29 schreef golfer het volgende:
Ik vind het allemaal wat veel en wat simpel op een bord gekwakt, maar als de smaken maar goed zijn.
Ik vond het juist fijn dat het geen liflafjes zijn.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_165505933
Waar? Allegaartje Koreaans eethuis http://www.allegaartje-catering.nl/ - Zwaanshals, Rotterdam
Wanneer? Vandaag, 22-9
Wat at je? Zie onder; 1 hoofdgerecht en 3 bijgerechtjes, dessert, 3 wijn en 3 frisdrank.
Impressie? Zie onder!
Kosten? Met fooi ¤50 - voor twee.
Cijfer? 8,5!

Vandaag met Mini naar Allegaartje geweest. Allegaartje ken ik al van een markt waar zowel zij als wij met de bakkerij staan, en naast markten en catering hebben ze sinds mei een Koreaans eethuis aan de Zwaanshals.

Geen superuitgebreide kaart, maar toch genoeg om uit te kiezen. De gerechten zijn meer dan prima, lekker, goed op smaak, pittig maar niet té.

Ik had wijn, mini non-alcoholische drankjes (perensap en een kaneellimonade).

Bediening een absolute tien! Oprechte interesse, enthousiast. Absolute aanrader.

Kaneellimonade, bestaande uit water, suiker, kaneel, gember en kakifruit.

Pajeon

Mandu, koreaanse dumplings

MiepMini aan haar perensap :+

Kimbap, Koreaanse sushi.

Bibimbap, heerlijk licht pittig (temperatuur loeiheet) potje met gehakt, kimchi, ei, groente en rijst (onderop).

Worteltaart ^O^
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_165506964
Miep en LHO *O* :D
Behalve de sushi (geen fan van) lijkt het me allemaal heerlijk! Incl. de gekke drankjes!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')