Je gaat er meteen vanuit dat bedrijven dat in koffers aan politici geven om vervolgens met hun snode plannetjes in te stemmen. Dat mag je dan wel even aantonen want dat zijn vrij ernstige beschuldigingen.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 21:44 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat doe ik niet. Maar zodra er miljoenenbudgetten beschikbaar zijn om de politieke neuzen jouw gewenste kant op te "masseren" is er m.i. sprake van corruptie. Dat geld wordt door iemand aangenomen en die wordt geacht daar iets voor te doen. Zo moeilijk is dat niet, toch?
Je moet "dus" altijd met mate gebruiken om de plank niet voortdurend mis te slaan.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 21:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
https://www.sp.nl/nieuws/2015/01/solidariteit-moet-je-organiseren
Dus in jouw visie is de SP corrupt
Je draait. Geef eens antwoord.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 21:51 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Je moet "dus" altijd met mate gebruiken om de plank niet voortdurend mis te slaan.
Nee, dat is onjuist. Mijn mening hierover staat in #28.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 21:50 schreef Hexagon het volgende:
Je gaat er meteen vanuit dat bedrijven dat in koffers aan politici geven om vervolgens met hun snode plannetjes in te stemmen.
En wat is je plan. Een contactverbod met politici voor belangenorganisaties?quote:Op zaterdag 9 juli 2016 21:53 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nee, dat is onjuist. Mijn mening hierover staat in #28.
Ergo, de SP is corrupt.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 21:53 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nee, dat is onjuist. Mijn mening hierover staat in #28.
Met gesloten beurs is dat contact prima. Je zult best begrijpen dat het me om die miljoenenbudgetten gaat. En die zullen mogelijk aanleiding geven tot corrumperen. En dat dienen we tot elke prijs te vermijden in het kader van een level play field, nietwaar?quote:Op zaterdag 9 juli 2016 21:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En wat is je plan. Een contactverbod met politici voor belangenorganisaties?
Je zet jezelf weer eens voor lul Pierre.quote:
Nope, ik heb je gewoon opgehangen aan je eigen woorden. Jij vind lobbyen schimmig en corrupt.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 21:59 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Je zet jezelf weer eens voor lul Pierre.
Dat bleek al uit mijn eerste post in dit topic en daar blijf ik tot nader order ook bij.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 22:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Jij vind lobbyen schimmig en corrupt.
Daar de FNV bij de SP lobby bedrijft is de SP dus schimmig en corrupt.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 22:14 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat bleek al uit mijn eerste post in dit topic en daar blijf ik tot nader order ook bij.
Net was het nog koffers met geld en omkopen.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 22:13 schreef Bart2002 het volgende:
Ergo: er is een hemelsbreed verschil tussen een mailtje sturen naar de politieke afgevaardigde van jouw keuze om aandacht te vragen voor het plaatsen van verkeersdrempels in jouw straat en een strategisch miljoenenbudget om jouw belang te "masseren" in de politiek.
Het is beide "lobbyen" maar het niveau is heel anders en het verschil aanzienlijk.
Het mailtje over verkeersdrempels zal niemand corrumperen maar van dat miljoenenbudget weet ik dat niet zeker. Het zal er vanaf hangen hoe sterk een politicus in zijn schoenen staat. En ook dat is een onzeker fenomeen. Die miljoenen worden uitgegeven dus men kan concluderen dat er in ieder geval "iets" werkt.
Zoals eerder gezegd moet je je "dus" iets voorzichtiger gebruiken om jezelf niet te corrumperen.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 22:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Daar de FNV bij de SP lobby bedrijft is de SP dus schimmig en corrupt.
Ik koos daar even voor de diplomatieke benadering om sympathie te winnen. Dat kost overigens niets.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 22:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Net was het nog koffers met geld en omkopen.
Lastig voor je als je vast zit in je eigen redenatie bij gebrek aan kennis en vooral maar wat roepen.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 22:17 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zoals eerder gezegd moet je je "dus" iets voorzichtiger gebruiken om jezelf niet te corrumperen.
Het is overigens wel jammer dat degenen waarvan ik een beetje steun zou kunnen verwachten blijkbaar zitten te zuipen in de kroeg. Losbollen zijn het.quote:
Maar heb je ook enig idee wat het kost voor bijvoorbeeld een wereldwijd opererend bedrijf om in iedere land of samenwerkingsverband de politieke ontwikkelingen bij te houden?quote:Op zaterdag 9 juli 2016 22:13 schreef Bart2002 het volgende:
Die miljoenen worden uitgegeven dus men kan concluderen dat er in ieder geval "iets" werkt.
Dat lijkt me niet gelijk aan "lobby". Je kunt dat best "bij houden" en dat kost uiteraard geld. Maar "lobby" is bedoeld om die politieke "ontwikkelingen" in jouw belang te sturen en dat kost nog veel meer.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 22:28 schreef Hexagon het volgende:
de politieke ontwikkelingen bij te houden?
Om te kunnen sturen moet je steeds op de hoogte zijn en dat kost al geld. En contacten onderhouden om de boodschap over te brengen is ook niet gratis. Die kosten lopen aardig op als je daar veelal dure medewerkers voor aan de slag moet houden.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 22:41 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet gelijk aan "lobby". Je kunt dat best "bij houden" en dat kost uiteraard geld. Maar "lobby" is bedoeld om die politieke "ontwikkelingen" in jouw belang te sturen en dat kost nog veel meer.
Ik probeer een beetje tegenwicht te bieden aan allerlei grootse indianenverhalen. Jullie doen het voorkomen of miultinationals massaal politici omkopen met zakken geld. En dat zonder bewijs.quote:Het verbaast me echt dat zo een verstandig persoon zich hier zo van de domme probeert te houden
Lobbyen is gewoon het proberen te veranderen of bepalen van beleid van een overheid. Wat is dat anders dan omkopen?quote:Op zaterdag 9 juli 2016 21:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Lobbyen is echt wat anders dan politici omkopen. Er zijn ook gewoon regels voor politici in wat ze mogen aannemen en wat niet.
Corruptie bestaat natuurlijk. Maar lobbyen gelijkstellen aan corruptie is totaal bezopen. Dan kun je zelfs de voorzitter van de gehandicaptenbond die de wethouder een mailtje stuurt over een beter zebrapad in de bak gaan gooien.
Ga je nu hier serieus opperen dat Multinationals het zo zwaar hebben?quote:Op zaterdag 9 juli 2016 22:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar heb je ook enig idee wat het kost voor bijvoorbeeld een wereldwijd opererend bedrijf om in iedere land of samenwerkingsverband de politieke ontwikkelingen bij te houden?
Hoezo zonder bewijs? Het is toch algemeen bekend dat dat gebeurt? Je hoeft alleen maar naar het beleid te kijken om daar het bewijs van te zien. De belachelijk lage boetes die Multinationals krijgen bv.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 23:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Om te kunnen sturen moet je steeds op de hoogte zijn en dat kost al geld. En contacten onderhouden om de boodschap over te brengen is ook niet gratis. Die kosten lopen aardig op als je daar veelal dure medewerkers voor aan de slag moet houden.
[..]
Ik probeer een beetje tegenwicht te bieden aan allerlei grootse indianenverhalen. Jullie doen het voorkomen of miultinationals massaal politici omkopen met zakken geld. En dat zonder bewijs.
De vraag stellen is hem beantwoorden. In het geval van omkoping is er sprake van een transactie tussen de lobbyist en de politicus. De lobbyist betaalt de politicus en de politicus voert uit waar hij smeergeld voor aangenomen heeft.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 23:35 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Lobbyen is gewoon het proberen te veranderen of bepalen van beleid van een overheid. Wat is dat anders dan omkopen?
Hoe denk je dat overheidsbeleid tot stand komt? Door ambtenaren die geisoleerd van de samenleving stukken papier opleveren die dan zonder overleg doorgeduwd worden?quote:Op zaterdag 9 juli 2016 23:35 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Lobbyen is gewoon het proberen te veranderen of bepalen van beleid van een overheid. Wat is dat anders dan omkopen?
Dat maak jij er van. Ik probeer slechts toe te lichten waarom lobbyen zo duur is.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 23:37 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ga je nu hier serieus opperen dat Multinationals het zo zwaar hebben?
"Het is algemeen bekend" is niet echt een sterke onderbouwing natuurlijk. Als jullie beweren dat lobbyen hetzelfde is als zakken geld naar politici schuiven dan willen we ook wel een beetje onderbouwing.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 23:38 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hoezo zonder bewijs? Het is toch algemeen bekend dat dat gebeurt? Je hoeft alleen maar naar het beleid te kijken om daar het bewijs van te zien. De belachelijk lage boetes die Multinationals krijgen bv.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |