Zoals ze kan zeuren en onderwerpen kan verdraaien zodat het lijkt alsof het jouw schuld is kan dat niet anders lijkt me.quote:
quote:Op zaterdag 9 juli 2016 21:00 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zoals ze kan zeuren en onderwerpen kan verdraaien zodat het lijkt alsof het jouw schuld is kan dat niet anders lijkt me.
Dat is het ook.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 21:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Je schijnt het idee te hebben dat lobbyen is, met een koffer geld naar binnen lopen.
Waar staat dat dat Nederlandse multinationals met koffers smeergeld bij politici naar binnen lopen?quote:Op zaterdag 9 juli 2016 21:10 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is het ook.
Daaronder geef je aan dat het ook genuanceerder kan, zonder die koffer met geld. Maar in dit topic gaat het juist over die koffer met geld. En je snapt ook wel dat het daarmee veel harder gaat. Dat is het verschil tussen een kopje thee en een shot heroïne. Ik weet niet of je het begrip bewust probeert te bagatelliseren of dat het gewoon argeloos is. Ik denk dat eerste eerlijk gezegd. Het onderwerp is niet: wat is lobby? Het gaat over omkoperij door multinationals.
Obfuscation. Het is het beste voor mij dat ik daar niet meer in mee ga. Dus dat doe ik dan ook niet. Jij bent daar wel een ster in overigens. Om niet te zeggen: de Grootmeester.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 21:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waar staat dat dat Nederlandse multinationals met koffers smeergeld bij politici naar binnen lopen?
Jij claimt het. Maak het maar eens hard, je loopt imho net als japie gewoon een beetje uit de onderbuik wat te roepen zonder er maar een idee van hebt.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 21:15 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Obfuscation. Het is het beste voor mij dat ik daar niet meer in mee ga. Dus dat doe ik dan ook niet. Jij bent daar wel een ster in overigens.
Lobbyen is echt wat anders dan politici omkopen. Er zijn ook gewoon regels voor politici in wat ze mogen aannemen en wat niet.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 21:10 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is het ook.
Daaronder geef je aan dat het ook genuanceerder kan, zonder die koffer met geld. Maar in dit topic gaat het juist over die koffer met geld. En je snapt ook wel dat het daarmee veel harder gaat. Dat is het verschil tussen een kopje thee en een shot heroïne. Ik weet niet of je het begrip bewust probeert te bagatelliseren of dat het gewoon argeloos is. Ik denk dat eerste eerlijk gezegd. Het onderwerp is niet: wat is lobby? Het gaat over omkoperij door multinationals.
Lobby van bedrijfsleven heeft bv de GSM standaard voortgebracht wat er voor zorgde dat je eerst in Europa en nu in de hele wereld met hetzelfde mobiele toestel kan bellen.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 21:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Lobbyen is echt wat anders dan politici omkopen. Er zijn ook gewoon regels voor politici in wat ze mogen aannemen en wat niet.
Corruptie bestaat natuurlijk. Maar lobbyen gelijkstellen aan corruptie is totaal bezopen. Dan kun je zelfs de voorzitter van de gehandicaptenbond die de wethouder een mailtje stuurt over een beter zebrapad in de bak gaan gooien.
Dat bedoel ik precies:quote:Op zaterdag 9 juli 2016 21:17 schreef Hexagon het volgende:
Corruptie bestaat natuurlijk. Maar lobbyen gelijkstellen aan corruptie is totaal bezopen. Dan kun je zelfs de voorzitter van de gehandicaptenbond die de wethouder een mailtje stuurt over een beter zebrapad in de bak gaan gooien.
Moet ik onthullen hoe vaak je dat gezegd heb (daar bestaat een archief van) en hoe vaak je vergeten bent dat je dat gezegd hebt? Een pijnlijke kwestie.quote:
Ik heb liever dat je je claim over omkoping eens hard maakt.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 21:33 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Moet ik onthullen hoe vaak je dat gezegd heb (daar bestaat een archief van) en hoe vaak je vergeten bent dat je dat gezegd hebt? Een pijnlijke kwestie.
En daarom is er niets mis mee. Dat is het bewijs.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 21:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lobby van bedrijfsleven heeft bv de GSM standaard voortgebracht wat er voor zorgde dat je eerst in Europa en nu in de hele wereld met hetzelfde mobiele toestel kan bellen.
Maak je claim over omkoping eens hardquote:Op zaterdag 9 juli 2016 21:36 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
En daarom is er niets mis mee. Dat is het bewijs.
Dat is jouw boodschap, toch?
Je slaat juist alle nuance eruit. Je stelt iedere vorm van contact met politici om belangen duidelijk te maken min of meer gelijk aan corruptie.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 21:29 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik precies:
Het verschil tussen het stelen van een pakje kauwgum en "the great train robbery".
Het heet beide inderdaad stelen. Analoog daaraan heb je dezelfde verschillen in alles wat men "lobby" kan noemen. Het kan met een babyrotje maar ook met een atoombom.
Die nuance breng ik graag even aan in de discussie.
Die valt niet hard te maken omdat wij dan zeker zouden weten dat het omkoping is en dat is strafbaar. Maar je zou ook kunnen zeggen dat die miljoenen niet besteed worden aan stickers, gummetjes, en potloden voor beslissingsbevoegden. Dat zijn miljoenen en die komen logischerwijs bij individuen terecht. En die worden geacht iets voor dat geld te doen. Dat is vanuit het "follow the money" principe geredeneerd en dat klopt altijd.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 21:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb liever dat je je claim over omkoping eens hard maakt.
Jij claimt het, maar je weet dus niet waar je het over hebt.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 21:40 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Die valt niet hard te maken omdat wij dan zeker zouden weten dat het omkoping is en dat is strafbaar. Maar je zou ook kunnen zeggen dat die miljoenen niet besteed worden aan stickers, gummetjes, en potloden voor beslissingsbevoegden. Dat zijn miljoenen en die komen logischerwijs bij individuen terecht. En die worden geacht iets voor dat geld te doen. Dat is vanuit het "follow the money" principe geredeneerd en dat klopt altijd.
Dat doe ik niet. Maar zodra er miljoenenbudgetten beschikbaar zijn om de politieke neuzen jouw gewenste kant op te "masseren" is er m.i. sprake van corruptie. Dat geld wordt door iemand aangenomen en die wordt geacht daar iets voor te doen. Zo moeilijk is dat niet, toch?quote:Op zaterdag 9 juli 2016 21:37 schreef Hexagon het volgende:
Je stelt iedere vorm van contact met politici om belangen duidelijk te maken min of meer gelijk aan corruptie.
Heb je enig idee wat lobbyen inhoud en wat erbij komt kijken?quote:Op zaterdag 9 juli 2016 21:40 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Die valt niet hard te maken omdat wij dan zeker zouden weten dat het omkoping is en dat is strafbaar. Maar je zou ook kunnen zeggen dat die miljoenen niet besteed worden aan stickers, gummetjes, en potloden. Dat zijn miljoenen en die komen logischerwijs bij individuen terecht. En die worden geacht iets voor dat geld te doen. Dat is vanuit het "follow the money" principe geredeneerd en dat klopt altijd.
Ja, dat blijkt wel. Met voldoende middelen kan men de politiek sturen zoals gewenst. Je moet je niet van de domme houden in deze. Je weet zelf ook wel dat het zo werkt.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 21:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Heb je enig idee wat lobbyen inhoud en wat erbij komt kijken?
Als je dat nog 1 keer doet dan ga ik met poppen gooien. Ik waarschuw maar even.quote:
https://www.sp.nl/nieuws/2015/01/solidariteit-moet-je-organiserenquote:Op zaterdag 9 juli 2016 21:49 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Als je dat nog 1 keer doet dan ga ik met poppen gooien. Ik waarschuw maar even.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |