abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163594988
Hoi,

Ik zit met een kwestie en zou graag jullie mening hierover willen hebben. Ik studeer deze maand af aan de uni voor mijn master Communicatie. Een baan zoek ik eigenlijk in de online marketing. Qua werkervaring heb ik alleen dat wat ik mezelf heb aangeleerd en voor mkb'ers adviseer ik af en toe. Ook heb ik een half jaar vrijwillig stage gelopen maar dit bedrijf richtte zich meer op online strategieën.

Nu heb ik gesolliciteerd op een functie voor online marketeer bij een bedrijf. Ze waren razend enthousiast over mijn brede kennis (ook deels programmeer kennis), maar zelfs na een tweede en enthousiast gesprek bij de directeur bleek dat ik te weinig werkervaring had. Nu hebben ze me wel een baan als "campagnemedewerker" bij hun zusterbedrijf aangeboden. Hier zal ik dan online campagnes van klanten beheren.

Ondanks het feit dat ze het continu hebben over groeimogelijkheden, zeggen ze ook dat ik laag moet beginnen.

Ze bieden me eerst een oproepcontract voor 2 mnd (ook omdat ik bij mijn bijbaan receptie verzorgingshuis moet uitwerken). Hier hebben ze het over ¤9,50 bruto per uur. Bij mijn huidige bijbaan verdien ik ¤11,67 excl weekendtoeslagen. Wanneer deze twee maanden voorbij zijn en alles goed is gegaan bieden ze me een jaarcontract met hoogstwaarschijnlijk ¤1800 bruto per maand, misschien iets hoger afhankelijk van hoe ik gepresteerd heb.

Al met al komt dat flink rauw op mijn dak. Keihard gewerkt voor die WO bachelor en master en nu word je zo afgestraft omdat je geen werkervaring hebt? Wat vinden jullie daar van.. Aangezien mijn bijbaan contract in oktober afloopt ben ik ook niet in de positie dit af te slaan en hebben ze ook nog eens een concurrentiebeding in hun contract staan.
pi_163595075
Ja dat leren ze je niet op school, de meesten denken met WO ¤5000- pm te scoren, dus welkom to real life, waar je mooi onderaan mag beginnen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  vrijdag 8 juli 2016 @ 07:56:12 #3
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_163595124
Tsja, online marketing kan iedereen wel doen. Als je meer geld wil moet je ook op en hoger nivo gaan werken
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 8 juli 2016 @ 08:05:26 #4
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_163595177
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 07:56 schreef Catch22- het volgende:
Tsja, online marketing kan iedereen wel doen. Als je meer geld wil moet je ook op en hoger nivo gaan werken
Of een ander vakgebied uitkiezen.

1800/maand kreeg ik als mbo'er bij m'n eerste baantje.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_163595204
Nou... dit gaat dus je eerste werkervaring worden. Ondertussen verder blijven zoeken naar iets beter.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_163595231
1800 vind ik wel echt heel brutaal. Voor zo'n werkgever zou ik niet willen werken.

Maar starten op 2200-2300 is helaas vrij normaal ja.
pi_163595249
Vroegen ze voor deze functie WO? Want dan vind ik het wel erg weinig. Starters vanaf het WO krijgen toch meestal wel een aantal honderden euro's meer. Je kunt het natuurlijk aannemen en ondertussen zoeken naar iets beters.
pi_163595440
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 07:47 schreef halfway het volgende:
Ja dat leren ze je niet op school, de meesten denken met WO ¤5000- pm te scoren, dus welkom to real life, waar je mooi onderaan mag beginnen.
Dat is natuurlijk overdreven maar ik vond rond de 2200 wel reëel
pi_163595469
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 08:13 schreef -Strawberry- het volgende:
Vroegen ze voor deze functie WO? Want dan vind ik het wel erg weinig. Starters vanaf het WO krijgen toch meestal wel een aantal honderden euro's meer. Je kunt het natuurlijk aannemen en ondertussen zoeken naar iets beters.
Nee voor de functie waar ik oorspronkelijk op solliciteerde was het zeer gewild maar voor de functie die ik nu gekregen heb was geen vacature dus ik heb daar geen functiebeschrijving met werkniveau voor gezien.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 08:59:12 #10
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_163595662
Ik zie hier eigenlijk niet echt een probleem. Je treft nu een werkgever die blijkbaar erg gierig is, maar N=1.

Maar wat ik nog niet heb gelezen: heb je al geprobeerd te onderhandelen? Het is ook maar een bod he? Zelfs als starter kun je proberen hoger uit te komen. Je moet je daarbij wel afvragen hoe sterk je onderhandelingspositie is natuurlijk. En dat ligt dan met name aan om hoe erg ze om jou of personeel staan te springen, en of je zelf alternatieven hebt.

Bij mijn eerste baan heb ik er op die manier bijna 400 euro bruto bij gebluft. Scheelt op die manier ook enorm met de volgende stappen die je maakt.

Dus ofwel onderhandelen, ofwel verder rondkijken of je iets beter kunt krijgen, of gewoon aannemen en óók verder kijken of je iets beter kunt krijgen. een startsalaris van 2100-2300 is niet zo gek voor jouw opleiding en ervaring, lijkt me...
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_163595806
WO Communicatie is dan ook niet een heel bijzondere opleiding.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163595860
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 08:40 schreef dorkette het volgende:

[..]

Nee voor de functie waar ik oorspronkelijk op solliciteerde was het zeer gewild maar voor de functie die ik nu gekregen heb was geen vacature dus ik heb daar geen functiebeschrijving met werkniveau voor gezien.
Dan is het waarschijnlijk geen WO starter functie. Ik begrijp dat je nu weinig keus hebt, maar ik zou wel zo snel mogelijk op zoek gaan naar iets op niveau zodat je ook iets met je onderzoeksvaardigheden kunt doen en andere kwaliteiten die specifiek aansluiten bij een WO opleiding.
pi_163595885
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 08:37 schreef dorkette het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk overdreven maar ik vond rond de 2200 wel reëel
Dat is het ook. Heb je ze de indruk gegeven dat je verder weinig opties hebt? Want dan kunnen ze het zich veroorloven om laag in te zetten.
pi_163595886
Voor een baan met concurrentiebeding is dat wel bedroevend laag ja.

Maar goed, als je jezelf niet de markt uit prijst en een realistisch beeld hebt van je salaris, zou het niet moeilijk moeten zijn om op termijn beter te krijgen. Ga lekker een jaar of 2-3 werkervaring op doen, doe er een leuke cursus bij en de volgende betaalt al zo'n 500,- meer.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 09:36:47 #15
446566 bisti
Lekker leven en laten leven
pi_163596222
Concurrentiebeding is niet meer van toepassing op contracten met bepaalde tijd ;) Dit kun je even aangeven, "ik wil het best tekenen maar het heeft geen enkele waarde, beter kun je dit schrappen".
pi_163596312
Campagnemedewerker lijkt me een erg laag baantje. Is dat facebook berichten posten enzo?
pi_163596445
Idioot salaris :')

Lekker doorzoeken en laat ze er in zakken. 2400 pm verdienen moet wel lukken, dit krijgt een hbo starter al vaak.
Why stay small, if you can grow big..
pi_163596679
2200,- p/m voor startende WO'er is toch wel normaal. Ten minste dat was het tien jaar geleden. Kan mij niet voorstellen dat het nu minder is. Zou nu dus hoger moeten liggen. Misschien voor alpha en gamma studies wat lager, maar nu tien jaar later zou dat toch ook minimaal 2200 moeten zijn.

Minimumloon is overigens 1524,60 p/m. Dat is 9,53 per uur uitgaande van fulltime 40u. Oftewel ze willen je voor minimumloon laten werken...
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_163597032
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 08:59 schreef LuNaTiC het volgende:
Maar wat ik nog niet heb gelezen: heb je al geprobeerd te onderhandelen? Het is ook maar een bod he? Zelfs als starter kun je proberen hoger uit te komen. Je moet je daarbij wel afvragen hoe sterk je onderhandelingspositie is natuurlijk. En dat ligt dan met name aan om hoe erg ze om jou of personeel staan te springen, en of je zelf alternatieven hebt.
Inderdaad. Ik heb nog niet onderhandeld, wel laten weten dat ik het vrij laag vindt, maar ze komen steeds terug op het feit van "Ja maar je hebt weinig ervaring." Desondanks vind ik wel dat ik met WO denkniveau wel wat hoger mag gaan zitten. Ze waren blijkbaar wel onder de indruk van mijn CV in de zin van dat ze een baan hebben kunnen lospeuteren maar daar willen ze me dan wel bar slecht voor betalen.
pi_163597143
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 09:36 schreef bisti het volgende:
Concurrentiebeding is niet meer van toepassing op contracten met bepaalde tijd ;) Dit kun je even aangeven, "ik wil het best tekenen maar het heeft geen enkele waarde, beter kun je dit schrappen".
Dit is een goeie... bedankt, wist ik niet! Ga ik ze zeker op aanspreken.
pi_163597164
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 09:15 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat is het ook. Heb je ze de indruk gegeven dat je verder weinig opties hebt? Want dan kunnen ze het zich veroorloven om laag in te zetten.
Ze hebben me wel gevraagd of ik nog andere sollicitaties had lopen. Daarop heb ik nee gezegd, maar ik bedenk me nu dat ik misschien had moeten zeggen dat ik dat wel had?
  vrijdag 8 juli 2016 @ 11:04:11 #22
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_163597533
Check in elk geval even http://www.loonwijzer.nl/home/salaris/salarischeck#/nl_NL

maar verder moet jij uiteindelijk wel jezelf verkopen. Gebrek aan ervaring is een makkelijk argument voor hen, maar probeer hen er maar van te overtuigen dat je meer waard ben.

En een beetje bluf mag best. Ik zei het ook letterlijk tijdens mijn eerste sollicitatiegesprek. Ik was een beetje bleu, had geen idee wat ik waard was, maar ik had wel als referentie dat ik wist wat ik zou verdienen als ik fulltime zou vakken vullen (m'n toenmalige bijbaan). Toen ik schrok van het relatief kleine netto gat tussen die twee, zei ik dat ik daar nou niet echt voor had gestudeerd. Toen vroegen ze me wat ik dan wilde verdienen, en daar gingen ze na beraad akkoord mee.

Maar nogmaals, als je niet zoveel alternatieven hebt (en dat weten ze blijkbaar), zullen ze het eruit proberen te persen. Ik neem aan dat je ook niet onder een CAO valt, anders zou je daar nog even in kunnen neuzen qua loonschalen/functies etc.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_163597595
Inderdaad, je zoekt een baan in de marketing, verkoop jezelf dan eerst maar eens :).
pi_163597733
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 11:04 schreef LuNaTiC het volgende:
Check in elk geval even http://www.loonwijzer.nl/home/salaris/salarischeck#/nl_NL

maar verder moet jij uiteindelijk wel jezelf verkopen. Gebrek aan ervaring is een makkelijk argument voor hen, maar probeer hen er maar van te overtuigen dat je meer waard ben.

En een beetje bluf mag best. Ik zei het ook letterlijk tijdens mijn eerste sollicitatiegesprek. Ik was een beetje bleu, had geen idee wat ik waard was, maar ik had wel als referentie dat ik wist wat ik zou verdienen als ik fulltime zou vakken vullen (m'n toenmalige bijbaan). Toen ik schrok van het relatief kleine netto gat tussen die twee, zei ik dat ik daar nou niet echt voor had gestudeerd. Toen vroegen ze me wat ik dan wilde verdienen, en daar gingen ze na beraad akkoord mee.

Maar nogmaals, als je niet zoveel alternatieven hebt (en dat weten ze blijkbaar), zullen ze het eruit proberen te persen. Ik neem aan dat je ook niet onder een CAO valt, anders zou je daar nog even in kunnen neuzen qua loonschalen/functies etc.
Ter aanvulling, je kunt jezelf best verkopen op gebrek aan ervaring. Dat het gebrek er is kun je niet veranderen, maar je kan er wel een positieve draai aan geven. Zo heb je bijvoorbeeld de meest recente kennis in huis en heb je een frisse blik op de organisatie. Daardoor zie je dingen die verbeterd kunnen worden die ervaren mensen al lang niet meer zien.

En neem nou bijvoorbeeld computerhandigheid. Ik zie vaak dat dat bij 45 plussers een stuk lager is dan bij jongere generaties (even uitgaande van banen niet in de ICT, die mensen zijn een stuk handiger).
pi_163597771
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 07:33 schreef dorkette het volgende:
Hoi,

Ik zit met een kwestie en zou graag jullie mening hierover willen hebben. Ik studeer deze maand af aan de uni voor mijn master Communicatie. Een baan zoek ik eigenlijk in de online marketing. Qua werkervaring heb ik alleen dat wat ik mezelf heb aangeleerd en voor mkb'ers adviseer ik af en toe. Ook heb ik een half jaar vrijwillig stage gelopen maar dit bedrijf richtte zich meer op online strategieën.

Nu heb ik gesolliciteerd op een functie voor online marketeer bij een bedrijf. Ze waren razend enthousiast over mijn brede kennis (ook deels programmeer kennis), maar zelfs na een tweede en enthousiast gesprek bij de directeur bleek dat ik te weinig werkervaring had. Nu hebben ze me wel een baan als "campagnemedewerker" bij hun zusterbedrijf aangeboden. Hier zal ik dan online campagnes van klanten beheren.

Ondanks het feit dat ze het continu hebben over groeimogelijkheden, zeggen ze ook dat ik laag moet beginnen.

Ze bieden me eerst een oproepcontract voor 2 mnd (ook omdat ik bij mijn bijbaan receptie verzorgingshuis moet uitwerken). Hier hebben ze het over ¤9,50 bruto per uur. Bij mijn huidige bijbaan verdien ik ¤11,67 excl weekendtoeslagen. Wanneer deze twee maanden voorbij zijn en alles goed is gegaan bieden ze me een jaarcontract met hoogstwaarschijnlijk ¤1800 bruto per maand, misschien iets hoger afhankelijk van hoe ik gepresteerd heb.

Al met al komt dat flink rauw op mijn dak. Keihard gewerkt voor die WO bachelor en master en nu word je zo afgestraft omdat je geen werkervaring hebt? Wat vinden jullie daar van.. Aangezien mijn bijbaan contract in oktober afloopt ben ik ook niet in de positie dit af te slaan en hebben ze ook nog eens een concurrentiebeding in hun contract staan.
Als je geen alternatieven hebt, onderhandelen over het loon willen of kunnen ze er niks mee had ik het geaccepteerd om werkervaring op te doen en dan blijven solliciteren op alles wat voorbij komt. 1800¤ bruto p.m is wel erg mager voor een wo'er.

Succes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')