Of een ander vakgebied uitkiezen.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 07:56 schreef Catch22- het volgende:
Tsja, online marketing kan iedereen wel doen. Als je meer geld wil moet je ook op en hoger nivo gaan werken
Dat is natuurlijk overdreven maar ik vond rond de 2200 wel reëelquote:Op vrijdag 8 juli 2016 07:47 schreef halfway het volgende:
Ja dat leren ze je niet op school, de meesten denken met WO ¤5000- pm te scoren, dus welkom to real life, waar je mooi onderaan mag beginnen.
Nee voor de functie waar ik oorspronkelijk op solliciteerde was het zeer gewild maar voor de functie die ik nu gekregen heb was geen vacature dus ik heb daar geen functiebeschrijving met werkniveau voor gezien.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 08:13 schreef -Strawberry- het volgende:
Vroegen ze voor deze functie WO? Want dan vind ik het wel erg weinig. Starters vanaf het WO krijgen toch meestal wel een aantal honderden euro's meer. Je kunt het natuurlijk aannemen en ondertussen zoeken naar iets beters.
Dan is het waarschijnlijk geen WO starter functie. Ik begrijp dat je nu weinig keus hebt, maar ik zou wel zo snel mogelijk op zoek gaan naar iets op niveau zodat je ook iets met je onderzoeksvaardigheden kunt doen en andere kwaliteiten die specifiek aansluiten bij een WO opleiding.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 08:40 schreef dorkette het volgende:
[..]
Nee voor de functie waar ik oorspronkelijk op solliciteerde was het zeer gewild maar voor de functie die ik nu gekregen heb was geen vacature dus ik heb daar geen functiebeschrijving met werkniveau voor gezien.
Dat is het ook. Heb je ze de indruk gegeven dat je verder weinig opties hebt? Want dan kunnen ze het zich veroorloven om laag in te zetten.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 08:37 schreef dorkette het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk overdreven maar ik vond rond de 2200 wel reëel
Inderdaad. Ik heb nog niet onderhandeld, wel laten weten dat ik het vrij laag vindt, maar ze komen steeds terug op het feit van "Ja maar je hebt weinig ervaring." Desondanks vind ik wel dat ik met WO denkniveau wel wat hoger mag gaan zitten. Ze waren blijkbaar wel onder de indruk van mijn CV in de zin van dat ze een baan hebben kunnen lospeuteren maar daar willen ze me dan wel bar slecht voor betalen.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 08:59 schreef LuNaTiC het volgende:
Maar wat ik nog niet heb gelezen: heb je al geprobeerd te onderhandelen? Het is ook maar een bod he? Zelfs als starter kun je proberen hoger uit te komen. Je moet je daarbij wel afvragen hoe sterk je onderhandelingspositie is natuurlijk. En dat ligt dan met name aan om hoe erg ze om jou of personeel staan te springen, en of je zelf alternatieven hebt.
Dit is een goeie... bedankt, wist ik niet! Ga ik ze zeker op aanspreken.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 09:36 schreef bisti het volgende:
Concurrentiebeding is niet meer van toepassing op contracten met bepaalde tijdDit kun je even aangeven, "ik wil het best tekenen maar het heeft geen enkele waarde, beter kun je dit schrappen".
Ze hebben me wel gevraagd of ik nog andere sollicitaties had lopen. Daarop heb ik nee gezegd, maar ik bedenk me nu dat ik misschien had moeten zeggen dat ik dat wel had?quote:Op vrijdag 8 juli 2016 09:15 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is het ook. Heb je ze de indruk gegeven dat je verder weinig opties hebt? Want dan kunnen ze het zich veroorloven om laag in te zetten.
Ter aanvulling, je kunt jezelf best verkopen op gebrek aan ervaring. Dat het gebrek er is kun je niet veranderen, maar je kan er wel een positieve draai aan geven. Zo heb je bijvoorbeeld de meest recente kennis in huis en heb je een frisse blik op de organisatie. Daardoor zie je dingen die verbeterd kunnen worden die ervaren mensen al lang niet meer zien.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 11:04 schreef LuNaTiC het volgende:
Check in elk geval even http://www.loonwijzer.nl/home/salaris/salarischeck#/nl_NL
maar verder moet jij uiteindelijk wel jezelf verkopen. Gebrek aan ervaring is een makkelijk argument voor hen, maar probeer hen er maar van te overtuigen dat je meer waard ben.
En een beetje bluf mag best. Ik zei het ook letterlijk tijdens mijn eerste sollicitatiegesprek. Ik was een beetje bleu, had geen idee wat ik waard was, maar ik had wel als referentie dat ik wist wat ik zou verdienen als ik fulltime zou vakken vullen (m'n toenmalige bijbaan). Toen ik schrok van het relatief kleine netto gat tussen die twee, zei ik dat ik daar nou niet echt voor had gestudeerd. Toen vroegen ze me wat ik dan wilde verdienen, en daar gingen ze na beraad akkoord mee.
Maar nogmaals, als je niet zoveel alternatieven hebt (en dat weten ze blijkbaar), zullen ze het eruit proberen te persen. Ik neem aan dat je ook niet onder een CAO valt, anders zou je daar nog even in kunnen neuzen qua loonschalen/functies etc.
Als je geen alternatieven hebt, onderhandelen over het loon willen of kunnen ze er niks mee had ik het geaccepteerd om werkervaring op te doen en dan blijven solliciteren op alles wat voorbij komt. 1800¤ bruto p.m is wel erg mager voor een wo'er.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 07:33 schreef dorkette het volgende:
Hoi,
Ik zit met een kwestie en zou graag jullie mening hierover willen hebben. Ik studeer deze maand af aan de uni voor mijn master Communicatie. Een baan zoek ik eigenlijk in de online marketing. Qua werkervaring heb ik alleen dat wat ik mezelf heb aangeleerd en voor mkb'ers adviseer ik af en toe. Ook heb ik een half jaar vrijwillig stage gelopen maar dit bedrijf richtte zich meer op online strategieën.
Nu heb ik gesolliciteerd op een functie voor online marketeer bij een bedrijf. Ze waren razend enthousiast over mijn brede kennis (ook deels programmeer kennis), maar zelfs na een tweede en enthousiast gesprek bij de directeur bleek dat ik te weinig werkervaring had. Nu hebben ze me wel een baan als "campagnemedewerker" bij hun zusterbedrijf aangeboden. Hier zal ik dan online campagnes van klanten beheren.
Ondanks het feit dat ze het continu hebben over groeimogelijkheden, zeggen ze ook dat ik laag moet beginnen.
Ze bieden me eerst een oproepcontract voor 2 mnd (ook omdat ik bij mijn bijbaan receptie verzorgingshuis moet uitwerken). Hier hebben ze het over ¤9,50 bruto per uur. Bij mijn huidige bijbaan verdien ik ¤11,67 excl weekendtoeslagen. Wanneer deze twee maanden voorbij zijn en alles goed is gegaan bieden ze me een jaarcontract met hoogstwaarschijnlijk ¤1800 bruto per maand, misschien iets hoger afhankelijk van hoe ik gepresteerd heb.
Al met al komt dat flink rauw op mijn dak. Keihard gewerkt voor die WO bachelor en master en nu word je zo afgestraft omdat je geen werkervaring hebt? Wat vinden jullie daar van.. Aangezien mijn bijbaan contract in oktober afloopt ben ik ook niet in de positie dit af te slaan en hebben ze ook nog eens een concurrentiebeding in hun contract staan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |