SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2016 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door rechtsedirecte op 06-07-2016 20:46:22 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Bubka in het midden:quote:Op woensdag 6 juli 2016 07:45 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja zeker fijn! Nee dat loopt wel los hoor, 1x per week mag ik intervallen en de rest van de dagen nog steeds 30 min. duurloopje. En dat is nu 3.5 maand na de blessure.. ik ken types hier die na 2 maanden een marathon liepen
[..]
Wow, legendary! Laat zien die foto's! Wel een hele leuke opdracht als vrijwilliger, leuker dan stoelen poetsen of posters ophangen of zo
Coe:
'Even' de Belgische ploeg van Thalys naar bus begeleiden door Schiphol heen:
En dan vandaag in de mixed zone van het Museumplein quotes verzamelen en in overleg met de NOS bij hun meeluisteren:
Deze week is nu al een dream come through voor mij.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
track and field..... ik heb er helemaal niets mee.
Ik zou niet eens weten wat het WR op de 100 meter is
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
9.58 als ik het goed hebquote:Op woensdag 6 juli 2016 21:03 schreef rechtsedirecte het volgende:
track and field..... ik heb er helemaal niets mee.
Ik zou niet eens weten wat het WR op de 100 meter is❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Nog 1 dagje tot het begin van de Ultra Survival Run!
Vandaag bij de laatste training m'n nieuwe schoenen even getest. Dat was een goed idee, want ik kwam er achter dat het quicklace systeem echt niet werkt voor mij. Na een paar honderd meter lopen en een paar eenvoudige hindernissen zaten ze al weer los. Morgen dus maar even gewone veters kopen.
Straks 3 dagen achter elkaar knallen!
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
Geweldig!quote:Op woensdag 6 juli 2016 21:01 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Bubka in het midden:
[ afbeelding ]
Coe:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dan vandaag in de mixed zone van het Museumplein quotes verzamelen en in overleg met de NOS bij hun meeluisteren:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Als je op de fiets blijft zitten wel ja! Je lijkt Murmeli wel...quote:Op donderdag 7 juli 2016 07:29 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ja sorry, de dokter had gezegd dat sporten goed voor je is![]()
quote:Op donderdag 7 juli 2016 07:32 schreef McTwente het volgende:
[..]
Als je op de fiets blijft zitten wel ja! Je lijkt Murmeli wel...
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
quote:Op donderdag 7 juli 2016 07:05 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Geweldig!Jij kan ook een heel blessuretopic voor jezelf beginnenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.F means you're fucked![]()
Een reeksquote:Op donderdag 7 juli 2016 08:03 schreef YUR het volgende:
[..]
Jij kan ook een heel blessuretopic voor jezelf beginnen![]()
Gaaf hoor! Wie weet tot morgen of zaterdag!quote:Op woensdag 6 juli 2016 21:01 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Bubka in het midden:
[ afbeelding ]
Coe:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
[..]
Geweldig!StipSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Omdenkenquote:Op donderdag 7 juli 2016 09:11 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik probeer het positief te zien: mijn enkel/voet krijgt nu gegarandeerd genoeg rust.
F means you're fucked![]()
Hoi,
Vandaag ben ik begonnen met hardlopen en heb de indruk dat ik nog wel wat tips kan gebruiken. Op zich heb ik wel een fit lichaam, maar m'n conditie is waardeloos. Daar wil ik dus aan werken. Na een paar minuten hardlopen kreeg ik echter een enorm brandend gevoel in m'n keel en moest ik haast overgeven, waardoor ik ben overgegaan op lopen.
Nu zit ik alweer een tijdje thuis, maar dat branderige gevoel gaat niet weg en ik heb een soort ijzerachtige smaak in m'n mond. Heeft iemand ervaringen hiermee en wellicht tips om het te voorkomen?![]()
[..]
Geweldig!Krijg je nu ook meteen een pianoschouder? Sterkte in ieder geval.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier 3 groepen omhoog gegaan. Van een groep die 55~60 over de tien km traint naar een die op 45~55 zit.Ik kon leuk mee komen en geeft me wat meer motivatie om tijdens slechter weer (of zaterdagochtend) alsnog te gaan trainen hopelijk.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Hoe liep je? Op het toppen van je kunnen?quote:Op donderdag 7 juli 2016 10:39 schreef Enix het volgende:
Hoi,
Vandaag ben ik begonnen met hardlopen en heb de indruk dat ik nog wel wat tips kan gebruiken. Op zich heb ik wel een fit lichaam, maar m'n conditie is waardeloos. Daar wil ik dus aan werken. Na een paar minuten hardlopen kreeg ik echter een enorm brandend gevoel in m'n keel en moest ik haast overgeven, waardoor ik ben overgegaan op lopen.
Nu zit ik alweer een tijdje thuis, maar dat branderige gevoel gaat niet weg en ik heb een soort ijzerachtige smaak in m'n mond. Heeft iemand ervaringen hiermee en wellicht tips om het te voorkomen?Trek eens aan mijn vinger?
Niet op m'n max, maar ik liep wel aardig op tempo. Laat ik zeggen op zo'n 70%.quote:Op donderdag 7 juli 2016 10:43 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Hoe liep je? Op het toppen van je kunnen?![]()
Die metaalsmaak komt vaker voor. Het kan een signaal zijn dat je iets rustiger moet opbouwen. Zolang je geen bloed spuugt hoef je je er volgens mij niet al te veel zorgen over te maken:quote:Op donderdag 7 juli 2016 10:39 schreef Enix het volgende:
Hoi,
Nu zit ik alweer een tijdje thuis, maar dat branderige gevoel gaat niet weg en ik heb een soort ijzerachtige smaak in m'n mond. Heeft iemand ervaringen hiermee en wellicht tips om het te voorkomen?http://wibnet.nl/wib/waarom-heb-je-soms-een-bloedsmaak-in-je-mondquote:Veel mensen die aan sport doen, kennen het. Als de eindstreep eindelijk in zicht is, schroef je als hardloper je snelheid op en geef je je die laatste kilometer helemaal. Je wilt je record immers een stuk verbeteren. En net als je tot het uiterste gaat, krijg je er last van: die metalige smaak van bloed in je mond. De oorzaak van dit verschijnsel moeten we zoeken in de longen.
De longen zijn min of meer opgebouwd rond de luchtpijp, de stam, die zich als een boom vertakt tot steeds kleinere luchtpijptakjes. Aan het uiteinde van deze kleinste vertakkingen zitten piepkleine zakjes, die longblaasjes heten. De menselijke long bevat zo’n 300 miljoen longblaasjes. Elk van die blaasjes is omgeven door een ragfijn netwerk van haarvaten. De longblaasjes worden van de haarvaten gescheiden door een vlies dat maar 0,2 micrometer dik is. De ingeademde zuurstof kan door dit vlies heen dringen naar de bloedbaan. De wanden van de longblaasjes zijn echter zo fijn en dun, dat ze bij een te hoge belasting kunnen breken. Bij zeer grote inspanning wordt het bloed met grote kracht door de bloedvaten gestuwd, en de druk in de haarvaten rond de longblaasjes wordt vooral zo hoog vanwege de geringe omtrek van die haarvaten. Dat zorgt er soms voor dat de vliesdunne wand van een longblaasje knapt en er een spoortje bloedplasma in de longen terechtkomt. De hoeveelheid is verwaarloosbaar, maar toch genoeg om de smaak van bloed in de mond te geven. Misschien is het een signaal om wat gas terug te nemen.
Zeker als je net begint kun je beter te rustig dan te hard trainen. Je wordt niet sterker tijdens je training, maar in de hersteltijd tussen je trainingen. Als je te hard traint of te vaak, dan herstel je niet goed tussen te trainingen in en dan word je dus ook niet sterker.
In het begin kan het wel eens lastig zijn om de motivatie op te brengen om te gaan rennen, maar na een tijdje gaat dat een stuk makkelijker. Bij de meeste mensen ligt het omslagpunt ongeveer na een maand of drie lopen. Loop je alleen of heb je je aangesloten bij een loopgroep? Dat kan ook een goede stimulans zijn om regelmatig te blijven lopen.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2016 11:03:56 ]![]()
Bedankt voor het uitgebreide antwoord!quote:Op donderdag 7 juli 2016 11:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Die metaalsmaak komt vaker voor. Het kan een signaal zijn dat je iets rustiger moet opbouwen. Zolang je geen bloed spuugt hoef je je er volgens mij niet al te veel zorgen over te maken:
[..]
http://wibnet.nl/wib/waarom-heb-je-soms-een-bloedsmaak-in-je-mond
Zeker als je net begint kun je beter te rustig dan te hard trainen. Je wordt niet sterker tijdens je training, maar in de hersteltijd tussen je trainingen. Als je te hard traint of te vaak, dan herstel je niet goed tussen te trainingen in en dan word je dus ook niet sterker.
In het begin kan het wel eens lastig zijn om de motivatie op te brengen om te gaan rennen, maar na een tijdje gaat dat een stuk makkelijker. Bij de meeste mensen ligt het omslagpunt ongeveer na een maand of drie lopen. Loop je alleen of heb je je aangesloten bij een loopgroep? Dat kan ook een goede stimulans zijn om regelmatig te blijven lopen.
Ik denk dat ik het inderdaad wat rustiger aan moet doen. Daarnaast zal ik me wat meer inlezen over bepaalde technieken (vooral met betrekking tot ademhaling). Raad je aan om iedere dag te lopen als beginneling of om steeds een dag rust te houden? In principe heb ik momenteel de tijd om iedere dag te lopen, dus dat is geen probleem.
En wat betreft de motivatie heb je zeker gelijk. Tijdens de laatste meters dacht ik echt: 'nooit meer', maar na een frisse douche kijk je er heel anders tegen aan. Momenteel loop ik nog alleen. Vooral omdat ik het prettig vind om m'n eigen tempo te bepalen en ik vrij ben om m'n eigen route te bepalen. Als ik over een aantal maanden een betere conditie heb, wil ik wel samen lopen met wat vrienden. Daar is het momenteel nog te vroeg voor, haha.![]()
Zaterdag voor het eerst met mijn Camelbak lopen, moet ik vantevoren de blaas nog schoonmaken? Ik ga er (vooralsnog) alleen water in doen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
70% is lekker rustig cruisen, dan moet je nog kunnen praten of meezingen met de muziek.quote:Op donderdag 7 juli 2016 10:46 schreef Enix het volgende:
[..]
Niet op m'n max, maar ik liep wel aardig op tempo. Laat ik zeggen op zo'n 70%.Trek eens aan mijn vinger?
Tja, zelfde als wanneer je nieuw servies of een bidon koopt denk ik. Het is waarschijnlijk wel netter/beter, maar ik doe het zelf vaak nietquote:Op donderdag 7 juli 2016 11:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Zaterdag voor het eerst met mijn Camelbak lopen, moet ik vantevoren de blaas nog schoonmaken? Ik ga er (vooralsnog) alleen water in doen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Zondag de Brooks 10k Champions Run! Heb er zin in, maar heb al een maand niet meer gelopen. Toen ik +- 7 weken geleden begon met trainen ging het goed. 2/3 keer per week 7 km lopen op een prima tempo (dus 3 weken achter elkaar). Maar de afgelopen maand is het er toch bij ingeschoten. Denk dat het me wel lukt om die 10km vol te maken hoor, maar zal wss toch op een erg rustig tempo moeten helaas. Ben nu al blij als ik m binnen 1 uur loop
![]()
. Beetje erg traag, en misschien gaat het ook wel veel sneller, maar als je een maand niet traint dan lijkt het me dat je voor de zekerheid maar rustig kan gaan lopen.
![]()
Van zo'n duur loopje moet je ook genieten.
Zonde als je te snel loopt.It has to mean something
Precies, lekker door de binnenstad van Amsterdam heen.quote:Op donderdag 7 juli 2016 12:24 schreef Cynic het volgende:
Zonde als je te snel loopt.![]()
Klopt helemaal, het is dan echt zonde van het geld. Belachelijkquote:Op donderdag 7 juli 2016 12:24 schreef Cynic het volgende:
Zonde als je te snel loopt.
soms die prijzen die voor relarief korte loopjes vragen.
[ Bericht 6% gewijzigd door TheWhiteCowboy op 07-07-2016 12:44:54 ]![]()
Ik zou beginnen met twee of hooguit drie keer per week. En als je meer wil bewegen kun je dat afwisselen met een andere sport. Snelheid is, zeker in het begin, totaal niet van belang. Sterker nog: als je iedere keer sneller wil lopen dande vorige keer ben je waarschijnlijk snel geblesseerd.quote:Op donderdag 7 juli 2016 11:14 schreef Enix het volgende:
[..]
Bedankt voor het uitgebreide antwoord!
Ik denk dat ik het inderdaad wat rustiger aan moet doen. Daarnaast zal ik me wat meer inlezen over bepaalde technieken (vooral met betrekking tot ademhaling). Raad je aan om iedere dag te lopen als beginneling of om steeds een dag rust te houden? In principe heb ik momenteel de tijd om iedere dag te lopen, dus dat is geen probleem.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2016 12:38:31 ]![]()
Deze was 30 euro, haha! Maar goed, kreeg er ook een mooi shirt bij. En het is door de binnenstad en side event van EK-atletiek. Dus het is wel te verklaren. Maar wel vrij duur iddquote:Op donderdag 7 juli 2016 12:36 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Klopt helemaal, het is dan echt zonde van het geld. Belache
Ijk soms die prijzen die voor relarief korte loopjes vragen.![]()
Ik zou alleen niet gaan mountainbiken als afwisseling.quote:Op donderdag 7 juli 2016 12:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik zou beginnen met twee of hooguit drie keer per week. En als je meer wil bewegen kun je dat afwisselen met een andere sport. Snelheid is, zeker in het begin, totaal niet van belang. Sterker nog: als je iedere keer sneller wil lopen dande vorige keer ben je waarschijnlijk snel geblesseerd.![]()
![]()
Mountainbiken is hardstikke leuk joh!quote:Op donderdag 7 juli 2016 12:46 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Ik zou alleen niet gaan mountainbiken als afwisseling.
Fiets kopen?![]()
![]()
Die is vast stukquote:Op donderdag 7 juli 2016 12:54 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Mountainbiken is hardstikke leuk joh!
Fiets kopen?F means you're fucked![]()
Hadden we het laatst niet over of er al speciale
vrouwen triathlonnen waren? Ik zie er dus net eentje voorbij komen op fb. 28 augustus in Beesd.. Speciaal voor vrouwen. Ik ga alleen niet meedoen. Niks voor mij maar misschien voor iemand anders.
![]()
Het is een circuit, die in Utrecht is pas geweestquote:Op donderdag 7 juli 2016 19:58 schreef xMissi het volgende:
Hadden we het laatst niet over of er al speciale
vrouwen triathlonnen waren? Ik zie er dus net eentje voorbij komen op fb. 28 augustus in Beesd.. Speciaal voor vrouwen. Ik ga alleen niet meedoen. Niks voor mij maar misschien voor iemand anders.
Maar ik zie niet in waarom dat weer apart voor vrouwen moet zijn..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Lopen met de club, fartlek in het bos... Wat een ellendemaar goed, ik kan er weer een afvinken!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Oh aha.. Ja weet ook niet waarom ze dat doen dan. Misschien voor hetzelfde idee erachter als de ladiesrun. Al vind is dit wel zwaarder...quote:Op donderdag 7 juli 2016 21:47 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Het is een circuit, die in Utrecht is pas geweest
Maar ik zie niet in waarom dat weer apart voor vrouwen moet zijn..
Achja.![]()
Lekker twee weken niet gelopen, en nu is de blessure bijna weg! Zondag weer beginnen met het hervatten van de schema.Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.![]()
Vandaag, sinds de Kikarun (weer een maand geleden) weer de 5 km gedaan.
tijd: rond de 28.
Dus ik wil weer gaan trainen. Zou leuk zijn als ik de 20 min op een bepaald moment haal zonder te stoppen.
Vanaf dat punt op naar de 10 in 40 min zonder te stoppen(of is dit wel erg hoog gegrepen
?)
Ook wil ik al weer een tijdje aan kickboxen doen. Maar goed.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”![]()
^0^quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:27 schreef K44S het volgende:
Dus ik wil weer gaan trainen. Zou leuk zijn als ik de 20 min op een bepaald moment haal zonder te stoppen.
Vanaf dat punt op naar de 10 in 40 min zonder te stoppen(of is dit wel erg hoog gegrepen
?)
Als je de 10km in 40 minuten wil lopen, moet je de 5km iets onder de 20 minuten kunnen lopen (19:11). Met een goed schema (en misschien wat geduld) is het allemaal misschien best mogelijk. Dat is voor iedereen weer anders.
Ik heb de stap overigens nog niet kunnen maken van 28 minuten op de 5km naar 20 minuten op de 5km. Maar ik heb ook niet veel talent voor hardlopen.![]()
Misschien ligt je talent wel veel meer op de lange afstanden of op onverhard.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 01:20 schreef steffelonio het volgende:
[..]
^0^
Als je de 10km in 40 minuten wil lopen, moet je de 5km iets onder de 20 minuten kunnen lopen (19:11). Met een goed schema (en misschien wat geduld) is het allemaal misschien best mogelijk. Dat is voor iedereen weer anders.
Ik heb de stap overigens nog niet kunnen maken van 28 minuten op de 5km naar 20 minuten op de 5km. Maar ik heb ook niet veel talent voor hardlopen.![]()
Geen idee of dat te hoog gegrepen is. Ik heb er zelf effe over gedaan om van 28 naar 25 minuten te komen, dus over 20 min denk ik niet eens na.quote:Op donderdag 7 juli 2016 23:27 schreef K44S het volgende:
?)
Maar als 28 min voor jou voelt als joggen dan kan je wellicht veel gemakkelijker onder de 25 min duiken. Over 20 min moet je gewoon daarna pas nadenken
Dit jaar nietquote:![]()
Kreeg nog wel een leuke uitnodiging, nav de "geen lintjes" column.
Was toch leuk![]()
![]()
Heb je hem om kunnen zetten naar volgend jaar? Ik ken nog wel 2 goede babysits die dat ter plaatse op kunnen vangenquote:Op vrijdag 8 juli 2016 09:46 schreef Quoi het volgende:
[..]
Dit jaar niet![]()
Kreeg nog wel een leuke uitnodiging, nav de "geen lintjes" column.
Was toch leukF means you're fucked![]()
Oh tofquote:Op vrijdag 8 juli 2016 09:44 schreef YUR het volgende:
Oh, en voor geļnteresseerden voor een geinige kleine run-bike-run:
http://ratrace.com/citytosummit/![]()
![]()
![]()
Guard?quote:Op vrijdag 8 juli 2016 09:47 schreef YUR het volgende:
[..]
Heb je hem om kunnen zetten naar volgend jaar? Ik ken nog wel 2 goede babysits die dat ter plaatse op kunnen vangen
Volgend jaar weer een goed idee!
(was een uitnodiging om in te schrijven)
![]()
![]()
1
2[b] 21-08-2016 - [url=http://www.cmtrail.be/]COAL MINERS’ TRAIL(Genk BE)[/url][/b]
[*] CaLeX - 22,5km
@RD mag ik in de OP?
En wat is er on oosterhout?
http://www.oosterhoutsetrail.nl/trailrun/quote:Op vrijdag 8 juli 2016 10:23 schreef CaLeX het volgende:
[ code verwijderd ]
@RD mag ik in de OP?
En wat is er on oosterhout?![]()
Vorig jaar waren we er met een flinke groep internetheldenF means you're fucked![]()
Ah okay, die heb ik even gemist.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 10:25 schreef YUR het volgende:
[..]
http://www.oosterhoutsetrail.nl/trailrun/
Vorig jaar waren we er met een flinke groep internetheldenTrek eens aan mijn vinger?
Je kunt je ter plaatse inschrijven, als je echt wilt. Mooie starttijden ookquote:
Frietjes etenquote:Op vrijdag 8 juli 2016 09:53 schreef Quoi het volgende:
[..]
Guard?
Volgend jaar weer een goed idee!
(was een uitnodiging om in te schrijven)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
morgen al 3 afspraken staan (oa fartlek en bbq)quote:Op vrijdag 8 juli 2016 10:32 schreef YUR het volgende:
[..]
Je kunt je ter plaatse inschrijven, als je echt wilt. Mooie starttijden ook
Oefenen oefenen en oefenen denk ik?quote:Op vrijdag 8 juli 2016 01:20 schreef steffelonio het volgende:
[..]
^0^
Ik heb de stap overigens nog niet kunnen maken van 28 minuten op de 5km naar 20 minuten op de 5km. Maar ik heb ook niet veel talent voor hardlopen.
Eerst maar eens die 5 km onder de 20.Dit is wel vaker gelukt.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 09:26 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Geen idee of dat te hoog gegrepen is. Ik heb er zelf effe over gedaan om van 28 naar 25 minuten te komen, dus over 20 min denk ik niet eens na.
Maar als 28 min voor jou voelt als joggen dan kan je wellicht veel gemakkelijker onder de 25 min duiken. Over 20 min moet je gewoon daarna pas nadenken
Kika run deed ik 'm rond de 23.The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”![]()
Mooi doel iig die 20 minuten, maar verkijk je er niet op.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 11:49 schreef K44S het volgende:
Dit is wel vaker gelukt.
Kika run deed ik 'm rond de 23.
3 minuten op 5km is 36 seconden per km sneller, dat is echt een groot verschil.Trek eens aan mijn vinger?
Ik denk dat je het in ieder geval wat specifieker moet maken dan 'oefenen'.
Om een specifiek doel te bereiken moet je specifiek gaan trainen. Waar ligt nu vooral de flessenhals, snelheid, uithoudingsvermogen, mentaal? Kies voor een gevarieerd schema met genoeg rust en trainingen op de juiste snelheden.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Het is wel mogelijk, mijn eerste 5 km wedstrijd ging in 22:36 (toen was ik al zeker een hele maand aan het hardlopen).
Dit jaar, na 3 jaar, weer eens een 5 km wedstrijd gelopen (twee zelfs) en zit nu wel onder de 20 min.
Mijn geheim? Lange afstanden
Ik haalde een tijd de 22 min. En dat met pauzes.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 11:58 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Mooi doel iig die 20 minuten, maar verkijk je er niet op.
3 minuten op 5km is 36 seconden per km sneller, dat is echt een groot verschil.
Kikarun zat ik in de 3e "wave" dus loopt iedereen voor je voeten.
Mentaal zit het wel snor als ik eenmaal opgang ben. Uithouding heb ik ook wel. Interval moet ik dan gaan oefenen.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 11:59 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik denk dat je het in ieder geval wat specifieker moet maken dan 'oefenen'.
Om een specifiek doel te bereiken moet je specifiek gaan trainen. Waar ligt nu vooral de flessenhals, snelheid, uithoudingsvermogen, mentaal? Kies voor een gevarieerd schema met genoeg rust en trainingen op de juiste snelheden.The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”![]()
Inderdaad mooie starttijden. Misschien toch een optie. Hangt even af van de planning thuis. Die 27km lijkt me wel een mooie uitdaging. Misschien iets te ver, heb weinig trail ervaring, en nog nooit verder dan 25km gelopen.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 10:32 schreef YUR het volgende:
[..]
Je kunt je ter plaatse inschrijven, als je echt wilt. Mooie starttijden ook![]()
Als de lintjes weer verkeerd hangen ben je zo weer terugquote:Op vrijdag 8 juli 2016 14:15 schreef steffelonio het volgende:
[..]
Inderdaad mooie starttijden. Misschien toch een optie. Hangt even af van de planning thuis. Die 27km lijkt me wel een mooie uitdaging. Misschien iets te ver, heb weinig trail ervaring, en nog nooit verder dan 25km gelopen.
quote:Op vrijdag 8 juli 2016 16:21 schreef Guard het volgende:
[..]
Als de lintjes weer verkeerd hangen ben je zo weer terug![]()
![]()
Ach, je moet toch ergens beginnen als het op ultras aankomtquote:Op vrijdag 8 juli 2016 18:24 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Of je komt juist helemaal niet meer terug.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Bam! Dafne! Dat ziet er goed uit voor de finale.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2016 19:19:09 ]![]()
Net een leuke run gehad vanaf de nike clubhouse en Dafne live naar 10.96 zien rennen!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Dat dachten ze toen ook bij de via belgica Marathon. Dat was voor 3 fokkers meteen hun ultra debuut.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 18:41 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Ach, je moet toch ergens beginnen als het op ultras aankomt
[ Bericht 4% gewijzigd door TheWhiteCowboy op 08-07-2016 20:35:29 ]![]()
Ik tel hem nog steeds als marathon en niet als ultraMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Nog een weekje dan voor jij jezelf ultraloper wil lopen.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 20:36 schreef Guard het volgende:
Ik tel hem nog steeds als marathon en niet als ultra![]()
Hoho, Salland telt wel he?quote:Op vrijdag 8 juli 2016 20:52 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Nog een weekje dan voor jij jezelf ultraloper wil lopen.
Idd echt balen voor Martina![]()
. Hopelijk bekijken ze de beelden opnieuw en blijkt het toch niet zo te zijn....
![]()
Er is protest tegen de DQ aangetekend, maar ik denk niet dat ie weer ongedaan wordt gemaakt.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Niet gewonnen, wel kampioen. Dubbel gevoel voor die SpanjaardMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Hahaha die gedubbelde Italiaan op de 10 km probeert even aan te haken...Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Voelt nog steeds als een marathon. Een epische, te lange marathon met pijn (van een schouderblessure, hoe kan het ook andersquote:Op vrijdag 8 juli 2016 20:27 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Dat dachten ze toen ook bij de via belgica Marathon. Dat was voor 3 fokkers meteen hun ultra debuut.). Ik tel 'm niet als ultra.
![]()
Dat moet je mentaal eerst eens testen. 36 seconden per km sneller is echt veel. Reken in de laatste km, misschien wel 2, een beetje verval in omdat je op de 5 km toch als een idioot start, zul je zeker de eerste km 40 seconden sneller moeten lopen. En dat is behoorlijk omdat je die lijn nog 4 km moet doortrekken.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 12:58 schreef K44S het volgende:
[..]
Ik haalde een tijd de 22 min. En dat met pauzes.
Kikarun zat ik in de 3e "w8ave" dus loopt iedereen voor je voeten.
[..]
Mentaal zit het wel snor als ik eenmaal opgang ben. Uithouding heb ik ook wel. Interval moet ik dan gaan oefenen.![]()
ben je klaar voor de Eiger??quote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
"shit Guard komt en we zijn de lintjes vergeten"quote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik heb er in ieder geval ontzettend veel zin in.quote:
Ik ben vol vertrouwen en ga het allemaal wel zien en hopelijk genieten!Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Holy fuck!
quote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:39 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
"shit Guard komt en we zijn de lintjes vergeten"![]()
ik ken de weg redelijk daar dus ik kan wel op eigen houtje een tochtje van een km of 50 lopen.
Zolang ze maar een stukkie steen aan een lintje voor me klaar hebben liggen aan het eind.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Neuh...quote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:50 schreef DavetheNL het volgende:
De concurrentie van Dafne komt niet echt uit Europa of wel?[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Die Lalova en Kambundji zijn ook zó blij!
Alle Turken die ik vanavond op het EK heb gezien leken ook verdacht veel op Kenianen
Is altijd mooi op de OS. Zie je alleen maar kenianen en mensen uit naastliggende landen onder de vlag van veel landen uit het midden oosten.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:52 schreef Guard het volgende:
Alle Turken die ik vanavond op het EK heb gezien leken ook verdacht veel op Kenianen![]()
Turkije heeft ze gekochtquote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:52 schreef Guard het volgende:
Alle Turken die ik vanavond op het EK heb gezien leken ook verdacht veel op Kenianen
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
quote:Op vrijdag 8 juli 2016 22:05 schreef rechtsedirecte het volgende:
[ afbeelding ]
profiel van mijn loopje komend week.
Geen technisch parkoer maar heel wat op en neer
Heb me trouwens ingeschreven voor de urban trail in Rotterdam. Leek me eerst niks maar toen ik de route zag werd ik toch enthousiast
Uhm ja jij ookquote:
Route is wel leuk ja, door gebouwen, over het toneel van de schouwburg enzo.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 00:38 schreef Murmeli het volgende:
Heb me trouwens ingeschreven voor de urban trail in Rotterdam. Leek me eerst niks maar toen ik de route zag werd ik toch enthousiast
Ze hebben die Urban trail serie ook al in diverse steden in Belgie.
Maar mij lijkt zoiets alleen leuk als je echt iets met de stad hebt.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Inspiratie opdoen in de Japanse hardloopcultuur.
De marathon van Tokio zat al ergens in mijn achterhoofd, dat zal waarschijnlijk niet minder worden na het lezen van dit boek
IkI'm a unicorn!quote:Op zaterdag 9 juli 2016 09:19 schreef Cee het volgende:
Ik zat even raar te kijken omdat het leek of je een regenboogkleurige pion op je hoofd had, LT.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Dus goede start is het halve werk?quote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:31 schreef RunWithTheWind het volgende:
[..]
Dat moet je mentaal eerst eens testen. 36 seconden per km sneller is echt veel. Reken in de laatste km, misschien wel 2, een beetje verval in omdat je op de 5 km toch als een idioot start, zul je zeker de eerste km 40 seconden sneller moeten lopen. En dat is behoorlijk omdat je die lijn nog 4 km moet doortrekken.
Beter meteen de eerste km op (bijv) 4 minuten hebben ?The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”![]()
Vanavond geen Oosterhoutse trail voor mij. Jammer maar helaas. Misschien zelf vanavond een rondje lopen.![]()
"Langeafstandsmonniken"quote:Op zaterdag 9 juli 2016 09:30 schreef Guard het volgende:
Inspiratie opdoen in de Japanse hardloopcultuur.
De marathon van Tokio zat al ergens in mijn achterhoofd, dat zal waarschijnlijk niet minder worden na het lezen van dit boek
Gelukkig heb ik niks met Japan. Buitenlandse marathons zijn een dure hobby![]()
![]()
Heb je er een beetje vertrouwen in je volgende buitenlandse marathon avontuur?quote:Op zaterdag 9 juli 2016 11:07 schreef pijll het volgende:
[..]
"Langeafstandsmonniken"
Gelukkig heb ik niks met Japan. Buitenlandse marathons zijn een dure hobby![]()
Ach ja, je kan je geld ook bewaren totdat je geen marathons meer kunt lopen....quote:Op zaterdag 9 juli 2016 11:07 schreef pijll het volgende:
[..]
"Langeafstandsmonniken"
Gelukkig heb ik niks met Japan. Buitenlandse marathons zijn een dure hobby
En dan?Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Nou... Na de Ekiden van vorig weekend heb ik nog een LDL van 25km gedaan, en toen kreeg ik een stekende pijn in mijn voet. Misschien vanwege die snelle 5 km. Dus ik ben nu gedwongen aan het taperen.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 13:42 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Heb je er een beetje vertrouwen in je volgende buitenlandse marathon avontuur?
Maar goed, dat zou wel over moeten gaan met voldoende rust. Ik denk dat het wel gaat lukken. De heuvels zullen het grootste probleem zijn.![]()
Nadat ik maandag j.l. Hats kapot heb gemaakt door samen een deels onverhard parcours te lopen met finish bovenop de Balijbrug, heb ik vandaag mijn leven gebeterd en het rustig aan gedaan met Murmeli. Dit keer een mooi gevarieerd rondje op lage hartslag in het noorden van mijn woonplaats, nabij de skihal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dat na twee mooie dagen bij het EK atletiek.
Hardlopen
Oh en BTW: Tokio![]()
![]()
quote:Op zaterdag 9 juli 2016 18:56 schreef Zwabberhark het volgende:
Nadat ik maandag j.l. Hats kapot heb gemaakt door samen een deels onverhard parcours te lopen met finish bovenop de Balijbrug, heb ik vandaag mijn leven gebeterd en het rustig aan gedaan met Murmeli. Dit keer een mooi gevarieerd rondje op lage hartslag in het noorden van mijn woonplaats, nabij de skihal.Het feit dat ik dit loopje in garmin Connect "sloopsessie door Zwabber" heb genoemd zegt wellicht iets over het inmiddels ontstane niveauverschil tussen Z en mijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dat na twee mooie dagen bij het EK atletiek.
Hardlopen
Oh en BTW: Tokio
Beetje jammer voor mij, maar ik vind het vooral erg gaaf om die vooruitgang te zien.
En het was erg leuk lopen én ook nog eens gezellig.
Dat was een leuk loopdagje vandaag. Vanmorgen naar t kralingse bos gerend,vanmiddag terug en net dus nog een rondje sweet Lake city. Blij mormel met net geen 20 km totaal
Oja en het laatste trailpaadje omhoog was hilarisch. Ik kreeg een Vikingbui en ben een soort van gromjoelend omhoog gesjeesd. Heerlijk was dat!Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Geen trails, want geen winegums en selfies. Gewoon hardlopen dus. Murmeli's Vikingbui verried wel dat ze zich inhield.![]()
Ga je met me mee naar de Ardennen?quote:Op zaterdag 9 juli 2016 19:46 schreef Zwabberhark het volgende:
Geen trails, want geen winegums en selfies. Gewoon hardlopen dus. Murmeli's Vikingbui verried wel dat ze zich inhield.
Als dat de vereisten zijn voor een trail, ben ik geen trailer.
Winegums genoeg, maar selfies, daar doe ik niet aan...Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik stel voor dat we binnenkort gewoon weer eens op Kijkduin afspreken met een groep.quote:Jij loopt 3:19 op de marathon. Jij bent een asfaltloper.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 20:05 schreef Guard het volgende:
Als dat de vereisten zijn voor een trail, ben ik geen trailer.
Winegums genoeg, maar selfies, daar doe ik niet aan...![]()
quote:Op zaterdag 9 juli 2016 19:46 schreef Zwabberhark het volgende:
Geen trails, want geen winegums en selfies. Gewoon hardlopen dus. Murmeli's Vikingbui verried wel dat ze zich inhield.
In training ga ik bijna nooit diep/los etc.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Jaaaa Kijkduinquote:Op zaterdag 9 juli 2016 20:20 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik stel voor dat we binnenkort gewoon weer eens op Kijkduin afspreken met een groep.
[..]
Jij loopt 3:19 op de marathon. Jij bent een asfaltloper.
Gelukkig, hoef ik niet te beginnen met selfiesquote:Op zaterdag 9 juli 2016 20:20 schreef Zwabberhark het volgende:
Jij loopt 3:19 op de marathon. Jij bent een asfaltloper.
Het ergste vind ik selfies met de zelfontspanner van je mobiel
Als jullie af en toe op me willen wachten (ben nog langzamer geworden dan ik was) lijkt het me leuk om mee te gaan!quote:![]()
Leonie van der Haak heeft dit tot kunst verheven vind ik... Maar mij veel teveel gedoe.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 20:45 schreef Murmeli het volgende:
Het ergste vind ik selfies met de zelfontspanner van je mobiel![]()
quote:Op zaterdag 9 juli 2016 20:46 schreef Angel-A het volgende:
[..]
Als jullie af en toe op me willen wachten (ben nog langzamer geworden dan ik was) lijkt het me leuk om mee te gaan!we kunnen gewoon werken met vegen/ophalen als het verschil echt serieus is. En als je iets hebt met heuvels krijg je altijd pauzemomenten enzo. Wordt gewoon leuk
Een lieve vriendin van mij (die jij ook kent) doet het ook. Ik vind dat echt zoooooo gemaakt.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 20:47 schreef Angel-A het volgende:
[..]
Leonie van der Haak heeft dit tot kunst verheven vind ik... Maar mij veel teveel gedoe.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ik weet wie je bedoelt. Ik vind het wel leuk om te zien, heb er niks tegen, maar het lijkt me een superhinderlijke onderbreking als je aan het lopen bent.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 20:51 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Een lieve vriendin van mij (die jij ook kent) doet het ook. Ik vind dat echt zoooooo gemaakt.![]()
Geef mij maar gewoon de plaatjes van de omgevingquote:Op zaterdag 9 juli 2016 21:03 schreef Angel-A het volgende:
[..]
Ik weet wie je bedoelt. Ik vind het wel leuk om te zien, heb er niks tegen, maar het lijkt me een superhinderlijke onderbreking als je aan het lopen bent.
Kijken jullie ook naar de 5km van Susan Kuijken?[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
nee'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ja heb ook gekekenquote:Op zaterdag 9 juli 2016 21:15 schreef Guppyfriend het volgende:
Kijken jullie ook naar de 5km van Susan Kuijken?Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Die noren! Soort wederopstanding van Freddy Mercury
Mooie prestaties. Tikkeltje jaloers op mensen die er zitten als toeschouwer.![]()
Wat een eikel, die rare Noor met die spiegel op zijn hoofd
"Die 4 wordt geen 3"
"Ik heb wel even laten zien wat ik kan"
Douma
Zo te zien was het alweer spoorzoekertje vandaag in Oosterhout, zie een boel verschillende logjes voorbij komen
Inderdaad. Boze eikol.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 22:02 schreef Guard het volgende:
Wat een eikel, die rare Noor met die spiegel op zijn hoofdSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Selfie met zelfontspanner? Dat is een bijzonder concept. Ik denk niet dat het is wat ik denk dat het is.![]()
Simpel: je gaat naast je zelfontspanner staan en daar maak je dan een foto van.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 23:27 schreef wyccie het volgende:
Selfie met zelfontspanner? Dat is een bijzonder concept. Ik denk niet dat het is wat ik denk dat het is.![]()
Zo om half tien is de HM van het EK op tvButter wil daar z'n goede vorm tonen en zo alsnog hopen op een nominatie voor de Spelen. Ik denk niet dat dat gaat gebeuren, maar įls ie dat wil afdwingen, zal ie een dijk van een race moeten neerzetten. Ik ben benieuwd!
ze komen op loopafstand van mijn huis langs, hopelijk vergeet ik het niet om even te kijkenquote:Op zondag 10 juli 2016 07:20 schreef Guppyfriend het volgende:
Zo om half tien is de HM van het EK op tvButter wil daar z'n goede vorm tonen en zo alsnog hopen op een nominatie voor de Spelen. Ik denk niet dat dat gaat gebeuren, maar įls ie dat wil afdwingen, zal ie een dijk van een race moeten neerzetten. Ik ben benieuwd!
![]()
Als je de kans hebt om te gaan kijken, even doen! Het is bijzonder indrukwekkend om die toppers te zien lopen!quote:Op zondag 10 juli 2016 07:38 schreef computergirl het volgende:
[..]
ze komen op loopafstand van mijn huis langs, hopelijk vergeet ik het niet om even te kijken[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Sub 1
Selfie met zelfontspanner:
Je bent aan het rennen, ziet een mooi plekje en denkt daar wil ik mee op de foto. Dan zet je je telefoon neer (camera aan, zelfontspanner instellen). Dan ren je quasi nonchalant langs, net of je niet weet dat die telefoon daar staat en flits! Fotoo van jouzelf, rennend met de mooie achtergrond Is gelukt.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Echt? Dat vind ik echt teveel gedoe
NOS uitzending is gestart
Nog even geduldquote:Op zondag 10 juli 2016 09:24 schreef Quoi het volgende:
Leuk mensen, de HM kijkenKrijg er helemaal zin van, al dat geloop.
Veel plezier! Ik ga naar Amsterdam. Geen hardlopen kijken maar gewoon eten en wijn drinken
Ze doen twee rondjes! Dus je kunt ze nog een keer zien!quote:[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ik ben nu in afwachting van de mannen
En vlak daarna weer de dames. Schijnt ook een dikkert mee te lopen tussen de dames, ik zag haar niet![]()
Wat zonde, een valpartij...![]()
Ik vind het ook echt een onhandige start. Maar goed[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Die Turk voorop kijkt alsof ie nu al pijn heeft
Geen idee, de mannen zijn steeds in beeldquote:
Dames zijn nu tweede keer langs gekomen, eentje was onderweg ongesteld geworden of een broekje met slechte verf. En de Oekraļense was helemaal niet dik
Nu nog even wachten op mannen ronde twee![]()
quote:Op zondag 10 juli 2016 10:18 schreef computergirl het volgende:
Dames zijn nu tweede keer langs gekomen, eentje was onderweg ongesteld geworden of een broekje met slechte verf. En de Oekraļense was helemaal niet dik
Nu nog even wachten op mannen ronde twee
De horrorquote:Op zondag 10 juli 2016 10:18 schreef computergirl het volgende:
Nu nog even wachten op mannen ronde twee![]()
Vergeleken bij de 'dikke' Oekrainse hebben wij waarschijnlijk morbide obesitas
Volgens mij bedoel je Augusto, die nu 3de ligt...
Ik denk alleen maar bij het parcours: oja, daar heb ik toen gegeten, en daar heb ik toen wat gedronken.
Had Butter een streeftijd eigenlijk?![]()
Geen idee, maar dit kan niet geweest zijn wat ie in gedachten had...
Broekje van Augusto heeft een print met rood op een onfortuinlijke plaats zie ik nu.quote:Op zondag 10 juli 2016 10:19 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
De horror![]()
Vergeleken bij de 'dikke' Oekrainse hebben wij waarschijnlijk morbide obesitas![]()
![]()
Wacht even, die Moreira heeft dat ook. Het is gewoon een design-fail van het Portugese broekje
"Ja, we moeten ook nog iets met rood, want dat zit ook in onze vlag!"
er was ook een dame met oranje broekje maar roodkleurige lekkage over hele beenquote:Op zondag 10 juli 2016 10:31 schreef Guppyfriend het volgende:
Wacht even, die Moreira heeft dat ook. Het is gewoon een design-fail van het Portugese broekje![]()
Loop je nog even bijna verkeerd
Knap gelopen hoor, van Butter. Maar ik denk niet dat het NOC NSF dus danig onder de indruk is dat ze 'm een aanwijsplek geven...[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Laatste loopje voor Zwitserland ging echt ruk, zelfs nog in het ziekenhuis geweestSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Wilde er eigenlijk mee stoppen onderweg, maar ja geen telefoon bij me, dus wat moet je dan?
Doorlopen dan maar, en denken aan die ijskoude Paulaner alkoholfrei Weisbier-Zitrone die op me stond te wachten. Die was zo op![]()
Nu taperen in extremis, morgen op het kantoor de lift pakken enzo
Hij zou hoe dan ook slechts veldvulling zijn, dan kunnen ze net zo goed mij sturen. Net zoveel kans op een gouden plak.quote:Op zondag 10 juli 2016 10:56 schreef Guppyfriend het volgende:
Knap gelopen hoor, van Butter. Maar ik denk niet dat het NOC NSF dus danig onder de indruk is dat ze 'm een aanwijsplek geven...![]()
![]()
quote:Op zondag 10 juli 2016 11:19 schreef Guard het volgende:
Laatste loopje voor Zwitserland ging echt ruk, zelfs nog in het ziekenhuis geweestUit de statistieken op strava kan ik niet zien dat het ploeteren was, mooi tempo, flinke afstand, lage hartslag. Maar ja, het voelde anders blijkbaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Wilde er eigenlijk mee stoppen onderweg, maar ja geen telefoon bij me, dus wat moet je dan?
Doorlopen dan maar, en denken aan die ijskoude Paulaner alkoholfrei Weisbier-Zitrone die op me stond te wachten. Die was zo op![]()
Nu taperen in extremis, morgen op het kantoor de lift pakken enzo
Succes volgende week!! Welke afstand loop je eigenlijk bij de Eiger?![]()
Hartslag te hoog voor het tempo, paar keer gestopt en onderweg een (kleine) lus uit de geplande route gehaald.quote:Op zondag 10 juli 2016 11:46 schreef steffelonio het volgende:
[..]
Uit de statistieken op strava kan ik niet zien dat het ploeteren was, mooi tempo, flinke afstand, lage hartslag. Maar ja, het voelde anders blijkbaar.
Succes volgende week!! Welke afstand loop je eigenlijk bij de Eiger?
Ik ga de 51 lopen zaterdagMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Mompelt iets over een slechte generale.
[ Bericht 1% gewijzigd door TheWhiteCowboy op 10-07-2016 12:23:04 ]![]()
quote:Op zondag 10 juli 2016 08:19 schreef Murmeli het volgende:
Sub 1
Selfie met zelfontspanner:
Je bent aan het rennen, ziet een mooi plekje en denkt daar wil ik mee op de foto. Dan zet je je telefoon neer (camera aan, zelfontspanner instellen). Dan ren je quasi nonchalant langs, net of je niet weet dat die telefoon daar staat en flits! Fotoo van jouzelf, rennend met de mooie achtergrond Is gelukt.
Heb ik net gedaanVanwege de column van Leonie. Maar mijn 30 min duurloopjes op lage hartslag zijn toch vet saai dus dan is een onderbreking niet erg
![]()
Deze was qua loophouding het mooiste, alleen de achtergrond was wel erg oninspirerend
En Guard, dat komt echt wel goed! Je hebt een dijk van een conditie en die is niet in een keer weg. Vandaag was gewoon loeiwarm, misschien ging het daardoor kut. En dat je net wat minder snel loopt vandaag lijkt me ook niet echt relevant voor de Eiger toch? Andere aspecten dan snelheid zijn veel belangrijker daar.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Dat is ook allemaal zo, maar ja een week voor de belangrijkste wedstrijd van het jaar hoop je toch dat het allemaal wat makkelijker gaat dan vandaag het geval was.
Gave fotoen mooie mizuno's
Zo, van Tom Dumoulin direct overschakelen naar de 4x100m dames![]()
Helaas kan ik alle fantastische prestaties niet zien (enige nadeel van op vakantie zijn). Hardlopen is wel een optie (ook na een heel weekend fietsen), maar het is hier (Bonn momenteel) ook behoorlijk warm. Te warm nog om te rennen. Misschien vanavond laat nog, als ik niet teveel bier op heb.![]()
Haha inderdaad! Als je al moet gaan oefenen op je dip als 5000m loper
Die zelfontspannerselfies.![]()
Ik heb een heel erg zware 10k gelopen. Al het water dat ik over me heen gooide verdampte in no time.
Wel leuk daar in Amsterdam, was verder prachtig weer voor niet-lopers.![]()
Ik heb ook meegedaan. Ik heb zelf een stuk moeten wandelen. Het ging gewoon echt niet meer. Maar wel goed over de finish gekomen.quote:Op zondag 10 juli 2016 20:01 schreef wyccie het volgende:
Ik heb een heel erg zware 10k gelopen. Al het water dat ik over me heen gooide verdampte in no time.
Wel leuk daar in Amsterdam, was verder prachtig weer voor niet-lopers.
Best wel een flink aantal mensen onwel geworden lees ik op Nu.nl"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"![]()
die hadden op winterweer gerekend denk ikquote:Op zondag 10 juli 2016 20:10 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Ik heb ook meegedaan. Ik heb zelf een stuk moeten wandelen. Het ging gewoon echt niet meer. Maar wel goed over de finish gekomen.
Best wel een flink aantal mensen onwel geworden lees ik op Nu.nl![]()
Ik kreeg gisterenavond nog vanuit de organisatie een waarschuwingsmail vanwege het warme weer.quote:Op zondag 10 juli 2016 20:21 schreef computergirl het volgende:
[..]
die hadden op winterweer gerekend denk ik
Je weet natuurlijk niet waar het aan ligt, en het zal bij ieder individu wel aan iets anders liggen. Het was gewoon warm en stel dit was iemands eerste loop, dan kan ik me eigenlijk wel voorstellen dat je dan niet goed op de hitte bent afgestemd."Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"![]()
Je bent in ieder geval niet in het ziekenhuis beland! Was net op het nieuws dat 'tientallen lopers naar het ziekenhuis moesten worden afgevoerd'.. leek me nogal overdreven?quote:Op zondag 10 juli 2016 20:01 schreef wyccie het volgende:
Wel leuk daar in Amsterdam, was verder prachtig weer voor niet-lopers.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Dat denk ik niet. Zelf vandaag op een erg rustig tempo gelopen met een fors hogere hartslag dan dat ik normaal zou hebben met deze snelheid. Moest er niet aan denken om vandaag een 10 km wedstrijd te lopen.quote:Op zondag 10 juli 2016 20:21 schreef computergirl het volgende:
[..]
die hadden op winterweer gerekend denk ik![]()
Nou, het was echt heel warm. Ik kon dat nauwelijks bijdrinken. Als je iets minder getraind bent of nog minder goed tegen hitte kunt dan ik, dan snap ik het wel.
Ik hoorde heel veel ambulances.![]()
LT, onderweg nog wel aan jou gedacht, hoe jij vorig jaar in die hitte de HM van Leidsche Rijn hebt kunnen winnen.![]()
Tja, ieder zijn dingquote:Op zondag 10 juli 2016 20:37 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik krijg altijd de kriebels van haar columnsIk vind ze leuk.
Haha, was het toen net zo warm? Ik weet het niet echt meer. Maar ik gedij altijd wel redelijk goed bij warmte. Wat ook wel grappig was trouwens, ik heb die Leidsche Rijn loop een heel stuk achter een jongen gelopen, als een soort van haas, en die kwam ik vrijdag weer tegen bij die Nike Club Run!quote:Op zondag 10 juli 2016 20:39 schreef wyccie het volgende:
LT, onderweg nog wel aan jou gedacht, hoe jij vorig jaar in die hitte de HM van Leidsche Rijn hebt kunnen winnen.
Maarja ik vind het toch nogal gek dat je jezelf helemaal knockout kunt rennen met de warmte, dan negeer je toch echt alle signalen van je lichaam? Maar goed, misschien als je beginnende loper bent dat je denkt dat het zo hoort te voelen of zo..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
ja maar normaal loop ik 5 minuten op de kilometer gemakkelijk tijdens een training dan moet dat nu toch ook wel lukken, en ja een 10 km hoort nu eenmaal zwaar aan te voelen anders loop je te langzaam. Of iets in die strekking.quote:Op zondag 10 juli 2016 20:42 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Tja, ieder zijn dingIk vind ze leuk.
[..]
Haha, was het toen net zo warm? Ik weet het niet echt meer. Maar ik gedij altijd wel redelijk goed bij warmte. Wat ook wel grappig was trouwens, ik heb die Leidsche Rijn loop een heel stuk achter een jongen gelopen, als een soort van haas, en die kwam ik vrijdag weer tegen bij die Nike Club Run!
Maarja ik vind het toch nogal gek dat je jezelf helemaal knockout kunt rennen met de warmte, dan negeer je toch echt alle signalen van je lichaam? Maar goed, misschien als je beginnende loper bent dat je denkt dat het zo hoort te voelen of zo..![]()
Was niet geheel overdreven... Heb er zo al 10 langs de kant zien liggen waarbij ambulance bij was... En sommige daarvan zagen er echt niet goed uit....quote:Op zondag 10 juli 2016 20:31 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Je bent in ieder geval niet in het ziekenhuis beland! Was net op het nieuws dat 'tientallen lopers naar het ziekenhuis moesten worden afgevoerd'.. leek me nogal overdreven?![]()
Ik ga ervan uit dat het onervarenheid is van de lopers in kwestie... Zonde dat mensen het zover laten komen.quote:Op zondag 10 juli 2016 21:33 schreef Rana het volgende:
[..]
Was niet geheel overdreven... Heb er zo al 10 langs de kant zien liggen waarbij ambulance bij was... En sommige daarvan zagen er echt niet goed uit....[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Als ik een 10km zou moeten lopen bij zulk warm weer, dan maar geen PR. Ik finish liever in 1:15 dan dat ik met de ambulance mee moet.❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Nou, precies dat! Ik bedoel, het is niet dat ik een OS-limiet moet halen of zoquote:Op zondag 10 juli 2016 21:44 schreef DeLuna het volgende:
Als ik een 10km zou moeten lopen bij zulk warm weer, dan maar geen PR. Ik finish liever in 1:15 dan dat ik met de ambulance mee moet.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
deze vrouw weet ^^quote:Op zondag 10 juli 2016 21:40 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat het onervarenheid is van de lopers in kwestie... Zonde dat mensen het zover laten komen.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Het was inderdaad wel heel erg warm. Ik hoopte op een tijd rond de 48:00 en had voor mezelf sub 50 als grens bedacht. Tot 7 km ging dat nog redelijk, maar ik merkte dat mijn lijf en geest steeds meer begonnen te snakken naar de waterpunten. Na 7 km zakte mijn tempo in. Uiteindelijk binnen in 52:04 en gezien de hitte en mijn voorbereiding eerder dit weekend mag ik daar niet zuur over zijn.
Kostte me naderhand wel even wat tijd voor ik weer het heertje was, moest veel bij drinken.Life is what you make it.![]()
Met de hitte en een enorme kater was mij zelfs 5km al te veel. Met veel pijn en moeite de afstand gehaald.
Jongen waarmee ik rende had gisteravond stukken beter doorstaan, hij voerde de tempo steeds verder op. Ik ren normaal gesproken stukken sneller, maar ik had echt moeite het bij te houden.
Je kan niet alles hebben.![]()
Dat is wel geruststellend. Dat zelfs jij ook last kan hebben van wedstrijd stressquote:Op zondag 10 juli 2016 15:33 schreef Guard het volgende:
Dat is ook allemaal zo, maar ja een week voor de belangrijkste wedstrijd van het jaar hoop je toch dat het allemaal wat makkelijker gaat dan vandaag het geval was.
Gave fotoen mooie mizuno's
![]()
![]()
![]()
Ook als je goed getraind bent en het tempo aanpast aan de temperatuur kun je nog steeds bevangen raken door de hitte.![]()
Natuurlijk, ik zeg ook niet dat iemand iets verkeerd heeft gedaan of zo, alleen tientallen mensen in ambulances en naar het ziekenhuis leek me zo extreem voor een niet eens supergroot evenement..quote:Op maandag 11 juli 2016 10:01 schreef Zwabberhark het volgende:
Ook als je goed getraind bent en het tempo aanpast aan de temperatuur kun je nog steeds bevangen raken door de hitte.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Temperatuur boven 25 graden (en nog meer in stedelijke gebieden), hoge dauwpunten (!) en veel zon. Ik loop dan sowieso geen wedstrijd, ga bij voorkeur niet eens naar buiten.quote:Op maandag 11 juli 2016 10:19 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Natuurlijk, ik zeg ook niet dat iemand iets verkeerd heeft gedaan of zo, alleen tientallen mensen in ambulances en naar het ziekenhuis leek me zo extreem voor een niet eens supergroot evenement..![]()
Ik heb je volgens mij gezien in het groene startvak? Ik was een beetje laat dus ik ging zo'n beetje als laatste van dat startvak weg (zwart singlet met Andreaskruisen op de rug). Het was door de hitte wat zwaarder dan normaal maar ik vond het toch een leuke wedstrijd. En ik heb voor het eerst weer eens 10 kilometer hardgelopenquote:.
![]()
Ik twijfel toch serieus over de Run Bike Run aan de Ouderkerkerplas, ondanks de prijsMaarja ik wil wel in ieder geval weer een beetje op tempo kunnen lopen dan, dus ik wacht nog maar even af. Het zal ook niet snel volraken zoiets lijkt me toch?
Volgens mij heb ik jou op de rug gezien. En vorige week in Rotterdam ook, maar ik kon toen eerst niet eens op je internetnaam komen. Geheugen en een vergiet.quote:Op maandag 11 juli 2016 13:41 schreef Devv het volgende:
[..]
Ik heb je volgens mij gezien in het groene startvak? Ik was een beetje laat dus ik ging zo'n beetje als laatste van dat startvak weg (zwart singlet met Andreaskruisen op de rug). Het was door de hitte wat zwaarder dan normaal maar ik vond het toch een leuke wedstrijd. En ik heb voor het eerst weer eens 10 kilometer hardgelopen.
Heb nog geholpen jullie tent overeind te houden.
![]()
Mijn verste afstand van dit jaar (namelijk bij Toren van Pisa) https://connect.garmin.com/modern/activity/1250490931
Wel vroeg begonnen die ochtend om 6:41, want die dag werd het 32 graden. Pffff..![]()
Wat gebeurt er dan als je bevangen raakt?quote:Op maandag 11 juli 2016 10:01 schreef Zwabberhark het volgende:
Ook als je goed getraind bent en het tempo aanpast aan de temperatuur kun je nog steeds bevangen raken door de hitte.
Ik vond het zelf ook best vreemd in ieder geval.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ik heb vanavond ook weer meegetraind. Was best pittig. Naar het station toe gerend, toen 3x de trappen op met felle knie inzet( niet zo fijn) en rustig trap af lopen telkens. De rest mocht 5x. Daarna 10 minuten in zone 2 waarbij je weer op je knie inzet en kort grondcontact moest letten. Best ingewikkeld. En toen na het wandelen uiteindelijk weer teruggerend, onderweg toch paar x moeten wandelen vanwege knie. Maargoed de laatste 50m ongeveer een Dafne Schippers gedaan. Trainer vloog ineens voorbij me en aan het einde zei hij : Ik had niet verwacht van jou dat je nog een sprintje zou trekken. Dat was wel leuk haha
Helaas zit ik echt niet in de buurt van Dafne Schippers![]()
Als ik goed heb gekeken was het 22 seconden. Maar of het dan ook echt precies 50 m was durf ik ook weer niet te zeggen
![]()
![]()
Klinkt goed! Ik vind het altijd leuk, van die technische/loopscholingstrainingen.quote:Op maandag 11 juli 2016 21:00 schreef xMissi het volgende:
Ik heb vanavond ook weer meegetraind. Was best pittig. Naar het station toe gerend, toen 3x de trappen op met felle knie inzet( niet zo fijn) en rustig trap af lopen telkens. De rest mocht 5x. Daarna 10 minuten in zone 2 waarbij je weer op je knie inzet en kort grondcontact moest letten. Best ingewikkeld. En toen na het wandelen uiteindelijk weer teruggerend, onderweg toch paar x moeten wandelen vanwege knie. Maargoed de laatste 50m ongeveer een Dafne Schippers gedaan. Trainer vloog ineens voorbij me en aan het einde zei hij : Ik had niet verwacht van jou dat je nog een sprintje zou trekken. Dat was wel leuk haha
Helaas zit ik echt niet in de buurt van Dafne Schippers![]()
Als ik goed heb gekeken was het 22 seconden. Maar of het dan ook echt precies 50 m was durf ik ook weer niet te zeggen
Wij mochten gisteren een paar keer achter elkaar met éénbenige squats een trappetje omhoog springen. Als je daarna probeert verder omhoog te lopen zak je bijna door je benen
Was deze link van DC Rainmaker al langsgekomen/ http://www.dcrainmaker.co(...)al-hr-valencell.html
De korte versie: Suunto heeft optische HRM aangekondigd voor de Spartan en er komt een budget-versie, de Sport voor ¤499
![]()
ik zou omvallen bij dat soort oefeningetjesquote:Op dinsdag 12 juli 2016 10:42 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Klinkt goed! Ik vind het altijd leuk, van die technische/loopscholingstrainingen.
Wij mochten gisteren een paar keer achter elkaar met éénbenige squats een trappetje omhoog springen. Als je daarna probeert verder omhoog te lopen zak je bijna door je benen![]()
![]()
Ja, dat is ook wel het lastige, maar daarom doe je het ook hequote:Op dinsdag 12 juli 2016 13:03 schreef steffelonio het volgende:
[..]
ik zou omvallen bij dat soort oefeningetjesOnbalans om de rompstabiliteit dynamisch te trainen, dat is meer toegepast dan minutenlang statisch planken.
Gisteren de 1000-km grens over gegaan.![]()
In 2016 ben ik gewoon lekker aan het lopen (nadat ik mijn vorige schoenen definitief in de ban heb gedaan tenminste...), en heb het idee dat ik beetje bij beetje progressie blijf maken. Hoop dat het zo doorgaat de rest van het jaar (even afkloppen).![]()
Ja, die tent was geen groot succesquote:Op maandag 11 juli 2016 19:02 schreef wyccie het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik jou op de rug gezien. En vorige week in Rotterdam ook, maar ik kon toen eerst niet eens op je internetnaam komen. Geheugen en een vergiet.Heb nog geholpen jullie tent overeind te houden.
.
![]()
Ehhhm eenbenige squats kan ik nog net, maar daarmee een trappetje op springen... Dat nietquote:Op dinsdag 12 juli 2016 10:42 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Klinkt goed! Ik vind het altijd leuk, van die technische/loopscholingstrainingen.
Wij mochten gisteren een paar keer achter elkaar met éénbenige squats een trappetje omhoog springen. Als je daarna probeert verder omhoog te lopen zak je bijna door je benenMaar ik denk idd dat het leuker is dan planken. Wat ik overigens al niet lang meer vol kan houden
![]()
Wij moeten soms ook een soort van huppelen ofzoiets..Ziet er wel belachelijk uit![]()
![]()
Das er inderdaad eentje voor de kleine portemonneequote:Op dinsdag 12 juli 2016 11:25 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Was deze link van DC Rainmaker al langsgekomen/ http://www.dcrainmaker.co(...)al-hr-valencell.html
De korte versie: Suunto heeft optische HRM aangekondigd voor de Spartan en er komt een budget-versie, de Sport voor ¤499
altijd belangrijk, stel dat je onderweg honger krijg!quote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Had niet verwacht dat jij langs veel voedselstandjes zou komen in jouw loopgebied.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 20:21 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
altijd belangrijk, stel dat je onderweg honger krijg!
Zelf heb ik in mijn racepack altijd wel wat geld om eventueel wat te eten of te drinken kunnen kopen.![]()
ik heb wel altijd mijn bankpas bij me als ik voor een LDL ga bij mij in de buurt.....quote:Op dinsdag 12 juli 2016 22:14 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Had niet verwacht dat jij langs veel voedselstandjes zou komen in jouw loopgebied.
Zelf heb ik in mijn racepack altijd wel wat geld om eventueel wat te eten of te drinken kunnen kopen.
mijn ultieme tussendoor snack tijdens een HLDL
Afgelopen tijd erg weinig gelopen, motivatie is ver te zoeken. Komend weekend in Brussel, dus daar maar rondje lopen in onbekende omgeving![]()
![]()
Vanavond met goede moed vertrokken, maar het ging voor geen meter... vrij snel er mee gestopt. Het kan ook niet altijd goed gaan kennelijk.![]()
volgens mij is dit uniek, 24 uur niet gepost op dit topicquote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
You topic killer!quote:Op woensdag 13 juli 2016 23:02 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
volgens mij is dit uniek, 24 uur niet gepost op dit topic[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Jaaa waarom is het zo stil hier..Niet leuk!
Ik wil vanavond kijken of ik een tempoloopje kan doen ipv duurloop. Ik doe zoveel lage duurinspanning, ik heb het idee dat ik daarmee echt op een plateau zit of zo. En misschien is het ook wel juist goed voor mijn loopbeweging om een keer wat harder te lopen. Maar even overleggen met de trainer.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik mag vanavond weer op de baan trainen!
Ik ben mij aan het voorbereiden op zondag dus er valt niets meer te meldenquote:Op donderdag 14 juli 2016 08:17 schreef La_Tramposa het volgende:
Jaaa waarom is het zo stil hier..Niet leuk!
[..].
![]()
Juist wel! Als er een groot evenement op komst is moet je hier al je zenuwen spuwen en hoeveel bietensap je al op hebt en dat je ineens last hebt van je kleine teen en dat je je afvraagt of je lange of korte sokken aanmoet!quote:Op donderdag 14 juli 2016 09:17 schreef Devv het volgende:
[..]
Ik ben mij aan het voorbereiden op zondag dus er valt niets meer te melden.
Al die trailers/berglopers hier zijn veel te zen en doorgewinterd!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Nou, ik kan je zeggen dat ik best wel een beetje gespannen ben hoor. Dit gaat mijn eerste wedstrijd in de bergen worden dus ik weet echt niet wat mij te wachten staat. Ik ga vandaag de benen nog wat losfietsen en dan vlieg ik morgen naar Venetiė. Er gaat een setje kort- en lang mee voor tijdens de wedstrijd. De verwachting is dat het zondag mooi weer gaat worden maar je bent toch verplicht om een windbreaker mee te nemen.
![]()
Lol. Ik heb geen bietensap kuurtje gedaan en ook niet gestapeld. Wel heb ik mijn racevest volgepropt met gelletjes, energie- en nakd bars.
Nu onderweg naar la Suisse
Heel veel plezier en succes beiden!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Tja, er gebeurt gewoon niet zo veel bijzonders. Het is nog lang geen 4 september
Komt sneller dan je denktquote:Op donderdag 14 juli 2016 11:13 schreef DeLuna het volgende:
Tja, er gebeurt gewoon niet zo veel bijzonders. Het is nog lang geen 4 september
3 dagen ultra survival run gelopen, nu even weekje rust
It has to mean something
wow, dat was een wedstrijd van 3 dagen achter elkaar?quote:Op donderdag 14 juli 2016 12:05 schreef Cynic het volgende:
3 dagen ultra survival run gelopen, nu even weekje rustIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
10 etappes in 4 dagen met een team van 7 lopers. Per etappe liepen er 3.quote:Op donderdag 14 juli 2016 12:10 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
wow, dat was een wedstrijd van 3 dagen achter elkaar?
Ik heb er 7 gelopen. Was leuk, maar ben er al wel de hele week goed moe van.
It has to mean something
Te druk met alles wat met pokkemon te maken heeft te ontwijken.quote:Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
![]()
Bij de nieuwe groep lopen is leuk, veel meer het gevoel dat het trainen is ipv elke keer cruisen.
Minder gezeur, gewoon lekker lopen
Dat is zeker waar. Maar komend weekend weer eens een duurloopje van 17/18km. En de week daarop 20/21 dus dan wordt het weer leukquote:
Oh kak, geen baantraining als je op de bank in slaap valt en pas wakker wordt als het al begonnen is...
Primeur, ik heb voor het eerst meters hardlopen buigen onze landsgrenzen. Het was even wachten op een goed eminent, want na een hele dag fietsen en eenzelfde volgende dag in 't verschiet, had ik er niet zoveel zin meer in, maar de 80km van vandaag trapte zo makkelijk weg dat ik direct na het inchecken meteen ben gaan rennen. Ze zullen wel denken daar dat ik niet goed bij m'n hoofd ben en dat klopt!![]()
Ik ben naar de baan gerend, heb meegedaan met warming up en loopscholing, en ben weer naar huis. Wel lekker efficiėnt
En dat is ook ongeveer hoeveel boeiends ik te melden heb, dus vanaf nu ben ik waarschijnlijk weer een tijdje stil![]()
![]()
de regen op het slaapkamerraam, de storm rond het huis en dan 's morgens wakker worden en beseffen dat het een rustdag is...... priceless'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik ben net dus wél geweest. Het ging best goed. 10 minuten zone 1, toen 3 x 3 minuten op hoger tempo rennen. Daarna weer iets van 10 minuten op zone 1. Samen met de trainer en een jonge jongen 2 x een sprint getrokken. Nou ik kon ze echt niet bijhouden gewoon, zo snel. En toen was het alweer tijd.
Ik heb even gevraagd over hoe ik wat sneller word, hij kwam dus met het antwoord dat ik dan een derde keer moet trainen, en dan een duurloop en die steeds uitbreiden, maar wel op een lage hartslag en tempo. Iemand ervaring met deze tip? Gaat dit echt werken? De 2 trainingen die ik nu bij hun heb zijn meestal intervallen zoals ik net beschreef, maar dat wisseld nogal natuurlijk.
Of iemand nog andere tips?
![]()
ik heb me eignelijk niet zo in de nieuwe Suunto spartan verdiept, maar daar hangt nog een gezellig prijskaartje aan
Wielrennen is ook rennen.quote:Op donderdag 14 juli 2016 21:26 schreef BlueT het volgende:
Inderdaad: loopactie vd dag! ☺
https://m.facebook.com/st(...)5261&id=449047600260![]()
Als je nu 2x traint zal een derde keer trainen sowieso helpen, en als je alleen maar intervallen doet is het inderdaad wijs om de derde training een duurtraining te doen. Normaliter is de verhouding langzame duur van totale trainingsarbeid zelfs 60-70% dus ik zou zelfs zeggen dat 2 duurtrainingen en 1 interval misschien nog beter is.quote:Op donderdag 14 juli 2016 21:15 schreef xMissi het volgende:
Ik ben net dus wél geweest. Het ging best goed. 10 minuten zone 1, toen 3 x 3 minuten op hoger tempo rennen. Daarna weer iets van 10 minuten op zone 1. Samen met de trainer en een jonge jongen 2 x een sprint getrokken. Nou ik kon ze echt niet bijhouden gewoon, zo snel. En toen was het alweer tijd.
Ik heb even gevraagd over hoe ik wat sneller word, hij kwam dus met het antwoord dat ik dan een derde keer moet trainen, en dan een duurloop en die steeds uitbreiden, maar wel op een lage hartslag en tempo. Iemand ervaring met deze tip? Gaat dit echt werken? De 2 trainingen die ik nu bij hun heb zijn meestal intervallen zoals ik net beschreef, maar dat wisseld nogal natuurlijk.
Of iemand nog andere tips?
Thanks, voor je wijze woordenquote:Op donderdag 14 juli 2016 22:26 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Als je nu 2x traint zal een derde keer trainen sowieso helpen, en als je alleen maar intervallen doet is het inderdaad wijs om de derde training een duurtraining te doen. Normaliter is de verhouding langzame duur van totale trainingsarbeid zelfs 60-70% dus ik zou zelfs zeggen dat 2 duurtrainingen en 1 interval misschien nog beter is.Ik vind het alleen lastig om die derde keer echt te doen, ik moet dan ook in mijn eentje enzo. En dat moet dan op zaterdagavond. (Maandag en donderdag hardlooptraining) Na een 6-daagse werkweek. Ik ben dan gewoon heel moe. En hoe doe je dat dan met wedstrijdjes, die zijn dus bijna altijd op zondag :p..( maandag na een wedstrijd sla ik dan wel altijd over)
Dat van 2 duurtrainingen per week kan ik niet helemaal uitvoeren, ben natuurlijk afhankelijk van de trainers, maar die doen soms ook wel eens wat langer dan 10 minuten achter elkaar. Sorry de trainingen zijn voor mij echt een stok achter de deur, anders zou ik een stuk minder fanatiek zijn haha.
![]()
Het in je eentje lopen kan juist ook een groot voordeel zijn van hardlopen! Je moet het even proberen om te concluderen of het je bevalt denk ikquote:Op donderdag 14 juli 2016 22:55 schreef xMissi het volgende:
[..]
Thanks, voor je wijze woordenIk vind het alleen lastig om die derde keer echt te doen, ik moet dan ook in mijn eentje enzo. En dat moet dan op zaterdagavond. (Maandag en donderdag hardlooptraining) Na een 6-daagse werkweek. Ik ben dan gewoon heel moe. En hoe doe je dat dan met wedstrijdjes, die zijn dus bijna altijd op zondag :p..( maandag na een wedstrijd sla ik dan wel altijd over)
Dat van 2 duurtrainingen per week kan ik niet helemaal uitvoeren, ben natuurlijk afhankelijk van de trainers, maar die doen soms ook wel eens wat langer dan 10 minuten achter elkaar. Sorry de trainingen zijn voor mij echt een stok achter de deur, anders zou ik een stuk minder fanatiek zijn haha.
en aangezien jij niet enorme afstanden loopt hoeft zo'n duurloop ook niet heel lang te zijn, begin eens met 30 min en bouw dat uit. En als het zo kort is kun je ook s ochtends vóór je werk gaan, dan ben je nog niet moe van het werk en kom je niet in de knel met wedstrijden (sowieso doe je die lang niet elke week toch).
Hmm ja weet niet, heb al vaker de 3e keer in de week gelopen, ik vind het niet zo. Ik kijk dan ook steeds op de klok enzo. ' s ochtends word het sws niet, begin vaak om 07:00/7:30. Zou betekenen dat ik 5 uur mijn bed uit moet, half 6-6 rennen en dan nog douchenquote:Op vrijdag 15 juli 2016 06:11 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Het in je eentje lopen kan juist ook een groot voordeel zijn van hardlopen! Je moet het even proberen om te concluderen of het je bevalt denk iken aangezien jij niet enorme afstanden loopt hoeft zo'n duurloop ook niet heel lang te zijn, begin eens met 30 min en bouw dat uit. En als het zo kort is kun je ook s ochtends vóór je werk gaan, dan ben je nog niet moe van het werk en kom je niet in de knel met wedstrijden (sowieso doe je die lang niet elke week toch).
.
Maar ik begin idd met 30 minuten, de laatste keer voor de blessure was ik ook al daarmee bezig geloof ik.
En ik loop op het moment niet elke week een wedstrijd. Heb pas eind augustus weer mijn eerste wedstrijdje, dat is 3,5 km en de week erna 8,2 km bij de Afsluitdijk . En de week daarna toevallig een colorrun voor het eerst.. Omdat een vriendin dat vroeg![]()
Heb donderdag voor het eerst een (intake)afspraak met de sportfysio in Den Bosch voor compex-training... Ben benieuwd..
Sorry voor het (te) lange verhaal.
Btw wat is het stil hier? Iedereen op vakantie?![]()
FUNquote:Op vrijdag 15 juli 2016 20:19 schreef xMissi het volgende:
[..]
Hmm ja weet niet, heb al vaker de 3e keer in de week gelopen, ik vind het niet zo. Ik kijk dan ook steeds op de klok enzo. ' s ochtends word het sws niet, begin vaak om 07:00/7:30. Zou betekenen dat ik 5 uur mijn bed uit moet, half 6-6 rennen en dan nog douchen.
Maar ik begin idd met 30 minuten, de laatste keer voor de blessure was ik ook al daarmee bezig geloof ik.
En ik loop op het moment niet elke week een wedstrijd. Heb pas eind augustus weer mijn eerste wedstrijdje, dat is 3,5 km en de week erna 8,2 km bij de Afsluitdijk . En de week daarna toevallig een colorrun voor het eerst.. Omdat een vriendin dat vroeg![]()
Heb donderdag voor het eerst een (intake)afspraak met de sportfysio in Den Bosch voor compex-training... Ben benieuwd..
Btw wat is het stil hier? Iedereen op vakantie?ik baal nog steeds een beetje dat ie dit jaar tegelijk is met de Bridge to Bridge
Bij mij valt ie eigenlijk ook wat ongunstig, 9&10 sept is het appelpop en ik draai dan altijd bardienst tot het eindequote:Op vrijdag 15 juli 2016 20:35 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
FUNik baal nog steeds een beetje dat ie dit jaar tegelijk is met de Bridge to Bridge
Maarja komt goed. Word vast leuk...
![]()
![]()
Tja, dan houd je het bij 2x als je dat liever wiltquote:Op vrijdag 15 juli 2016 20:19 schreef xMissi het volgende:
[..]
Hmm ja weet niet, heb al vaker de 3e keer in de week gelopen, ik vind het niet zo. Ik kijk dan ook steeds op de klok enzo. ' s ochtends word het sws niet, begin vaak om 07:00/7:30. Zou betekenen dat ik 5 uur mijn bed uit moet, half 6-6 rennen en dan nog douchen.
Btw wat is het stil hier? Iedereen op vakantie?hardlopen is wat dat betreft heel simpel, hoe meer je erin stopt, hoe meer eruit komt
Je hoeft ook niet eens per se te rennenquote:Op vrijdag 15 juli 2016 20:39 schreef xMissi het volgende:
[..]
Bij mij valt ie eigenlijk ook wat ongunstig, 9&10 sept is het appelpop en ik draai dan altijd bardienst tot het eindeMaarja komt goed. Word vast leuk...
Ik ben aan het kijken bij de trackmeeting in utrecht, hopelijk kan ik er ook nog eentje meedoen dit seizoen. Daarnaast de Diamond league met half oog aan het volgen..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Hier Hardrock aan het volgen! Team Kiwi is doing well!
En zo direkt zelf in de vliegmachine op weg naar de WUU2K met mijn BFFs'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Voor de mensen die met hoge dauwpunten willen gaan hardlopen: ga naar buiten. Dauwpunt van 17 graden. Je zal zweten als een menselijk vergiet.![]()
Ik doe weer mee met een marathongroep. Bikkelen op de zaterdagochtend. Vindt het weer heel erg tof, ook al is het weer zwaar wennen, die duurloopjes.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ik heb net van 08:00 tot 12:00 uur gesport!óók hardgelopen!
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiėr:![]()
Misschien wel geinig hier: Griekse semi-amateurloper hoort dat hij zich een jaar geleden voor de Spelen heeft geplaatst
http://www.ekathimerini.c(...)thon-at-rio-olympics
In het kort: hij liep de marathon van Rome in maart vorig jaar in 2:29, tien minuten trager dan de eis voor de Spelen. Als je in de top-10 van een Golden Label-marathon eindigt mag je echter ook naar Rio.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Welke marathon ga je voor trainen? 3e Keer Eindhoven? Mooi dat je de inspiratie weer teruggevonden hebtquote:Op zaterdag 16 juli 2016 12:38 schreef SEMTEX het volgende:
Ik doe weer mee met een marathongroep. Bikkelen op de zaterdagochtend. Vindt het weer heel erg tof, ook al is het weer zwaar wennen, die duurloopjes.
![]()
![]()
Oh was dat het, ik heb het gemerkt. In straaltjes liep het van me af, ik ben eerst maar een half uur gaan uitwasemen voordat ik onder de douche stapte.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 12:29 schreef Zwabberhark het volgende:
Voor de mensen die met hoge dauwpunten willen gaan hardlopen: ga naar buiten. Dauwpunt van 17 graden. Je zal zweten als een menselijk vergiet.![]()
Hmm, jammer dat ik dat moet missen, mijn lichaam schreeuwde een beetje om een rustdag..quote:Op zaterdag 16 juli 2016 12:29 schreef Zwabberhark het volgende:
Voor de mensen die met hoge dauwpunten willen gaan hardlopen: ga naar buiten. Dauwpunt van 17 graden. Je zal zweten als een menselijk vergiet.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Maar ook met ondersteuning? Vaak zitten daar nog wel andere eisen aan..quote:Op zaterdag 16 juli 2016 13:07 schreef heywoodu het volgende:
Misschien wel geinig hier: Griekse semi-amateurloper hoort dat hij zich een jaar geleden voor de Spelen heeft geplaatst
http://www.ekathimerini.c(...)thon-at-rio-olympics
In het kort: hij liep de marathon van Rome in maart vorig jaar in 2:29, tien minuten trager dan de eis voor de Spelen. Als je in de top-10 van een Golden Label-marathon eindigt mag je echter ook naar Rio.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
heywoodu
![]()
Hoe bedoel je, met ondersteuning?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 14:03 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Maar ook met ondersteuning? Vaak zitten daar nog wel andere eisen aan..
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Nouja, zou de atletiekbond ook zijn ticket betalen etc. Vaak moet je daarvoor wel het programma van de bond gevolgd hebben.quote:Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
heywoodu
![]()
Geen idee eigenlijk, maar als advocaat moet dat anders zelf wel lukken denk ikquote:Op zaterdag 16 juli 2016 14:05 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nouja, zou de atletiekbond ook zijn ticket betalen etc. Vaak moet je daarvoor wel het programma van de bond gevolgd hebben.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Ik heb een steentje aan een lintje verdiend vandaag en het was supergaaf. Klimmen door de sneeuw onder een strakblauwe hemel naar 2800 m
Staat in de OPquote:Op zaterdag 16 juli 2016 13:18 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Welke marathon ga je voor trainen? 3e Keer Eindhoven? Mooi dat je de inspiratie weer teruggevonden hebthet wordt Etten-Leur
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ik heb aan je gedacht. Gevonden in Grindelwald:quote:Op zaterdag 16 juli 2016 12:29 schreef Zwabberhark het volgende:
Voor de mensen die met hoge dauwpunten willen gaan hardlopen: ga naar buiten. Dauwpunt van 17 graden. Je zal zweten als een menselijk vergiet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Zo! Na een werkweek van 58 uur weer eens gelopen. Ik werk sinds een paar maanden als leidinggevende in het warehouse van Under Armour Nederland. Wat een geweldig mooi spul ligt daar!![]()
Klinkt goed!quote:Op zaterdag 16 juli 2016 17:22 schreef Guard het volgende:
Ik heb een steentje aan een lintje verdiend vandaag en het was supergaaf. Klimmen door de sneeuw onder een strakblauwe hemel naar 2800 m![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: