abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163544572
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

dobbey
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nanuke
SPOILER
Mrs.Peel
SPOILER
Stroopwafelmeisje
SPOILER
MaJo
SPOILER
Silversjoiis
SPOILER
Crazy_Horse
SPOILER
Droomvrouwtje
SPOILER
Barreltje
SPOILER
Finagain
SPOILER
Whoopje
SPOILER
deadly_kiss
SPOILER
BobbyMcGee
SPOILER
Sam1993
SPOILER
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Uitgezwaaid vorig topic:
Helaas niemand
(ook uit de sectie "wie posten er ook al weer mee")

[ Bericht 1% gewijzigd door Lot_1 op 07-07-2016 13:58:28 ]
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_163544609
Is er iemand uitgezwaaid het vorige deel?
freedom is just another word for nothing left to lose
  Moderator dinsdag 5 juli 2016 @ 22:24:03 #3
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_163545104
80% van de ivf behandelingen onder de 35 jaar is succesvol maar dus ook 20% niet. Vind dit nog best een hoog aantal -O- duimen dat wij allemaal bij de 80% horen dan!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 5 juli 2016 @ 23:00:56 #4
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_163546291
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 22:08 schreef Lot_1 het volgende:
Wil je mijn verhaaltje even aanpassen?

Dobbey, 36 jaar en sinds september 2011 bezig met de kinderwens. 26-6-2013 na een mega rollercoaster van 1,5 jaar eindelijk te horen gekregen dat ik in de vervroegde overgang zit en dus onvruchtbaar ben zodat we voor ons een onzekere periode konden afsluiten. Vanaf 5 september starten met eiceldonor traject. Goed keuring in december. In januari 2014 word er gestart met eiceldonatie.
Update 2015: voorlopig is het over en is de stap naar pleegzorg gemaakt.
Update 2016: toch een onverwacht aanbod van een andere donor gehad en toch weer het traject ingegaan. Juni 2016 alle goedkeuringen binnen en nu wachten op spuitschema wat vermoedelijk augustus word.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 23:06:28 #5
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_163546422
Idd Majo gezien de te technieken en wat ze allemaal kunnen vind ik het ook best laag maar het lichaam blijft een vaag iets daar ben ik bij onze laatste behandeling wel achter gekomen.... Alles in top vorm en dan door domme pech geen plakker.

Oh ja, weten jullie het media gebeuren etc nog? Het gaat nog een staartje krijgen :@ We gaan het laatste deel van onze behandeling vloggen voor een krant en als alles achter de rug is word het gemonteerd en gepubliceerd op de digitale versie :+ We mogen zlf weten wat we wel en niet willen laten zien en dat was voor ons genoeg om ons over de drempel te gooien. Hallo bekendheid POF en eiceldonatie en hopelijk toedeledoki taboe *O*
pi_163551043
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 22:08 schreef Lot_1 het volgende:
Zou je mij willen toevoegen?

Samantha 22 jaar en mando 27 jaar.
Ik heb al een dochter van bijna 4 sinds 2 jaar heb ik een nieuwe relatie en in maart 2015 besloten we dat we graag een kindje van ons samem wilden. Al snel begonnen te twijfelen Door mijn gastric bypass of ik nog wel vruchtbaar zou zijn vanwege het vele overgewicht dat ik gehad heb. De arts verwijs me Door naar het ziekenhuis er werden wat onderzoeken gedaan maar niets gevonden we moesten wachten. In maart 2016 mochten we eindelijk terug en toen besloten ze dat ze bij mijn vriend gingen zoeken. Wat blijkt hij heeft maar 4 tot 9 % levende zaadcellen op elke cc en hij heeft maar gemiddeld 1.8 cc. Doorverwezen voor icsi. Nu in onze eerste poging.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_163552054
Heel verhaal getypt, stopt mijn browser ermee :(

Ik zei dus bedankt voor de reacties. Het is dus, zoals bij zoveel dingen, voor iedereen anders hoe hij/zij op hormonen reageert. Misschien komt het ook gewoon van wachtwekenstress.

Spannend Dobbey dat jullie er zo verslag van gaan doen! En superinteressant.
pi_163579404
Hier weer geen goed nieuws, morgen testen maar vandaag de dijken al doorgebroken. Poging 6 dus mislukt. Ik ga ook even over in radiostilte wat dit betreft. Vanaf morgen hebben wij vakantie en we gaan in augustus bij het AMC op gesprek om te kijken wat de vervolgstappen worden. Hoe lastig het ook is, we gaan proberen er niet mee bezig te zijn tot het gesprek. Dus in dit topic ben ik even niet te vinden.

Natuurlijk overheerst verdriet en ook 'Hoe kan het nou?' maar we gaan het proberen te parkeren en wachten eventuele onderzoeken af.

Ik hoop vooral dat mijn vrouw het even los kan laten, ze is er eigenlijk 24/7 mee bezig wat ook veel stress geeft.

Ik duim voor iedereen die bezig is en hoop dat zodra ik er weer aan toe ben en me hier weer begeef een stilte aan te treffen omdat jullie allemaal zijn uitgevlogen.
  donderdag 7 juli 2016 @ 16:12:58 #9
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_163582448
:'( ... :*
  donderdag 7 juli 2016 @ 16:25:29 #10
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_163582746
Exode een dikke :* voor jullie.
pi_163582949
He verdorie, exode. :*

Proberen er niet mee bezig te zijn is lastig, probeer jezelf dat niet op te leggen. Het is nu eenmaal een onderdeel van je leven. Maar laat het niet overheersen, ook al klinkt dat heel makkelijk. :*

SPOILER
pi_163583361
Oh exode :*. Hopelijk kunnen jullie het een beetje loslaten de komende tijd.

Pregnyl :r. Ik voel vanalles maar ik durf niets te hopen en 2 weken duren echt fokking lang en ik kan alleen maar zeuren :').
pi_163583838
Echt he. :') Hoelang moet je nog wachten, Gala?
pi_163588395
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 17:33 schreef Cygne het volgende:
Echt he. :') Hoelang moet je nog wachten, Gala?
Nog 5 dagen. Mijn buik is zo opgezwollen dat ik bijna explodeer :o.
  donderdag 7 juli 2016 @ 21:38:43 #15
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_163589118
Ohw exode.. wat verdrietig..

Cygne, gala.. wat doet pregnyl?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 8 juli 2016 @ 11:49:34 #16
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_163598330
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juli 2016 21:38 schreef Barreltje het volgende:
Ohw exode.. wat verdrietig..

Cygne, gala.. wat doet pregnyl?
Pregnyl zorgt voor een eisprong, het voordeel is dat je vanaf het moment van spuiten precies weet wanneer deze dan gaat plaats vinden.
Be happy with the little things in life
  vrijdag 8 juli 2016 @ 12:53:15 #17
437909 GVman
korte tekst
pi_163599489
Exode + partner: knuffel!!

Cygne en Gala: ik denk aan jullie!! Wanneer mogen jullie testen?
ruimte gereserveerd voor signature...
  vrijdag 8 juli 2016 @ 13:12:20 #18
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_163599775
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 11:49 schreef droomvrouwtje het volgende:

[..]

Pregnyl zorgt voor een eisprong, het voordeel is dat je vanaf het moment van spuiten precies weet wanneer deze dan gaat plaats vinden.
ahh. maar waarom moeten gala en cygne dan de pregnyl :? cygne is al PUPO ??
sorry voor de dommigheid :@
pi_163599789
Pregnyl zorgt er ook voor dat je lijf in zo zwanger mogelijke staat blijft, dat maakt de kans op goede innesteling groter. Dus ook pupo moet er vaak nog Pregnyl gespoten worden.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  vrijdag 8 juli 2016 @ 13:16:04 #20
149959 SQ
snelle trees
pi_163599830
Beïnvloedt dat een zwangerschapstest dan niet? Of stop je een paar dagen voor de test?
disclaimer
pi_163599868
Je stopt idd een aantal dagen voor de test. Beleid bij ons is 3x spuiten in ruim een week, en minimaal 5 dagen na de laatste prik pas testen.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 13:24:45 #22
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163599966
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 13:16 schreef Stormqueen het volgende:
Beïnvloedt dat een zwangerschapstest dan niet? Of stop je een paar dagen voor de test?
Ja als pregnyl nog in je lijf zit plas je een positieve test.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_163600910
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 13:12 schreef Barreltje het volgende:

[..]

ahh. maar waarom moeten gala en cygne dan de pregnyl :? cygne is al PUPO ??
sorry voor de dommigheid :@
Ik moest de dag voor de IUI een spuit en 1 week na de IUI weer. Die laatste keer inderdaad ter bevordering van de innesteling.
pi_163601638
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 13:13 schreef JufMariska het volgende:
Pregnyl zorgt er ook voor dat je lijf in zo zwanger mogelijke staat blijft, dat maakt de kans op goede innesteling groter. Dus ook pupo moet er vaak nog Pregnyl gespoten worden.
Dit dus, als alternatief voor utrogestan in mijn geval.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 14:37:04 #25
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_163601779
hebben jullie dat dan niet " natuurlijk" in je lichaam? of is het een extra boost vanwege de IUI/ terugplaatsing?

Ik heb dat dus bv helemaal niet, ondanks IUI.. weer eens andere protocollen?
pi_163602025
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 14:37 schreef Barreltje het volgende:
hebben jullie dat dan niet " natuurlijk" in je lichaam? of is het een extra boost vanwege de IUI/ terugplaatsing?

Bij mij is het een extra boost (geen "afwijkingen" gevonden namelijk), en voor zover ik weet standaard protocol. Maar ik woon in Duitsland, daar is het misschien anders dan in Nederland.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 15:49:00 #27
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_163603381
Er zitten nogal wat verschillen qua beleid bij de verschillende ziekenhuizen. Hier spuiten ze bijv geen pregnyl, omdat het duur en schaars is en niet duidelijk bewezen is dat het ook effect heeft, hier alleen pregnyl vlak voor punctie of iui, daarna utrogestan.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 15:53:17 #28
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_163603457
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 14:37 schreef Barreltje het volgende:

Pregnyl word gemaakt van hcg (zwangerschaps hormoon) dus dat heb je normaal niet in je lijf alleen als je zwanger bent, moeders voor moeders vraagt daarom ook te plassen in kannen als je zwanger bent😉
pi_163604513
Exode wat verdrietig :(

Cygne & Gala.. ik duim. Wachtweken zijn lastig!
  vrijdag 8 juli 2016 @ 16:45:51 #30
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_163604616
*shame* :@ exode :* :* dikke knuf.
pi_163604727
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 15:49 schreef droomvrouwtje het volgende:
Er zitten nogal wat verschillen qua beleid bij de verschillende ziekenhuizen. Hier spuiten ze bijv geen pregnyl, omdat het duur en schaars is en niet duidelijk bewezen is dat het ook effect heeft, hier alleen pregnyl vlak voor punctie of iui, daarna utrogestan.
Niet bewezen? Hier zeiden ze dat t hetzelfde effect heeft maar dat t niet mag bij teveel follikels ivm overstimulatie.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 17:20:47 #32
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_163605456
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 16:51 schreef Cygne het volgende:

[..]

Niet bewezen? Hier zeiden ze dat t hetzelfde effect heeft maar dat t niet mag bij teveel follikels ivm overstimulatie.
Hier zeiden ze juist dat het schijnt dat pregnyl zelfs een negatief effect heeft, zeker bij terugplaatsingen in eigen cyclus. Geen idee verder in hoeverre dit waar is of niet waar, daar loopt nu een onderzoek naar (in ons ziekenhuis dan, geen idee of dit landelijk is) Ik blijf het nog steeds raar vinden dat er zulke verschillen zijn binnen de Nederlandse ziekenhuizen alleen al.

ik ga er van uit dat de artsen wel weten wat ze doen, dat als ze een manier vinden om het slagingspercentage te vergroten dit ook zullen toepassen, kijkend naar de persoon die ze voor zich hebben. Iedereen reageert namelijk ook anders op hormonen, dat zie je wel duidelijk in dit topic terug, waar iemand om dezelfde eenheden veel eicellen produceert, produceert de andere niks. En ik denk dat hetzelfde geldt bij pregnyl spuiten na de terugplaatsing, de een zal er baadt bij hebben de andere niet, maar als leek is weet ik niet welke voorwaarden daar bij meespelen in het slagen en blijven plakken van een embryo dan.

En ik kan alleen spreken vanuit mijn eigen ervaringen. Alle keren moest ik voor de terugplaatsing in eigen cyclus pregnyl spuiten, behalve de laatste keer, hoewel alle pogingen teleurstellend afliepen, verliep de laatste wel zonder rare dingen (vroegtijdig bloedverlies) en werd ik pas op de testdag laat in de middag ongesteld. Iets wat mij nog nooit was overkomen. Maja hoe dan ook ben ik niet representatief hier in, want geen kind.

[ Bericht 12% gewijzigd door droomvrouwtje op 08-07-2016 17:26:24 ]
pi_163606354
Ik heb daar echt niks over gehoord en kan er ook niks over vinden. Raar inderdaad die verschillen. :o
pi_163608101
Ik heb dan ook alleen pregnyl geprikt voor de eisprong. En die kutballetjes. Ik hoefde ook niet te blijven prikken.

In Duitsland vonden ze het allemaal maar gek hoe het hier in NL gaat met IVF. Daar gaat het wel allemaal met dezelfde richtlijnen en een hele hoop medicijnen na het prikken.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 22:06:12 #35
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_163611416
In Duitsland doen ze volgens mij ook standaard assisted hatching als ik mij niet vergis. Hier komt dat zelden voor en moet je er om vragen.
pi_163611728
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 22:06 schreef droomvrouwtje het volgende:
In Duitsland doen ze volgens mij ook standaard assisted hatching als ik mij niet vergis. Hier komt dat zelden voor en moet je er om vragen.
Assisted hatching schijnt de effectiviteit ook weer niet van bewezen te zijn las ik laatst.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 22:24:11 #37
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163611845
Ik mocht geen pregnyl prikken na de puntie want teveel blaasjes aangeprikt en met pregnyl te veel kans op overstimulatie.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 22:24:40 #38
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_163611856
Ja klopt.. dat is de reden waarom ze het hier niet standaard aanbieden, want is toch weer een medische ingreep die dan weer geld kost, zeker in Nederland zijn ze daar dan weer heel terughoudend in
  vrijdag 8 juli 2016 @ 22:27:20 #39
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163611934
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 22:24 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ja klopt.. dat is de reden waarom ze het hier niet standaard aanbieden, want is toch weer een medische ingreep die dan weer geld kost, zeker in Nederland zijn ze daar dan weer heel terughoudend in
Als ik kijk hoe het beleid in de afgelopen 10 jaar weer is aangepast. Ongelofelijk.
pi_163611946
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 22:24 schreef Ticootje het volgende:
Ik mocht geen pregnyl prikken na de puntie want teveel blaasjes aangeprikt en met pregnyl te veel kans op overstimulatie.
Klopt, had bij mij ook niet gemogen in dat geval. Ik had maar 8 follikels aangeprikt dus mocht de pregnyl wel.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 22:30:28 #41
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163612000
Ik heb laatst terug zitten zoeken, maar ik had echt rond de 30 follikels. 23 eitjes op 1 rondje. Maar de resultaten met ontdooien waren ook echt lang niet zo goed als nu.
Je ziet wel dat er heel veel vooruitgang is geboekt.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 22:31:10 #42
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163612020
Ik was amper 23 en ik kreeg ook 2 embryo's per keer terug.
pi_163612562
Da's behoorlijk ticootje. Ik had maar 4 eitjes. Heb eigenlijk ook nauwelijks last van de punctie gehad.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 22:55:46 #44
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163612579
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 22:54 schreef Cygne het volgende:
Da's behoorlijk ticootje. Ik had maar 4 eitjes. Heb eigenlijk ook nauwelijks last van de punctie gehad.
Ik kreeg een roesje en morfine.

Er is echt wel behoorlijke vooruitgang.
pi_163613745
Ik heb wel morfine gehad, daar was ik wel blij mee. En een fijne verpleegkundige. Ik vond de plaatselijke verdoving wel naar.

Ik heb me tijdens het hele traject wel gehoord en begrepen gevoeld. Ook al heb je natuurlijk telkens verschillende artsen en verpleegkundigen.
pi_163616534
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 22:54 schreef Cygne het volgende:
Wat fijn O+
Mijn punctie was met Dormicum. Met de eerste dosis scheeuwde ik het nog uit van de pijn. Toen ze naar de andere eierstok gingen, kreeg ik eerst nog een dosis. Daarvan ben ik in slaap gevallen, maar volgens vrouw heb ik toen ook nog liggen schreeuwen dat ze moesten stoppen. Ik weet daar gelukkig niets meer van :')
  zaterdag 9 juli 2016 @ 09:37:42 #47
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_163617373
Ik heb een combi van dormicum en morfine gehad. De eerste keer was ik compleet van de wereld, wel genoeg bij om aanwijzingen te volgen, maar heb er een zwart gat aan over gehouden. De tweede keer zelfde dosis en de boel bij elkaar geschreeuwd om daarna met drogen ogen te verkondigen dat het echt wel mee viel 😂 We stonden toen binnen een half uur / uur na de punctie ook weer buiten. Ik was niet suf of niks. Laatste keer extra medicatie gekregen maar dat werkte tijdens de punctie uit en toen raakte ik in paniek, toen hebben ze 1 eicel niet meer aangeprikt. En toch kijk ik er niet negatief op terug ofzo. Het was meer de angst voor de pijn dan dat het echt pijn deed. Ik heb van man begrepen dat het maar goed was dat ik de eerste keer van de wereld was, ik heb namelijk heel veel geroepen dat het zo zeer deed😱
  zaterdag 9 juli 2016 @ 10:32:26 #48
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_163617735
Hier ook bij de enige eigen poging dormicum en morfine. Compleet van de wereld maar wel genoeg bij om opdrachten op te volgen of de gynaecoloog de gek aan te steken :+ Hoe beter het werkte hoe platter ik ging prater en hoe groffer het werd. Mijn man heeft met behoorlijk plaatsvervangende schaamte naast mij gezeten :@ Gelukkig kan ik mijzelf er niets van herinneren en konden zowel de gyn als de verpleegkundigen er wel om lachen *)
pi_163618096
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 07:19 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Wat fijn O+
Mijn punctie was met Dormicum. Met de eerste dosis scheeuwde ik het nog uit van de pijn. Toen ze naar de andere eierstok gingen, kreeg ik eerst nog een dosis. Daarvan ben ik in slaap gevallen, maar volgens vrouw heb ik toen ook nog liggen schreeuwen dat ze moesten stoppen. Ik weet daar gelukkig niets meer van :')
Nohh da's ook naar. ;( :*
  zaterdag 9 juli 2016 @ 15:03:44 #50
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163622292
De eerste punctie raakte ik ook echt volledig in paniek en dat weet ik nog heel erg goed hoe het was.
pi_163622976
Ik ging kapot van de pijn. Van tevoren alleen plaatselijke verdoving gehad. En tijdens ook maar morfine. Maar toen hadden ze links al aangeprikt. Bij elkaar waren er toen 9 geoogst. 8 waren er goed. Maar 2 waren er goed gedeeld. Beide zijn terug gezet en ik was zwanger van een tweeling. Bij 11 weken is er eentje overleden. Heeft wel nog de rest van mijn zwangerschap in mijn buik gezeten en een hoop angst veroorzaakt.
pi_163627354
Os dat tegenwoordig nog zo dat het pijn doet? :o jullie maken mij bang haha
pi_163627844
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 19:42 schreef deadly_kiss het volgende:
Os dat tegenwoordig nog zo dat het pijn doet? :o jullie maken mij bang haha
Naast me in het ziekenhuis zat een vrouw die na 5 minuten al vroeg of ze weg mocht want ze had een hardloopafspraak.
Dus het is gewoon erg persoonlijk :)
pi_163628111
Ik heb 3 puncties gehad en ze vielen alledrie redelijk mee. Het was vervelend, dat wel.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zaterdag 9 juli 2016 @ 20:39:32 #55
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_163628327
3 puncties en 3x anders verlopen.. Er valt niet veel over te zeggen, iedereen ervaart het anders, dus wees gerust 😘 Het komt echt goed😘
  Moderator zaterdag 9 juli 2016 @ 23:25:15 #56
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_163632040
Ik moet zeggen dat ik ook wat bang word door jullie verhalen hier :@ Ik had er nog niet eens bij stilgestaan dat een punctie pijn zou kunnen doen -O- :')
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_163632628
Ik wist het wel maar het drukt me wel weer met de neus op de feiten. Pfff ik denk dat ik er vreselijk tegenop zou zien om een punctie te krijgen -O-

Komende woensdag krijgen we uitslag van het tweede zaadonderzoek, toch wel spannend zeg. Ik hoop heel erg dat het in elk geval goed genoeg is voor ICSI.
pi_163634267
Ik heb mijn punctie komende week ergens en nu ben ik nog banger dan ik al was :o
pi_163634386
Mijn schoonzus heeft positievere ervaringen mee. Deed wel pijn, maar prima te doen. :)
pi_163634486
Ik vond mijn punctie pijnlijk, maar zeker niet ondraaglijk. Het duurt ook niet lang vond ik.
  zondag 10 juli 2016 @ 08:15:32 #61
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_163635413
Nog een geruststellend verhaal. Ik heb de punctie's alleen met de pijnstillers die je van te voren krijgt gedaan en het viel mij reuze mee. (zonder pijnstillers mag je gelijk mee naar huis ipv uur blijven) dus vandaar dat ik die keuze heb gemaakt.
  zondag 10 juli 2016 @ 08:21:27 #62
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_163635435
Hoop op een mooie uitslag Bobby!

Meiden wat een narigheid hebben jullie allemaal doorstaan met die puncties :*
  zondag 10 juli 2016 @ 09:45:13 #63
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_163635876
Meisjes😘 Dat was niet de bedoeling om jullie bang te maken. Ik moet eerlijk zeggen, ik zou het zo weer doen, ja het was pijnlijk maar het is ook zo weer voorbij. En het is dat ik nu weet dat ik geroepen heb dat het zo zeer deed van mijn man, de pijn zelfs hoe dat voelde ben ik eigenlijk vergeten, het enige wat ik heb onthouden is de eerste prik als ze naar binnen gaan. Dan vragen ze je te hoesten en omdat moment prikken ze. Dat was even pijnlijk. De rest is een compleet gat en weet ik van verhalen.
Ergens maar goed ook dat je geheugen zo werkt, dat het gevoel van toen slijt.
  zondag 10 juli 2016 @ 09:46:29 #64
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_163635888
Bobby😘 Ik duim voor een goede uitslag

Gygne! Hoe voel jij je? Hou je het wachten nog een beetje vol?😘
pi_163636581
Ik weet ook niets meer van de pijn, alleen dat het pijn deed. Beetje hetzelfde als bevallen, je weet dat je ontzettend veel pijn hebt, maar naderhand kan je niet meer vertellen of terugvoelen hoeveel pijn het deed.
pi_163636649
quote:
0s.gif Op [quote]0s.gif [b]Op zaterdag 9 juli 2016 23:25 schreef MaJo het volgende:
Ik moet zeggen dat ik ook wat bang word door jullie verhalen hier :@ Ik had er nog niet eens bij stilgestaan dat een punctie pijn zou kunnen doen -O- :')
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 23:51 schreef BobbyMcGee het volgende:
Ik wist het wel maar het drukt me wel weer met de neus op de feiten. Pfff ik denk dat ik er vreselijk tegenop zou zien om een punctie te krijgen -O-
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 01:26 schreef Sam1993 het volgende:
Ik heb mijn punctie komende week ergens en nu ben ik nog banger dan ik al was :o
Niet bang worden! Een punctie is vervelend, en natuurlijk doet het pijn. Je ligt in de beugels bij de gyn op de "tafel", ze gaan met een holle naald via de vaginawand naar de ovaria om follikels aan te prikken en de vloeistof op te zuigen.

Bij mijn laatste punctie kreeg ik een shot Fentanyl (oid) en was daardoor vrij "mellow" en het was naderhand snel uitgewerkt. Dat was prettiger dan de medicatie bij de vorige puncties waarvan ik de rest van de dag stoned was.

Ik vind het niet eerlijk om hier te verkondigen dat het een eitje was, dat is het gewoon niet. Het is vervelend en pijnlijk, maar het zijn "steken" en geen constante pijn, en tegen de tijd dat je je weer hebt aangekleed is het weggetrokken tot hooguit wat lichte menstruatiepijn.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_163637034
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 10:56 schreef McLaura het volgende:

[..]

[..]

[..]

Niet bang worden! Een punctie is vervelend, en natuurlijk doet het pijn. Je ligt in de beugels bij de gyn op de "tafel", ze gaan met een holle naald via de vaginawand naar de ovaria om follikels aan te prikken en de vloeistof op te zuigen.

Bij mijn laatste punctie kreeg ik een shot Fentanyl (oid) en was daardoor vrij "mellow" en het was naderhand snel uitgewerkt. Dat was prettiger dan de medicatie bij de vorige puncties waarvan ik de rest van de dag stoned was.

Ik vind het niet eerlijk om hier te verkondigen dat het een eitje was, dat is het gewoon niet. Het is vervelend en pijnlijk, maar het zijn "steken" en geen constante pijn, en tegen de tijd dat je je weer hebt aangekleed is het weggetrokken tot hooguit wat lichte menstruatiepijn.
Dikke +1 op dit. Ik heb tijdens de punctie ook nog gewoon een gesprek gevoerd met de gyn. Eigenlijk is alleen het aanprikken van de eierstok even naar, maar dat is secondewerk. Het beste is om het gewoon over je heen te laten komen. En focus bijvoorbeeld op je ademhaling in plaats van op dat het pijn doet. Dat vond ik persoonlijk een fijne methode die voor mij heel goed werkte. Ik heb trouwens in totaal 4 puncties waarbij telkens ongeveer 20 eicellen geoogst zijn gedaan en geen enkele punctie was hetzelfde.
pi_163637520
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 23:25 schreef MaJo het volgende:
Nee ik ook niet :+
  zondag 10 juli 2016 @ 12:47:34 #69
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_163638678
Niet bang worden dames. Leuk is het niet natuurlijk. Mijn eerst punctie was vooral vervelend omdat het erg lang duurde aan 1 kant (ze wilden zoveel mogelijk eiblaasjes wegprikken omdat ze niet meer te tellen waren). De andere kant was het makkelijk te doen. Tweede en derde punctie waren veel minder gevoelig/pijnlijk. :*
pi_163639530
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2016 09:46 schreef droomvrouwtje het volgende:
Bobby😘 Ik duim voor een goede uitslag

Gygne! Hoe voel jij je? Hou je het wachten nog een beetje vol?😘
Het gaat eigenlijk wel prima, nog 5 dagen en dan kan ik al testen. :o

SPOILER
  zondag 10 juli 2016 @ 15:38:43 #71
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_163643083
Tof dat jullie waarschijnlijk gaan verhuizen. Dat is idd wel een goede afleiding.

En +1 op de post van McLaura
pi_163645145
Ik voel me nu wel een beetje aangesproken omdat ik dus wel hier heb verkondigd dat ik weinig heb gevoeld. Maar ik had het ook eerlijk vermeld als het wel pijnlijk was geweest.

SPOILER
  zondag 10 juli 2016 @ 16:57:08 #73
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163645224
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2016 16:54 schreef Cygne het volgende:
Ik voel me nu wel een beetje aangesproken omdat ik dus wel hier heb verkondigd dat ik weinig heb gevoeld. Maar ik had het ook eerlijk vermeld als het wel pijnlijk was geweest.

SPOILER
Geen vrouw hetzelfde.
pi_163648883
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2016 11:23 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]
Ik heb tijdens de punctie ook nog gewoon een gesprek gevoerd met de gyn.
Ik ook. Juist daardoor kon ik me beter ontspannen en bleef mijn ademhaling normaal. Ik werd eerst duizelig van de Fentanyl en ze zei dat ik even mijn ogen moest dichtdoen. Inderdaad, na een minuut was het over. Toen is ze ook pas begonnen.
pi_163649598
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2016 16:54 schreef Cygne het volgende:

SPOILER
Toch fijn om te weten dat dat ook kan ^O^
pi_163669419
Ik ben een paar dagen na de terugplaatsing gaan testen om te kijken of het hcg van de pregnyl mooi terugliep. Zodat ik, áls ik positief zou testen het zeker niet van de pregnyl zou zijn. Dat gebeurde ook netjes, maar toen werd het raar.

SPOILER
pi_163669523
/ontlurkt

Het loopt af en weer op :o
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_163669897
Wanneer had je je terugplaatsing? Zou het zo kunnen zijn dat je zwanger bent?
pi_163669938
Ik had de terugplaatsing op 1 juli. Mn embryo was toen al ruim 5 dagen. Dus t zou best kunnen.
pi_163669956
Ik denk het ook, cygne :D

Een voorzichtige *O*
Ik duim voor een plakker!
pi_163669979
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 17:27 schreef Cygne het volgende:
Ik had de terugplaatsing op 1 juli. Mn embryo was toen al ruim 5 dagen. Dus t zou best kunnen.
Echt elke keer als ik zie dat jij iets post 'moet' ik even kijken.
Ben zo ontzettend benieuwd!
pi_163669996
quote:
17s.gif Op maandag 11 juli 2016 17:29 schreef Arja het volgende:
Ik denk het ook, cygne :D

Een voorzichtige *O*
Ik duim voor een plakker!
Ja he! Omg! O+ :'(
pi_163670026
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 17:31 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ja he! Omg! O+ :'(
Oh ik durf nog niet te feliciteren hoor. Maar ik werd hier wel heel blij van. :X
  maandag 11 juli 2016 @ 17:33:52 #84
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_163670033
Oeh Cygne! Wat superspannend! Ook hier voorzichtige *O* :*
pi_163670040
O+ O+ O+ een vriendje/vriendinnetje voor Saar en Flipje! We gaan weer zo kneiterhard duimen!
S. 2014
J. 2016
pi_163670052
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 17:30 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Echt elke keer als ik zie dat jij iets post 'moet' ik even kijken.
Ben zo ontzettend benieuwd!
Ik ook! Wat spannend cygne ! :o O+
Wanneer mag je 'officieel' testen?
pi_163670114
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 17:34 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ik ook! Wat spannend cygne ! :o O+
Wanneer mag je 'officieel' testen?
Officieel twee weken na terugplaatsing, vrijdag as. Maar meestal ligt de dag na terugplaatsing wat dichter bij de punctie. Ik blijf t even opvolgen tot vrijdag maar dan gaat hier de vlag uit. Ik verwacht van wel hoor, die test loopt niet voor de grap op lijkt me. :D

Ik heb ook nooit eerder zo'n donkere test gehad. Als ik vanaf de punctie reken zou ik nu 4+1 moeten zijn en ik voel me nu al kut :r en ik vind t heerlijk. O+
  maandag 11 juli 2016 @ 17:49:23 #88
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_163670348
Oei Cygne dat ziet er veelbelovend uit *O*
  maandag 11 juli 2016 @ 18:00:05 #89
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_163670548
Cyne! :o
Dat zou wel heel gaaf zijn!
  maandag 11 juli 2016 @ 18:07:07 #90
426379 elamanilo
elämänilo
pi_163670684
Ohhh wat spannend Cygne!!! :*
pi_163670803
Cygne, wat spannend O+
  maandag 11 juli 2016 @ 18:17:41 #92
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_163670849
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 17:27 schreef Cygne het volgende:
Ik had punctie op 10/10, tp op 12/10 en testte positief op 23/10 (en op 21/10). Ik hoop dat dit bij jou net zo verloopt!
pi_163671658
Spannend! Ik duim voor je.
pi_163672649
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 17:03 schreef Cygne het volgende:
Ik ben een paar dagen na de terugplaatsing gaan testen om te kijken of het hcg van de pregnyl mooi terugliep. Zodat ik, áls ik positief zou testen het zeker niet van de pregnyl zou zijn. Dat gebeurde ook netjes, maar toen werd het raar.

SPOILER
Dan ben je nu officieel toch al overtijd? :o Dan ben je niet meer PUPO maar gewoon P hoor! *O* Gefeliciteerd! O+
pi_163673462
Cygne. Een voorzichtige felicitatie dan x. Welke testen gebruik je? Kan ik dat gewoon met die action testen doen of is een bulkpak goedkoper haha.

Ik heb vandaag echo gehad. 8 eicellen groter dan 10 mm waarvan een aantal tussen de 16 en 22 mm. Ook stuk of 6 kleiner dan 10 mm. Vandaag en morgen nog spuiten en vrijdag de punctie! A.s maandag terugplaatsing. 1 aug staat al in onze agenda als te status haha
pi_163673529
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 20:29 schreef Sam1993 het volgende:
Cygne. Een voorzichtige felicitatie dan x. Welke testen gebruik je? Kan ik dat gewoon met die action testen doen of is een bulkpak goedkoper haha.

Ik heb vandaag echo gehad. 8 eicellen groter dan 10 mm waarvan een aantal tussen de 16 en 22 mm. Ook stuk of 6 kleiner dan 10 mm. Vandaag en morgen nog spuiten en vrijdag de punctie! A.s maandag terugplaatsing. 1 aug staat al in onze agenda als te status haha
Sensitest.
pi_163673945
Ziet er goed uit Cygne!! Ik juich alvast hoor *O* *O*
pi_163674951
Oooh Cygne! Ik hoop het zo ontzettend voor je!!! O+ *O*
pi_163675777
/ontlurkt
Cygne, wat superfijn! O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_163675891
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 21:46 schreef tombolafan het volgende:
/ontlurkt
Cygne, wat superfijn! O+
Tombo!! O+
  maandag 11 juli 2016 @ 21:53:32 #102
344469 Amsel
zonder t
pi_163675987
Owww Cygne :o O+
  Moderator maandag 11 juli 2016 @ 21:56:01 #103
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_163676085
Cygne O+ :'( *O* Ik ga zo hard duimen voor een plakker!! En dat wordt dus een sapje op mijn feest *)
pi_163676192
Cygne! :o Mijn duimen draaien ook!
pi_163676292
Wow Cygne - wow wow wow!!!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_163677645
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 21:50 schreef Cygne het volgende:

[..]

Tombo!! O+
ik volg je stiekem nog hoor O+
En ik heb zoveel bewondering voor je en ik ben zo blij voor je! :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  maandag 11 juli 2016 @ 23:02:56 #107
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_163678313
Hier kom ik ook voor uit de ontlurk: cygne O+ :o
  maandag 11 juli 2016 @ 23:06:37 #108
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_163678431
Oooh cygne! *O* O+ *O*
pi_163678438
Hier wordt ook voor je geduimd Cygne :* !!
pi_163678457
O mijn duimen draaien zo hard Cygne O+
pi_163679525
Cygne! :o Duimdraait O+
pi_163682169
Jaa Cygne! *O* Mijn duimen draaien ook voor een mooie plakker. O+
pi_163682588
Cygne al een voorzichtige *O*, mijn duimen draaien voor een plakker!!
pi_163682876
Cygne *O* O+ O+
pi_163682903
Cygne, wat fijn *O* Dat alles maar voorspoedig mag verlopen en je straks met een wolk van een baby in je armen zit *O*
pi_163682911
Cygne, van harte! :)
pi_163683228
Wat goed Cygne!!! Ik duim voor een plakker! *O* *O* *O*
Het is je zo gegund!
pi_163683267
Ik hoop het zo Cygne! O+
  dinsdag 12 juli 2016 @ 09:42:03 #119
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_163683528
ohw cygne ! je houdt het spannend!! :o

*duimduim*
pi_163684285
Cygne! Wat spannend! Ik snap de termijn met punctie en dergelijke niet zo goed maar je zou dus al >4 weken zijn? Dan is het echtecht! *O* *O*
pi_163684599
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 10:31 schreef Svane het volgende:
Cygne! Wat spannend! Ik snap de termijn met punctie en dergelijke niet zo goed maar je zou dus al >4 weken zijn? Dan is het echtecht! *O* *O*
4+2 ja. O+

De clearblue geeft al 2-3 weken aan. Dat heb ik nog nooit gezien bij mezelf. :D
pi_163684695
*O* *O* *O*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_163684753
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 10:55 schreef Cygne het volgende:

[..]

4+2 ja. O+

Wow! Dit klinkt als een supergoede start! 2017baby it is! O+ Op welke UD zou je nu ongeveer uit komen?
pi_163684770
quote:

[..]

4+2 ja. O+

Gefeliciteeeeeerd!! *O*
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_163684778
Cygne, wat een goed nieuws! Gefeliciteerd! *O*
  dinsdag 12 juli 2016 @ 11:15:27 #126
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_163684845
Dat ziet er goed uit Cygne! *O*
pi_163684855
Cygne *O* O+
pi_163684909
Cygne, gefeliciteerd, wat fijn!! *O* *O* O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_163684949
quote:

[..]

4+2 ja. O+

Nu durf ik wel!

Gefeliciteerd!!!! :* *O*
pi_163684977
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 11:08 schreef Svane het volgende:

[..]

Wow! Dit klinkt als een supergoede start! 2017baby it is! O+ Op welke UD zou je nu ongeveer uit komen?
19 maart. O+
pi_163684979
Cygne *O* *O* *O*
S. 2014
J. 2016
pi_163685073
Whaaaah wat gaaf!!! Cygne, *O* . :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_163685088
Cygne! Wat superspannend en tof! *O* Het lukt je nu om er al voorzichtig echt blij mee te zijn he? Dat gun ik je enorm :* *O*

Wat me ook opvalt is hoe snel zo'n traject eigenlijk gaat als je er eenmaal inzit ^O^ alhoewel dat met ivf/icsi in eigen cyclus wel anders is.
pi_163685096
O+ *O*
  dinsdag 12 juli 2016 @ 11:33:42 #135
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_163685128
Cygne *O* gefeliciteerd :*
pi_163685174
*O* Gefeliciteerd Cygne! Hoop dat je over 8 maand net zo´n mooie IVF/ICSI baby krijgt als ik O+
  dinsdag 12 juli 2016 @ 11:38:37 #137
437909 GVman
korte tekst
pi_163685210
Yeeeeeeaaaah!!!! Gefeliciteerd Cygne! *O*
ruimte gereserveerd voor signature...
  dinsdag 12 juli 2016 @ 11:45:37 #138
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_163685341
Cygne :'( O+ *O* *O* *O*
  dinsdag 12 juli 2016 @ 11:57:59 #139
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_163685579
^O^ ^O^ ^O^
*O* *O* *O*
*G* *G* *G*

fantastisch Cygne!
pi_163686052
Cygne ik ben zooo blij voor je!
pi_163686060
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 11:30 schreef BobbyMcGee het volgende:
Cygne! Wat superspannend en tof! *O* Het lukt je nu om er al voorzichtig echt blij mee te zijn he? Dat gun ik je enorm :* *O*

Wat me ook opvalt is hoe snel zo'n traject eigenlijk gaat als je er eenmaal inzit ^O^ alhoewel dat met ivf/icsi in eigen cyclus wel anders is.
We hebben ook wel heel veel geluk gehad. De genetische test was heel snel klaar en in Utrecht konden we heel snel terecht.
pi_163686129
Cygne *O*

Zelfde positieve test-dag én bijna zelfde UD als ik vorig jaar. Een lentebaby O+ Ik duim dat alles goed gaat, het is jullie zó gegund :*
  dinsdag 12 juli 2016 @ 12:34:47 #143
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_163686188
:o Cygne wat doe je nu _O_ Whoehoeeee gefeliciteerd *O* *O* *O* *O*
pi_163686233
Omg, als ie 2-3 weken aangeegt, dan betekent dat een heuse zwangerschap! Van harte :*
Zo extra fijn, streepjes in dit topic 💛
  dinsdag 12 juli 2016 @ 12:38:06 #145
73386 Fazz
onderweg
pi_163686263
Cygne O+ wat een heerlijk nieuws! Van harte gefeliciteerd *O*
pi_163686400
quote:

[..]

4+2 ja. O+

Wooooooo! Wat super! Gefeliciteerd! *O*

SPOILER
  dinsdag 12 juli 2016 @ 12:50:45 #147
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_163686465
*G* *O* Cygne!
  dinsdag 12 juli 2016 @ 13:00:07 #148
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163686672
Cygne wat een fantastisch nieuws! *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163686686
Nou oke als we dan toch allemaal al gaan jompelen:

Cygne *O* *O* *O*

@Mineola ik wachtte tot vrijdag de officiele testdag ;)
pi_163686835
Ik heb bewijs heuj. :D

SPOILER
pi_163686891
Knalstreep O+
  dinsdag 12 juli 2016 @ 13:22:35 #152
149959 SQ
snelle trees
pi_163687168
Gefeliciteerd Cygne!
Ik heb goede vibes 8-) Deze gaat 'm gewoon worden!
disclaimer
  dinsdag 12 juli 2016 @ 13:55:46 #153
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_163688029
Cygne, wat ontzettend *O* !!! We duimen voor een plakker O+
  dinsdag 12 juli 2016 @ 14:06:57 #154
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_163688334
Cygne feli!! *O*
pi_163688615
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 13:07 schreef Cygne het volgende:

SPOILER
Yesssss! Zo goed! ^O^ *O* Gefeli Cygne en Cygneman!
  dinsdag 12 juli 2016 @ 14:21:00 #156
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_163688723
*O*
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_163688763
Lief weer, die reacties. O+

Mijn mans reactie op de knalstreep: 'WTF! :o :D'. :') _O-
  dinsdag 12 juli 2016 @ 14:35:13 #158
426379 elamanilo
elämänilo
  dinsdag 12 juli 2016 @ 15:23:54 #159
171422 LadyBlack
paint it black
pi_163690403
Ik zie heul goed nieuws van Cygne!!! :o

Gefeliciteerd!! *O*

Dat dat maar een heel lief en knettergezond kindje mag worden!!
  dinsdag 12 juli 2016 @ 15:38:13 #160
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_163690766
Cygne ik jat wat van je positiviteit en hoop je in september te mogen volgen O+

Zojuist bericht gehad van de verpleegkundige en 23 augustus hebben we een afspraak voor het spuitschema van de donor en mij en dan gaan we van start *O* *O* *O*

(Ik schrok vanmorgen toen ik de openingsposten doorlas en me ineens realiseerde dat dv en ik tot het meubilair horen hier en dat kwam best ff aan :{ )

Edit: en uiteraard Nanuke ook :*

[ Bericht 7% gewijzigd door dobbey op 12-07-2016 16:02:32 ]
  Moderator dinsdag 12 juli 2016 @ 15:48:19 #161
5428 crew  miss_sly
pi_163690961
Cygne *O* Wat geweldig!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 12 juli 2016 @ 15:49:28 #162
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_163690979
Ik denk ook best vaak aan jullie dv en dobbey. Jullie hebben sommige al 2x uitgezwaaid :*
Ik kan me niet indenken hoe zwaar het moet zijn om al zolang te moeten wachten. :*
pi_163691015
quote:

SPOILER
Jaaaaaa tweeling!! *O*
pi_163691101
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 15:38 schreef dobbey het volgende:
Cygne ik jat wat van je positiviteit en hoop je in september te mogen volgen O+

Zojuist bericht gehad van de verpleegkundige en 23 augustus hebben we een afspraak voor het spuitschema van de donor en mij en dan gaan we van start *O* *O* *O*

(Ik schrok vanmorgen toen ik de openingsposten doorlas en me ineens realiseerde dat dv en ik tot het meubilair horen hier en dat kwam best ff aan :{ )
Ach Dobbey, het zou wel eens tijd worden voor jou en dv. :* En aan Nanuke denk ik ook. :*
pi_163691128
Cygne, wat een fantastische strepen! O+

Voor de overige wachtende dames een dikke :* . Het kan zo dubbel zijn, iemand alle geluk gunnen, maar zelf ook zo graag willen.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 16:00:44 #166
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_163691187
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 15:49 schreef snoenk het volgende:
Ik denk ook best vaak aan jullie dv en dobbey. Jullie hebben sommige al 2x uitgezwaaid :*
Ik kan me niet indenken hoe zwaar het moet zijn om al zolang te moeten wachten. :*
Over het algemeen valt het best mee sinds ik de therapieën heb gehad (geen idee hoe dat bij dv is) Door de therapie durfde ik weer vooruit te kijken en ook plannen te gaan maken zonder kinderen en die staan er nu nog steeds voor het geval deze poging onweer op niets uit loopt. Alleen op sommige momenten komt het ff doordenderen maar waar ik eerder weken van het padje af was is het nu binnen no time over. (Ok behalve met Moederdag toen ben ik compleet in elkaar geklapperd :@ 2 jaar terug terugplaatsing gehad, neefje gekregen van jongste broertje van mijn man dus dat was echt een combinatie van alles tegelijk ;) )
  dinsdag 12 juli 2016 @ 16:06:03 #167
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_163691300
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 15:55 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ach Dobbey, het zou wel eens tijd worden voor jou en dv. :* En aan Nanuke denk ik ook. :*
Ik wilde niet een topic kaap doen, het viel me vanmorgen alleen op :@ en nu weer allemaal aan de *O* *O* *O* voor jou, k vind het onwijs gaaf en hoop met heel mijn hart dat die blijft plakken :*
pi_163691902
Jaaaaa Cygne!! *O* *O* *O* O+ O+ O+

Dit wordt gewoon een plakker en maartbaby's zijn ook nog eens heel tof O+
pi_163691964
Verder fijn dat jullie ook weer door kunnen Dobbey!
Voor de rest hoop ik natuurlijk ook gauw een 2e streepje ;) :*
pi_163692012
Cygne :'( *O* *O* *G* *G*
  dinsdag 12 juli 2016 @ 16:44:52 #171
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_163692302
Jaaahhh Cygne!!! *O*
Gefeliciteerd!!! *O*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_163692574
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 16:06 schreef dobbey het volgende:

[..]

Ik wilde niet een topic kaap doen, het viel me vanmorgen alleen op :@ en nu weer allemaal aan de *O* *O* *O* voor jou, k vind het onwijs gaaf en hoop met heel mijn hart dat die blijft plakken :*
Vreugde en verdriet, hand in hand en zo. :*
  dinsdag 12 juli 2016 @ 16:57:29 #173
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_163692646
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 16:00 schreef dobbey het volgende:

[..]

Over het algemeen valt het best mee sinds ik de therapieën heb gehad (geen idee hoe dat bij dv is) Door de therapie durfde ik weer vooruit te kijken en ook plannen te gaan maken zonder kinderen en die staan er nu nog steeds voor het geval deze poging onweer op niets uit loopt. Alleen op sommige momenten komt het ff doordenderen maar waar ik eerder weken van het padje af was is het nu binnen no time over. (Ok behalve met Moederdag toen ben ik compleet in elkaar geklapperd :@ 2 jaar terug terugplaatsing gehad, neefje gekregen van jongste broertje van mijn man dus dat was echt een combinatie van alles tegelijk ;) )
Lange leve the shrink! Echt ze is mijn redding geweest. Ik durf nu na heel veel jaren te roepen dat het goed met mij gaat. Ja soms baal ik en ik kan mij nog steeds niet voorstellen hoe een leven zonder kinderen eruit zal zien. Maar voor nu, het is goed zo. Gewoon weer durven leven! Niet alles maar on-hold zetten voor iets/niets. En tuurlijk kan ik er soms intens verdrietig om zijn, zeker bij bepaalde data maar ook dat mag er zijn.
En lichamelijk gaat 95% van de tijd ook goed. Dus dat helpt ook het hele gevoel voor nu.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 16:57:53 #174
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_163692660
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 15:55 schreef Cygne het volgende:

[..]

😘😘😘
pi_163693411
Wat fijn, Droompie. En ook Dobbey: zo fijn dat een psycholoog zoveel hulp kon bieden.
pi_163693877
Cygne! *O*
pi_163694290
Waaaaauw cygne! Gefeliciteerd! *O*
E.
pi_163694332
Hier kom ik voor uit lurkstand. Het is je zo gegund cygne!! *O*
pi_163695194
Waaaauw Cygne O+ O+ O+ ik had gewoon kippenvel van je foto!
pi_163695456
Whoooooo Cygne *O* Wauw gefeliciteerd. Dat dit jullie zo gewenste kindje mag worden!
pi_163696375
quote:

[..]

4+2 ja. O+

*O* :'( *O*

Wat een geweldig nieuws!! Het is je zo gegund, ik duim me een ongeluk voor je!
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 12 juli 2016 @ 20:53:54 #183
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_163697928
Cygne! Ik ben zo blij voor jullie! *O* O+ *O*
Supermooie strepen!
pi_163698712
Cygne gefeliciteerd *O* Wat een knaltest! Mijn duimen blijven draaien!

:* voor alle mensen die al zolang wachten
  dinsdag 12 juli 2016 @ 22:31:31 #185
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_163701336
/ontlurkt

Ooohhh Cygne, meissie, het is je zoooo gegund *O* *O* *O* !
  Moderator dinsdag 12 juli 2016 @ 22:51:03 #186
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_163701934
Ja cygne dit is wel heel écht. We kunnen er niet meer onderuit, je bent gewoon zwanger O+ *;

Hoe voel je je? Al symptomen?
pi_163702565
*O* *O* *O* cygne *O* *O* *O*
Blij dat je je toch aan onze afspraak hebt gehouden....samen zwanger!!! Ben zo zo blij voor jullie!!!

Voor alle andere draaien mijn duimen nog steeds overuren.....
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_163703146
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 23:09 schreef Ereshkigal het volgende:
*O* *O* *O* cygne *O* *O* *O*
Blij dat je je toch aan onze afspraak hebt gehouden....samen zwanger!!! Ben zo zo blij voor jullie!!!

Voor alle andere draaien mijn duimen nog steeds overuren.....
Ja he. Toch gelukt! O+
pi_163703566
Cygne O+

*O* *O* *O*
pi_163704131
Cygne wat prachtig
pi_163706147
Cygne *O* *O* een van de mooiste nieuwtjes van 2016 O+ En dat jaar is nog maar half om
Gefeliciteerd O+
pi_163706437
Prachtig nieuws Cygne!!! *G*
Duimen draaien voor een plakker :*
  woensdag 13 juli 2016 @ 08:40:34 #193
409579 LuDann
All the way
pi_163706938
Wow Cygne, wat een fantastisch nieuws! Gefeliciteerd! *O*
pi_163708258
Jaaaaaa, de vlag en de jompels mogen nu echt uit w/ *O*
  woensdag 13 juli 2016 @ 13:14:52 #195
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_163710914
Ook ik heb je al die jaren gevolg Cygne. En ow wat is dit mooi. Op naar een gezonde baby! Van harte!
pi_163711877
Cygne, wat geweldig! Gefeliciteerd!! *O*
pi_163712159
En weer een dag erbij *O*

We begonnen samen in 2013, en we/jij hebben/hebt erop moeten wachten maar nu toch echt samen zwanger!
Een speelmaatje voor S van Hilz,en mijn monstertjes O+
S. 2014
J. 2016
pi_163715543
quote:

SPOILER
Yay! Wat ontzettend fijn voor je Cygne!!! *O* *O* *O*
Het is je zo gegund!
pi_163718511
/lurkiooooo

Zei hier iemand feestje? PREGGERS LALALALA

*O* *O* *O* *O*

*schuift Jip en Janneke-champi naar Cygne*

Alle andere dames: ik hoop dat we ook snel voor julle mogen juichen :*
Dit, dat, alles.
  woensdag 13 juli 2016 @ 20:11:44 #200
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_163719086
Cygne dat is ontzettend geweldig megafantastisch nieuws!!! Gefeliciteerd! *O* O+ *O*
  donderdag 14 juli 2016 @ 09:48:35 #201
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_163727058
Wat duren die twee wacht weken toch enorm lang -O-

SPOILER
herkenbaar anyone of ben ik echt helemaal idioot? :o
pi_163727157
Idiooit herkenbaar :')
  donderdag 14 juli 2016 @ 09:55:24 #203
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_163727185
Barreltje erg herkenbaar :*
  donderdag 14 juli 2016 @ 10:03:34 #204
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_163727316
Perfect verwoord Barreltje :D :'( 8)7
  donderdag 14 juli 2016 @ 10:06:14 #205
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_163727363
nu zit ik te janken ..
SPOILER
  donderdag 14 juli 2016 @ 10:09:53 #206
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_163727437
quote:
7s.gif Op donderdag 14 juli 2016 09:48 schreef Barreltje het volgende:

SPOILER
Check! "Het oh oh help straks ligt hier echt een ieniemini mensje en vind ik het helemaal niet leuk ondanks alles wat ik er voor heb gedaan syndroom" :+

Wij zijn nog niet eens begonnen en ik twijfel nu alweer... Kan het allemaal wel en hoe dit en hoe dat enz.
pi_163727869
Cygne, wauw, fantastisch! *O* O+
pi_163728371
Herkenbaar Barreltje. :*

Ik las het papier van het ziekenhuis nog eens goed door en daar stond dat ik 18 dagen na punctie mocht testen. Dat is vandaag.

Vanmiddag het ziekenhuis maar bellen dus. O+
pi_163728471
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 11:01 schreef Cygne het volgende:

Ik las het papier van het ziekenhuis nog eens goed door en daar stond dat ik 18 dagen na punctie mocht testen. Dat is vandaag.

[ afbeelding ]

Cygne, profciat!! *O*
Altijd zo fijn, positieve berichten hier O+
Met een meidenkwartet
  donderdag 14 juli 2016 @ 11:20:12 #210
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_163728709
Cygne O+! Onwijs gefeliciteerd O+
pi_163728906
Gefeliciteerd Cygne! Ook als lurker enorm meegeleefd. 't is je zo gegund!

Ik hoop en wens dat dit topic gauw verder leeg loopt met tweede streepjes!
  donderdag 14 juli 2016 @ 15:00:42 #212
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163733074
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 11:01 schreef Cygne het volgende:

[ afbeelding ]

Nou, daarvoor durf ik wel te jompelen hoor *O* een gezond kindje is jullie zo gegund! *O*.

En :* voor de andere dames hier.
KuikenGuppy
pi_163733121
26 juli de eerste echo, om te kijken of het op de goede plek zit. Daarna 11 augustus nog 1. Als dat goed is ben ik klaar in Utrecht en mag ik naar mn eigen gynaecoloog of verloskundige.
  donderdag 14 juli 2016 @ 15:08:47 #214
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_163733270
quote:
7s.gif Op donderdag 14 juli 2016 09:48 schreef Barreltje het volgende:

SPOILER
Hoe herkenbaar... Die 2 wachtweken duren echt zooooo lang!
Hoe lang moet je nog wachten :* ?
pi_163733961
Ik klets hier nog een ronde mee...
pi_163734300
quote:
9s.gif Op donderdag 14 juli 2016 15:36 schreef Gala6183 het volgende:
Verdorie. :( :*
pi_163734337
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 15:47 schreef Cygne het volgende:

[..]

Verdorie. :( :*
Neejoh het is hier hartstikke gezellig met al die positieve vibes die jij uitstraalt ;) Maar ik geef eerlijk toe, ik was liever met je meeverhuisd naar het andere topic.
pi_163734459
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 15:48 schreef Gala6183 het volgende:

[..]

Neejoh het is hier hartstikke gezellig met al die positieve vibes die jij uitstraalt ;) Maar ik geef eerlijk toe, ik was liever met je meeverhuisd naar het andere topic.
Lief! O+

Ik had je ook t liefst meegenomen. :*
  donderdag 14 juli 2016 @ 15:59:06 #219
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_163734605
quote:
:{

*;
  donderdag 14 juli 2016 @ 18:13:22 #220
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_163738600
quote:
😘😘
pi_163740412
quote:
Balen, Gala :*
pi_163751809
Zo. Wij zijn onderweg naar de punctie.😐
pi_163751917
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 08:35 schreef Sam1993 het volgende:
Succes! ^O^
pi_163752799
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 08:35 schreef Sam1993 het volgende:
Succes!
  vrijdag 15 juli 2016 @ 10:18:14 #225
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_163753228
Sam , Succes!

Majo veel plezier vandaag!! ^)

Juf Mariska, wanneer mag jij piesen? :o dat is toch ook al nu?
  vrijdag 15 juli 2016 @ 10:23:14 #226
149959 SQ
snelle trees
pi_163753310
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 10:18 schreef Barreltje het volgende:
Sam , Succes!

Volgens mij had JM geen tp deze maand ;)
Maareh, wanneer mag JIJ piesen?
disclaimer
  vrijdag 15 juli 2016 @ 10:27:01 #227
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_163753363
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 10:23 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Volgens mij had JM geen tp deze maand ;)
Maareh, wanneer mag JIJ piesen?
ik heb dinsdags de IUI gehad, normaal is mijn LF 12 dagen.. dus zondag, maandag, ???
nog geen idee :P
pi_163760100
Vanochtend hadden we een afspraak in het ziekenhuis, en...

*O* Wij mogen ook IUI *O*

De zaaduitslag was heel erg verbeterd, manlief hoeft geen operatie en we hoeven niet een IVF-ICSI-traject in *)

Ik ben zo opgelucht! O+ *O*
pi_163760198
quote:
SQ is right: geen bevrucht eitje, dus geen tp.
pi_163760420
8 blaasjes aangeprikt en ook 8 eitjes! Nu wachten tot maandag. Wat een horror die punctie 😢
  vrijdag 15 juli 2016 @ 16:11:54 #231
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_163760845
Gala ;( :* Ik blijf ook nog een ronde hier.

Bobby wat fijn *O*

:* voor jou Sam voor de horrorpunctie :{ Heb je iets leuks/fijns in het vooruitzicht dit weekend ter compensatie?

[ Bericht 4% gewijzigd door Tweedledee op 15-07-2016 16:17:49 ]
pi_163760901
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 15:36 schreef BobbyMcGee het volgende:

De zaaduitslag was heel erg verbeterd, manlief hoeft geen operatie en we hoeven niet een IVF-ICSI-traject in *)

Wat fijn!!!

Sam, wat vervelend maar 8 is een mooie score toch?

Tweedledee ik hoop dat je ook gauw een topic op kan schuiven :*

De eerste afspraken voor de volgende ronde staan alweer in de agenda hier.
pi_163761324
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 15:50 schreef Sam1993 het volgende:
8 blaasjes aangeprikt en ook 8 eitjes! Nu wachten tot maandag. Wat een horror die punctie 😢
Goede score ^O^
:* vervelend dat de punctie tegenviel.
pi_163761391
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 16:15 schreef Gala6183 het volgende:

[..]

Wat fijn!!!
Ja, ik kan alleen maar denken aan hoe wij straks ook misschien zo'n klein baby'tje hebben. Ook al weet ik dat een IUI-traject ook tegen kan vallen, dit nieuws is zo hoopvol O+ :)

quote:
De eerste afspraken voor de volgende ronde staan alweer in de agenda hier.
Hopelijk de volgende ronde meer geluk! :* ^O^
  Manager PR/Moderator zaterdag 16 juli 2016 @ 02:33:10 #235
269689 crew  Viv
pi_163777444
quote:

Oh wat fijn zeg!! Hadden ze nog een verklaring voor die eerdere uitslag? Koorts ofzo? In ieder geval heel veel succes met de volgende stap! O+
  Moderator zaterdag 16 juli 2016 @ 14:13:02 #236
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_163784229
quote:
Sam , Succes!

Thanks! Het was een fantastische dag O+

SPOILER
  Manager PR/Moderator zaterdag 16 juli 2016 @ 16:49:12 #237
269689 crew  Viv
pi_163787920
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 14:13 schreef MaJo het volgende:
Het was een fantastische dag O+

SPOILER
Mooi! Gefeliciteerd!! ^)
pi_163788395
quote:

[..]

SPOILER
Wauw! Mooi Majo. Ik hou enorm van dit soort foto's. Gefeliciteerd
pi_163788702
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 02:33 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Oh wat fijn zeg!! Hadden ze nog een verklaring voor die eerdere uitslag? Koorts ofzo? In ieder geval heel veel succes met de volgende stap! O+
Nee, er kunnen van allerlei redenen zijn waardoor de vorige uitslag zoveel slechter was. Sowieso is een semenanalyse niet heel betrouwbaar, dus de scores kunnen altijd wel wat afwijken bij meerdere metingen. Wellicht heeft manlief inderdaad een dagje koorts gehad of heeft het niet roken en niet drinken en wijde boxershorts dragen geholpen. Maar ik kan me haast niet voorstellen dat dat zóveel invloed heeft gehad; hij dronk en rookte daarvoor ook niet zoveel.
En dankjewel O+
Ik las laatst in Z&G dat het met jouw zwangerschap goed gaat en dat je je goed voelt? ^O^
pi_163788716
quote:

[..]

SPOILER
Prachtige foto! _O_ Fijn dat het een mooie dag was, nu lekker nagenieten O+
pi_163788893
quote:

Fijn zeg! *O*
pi_163792990
Goed nieuws, Bobby!

En de bruiloft van MaJo was echt geweldig, gisteren. Ze waren zo mooi allebei en t is zo'n leuk stel. O+
  Moderator zaterdag 16 juli 2016 @ 22:34:26 #243
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_163796492
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 20:28 schreef Cygne het volgende:
Goed nieuws, Bobby!

En de bruiloft van MaJo was echt geweldig, gisteren. Ze waren zo mooi allebei en t is zo'n leuk stel. O+
Aw thanks O+

En bedankt allemaal! Het was écht een geweldige dag *;

Nu op naar project baby, woensdag de eerste afspraak! *O*
pi_163823465
Om 11 uur terugplaatsing 😮
  maandag 18 juli 2016 @ 11:02:22 #245
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_163824722
Spannend Sam!

hier nog geen twee streepjes .. wel al 5 dagen darmen die niet willen en tijdens het concert van Beyoncé afgelopen zaterdag heb ik 5 keer zitten janken .. 8)7 Daarnaast heb ik een witte broek aan vandaag :6 dus.. morgen MOETEN er gewoon 2 streepjes verschijnen anders ben ik echt mijn verstand aan het verliezen ;)
pi_163825315
Spannend Sam!

Barreltje ik duim. :*
pi_163826168
Barreltje ik duim met je mee!

Net tp gehad. Van de 8 eitjes waren er 6 embryo's ze hebben een 12 cellige teruggeplaatst.
pi_163826273
Wat goed Sam! Ik duim voor een plakker *O*

En ik duim ook voor jou, Barreltje *O*
  dinsdag 19 juli 2016 @ 10:08:15 #249
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_163850056
Spannend Sam, mooie score 6!

Heb je al getest Barreltje? *)

Vraagje: wie van jullie heeft ervaring met lichtflikkeringen bij het gebruik van Clomid? Ik dacht dat ik er zonder bijwerkingen vanaf kwam, maar het is wel heel toevallig dat ik sinds ik clomid gebruik in de schemer ineens alles zie trillen :{w
In de bijlsuiter staat dat het soms zelfs blijvend kan zijn :o
Herkenbaar voor iemand? (en vooral: zeg alsjeblieft dat het bij jou over ging)
  dinsdag 19 juli 2016 @ 10:12:52 #250
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_163850137
ja hoor.. getest .. *)
SPOILER
pi_163850206
SPOILER
pi_163850307
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 10:12 schreef Barreltje het volgende:
ja hoor.. getest .. *)
SPOILER
-O- Balen!
pi_163850358
Barrel :(
  dinsdag 19 juli 2016 @ 10:28:07 #254
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_163850372
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 10:12 schreef Barreltje het volgende:
ja hoor.. getest .. *)
SPOILER
-O-
  dinsdag 19 juli 2016 @ 10:46:19 #255
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_163850705
Haha! ach, er is ook nog geen bloed aan de horizon dus ik heb nog hoop :P
Donderdag weer een update ..
en dan beloof ik om niet met mijn slaap dronken kop om 6 uur te gaan piesen en om 7 uur alsnog een test te doen van de 2e piesbeurt :P
pi_163853942
Balen Barreltje. -O-

Sam, mooie score!
  Moderator dinsdag 19 juli 2016 @ 22:58:44 #257
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_163868695
Balen barrel -O-

Wij hebben morgen de intake, heb er zin in, we gaan eindelijk beginnen *O*
pi_163871142
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:58 schreef MaJo het volgende:
Balen barrel -O-

*O*
Spannend! :*
pi_163873402
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:58 schreef MaJo het volgende:
Balen barrel -O-

Spannend Maaj! ^O^
  woensdag 20 juli 2016 @ 09:59:40 #260
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_163874413
Succes vandaag Majo! *O*

Hier is de 3e ronde ook niet goed gegaan.. -O- helaas.

SPOILER
we hebben vanmorgen wel fijn de tijd genomen om het er samen over te hebben en te huilen.. dat was wel even goed. we hebben besproken wat we nu (straks) gaan doen en wat evt. andere opties zijn.

SPOILER
en jah.. we hopen dat het zelf nog lukt, maar die droom van een GROOT gezin wordt wel met de dag lastiger ;)
pi_163875717
Maar Barreltje, ik snap dat je er even doorheen zit en de teleurstelling moet verwerken en dat het lijkt alsof het nooit gaat lukken.
In de OP staat dat je pas in mei je eerste IUI had. Jullie hebben nog legio kansen.

Ik heb 9 maanden hormoonstimulatie gehad. Daarna 6 rondes hormoonstimulatie met IUI en daarna 4 ivf terugplaatsingen. Ik ben 38 en heb een prachtige dochter van 4 weken oud nu.

Het was trouwens dobbey die zich in pleegzorg heeft verdiept. Zelf ben ik er ook bekend mee dus als je een vraag hebt, kun je me pm-en. Je kunt altijd een informatiepakket opvragen bij de pleegzorgorganisatie in jouw regio.
Voor stellen die nog een onvervulde kinderwens hebben, wordt wel vaak aangeraden om dat traject al dan niet positief af te sluiten (en eventueel te verwerken) voor je pleegouder wordt.
  Moderator woensdag 20 juli 2016 @ 12:23:35 #262
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_163877291
Net terug uit het ziekenhuis :) Het wordt ovulatie-inductie met IUI omdat het zaad op de rand zit van goed genoeg voor IUI. Als echter na 2 pogingen blijkt dat het zaad toch niet goed genoeg is gaan we meteen door naar icsi. Maar als het wel goed genoeg is hebben we 9 pogingen en dan pas icsi ^O^

Net bloed laten prikken om te kijken of er sprake is geweest van een eisprong, dat hoor ik vanmiddag. Zo ja, wachten we de menstruatie af. Zo nee, ga ik de menstruatie opwekken met provera. We hebben een hele koelbox met Pregnyl en Gonal F meegekregen en vrijdag krijg ik prikinstructies. We gaan nu ECHT beginnen O+ *O*
pi_163878418
Fijn Maai! Eindelijk! O+
  woensdag 20 juli 2016 @ 13:27:03 #264
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_163878856
Ghehe ik moest lachen om je koelbox Majo! :D

@ Arja, ik begrijp je reactie wel.
wat dat betreft ben jij ook een soort van " voorbeeld", dat het WEL kan , dat het WEL goed komt :@

Het is soms zo'n strijd.. van " ik wil NU een kind om alle liefde aan te geven, te helpen ontwikkelen en als volledig mens af te leveren in deze maatschappij" naar " geduld, het komt wel goed"
Ik vind het lastig om in die tijd ouder te worden. ik denk en merk dat dat ook lichamelijke gebreken met zich mee brengt. omdat ik denk dat ik ook NU een goede moeder zou zijn en niet pas .. Later..
en (misschien in tegenstelling tot anderen hier) hoef ik niet persee zwanger te zijn. ik wil WEL graag moeder zijn.. (if that makes any sense? ) ARGHH.. wat een bitch die vrouwelijke hormonen :P

Anyway, los van dat allemaal heb ik graag een plan B. ik heb dat gewoon graag achter de hand. OOk bij de IUI en het voortraject wilde ik graag weten wat het vervolg was, mocht het niet goed gaan/zijn. Het is denk ik de aard van het beestje :+
pi_163879028
Ik snap het helemaal Barreltje. Als je maar zeker zou weten dat het zou lukken he, dat zou al rust geven en kracht om de mislukte pogingen een plek te geven.
Het is ook zo'n achtbaan.

Ik had dit jaar, zwanger, op mijn 38e verjaardag eindelijk wat rust dat de tijd niet aan het wegtikken was zonder een baby.

Majo: spannend dat het eindelijk gaat beginnen! Maar als het zaad op de rand zit van goed genoeg voor IUI, waarom gaan ze dan na 2 rondes niet op IVF over ipv ICSI?
  Moderator woensdag 20 juli 2016 @ 14:14:12 #266
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_163879835
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 13:35 schreef Arja het volgende:
Ik snap het helemaal Barreltje. Als je maar zeker zou weten dat het zou lukken he, dat zou al rust geven en kracht om de mislukte pogingen een plek te geven.
Het is ook zo'n achtbaan.

Ik had dit jaar, zwanger, op mijn 38e verjaardag eindelijk wat rust dat de tijd niet aan het wegtikken was zonder een baby.

Majo: spannend dat het eindelijk gaat beginnen! Maar als het zaad op de rand zit van goed genoeg voor IUI, waarom gaan ze dan na 2 rondes niet op IVF over ipv ICSI?
Ze zeggen dat de onderwaarde voor IUI en IVF hetzelfde zijn. Dus als het niet goed genoeg is meteen over op ICSI :)
  woensdag 20 juli 2016 @ 15:05:41 #267
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_163880840
Majo, hoe checken ze eigenlijk of het zaad goed genoeg is voor IUI?
gewoon voordat het wordt ehh geinjecteerd bij jou? of is het feit dat je evt niet zwanger raakt de indicatie?
  Moderator woensdag 20 juli 2016 @ 16:40:41 #268
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_163883651
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juli 2016 15:05 schreef Barreltje het volgende:
Majo, hoe checken ze eigenlijk of het zaad goed genoeg is voor IUI?
gewoon voordat het wordt ehh geinjecteerd bij jou? of is het feit dat je evt niet zwanger raakt de indicatie?
ze kijken meteen of het goed genoeg is voor iui :) je wordt dan na een uur gebeld of het doorgaat.
pi_163886957
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 16:40 schreef MaJo het volgende:

[..]

ze kijken meteen of het goed genoeg is voor iui :) je wordt dan na een uur gebeld of het doorgaat.
Ze bewerken sowieso het zaad zodat het beste/beweeglijke zaad overblijft. Ze tellen het zaad dan ook altijd, die uitslag kregen wij altijd voor de inseminatie.
Wij moesten het zaad opvangen in medium. Jij waarschijnlijk ook MaJo?
  Moderator woensdag 20 juli 2016 @ 21:03:03 #270
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_163890016
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:07 schreef Sull het volgende:

[..]

Ze bewerken sowieso het zaad zodat het beste/beweeglijke zaad overblijft. Ze tellen het zaad dan ook altijd, die uitslag kregen wij altijd voor de inseminatie.
Wij moesten het zaad opvangen in medium. Jij waarschijnlijk ook MaJo?
Wat houdt medium in? Ik weet alleen dat hij 2 potjes moet gebruiken :)

Ze gaan het inderdaad bewerken en als het goed genoeg is insemineren. Ik vraag me wel af wat ze doen als het niet goed genoeg is, heb je dan voor niets hormonen gespoten?
pi_163890442
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 21:03 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ze gaan het inderdaad bewerken en als het goed genoeg is insemineren. Ik vraag me wel af wat ze doen als het niet goed genoeg is, heb je dan voor niets hormonen gespoten?
Bij mij ging de iui sowieso door en hoorde je dan daar hoeveel zaad er was. Daarnaast hadden we zelf ook seks 2-3 dagen voor de iui en na de iui. Je weet maar nooit
  Manager PR/Moderator woensdag 20 juli 2016 @ 21:33:40 #272
269689 crew  Viv
pi_163891030
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:23 schreef MaJo het volgende:
We gaan nu ECHT beginnen O+ *O*
Wat fijn, go go! *O*
  Moderator woensdag 20 juli 2016 @ 21:40:31 #273
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_163891267
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 21:17 schreef Arja het volgende:

[..]

Bij mij ging de iui sowieso door en hoorde je dan daar hoeveel zaad er was. Daarnaast hadden we zelf ook seks 2-3 dagen voor de iui en na de iui. Je weet maar nooit
Dat is goed om te horen! Vind het zo zonde om voor niets te spuiten. Zit je niet met de onthouding van 3-5 dagen?
pi_163891608
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 21:03 schreef MaJo volgende:

[..]

Wij kregen naast een leeg potje ook een flesje medium mee (vloeistof), wat we eerst in het potje moesten doen ( uit koelkast). Volgens mij zorgt het ervoor dat het sperma (in ons geval met antistoffen) 'gewassen' kan worden.
pi_163891741
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 21:40 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat is goed om te horen! Vind het zo zonde om voor niets te spuiten. Zit je niet met de onthouding van 3-5 dagen?
Ik snap eigenlijk niet waarom ze bij te weinig geen IUI doen. Er hoeft maar 1 zaadje bij te zijn die succes heeft en alle kosten zijn al gemaakt (medicatie, controles, lab), de daadwerkelijke inseminatie zijn dan ook de kosten/moeite niet meer?

Ik zou in elk geval dan zelf proberen om de poging te benutten.
pi_163891918
Als er te weinig bruikbaars bij zit moet hij ter plekke nog een potje vullen begreep ik.
pi_163894590
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 21:40 schreef MaJo het volgende:

[..]

We hielden ons aan het advies. Ik geloof 3 dagen inderdaad. Daarna in een potje. En na de iui nog maar een keer seks.
Het was een romantische tijd :')

Alle respect voor mijn man dat het lukte.
pi_163894649
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 22:00 schreef JufMariska het volgende:
Als er te weinig bruikbaars bij zit moet hij ter plekke nog een potje vullen begreep ik.
Oh ja? Mijn man zat dan al lang weer op zijn werk.

Daarbij hoeveel beter kan het zaad nou zijn zo kort daarna?

Naja niet geschoten is altijd mis ;)
pi_163895761
Huj zomaar in verkeerde topic gepost! Excuus!
  donderdag 21 juli 2016 @ 10:04:11 #280
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_163899995
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 21:55 schreef Sull het volgende:

[..]

Ik snap eigenlijk niet waarom ze bij te weinig geen IUI doen. Er hoeft maar 1 zaadje bij te zijn die succes heeft en alle kosten zijn al gemaakt (medicatie, controles, lab), de daadwerkelijke inseminatie zijn dan ook de kosten/moeite niet meer?

Die keus lieten ze aan ons. Wij hebben het wel gedaan. Je wordt dan toch doorgestuurd een ander traject in. Idd 1 eigenwijze zwemmer is voldoende.
  Moderator donderdag 21 juli 2016 @ 11:20:35 #281
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_163901336
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 21:50 schreef Sull het volgende:

[..]

Wij kregen naast een leeg potje ook een flesje medium mee (vloeistof), wat we eerst in het potje moesten doen ( uit koelkast). Volgens mij zorgt het ervoor dat het sperma (in ons geval met antistoffen) 'gewassen' kan worden.
Wellicht is dat bij de tweede poging. De eerste keer moet hij het in het ziekenhuis zelf "produceren". In de folder stond dat je het daarna thuis mag doen, mits je in de buurt woont.

quote:

[..]

Dat was mijn eigen aanname, blijkbaar kunnen ze het ook wel doen omdat je inderdaad al die hormonen al gespoten hebt. Ik zou het dan gewoon doen, je hebt toch meer kans dan op een natuurlijke manier lijkt me :)

quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 22:00 schreef JufMariska het volgende:
Dat lijkt me wel vreemd aangezien je 3-5 dagen moet onthouden. Het zou dan een paar uur later toch niet beter zijn maar eerder minder?

quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 23:28 schreef Arja het volgende:

[..]

We hielden ons aan het advies. Ik geloof 3 dagen inderdaad. Daarna in een potje. En na de iui nog maar een keer seks.
Het was een romantische tijd :')

Alle respect voor mijn man dat het lukte.
Ik vind het ook echt sneu voor hem, het is zo onsexy :') Ook dat wisselen van potje, hoe dan?!? :X
pi_163901510
Majo ja. Dat wisselen van potje moest bij ons alleen bij ivf en toen liet mijn man het beste potje vallen :X

Maar misschien was dat wel de sleutel tot succes, want van de 10 eitjes waren er geloof ik 8 bevrucht :P
  donderdag 21 juli 2016 @ 11:54:45 #283
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_163902152
gheheh ik zie het al in de handleiding staan: " voor het beste resultaat: potje even laten vallen ( wel de deksel er eerst op draaien!! ) "

majo, hier werd 3 of minder dagen aangeraden. maar het zaad van mijn vriend is verder geen issue, dus misschien daarom de 3-5 dagen?

en even voor mijn info, jij moet hormone spuiten toch? dan weet je iig wel enigszins van tevoren wanneer je ei-sprong is.
( dat was bij ons een drama om dan 3-5 dagen van tevoren nog sex te hebben als je niet weet wanneer die ei-sprong is.. ben blij dat dat de volgende keer beter geregeld kan worden )
pi_163902322
quote:

[..]

Dan geldt het wellicht als poging, maar dan zonder redelijke succeskansen?
pi_163903049
Onthouding is in Groningen inmiddels uit het protocol geschrapt, maakt niets uit voor de kwaliteit van het zaad waren ze achter gekomen vertelde de arts.
pi_163904447
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 11:29 schreef Arja het volgende:
Majo ja. Dat wisselen van potje moest bij ons alleen bij ivf en toen liet mijn man het beste potje vallen :X

Maar misschien was dat wel de sleutel tot succes, want van de 10 eitjes waren er geloof ik 8 bevrucht :P
Mijn man moest ook wisselen van potje (icsi). Hij vond het nog best pittig.
  donderdag 21 juli 2016 @ 13:44:59 #287
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_163904890
waarom moet er van potje gewisseld worden?
pi_163905151
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 12:02 schreef WupWup het volgende:

[..]

Dan geldt het wellicht als poging, maar dan zonder redelijke succeskansen?
Er zit geen maximum aan IUI, dus ik denk het niet.

Wij hebben bij iui nooit van potje hoeven wisselen (gelukkig).
pi_163905577
quote:
7s.gif Op donderdag 21 juli 2016 13:44 schreef Barreltje het volgende:
Ik heb geen idee, eigenlijk. :P
pi_163907568
Bij IUI moesten wij ook niet wisselen van potje.
Bij IVF wel. Ene potje moest het voorvocht/zaad opgevangen worden en tweede potje het tweede gedeelte waarvan ze zeggen dat daar meer zwemmers in zitten.
pi_163907577
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 13:55 schreef Sull het volgende:

[..]

Maar na 6 pogingen wordt toch doorgaans overgegaan op IVF of ICSI?
  Moderator donderdag 21 juli 2016 @ 15:54:54 #292
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_163907719
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 11:29 schreef Arja het volgende:

Verschrikkelijk lijkt me dat :X Maar wel een goeie score! :D

quote:
7s.gif Op donderdag 21 juli 2016 11:54 schreef Barreltje het volgende:
gheheh ik zie het al in de handleiding staan: " voor het beste resultaat: potje even laten vallen ( wel de deksel er eerst op draaien!! ) "

majo, hier werd 3 of minder dagen aangeraden. maar het zaad van mijn vriend is verder geen issue, dus misschien daarom de 3-5 dagen?

en even voor mijn info, jij moet hormone spuiten toch? dan weet je iig wel enigszins van tevoren wanneer je ei-sprong is.
( dat was bij ons een drama om dan 3-5 dagen van tevoren nog sex te hebben als je niet weet wanneer die ei-sprong is.. ben blij dat dat de volgende keer beter geregeld kan worden )
Ik moet inderdaad hormonen spuiten :Y Zodra ik de pregnyl mag spuiten weet ik dat de eisprong er echt aankomt. De arts zei overigens dat we ook gewoon sex mochten hebben maar dat dit voor ons waarschijnlijk de kansen niet vergroot.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 12:31 schreef JufMariska het volgende:
Onthouding is in Groningen inmiddels uit het protocol geschrapt, maakt niets uit voor de kwaliteit van het zaad waren ze achter gekomen vertelde de arts.
Interessant! Wederom gek dat dit per ziekenhuis verschilt.

quote:
7s.gif Op donderdag 21 juli 2016 13:44 schreef Barreltje het volgende:
Geen idee :? Maar de eerste twee "stoten" moeten in het eerste potje en de rest in het tweede. Waarschijnlijk om wat Tally zegt, het laatste deel bevat waarschijnlijk het beste zaad.

quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 13:55 schreef Sull het volgende:

[..]

Er zit toch wel een maximum aan IUI? Ik hoorde dat we maximaal 9 pogingen kregen.
  Moderator donderdag 21 juli 2016 @ 15:55:30 #293
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_163907739
Het ziet er naar uit dat ik vandaag ongesteld ga worden. Met een beetje geluk kunnen we morgen al beginnen :o Alleen gaan we over 2 weken een weekendje weg, zou dat nog haalbaar zijn voor die tijd?
pi_163907923
Ik weet niet of het overal hetzelfde is, maar dag 1 menstruatie = dag 1 cyclus. Afhankelijk van de lengte van je cyclus moet je waarschijnlijk ergens vanaf dag 10 ongeveer naar het zkh? Of is dat anders met iui?
pi_163907942
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 15:49 schreef Tally het volgende:
Bij IUI moesten wij ook niet wisselen van potje.
Bij IVF wel. Ene potje moest het voorvocht/zaad opgevangen worden en tweede potje het tweede gedeelte waarvan ze zeggen dat daar meer zwemmers in zitten.
Oh, dat klinkt logisch, inderdaad.
pi_163908898
Er is verzekeringstechnisch geen maximum aan IUI zoals bij IVF. Het kan wel zijn dat het ziekenhuis een maximum hanteert, meestal 6. Overigens is die meestal flexibel, als je gemotiveerd bent om door te gaan dan mag je soms meer pogingen dan 6 dus, maar wat ik hier lees willen de meeste dan ook graag door naar IVF. Zelf had ik dat bij de eerste totaal niet en mocht door met IUI (wel aangepast medicatie (Metformine erbij) en met succes, want poging 9 was raak!
pi_163909377
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 12:31 schreef JufMariska het volgende:
Hier in Duitsland ook.

En ook maar 1 potje. Het zaad wordt direct "gewassen" (zo noemen ze het hier, ik weet niet hoe dat in Nederland heet :D) en een uur later is dan de IUI.

Ronde 2 is begonnen en ik ben nu veel meer zen dan bij ronde 1. Alleen weer koppijn van de Clomid.
pi_163910705
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 17:14 schreef Gala6183 het volgende:

[..]

Hier in Duitsland ook.

En ook maar 1 potje. Het zaad wordt direct "gewassen" (zo noemen ze het hier, ik weet niet hoe dat in Nederland heet :D) en een uur later is dan de IUI.

Ronde 2 is begonnen en ik ben nu veel meer zen dan bij ronde 1. Alleen weer koppijn van de Clomid.
Dat doen ze hier ook het zaad wassen ;)
  donderdag 21 juli 2016 @ 20:36:15 #299
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_163913564
Dat je ex-man op Facebook post dat ie een kindje verwacht...
Soms is het toch een beetje moeilijk allemaal.. -O-
  donderdag 21 juli 2016 @ 20:39:11 #300
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_163913642
Oww Barrel ;( :*
  donderdag 21 juli 2016 @ 21:03:35 #301
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_163914385
quote:
7s.gif Op donderdag 21 juli 2016 20:36 schreef Barreltje het volgende:
Dat je ex-man op Facebook post dat ie een kindje verwacht...
Soms is het toch een beetje moeilijk allemaal.. -O-
😘😘 dikke knuf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')