abonnement Unibet Coolblue
pi_163544572
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

dobbey
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nanuke
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mrs.Peel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stroopwafelmeisje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MaJo
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Silversjoiis
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Crazy_Horse
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Droomvrouwtje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Barreltje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Finagain
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Whoopje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
deadly_kiss
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
BobbyMcGee
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sam1993
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Uitgezwaaid vorig topic:
Helaas niemand
(ook uit de sectie "wie posten er ook al weer mee")

[ Bericht 1% gewijzigd door Lot_1 op 07-07-2016 13:58:28 ]
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_163544609
Is er iemand uitgezwaaid het vorige deel?
freedom is just another word for nothing left to lose
  Moderator dinsdag 5 juli 2016 @ 22:24:03 #3
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_163545104
80% van de ivf behandelingen onder de 35 jaar is succesvol maar dus ook 20% niet. Vind dit nog best een hoog aantal -O- duimen dat wij allemaal bij de 80% horen dan!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 5 juli 2016 @ 23:00:56 #4
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_163546291
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 22:08 schreef Lot_1 het volgende:
Is er iemand uitgezwaaid het vorige deel?
Wil je mijn verhaaltje even aanpassen?


Dobbey, 36 jaar en sinds september 2011 bezig met de kinderwens. 26-6-2013 na een mega rollercoaster van 1,5 jaar eindelijk te horen gekregen dat ik in de vervroegde overgang zit en dus onvruchtbaar ben zodat we voor ons een onzekere periode konden afsluiten. Vanaf 5 september starten met eiceldonor traject. Goed keuring in december. In januari 2014 word er gestart met eiceldonatie.
Update 2015: voorlopig is het over en is de stap naar pleegzorg gemaakt.
Update 2016: toch een onverwacht aanbod van een andere donor gehad en toch weer het traject ingegaan. Juni 2016 alle goedkeuringen binnen en nu wachten op spuitschema wat vermoedelijk augustus word.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 23:06:28 #5
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_163546422
Idd Majo gezien de te technieken en wat ze allemaal kunnen vind ik het ook best laag maar het lichaam blijft een vaag iets daar ben ik bij onze laatste behandeling wel achter gekomen.... Alles in top vorm en dan door domme pech geen plakker.


Oh ja, weten jullie het media gebeuren etc nog? Het gaat nog een staartje krijgen :@ We gaan het laatste deel van onze behandeling vloggen voor een krant en als alles achter de rug is word het gemonteerd en gepubliceerd op de digitale versie :+ We mogen zlf weten wat we wel en niet willen laten zien en dat was voor ons genoeg om ons over de drempel te gooien. Hallo bekendheid POF en eiceldonatie en hopelijk toedeledoki taboe *O*
pi_163551043
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 22:08 schreef Lot_1 het volgende:
Is er iemand uitgezwaaid het vorige deel?
Zou je mij willen toevoegen?

Samantha 22 jaar en mando 27 jaar.
Ik heb al een dochter van bijna 4 sinds 2 jaar heb ik een nieuwe relatie en in maart 2015 besloten we dat we graag een kindje van ons samem wilden. Al snel begonnen te twijfelen Door mijn gastric bypass of ik nog wel vruchtbaar zou zijn vanwege het vele overgewicht dat ik gehad heb. De arts verwijs me Door naar het ziekenhuis er werden wat onderzoeken gedaan maar niets gevonden we moesten wachten. In maart 2016 mochten we eindelijk terug en toen besloten ze dat ze bij mijn vriend gingen zoeken. Wat blijkt hij heeft maar 4 tot 9 % levende zaadcellen op elke cc en hij heeft maar gemiddeld 1.8 cc. Doorverwezen voor icsi. Nu in onze eerste poging.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_163552054
Heel verhaal getypt, stopt mijn browser ermee :(

Ik zei dus bedankt voor de reacties. Het is dus, zoals bij zoveel dingen, voor iedereen anders hoe hij/zij op hormonen reageert. Misschien komt het ook gewoon van wachtwekenstress.

Spannend Dobbey dat jullie er zo verslag van gaan doen! En superinteressant.
pi_163579404
Hier weer geen goed nieuws, morgen testen maar vandaag de dijken al doorgebroken. Poging 6 dus mislukt. Ik ga ook even over in radiostilte wat dit betreft. Vanaf morgen hebben wij vakantie en we gaan in augustus bij het AMC op gesprek om te kijken wat de vervolgstappen worden. Hoe lastig het ook is, we gaan proberen er niet mee bezig te zijn tot het gesprek. Dus in dit topic ben ik even niet te vinden.

Natuurlijk overheerst verdriet en ook 'Hoe kan het nou?' maar we gaan het proberen te parkeren en wachten eventuele onderzoeken af.

Ik hoop vooral dat mijn vrouw het even los kan laten, ze is er eigenlijk 24/7 mee bezig wat ook veel stress geeft.

Ik duim voor iedereen die bezig is en hoop dat zodra ik er weer aan toe ben en me hier weer begeef een stilte aan te treffen omdat jullie allemaal zijn uitgevlogen.
  donderdag 7 juli 2016 @ 16:12:58 #9
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_163582448
:'( ... :*
  donderdag 7 juli 2016 @ 16:25:29 #10
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_163582746
Exode een dikke :* voor jullie.
pi_163582949
He verdorie, exode. :*

Proberen er niet mee bezig te zijn is lastig, probeer jezelf dat niet op te leggen. Het is nu eenmaal een onderdeel van je leven. Maar laat het niet overheersen, ook al klinkt dat heel makkelijk. :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_163583361
Oh exode :*. Hopelijk kunnen jullie het een beetje loslaten de komende tijd.

Pregnyl :r. Ik voel vanalles maar ik durf niets te hopen en 2 weken duren echt fokking lang en ik kan alleen maar zeuren :').
pi_163583838
Echt he. :') Hoelang moet je nog wachten, Gala?
pi_163588395
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 17:33 schreef Cygne het volgende:
Echt he. :') Hoelang moet je nog wachten, Gala?
Nog 5 dagen. Mijn buik is zo opgezwollen dat ik bijna explodeer :o.
  donderdag 7 juli 2016 @ 21:38:43 #15
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_163589118
Ohw exode.. wat verdrietig..

Cygne, gala.. wat doet pregnyl?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 8 juli 2016 @ 11:49:34 #16
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_163598330
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juli 2016 21:38 schreef Barreltje het volgende:
Ohw exode.. wat verdrietig..

Cygne, gala.. wat doet pregnyl?
Pregnyl zorgt voor een eisprong, het voordeel is dat je vanaf het moment van spuiten precies weet wanneer deze dan gaat plaats vinden.
Be happy with the little things in life
  vrijdag 8 juli 2016 @ 12:53:15 #17
437909 GVman
korte tekst
pi_163599489
Exode + partner: knuffel!!

Cygne en Gala: ik denk aan jullie!! Wanneer mogen jullie testen?
ruimte gereserveerd voor signature...
  vrijdag 8 juli 2016 @ 13:12:20 #18
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_163599775
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 11:49 schreef droomvrouwtje het volgende:

[..]

Pregnyl zorgt voor een eisprong, het voordeel is dat je vanaf het moment van spuiten precies weet wanneer deze dan gaat plaats vinden.
ahh. maar waarom moeten gala en cygne dan de pregnyl :? cygne is al PUPO ??
sorry voor de dommigheid :@
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_163599789
Pregnyl zorgt er ook voor dat je lijf in zo zwanger mogelijke staat blijft, dat maakt de kans op goede innesteling groter. Dus ook pupo moet er vaak nog Pregnyl gespoten worden.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  vrijdag 8 juli 2016 @ 13:16:04 #20
149959 SQ
snelle trees
pi_163599830
Beīnvloedt dat een zwangerschapstest dan niet? Of stop je een paar dagen voor de test?
disclaimer
pi_163599868
Je stopt idd een aantal dagen voor de test. Beleid bij ons is 3x spuiten in ruim een week, en minimaal 5 dagen na de laatste prik pas testen.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  vrijdag 8 juli 2016 @ 13:24:45 #22
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163599966
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 13:16 schreef Stormqueen het volgende:
Beīnvloedt dat een zwangerschapstest dan niet? Of stop je een paar dagen voor de test?
Ja als pregnyl nog in je lijf zit plas je een positieve test.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_163600910
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 13:12 schreef Barreltje het volgende:

[..]

ahh. maar waarom moeten gala en cygne dan de pregnyl :? cygne is al PUPO ??
sorry voor de dommigheid :@
Ik moest de dag voor de IUI een spuit en 1 week na de IUI weer. Die laatste keer inderdaad ter bevordering van de innesteling.
pi_163601638
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 13:13 schreef JufMariska het volgende:
Pregnyl zorgt er ook voor dat je lijf in zo zwanger mogelijke staat blijft, dat maakt de kans op goede innesteling groter. Dus ook pupo moet er vaak nog Pregnyl gespoten worden.
Dit dus, als alternatief voor utrogestan in mijn geval.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 14:37:04 #25
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_163601779
hebben jullie dat dan niet " natuurlijk" in je lichaam? of is het een extra boost vanwege de IUI/ terugplaatsing?

Ik heb dat dus bv helemaal niet, ondanks IUI.. weer eens andere protocollen?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_163602025
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 14:37 schreef Barreltje het volgende:
hebben jullie dat dan niet " natuurlijk" in je lichaam? of is het een extra boost vanwege de IUI/ terugplaatsing?

Ik heb dat dus bv helemaal niet, ondanks IUI.. weer eens andere protocollen?
Bij mij is het een extra boost (geen "afwijkingen" gevonden namelijk), en voor zover ik weet standaard protocol. Maar ik woon in Duitsland, daar is het misschien anders dan in Nederland.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 15:49:00 #27
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_163603381
Er zitten nogal wat verschillen qua beleid bij de verschillende ziekenhuizen. Hier spuiten ze bijv geen pregnyl, omdat het duur en schaars is en niet duidelijk bewezen is dat het ook effect heeft, hier alleen pregnyl vlak voor punctie of iui, daarna utrogestan.
Be happy with the little things in life
  vrijdag 8 juli 2016 @ 15:53:17 #28
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_163603457
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 14:37 schreef Barreltje het volgende:
hebben jullie dat dan niet " natuurlijk" in je lichaam? of is het een extra boost vanwege de IUI/ terugplaatsing?

Ik heb dat dus bv helemaal niet, ondanks IUI.. weer eens andere protocollen?
Pregnyl word gemaakt van hcg (zwangerschaps hormoon) dus dat heb je normaal niet in je lijf alleen als je zwanger bent, moeders voor moeders vraagt daarom ook te plassen in kannen als je zwanger bent😉
Be happy with the little things in life
pi_163604513
Exode wat verdrietig :(

Cygne & Gala.. ik duim. Wachtweken zijn lastig!
  vrijdag 8 juli 2016 @ 16:45:51 #30
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_163604616
*shame* :@ exode :* :* dikke knuf.
Be happy with the little things in life
pi_163604727
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 15:49 schreef droomvrouwtje het volgende:
Er zitten nogal wat verschillen qua beleid bij de verschillende ziekenhuizen. Hier spuiten ze bijv geen pregnyl, omdat het duur en schaars is en niet duidelijk bewezen is dat het ook effect heeft, hier alleen pregnyl vlak voor punctie of iui, daarna utrogestan.
Niet bewezen? Hier zeiden ze dat t hetzelfde effect heeft maar dat t niet mag bij teveel follikels ivm overstimulatie.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 17:20:47 #32
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_163605456
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 16:51 schreef Cygne het volgende:

[..]

Niet bewezen? Hier zeiden ze dat t hetzelfde effect heeft maar dat t niet mag bij teveel follikels ivm overstimulatie.
Hier zeiden ze juist dat het schijnt dat pregnyl zelfs een negatief effect heeft, zeker bij terugplaatsingen in eigen cyclus. Geen idee verder in hoeverre dit waar is of niet waar, daar loopt nu een onderzoek naar (in ons ziekenhuis dan, geen idee of dit landelijk is) Ik blijf het nog steeds raar vinden dat er zulke verschillen zijn binnen de Nederlandse ziekenhuizen alleen al.

ik ga er van uit dat de artsen wel weten wat ze doen, dat als ze een manier vinden om het slagingspercentage te vergroten dit ook zullen toepassen, kijkend naar de persoon die ze voor zich hebben. Iedereen reageert namelijk ook anders op hormonen, dat zie je wel duidelijk in dit topic terug, waar iemand om dezelfde eenheden veel eicellen produceert, produceert de andere niks. En ik denk dat hetzelfde geldt bij pregnyl spuiten na de terugplaatsing, de een zal er baadt bij hebben de andere niet, maar als leek is weet ik niet welke voorwaarden daar bij meespelen in het slagen en blijven plakken van een embryo dan.

En ik kan alleen spreken vanuit mijn eigen ervaringen. Alle keren moest ik voor de terugplaatsing in eigen cyclus pregnyl spuiten, behalve de laatste keer, hoewel alle pogingen teleurstellend afliepen, verliep de laatste wel zonder rare dingen (vroegtijdig bloedverlies) en werd ik pas op de testdag laat in de middag ongesteld. Iets wat mij nog nooit was overkomen. Maja hoe dan ook ben ik niet representatief hier in, want geen kind.

[ Bericht 12% gewijzigd door droomvrouwtje op 08-07-2016 17:26:24 ]
Be happy with the little things in life
pi_163606354
Ik heb daar echt niks over gehoord en kan er ook niks over vinden. Raar inderdaad die verschillen. :o
pi_163608101
Ik heb dan ook alleen pregnyl geprikt voor de eisprong. En die kutballetjes. Ik hoefde ook niet te blijven prikken.

In Duitsland vonden ze het allemaal maar gek hoe het hier in NL gaat met IVF. Daar gaat het wel allemaal met dezelfde richtlijnen en een hele hoop medicijnen na het prikken.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 22:06:12 #35
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_163611416
In Duitsland doen ze volgens mij ook standaard assisted hatching als ik mij niet vergis. Hier komt dat zelden voor en moet je er om vragen.
Be happy with the little things in life
pi_163611728
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 22:06 schreef droomvrouwtje het volgende:
In Duitsland doen ze volgens mij ook standaard assisted hatching als ik mij niet vergis. Hier komt dat zelden voor en moet je er om vragen.
Assisted hatching schijnt de effectiviteit ook weer niet van bewezen te zijn las ik laatst.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 22:24:11 #37
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163611845
Ik mocht geen pregnyl prikken na de puntie want teveel blaasjes aangeprikt en met pregnyl te veel kans op overstimulatie.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 22:24:40 #38
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_163611856
Ja klopt.. dat is de reden waarom ze het hier niet standaard aanbieden, want is toch weer een medische ingreep die dan weer geld kost, zeker in Nederland zijn ze daar dan weer heel terughoudend in
Be happy with the little things in life
  vrijdag 8 juli 2016 @ 22:27:20 #39
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163611934
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 22:24 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ja klopt.. dat is de reden waarom ze het hier niet standaard aanbieden, want is toch weer een medische ingreep die dan weer geld kost, zeker in Nederland zijn ze daar dan weer heel terughoudend in
Als ik kijk hoe het beleid in de afgelopen 10 jaar weer is aangepast. Ongelofelijk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_163611946
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 22:24 schreef Ticootje het volgende:
Ik mocht geen pregnyl prikken na de puntie want teveel blaasjes aangeprikt en met pregnyl te veel kans op overstimulatie.
Klopt, had bij mij ook niet gemogen in dat geval. Ik had maar 8 follikels aangeprikt dus mocht de pregnyl wel.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 22:30:28 #41
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163612000
Ik heb laatst terug zitten zoeken, maar ik had echt rond de 30 follikels. 23 eitjes op 1 rondje. Maar de resultaten met ontdooien waren ook echt lang niet zo goed als nu.
Je ziet wel dat er heel veel vooruitgang is geboekt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 22:31:10 #42
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163612020
Ik was amper 23 en ik kreeg ook 2 embryo's per keer terug.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_163612562
Da's behoorlijk ticootje. Ik had maar 4 eitjes. Heb eigenlijk ook nauwelijks last van de punctie gehad.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 22:55:46 #44
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163612579
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 22:54 schreef Cygne het volgende:
Da's behoorlijk ticootje. Ik had maar 4 eitjes. Heb eigenlijk ook nauwelijks last van de punctie gehad.
Ik kreeg een roesje en morfine.

Er is echt wel behoorlijke vooruitgang.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_163613745
Ik heb wel morfine gehad, daar was ik wel blij mee. En een fijne verpleegkundige. Ik vond de plaatselijke verdoving wel naar.

Ik heb me tijdens het hele traject wel gehoord en begrepen gevoeld. Ook al heb je natuurlijk telkens verschillende artsen en verpleegkundigen.
pi_163616534
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 22:54 schreef Cygne het volgende:
Da's behoorlijk ticootje. Ik had maar 4 eitjes. Heb eigenlijk ook nauwelijks last van de punctie gehad.
Wat fijn O+
Mijn punctie was met Dormicum. Met de eerste dosis scheeuwde ik het nog uit van de pijn. Toen ze naar de andere eierstok gingen, kreeg ik eerst nog een dosis. Daarvan ben ik in slaap gevallen, maar volgens vrouw heb ik toen ook nog liggen schreeuwen dat ze moesten stoppen. Ik weet daar gelukkig niets meer van :')
  zaterdag 9 juli 2016 @ 09:37:42 #47
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_163617373
Ik heb een combi van dormicum en morfine gehad. De eerste keer was ik compleet van de wereld, wel genoeg bij om aanwijzingen te volgen, maar heb er een zwart gat aan over gehouden. De tweede keer zelfde dosis en de boel bij elkaar geschreeuwd om daarna met drogen ogen te verkondigen dat het echt wel mee viel 😂 We stonden toen binnen een half uur / uur na de punctie ook weer buiten. Ik was niet suf of niks. Laatste keer extra medicatie gekregen maar dat werkte tijdens de punctie uit en toen raakte ik in paniek, toen hebben ze 1 eicel niet meer aangeprikt. En toch kijk ik er niet negatief op terug ofzo. Het was meer de angst voor de pijn dan dat het echt pijn deed. Ik heb van man begrepen dat het maar goed was dat ik de eerste keer van de wereld was, ik heb namelijk heel veel geroepen dat het zo zeer deed😱
Be happy with the little things in life
  zaterdag 9 juli 2016 @ 10:32:26 #48
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_163617735
Hier ook bij de enige eigen poging dormicum en morfine. Compleet van de wereld maar wel genoeg bij om opdrachten op te volgen of de gynaecoloog de gek aan te steken :+ Hoe beter het werkte hoe platter ik ging prater en hoe groffer het werd. Mijn man heeft met behoorlijk plaatsvervangende schaamte naast mij gezeten :@ Gelukkig kan ik mijzelf er niets van herinneren en konden zowel de gyn als de verpleegkundigen er wel om lachen *)
pi_163618096
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 07:19 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Wat fijn O+
Mijn punctie was met Dormicum. Met de eerste dosis scheeuwde ik het nog uit van de pijn. Toen ze naar de andere eierstok gingen, kreeg ik eerst nog een dosis. Daarvan ben ik in slaap gevallen, maar volgens vrouw heb ik toen ook nog liggen schreeuwen dat ze moesten stoppen. Ik weet daar gelukkig niets meer van :')
Nohh da's ook naar. ;( :*
  zaterdag 9 juli 2016 @ 15:03:44 #50
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163622292
De eerste punctie raakte ik ook echt volledig in paniek en dat weet ik nog heel erg goed hoe het was.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_163622976
Ik ging kapot van de pijn. Van tevoren alleen plaatselijke verdoving gehad. En tijdens ook maar morfine. Maar toen hadden ze links al aangeprikt. Bij elkaar waren er toen 9 geoogst. 8 waren er goed. Maar 2 waren er goed gedeeld. Beide zijn terug gezet en ik was zwanger van een tweeling. Bij 11 weken is er eentje overleden. Heeft wel nog de rest van mijn zwangerschap in mijn buik gezeten en een hoop angst veroorzaakt.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_163627354
Os dat tegenwoordig nog zo dat het pijn doet? :o jullie maken mij bang haha
pi_163627844
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 19:42 schreef deadly_kiss het volgende:
Os dat tegenwoordig nog zo dat het pijn doet? :o jullie maken mij bang haha
Naast me in het ziekenhuis zat een vrouw die na 5 minuten al vroeg of ze weg mocht want ze had een hardloopafspraak.
Dus het is gewoon erg persoonlijk :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_163628111
Ik heb 3 puncties gehad en ze vielen alledrie redelijk mee. Het was vervelend, dat wel.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zaterdag 9 juli 2016 @ 20:39:32 #55
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_163628327
3 puncties en 3x anders verlopen.. Er valt niet veel over te zeggen, iedereen ervaart het anders, dus wees gerust 😘 Het komt echt goed😘
Be happy with the little things in life
  Moderator zaterdag 9 juli 2016 @ 23:25:15 #56
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_163632040
Ik moet zeggen dat ik ook wat bang word door jullie verhalen hier :@ Ik had er nog niet eens bij stilgestaan dat een punctie pijn zou kunnen doen -O- :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_163632628
Ik wist het wel maar het drukt me wel weer met de neus op de feiten. Pfff ik denk dat ik er vreselijk tegenop zou zien om een punctie te krijgen -O-

Komende woensdag krijgen we uitslag van het tweede zaadonderzoek, toch wel spannend zeg. Ik hoop heel erg dat het in elk geval goed genoeg is voor ICSI.
pi_163634267
Ik heb mijn punctie komende week ergens en nu ben ik nog banger dan ik al was :o
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_163634386
Mijn schoonzus heeft positievere ervaringen mee. Deed wel pijn, maar prima te doen. :)
pi_163634486
Ik vond mijn punctie pijnlijk, maar zeker niet ondraaglijk. Het duurt ook niet lang vond ik.
  zondag 10 juli 2016 @ 08:15:32 #61
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_163635413
Nog een geruststellend verhaal. Ik heb de punctie's alleen met de pijnstillers die je van te voren krijgt gedaan en het viel mij reuze mee. (zonder pijnstillers mag je gelijk mee naar huis ipv uur blijven) dus vandaar dat ik die keuze heb gemaakt.
  zondag 10 juli 2016 @ 08:21:27 #62
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_163635435
Hoop op een mooie uitslag Bobby!

Meiden wat een narigheid hebben jullie allemaal doorstaan met die puncties :*
  zondag 10 juli 2016 @ 09:45:13 #63
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_163635876
Meisjes😘 Dat was niet de bedoeling om jullie bang te maken. Ik moet eerlijk zeggen, ik zou het zo weer doen, ja het was pijnlijk maar het is ook zo weer voorbij. En het is dat ik nu weet dat ik geroepen heb dat het zo zeer deed van mijn man, de pijn zelfs hoe dat voelde ben ik eigenlijk vergeten, het enige wat ik heb onthouden is de eerste prik als ze naar binnen gaan. Dan vragen ze je te hoesten en omdat moment prikken ze. Dat was even pijnlijk. De rest is een compleet gat en weet ik van verhalen.
Ergens maar goed ook dat je geheugen zo werkt, dat het gevoel van toen slijt.
Be happy with the little things in life
  zondag 10 juli 2016 @ 09:46:29 #64
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_163635888
Bobby😘 Ik duim voor een goede uitslag

Gygne! Hoe voel jij je? Hou je het wachten nog een beetje vol?😘
Be happy with the little things in life
pi_163636581
Ik weet ook niets meer van de pijn, alleen dat het pijn deed. Beetje hetzelfde als bevallen, je weet dat je ontzettend veel pijn hebt, maar naderhand kan je niet meer vertellen of terugvoelen hoeveel pijn het deed.
pi_163636649
quote:
0s.gif Op [quote]0s.gif [b]Op zaterdag 9 juli 2016 23:25 schreef MaJo het volgende:
Ik moet zeggen dat ik ook wat bang word door jullie verhalen hier :@ Ik had er nog niet eens bij stilgestaan dat een punctie pijn zou kunnen doen -O- :')
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 23:51 schreef BobbyMcGee het volgende:
Ik wist het wel maar het drukt me wel weer met de neus op de feiten. Pfff ik denk dat ik er vreselijk tegenop zou zien om een punctie te krijgen -O-
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 01:26 schreef Sam1993 het volgende:
Ik heb mijn punctie komende week ergens en nu ben ik nog banger dan ik al was :o
Niet bang worden! Een punctie is vervelend, en natuurlijk doet het pijn. Je ligt in de beugels bij de gyn op de "tafel", ze gaan met een holle naald via de vaginawand naar de ovaria om follikels aan te prikken en de vloeistof op te zuigen.

Bij mijn laatste punctie kreeg ik een shot Fentanyl (oid) en was daardoor vrij "mellow" en het was naderhand snel uitgewerkt. Dat was prettiger dan de medicatie bij de vorige puncties waarvan ik de rest van de dag stoned was.

Ik vind het niet eerlijk om hier te verkondigen dat het een eitje was, dat is het gewoon niet. Het is vervelend en pijnlijk, maar het zijn "steken" en geen constante pijn, en tegen de tijd dat je je weer hebt aangekleed is het weggetrokken tot hooguit wat lichte menstruatiepijn.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_163637034
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 10:56 schreef McLaura het volgende:

[..]


[..]


[..]

Niet bang worden! Een punctie is vervelend, en natuurlijk doet het pijn. Je ligt in de beugels bij de gyn op de "tafel", ze gaan met een holle naald via de vaginawand naar de ovaria om follikels aan te prikken en de vloeistof op te zuigen.

Bij mijn laatste punctie kreeg ik een shot Fentanyl (oid) en was daardoor vrij "mellow" en het was naderhand snel uitgewerkt. Dat was prettiger dan de medicatie bij de vorige puncties waarvan ik de rest van de dag stoned was.

Ik vind het niet eerlijk om hier te verkondigen dat het een eitje was, dat is het gewoon niet. Het is vervelend en pijnlijk, maar het zijn "steken" en geen constante pijn, en tegen de tijd dat je je weer hebt aangekleed is het weggetrokken tot hooguit wat lichte menstruatiepijn.
Dikke +1 op dit. Ik heb tijdens de punctie ook nog gewoon een gesprek gevoerd met de gyn. Eigenlijk is alleen het aanprikken van de eierstok even naar, maar dat is secondewerk. Het beste is om het gewoon over je heen te laten komen. En focus bijvoorbeeld op je ademhaling in plaats van op dat het pijn doet. Dat vond ik persoonlijk een fijne methode die voor mij heel goed werkte. Ik heb trouwens in totaal 4 puncties waarbij telkens ongeveer 20 eicellen geoogst zijn gedaan en geen enkele punctie was hetzelfde.
pi_163637520
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 23:25 schreef MaJo het volgende:
Ik moet zeggen dat ik ook wat bang word door jullie verhalen hier :@ Ik had er nog niet eens bij stilgestaan dat een punctie pijn zou kunnen doen -O- :')
Nee ik ook niet :+
  zondag 10 juli 2016 @ 12:47:34 #69
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_163638678
Niet bang worden dames. Leuk is het niet natuurlijk. Mijn eerst punctie was vooral vervelend omdat het erg lang duurde aan 1 kant (ze wilden zoveel mogelijk eiblaasjes wegprikken omdat ze niet meer te tellen waren). De andere kant was het makkelijk te doen. Tweede en derde punctie waren veel minder gevoelig/pijnlijk. :*
pi_163639530
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2016 09:46 schreef droomvrouwtje het volgende:
Bobby😘 Ik duim voor een goede uitslag

Gygne! Hoe voel jij je? Hou je het wachten nog een beetje vol?😘
Het gaat eigenlijk wel prima, nog 5 dagen en dan kan ik al testen. :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 10 juli 2016 @ 15:38:43 #71
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_163643083
Tof dat jullie waarschijnlijk gaan verhuizen. Dat is idd wel een goede afleiding.

En +1 op de post van McLaura
Be happy with the little things in life
pi_163645145
Ik voel me nu wel een beetje aangesproken omdat ik dus wel hier heb verkondigd dat ik weinig heb gevoeld. Maar ik had het ook eerlijk vermeld als het wel pijnlijk was geweest.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 10 juli 2016 @ 16:57:08 #73
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163645224
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2016 16:54 schreef Cygne het volgende:
Ik voel me nu wel een beetje aangesproken omdat ik dus wel hier heb verkondigd dat ik weinig heb gevoeld. Maar ik had het ook eerlijk vermeld als het wel pijnlijk was geweest.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen vrouw hetzelfde.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_163648883
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2016 11:23 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]
Ik heb tijdens de punctie ook nog gewoon een gesprek gevoerd met de gyn.
Ik ook. Juist daardoor kon ik me beter ontspannen en bleef mijn ademhaling normaal. Ik werd eerst duizelig van de Fentanyl en ze zei dat ik even mijn ogen moest dichtdoen. Inderdaad, na een minuut was het over. Toen is ze ook pas begonnen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_163649598
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2016 16:54 schreef Cygne het volgende:
Ik voel me nu wel een beetje aangesproken omdat ik dus wel hier heb verkondigd dat ik weinig heb gevoeld. Maar ik had het ook eerlijk vermeld als het wel pijnlijk was geweest.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch fijn om te weten dat dat ook kan ^O^
pi_163669419
Ik ben een paar dagen na de terugplaatsing gaan testen om te kijken of het hcg van de pregnyl mooi terugliep. Zodat ik, áls ik positief zou testen het zeker niet van de pregnyl zou zijn. Dat gebeurde ook netjes, maar toen werd het raar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_163669523
/ontlurkt

Het loopt af en weer op :o
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_163669897
Wanneer had je je terugplaatsing? Zou het zo kunnen zijn dat je zwanger bent?
pi_163669938
Ik had de terugplaatsing op 1 juli. Mn embryo was toen al ruim 5 dagen. Dus t zou best kunnen.
pi_163669956
Ik denk het ook, cygne :D

Een voorzichtige *O*
Ik duim voor een plakker!
pi_163669979
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 17:27 schreef Cygne het volgende:
Ik had de terugplaatsing op 1 juli. Mn embryo was toen al ruim 5 dagen. Dus t zou best kunnen.
Echt elke keer als ik zie dat jij iets post 'moet' ik even kijken.
Ben zo ontzettend benieuwd!
pi_163669996
quote:
17s.gif Op maandag 11 juli 2016 17:29 schreef Arja het volgende:
Ik denk het ook, cygne :D

Een voorzichtige *O*
Ik duim voor een plakker!
Ja he! Omg! O+ :'(
pi_163670026
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 17:31 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ja he! Omg! O+ :'(
Oh ik durf nog niet te feliciteren hoor. Maar ik werd hier wel heel blij van. :X
pi_163670033
Oeh Cygne! Wat superspannend! Ook hier voorzichtige *O* :*
pi_163670040
O+ O+ O+ een vriendje/vriendinnetje voor Saar en Flipje! We gaan weer zo kneiterhard duimen!
S. 2014
J. 2016
pi_163670052
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 17:30 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Echt elke keer als ik zie dat jij iets post 'moet' ik even kijken.
Ben zo ontzettend benieuwd!
Ik ook! Wat spannend cygne ! :o O+
Wanneer mag je 'officieel' testen?
pi_163670114
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 17:34 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ik ook! Wat spannend cygne ! :o O+
Wanneer mag je 'officieel' testen?
Officieel twee weken na terugplaatsing, vrijdag as. Maar meestal ligt de dag na terugplaatsing wat dichter bij de punctie. Ik blijf t even opvolgen tot vrijdag maar dan gaat hier de vlag uit. Ik verwacht van wel hoor, die test loopt niet voor de grap op lijkt me. :D

Ik heb ook nooit eerder zo'n donkere test gehad. Als ik vanaf de punctie reken zou ik nu 4+1 moeten zijn en ik voel me nu al kut :r en ik vind t heerlijk. O+
  maandag 11 juli 2016 @ 17:49:23 #88
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_163670348
Oei Cygne dat ziet er veelbelovend uit *O*
  maandag 11 juli 2016 @ 18:00:05 #89
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_163670548
Cyne! :o
Dat zou wel heel gaaf zijn!
  maandag 11 juli 2016 @ 18:07:07 #90
426379 elamanilo
elämänilo
pi_163670684
Ohhh wat spannend Cygne!!! :*
pi_163670803
Cygne, wat spannend O+
  maandag 11 juli 2016 @ 18:17:41 #92
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_163670849
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 17:27 schreef Cygne het volgende:
Ik had de terugplaatsing op 1 juli. Mn embryo was toen al ruim 5 dagen. Dus t zou best kunnen.
Ik had punctie op 10/10, tp op 12/10 en testte positief op 23/10 (en op 21/10). Ik hoop dat dit bij jou net zo verloopt!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_163671658
Spannend! Ik duim voor je.
pi_163672649
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 17:03 schreef Cygne het volgende:
Ik ben een paar dagen na de terugplaatsing gaan testen om te kijken of het hcg van de pregnyl mooi terugliep. Zodat ik, áls ik positief zou testen het zeker niet van de pregnyl zou zijn. Dat gebeurde ook netjes, maar toen werd het raar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan ben je nu officieel toch al overtijd? :o Dan ben je niet meer PUPO maar gewoon P hoor! *O* Gefeliciteerd! O+
pi_163673462
Cygne. Een voorzichtige felicitatie dan x. Welke testen gebruik je? Kan ik dat gewoon met die action testen doen of is een bulkpak goedkoper haha.

Ik heb vandaag echo gehad. 8 eicellen groter dan 10 mm waarvan een aantal tussen de 16 en 22 mm. Ook stuk of 6 kleiner dan 10 mm. Vandaag en morgen nog spuiten en vrijdag de punctie! A.s maandag terugplaatsing. 1 aug staat al in onze agenda als te status haha
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_163673529
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 20:29 schreef Sam1993 het volgende:
Cygne. Een voorzichtige felicitatie dan x. Welke testen gebruik je? Kan ik dat gewoon met die action testen doen of is een bulkpak goedkoper haha.

Ik heb vandaag echo gehad. 8 eicellen groter dan 10 mm waarvan een aantal tussen de 16 en 22 mm. Ook stuk of 6 kleiner dan 10 mm. Vandaag en morgen nog spuiten en vrijdag de punctie! A.s maandag terugplaatsing. 1 aug staat al in onze agenda als te status haha
Sensitest.
pi_163673945
Ziet er goed uit Cygne!! Ik juich alvast hoor *O* *O*
pi_163674951
Oooh Cygne! Ik hoop het zo ontzettend voor je!!! O+ *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')