Jouw scenario in elk geval niet om de redenen die ik zojuist heb weergegeven.quote:Op woensdag 6 juli 2016 00:34 schreef agter het volgende:
[..]
Ik wens het niet, hoor.
Ik probeer enkel te vertellend dat art 50 dan nog loopt op moment er verkiezingen zijn.
En dat art 50 kennelijk ieder moment door het VK stop gezet kan worden.
Je weet niet wat er binnen nu en 3 jaar gebeurt.
Eerlijk gezegd lijkt het me dan beter om haast achter Brexit te zetten en dan EU-toetredingquote:Op woensdag 6 juli 2016 00:37 schreef agter het volgende:
[..]
De uitslag van dit raadgevend referendum lijkt me ook over 3 jaar nog geldig, ja.![]()
Maar hoe langer je wacht, hoe groter de kans is dat er ergens iets verschuift.
Het is aan de Britten zelf in welk tempo ze willen lopen.
Ik denk wel degelijk dat de Brexit invloed gaat hebben op de verkiezingen daar.quote:Op woensdag 6 juli 2016 00:38 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Jouw scenario in elk geval niet om de redenen die ik zojuist heb weergegeven.
Nee, ik niet.quote:Op woensdag 6 juli 2016 00:41 schreef agter het volgende:
[..]
Ik denk wel degelijk dat de Brexit invloed gaat hebben op de verkiezingen daar.
Jij niet?
Ik ben geen jurist maar het lijkt mij logisch dat de regering zelf het proces moet starten bij de EU door daar officieel een formulier in te vullen en dat het dus niet volstaat dat bestuurders/parlementariërs/ambtenaren van de EU via via (krantjes, televisiezenders, het internet) hebben vernomen dat het volk heeft gestemd voor de Brexit.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 23:15 schreef HiZ het volgende:
[..]
Sorry, maar ik ga op dit punt geen Britse meningen raadplegen. De redactie van artikel 50 laat er weinig twijfel over bestaan dat het proces niet meer in de hand is van het vertrekkende lid zodra de dat lid heeft bekend gemaakt te willen vertrekken. Niet het vertrekken zelf is onderwerp van de besprekingen, maar de voorwaarden van het vertrek.
Ik vind Noorwegen een beter voorbeeld dan Zwitserland, bovendien is Noorwegen niet rijk geworden met gestolen kunst en het faciliteren van belastingontduiking.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 08:13 schreef govie het volgende:
[..]
Mijn ideaal is Zwitserland sinds ik een reportage heb gezien. Lagere werkeloosheid dan in EU, geen lid van de EU, geen politici die je kunnen naaien (pensioenen), omdat alles gaat via referenda. Zoals ze zelf zeggen in die 6 minuten video,Zwitserland is een groot succes omdat het GEEN lid is van de EU.
Het is allemaal bangmakerij van de city! niks meer en niks minder. En deels wel terecht omdat london het hardst zal worden getroffen, tijdelijk.
Dat heb ik gemist.quote:Op woensdag 6 juli 2016 01:33 schreef agter het volgende:
Bram,
Vorig jaar kondigde Nigel ook zijn exit aan. De dag daarna besloot hij toch te blijven.
Ik kom uit op 10%: De euro is 10% duurder geworden voor de Britten. Dat valt toch mee? Goed voor de export ook en voor hun handelstekort. Ze zullen meer gaan exporteren en minder gaan importeren. Sowieso moet je maar afwachten of die koersdaling blijvend is. De markt is een beetje zenuwachtig, dan gebeuren dat soort dingen wel eens.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 17:40 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, alhoewel bij onzekere tijden ook op olie gespeculeerd wordt, wat de prijs op kan drijven. Het is wel interessant om nog even 'Project Fear' voorspellingen na te kijken. Zo zei de Engelse ANWB op basis van Goldman Sachs voorspellingen dat na de Brexit de Pond in het slechtste geval met 20% zou dalen en benzine met achttien penny per liter duurder zou worden.
De leave campagne deed de Goldman Sachs voorspellingen af als hysterische doembeelden die volstrekt niet serieus te nemen waren.
http://www.dailymail.co.u(...)days-vote-leave.html
Inmiddels staan we op -13%, en dat is nog voor artikel 50.
Van 1,48 naar 1,28. Ik kom op rond de 13 procent. Eerlijker om te vergelijken met de iets stabielere dollar ipv de euro die ook daalt door de voorgenomen Brexit.quote:Op woensdag 6 juli 2016 03:59 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik kom uit op 10%: De euro is 10% duurder geworden voor de Britten. Dat valt toch mee? Goed voor de export ook en voor hun handelstekort. Ze zullen meer gaan exporteren en minder gaan importeren. Sowieso moet je maar afwachten of die koersdaling blijvend is. De markt is een beetje zenuwachtig, dan gebeuren dat soort dingen wel eens.
Tja en dat van Project Fear, die nog volop bezig is, 1 voorspelling uitkwam is niet zo gek. Daar tegenover staan 100 voorspellingen die niet uitgekomen zijn. Zelfs een aap had beter kunnen voorspellen. Hier heb je er een paar:
[ afbeelding ]
99,9% van de argumenten die hier verspreid worden waarom een Brexit slecht is hebben te maken met de verhouding EU-VK. Gaan we nou opeens de dollar erbij halen omdat dat beter uitkomt?quote:Op woensdag 6 juli 2016 04:35 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Van 1,48 naar 1,28. Ik kom op rond de 13 procent. Eerlijker om te vergelijken met de iets stabielere dollar ipv de euro die ook daalt door de voorgenomen Brexit.
[ afbeelding ]
Kan ook een andere stabiele munt erbij halen als je dat prettiger vindt hoor. Maar 2 kelderende koersen naast elkaar leggen en dan zeggen dat het wel meevalt geeft niet zo'n eerlijk beeld van hoe hard de koers van de pond daadwerkelijk daalt.quote:Op woensdag 6 juli 2016 04:46 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
99,9% van de argumenten die hier verspreid worden waarom een Brexit slecht is hebben te maken met de verhouding EU-VK. Gaan we nou opeens de dollar erbij halen omdat dat beter uitkomt?
Ik wil best de VS in het verhaal betrekken hoor. Wat voor gevolgen heeft dat voor de handel met de VS? Laat ook maar, ik weet het antwoord al, is hartstikke slecht voor het VK. Jullie weten het altijd zo uit te leggen dat wat er ook gebeurd, het is altijd slecht voor het VK.quote:Op woensdag 6 juli 2016 04:50 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Kan ook een andere stabiele munt erbij halen als je dat prettiger vindt hoor. Maar 2 kelderende koersen naast elkaar leggen en dan zeggen dat het wel meevalt geeft niet zo'n eerlijk beeld van hoe hard de koers van de pond daadwerkelijk daalt.
Die gemene boze buitenwereld ook he.quote:Op woensdag 6 juli 2016 04:55 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik wil best de VS in het verhaal betrekken hoor. Wat voor gevolgen heeft dat voor de handel met de VS? Laat ook maar, ik weet het antwoord al, is hartstikke slecht voor het VK. Jullie weten het altijd zo uit te leggen dat wat er ook gebeurd, het is altijd slecht voor het VK.
Het raakt je he?quote:Op woensdag 6 juli 2016 05:01 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Je bedoelt de infantiele eurofielen? Klopt. De gekste theorieën verzinnen ze.
Nee hoor, van gefrustreerde eurofielen kan ik wel genieten. Ze hebben tenslotte verloren. Alleen die domheid die ik moet aanschouwen irriteert me soms. Zoals kereltje Pechtold van de week. Op zijn gebruikelijke, populistische manier zat deze leider van de referendumhatende referendumpartij weer allerlei onzin de ether in te slingeren. Maar dan bedenk ik me "hij heeft verloren en is gefrustreerd" en dat doet me dan wel weer goed.quote:
Een hoop krachttermen voor iemand die niet gefrustreerd is. Afijn, tot hoe ver denk je dat de pond verder gaat dalen? In jouw berekeningen 10%, die van mij 13,5%. Let wel, we zitten slechts in de aanloop naar een eventuele Brexit.quote:Op woensdag 6 juli 2016 05:18 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nee hoor, van gefrustreerde eurofielen .... domheid ... irriteert me . kereltje Pechtold. Op zijn gebruikelijke, populistische manier...referendumhatende referendumpartij ...onzin ...gefrustreerd
Binnen 3 maanden is de pond weer op zijn oude niveau t.o.v. de euro. Nu jij.quote:Op woensdag 6 juli 2016 05:29 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Een hoop krachttermen voor iemand die niet gefrustreerd is. Afijn, tot hoe ver denk je dat de pond verder gaat dalen? In jouw berekeningen 10%, die van mij 13,5%. Let wel, we zitten slechts in de aanloop naar een eventuele Brexit.
De pond is nu op het laagste niveau in 31 jaar las ik gisteren. Ik hoop dat de komende 31 jaar de pond weer enigszins herstelt.quote:Op woensdag 6 juli 2016 05:34 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Binnen 3 maanden is de pond weer op zijn oude niveau. Nu jij.
Niet terugkrabbelen. Denk jij dat de pond t.o.v. de euro langdurig op dit niveau blijft staan of zelfs langdurig op een nog lagere koers blijf staan?quote:Op woensdag 6 juli 2016 05:37 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De pond is nu op het laagste niveau in 31 jaar las ik gisteren. Ik hoop dat de komende 31 jaar de pond weer enigszins herstelt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |