Jaja, grinnik maar, maar dit is iets waar de Belgen een behoorlijke homp kaas meer van hebben gegeten.quote:
De Morgen is een zuurdere kant van de Volkskrant.quote:Op maandag 4 juli 2016 10:15 schreef MevrouwPuff het volgende:
Geef ze maar dEUS, goose, absinth minded, netsky, Milow, black box revelation etc etc
Humo heeft gewoon gelijk
Leg eens uit. Daar doen de Paranoiacs mee aan het songfestival.quote:Op maandag 4 juli 2016 10:18 schreef nietzman het volgende:
[..]
Jaja, grinnik maar, maar dit is iets waar de Belgen een behoorlijke homp kaas meer van hebben gegeten.
*Burp* Daar gaat het niet over.quote:Op maandag 4 juli 2016 10:26 schreef Mystikvm het volgende:
Ik vind het echt een overrated band. Niet iets om op de grote festivals te spelen, gewoon leuk voor in de kleine zaaltjes. Want ja, verder dan een paar redelijke nummers komen ze niet. Bovendien is het een one-trick pony, ik hoor maar weinig variatie in de nummers.
Kensington wordt de nieuwe Kane. Geen internationale appeal en over een paar jaar zijn we ze in Nederland ook helemaal zat omdat ze zich muzikaal niet ontwikkelen.
Waar gaat het dan over? Dat België verzuurd is dat ze er uit liggen op het EK? Good riddance. Had er niet aan moeten denken dat België her EK had gewonnen. Dan waren ze even succesvol geweest als het Nederlands elftal terwijl ze maar 2½ keer mee hebben gedaan aan een eindtoernooi. Met die schaamte zou ik niet kunnen leven.quote:
Zoiets. Belgen zeiken altijd op Nederland. Het is een fabeltje dat ze zeggen dat het niet zo is. Vaak in België geweest, met The Nozems hijvoorbeeld. Geen contact mee te krijgen. Tijdens grote toernooie altijd blij als Nederland, de diknekken, er uit liggen. Kutvolk. Calimeros.quote:Op maandag 4 juli 2016 10:29 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Waar gaat het dan over? Dat België verzuurd is dat ze er uit liggen op het EK? Good riddance. Had er niet aan moeten denken dat België her EK had gewonnen. Dan waren ze even succesvol geweest als het Nederlands elftal terwijl ze maar 2½ keer mee hebben gedaan aan een eindtoernooi. Met die schaamte zou ik niet kunnen leven.
Gaat het niet om.quote:
Belgen hebben een enorm minderwaardigheidscomplex.quote:Op maandag 4 juli 2016 10:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zoiets. Belgen zeiken altijd op Nederland. Het is een fabeltje dat ze zeggen dat het niet zo is. Vaak in België geweest, met The Nozems hijvoorbeeld. Geen contact mee te krijgen. Tijdens grote toernooie altijd blij als Nederland, de diknekken, er uit liggen. Kutvolk. Calimeros.
Hebben een mooie generatie voetballers momenteel. Zeggen ze dat ze het doel hebben de halve finale te bereiken. Het is ze net niet gelukt. Ze zijn een klein voetballand gebleven. Met de doelmannen Pfaff. Pr'heudomme en Courtois als grootste helden. In Nederland hebben we Cruijff, van Basten en Bergkamp als helden. Vergeet ik de europees voetballer van het jaar Gullit nog. En Ronald Koeman die scoorde in de Champions league finale. De zoveelste Nederlander. In België hebben ze de beste speler gehad in Rob Rensenbrink. De favoriete speler van de voorzitter was Jan Mulder. Tevens hun beste analist.
dEuS is een geweldige band. Dat is UDS ook. België had Eddy Wally. Wij hebben Vader Abraham, De Vogeltjesdans en Johnnie Hoes. Die geweldig geëerd werd een paar jaar geleden op Lowlands. Zie ik ze niet snel doen in België. Dat ze Henk van Montfoort in het zonnetje zetten.
ArnoBrood
quote:Op maandag 4 juli 2016 15:22 schreef ranja het volgende:
Als ik zou moeten kiezen tussen een concert van Kensington en Kings of Leon zou ik zeker voor de eerste gaan.
Milow in dit rijtje noemen.quote:Op maandag 4 juli 2016 10:15 schreef MevrouwPuff het volgende:
Geef ze maar dEUS, goose, absinth minded, netsky, Milow, black box revelation etc etc
Humo heeft gewoon gelijk
Ja. En daarom zeiken ze een Nederlandse band af. Of zo.quote:Op maandag 4 juli 2016 10:29 schreef Mystikvm het volgende:
Waar gaat het dan over? Dat België verzuurd is dat ze er uit liggen op het EK?
Een verstandige bakker. Kensington is één van de weinige bands waarbij ik naar buiten ben gelopen en sigaretten roken, bier drinken en bijpraten met vrienden interessanter vond dan kijken naar de band waar ik net 25 euro voor had betaald.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 09:50 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja. En daarom zeiken ze een Nederlandse band af. Of zo.
Mijn bakker (!) was ook geweest had meer van Kensington verwacht. Hij is Nederlander. Oké, Brabander.
Dat is ook het probleem met zo'n bandje. Gehyped bij 3FM en dwdd, dan mogen ze op pinkpop spelen en op bevrijdingsfestivals en is het ineens dé topband van Nederland.quote:Op maandag 4 juli 2016 23:36 schreef dVTB het volgende:
Kensington is dan ook niks bijzonders. De hype van 3FM kan dat niet verbloemen.
Het zegt ook weer iets omdat de buurman er is geweest. In dezelfde post zeikt ze Brabanders af zonder nuancering.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 09:50 schreef Copycat het volgende:
[..]
Mijn bakker (!) was ook geweest had meer van Kensington verwacht. Hij is Nederlander. Oké, Brabander.
Neuken ?quote:
Huilen dan.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 12:27 schreef tong80 het volgende:
In dezelfde post zeikt ze Brabanders af zonder nuancering.
Dat is al 50 jaar zo. Er zijn weinig bands die de hype verdienen. De Earrings, Urban Dance Squad, Claw Boys Claw. Junky XLquote:Op dinsdag 5 juli 2016 11:09 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dat is ook het probleem met zo'n bandje. Gehyped bij 3FM en dwdd, dan mogen ze op pinkpop spelen en op bevrijdingsfestivals en is het ineens dé topband van Nederland.
Ik ben Gelderlander. En noem me geen dan.quote:
Meer voorbeelden ?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:59 schreef TUFKAL het volgende:
Die Belgen snappen het tenminste
KensingtonZelden zo iets goedkoops gehoord sinds Kane.
Handsome Poets, nog zo'n tumor in de vaderlandse muziek. Die gast zingt gewoon tyfusvals.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 15:08 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Di-rect
Handsome Poets
Dotan
Jett Rebel
Chef's special
Brabanders hebben alleen verstand van gloeilampen en Guus Meeuwis.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 09:50 schreef Copycat het volgende:
[..]
en dan nog verwachten dat het de rock 'n roll muziek evolueert.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:59 schreef TUFKAL het volgende:
Die Belgen snappen het tenminste
KensingtonZelden zo iets goedkoops gehoord sinds Kane.
Dat doe Jett de zoon van Prince Rebel wel.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 19:56 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
en dan nog verwachten dat het de rock 'n roll muziek evolueert.
En go back to the zooquote:Op dinsdag 5 juli 2016 15:08 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Di-rect
Handsome Poets
Dotan
Jett Rebel
Chef's special
En onder een andere naam verder gegaan alleen zingt de drummer nu ofzo...quote:
Met het verschil dat ik die analoogcheddar niet meteen hoef uit te spugen. Ik ben over het algemeen heel tolerant voor alles wat buiten mijn smaak valt, maar er zijn een paar bands waarvan mijn haren recht overeind gaan staan. Dat zijn van die bands die juist een beetje tegen mijn smaak aanhangen, maar overduidelijk iets proberen te doen wat ze niet zijn. Dat is gewoon instant walging, aan een paar seconden heb ik genoeg.quote:Op maandag 4 juli 2016 14:37 schreef The_Verve het volgende:
Ik vind het onderstaande ontzettend treffend. Helaas zijn ze ontzettend goed geplugd in Nederland.
Volgens Humo doet Kensington denken aan een coverbandje van Kings of Leon. ,,U vergelijkt het gemiddelde nummer van Kensington het best met een voorverpakt plakje cheddarkaas: gehuld in plastic, onnatuurlijk glimmend, en een imitatie van het echte spul."
En dat terwijl Kings of Leon ook echt bagger is.quote:Op maandag 4 juli 2016 14:37 schreef The_Verve het volgende:
Ik vind het onderstaande ontzettend treffend. Helaas zijn ze ontzettend goed geplugd in Nederland.
Volgens Humo doet Kensington denken aan een coverbandje van Kings of Leon. ,,U vergelijkt het gemiddelde nummer van Kensington het best met een voorverpakt plakje cheddarkaas: gehuld in plastic, onnatuurlijk glimmend, en een imitatie van het echte spul."
Ken heel die band niet. Net zoals ik Kensingtong niet ken. Wat kan mij de derderangsbandjes schelen.quote:Op woensdag 6 juli 2016 10:12 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
En dat terwijl Kings of Leon ook echt bagger is.
A. Er staat bakker. Dan is dus mijn bakker, niet mijn buurman, die dit jaar weer op Werchter is geweest.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 12:27 schreef tong80 het volgende:
Het zegt ook weer iets omdat de buurman er is geweest. In dezelfde post zeikt ze Brabanders af zonder nuancering.
Mijn opa werkte bij Philips. Ik woon in een wijk die begin vorige eeuw door Philips geïnitieerd is. Maar! Ik ben nog nooit bij een Guus-concert geweest. Ook al is het stadion een ferme steenworp hiervandaan. Er zijn grenzen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 19:36 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Brabanders hebben alleen verstand van gloeilampen en Guus Meeuwis.
Kensingtong is een band die tijdens hun concerten, naast het maken van inspiratieloze en generieke kutmuziek, tussen de nummers door het publiek trakteert op flauwe woordspelingen en vergeten voetbalfeitjes uit de tijd van je grootvader.quote:Op woensdag 6 juli 2016 12:08 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ken heel die band niet. Net zoals ik Kensingtong niet ken. Wat kan mij de derderangsbandjes schelen.
Het gaat me om die Belgen.
Jij hebt verstand van Guus Meeuwis.quote:Op woensdag 6 juli 2016 13:07 schreef Copycat het volgende:
[..]
Mijn opa werkte bij Philips. Ik woon in een wijk die begin vorige eeuw door Philips geïnitieerd is. Maar! Ik ben nog nooit bij een Guus-concert geweest. Ook al is het stadion een ferme steenworp hiervandaan. Er zijn grenzen.
In zijn Vagant-tijd kwam hij een keer met de hele band televisiekoken bij het programma waarvoor ik toen werkte. Toegegeven: alle Vagantjes, Guus incluis, waren enorm sympathiek. Maar ook dat betekent niet dat ik al Lalalalalala-end in het stadion ga staan. Nooit!quote:
Totdat je aan de oxazepam en kruidenthe moet.quote:Op woensdag 6 juli 2016 13:14 schreef Copycat het volgende:
[..]
In zijn Vagant-tijd kwam hij een keer met de hele band televisiekoken bij het programma waarvoor ik toen werkte. Toegegeven: alle Vagantjes, Guus incluis, waren enorm sympathiek. Maar ook dat betekent niet dat ik al Lalalalalala-end in het stadion ga staan. Nooit!
Dat zegt ook niemand.quote:Op woensdag 6 juli 2016 13:16 schreef Mystikvm het volgende:
Ik snap ook niet waarom iets beter zou zijn omdat de zanger sympathiek isSympathieke mensen maken ook gewoon kutmuziek. Net zoals arrogante kwallen soms hele goede muziek maken (Blaudzun).
Blaudzunquote:Op woensdag 6 juli 2016 13:16 schreef Mystikvm het volgende:
Ik snap ook niet waarom iets beter zou zijn omdat de zanger sympathiek isSympathieke mensen maken ook gewoon kutmuziek. Net zoals arrogante kwallen soms hele goede muziek maken (Blaudzun).
Het is wel een veelgehoord argument van bezoekers van Guus Meeuwisconcerten. "Ja, hij is zo lekker sympathiek!".quote:
Wordt dat daadwerkelijk als argument gebruikt, of als bijkomstigheid?quote:Op woensdag 6 juli 2016 13:25 schreef Mystikvm het volgende:
Het is wel een veelgehoord argument van bezoekers van Guus Meeuwisconcerten. "Ja, hij is zo lekker sympathiek!".
Smaken verschillen zullen we maar zeggen.quote:Op woensdag 6 juli 2016 13:22 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Nee, in tegenstelling tot veel Nederlandse artiesten vind ik zijn muziek erg goed.
Touché.quote:Op woensdag 6 juli 2016 13:26 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wordt dat daadwerkelijk als argument gebruikt, of als bijkomstigheid?
Als ik tussen Guus en de Toppers zou moeten kiezen ga ik ook wel voor het sympathieke van Guus.quote:Op woensdag 6 juli 2016 13:26 schreef Copycat het volgende:
[..]
Hihi dat rijmtquote:
In welk universum?quote:
Het zit allemaal in mijn hoofd.quote:
Dan blijf ik liever thuis of veins een griepje.quote:Op woensdag 6 juli 2016 13:42 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Als ik tussen Guus en de Toppers zou moeten kiezen ga ik ook wel voor het sympathieke van Guus.
Dat dus. Als er één band de afgelopen jaren wel overgewaardeerd wordt dan is het Kensington wel... Ze weten inderdaad wel een show neer te zetten maar er zijn zo ontzettend veel bands die beter zijn dat die gasten. Eindelijk mensen die het wel snappen...quote:Op maandag 4 juli 2016 10:15 schreef MevrouwPuff het volgende:
Humo heeft gewoon gelijk
Maar tenminste wel muzieksmaak, -kennis en goede bandsquote:Op maandag 4 juli 2016 12:47 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Belgen hebben een enorm minderwaardigheidscomplex.
Met Kane werd het toch ook als argument gebruikt? Al was het ook wel een bijkomstigheid natuurlijk.quote:Op woensdag 6 juli 2016 13:26 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat heeft alleen W. F. Hermans.quote:
ja okee, hermans heeft nog meer gelijkquote:Op zaterdag 9 juli 2016 15:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat heeft alleen W. F. Hermans.
Guus Meeuwis.
Tsja, dat nummer doet me echt helemáál niets gewoon. Man, man, hoe vaak hebben we die akkoordjes wel niet gehoord de laatste jaren?quote:Op woensdag 6 juli 2016 09:23 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En onder een andere naam verder gegaan alleen zingt de drummer nu ofzo...
http://3voor12.vpro.nl/ni(...)oject-St-Tropez.html
Ik haakte al af bij termen als "vuig" en "vet". Kom op zeg alles is maar vuig de laatste tijd.quote:Op maandag 11 juli 2016 12:28 schreef starla het volgende:
[..]
Tsja, dat nummer doet me echt helemáál niets gewoon. Man, man, hoe vaak hebben we die akkoordjes wel niet gehoord de laatste jaren?
Op zich is er niets mis met liedjes maken met 3 à 4 akkoordjes maar dan moet het er wel uitspringen door;
1) zeer originele melodie, het liefst off-chord zingen dus veel non-chord tones.
2) een melodie die een ander ritme/muzikaal thema heeft dan de onderliggende akkoordjes door dus niet met de akkoorden mee te zingen.
Anders klinkt het zoals dit nummer zo verschrikkelijk monotoon en saaaaaai.
Voorbeeld van 1) + 2):
Waar de gitaar en zang volledig losgekoppeld zijn in de verse en de melodie in de chorus pakkend is maar niet zoetsappig (verse = 2 noten, chorus = 4 akkoordjes).
Weinig artiesten beheersen helaas deze vorm van muziek bedrijven.
Wie dat ook goed kon trouwens...één van mijn all-time favoriete vrouwelijke artiesten Kate Bush:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |