abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163438420
160619_134184_Header_Oostenrijk.jpg

Na een matig boeiende vertoning in Azerbeidzjan, gaat het Formule 1-seizoen deze week verder in Oostenrijk. Op de Red Bull-ring zal klassementsleider Nico Rosberg proberen om zijn voorsprong op teamgenoot Lewis Hamilton te verdedigen. De voortekenen voor de Duitser zijn uitstekend te noemen want de afgelopen twee jaar wist hij de race te winnen. Hamilton won daarentegen nog nooit in Oostenrijk, al moet daarbij vermeld worden dat hij daar slechts twee kansen voor heeft gehad. Na een lange afwezigheid kwam de race immers pas in 2014 weer terug op de kalender.

De Grand Prix van Oostenrijk kent echter wel een lange historie. In 1970 stond het Alpenland reeds voor het eerst op het Formule 1-menu. De Belg Jacky Ickx zegevierde op de inmiddels legendarische Österreichring. De hogesnelheidsbaan werd in de jaren die volgden populair bij rijders en fans door diens grote hoogteverschillen en waanzinnige bochtensnelheden. Critici meenden echter dat de baan te gevaarlijk was en in 1987 kregen zij gelijk na een reeks zware ongevallen.

Het circuit werd in de ban gedaan, van de kalender gehaald en onderging een flinke facelift. Architect Hermann Tilke kortte de baan in tot 4,3 kilometer en het bochtenaantal werd verlaagd van achttien naar negen. De bochten die overbleven werden korter en strakker en de hoge snelheden werden daarmee omlaag gebracht. Het circuit werd omgedoopt tot A1-ring, kwam in 1997 terug op de kalender, maar werd er in 2003 andermaal afgehaald. Twee jaar later kocht Red Bull-opperhoofd Dietrich Mateschitz het op. De plannen om een deel van de oude Österreichring in ere te herstellen haalden het niet, maar in 2014 maakte de Formule 1 alsnog zijn langverwachte rentree.

Max Verstappen deed het vorig jaar uitstekend in Oostenrijk: met zijn Toro Rosso kwalificeerde hij zich als zevende en beëindigde hij de race als achtste. In beide sessies troefde hij daarmee de Red Bulls af. Of hij dit jaar weer zal vlammen valt nog te bezien. Ondanks het feit dat de huidige baan een stuk langzamer is dan de oorspronkelijke Österreichring is het nog altijd een hogesnelheidscicruit. Zoals gezegd telt de baan immers slechts negen bochten en dat geldt als nadeel voor de Red Bull van Verstappen. De Nederlander zal dan ook alles uit de kast moeten halen om op het thuiscircuit van zijn werkgever zijn zesde plek in het WK vast te houden.

160619_134184_kopje_circuit.gif

160619_134184_redbullring.jpg


FIA Grand Prix van Oostenrijk Informatie

160619_134184_kopje_kalender.gif

160629_134184_forum_stand_kalender.jpg


160619_134184_kopje_stand.gif

160629_134184_forum_stand_coureurs.jpg

Constructeur:

160629_134184_forum_stand_teams.jpg

160619_134184_kopje_tijdschema.gif

160629_134184_forum_tijdschema.jpg


160619_134184_kopje_tvgids.gif

160629_134184_forum_tvgids.jpg

160619_134184_kopje_weer.gif

160629_134184_weerbericht.jpg

Actueel weer Red Bull Ring
Ja doei.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 17:44:49 #2
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_163439585
Ah heb mooi WiFi in t huisje :-)

Heb alleen de VT niet kunnen zien, iemand een samenvatting?
Hoorde op de radio gestaakt vanwege onweer?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_163439680
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 17:44 schreef nils7 het volgende:
Ah heb mooi WiFi in t huisje :-)

Heb alleen de VT niet kunnen zien, iemand een samenvatting?
Hoorde op de radio gestaakt vanwege onweer?
Officieel niet gestaakt, maar het hoosde zo hard dat iedereen binnen bleef totdat het weer droog was. VT 1 heeft Max gele kerbs geraakt, ophanging gebroken en in het grind gestrand. VT2 reed hij zesde tijd zo uit m'n hoofd, echt vlák achter z'n teammaat.
Bijna aan het einde blokkeerden spontaan de remmen van Vettel.
geregistreerd op: vrijdag 21 mei 2004 @ 19:08
pi_163439690
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 17:44 schreef nils7 het volgende:
Ah heb mooi WiFi in t huisje :-)

Heb alleen de VT niet kunnen zien, iemand een samenvatting?
Hoorde op de radio gestaakt vanwege onweer?
http://www.motorsport.com(...)ttel-crashes-794141/
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 1 juli 2016 @ 17:58:51 #5
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_163439874
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 17:44 schreef nils7 het volgende:
Ah heb mooi WiFi in t huisje :-)

Heb alleen de VT niet kunnen zien, iemand een samenvatting?
Hoorde op de radio gestaakt vanwege onweer?
Iedereen op de Max-tribune is een beetje nat geworden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_163439904
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 17:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Iedereen op de Max-tribune is een beetje nat geworden.
Yup allemaal nattekaten
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 1 juli 2016 @ 18:01:18 #7
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_163439919
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 18:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Yup allemaal nattekaten
Lache :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_163440022
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 17:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Iedereen op de Max-tribune is een beetje nat geworden.
pics van de tribune?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 1 juli 2016 @ 18:08:39 #9
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_163440037
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 18:08 schreef tralalala het volgende:

[..]

pics van de tribune?
Moet je aan iemand vragen die daar zat.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 1 juli 2016 @ 18:09:23 #10
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_163440051
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 18:08 schreef tralalala het volgende:

[..]

pics van de tribune?
Zal ze morgen avond plaatsen hier.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_163440061
:)
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 1 juli 2016 @ 18:10:49 #12
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_163440085
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 18:09 schreef nils7 het volgende:

[..]

Zal ze morgen avond plaatsen hier.
Lekker nat geworden? :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 1 juli 2016 @ 18:13:54 #13
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_163440144
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 18:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Lekker nat geworden? :P
Nee ben vandaag naar ons huisje (van landal) gereden op ruim een uur van Spielberg, ben morgen pas op t circuit.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 1 juli 2016 @ 18:42:43 #14
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_163440677
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 18:13 schreef nils7 het volgende:

[..]

Nee ben vandaag naar ons huisje (van landal) gereden op ruim een uur van Spielberg, ben morgen pas op t circuit.
Foto van het huisje?
Serieus, welke Landal is dat dan?
Wie dit leest is gek
pi_163441292
Ja doei.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 19:19:19 #16
194695 franklop
Fran knock
pi_163441296
quote:
Leading Formula 1 drivers disagreed with Max Verstappen's criticisms of the raised kerbs at the Red Bull Ring that twice damaged his car in free practice.

The teenager lost his front wing endplate after running over a section of raised kerbing at the exit of Turn 8 in FP1, and his session ended early when he broke his suspension by running wide at Turn 5.

Verstappen complained over the radio that the kerbs were "dangerous" and "unbelievable", and after the day's running he added that he felt they were too high.

"The problem is, I understand we have to respect track limits, but it's better to put a wall there," he said.

"I destroyed two front wings and front suspension. It's a bit too high.

"The cars are made for certain things, not to ride such kerbs.

"The solution is better in Turn 1, to just have one full, bigger kerb, instead of those smaller ones."

Verstappen received little sympathy from other drives in the paddock, including his team-mate Daniel Ricciardo.

"It's not personal to Max, but I do like that if you make a mistake you can't just continue like it's nothing," said Ricciardo.

"I don't think they're dangerous, I actually think they are quite good.

"You're going off track and at least you're paying a penalty."

Former Red Bull driver Sebastian Vettel said: "I haven't been on them so I haven't experienced how harsh they are.

"They need to build stronger front wings then they would stop complaining."

Jenson Button said the kerbs "seemed to work pretty well" and he feels drivers were able to learn from Verstappen's mishaps.

"The big kerbs Max hit broke the car, but it's always going to in that situation when the car is loaded up," said Button.

"He knows where it is now, and we all understand how aggressive they are from his incident, so we'll try and stay off it."

Neither Mercedes driver believes the raised kerbs are a problem, with Nico Rosberg saying "they are fine" and "it's better not to go there".

Team-mate Lewis Hamilton added: "I hit some of them - I went off in Turn 8 and damaged the car.

"But it's not really an issue, I don't think."

At Force India, Sergio Perez said the current solution was "not the best way forward", while Nico Hulkenberg suggested the driver has to carry some responsibility.

"I didn't touch them today - I think they're fine," said Hulkenberg.

"You have to be a bit reasonable as a driver, [Verstappen] was over the limit there, he shouldn't go where he was going.

"But the ones at Turn 8 are on the limit, so we will discuss that and see what we can do."

Haas's Romain Grosjean shared Hulkenberg's reservations about Turn 8, and sided with Verstappen on the nature of the kerbs.

"I'm not too against Turns 5 and 6, but Turn 8 is a bit more tricky," he said.

"If you have a snap on entry then you have to go wide, and then you hit those with the floor first then for our back it's quite bad.

"Even into Turn 1, when you run wide, it's a big shock to the back.

"It's a way to avoid having track limits problems, but on safety for us it's not ideal."
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 1 juli 2016 @ 19:55:52 #17
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_163442019
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 18:42 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Foto van het huisje?
Serieus, welke Landal is dat dan?
Katschberg.
Geen idee hoe ik hier een foto krijg vanuit m'n iPhone haha
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 juli 2016 @ 19:59:12 #18
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_163442098
quote:
Luizenleventje heeft hij toch ook
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 1 juli 2016 @ 20:01:41 #19
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_163442152
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 19:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Luizenleventje heeft hij toch ook
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_163442458
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 19:19 schreef franklop het volgende:

[..]

Uiteraard tot er morgen in de Quali iemand overheen dendert en in plaats van 5e of 6e als 18e mag starten... Dan is het ineens wel een probleem...

Dit zijn dezelfde kerbs, maar dan op Hockenheim:
https://cdn.streamable.com/video/mp4-mobile/5cin.mp4


Hoewel ik het eens ben met de oplossing dat je er dan niet overheen moet rijden zijn ze mijns inziens wel te hoog. Niet noodzakelijkerwijs vanwege de schade aan de auto, maar meer vanwege het gevaar van stuiterende auto's.

Je gaat straks met 22 man tegelijk van start... Als Hamilton in de eerste bocht spint en naar buiten glijdt, en Alonso wordt rechtdoor gebeukt en stuitert op de kerbs omhoog, dan is het met de huidige hoogte van die dingen niet ondenkbaar dat hij met zijn neus OP Hamilton eindigt.
pi_163442609
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 20:18 schreef TagForce het volgende:

[..]

Uiteraard tot er morgen in de Quali iemand overheen dendert en in plaats van 5e of 6e als 18e mag starten... Dan is het ineens wel een probleem...

Dit zijn dezelfde kerbs, maar dan op Hockenheim:
https://cdn.streamable.com/video/mp4-mobile/5cin.mp4

Hoewel ik het eens ben met de oplossing dat je er dan niet overheen moet rijden zijn ze mijns inziens wel te hoog. Niet noodzakelijkerwijs vanwege de schade aan de auto, maar meer vanwege het gevaar van stuiterende auto's.

Je gaat straks met 22 man tegelijk van start... Als Hamilton in de eerste bocht spint en naar buiten glijdt, en Alonso wordt rechtdoor gebeukt en stuitert op de kerbs omhoog, dan is het met de huidige hoogte van die dingen niet ondenkbaar dat hij met zijn neus OP Hamilton eindigt.
Sowieso, ze kunnen ongelukken veroorzaken, dat bleek wel. Dan klopt er toch iets niet? Je wilt toch niet dat er iemand crasht zondag omdat hij (om wat voor reden dan ook) de bocht 30 cm te wijd neemt terwijl je dat kan voorkomen?
geregistreerd op: vrijdag 21 mei 2004 @ 19:08
  vrijdag 1 juli 2016 @ 20:39:46 #22
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_163442985
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 18:08 schreef tralalala het volgende:

[..]

pics van de tribune?
Dit is de tribune (niet vanaf de tribune genomen):

https://twitter.com/sportstadion/status/748796807019307009
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 1 juli 2016 @ 20:41:18 #23
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_163443032
Lijkt me echt verschrikkelijk, in deze weersomstandigheden hoog op de tribune.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator vrijdag 1 juli 2016 @ 20:42:47 #24
446930 crew  ESF1Gamer
pi_163443073
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 20:41 schreef Nattekat het volgende:
Lijkt me echt verschrikkelijk, in deze weersomstandigheden hoog op de tribune.
Gratis douche ^O^
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 1 juli 2016 @ 20:44:49 #25
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_163443130
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 20:42 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Gratis douche ^O^
Ja, leuk. Zit persoonlijk liever onder de bomen onderaan een heuvel bij de Busstop. Want als het regent, zijn er heel veel plekken waar je liever niet zit. Bovenaan een open tribune is er een van.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 juli 2016 @ 00:36:57 #26
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_163450527
Morgen en zondag om 17:30 op RTL7 een documentaire over de GP van Nederland op Zandvoort :Y)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_163450568
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 20:44 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ja, leuk. Zit persoonlijk liever onder de bomen onderaan een heuvel bij de Busstop. Want als het regent, zijn er heel veel plekken waar je liever niet zit. Bovenaan een open tribune is er een van.
Nee, onder de bomen met onweer is echt wel een topshow.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 00:45:42 #28
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_163450701
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 00:39 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Nee, onder de bomen met onweer is echt wel een topshow.
met gratis energie
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 juli 2016 @ 00:53:42 #29
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_163450861
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 00:39 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Nee, onder de bomen met onweer is echt wel een topshow.
Onderaan een heuvel.

En nog altijd veiliger dan bovenop een tribune als hoogste punt in de omgeving :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 2 juli 2016 @ 10:08:10 #30
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_163453737
Gridpenalty Vettel na wisselen gearbox. 5 plaatsen achteruit.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 10:10:34 #31
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163453775
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 19:19 schreef franklop het volgende:

[..]

en dat ze dan straks allemaal over de curbs hun auto kapot raggen in Q1 of zo :P
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_163453867
quote:
3s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:10 schreef Re het volgende:

[..]

en dat ze dan straks allemaal over de curbs hun auto kapot raggen in Q1 of zo :P
Beetje gezeik van Verstappen
quote:
"The problem is, I understand we have to respect track limits, but it's better to put a wall there," he said.

"I destroyed two front wings and front suspension. It's a bit too high.

"The cars are made for certain things, not to ride such kerbs.
Conclusie is dan dus: de auto is er niet op gemaakt, dus dan moet je er niet overheen rijden. Bij een muur lukt het ook om er niet in te rijden, dan moet dat met die kerbs ook kunnen lukken om daar niet overheen te rijden.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 10:38:55 #33
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163454041
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:19 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Beetje gezeik van Verstappen

[..]

Conclusie is dan dus: de auto is er niet op gemaakt, dus dan moet je er niet overheen rijden. Bij een muur lukt het ook om er niet in te rijden, dan moet dat met die kerbs ook kunnen lukken om daar niet overheen te rijden.
oh ongetwijfelt hoor, maar ik zie er nog wel een paar anderen hard overheen gaan die nu zeggen dat hij niet moet zeuren, als zij dat daarna dan ook niet doen is het prima
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  FOK!fotograaf zaterdag 2 juli 2016 @ 10:39:06 #34
842 Zorro
Z
pi_163454044
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:19 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Beetje gezeik van Verstappen

[..]

Conclusie is dan dus: de auto is er niet op gemaakt, dus dan moet je er niet overheen rijden. Bij een muur lukt het ook om er niet in te rijden, dan moet dat met die kerbs ook kunnen lukken om daar niet overheen te rijden.
Max heeft liever een muur. Net zoals in Monaco.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_163454061
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:39 schreef Zorro het volgende:

[..]

Max heeft liever een muur. Net zoals in Monaco.
Ja, daar bleef hij ook netjes uit inderdaad.
pi_163454063
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:19 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Beetje gezeik van Verstappen

[..]

Conclusie is dan dus: de auto is er niet op gemaakt, dus dan moet je er niet overheen rijden. Bij een muur lukt het ook om er niet in te rijden, dan moet dat met die kerbs ook kunnen lukken om daar niet overheen te rijden.
Die dingen zijn gewoon te hoog, wat heb je nu aan een uitrijstrook als je er alleen maar met een stukke wagen op terecht kan komen.
geregistreerd op: vrijdag 21 mei 2004 @ 19:08
pi_163454073
quote:
3s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:38 schreef Re het volgende:

[..]

oh ongetwijfelt hoor, maar ik zie er nog wel een paar anderen hard overheen gaan die nu zeggen dat hij niet moet zeuren, als zij dat daarna dan ook niet doen is het prima
Ik heb Hamilton b.v. ook niet horen zeuren in Baku dat die muren verkeerd stonden.
pi_163454080
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:40 schreef exile79 het volgende:

[..]

Die dingen zijn gewoon te hoog, wat heb je nu aan een uitrijstrook als je er alleen maar met een stukke wagen op terecht kan komen.
Je kunt er best op komen, maar niet ongestraft. En dat vind ik helemaal goed :Y
  zaterdag 2 juli 2016 @ 10:41:51 #39
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163454083
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:41 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik heb Hamilton b.v. ook niet horen zeuren in Baku dat die muren verkeerd stonden.
die was ook meer bezig met de juiste knopjes vinden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_163454102
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:41 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Je kunt er best op komen, maar niet ongestraft. En dat vind ik helemaal goed :Y
Dit is ook gevaarlijker voor anderen als jij de ophanging vernaggelt in de veronderstelling dat je van de uitloopstrook gebruik kan maken. Als er grind ligt is het duidelijk dat je die ruimte niet kan gebruiken, nu niet. Dat is m'n punt. Als je wil dat je de sjaak bent als je buiten de baan komt, moet er grind liggen. Of een muur waarbij je weet dat je de lul bent bij een fout. Dit is gewoon verwarrend en dus extra gevaarlijk in mijn ogen.
geregistreerd op: vrijdag 21 mei 2004 @ 19:08
pi_163454166
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:43 schreef exile79 het volgende:

[..]

Dit is ook gevaarlijker voor anderen als jij de ophanging vernaggelt in de veronderstelling dat je van de uitloopstrook gebruik kan maken. Als er grind ligt is het duidelijk dat je die ruimte niet kan gebruiken, nu niet. Dat is m'n punt. Als je wil dat je de sjaak bent als je buiten de baan komt, moet er grind liggen. Of een muur waarbij je weet dat je de lul bent bij een fout. Dit is gewoon verwarrend en dus extra gevaarlijk in mijn ogen.
Ze weten nu toch dat ze er niet overheen moeten rijden? Dan is het toch duidelijk?
Grind heeft ook weer allerlei veiligheidsproblemen, daarom stappen ze daar vanaf.
Een muur heeft dat ook, daarom doen ze dat niet.
Dus proberen ze dit. Lijkt me prima.
De coureurs moeten er niet overheen rijden, behalve als het echt echt niet anders kan. Probleem met al die uitloopstroken is dat ze standaard gebruikt worden als uitbreiding van het circuit.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 10:49:42 #42
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_163454179
Je moet gewoon de limiet weer opzoeken... en die ligt net voor de gele kerbs :P
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_163454206
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:48 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ze weten nu toch dat ze er niet overheen moeten rijden? Dan is het toch duidelijk?
Grind heeft ook weer allerlei veiligheidsproblemen, daarom stappen ze daar vanaf.
Een muur heeft dat ook, daarom doen ze dat niet.
Dus proberen ze dit. Lijkt me prima.
De coureurs moeten er niet overheen rijden, behalve als het echt echt niet anders kan. Probleem met al die uitloopstroken is dat ze standaard gebruikt worden als uitbreiding van het circuit.
Probleem is dat je dat niet altijd kan voorkomen dat je erover heen gaat. En dan is het niet goed dat je wagen kapot gaat en er daardoor een VSC of SC komt.

Afremmen prima, maar dat kan ook door de drempels die we op andere circuits hebben waar je om heen moet rijden om aan het eind van de bocht weer de baan op te rijden. Dan verlies je een hoop tijd, maar is het niet funest voor je wagen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zaterdag 2 juli 2016 @ 10:53:27 #44
194695 franklop
Fran knock
pi_163454214
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:52 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Probleem is dat je dat niet altijd kan voorkomen dat je erover heen gaat. En dan is het niet goed dat je wagen kapot gaat en er daardoor een VSC of SC komt.

Afremmen prima, maar dat kan ook door de drempels die we op andere circuits hebben waar je om heen moet rijden om aan het eind van de bocht weer de baan op te rijden. Dan verlies je een hoop tijd, maar is het niet funest voor je wagen.
maar er zijn ook wel meer circuits met die hoge kerbs toch?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_163454240
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:53 schreef franklop het volgende:

[..]

maar er zijn ook wel meer circuits met die hoge kerbs toch?
Dat vraag ik me dus af.
geregistreerd op: vrijdag 21 mei 2004 @ 19:08
pi_163454257
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:52 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Probleem is dat je dat niet altijd kan voorkomen dat je erover heen gaat. En dan is het niet goed dat je wagen kapot gaat en er daardoor een VSC of SC komt.

Afremmen prima, maar dat kan ook door de drempels die we op andere circuits hebben waar je om heen moet rijden om aan het eind van de bocht weer de baan op te rijden. Dan verlies je een hoop tijd, maar is het niet funest voor je wagen.
Een muur kun je ook niet altijd voorkomen dat je er tegenaan komt, dan is je auto ook kapot. En komt er een (V)SC.

Grind kun je ook niet voorkomen dat je er in komt,. Als je pech hebt, blijf je steken en komt er een (V)SC.

Wat mij betreft wordt buiten de lijntjes komen afgestraft. Op een zo veilig mogelijke manier, dus ik vind het goed dat er naar oplossingen wordt gezocht. Zo op het oog lijkt mij dit een goede oplossing. Mocht het dat niet blijken te zijn, dan is het natuurlijk prima dat er naar een andere wordt gezocht. Het criterium om het als goede oplossing te kwalificeren is wat mij betreft niet dat er geen (V)SC komt, maar dat het veiliger is voor de coureur dan een muur of grind, maar wel de coureur afstraft als 'ie buiten de lijntjes komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2016 10:57:44 ]
  zaterdag 2 juli 2016 @ 10:58:06 #47
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_163454264
bitchfight Max en Lewis
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_163454293
ik lees hier wel wat er in fp3 gebeurd is
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_163454305
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:57 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Een muur kun je ook niet altijd voorkomen dat je er tegenaan komt, dan is je auto ook kapot. En komt er een (V)SC.

Grind kun je ook niet voorkomen dat je er in komt,. Als je pech hebt, blijf je steken en komt er een (V)SC.

Wat mij betreft wordt buiten de lijntjes komen afgestraft. Op een zo veilig mogelijke manier, dus ik vind het goed dat er naar oplossingen wordt gezocht. Zo op het oog lijkt mij dit een goede oplossing. Mocht het dat niet blijken te zijn, dan is het natuurlijk prima dat er naar een andere wordt gezocht. Het criterium om het als goede oplossing te kwalificeren is wat mij betreft niet dat er geen (V)SC komt, maar dat het veiliger is voor de coureur dan een muur of grind, maar wel de coureur afstraft als 'ie buiten de lijntjes komt.
Max z'n ophanging brak, wat is daar veillig aan. Ja nu kwam hij in het grind, maar je kan ook zo weer onbestuurbaar de baan op jensen.
geregistreerd op: vrijdag 21 mei 2004 @ 19:08
  zaterdag 2 juli 2016 @ 11:03:24 #50
194695 franklop
Fran knock
pi_163454346
Nou het wordt in ieder geval een droge quali zo met de weerberichten te zien.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')