Officieel niet gestaakt, maar het hoosde zo hard dat iedereen binnen bleef totdat het weer droog was. VT 1 heeft Max gele kerbs geraakt, ophanging gebroken en in het grind gestrand. VT2 reed hij zesde tijd zo uit m'n hoofd, echt vlák achter z'n teammaat.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 17:44 schreef nils7 het volgende:
Ah heb mooi WiFi in t huisje :-)
Heb alleen de VT niet kunnen zien, iemand een samenvatting?
Hoorde op de radio gestaakt vanwege onweer?
http://www.motorsport.com(...)ttel-crashes-794141/quote:Op vrijdag 1 juli 2016 17:44 schreef nils7 het volgende:
Ah heb mooi WiFi in t huisje :-)
Heb alleen de VT niet kunnen zien, iemand een samenvatting?
Hoorde op de radio gestaakt vanwege onweer?
Iedereen op de Max-tribune is een beetje nat geworden.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 17:44 schreef nils7 het volgende:
Ah heb mooi WiFi in t huisje :-)
Heb alleen de VT niet kunnen zien, iemand een samenvatting?
Hoorde op de radio gestaakt vanwege onweer?
Yup allemaal nattekatenquote:Op vrijdag 1 juli 2016 17:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iedereen op de Max-tribune is een beetje nat geworden.
pics van de tribune?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 17:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iedereen op de Max-tribune is een beetje nat geworden.
Zal ze morgen avond plaatsen hier.quote:
Nee ben vandaag naar ons huisje (van landal) gereden op ruim een uur van Spielberg, ben morgen pas op t circuit.quote:
Foto van het huisje?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 18:13 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nee ben vandaag naar ons huisje (van landal) gereden op ruim een uur van Spielberg, ben morgen pas op t circuit.
quote:Leading Formula 1 drivers disagreed with Max Verstappen's criticisms of the raised kerbs at the Red Bull Ring that twice damaged his car in free practice.
The teenager lost his front wing endplate after running over a section of raised kerbing at the exit of Turn 8 in FP1, and his session ended early when he broke his suspension by running wide at Turn 5.
Verstappen complained over the radio that the kerbs were "dangerous" and "unbelievable", and after the day's running he added that he felt they were too high.
"The problem is, I understand we have to respect track limits, but it's better to put a wall there," he said.
"I destroyed two front wings and front suspension. It's a bit too high.
"The cars are made for certain things, not to ride such kerbs.
"The solution is better in Turn 1, to just have one full, bigger kerb, instead of those smaller ones."
Verstappen received little sympathy from other drives in the paddock, including his team-mate Daniel Ricciardo.
"It's not personal to Max, but I do like that if you make a mistake you can't just continue like it's nothing," said Ricciardo.
"I don't think they're dangerous, I actually think they are quite good.
"You're going off track and at least you're paying a penalty."
Former Red Bull driver Sebastian Vettel said: "I haven't been on them so I haven't experienced how harsh they are.
"They need to build stronger front wings then they would stop complaining."
Jenson Button said the kerbs "seemed to work pretty well" and he feels drivers were able to learn from Verstappen's mishaps.
"The big kerbs Max hit broke the car, but it's always going to in that situation when the car is loaded up," said Button.
"He knows where it is now, and we all understand how aggressive they are from his incident, so we'll try and stay off it."
Neither Mercedes driver believes the raised kerbs are a problem, with Nico Rosberg saying "they are fine" and "it's better not to go there".
Team-mate Lewis Hamilton added: "I hit some of them - I went off in Turn 8 and damaged the car.
"But it's not really an issue, I don't think."
At Force India, Sergio Perez said the current solution was "not the best way forward", while Nico Hulkenberg suggested the driver has to carry some responsibility.
"I didn't touch them today - I think they're fine," said Hulkenberg.
"You have to be a bit reasonable as a driver, [Verstappen] was over the limit there, he shouldn't go where he was going.
"But the ones at Turn 8 are on the limit, so we will discuss that and see what we can do."
Haas's Romain Grosjean shared Hulkenberg's reservations about Turn 8, and sided with Verstappen on the nature of the kerbs.
"I'm not too against Turns 5 and 6, but Turn 8 is a bit more tricky," he said.
"If you have a snap on entry then you have to go wide, and then you hit those with the floor first then for our back it's quite bad.
"Even into Turn 1, when you run wide, it's a big shock to the back.
"It's a way to avoid having track limits problems, but on safety for us it's not ideal."
Katschberg.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 18:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Foto van het huisje?
Serieus, welke Landal is dat dan?
quote:Op vrijdag 1 juli 2016 19:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Luizenleventje heeft hij toch ook
Uiteraard tot er morgen in de Quali iemand overheen dendert en in plaats van 5e of 6e als 18e mag starten... Dan is het ineens wel een probleem...quote:
Sowieso, ze kunnen ongelukken veroorzaken, dat bleek wel. Dan klopt er toch iets niet? Je wilt toch niet dat er iemand crasht zondag omdat hij (om wat voor reden dan ook) de bocht 30 cm te wijd neemt terwijl je dat kan voorkomen?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:18 schreef TagForce het volgende:
[..]
Uiteraard tot er morgen in de Quali iemand overheen dendert en in plaats van 5e of 6e als 18e mag starten... Dan is het ineens wel een probleem...
Dit zijn dezelfde kerbs, maar dan op Hockenheim:
https://cdn.streamable.com/video/mp4-mobile/5cin.mp4
Hoewel ik het eens ben met de oplossing dat je er dan niet overheen moet rijden zijn ze mijns inziens wel te hoog. Niet noodzakelijkerwijs vanwege de schade aan de auto, maar meer vanwege het gevaar van stuiterende auto's.
Je gaat straks met 22 man tegelijk van start... Als Hamilton in de eerste bocht spint en naar buiten glijdt, en Alonso wordt rechtdoor gebeukt en stuitert op de kerbs omhoog, dan is het met de huidige hoogte van die dingen niet ondenkbaar dat hij met zijn neus OP Hamilton eindigt.
Dit is de tribune (niet vanaf de tribune genomen):quote:
Gratis douchequote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:41 schreef Nattekat het volgende:
Lijkt me echt verschrikkelijk, in deze weersomstandigheden hoog op de tribune.
Ja, leuk. Zit persoonlijk liever onder de bomen onderaan een heuvel bij de Busstop. Want als het regent, zijn er heel veel plekken waar je liever niet zit. Bovenaan een open tribune is er een van.quote:
Nee, onder de bomen met onweer is echt wel een topshow.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, leuk. Zit persoonlijk liever onder de bomen onderaan een heuvel bij de Busstop. Want als het regent, zijn er heel veel plekken waar je liever niet zit. Bovenaan een open tribune is er een van.
met gratis energiequote:Op zaterdag 2 juli 2016 00:39 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Nee, onder de bomen met onweer is echt wel een topshow.
Onderaan een heuvel.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 00:39 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Nee, onder de bomen met onweer is echt wel een topshow.
en dat ze dan straks allemaal over de curbs hun auto kapot raggen in Q1 of zoquote:
Beetje gezeik van Verstappenquote:Op zaterdag 2 juli 2016 10:10 schreef Re het volgende:
[..]
en dat ze dan straks allemaal over de curbs hun auto kapot raggen in Q1 of zo
Conclusie is dan dus: de auto is er niet op gemaakt, dus dan moet je er niet overheen rijden. Bij een muur lukt het ook om er niet in te rijden, dan moet dat met die kerbs ook kunnen lukken om daar niet overheen te rijden.quote:"The problem is, I understand we have to respect track limits, but it's better to put a wall there," he said.
"I destroyed two front wings and front suspension. It's a bit too high.
"The cars are made for certain things, not to ride such kerbs.
oh ongetwijfelt hoor, maar ik zie er nog wel een paar anderen hard overheen gaan die nu zeggen dat hij niet moet zeuren, als zij dat daarna dan ook niet doen is het primaquote:Op zaterdag 2 juli 2016 10:19 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Beetje gezeik van Verstappen
[..]
Conclusie is dan dus: de auto is er niet op gemaakt, dus dan moet je er niet overheen rijden. Bij een muur lukt het ook om er niet in te rijden, dan moet dat met die kerbs ook kunnen lukken om daar niet overheen te rijden.
Max heeft liever een muur. Net zoals in Monaco.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 10:19 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Beetje gezeik van Verstappen
[..]
Conclusie is dan dus: de auto is er niet op gemaakt, dus dan moet je er niet overheen rijden. Bij een muur lukt het ook om er niet in te rijden, dan moet dat met die kerbs ook kunnen lukken om daar niet overheen te rijden.
Ja, daar bleef hij ook netjes uit inderdaad.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 10:39 schreef Zorro het volgende:
[..]
Max heeft liever een muur. Net zoals in Monaco.
Die dingen zijn gewoon te hoog, wat heb je nu aan een uitrijstrook als je er alleen maar met een stukke wagen op terecht kan komen.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 10:19 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Beetje gezeik van Verstappen
[..]
Conclusie is dan dus: de auto is er niet op gemaakt, dus dan moet je er niet overheen rijden. Bij een muur lukt het ook om er niet in te rijden, dan moet dat met die kerbs ook kunnen lukken om daar niet overheen te rijden.
Ik heb Hamilton b.v. ook niet horen zeuren in Baku dat die muren verkeerd stonden.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 10:38 schreef Re het volgende:
[..]
oh ongetwijfelt hoor, maar ik zie er nog wel een paar anderen hard overheen gaan die nu zeggen dat hij niet moet zeuren, als zij dat daarna dan ook niet doen is het prima
Je kunt er best op komen, maar niet ongestraft. En dat vind ik helemaal goedquote:Op zaterdag 2 juli 2016 10:40 schreef exile79 het volgende:
[..]
Die dingen zijn gewoon te hoog, wat heb je nu aan een uitrijstrook als je er alleen maar met een stukke wagen op terecht kan komen.
die was ook meer bezig met de juiste knopjes vindenquote:Op zaterdag 2 juli 2016 10:41 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik heb Hamilton b.v. ook niet horen zeuren in Baku dat die muren verkeerd stonden.
Dit is ook gevaarlijker voor anderen als jij de ophanging vernaggelt in de veronderstelling dat je van de uitloopstrook gebruik kan maken. Als er grind ligt is het duidelijk dat je die ruimte niet kan gebruiken, nu niet. Dat is m'n punt. Als je wil dat je de sjaak bent als je buiten de baan komt, moet er grind liggen. Of een muur waarbij je weet dat je de lul bent bij een fout. Dit is gewoon verwarrend en dus extra gevaarlijk in mijn ogen.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 10:41 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je kunt er best op komen, maar niet ongestraft. En dat vind ik helemaal goed
Ze weten nu toch dat ze er niet overheen moeten rijden? Dan is het toch duidelijk?quote:Op zaterdag 2 juli 2016 10:43 schreef exile79 het volgende:
[..]
Dit is ook gevaarlijker voor anderen als jij de ophanging vernaggelt in de veronderstelling dat je van de uitloopstrook gebruik kan maken. Als er grind ligt is het duidelijk dat je die ruimte niet kan gebruiken, nu niet. Dat is m'n punt. Als je wil dat je de sjaak bent als je buiten de baan komt, moet er grind liggen. Of een muur waarbij je weet dat je de lul bent bij een fout. Dit is gewoon verwarrend en dus extra gevaarlijk in mijn ogen.
Probleem is dat je dat niet altijd kan voorkomen dat je erover heen gaat. En dan is het niet goed dat je wagen kapot gaat en er daardoor een VSC of SC komt.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 10:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ze weten nu toch dat ze er niet overheen moeten rijden? Dan is het toch duidelijk?
Grind heeft ook weer allerlei veiligheidsproblemen, daarom stappen ze daar vanaf.
Een muur heeft dat ook, daarom doen ze dat niet.
Dus proberen ze dit. Lijkt me prima.
De coureurs moeten er niet overheen rijden, behalve als het echt echt niet anders kan. Probleem met al die uitloopstroken is dat ze standaard gebruikt worden als uitbreiding van het circuit.
maar er zijn ook wel meer circuits met die hoge kerbs toch?quote:Op zaterdag 2 juli 2016 10:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Probleem is dat je dat niet altijd kan voorkomen dat je erover heen gaat. En dan is het niet goed dat je wagen kapot gaat en er daardoor een VSC of SC komt.
Afremmen prima, maar dat kan ook door de drempels die we op andere circuits hebben waar je om heen moet rijden om aan het eind van de bocht weer de baan op te rijden. Dan verlies je een hoop tijd, maar is het niet funest voor je wagen.
Dat vraag ik me dus af.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 10:53 schreef franklop het volgende:
[..]
maar er zijn ook wel meer circuits met die hoge kerbs toch?
Een muur kun je ook niet altijd voorkomen dat je er tegenaan komt, dan is je auto ook kapot. En komt er een (V)SC.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 10:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Probleem is dat je dat niet altijd kan voorkomen dat je erover heen gaat. En dan is het niet goed dat je wagen kapot gaat en er daardoor een VSC of SC komt.
Afremmen prima, maar dat kan ook door de drempels die we op andere circuits hebben waar je om heen moet rijden om aan het eind van de bocht weer de baan op te rijden. Dan verlies je een hoop tijd, maar is het niet funest voor je wagen.
Max z'n ophanging brak, wat is daar veillig aan. Ja nu kwam hij in het grind, maar je kan ook zo weer onbestuurbaar de baan op jensen.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 10:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Een muur kun je ook niet altijd voorkomen dat je er tegenaan komt, dan is je auto ook kapot. En komt er een (V)SC.
Grind kun je ook niet voorkomen dat je er in komt,. Als je pech hebt, blijf je steken en komt er een (V)SC.
Wat mij betreft wordt buiten de lijntjes komen afgestraft. Op een zo veilig mogelijke manier, dus ik vind het goed dat er naar oplossingen wordt gezocht. Zo op het oog lijkt mij dit een goede oplossing. Mocht het dat niet blijken te zijn, dan is het natuurlijk prima dat er naar een andere wordt gezocht. Het criterium om het als goede oplossing te kwalificeren is wat mij betreft niet dat er geen (V)SC komt, maar dat het veiliger is voor de coureur dan een muur of grind, maar wel de coureur afstraft als 'ie buiten de lijntjes komt.
Als je tegen een muur komt, kan je ophanging ook breken? Muren zijn dus ook onveilig? Max wilde een muur. Als 'ie de bocht hetzelfde had genomen met een muur daar, dan was 'ie er hard ingeklapt en zeker teruggestuiterd de baan op (dan kun je namelijk niet een andere kant op). Is dat veiliger?quote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:00 schreef exile79 het volgende:
[..]
Max z'n ophanging brak, wat is daar veillig aan. Ja nu kwam hij in het grind, maar je kan ook zo weer onbestuurbaar de baan op jensen.
Nee absoluut niet. M'n punt is nog steeds dat hiervan niet duidelijk is (met het asfalt erachter) dat je er niet moet komen.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als je tegen een muur komt, kan je ophanging ook breken? Muren zijn dus ook onveilig? Max wilde een muur. Als 'ie de bocht hetzelfde had genomen met een muur daar, dan was 'ie er hard ingeklapt en zeker teruggestuiterd de baan op (dan kun je namelijk niet een andere kant op). Is dat veiliger?
Nu toch wel?quote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:04 schreef exile79 het volgende:
[..]
Nee absoluut niet. M'n punt is nog steeds dat hiervan niet duidelijk is (met het asfalt erachter) dat je er niet moet komen.
Dat is een beste klapperquote:
Toch terecht als zijn banden helemaal naar de klote zijn?quote:
Ja moet ie ook maar niet daar overheen rijden. Probleem opgelost.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:41 schreef sasquatsch het volgende:
Weer de curbstones. Dit keer alleen niet de gele, maar de normale, waarop Rosbergs ophanging op breekt.
En ivm clean air niet achter anderen rijden. Hoe simpel wil je het hebben.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:42 schreef exile79 het volgende:
[..]
Ja moet ie ook maar niet daar overheen rijden. Probleem opgelost.
dit zijn de reguliere kerbstones, dus misschien toch wel een diepere issue.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:46 schreef ZaZoe het volgende:
Razendsnelle Rosberg vindt nieuwe kerbs 'best cool'
http://www.gpupdate.net/n(...)uwe-kerbs-best-cool/
Denkt ie nu wellicht anders over
Voetnoot.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:45 schreef CrashO het volgende:
[..]
zegt hij terwijl net een blondje in beeld is
Is niet het geval.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:44 schreef F1gamer het volgende:
volgens mij raakt hij lichtjes de gele kerbs, waardoor de ophanging breekt
Scheelt weer een plek voor Max. Dat zijn er al twee.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:47 schreef Niox het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat ze dit binnen 2u gefixt krijgen.
jawel hoor, lukte bij perez in baku ook bijv.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:47 schreef Niox het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat ze dit binnen 2u gefixt krijgen.
Ja, maar gaan ze hem gewoon meteen fixen of willen ze eerst de oorzaak nog onderzoeken? En hoeveel tijd kost dat?quote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:48 schreef franklop het volgende:
[..]
jawel hoor, lukte bij perez in baku ook bijv.
Volgens sky ook, maar wordt krap aanquote:Op zaterdag 2 juli 2016 11:48 schreef franklop het volgende:
[..]
jawel hoor, lukte bij perez in baku ook bijv.
http://www.skysports.com/(...)e-feelings-on-safetyquote:"I had an incident in the drivers' briefing in Baku saying the pit entry was quite tricky, and he's like 'oh, you shouldn't bother about it'.
"But then Nico [Rosberg] jumped in and said 'wait Lewis, you just said you were [scared] when you were entering the pit lane'. So what is this approach?'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |