http://www.autoweek.nl/ni(...)ndustrie-uitgelicht/quote:Om precies te zijn 80 procent van de in Engeland geproduceerde auto's is voor de export en dat volume maakt 10 procent uit van de totale export van Engeland. Een groot deel daarvan kan het lastiger krijgen wanneer Engeland Europa de economische rug toekeert. Jaguar Land Rover bijvoorbeeld zegt dat bijna een kwart van hun productie naar het Europese vasteland gaat en verwacht een winstdaling voor het eind van het decennium van zo'n 1,3 miljard euro in het geval van een brexit. Daarbij gaan ze uit van een wederinvoer van de WTO-handelsregels en dat betekent 10 procent exportheffing voor handel met de EU. Ook Toyota, dat jaarlijks 190 duizend auto's produceert in Engeland, rekent op die 10 procent stijging en heeft zijn Britse medewerkers daarom schriftelijk op het hart gedrukt donderdag tegen de brexit te stemmen.
Op een gegeven ogenblik is er geen onzekerheid maar,maar zal er een nieuwe werkelijkheid zijn waarbij het VK niet meer bij de EU hoort.quote:Op zondag 3 juli 2016 11:54 schreef gelly het volgende:
[..]
En dit is gebaseerd op.. wat precies? Wat gaat GB precies produceren of welke diensten gaan ze leveren die ze in de EU niet kunnen en wat meer geld oplevert? Waar gaan de bedrijven geld voor investeringen vandaan halen nu de EU subsidies daarvoor wegvallen? Nogal wat vragen.
Je baseert dit op niks, je roept maar wat. Er is geen enkele aanwijzing dat het VK economisch profijt gaat hebben van een Brexit, integendeel.quote:Op zondag 3 juli 2016 12:26 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Op een gegeven ogenblik is er geen onzekerheid maar,maar zal er een nieuwe werkelijkheid zijn waarbij het VK niet meer bij de EU hoort.
De economie past zich daaraan aan.
En het VK zal nog steeds produceren. De VS en Nederland (en natuurlijk ook andere landen) zullen nog steeds Britse producten afnemen.
Hierin heb je wel gelijk natuurlijk. De economische verhoudingen zullen echter wel veranderd zijn in negatieve zin voor het VK.quote:Op zondag 3 juli 2016 12:26 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Op een gegeven ogenblik is er geen onzekerheid maar,maar zal er een nieuwe werkelijkheid zijn waarbij het VK niet meer bij de EU hoort.
De economie past zich daaraan aan.
En het VK zal nog steeds produceren. De VS en Nederland (en natuurlijk ook andere landen) zullen nog steeds Britse producten afnemen.
Zo, dat is nogal een claim dat producten elders goedkoper en beter zijnquote:Op zondag 3 juli 2016 12:24 schreef gelly het volgende:
[..]
Je denkt dat die zonder gunstige EU voorwaarden nog steeds aftrek vinden? Het zijn produkten die elders goedkoper en beter zijn. En die olie is ook een aflopende zaak, als Schotland er niet al mee vandoor gaat bij zelfstandigheid.
Wat ik denk heb ik al uiteengezet. Ik reageer nu op jouw vragen van elementen van dit verhaal.quote:Op zondag 3 juli 2016 12:24 schreef gelly het volgende:
[..]
Je denkt dat die zonder gunstige EU voorwaarden nog steeds aftrek vinden? Het zijn produkten die elders goedkoper en beter zijn. En die olie is ook een aflopende zaak, als Schotland er niet al mee vandoor gaat bij zelfstandigheid.
Met monetaire, fiscale, en verdragssluitende macht in eigen hand? Weet jij nu al wat daar uit komt?quote:Op zondag 3 juli 2016 12:29 schreef Falco het volgende:
[..]
Hierin heb je wel gelijk natuurlijk. De economische verhoudingen zullen echter wel veranderd zijn in negatieve zin voor het VK.
Ja, autoproducenten gaan gewoon de produktie naar de EU verplaatsen. Andere sectoren gaan dat ook doen. Waarom zou je in GB blijven produceren als de grond daarvoor, kosten besparing, weg is? En dan blijven de echt Britse bedrijven over, welke zijn dat ookalweer?quote:Op zondag 3 juli 2016 12:30 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Zo, dat is nogal een claim dat producten elders goedkoper en beter zijn
Dat is evident. Dit heb ik ook gesteld. Toegang tot de EU wordt beperkt en los daarvan de algehele economische neergang als gevolg van de implicaties van de Brexit.quote:Op zondag 3 juli 2016 12:29 schreef Falco het volgende:
[..]
Hierin heb je wel gelijk natuurlijk. De economische verhoudingen zullen echter wel veranderd zijn in negatieve zin voor het VK.
Je kunt dit allemaal vrij gemakkelijk uittekenen, zoals ik hierboven al heb gedaan met het natuurlijk in acht nemen van een aantal marges.quote:Op zondag 3 juli 2016 12:31 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Met monetaire, fiscale, en verdragssluitende macht in eigen hand? Weet jij nu al wat daar uit komt?
Wat een claims allemaal.
Met alle respect roep jij maar wat, want dit is niet mijn stelling.quote:Op zondag 3 juli 2016 12:29 schreef gelly het volgende:
[..]
Je baseert dit op niks, je roept maar wat. Er is geen enkele aanwijzing dat het VK economisch profijt gaat hebben van een Brexit, integendeel.
Nee, je roept dat de economie zich wel zal stabiliseren. Ja, dat lijkt mij een open deur. Je suggereert echter ook dat er netto niet zoveel zal veranderen. En dat is bullshit.quote:Op zondag 3 juli 2016 12:33 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Met alle respect roep jij maar wat, want dit is niet mijn stelling.
Ach British Steel ontmantelen ze ookquote:Op zondag 3 juli 2016 12:36 schreef gelly het volgende:
Het zal toch ook wel bijzonder zijn als Tata de produktie van Jaguar en Land Rover naar de EU verplaatst.
(ik zal even een eurofielletje doen)quote:Op zondag 3 juli 2016 12:32 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, autoproducenten gaan gewoon de produktie naar de EU verplaatsen. Andere sectoren gaan dat ook doen. Waarom zou je in GB blijven produceren als de grond daarvoor, kosten besparing, weg is? En dan blijven de echt Britse bedrijven over, welke zijn dat ookalweer?
Dit is niet helemaal eerlijk, want ik heb gesteld dat de werkelijke prognoses afhankelijk zijn van het verloop van de onderhandelingen tussen het VK en de EU en natuurlijk de wereldeconomie.quote:Op zondag 3 juli 2016 12:34 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, je roept dat de economie zich wel zal stabiliseren. Ja, dat lijkt mij een open deur. Je suggereert echter ook dat er netto niet zoveel zal veranderen. En dat is bullshit.
Bizarre vlucht naar vorenquote:Op zondag 3 juli 2016 12:33 schreef Falco het volgende:
[..]
Je kunt dit allemaal vrij gemakkelijk uittekenen, zoals ik hierboven al heb gedaan met het natuurlijk in acht nemen van een aantal marges.
Dan mislees jij mijn houding op nogal groteske wijze.quote:Zo'n houding die jij aanneemt is echter funest natuurlijk. "Ach joh, valt wel mee", "Je weet niet wat er gaat gebeuren" of "Laten we maar kijken waar het schip strandt" zijn niet echt strategieën waarmee het Brexit-kamp het VK de komende tien jaar lekker sterk weer op de kaart kan zetten.
Bravo.quote:Op zondag 3 juli 2016 10:46 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik denk dat je beter kunt ophouden met dit soort opmerkingen. Deze hautaine houding helpt niet mensne te overtuigen in discussies en is mede de oorzaak dat er zo'n kloof is tussen een groep burgers en de (politieke) elite.
Ik zelf vind een economie erg sterk wanneer zij een grote maakindustrie hebben. Dat voegt namelijk echt waarde toe waar de gehele maatschappij profijt van heeft. Kijk naar Duitsland, daar gaat het nu enorm voor de wind. In het VK valt dit vies tegen als je kijkt naar de top van dit lijstje: https://en.wikipedia.org/(...)companies_by_revenuequote:Op zondag 3 juli 2016 12:32 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, autoproducenten gaan gewoon de produktie naar de EU verplaatsen. Andere sectoren gaan dat ook doen. Waarom zou je in GB blijven produceren als de grond daarvoor, kosten besparing, weg is? En dan blijven de echt Britse bedrijven over, welke zijn dat ookalweer?
Helaas vervalt ie zelf ook in dat gedrag als hij ook maar het minste tegengas krijgt. Dus ik zou het houden bij een slowclapquote:
Tja, Mini wordt ook al deels in Born geproduceerdquote:Op zondag 3 juli 2016 12:36 schreef gelly het volgende:
Het zal toch ook wel bijzonder zijn als Tata de produktie van Jaguar en Land Rover naar de EU verplaatst.
Zo komt dat wel op mij over. Ik heb hierboven in ieder geval mijn analyse gegeven hoe ik denk dat een Brexit zal uitpakken. Andere scenario's heb ik met vage bewoordingen of ontzettend veel wensdenken gehoord. Dit is uiteraard niet overtuigend.quote:Op zondag 3 juli 2016 12:40 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Bizarre vlucht naar voren
[..]
Dan mislees jij mijn houding op nogal groteske wijze.
??? Laat zien graag. Ik speel niet op de man, maar discussieer toch gewoon normaalquote:Op zondag 3 juli 2016 12:44 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Helaas vervalt ie zelf ook in dat gedrag als hij ook maar het minste tegengas krijgt. Dus ik zou het houden bij een slowclap
By revenue. Het land met de grootste doorvoer wintquote:Op zondag 3 juli 2016 12:41 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik zelf vind een economie erg sterk wanneer zij een grote maakindustrie hebben. Dat voegt namelijk echt waarde toe waar de gehele maatschappij profijt van heeft. Kijk naar Duitsland, daar gaat het nu enorm voor de wind. In het VK valt dit vies tegen als je kijkt naar de top van dit lijstje: https://en.wikipedia.org/(...)companies_by_revenue
Puur fiscaal.quote:En dan hebben ze ook nog relatief veel bedrijven (Unilever, Rio Tinto, Ineos, Anglo American) waarbij het hoofdkantoor gesplitst is over verschillende landen. Kan een voordeel hebben om flexibel te opereren, maar kan ook veel intern gezeik opleveren wanneer besloten moet worden waar de komende jaren geld in gestopt moet worden.
Als dat zo is, dan is Amsterdam doomed tot de macht 10. Of dacht je dat al die holdings van "productiebedrijven" hier echt Afikaanse telefoons aan het verkopen zijn, of hier Kazachstans gas aan het boren zijn, etc? Waarom zitten die in Amsterdam denk je?quote:De diensteneconomie is allemaal wel leuk en aardig, maar in het VK zit daar ook nog een enorm financieel waterhoofd bij, wat in mijn ogen nooit veel waarde toevoegt. Van mij hoeven die banen ook niet zo nodig naar Frankfurt of Amsterdam, want van de financiële sector krijg je toch alleen maar ellende. Anyway, ook die voortekenen zijn voor het VK allerminst positief.
Nergens zeg ikquote:Op zondag 3 juli 2016 12:48 schreef Falco het volgende:
[..]
??? Laat zien graag. Ik speel niet op de man, maar discussieer toch gewoon normaal
Integendeel zelfs.:)quote:"Ach joh, valt wel mee", "Je weet niet wat er gaat gebeuren" of "Laten we maar kijken waar het schip strandt"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |