abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163417318
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 19:38 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Oja, argwanen wel ja. Maar ik wil het eerst even zien ;).
De kans is groot dat hij op dezelfde positie begint als waar hij vorig seizoen is geëindigd: n10, come on. Dan heb je ook nog steeds een twijfelachtige rechtsbuiten en als linksbuiten een Elia die vorig seizoen niet echt wist te imponeren op momenten waar dat gevraagd werd.
pi_163417386
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 19:40 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

De kans is groot dat hij op dezelfde positie begint als waar hij vorig seizoen is geëindigd: n10, come on. Dan heb je ook nog steeds een twijfelachtige rechtsbuiten en als linksbuiten een Elia die vorig seizoen niet echt wist te imponeren op momenten waar dat gevraagd werd.
Ja, daar kan het mis gaan ja. Maar ik wil het gewoon eerst (weer) met eigen ogen zien voor ik wat ga roepen.

Elia kán zomaar een topjaar draaien, onze nieuwe Deen kán zomaar topscoorder worden, Vilhena kán zich komend jaar eens echt manifesteren als dé man op het middenveld, etc.
  Moderator donderdag 30 juni 2016 @ 20:11:54 #4
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_163418071
De verwachtingen stijgen al weer. Traditie O+
Ik teken voor hetzelfde resultaat als afgelopen seizoen + Europees overwinteren.
Feyenoord maakt geen kans op een kampioenschap uiteraard. Daarvoor is veel meer nodig dan het binnenhouden van 6-plusjes aangevuld met een Deense spits van 25 die Feyenoord als een promotie ziet.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_163418276
Uiteraard gaan we weer niet meedoen om de titel.

Ik denk dat een 3e plaats het hoogst haalbare is waarbij we wellicht de achterstand in punten kunnen inlopen tot op 10 punten.

Maar we spelen weer Europees voetbal dus calculeer maar weer veel puntverlies. Als we 65 tot 70 punten halen mogen we onze handen dichtknijpen.

Niet dat ik daar vrolijk van word, maar ik ben liever realistisch dan opnieuw naïef optimistisch.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_163418295
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 19:36 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Voor dat soort volk is dat een normale reactie inderdaad.
'Dat soort volk' _O- En dat zeg jij! _O-
pi_163418324
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:11 schreef Gert het volgende:
Ik teken voor hetzelfde resultaat als afgelopen seizoen + Europees overwinteren.
Feyenoord maakt geen kans op een kampioenschap uiteraard. Daarvoor is veel meer nodig dan het binnenhouden van 6-plusjes aangevuld met een Deense spits van 25 die Feyenoord als een promotie ziet.
Als ze in Amsterdam en Eindhoven falen, heb je gewoon een kans, zo simpel is onze Eredivisie wel. Doen die gewoon hun werk, ben je kansloos.
pi_163418423
Thuis winnen van PSV is best mogelijk. Afgelopen jaar niet gebeurd, paar jaar daarvoor wel dacht ik. En als je tegen Ajax speelt zoals we de afgelopen paar keer deden maar nu eens een keer wél de doelpunten maken win je ook gewoon.
pi_163418437
13 juli Feyenoord - Union Berlin in Oostenrijk. Leuke tegenstander.
Van alles is weer waardeloos.
pi_163418493
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:24 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Als ze in Amsterdam en Eindhoven falen, heb je gewoon een kans, zo simpel is onze Eredivisie wel. Doen die gewoon hun werk, ben je kansloos.
Zelfs als zowel Ajax en PSV een matig of dramatisch seizoen doormaken zie ik ons nog geen kampioen worden.

Voor een kampioenschap heb je toch minimaal wel een punt of 75 nodig. Die zie ik ons eerlijk gezegd absoluut niet halen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator donderdag 30 juni 2016 @ 20:39:33 #11
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_163418631
quote:

[..]

Zou je op voorhand tekenen voor de 3e plaats, bekerwinst en overwintering in Europa?
Ik wel.
Ik wilde dat het anders was, daar niet van.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_163418792
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:39 schreef Gert het volgende:

[..]

Zou je op voorhand tekenen voor de 3e plaats, bekerwinst en overwintering in Europa?
Ik wel.
Ik niet.
Van alles is weer waardeloos.
  Moderator donderdag 30 juni 2016 @ 20:53:17 #13
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_163419001
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:45 schreef Oldground het volgende:

[..]

Ik niet.
Gevoelsmatig ik ook niet. Qua wat Feyenoord ooit was en zou moeten zijn niet. Maar met een rationele blik wel.
pi_163419006
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:39 schreef Gert het volgende:

[..]

Ik wel.
Nee, ik teken niets (behalve een kampioenschap ...) op voorhand :).

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2016 20:53:44 ]
pi_163419091
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:11 schreef Gert het volgende:
Feyenoord moet gewoon als je het realistisch bekijkt zorgen dat ze 3e worden, met PSV en Ajax zoveel mogelijk in zicht. 20 punten is echt belachelijk. Ze zijn sowieso flink beter dan alles buiten die twee teams om, en als Ajax of PSV (of zelfs heel misschien beide) een slecht seizoen draaien dan sta je zelf klaar om proberen toe te slaan.
Dat is onder Koeman ook twee keer gelukt, dus waarom nu (met een betere en vooral bredere selectie dan toen) niet?
pi_163419374
quote:

[..]

Dit dus.
Al word je geen kampioen, Feyenoord moet om de periode naar het nieuwe stadion toe gewoon altijd in de top 3 eindigen met Ajax en PSV in zicht. Zo blijf je sportief gezien in elk geval nog interessant voor spelers tot die begroting omhoog getrokken is. Klaar ook om een misstap van PSV en Ajax direct af te straffen. Zoals ik net al zei: Koeman eindigde nog geen 4 jaar geleden 1 keer boven en 1 keer gelijk met PSV in crisis. En op een puntje of 6 achterstand met Ajax. In een periode dat we verder van PSV en Ajax afstonden qua selectie dan nu.
pi_163420000
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:32 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Zelfs als zowel Ajax en PSV een matig of dramatisch seizoen doormaken zie ik ons nog geen kampioen worden.

Voor een kampioenschap heb je toch minimaal wel een punt of 75 nodig. Die zie ik ons eerlijk gezegd absoluut niet halen.
2012/2013: 69 punten
2013/2014: 67 punten

Waarom zou dan nu 75 punten niet mogelijk zijn? Eigenlijk vind ik zelfs dat het best normaal is om te verwachten dat je met een transferbudget van 10-15 miljoen meer dan destijds 6-8 punten meer te behalen dan toen. Anders zouden die geïnvesteerde miljoenen en het werk van de trainer (die een team zich moet laten verder ontwikkelen en niet stilstaan) eigenlijk voor niets zijn.
Of je daar kampioen mee wordt is een ander verhaal... Maar in elk geval zorgen dat het niet aan jezelf heeft gelegen. In 2013/2014 had Ajax zelfs aan 4 punten minder dan 75 kampioen, dus zeldzaam misschien maar het KAN zeker.
pi_163420177
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:53 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nee, ik teken niets (behalve een kampioenschap ...) op voorhand :).
Dit. Minimaal een 3e plek zou gewoon al vanzelfsprekend zijn, want onder AZ of Utrecht eindigen zou een schande zijn gezien de begrotingen in de eredivisie. Er is geen FC Twente of AZ meer, dat een budget heeft dat voor Feyenoord een bedreiging vormt. Waarom zou je voor het minimale tekenen, iets wat je toch al hebt? Ik zou ermee kunnen leven ja, afhankelijk van hoe dicht je de nummer 1 en 2 in vizier hebt, maar ervoor tekenen?

Komend seizoen niet een recordreeks van 7 onnodige en bizarre verliespartijen op rij voorkomen en je hebt 18-21 punten(!) meer. In die 7 duels had je maximaal 4 punten mogen laten liggen (op basis van hoe je daarvoor en vooral daarna presteerde) Je mag toch hopen dat met een team dat in tact gebleven, en zelfs versterkt, is én met een trainer en selectie die de ervaring van toen opgedaan hebben niet nog een keer overkomt?

[ Bericht 9% gewijzigd door Roland010 op 30-06-2016 21:41:22 ]
pi_163420787
quote:
Komend seizoen niet een recordreeks van 7 onnodige en bizarre verliespartijen op rij voorkomen en je hebt 18-21 punten(!) meer.
Wat is dit nu weer voor boerenwijsheid :')
  donderdag 30 juni 2016 @ 21:49:29 #20
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_163420907
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 21:26 schreef Roland010 het volgende:

[..]
Komend seizoen niet een recordreeks van 7 onnodige en bizarre verliespartijen op rij voorkomen en je hebt 18-21 punten(!) meer.
Bedankt Hans.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_163422299
Dat gejammer iedere keer over die zeven verliespartijen. Het meerendeel van die wedstrijden had je heel het seizoen kunnen verliezen, zo wisselvallig waren wij. Alleen ADO en Heerenveen thuis vielen echt in negatieve zin op..
#12 is not for sale!
pi_163422330
Ik hoop gewoon dat het minder slecht voetbal is... simpele wens.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_163423564
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 21:45 schreef VanKuikeren het volgende:

[..]

Wat is dit nu weer voor boerenwijsheid :')
Het klinkt simpel ja, maar wou je zeggen dat het normaal is dat vanuit een eerste seizoenshelft waarin je meedraait met Ajax en PSV opeens zonder reden een historische diepterecord van 7 wedstrijden niet winnen verbreekt? Wat ik bedoel te zeggen is dat als je een enigszins gelijk seizoen als vorig jaar draait qua resultaten, maar je die totale meltdown van 2 maanden lang weet te voorkomen je 18-21 punten meer hebt.
pi_163423691
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 21:49 schreef Caland het volgende:

[..]

Bedankt Hans.
Klinkt misschien als open deur, maar eigenlijk is het wel gewoon zo simpel. Het contrast (3e plek/bekerwinnaar en 7 wedstrijden op rij verliezen) is natuurlijk te bizar. Het 'enige' wat Feyenoord moet doen dus is in de competitie enigzins stabiliseren ten opzichte van afgelopen jaar. Dat vind ik niet een onmogelijke taak ofzo.
  donderdag 30 juni 2016 @ 23:16:56 #25
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_163424084
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 23:06 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Klinkt misschien als open deur, maar eigenlijk is het wel gewoon zo simpel. Het contrast (3e plek/bekerwinnaar en 7 wedstrijden op rij verliezen) is natuurlijk te bizar. Het 'enige' wat Feyenoord moet doen dus is in de competitie enigzins stabiliseren ten opzichte van afgelopen jaar. Dat vind ik niet een onmogelijke taak ofzo.
En aan het eind en begin van het seizoen ook weer een lange reeks gewonnen wedstrijden.

Uiteindelijk hebben we 'zelfs' 4 punten meer dan het seizoen ervoor behaald. Dus om alles nou te legge bij die reeks. :')
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')