abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163574599
Børns was op DTRH toch wel een succes had ik begrepen? Staat bij mij als optie wel op mijn lijstje.
pi_163574699

Haha wat een pareltje blijft dit toch, de meest happy suicide song ooit.
pi_163575514

Nieuwe namen voor #LL16! Check http://www.lowlands.nl voor alle info. 27 juli verschijnen de blokkenschema's :)
pi_163575557
Die Antwoord
Murdock
Roosevelt
Ivy La
DJ Overdose
Shells
Andy Frasco
Tsar B
Warhola
XIXA

via https://telegram.me/lowlands
జ్ఞ‌ా
pi_163575606
Ik ken alleen Die Antwoord en Roosevelt hiervan :P.
pi_163575786
Tsar B is de dame in Back to Black, de Amy Winehouse cover van Oscar and the Wolf, gastoptreden dan maar?
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
  donderdag 7 juli 2016 @ 10:56:45 #57
159761 Arn0
Abbey Road
pi_163576309
Warhola is wel een aanrader, leuke groep.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_163576697
Prima aanvulling
pi_163576762
Even een voorspelling:

Vrijdag:
Alpha: Biffy Clyro, Oscar & The Wolf, Muse
Heineken: James Blake, Die Antwoord
Bravo: Paul Kalkbrenner
India: Edward Sharpe & The Magnetic Zeros

Zaterdag:
Alpha: Wolfmother, De Staat, Disclosure
Heineken: Sum 41, Sígur Rós
Bravo: Cassius
India: Whitney

Zondag:
Alpha: Foals, Noel Gallagher's High Flying Birds, LCD Soundsystem
Heineken: Chase & Status (Live), The Last Shadow Puppets
Bravo: Anderson. Paak & The Free Nationals
India: Matt Corby

Vind het nog lastig te voorspellen eigenlijk :P. Je kan met de line-up dit jaar best veel kanten op.
pi_163577541
Lijkt voor mij helaas af te stevenen op de meest teleurstellende line-up sinds ik ga (7de editie). Heel veel te ontdekken, maar weinig om echt naar uit te kijken.

Qua ontdekken vind ik van deze lichting Shells wel erg interessant klinken (beetje london grammar gevoel). Ivy Lab ook wel erg interessant, breed geluid.

[ Bericht 9% gewijzigd door marksi op 07-07-2016 13:11:49 ]
pi_163580465
De laatste lichtingen zijn idd wel wat minder. Maar toch zit er iedere keer wel weer wat leuks bij voor mij. En dat maakt het totaal plaatje best in orde. Vast niet de beste Lowlands ooit, maar ga me meer dan prima vermaken dit jaar. Vind de top van het affiche wel heel erg sterk dit jaar.
pi_163581269
quote:
Operafront vecht als een leeuw om de opera ook in de 21e eeuw levend te houden en met Traviata Remixed is die slag wat ons betreft definitief gewonnen. Onder leiding van regisseuse Lotte de Beer krijgt het meesterwerk van Verdi een zinneprikkelende make-over met onder meer een live-dj en nieuwe arrangementen van componist Moritz Eggert. Aan het taboedoorbrekende verhaal zelf hoefde niet al te veel gesleuteld te worden, want de lotgevallen van de fatalistisch feestende nachtvlinder Violetta zijn nog even actueel als toen de opera in 1853 in première ging. Niet te missen, zeker als je weet dat naast Ernst Daniël Smid en de Australische sopraan Alexandra Flood ook het publiek een belangrijke bijrol speelt op dit operafeest.
  donderdag 7 juli 2016 @ 15:29:28 #63
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_163581292
Zaterdagmiddaggebeurtenis?
- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  donderdag 7 juli 2016 @ 15:31:21 #64
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_163581330
als het mooi weer is en te weinig clashes dan kan dit wel een fantastisch festival worden.
jammer dat prijzen op LL steeds duurder worden.
pi_163581332
Geen idee, :P

Ik heb het stukje net al 3x gelezen en snap eigenlijk nog niet echt wat het is :D.
  donderdag 7 juli 2016 @ 15:33:10 #66
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_163581379
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 15:31 schreef indiaantje89 het volgende:
Geen idee, :P

Ik heb het stukje net al 3x gelezen en snap eigenlijk nog niet echt wat het is :D.
La Traviata. Van Verdi. Met een beat eronder.
- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_163581801
quote:
6s.gif Op donderdag 7 juli 2016 15:33 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

La Traviata. Van Verdi. Met een beat eronder.
"vecht als een leeuw"
"Traviata Remixed"
"regisseuse Lotte de Beer"
"meesterwerk van Verdi"
"Met onder meer een live-dj en nieuwe arrangementen van componist Moritz Eggert"
"het taboedoorbrekende verhaal"
"want de lotgevallen van de fatalistisch feestende nachtvlinder Violetta"
"de opera in 1853"
"Ernst Daniël Smid en de Australische sopraan Alexandra Flood"
"ook het publiek een belangrijke bijrol speelt op dit operafeest."

Ze gooien nogal met termen bij deze act :D.
pi_163581919
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 14:47 schreef indiaantje89 het volgende:
De laatste lichtingen zijn idd wel wat minder. Maar toch zit er iedere keer wel weer wat leuks bij voor mij. En dat maakt het totaal plaatje best in orde. Vast niet de beste Lowlands ooit, maar ga me meer dan prima vermaken dit jaar. Vind de top van het affiche wel heel erg sterk dit jaar.
Top van het affiche is ook gewoon erg sterk en Lowlands heeft dat prima gedaan. Alleen jammer dat voor mij persoonlijk het allemaal niet zo aanspreekt. Te veel gitaren en de headliners die in mijn straatje passen, vallen me toevallig allemaal weer net wat tegen dit jaar. Een Disclosure, Cassius, Anderson Paak en Paul Kalkbrenner zijn qua grootte mooie boekingen in een segment waar ik normalitair blij van word, helaas gewoon net wat minder mijn smaak. En dan is het wel ff slikken dat er vorig jaar 25 tot 30 acts in het top/middensegment zaten waar ik enthousiast van werd en nu blijf ik hangen op Chase & Status (met amper nieuw werk), Travis Scott en Kaytranada.
pi_163582650
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 15:54 schreef marksi het volgende:

[..]

Top van het affiche is ook gewoon erg sterk en Lowlands heeft dat prima gedaan. Alleen jammer dat voor mij persoonlijk het allemaal niet zo aanspreekt. Te veel gitaren en de headliners die in mijn straatje passen, vallen me toevallig allemaal weer net wat tegen dit jaar. Een Disclosure, Cassius, Anderson Paak en Paul Kalkbrenner zijn qua grootte mooie boekingen in een segment waar ik normalitair blij van word, helaas gewoon net wat minder mijn smaak. En dan is het wel ff slikken dat er vorig jaar 25 tot 30 acts in het top/middensegment zaten waar ik enthousiast van werd en nu blijf ik hangen op Chase & Status (met amper nieuw werk), Travis Scott en Kaytranada.
Dat is wel zonde ja.. Hopelijk komen er nog een paar hele interessante kleinere namen voor je bij. Voor mij is dat net andersom. Vorig jaar was het voor mijn smaak mager en vrees dat ik nu zeker de helft van de dingen die ik wil zien ga missen..
  donderdag 7 juli 2016 @ 19:22:47 #70
52513 whosvegas
The Trickster
pi_163585847
De afgelopen jaren was de line up juist minder
De line up van dit jaar is goed

Maar ja, smaken verschillen :)
Are you nuts??
  donderdag 7 juli 2016 @ 22:23:58 #71
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_163590468
Teveel gitaren is praktisch onmogelijk wat mij betreft :)
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_163593779
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 22:23 schreef TAV74 het volgende:
Teveel gitaren is praktisch onmogelijk wat mij betreft :)
zeker op een festival als lowlands. Prima als je van electronische muziek houd maar als je alleen daarvoor komt en "klaagt" over gitaren zijn er misschien betere festivals voor je te vinden.

En begrijp me niet verkeerd hoor, electronisch hoort ook op een festival als lowlands en ik geniet daar van Savonds en snachts maar gitaren moeten gewoon. Een lekkere harde metal band en een goede pit is heerlijk. Maar goed ik hou dan ook van heel veel, goede hip hop, rustige singer songwriter, jazz achtig, Spaanse feestmuziek, mag allemaal van mij en hoort er allemaal thuis.

Vind trouwens jammer dat ze niet net zoals op bv een Pukkelpop een goede metaltent hebben, dus met echte goede harde gitaar muziek.
  Moderator vrijdag 8 juli 2016 @ 08:56:41 #73
332671 crew  indiaantje89
pi_163595625
Toch snap ik wel marksi wel. Ik ben ook meer een bandjes mens, maar sommige jaren vind ik het best vaak jammer dat er tijdens een leuk bandje ook een leuke dance act staat. Dat heb ik dit jaar beduidend minder dan andere jaren. Er is wel een focus verschuiving gaande lijkt het, en als het muntje dan voor je de verkeerde kant opvalt snap ik dat je wel een wat minder jaar hebt.

Kwa dance act heb ik om mij to see list ook niet veel staan, alleen Paul Kalkbrenner (mja daar ga ik Muse wss ook niet voor laten schieten), Cassius en Chase & Status. Kwa nacht programma trekt alleen Tiga, Rødhåd en Collabs in mindere maten me, maar ook niet zo geweldig als toen bijv. Richie Hawtin of Marcel Dettmann, Boys Noize etc. stonden. Zo'n Benny Rodrigues en De Sluwe Vos is ook wel ok, maar die kan ik ook om de zoveel weken hier om de hoek zien bij wijze van spreken :P.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 09:14:32 #74
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_163595863
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 08:56 schreef indiaantje89 het volgende:
Toch snap ik wel marksi wel. Ik ben ook meer een bandjes mens, maar sommige jaren vind ik het best vaak jammer dat er tijdens een leuk bandje ook een leuke dance act staat. Dat heb ik dit jaar beduidend minder dan andere jaren. Er is wel een focus verschuiving gaande lijkt het, en als het muntje dan voor je de verkeerde kant opvalt snap ik dat je wel een wat minder jaar hebt.
Ik vond het aanbod elektronisch een aantal jaar wel heel erg groot, nu schuift het blijkbaar (mij niet opgevallen verder) weer wat meer naar gitaar. verschuift gewoon altijd door de jaren heen, afhankelijk van wat beschikbaar en relevant is.
Maar het totaalbeeld boeit me niet zo heel veel, ik redeneer op LL sowieso altijd vanuit de vraag hoeveel er staat wat ik wel wil zien . En dat is gelet op het enorme aanbod altijd meer dan prima. Ik snap mensen dan ook nooit die heel heftig reageren als er bands staan die ze niks vinden, who cares?
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_163595917
Ik vind LL vooral het festival van het cross-over alternatieve segment wat tussen de twee uitersten 'dance' en 'gitaar' ligt :Y Waarbij de 2 uitersten er best mogen zijn, maar dat wat er tussen zit vaak het meest interessant is. En idd, de nadruk verschuift met de jaren steeds heen en weer, net zoals dat in het relevante aanbod gebeurt. Een tijd lang hadden vooral de dance-liefhebbers veel keuze, daarvoor meer de gitaar-liefhebbers, en nu weer terug naar dat laatste. Althans, in nuance, want alles blijft altijd veelvuldig aanwezig volgens mij :D :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')