quote:Operafront vecht als een leeuw om de opera ook in de 21e eeuw levend te houden en met Traviata Remixed is die slag wat ons betreft definitief gewonnen. Onder leiding van regisseuse Lotte de Beer krijgt het meesterwerk van Verdi een zinneprikkelende make-over met onder meer een live-dj en nieuwe arrangementen van componist Moritz Eggert. Aan het taboedoorbrekende verhaal zelf hoefde niet al te veel gesleuteld te worden, want de lotgevallen van de fatalistisch feestende nachtvlinder Violetta zijn nog even actueel als toen de opera in 1853 in premičre ging. Niet te missen, zeker als je weet dat naast Ernst Daniël Smid en de Australische sopraan Alexandra Flood ook het publiek een belangrijke bijrol speelt op dit operafeest.
La Traviata. Van Verdi. Met een beat eronder.quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:31 schreef indiaantje89 het volgende:
Geen idee,
Ik heb het stukje net al 3x gelezen en snap eigenlijk nog niet echt wat het is.
"vecht als een leeuw"quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:33 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
La Traviata. Van Verdi. Met een beat eronder.
Top van het affiche is ook gewoon erg sterk en Lowlands heeft dat prima gedaan. Alleen jammer dat voor mij persoonlijk het allemaal niet zo aanspreekt. Te veel gitaren en de headliners die in mijn straatje passen, vallen me toevallig allemaal weer net wat tegen dit jaar. Een Disclosure, Cassius, Anderson Paak en Paul Kalkbrenner zijn qua grootte mooie boekingen in een segment waar ik normalitair blij van word, helaas gewoon net wat minder mijn smaak. En dan is het wel ff slikken dat er vorig jaar 25 tot 30 acts in het top/middensegment zaten waar ik enthousiast van werd en nu blijf ik hangen op Chase & Status (met amper nieuw werk), Travis Scott en Kaytranada.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:47 schreef indiaantje89 het volgende:
De laatste lichtingen zijn idd wel wat minder. Maar toch zit er iedere keer wel weer wat leuks bij voor mij. En dat maakt het totaal plaatje best in orde. Vast niet de beste Lowlands ooit, maar ga me meer dan prima vermaken dit jaar. Vind de top van het affiche wel heel erg sterk dit jaar.
Dat is wel zonde ja.. Hopelijk komen er nog een paar hele interessante kleinere namen voor je bij. Voor mij is dat net andersom. Vorig jaar was het voor mijn smaak mager en vrees dat ik nu zeker de helft van de dingen die ik wil zien ga missen..quote:Op donderdag 7 juli 2016 15:54 schreef marksi het volgende:
[..]
Top van het affiche is ook gewoon erg sterk en Lowlands heeft dat prima gedaan. Alleen jammer dat voor mij persoonlijk het allemaal niet zo aanspreekt. Te veel gitaren en de headliners die in mijn straatje passen, vallen me toevallig allemaal weer net wat tegen dit jaar. Een Disclosure, Cassius, Anderson Paak en Paul Kalkbrenner zijn qua grootte mooie boekingen in een segment waar ik normalitair blij van word, helaas gewoon net wat minder mijn smaak. En dan is het wel ff slikken dat er vorig jaar 25 tot 30 acts in het top/middensegment zaten waar ik enthousiast van werd en nu blijf ik hangen op Chase & Status (met amper nieuw werk), Travis Scott en Kaytranada.
zeker op een festival als lowlands. Prima als je van electronische muziek houd maar als je alleen daarvoor komt en "klaagt" over gitaren zijn er misschien betere festivals voor je te vinden.quote:Op donderdag 7 juli 2016 22:23 schreef TAV74 het volgende:
Teveel gitaren is praktisch onmogelijk wat mij betreft
Ik vond het aanbod elektronisch een aantal jaar wel heel erg groot, nu schuift het blijkbaar (mij niet opgevallen verder) weer wat meer naar gitaar. verschuift gewoon altijd door de jaren heen, afhankelijk van wat beschikbaar en relevant is.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 08:56 schreef indiaantje89 het volgende:
Toch snap ik wel marksi wel. Ik ben ook meer een bandjes mens, maar sommige jaren vind ik het best vaak jammer dat er tijdens een leuk bandje ook een leuke dance act staat. Dat heb ik dit jaar beduidend minder dan andere jaren. Er is wel een focus verschuiving gaande lijkt het, en als het muntje dan voor je de verkeerde kant opvalt snap ik dat je wel een wat minder jaar hebt.
quote:Op vrijdag 8 juli 2016 09:27 schreef indiaantje89 het volgende:
Ja dat vind ik het leuke van Lowlands ook, blijft voor mij het festival met de meeste diversiteit in een line-up.
Wil ik:
Intens wegdromen dan ga ik naar Sígur Rös
Een volwaardige rockshow zien en alles meeblčren dan ga ik naar Muse
Gaan feesten dan ga ik naar Bohemian Betrayars
Dancy beats horen dan ga ik naar LCD Soundsystem
Genieten van een Jazz band ga ik naar Kamasai Washington
een vette hip hop acts zien dan ga je naar Anderson .Paak
etc.
Dan zie je het wel iets te nauw hoor en val je erg over 1 woord. Electronisch zeker (en dan ook nog zo goed als het hele spectrum), maar nog wel meer hip-hop en ook ska, brass, pop, soul, singer/songwriter kunnen me goed bekoren. En daar mag dus best op zijn tijd een gitaar bij te pas komen. Dus genoeg om elk jaar weer van te smullen op Lowlands. Dit jaar is in die genres ook best veel geboekt alleen net wat minder op mijn lijf geschreven. Maar alleen al om de sfeer is er absoluut geen beter festival dan Lowlands te vinden hoorquote:Op vrijdag 8 juli 2016 00:33 schreef alopio het volgende:
[..]
zeker op een festival als lowlands. Prima als je van electronische muziek houd maar als je alleen daarvoor komt en "klaagt" over gitaren zijn er misschien betere festivals voor je te vinden.
Dat is ook zo mooi. Nog steeds zo tof om terug te denken aan hoeveel vette dingen ik heb ontdekt op dat vlak op Lowlands (the xx, hot chip, fat freddy's drop).quote:Op vrijdag 8 juli 2016 09:17 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik vind LL vooral het festival van het cross-over alternatieve segment wat tussen de twee uitersten 'dance' en 'gitaar' ligt![]()
Kreeg ook een push-bericht ja, zal wel een test geweest zijnquote:Op maandag 11 juli 2016 15:38 schreef indiaantje89 het volgende:
Krijgen jullie ook Breaking news binnen via de App van vorig jaar?
Niet dat er breaking news in staat
quote:DOE EEN HAKA OP LOWLANDS
Nee, dyslectische gabbers, Haka is de imponerende ceremoniële dans uit Oceanië, die vooral beroemd gemaakt werd door het Nieuw-Zeelandse rugbyteam de All-Blacks. Haka betekent letterlijk ‘dans’, waarmee de Maori een verhaal, intentie of emotie uitbeelden op bijzondere gelegenheden; van bruiloften en begrafenissen tot oorlog en sportwedstrijden.
Vergis je niet: een Haka is geen lollig gechoreografeerde pants-off dance-off, maar dient met alle respect en waardigheid uitgevoerd te worden. No worries, dat leer je tijdens onze traditionele massadansworkshop in Bravo op vrijdagochtend en het dagelijkse Hakaspreekuur op het Theaterplein snel genoeg. Durf jij het aan? Meld je dan aan met een groep van acht tot twaalf personen om op vrijdag-, zaterdag- en zondagavond je eigen Haka te tonen op het grootse Theaterplein op Planet Paradise. En de groep die op zondag de finale wint, kan meteen doorlopen naar Heineken om hun Haka op het podium te dansen als voorprogramma van de slotact! Ka mate! Ka mate! Ka ora! Ka ora!
Haka Dansworkshop: Bravo, vrijdag 11:30 uur
Aanmelden + Hakaspreekuur: Theaterplein, dagelijks 14:30-15:30 uur
Hakawedstrijden: Theaterplein, dagelijks 19:30-20:00 uur
Winnaar Haka; Heineken, zondag 22:45 - 22:50 uur
Ik hoop toch dat tegen die tijd de hype wel weer weg istwitter:3voor12 twitterde op dinsdag 12-07-2016 om 16:22:203voor12 Radio is op zoek naar #Pokémon Trainers op de festivalweides! Ga jij Pokémon vangen op #LL16, #Pukkelpop of #Zwartecross? DM ons! reageer retweet
Als ik moet kiezen tussen Muse kijken en een Zapdos vangen, fuck Muse dan.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 16:30 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik hoop toch dat tegen die tijd de hype wel weer weg istwitter:3voor12 twitterde op dinsdag 12-07-2016 om 16:22:203voor12 Radio is op zoek naar #Pokémon Trainers op de festivalweides! Ga jij Pokémon vangen op #LL16, #Pukkelpop of #Zwartecross? DM ons! reageer retweet
.
de eersten die ik dit zie doen sla ik de gsm uit de klauwen.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 16:30 schreef indiaantje89 het volgende:
.
Doe je toch niet.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 18:31 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
de eersten die ik dit zie doen sla ik de gsm uit de klauwen.
Niet dat ik me daarmee bezig ga houden gezien de bizarre line-up maar als ik iemand de telefoon van een vriend uit de handen zie slaan dan denk ik niet dat diegene daar goed vanaf komtquote:Op dinsdag 12 juli 2016 18:31 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
de eersten die ik dit zie doen sla ik de gsm uit de klauwen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |