abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 juni 2016 @ 23:25:18 #1
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_163403337




Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 29 juni 2016 @ 23:27:19 #2
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_163403385
En mijn laatste post uit het vorige topic was een reactie voor Ticootje.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 23:24 schreef livelink het volgende:

[..]

Maakt niet uit dat school jou niet zo lief vindt. Ik hoop dat de ballen de goede kant op zullen rollen voor jullie. Succes en sterkte, want het is natuurlijk ook wel een lange periode van onzekerheid op deze manier.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_163406483
Gister ook de schoolresultaten: Lezen behalen we eigenlijk geen vooruitgang, E scores met DTM, begrijpend lezen D... Alleen rekenen gaat wel aardig.
Al met al zien we ook gewoon in de resultaten dat wat we al een jaar roepen, Jen komt ook gewoon niet mee.
School wilde nu wel de procedure gaan starten om haar te bespreken in het OT, naar mijn idee ongeveer een jaar te laat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 30 juni 2016 @ 10:02:26 #4
11682 Moonah
Jolie femme
pi_163406574
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 09:56 schreef Ticootje het volgende:

School wilde nu wel de procedure gaan starten om haar te bespreken in het OT, naar mijn idee ongeveer een jaar te laat.
Dat denk ik ook.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 30 juni 2016 @ 10:10:08 #5
11682 Moonah
Jolie femme
pi_163406698
Wij gaan trouwens toch weer richting arrangement. Gisteren gesprek op school gehad waarin de juffen aangaven dit nu te willen aanvragen. Thies is in zijn spel en in andere vrije situaties zo star en inflexibel. Hij heeft daar echt meer begeleiding bij nodig. Nu frustreert het hem én zijn vriendenclubje regelmatig op een dusdanige manier dat het van alle partijen te veel energie gaat vergen. Over twee weken overleg met het samenwerkingsverband. Ik hoop op observatie en regelmatige coaching in vrije situaties.

Overigens vroegen ze me gisteren op de man af of ik hem liever nog op het SO had willen zien. Mijn antwoord was ja. Ik ben er echt van overtuigd dat Thies daar ihkv passend onderwijs is wegbezuinigd. We zijn de twee jaar dat hij nu op het regulier zit alleen maar bezig met zijn sociaal emotionele ontwikkeling. Ook zijn toetsen houden niet over, hoewel hij een bovengemiddeld IQ heeft. Maar goed, dat vind ik nog niet eens zo'n punt. Ik geloof zeker dat als hij zich veilig en op zijn gemak voelt in de groep dat er dan heus wel uitkomt wat er in zit.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_163406779
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 10:10 schreef Moonah het volgende:
Wij gaan trouwens toch weer richting arrangement. Gisteren gesprek op school gehad waarin de juffen aangaven dit nu te willen aanvragen. Thies is in zijn spel en in andere vrije situaties zo star en inflexibel. Hij heeft daar echt meer begeleiding bij nodig. Nu frustreert het hem én zijn vriendenclubje regelmatig op een dusdanige manier dat het van alle partijen te veel energie gaat vergen. Over twee weken overleg met het samenwerkingsverband. Ik hoop op observatie en regelmatige coaching in vrije situaties.

Overigens vroegen ze me gisteren op de man af of ik hem liever nog op het SO had willen zien. Mijn antwoord was ja. Ik ben er echt van overtuigd dat Thies daar ihkv passend onderwijs is wegbezuinigd. We zijn de twee jaar dat hij nu op het regulier zit alleen maar bezig met zijn sociaal emotionele ontwikkeling. Ook zijn toetsen houden niet over, hoewel hij een bovengemiddeld IQ heeft. Maar goed, dat vind ik nog niet eens zo'n punt. Ik geloof zeker dat als hij zich veilig en op zijn gemak voelt in de groep dat er dan heus wel uitkomt wat er in zit.
Maar dan is er wel gewoon een zak geld nodig om hem daarmee te helpen... Eigenlijk als je nu dus al 2 jaar loopt te klootviolen op het reguliere onderwijs, had dat toch al lang in werking gezet moeten worden?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 30 juni 2016 @ 10:24:09 #7
11682 Moonah
Jolie femme
pi_163406921
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 10:15 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar dan is er wel gewoon een zak geld nodig om hem daarmee te helpen... Eigenlijk als je nu dus al 2 jaar loopt te klootviolen op het reguliere onderwijs, had dat toch al lang in werking gezet moeten worden?
Ja.....
Al moet ik zeggen dat het vorig jaar rustiger was. De juffen benoemen het als dat 'de veerkracht op is'. Ik snap wel wat ze bedoelen en waarom er nu pas weer naar hulp wordt gezocht.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_163407436
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 09:56 schreef Ticootje het volgende:
Gister ook de schoolresultaten: Lezen behalen we eigenlijk geen vooruitgang, E scores met DTM, begrijpend lezen D... Alleen rekenen gaat wel aardig.
Al met al zien we ook gewoon in de resultaten dat wat we al een jaar roepen, Jen komt ook gewoon niet mee.
School wilde nu wel de procedure gaan starten om haar te bespreken in het OT, naar mijn idee ongeveer een jaar te laat.
Wat zonde dat school er zo lang over gedaan heeft om zover te komen... vooral omdat jullie het ook al eerder aangaven.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 10:24 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ja.....
Al moet ik zeggen dat het vorig jaar rustiger was. De juffen benoemen het als dat 'de veerkracht op is'. Ik snap wel wat ze bedoelen en waarom er nu pas weer naar hulp wordt gezocht.
En toch best zonde dat hij eigenlijk een beetje tussen de wal en het schip valt nu met dat passend onderwijs... Succes!

M. gaf van de week aan dat ze aan vakantie toe is, moe en ook aan het snotteren nu.
Ze is echt aan het afstrepen. Spreekbeurt nog en dan kan dat ook afgestreept, morgen.
Dan nog 2 weken... volgens mij weten we ergens volgende week hoe de nieuwe klas eruit gaat zien en wie de leerkracht wordt .
Ben benieuwd. Ze hebben de rapporten al gehad, 10 minuten gesprekken zijn geweest. Huidige leerkracht van M heeft wel gezegd hoe ze het graag zou zien volgend jaar, maar altijd afwachten hoe de nieuwe leerkracht erover denkt, ze adviseerde om zeker in het begin weer even goed de vinger aan de pols te houden. Hebben we afgelopen jaren ook geprobeerd en dat werkt wel goed naar mijn idee.

[ Bericht 12% gewijzigd door Nijna op 30-06-2016 11:00:18 ]
Fake it till you make it...
  donderdag 30 juni 2016 @ 14:35:00 #9
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_163411820
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 10:24 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ja.....
Al moet ik zeggen dat het vorig jaar rustiger was. De juffen benoemen het als dat 'de veerkracht op is'. Ik snap wel wat ze bedoelen en waarom er nu pas weer naar hulp wordt gezocht.
Ik heb altijd de indruk dat hij het best heeft getroffen met de juffen. Dat ze er altijd heel erg hun best voor doen om er het beste van te maken. Misschien niet altijd vlekkeloos, maar toch tenminste met enige passie voor 'hun' kinderen. Dit vind ik ook weer heel goed uitgedrukt en er spreekt de nodige ervaring uit.
  donderdag 30 juni 2016 @ 21:45:05 #10
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_163420765
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 10:10 schreef Moonah het volgende:
Wij gaan trouwens toch weer richting arrangement. Gisteren gesprek op school gehad waarin de juffen aangaven dit nu te willen aanvragen. Thies is in zijn spel en in andere vrije situaties zo star en inflexibel. Hij heeft daar echt meer begeleiding bij nodig. Nu frustreert het hem én zijn vriendenclubje regelmatig op een dusdanige manier dat het van alle partijen te veel energie gaat vergen. Over twee weken overleg met het samenwerkingsverband. Ik hoop op observatie en regelmatige coaching in vrije situaties.

Overigens vroegen ze me gisteren op de man af of ik hem liever nog op het SO had willen zien. Mijn antwoord was ja. Ik ben er echt van overtuigd dat Thies daar ihkv passend onderwijs is wegbezuinigd. We zijn de twee jaar dat hij nu op het regulier zit alleen maar bezig met zijn sociaal emotionele ontwikkeling. Ook zijn toetsen houden niet over, hoewel hij een bovengemiddeld IQ heeft. Maar goed, dat vind ik nog niet eens zo'n punt. Ik geloof zeker dat als hij zich veilig en op zijn gemak voelt in de groep dat er dan heus wel uitkomt wat er in zit.
Ach, wat jammer dat je het gevoel hebt dat hij nu niet op de plek is waar hij eigenlijk het meeste thuishoort. En dat dat komt door bezuinigingen :{

Goed dat er nu wel actie wordt ondernomen. Ik ga er vanuit dat het arrangement in ieder geval wordt toegekend en ik hoop dat dat gaat leiden tot meer veerkracht bij iedereen. Wel fijn om te horen dat hij in ieder geval een vriendenclubje heeft en dat hij en dat vriendenclubje er nog energie in steken. Dat klinkt wel hoopgevend.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 30 juni 2016 @ 21:53:21 #11
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_163421032
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 10:53 schreef Nijna het volgende:

M. gaf van de week aan dat ze aan vakantie toe is, moe en ook aan het snotteren nu.
Ze is echt aan het afstrepen. Spreekbeurt nog en dan kan dat ook afgestreept, morgen.
Dan nog 2 weken... volgens mij weten we ergens volgende week hoe de nieuwe klas eruit gaat zien en wie de leerkracht wordt .
Ben benieuwd. Ze hebben de rapporten al gehad, 10 minuten gesprekken zijn geweest. Huidige leerkracht van M heeft wel gezegd hoe ze het graag zou zien volgend jaar, maar altijd afwachten hoe de nieuwe leerkracht erover denkt, ze adviseerde om zeker in het begin weer even goed de vinger aan de pols te houden. Hebben we afgelopen jaren ook geprobeerd en dat werkt wel goed naar mijn idee.
Eind van het jaar moeheid. Zo herkenbaar. Niet alleen bij de kinderen, maar ook bij de ouders en bij de leerkrachten.
Klinkt wel alsof de school goed bezig is met M., Nijna.

J. heeft woensdag zijn laatste schooldag en maandag is het afscheid. Hij ziet er erg tegenop. Sowieso ziet hij altijd tegen de zomervakantie op en nu komt dat afscheid er ook nog bij. Zo definitief. En er gaat uiteindelijk niemand van zijn klas naar zijn nieuwe school. Ze gaan massaal naar de school waar J. op de open dag helemaal op afgeknapt was.Ik was bang dat hij om die reden toch uiteindelijk spijt zou krijgen van zijn keuze, maar hij staat er zelf nog steeds helemaal achter.
Dat was op die open dag haat op het eerste gezicht tussen hem en die school. Terwijl al zijn vriendjes dus wel enthousiast waren. Maar J. volgt zoals altijd zijn gevoel en laten we hopen dat dat goed uit gaat pakken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_163421650
Ik vind dat best knap, dat ie zo op zijn eigen gevoel kan vertrouwen.

En verder shit zeg, dat passend onderwijs en de kinderen die daar niet in passen :(
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_163422088
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 21:53 schreef livelink het volgende:

[..]

Eind van het jaar moeheid. Zo herkenbaar. Niet alleen bij de kinderen, maar ook bij de ouders en bij de leerkrachten.
Klinkt wel alsof de school goed bezig is met M., Nijna.
Tot nu toe denk ik dat het we best getroffen hebben met school en de leerkrachten :).

quote:
J. heeft woensdag zijn laatste schooldag en maandag is het afscheid. Hij ziet er erg tegenop. Sowieso ziet hij altijd tegen de zomervakantie op en nu komt dat afscheid er ook nog bij. Zo definitief. En er gaat uiteindelijk niemand van zijn klas naar zijn nieuwe school. Ze gaan massaal naar de school waar J. op de open dag helemaal op afgeknapt was.Ik was bang dat hij om die reden toch uiteindelijk spijt zou krijgen van zijn keuze, maar hij staat er zelf nog steeds helemaal achter.
Dat was op die open dag haat op het eerste gezicht tussen hem en die school. Terwijl al zijn vriendjes dus wel enthousiast waren. Maar J. volgt zoals altijd zijn gevoel en laten we hopen dat dat goed uit gaat pakken.
Wel mooi dat hij op zijn gevoel afgaat en nog steeds achter zijn keuze staat. Ik hoop mee dat het goed uit gaat pakken!
Fake it till you make it...
  vrijdag 1 juli 2016 @ 22:33:00 #14
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_163447022
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 10:10 schreef Moonah het volgende:
Wij gaan trouwens toch weer richting arrangement. Gisteren gesprek op school gehad waarin de juffen aangaven dit nu te willen aanvragen. Thies is in zijn spel en in andere vrije situaties zo star en inflexibel. Hij heeft daar echt meer begeleiding bij nodig. Nu frustreert het hem én zijn vriendenclubje regelmatig op een dusdanige manier dat het van alle partijen te veel energie gaat vergen. Over twee weken overleg met het samenwerkingsverband. Ik hoop op observatie en regelmatige coaching in vrije situaties.
Succes, Moonah! Wel fijn dat jullie zaken goed kunnen overleggen, ik krijg er ook een heel positief gevoel bij steeds over die juffen.

Lady_wrb, ik was nog benieuwd of L. geslaagd is!

[ Bericht 0% gewijzigd door trui op 01-07-2016 22:40:10 ]
in de haak.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 22:51:29 #15
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_163447777
Hoe verwacht je dat dan concreet moonah? Dat de ABers in komen vliegen als er pauze is?
Prrrrr
pi_163453995
Wederom een gesprek gehad op school, nu willen ze dat we hem laten testen op Asperger..
Ik vind het vrij lastig, hij is 4 en heeft inderdaad wat eigenaardigheden, maar ik vind het niet 'verontrustend'of raar.. wellicht omdat het mijn eigen kind is en ik niet objectief kan zijn o.i.d.
Ik dacht dat geen oogcontact maken en slecht inlevingsgevoel typerend waren.. maar hij is dol op contact, kijkt ons recht aan, luistert, en kan zich ontzettend goed inleven..
Zij vindt dat hij ouwelijk praat, en teveel op momenten dat hij zou moeten luisteren, hij kan niet stil zitten volgens haar (hier best veel) wanneer lieten jullie je kindjes testen?
pi_163454090
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:33 schreef Kleurdoos het volgende:
Wederom een gesprek gehad op school, nu willen ze dat we hem laten testen op Asperger..
Ik vind het vrij lastig, hij is 4 en heeft inderdaad wat eigenaardigheden, maar ik vind het niet 'verontrustend'of raar.. wellicht omdat het mijn eigen kind is en ik niet objectief kan zijn o.i.d.
Ik dacht dat geen oogcontact maken en slecht inlevingsgevoel typerend waren.. maar hij is dol op contact, kijkt ons recht aan, luistert, en kan zich ontzettend goed inleven..
Zij vindt dat hij ouwelijk praat, en teveel op momenten dat hij zou moeten luisteren, hij kan niet stil zitten volgens haar (hier best veel) wanneer lieten jullie je kindjes testen?
Mijn oudste zoon heeft rond 7,5 jaar zijn Echte Diagnose gekregen.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 10:47:20 #18
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_163454150
Mijn zoon was bijna 8 toen hij zijn diagnose kreeg.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_163454169
Asperger is toch pas definitief te testen als ze kunnen lezen en schrijven?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zaterdag 2 juli 2016 @ 10:51:45 #20
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_163454198
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 22:51 schreef mrspoeZ het volgende:
Hoe verwacht je dat dan concreet moonah? Dat de ABers in komen vliegen als er pauze is?
Dit is wel zoals arrangementen in ons samenwerkingsverband gaan, ja.
Als het arrangement wordt toegekend, dan gaat er iemand naar de school. Als de problemen zich ook of met name voordoen in de pauzemomenten dan zal diegene daar zeker bij zijn. Dat is toch niet zo raar?
Een en ander ligt natuurlijk ook aan de zwaarte van het arrangement dat wordt toegekend, maar dit soort voorbeelden zijn er zat. In ieder geval binnen ons samenwerkingsverband.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 13:22:08 #21
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_163456562
J. heeft vandaag een feestje. In de uitnodiging: "doe kleren en schoenen aan die eventueel weggegooid mogen worden". Dat komt mooi uit, want de schoenen waar hij nu al maanden in leeft vallen sowieso al bijna uit elkaar van ellende.
Komt hij net aan met zijn mooie, nieuwe schoenen die hij bijna nooit aan heeft o|O

Dus ik word boos en zeg hem dat hij die schoenen niet aan mag naar het feestje. Hij ook boos, want in zijn optiek zijn dat juist de schoenen die eventueel wel weggegooid mogen worden en vooral niet de schoenen waar hij nu al maanden in leeft.

En ik weet dat het alleen maar averechts werkt als ik boos word, maar ik kon me niet inhouden. Het escaleerde en ging uiteindelijk zo ver dat hij dan helemaal niet meer naar het feestje wou gaan. Kortom, ik zat precies op het punt waar ik niet wil zijn, namelijk het punt waar we allebei geen millimeter meer willen bewegen en we een groot risico lopen dat het hele weekend compleet verpest gaat worden of dat er een feestje van een ander kind verpest gaat worden. En dan kan ik mezelf ook wel voor mijn kop slaan, maar ik wilde tegelijkertijd ook niet toegeven.

Gelukkig bedacht ik me opeens dat hij ook nog een paar gymschoenen heeft die hij nooit aan wil doen. Hij moet ze meenemen naar de gym, dus hij neemt ze ook altijd braaf mee, maar gymt vervolgens gewoon op blote voeten. Die schoenen zijn ook gloednieuw, maar de kans dat hij die ooit gaat dragen is nihil. Dus ik heb hem voorgesteld dat hij die schoenen dan aan zou doen naar het feestje. Dat vond hij ook een goed idee. Weekend en feestje zijn gered en ik realiseer me weer eens te meer hoe star hij is in sommige dingen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_163456633
Hahaha, de interpretatie van "mogen weggegooid worden" is dan inderdaad even nogal plooibaar. Mooi opgelost!
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 15:37:10 #23
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_163459526
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:51 schreef livelink het volgende:

[..]

Dit is wel zoals arrangementen in ons samenwerkingsverband gaan, ja.
Als het arrangement wordt toegekend, dan gaat er iemand naar de school. Als de problemen zich ook of met name voordoen in de pauzemomenten dan zal diegene daar zeker bij zijn. Dat is toch niet zo raar?
Een en ander ligt natuurlijk ook aan de zwaarte van het arrangement dat wordt toegekend, maar dit soort voorbeelden zijn er zat. In ieder geval binnen ons samenwerkingsverband.
Oh okay.
In ons swv zijn er 1,4 ABers op 9200 leerlingen. Die komen dus eigenlijk alleen om te helpen met een verwijzing naar S(B)O in orde te maken. Er is geen tijd voor iets anders...
Prrrrr
  zaterdag 2 juli 2016 @ 15:39:29 #24
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_163459581
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 15:37 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Oh okay.
In ons swv zijn er 1,4 ABers op 9200 leerlingen. Die komen dus eigenlijk alleen om te helpen met een verwijzing naar S(B)O in orde te maken. Er is geen tijd voor iets anders...
Ik had al wel eens begrepen dat er grote verschillen zaten tussen samenwerkingsverbanden. Ons swv schijnt ook rijk te zijn in vergelijking met andere samenwerkingsverbanden. Maar dit klinkt wel heel karig.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 20:24:53 #25
11682 Moonah
Jolie femme
pi_163466240
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 13:22 schreef livelink het volgende:
Weekend en feestje zijn gered en ik realiseer me weer eens te meer hoe star hij is in sommige dingen.
Well done!
En toch vind ik het ook wel een soort van 'mooi', dat J het zo opvatte. :o
Hoe staat het nu met je stressniveau Livelink? Niet zozeer nav. dit voorval, maar wat je laatst vertelde, je kop in het zand?
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 15:37 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Oh okay.
In ons swv zijn er 1,4 ABers op 9200 leerlingen. Die komen dus eigenlijk alleen om te helpen met een verwijzing naar S(B)O in orde te maken. Er is geen tijd voor iets anders...
Dat is toch wel erg karig. En ook absoluut niet hoe passend onderwijs bedoeld is.
Ik verwacht idd dat er tijdens gymles, of in een pauze een AB'er komt observeren ja.... En inmiddels ben ik zover dat als dat niet gaat gebeuren, ik zelf iemand ga inhuren.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 20:27:37 #26
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163466316
Nou, ik denk dat dat ook hier echt niet op die manier kan. Hoelang moeten ze passend onderwijs een kans geven?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 20:46:28 #27
11682 Moonah
Jolie femme
pi_163466864
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 20:27 schreef Ticootje het volgende:
Nou, ik denk dat dat ook hier echt niet op die manier kan. Hoelang moeten ze passend onderwijs een kans geven?
Bedoel jij dat het niet kan dat er iemand tijdens die momenten komt observeren/coachen?
Ik zou het nl absurd vinden als dat niet kan. Ik ga dan heel boos worden...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 21:38:46 #28
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163468770
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 20:46 schreef Moonah het volgende:

[..]

Bedoel jij dat het niet kan dat er iemand tijdens die momenten komt observeren/coachen?
Ik zou het nl absurd vinden als dat niet kan. Ik ga dan heel boos worden...
Ja ik denk idd dat daar gewoon de mensen niet voor zijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 3 juli 2016 @ 10:19:58 #29
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_163479437
Bij ons kon dat wel hoor. Heel prettig, en dat is toch ook waar die mensen voor ingeroepen kunnen worden?
in de haak.
  zondag 3 juli 2016 @ 10:25:29 #30
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_163479524
En het hoeven ook helemaal geen AB'ers te zijn die in dienst zijn bij het samenwerkingsverband. Een school kan in ons samenwerkingsverband een arrangement aanvragen bij een particuliere zorgverlener. De rekening gaat dan naar het samenwerkingsverband als dat arrangement is toegekend.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 3 juli 2016 @ 11:05:52 #31
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_163480184
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:33 schreef Kleurdoos het volgende:
Wederom een gesprek gehad op school, nu willen ze dat we hem laten testen op Asperger..
Ik vind het vrij lastig, hij is 4 en heeft inderdaad wat eigenaardigheden, maar ik vind het niet 'verontrustend'of raar.. wellicht omdat het mijn eigen kind is en ik niet objectief kan zijn o.i.d.
Ik dacht dat geen oogcontact maken en slecht inlevingsgevoel typerend waren.. maar hij is dol op contact, kijkt ons recht aan, luistert, en kan zich ontzettend goed inleven..
Zij vindt dat hij ouwelijk praat, en teveel op momenten dat hij zou moeten luisteren, hij kan niet stil zitten volgens haar (hier best veel) wanneer lieten jullie je kindjes testen?
Ik lees er geen bijzondere dingen in. Ja, dat hij waarschijnlijk erg slim is, een enorme woordenschat heeft? Mijn kinderen zouden alledrie Asperger hebben als ik het lijstje van die school zo hoor.
  zondag 3 juli 2016 @ 13:18:58 #32
11682 Moonah
Jolie femme
pi_163482593
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 10:19 schreef trui het volgende:
Bij ons kon dat wel hoor. Heel prettig, en dat is toch ook waar die mensen voor ingeroepen kunnen worden?
Ja precies! Dát is nou juist het hele idee achter passend onderwijs. De expertise uit het SO wordt indien nodig ingezet in het regulier.
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 20:24 schreef Moonah het volgende:
En inmiddels ben ik zover dat als dat niet gaat gebeuren, ik zelf iemand ga inhuren.
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 10:25 schreef livelink het volgende:
En het hoeven ook helemaal geen AB'ers te zijn die in dienst zijn bij het samenwerkingsverband. Een school kan in ons samenwerkingsverband een arrangement aanvragen bij een particuliere zorgverlener. De rekening gaat dan naar het samenwerkingsverband als dat arrangement is toegekend.
Ah kijk, dat zou dus ook nog eens kunnen. Tnx!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 3 juli 2016 @ 16:35:04 #33
1762 YPPY
Yppiaans
pi_163487880
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 13:18 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ja precies! Dát is nou juist het hele idee achter passend onderwijs. De expertise uit het SO wordt indien nodig ingezet in het regulier.

[..]


[..]

Ah kijk, dat zou dus ook nog eens kunnen. Tnx!
Bij ons op school kan dat ook. Er lopen allerlei onderwijsassistenten, begeleiders, externen en nog wat rond. Sommigen in dienst van het swv, anderen van een zorgaanbieder. De ene bijna fulltime, de ander een uur per week. Er is geld voor, zeker met de voorgeschiedenis van jouw zoon moet dat niet zo moeilijk te regelen zijn.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 3 juli 2016 @ 17:10:31 #34
386633 Adnap
I love Life !
pi_163488802
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:33 schreef Kleurdoos het volgende:
Wederom een gesprek gehad op school, nu willen ze dat we hem laten testen op Asperger..
Ik vind het vrij lastig, hij is 4 en heeft inderdaad wat eigenaardigheden, maar ik vind het niet 'verontrustend'of raar.. wellicht omdat het mijn eigen kind is en ik niet objectief kan zijn o.i.d.
Ik dacht dat geen oogcontact maken en slecht inlevingsgevoel typerend waren.. maar hij is dol op contact, kijkt ons recht aan, luistert, en kan zich ontzettend goed inleven..
Zij vindt dat hij ouwelijk praat, en teveel op momenten dat hij zou moeten luisteren, hij kan niet stil zitten volgens haar (hier best veel) wanneer lieten jullie je kindjes testen?
Kind hier werd er ook van verdacht. Die bleek 'alleen maar' mega slim. Daar horen deze eigenaardigheden nl ook bij.
Hij is getest toen hij 8 was. Ik zou nog ff wachten.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  zondag 3 juli 2016 @ 19:35:09 #35
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_163491949
Aspergers zijn niet in te delen. De diagnose wordt meestal gesteld op basis van bizarre manieren van contact maken, een gemis in begrijpen van andermans gevoel en een grote discrepantie tussen verbaal en performaal niveau. Kan helemaal nog niet op 4jarige leeftijd.
Prrrrr
  zondag 3 juli 2016 @ 19:37:04 #36
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_163492003
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 16:35 schreef YPPY het volgende:

[..]

Bij ons op school kan dat ook. Er lopen allerlei onderwijsassistenten, begeleiders, externen en nog wat rond. Sommigen in dienst van het swv, anderen van een zorgaanbieder. De ene bijna fulltime, de ander een uur per week. Er is geld voor, zeker met de voorgeschiedenis van jouw zoon moet dat niet zo moeilijk te regelen zijn.
Heerlijk als die mogelijkheden er zijn. Ik ben momenteel druk bezig met het uitzoeken van wat er wel of niet al is binnen ons SWV omdat ik een idee heb waarmee die moeilijkheden wellicht op te lossen zijn. Bij ons is de situatie écht zoals ik eerder schetste ...
Prrrrr
pi_163496716
M. had haar spreekbeurt vorige week, ze hield niet meer op met praten vertelde juf ;).
Wel leuk om te horen dat ze dat op school ook kan, gniffel ;).
Laatst in de auto was het net zo'n plaat die bleef hangen over eenhoorns... en zusjelief verkondigde dat ze het even niet wilde horen. Dat maakte niet uit, M. bleef onverstoorbaar doorgaan.
Fake it till you make it...
pi_163497182
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:33 schreef Kleurdoos het volgende:
Wederom een gesprek gehad op school, nu willen ze dat we hem laten testen op Asperger..
Ik vind het vrij lastig, hij is 4 en heeft inderdaad wat eigenaardigheden, maar ik vind het niet 'verontrustend'of raar.. wellicht omdat het mijn eigen kind is en ik niet objectief kan zijn o.i.d.
Ik dacht dat geen oogcontact maken en slecht inlevingsgevoel typerend waren.. maar hij is dol op contact, kijkt ons recht aan, luistert, en kan zich ontzettend goed inleven..
Zij vindt dat hij ouwelijk praat, en teveel op momenten dat hij zou moeten luisteren, hij kan niet stil zitten volgens haar (hier best veel) wanneer lieten jullie je kindjes testen?
wil je hem zelf ook laten testen? Uiteindelijk bepaal je dat zelf, niet de school.
Zit hij verder sociaal goed op zijn plek daar? Heeft hij een goede klik met de juf? Heb je z'n oren & ogen al nagekeken?
Gewoon wat vragen, misschien heb je er wat aan. :)
  zondag 3 juli 2016 @ 22:17:02 #39
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_163497668
Ha, herkenbaar Nijna. Ik ben er zelf een meester in geworden om wel te luisteren naar wat J. allemaal zegt, maar tegelijkertijd toch ook nog met andere dingen bezig te zijn in mijn hoofd.

Mijn oudste beschuldigt me er wel eens van dat ik niet echt naar J. luister als hij maar doorgaat en alleen maar heel erg goed doe alsof. Maar dat is echt niet zo. Gelukkig gelooft J. haar ook niet. Hij weet dat ik wel echt naar hem luister.

Wel stoer dat ze ook zo durfde te praten tijdens haar spreekbeurt trouwens. Want dat is wel echt andere koek.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 3 juli 2016 @ 23:46:25 #40
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_163500711
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 20:24 schreef Moonah het volgende:

[..]

Hoe staat het nu met je stressniveau Livelink? Niet zozeer nav. dit voorval, maar wat je laatst vertelde, je kop in het zand?

De kop in het zand is nu wel voorbij. Vakantieperiode is geregeld. De schoolboeken voor volgend jaar zijn besteld. Morgen is de afscheidsbijeenkomst op school.
Ik ben nu wel erg verdrietig en ook bang voor de toekomst. Maar tegelijkertijd weet ik dat ik er niks aan kan veranderen en alleen maar kan hopen dat het allemaal net zo goed zal komen als op zijn huidige school. Dat ze hem ook op zijn nieuwe school keer op keer een nieuwe kans willen geven als het minder gaat. Ik heb vrijdagavond een gesprek gehad met de zorgcoordinator van zijn nieuwe school. Dat hielp wel.

Maar ik denk dat iedereen hier wel eens verdrietig zal zijn en met enige regelmaat bang voor de toekomst.En niet alleen in dit topic, maar in heel OUD. Het is gewoon niet altijd makkelijk :*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 4 juli 2016 @ 16:16:35 #41
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163513808
Vandaag stond het bezoek aan de kinderpsychiater gepland. Compleet vergeten, gelukkig ging mn telefoon ruim van tevoren af.
Er werd flink getwijfeld, de kinderspychiater ziet wel dat het toedienen van medicatie haar kan remmen in de flink boze buien, maar omdat ze zoveel groei laat zien wat bereikt is zonder medicatie deelt hij ook de mening dat er ook nog een groot deel ligt bij school. Voorlopig gaan we dus eerst alle trajecten afwachten van TO en CTO, zonder medicatie.

Verder heb ik wel aangegeven dat ik graag zou zien dat haar intelligentie eens wordt getest, ook omdat de schoolresultaten zover achterblijven. Dan kunnen we misschien wat realistische verwachtingen vormen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 4 juli 2016 @ 18:54:26 #42
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_163517458
Klinkt goed Ticootje. Was Jen er zelf ook bij?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 4 juli 2016 @ 19:19:20 #43
11682 Moonah
Jolie femme
pi_163518066
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 23:46 schreef livelink het volgende:

[..]

De kop in het zand is nu wel voorbij. Vakantieperiode is geregeld. De schoolboeken voor volgend jaar zijn besteld. Morgen is de afscheidsbijeenkomst op school.
Ik ben nu wel erg verdrietig en ook bang voor de toekomst. Maar tegelijkertijd weet ik dat ik er niks aan kan veranderen en alleen maar kan hopen dat het allemaal net zo goed zal komen als op zijn huidige school. Dat ze hem ook op zijn nieuwe school keer op keer een nieuwe kans willen geven als het minder gaat. Ik heb vrijdagavond een gesprek gehad met de zorgcoordinator van zijn nieuwe school. Dat hielp wel.
:) En ja, al die beren op de weg.... Herkenbaar. Soms blijken ze reëel maar vaak ook zijn ze tzt verdwenen. :*

quote:
Maar ik denk dat iedereen hier wel eens verdrietig zal zijn en met enige regelmaat bang voor de toekomst.En niet alleen in dit topic, maar in heel OUD. Het is gewoon niet altijd makkelijk :*
Ik weet nog toen ik babymoeder was, dat iemand zei: "Kleine kinderen kleine zorgen, grote kinderen grote zorgen." Ik kan het alleen maar beamen...

Tico, dat klinkt niet verkeerd. Toch?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 4 juli 2016 @ 20:56:23 #44
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163520352
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 18:54 schreef livelink het volgende:
Klinkt goed Ticootje. Was Jen er zelf ook bij?
Eventjes. Maar een grotemensen gesprek verveelt al snel, en nafat ze haar waterfles had afgelikt mocht ze wel gaan spelen. :')
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 16:27:33 #45
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163537117
En weer terug bij af, school heeft aangegeven dat ze Jen gaan bespreken in OT, dus nu gaat de CTO wachten op school...

Tot zover de weg dat je langs school kan als ouder.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_163537660
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:33 schreef Kleurdoos het volgende:
Wederom een gesprek gehad op school, nu willen ze dat we hem laten testen op Asperger..
Ik vind het vrij lastig, hij is 4 en heeft inderdaad wat eigenaardigheden, maar ik vind het niet 'verontrustend'of raar.. wellicht omdat het mijn eigen kind is en ik niet objectief kan zijn o.i.d.
Ik dacht dat geen oogcontact maken en slecht inlevingsgevoel typerend waren.. maar hij is dol op contact, kijkt ons recht aan, luistert, en kan zich ontzettend goed inleven..
Zij vindt dat hij ouwelijk praat, en teveel op momenten dat hij zou moeten luisteren, hij kan niet stil zitten volgens haar (hier best veel) wanneer lieten jullie je kindjes testen?
Mag ik vragen wat zijn eigenaardigheden zijn? Wat ik hier lees heb ik precies zo met mijn nu 5 jarige. De juf begon ook over laten testen. Maar gaf aan dat dat pas in groep 3/4 kon. Ze heb ook enorme concentratieproblemen. Dat wil zeggen bij de dingen die ze niet of half leuk vind. Begint ergens heel ijverig aan maar verliest dan haar concentratie of zin in datgene wat ze doet.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 16:57:54 #47
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163537959
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 16:35 schreef YPPY het volgende:

[..]

Bij ons op school kan dat ook. Er lopen allerlei onderwijsassistenten, begeleiders, externen en nog wat rond. Sommigen in dienst van het swv, anderen van een zorgaanbieder. De ene bijna fulltime, de ander een uur per week. Er is geld voor, zeker met de voorgeschiedenis van jouw zoon moet dat niet zo moeilijk te regelen zijn.
Wat doen onderwijsassistenten nu eigenlijk? Hier is het bv gewoon een moeder van... Die tevens het werk overneemt als de juf ziek is.

Ik vind dat een beetje raar zeg maar. Zeker omdat er opeens van de kinderen wordt verwacht dat ze haar aanspreken met juf, terwijl ze dat gewoon niet is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 17:00:41 #48
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163538081
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:33 schreef Kleurdoos het volgende:
Wederom een gesprek gehad op school, nu willen ze dat we hem laten testen op Asperger..
Ik vind het vrij lastig, hij is 4 en heeft inderdaad wat eigenaardigheden, maar ik vind het niet 'verontrustend'of raar.. wellicht omdat het mijn eigen kind is en ik niet objectief kan zijn o.i.d.
Ik dacht dat geen oogcontact maken en slecht inlevingsgevoel typerend waren.. maar hij is dol op contact, kijkt ons recht aan, luistert, en kan zich ontzettend goed inleven..
Zij vindt dat hij ouwelijk praat, en teveel op momenten dat hij zou moeten luisteren, hij kan niet stil zitten volgens haar (hier best veel) wanneer lieten jullie je kindjes testen?
Ik vind dit dus meer klinken alsof school de diagnose al klaar heeft liggen.

Als elk kind getest moet worden wat een beetje eigenaardig is... Ik zou pas gaan zeulen als de omgeving last heeft van het gedrag en of het kind zelf vast loopt door het gedrag.
Een beetje eigenaardig en wat raar taalgebruik, tja...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_163539530
Wat opvalt bij Lex is dat hij best intens is, de wereld vergaat als hij verliest met een wedstrijdje rennen bijvoorbeeld. Hij maakt ook intensief contact, hij kan zelfs je gezicht vastpakken als hij wil dat je luistert, ook al kent hij je niet.
Hij zegt dingen als (na t maken van een legobouwwerkje) 'Moeder, kijk eens naar mijn nieuwste inspanning' :')
Het ene moment telt hij tot dertig, het volgende moment doet hij alsof hij niet eens tot 5 kan tellen. idem voor de dagen van de week, of zijn eigen leeftijd bijv (soms geeft hij aan dat hij 4 is en 5 wordt op 28 September) andere keer heel stellig 'ik ben 6' Op school dus ook. Verder zegt juf dat hij moeite heeft met stilzitten, en vlot daarna zegt ze dat hij uren intensief bezig kan zijn met een werkje..

t rapportje dat ze schreef was ook echt suggestief .. drukt m bijna een diagnose in.. Ik vind het iig lastig om ermee om te gaan op dit punt. Met haar, niet met Lex


(zoals ik al aangaf, hij maakt oogcontact, vriendjes, leeft zich in, lult tegen iedereen..en ook zijn 'kleutertoetsjes' waren allemaal A'tjes
  dinsdag 5 juli 2016 @ 18:17:41 #50
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163539740
Waarom wilt school het? Red de juf het niet zonder extra handen?

Wat willen ze met een stempel?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_163540707
De laatste post van kleurdoos is erg herkenbaar voor mij.
Toen onze nu 15 jarige zoon net op school zat.

Ook de school die toen begon met; er is iets met hem.
De intensiteit van reageren.
Het uitzonderlijk taalgebruik, sowieso een uitstekend gevoel voor taal. Ouwelijk taalgebruik.
Autodidact in het lezen vanaf 5 jaar.
Heel slim overkomen en kunnen zijn maar een moment later kunnen doen alsof hij "achterlijk" is.
Altijd hoge A scores.
Veel praten en gewoon oogcontact maken met iedereen.

Hij is met 7 bij een jeugdpsychiater geweest, ook getest op Asperger (wat hij niet heeft). Een IQ test maakte hem gemiddeld (IQ van 110 had hij toen).
Met 10 jaar weer bij een ggz psychologe geweest die na een aantal testen hem in de restbak van autisme hebben gezet (pdd-nos).

Het is een aparte, nog steeds. Iemand met een flinke gebruiksaanwijzing. Hij zit op regulier onderwijs maar ik maak me nog steeds zorgen om hem....om de toekomst.
Het is totaal anders dan met zijn broertje van 11 in ieder geval.
pi_163540862
KD, het klinkt meer alsof L een ontwikkelingsvoorsprong heeft. Leerkrachten (en anderen) denken heel vaak aan AD(H)D of ASS omdat ze de kenmerken van begaafde kinderen niet kennen.
https://ontwikkelingsvoorsprong.info/zijnsluik-2/
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_163540979
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:06 schreef lily het volgende:
De laatste post van kleurdoos is erg herkenbaar voor mij.
Toen onze nu 15 jarige zoon net op school zat.

Ook de school die toen begon met; er is iets met hem.
De intensiteit van reageren.
Het uitzonderlijk taalgebruik, sowieso een uitstekend gevoel voor taal. Ouwelijk taalgebruik.
Autodidact in het lezen vanaf 5 jaar.
Heel slim overkomen en kunnen zijn maar een moment later kunnen doen alsof hij "achterlijk" is.
Altijd hoge A scores.
Veel praten en gewoon oogcontact maken met iedereen.

Hij is met 7 bij een jeugdpsychiater geweest, ook getest op Asperger (wat hij niet heeft). Een IQ test maakte hem gemiddeld (IQ van 110 had hij toen).
Met 10 jaar weer bij een ggz psychologe geweest die na een aantal testen hem in de restbak van autisme hebben gezet (pdd-nos).

Het is een aparte, nog steeds. Iemand met een flinke gebruiksaanwijzing. Hij zit op regulier onderwijs maar ik maak me nog steeds zorgen om hem....om de toekomst.
Het is totaal anders dan met zijn broertje van 11 in ieder geval.
Ah! Nouja ik weet ook echt dat hij 'afwijkt' er is iets, maar ik herken hem gewoon niet in Asperger, autisme, ADHD etc, soms in hele lichte mate dat ik denk 'ah dat is herkenbaar, maar dan ook echt maar op 3 punten ofzo. Als ik hem vergelijk met Elin op deze leeftijd, zo'n verschil. Hij is zo ontzettend jong voor zijn leeftijd. Hij is Bizar lief, knuffelig en schattig. Hij doet me altijd denken aan Odie van garfield, beetje sullig, beetje onhandig en zo ontzettend schattig. iedereen is echt dol op hem. Hij komt met zeer fantasierijke verhalen, onsamenhangend, heeft interesse in typische jongensdingetjes (ruimte, dino's, lego) maar heeft soms opeens een fascinatie, nu bijv tornado's en dan wil hij daar alles over weten. (kan dan tot in detail alles vertellen incl moeilijke woorden) terwijl zijn broek van zijn kont zakt, in zijn neus peutert, veters los zitten.. t voegt gewoon raar :P

Hij rent op kindjes af waar hij bij in de klas zit en zegt dan opeens 'ik ken jou, je zit bij mij in de klas' en een dag laterdoet hij dat bijvoorbeeld niet en is het vanzelfsprekend voor hem .

Elin was serieuzer, wijzer, netter..kon fietsen, veters strikken etc. op deze leeftijd. Soms denk ik dat hij in mijn ogen wat afwijkt omdat Elin zoveel sneller en anders was.. maar nu de juf ook begint.. tsja
pi_163541053
Ik zou er niet teveel aandacht aan geven.
Hij klinkt als een heerlijk kind.
Zolang er geen problemen zijn bij hem...of dat hij teveek afwijkt op school zodat je het gevoel krijgt dat er problemen kunnen ontstaan....

Wat Tico hierboven zegt dus eigenlijk.
pi_163541828
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:14 schreef Twinkly het volgende:
KD, het klinkt meer alsof L een ontwikkelingsvoorsprong heeft. Leerkrachten (en anderen) denken heel vaak aan AD(H)D of ASS omdat ze de kenmerken van begaafde kinderen niet kennen.
https://ontwikkelingsvoorsprong.info/zijnsluik-2/
veel dingen zijn zeker herkenbaar, Lex maakt regels en vindt dan dat iedereen zich daar aan moet houden, op school wilde hij niet schilderen met de kleur blauw die juf had, want hij vond het 'te violet' :')
ook de intensiteit van zijn beleveniswereld weet me iedere keer te verbazen, zijn oog voor detail ook. maar het is allemaal sporadisch. Het ene moment denk je 'wat een slim ventje' volgende..vraag je je af of hij een achterstand heeft :P
pi_163542611
In verband met het te dicht op anderen gaan staan, herken je dit misschien?

Sensorische integratieproblemen komen vaak voor bij ASS maar ook bij begaafdheid.
Dat hij soms juist erg jong overkomt kan komen door een asynchrone ontwikkeling: cognitief is hij bijvoorbeeld 6,5 jaar, sociaal ook zoiets, maar emotioneel net 4 jaar.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  dinsdag 5 juli 2016 @ 20:48:36 #57
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163542750
Jen likt aan alles, of stopt het in dr mond. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_163542761
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:42 schreef Twinkly het volgende:
In verband met het te dicht op anderen gaan staan, herken je dit misschien?
[ afbeelding ]
Sensorische integratieproblemen komen vaak voor bij ASS maar ook bij begaafdheid.
Dat hij soms juist erg jong overkomt kan komen door een asynchrone ontwikkeling: cognitief is hij bijvoorbeeld 6,5 jaar, sociaal ook zoiets, maar emotioneel net 4 jaar.
nogal, hij eet een snoepje ook niet normaal maar houdt het tussen zijn vingers, het geplak en kleffe gebeuren vindt hij blijkbaar prettig.hij likt idd ook aan dingen, :') ik ga eerder al aan dat hij in de kring het enige kindje is dat wil vertellen, en dan ook vrij luid. Hij heeft ook geen enkele 'logische' angst als het om mensen gaat. Hij is wel bang dat er opeens een wervelwind komt en hem meeneemt, of een golf uit de sloot hiernaast (fantsie+) verder idd een hele uitdaging wbt motoriek :') ik ga t ff laten bezinken en ook overleggen met Exlief :)
pi_163542780
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:48 schreef Ticootje het volgende:
Jen likt aan alles, of stopt het in dr mond. :D
Blij dat mijne niet de enige is.. ook aan armen :') van andere kinderen en dat deert ze ook niet :'D
pi_163543025
N lijkt heel erg op L, die opmerkingen zouden van hem kunnen komen ("hmmm, ik weet niet of deze constructie mij wel kan houden." Over een schommel).
Maar hij is juist een prikkelvermijder. Al wordt dat wel steeds minder nu hij wat ouder wordt: hij kan nu zelf veel beter de rust zoeken en houdt nu ook veel meer van knuffelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Twinkly op 05-07-2016 21:10:10 ]
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  dinsdag 5 juli 2016 @ 21:23:51 #61
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163543456
Dat ouder worden helpt hier ook. Ze voelt nu beter aan als ze boos gaat worden en zoekt dan zelf de rust. Juist daarom ben ik zo tegen medicatie, ze groeit nog steeds enorm in gedrag. Ik zie meer heil in haar ondersteunen en begeleiden in deze groei dan haar emotie af te vlakken en de haar de mogelijkheid om emoties te leren reguleren te ontnemen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_163543989
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:04 schreef Kleurdoos het volgende:
veel dingen zijn zeker herkenbaar, Lex maakt regels en vindt dan dat iedereen zich daar aan moet houden, op school wilde hij niet schilderen met de kleur blauw die juf had, want hij vond het 'te violet' :')
ook de intensiteit van zijn beleveniswereld weet me iedere keer te verbazen, zijn oog voor detail ook. maar het is allemaal sporadisch. Het ene moment denk je 'wat een slim ventje' volgende..vraag je je af of hij een achterstand heeft :P
Bij hoogbegaafdheid komt een asynchrone ontwikkeling vaak voor. Als je hem echt wilt laten testen tzt is het misschien goed om iemand te zoeken die daar ook verstand van heeft.
(Volgens mij zijn volgens de boekjes de primaire kleuren trouwens stof voor groep 1, en de mengkleuren voor groep 2, en dan heb je het nog niet over violet. :) )
  dinsdag 5 juli 2016 @ 22:48:21 #63
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163545913
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:45 schreef poemojn het volgende:

[..]

Bij hoogbegaafdheid komt een asynchrone ontwikkeling vaak voor. Als je hem echt wilt laten testen tzt is het misschien goed om iemand te zoeken die daar ook verstand van heeft.
(Volgens mij zijn volgens de boekjes de primaire kleuren trouwens stof voor groep 1, en de mengkleuren voor groep 2, en dan heb je het nog niet over violet. :) )
Ach, tegenwoordig pakken ze zoveel op ook op filmpjes op youtube. Primaire kleuren voor groep 1 is leuk, maar misschien wat achterhaald. Hier kent de jongste gewoon alle kleuren, in het nederlands en engels.
Violet zal hij ergens gehoord hebben en gewoon hebben onthouden, ik vind dat niet heel erg bijzonder opmerkelijk. Of mijn referentiekader is kapot, dat kan ook.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_163546007
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:04 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

veel dingen zijn zeker herkenbaar, Lex maakt regels en vindt dan dat iedereen zich daar aan moet houden, op school wilde hij niet schilderen met de kleur blauw die juf had, want hij vond het 'te violet' :')
ook de intensiteit van zijn beleveniswereld weet me iedere keer te verbazen, zijn oog voor detail ook. maar het is allemaal sporadisch. Het ene moment denk je 'wat een slim ventje' volgende..vraag je je af of hij een achterstand heeft :P
Dat herken ik heel erg. Vooral die eigen regels want zo hoort het! En ook dat slimme maar soms ook 'domme' :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_163546062
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:49 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Blij dat mijne niet de enige is.. ook aan armen :') van andere kinderen en dat deert ze ook niet :'D
Z. doet vooral wangen :') en als kinderen dat vies vinden dat roept ze snel: maar ik ben een hond :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_163546690
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 22:48 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ach, tegenwoordig pakken ze zoveel op ook op filmpjes op youtube. Primaire kleuren voor groep 1 is leuk, maar misschien wat achterhaald. Hier kent de jongste gewoon alle kleuren, in het nederlands en engels.
Violet zal hij ergens gehoord hebben en gewoon hebben onthouden, ik vind dat niet heel erg bijzonder opmerkelijk. Of mijn referentiekader is kapot, dat kan ook.
dat denk ik :)
Spellen met een kleurendobbelsteen zijn meestal vanaf 3 jaar omdat kinderen dan beginnen met het leren van kleuren (gemiddeld dan).

http://www.newkidscenter.com/When-Do-Kids-Learn-Colors.html Hier staat dat de meeste kinderen 1 kleur kunnen benoemen als ze drie jaar worden.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 23:17:51 #67
1762 YPPY
Yppiaans
pi_163546707
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:57 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wat doen onderwijsassistenten nu eigenlijk? Hier is het bv gewoon een moeder van... Die tevens het werk overneemt als de juf ziek is.

Ik vind dat een beetje raar zeg maar. Zeker omdat er opeens van de kinderen wordt verwacht dat ze haar aanspreken met juf, terwijl ze dat gewoon niet is.
Bij ons zijn het mensen met een mbo opleiding of leerkrachten zonder werk die in dienst zijn van het samenwerkingsverband. Ze gaan met 1 of een paar kinderen sommen of taalwerkjes maken. De ene keer in de klas, de andere keer op de gang. Soms geven ze daarbij zelf een instructie, maar ze helpen ook weleens na instructie van de juf. Ook lezen ze voor aan de klas of zitten ze in de groep tijdens een tv programma, dat de juf met kinderen apart kan zitten.

Ze worden met juf of meneer aangesproken en doen ook mee tijdens juffendagen als ze vaak in dezelfde klas aanwezig zijn.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_163546782
We hebben trouwens ook tijdens een 'gesprekje' gehoort dat we rekening moesten houden met een slechte rekencito. Want mevrouw heeft geen tot slechte cijferkennis. Ze herkent de cijfers totaal niet. Nou ja op school. Want thuis maakt ze sommetjes. Ze heeft een groep 3/4 werkboekje gekocht van haar zakgeld :') en maakt de sommen makkelijk. Maar op school herkent ze de cijfers niet :{
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_163546906
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:16 schreef poemojn het volgende:

[..]

dat denk ik :)
Spellen met een kleurendobbelsteen zijn meestal vanaf 3 jaar omdat kinderen dan beginnen met het leren van kleuren (gemiddeld dan).

http://www.newkidscenter.com/When-Do-Kids-Learn-Colors.html Hier staat dat de meeste kinderen 1 kleur kunnen benoemen als ze drie jaar worden.
:o
Zelfs Dot kende alle primaire en secundaire kleuren op haar tweede. Wij vragen ons van M van 2 vaak af of ie niet kleurenblind is omdat ie nauwelijks iets herkent.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_163547036
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:27 schreef Vanyel het volgende:

[..]

:o
Zelfs Dot kende alle primaire en secundaire kleuren op haar tweede. Wij vragen ons van M van 2 vaak af of ie niet kleurenblind is omdat ie nauwelijks iets herkent.
maf he? Hier ook van die verschillen, oudsten kenden alle kleuren als peuter en jongste verwart nu (groep 1) sommige mengkleuren soms nog.
Maar ik zie hier bijv hetzelfde http://www.ocd.pitt.edu/Files/PDF/Foster/27758_ocd_DM_3-5.pdf 5 jaar: kan 4-8 kleuren benoemen.
En hier
quote:
At the age of two a child starts to match colors. They can give you for example a block of the same color you’re holding in your hand. As colors can be matched they still can not grasp the naming of colors yet. This starts at about the age of three years. Only then your boy or girl will name the some main colors correctly.

And it will take another one to three years to name colors accurately. It is said that a child has developed normal color naming between the age of four and six years.
Het gaat hier wel erg off-topic. Maar ik heb boekjes altijd handig gevonden om m'n verwachtingen/referentiekader realistisch te houden. :)
pi_163549942
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:27 schreef Vanyel het volgende:

[..]

:o
Zelfs Dot kende alle primaire en secundaire kleuren op haar tweede. Wij vragen ons van M van 2 vaak af of ie niet kleurenblind is omdat ie nauwelijks iets herkent.
dito met Lucy, ze wordt volgende maand 3 maar kent alle primaire kleuren en telt tot 20
  woensdag 6 juli 2016 @ 09:13:04 #72
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_163551000
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:20 schreef Kleurdoos het volgende:
Ah! Nouja ik weet ook echt dat hij 'afwijkt' er is iets, maar ik herken hem gewoon niet in Asperger, autisme, ADHD etc, soms in hele lichte mate dat ik denk 'ah dat is herkenbaar, maar dan ook echt maar op 3 punten ofzo.
Dit is heel herkenbaar! Idem voor het ouwelijke taalgebruik.
Hier inmiddels wel diagnose sensorische integratiestoornis. Zal hier eens een apart topic voor openen.
  woensdag 6 juli 2016 @ 09:18:51 #73
11682 Moonah
Jolie femme
pi_163551111
KD, ik herken erg veel in wat je over L vertelt in Thies zijn gedrag. Bijna alles eigenlijk wel.
Wij hebben er vooralsnog voor gekozen geen onderzoek te laten plegen. We zien daar voor dit moment de noodzaak niet van in. Thies heeft wel de nodige uitdagingen voor zichzelf, maar daar wordt nu ook hulp voor gezocht, zonder diagnose.

Overigens is er uit onderzoek gebleken dat kinderen met ASS wel degelijk empathisch kunnen zijn.

En verder wil ik zeggen dat een ervaren leerkracht inderdaad geen diagnose kan en mag stellen, maar dat je er wel feeling voor kunt krijgen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 6 juli 2016 @ 09:22:04 #74
11682 Moonah
Jolie femme
pi_163551162
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:27 schreef Ticootje het volgende:
En weer terug bij af, school heeft aangegeven dat ze Jen gaan bespreken in OT, dus nu gaat de CTO wachten op school...

Tot zover de weg dat je langs school kan als ouder.
:o Oooh.... wat sneaky.... Nu wel 'ineens'.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_163552066
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:14 schreef Twinkly het volgende:
KD, het klinkt meer alsof L een ontwikkelingsvoorsprong heeft. Leerkrachten (en anderen) denken heel vaak aan AD(H)D of ASS omdat ze de kenmerken van begaafde kinderen niet kennen.
https://ontwikkelingsvoorsprong.info/zijnsluik-2/
Een lurker hier.
Bedankt voor de link. Ik herken mijn oudste (bijna 6) hier zo in.
Gister uitslag iq test gehad, maar vond de link wel verhelderend.
  woensdag 6 juli 2016 @ 11:35:15 #76
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163553928
quote:
11s.gif Op woensdag 6 juli 2016 09:22 schreef Moonah het volgende:

[..]

:o Oooh.... wat sneaky.... Nu wel 'ineens'.
Precies.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_163575977
Tico, succes/sterkte met school. Ik word er bijna plaatsvervangend mopperig van. Dit hadden ze al veel eerder moeten doen... grrr
Fake it till you make it...
pi_163576103
In geen enkele schoolgids, info ding/unit van school kon ik terugvinden hoe je als ouder de IB'er kan bereiken, dus nu maar weer via de directeur een mail gestuurd, die zou worden doorgestuurd, maar ik verwacht geen antwoord meer voor de vakantie over een tijdplanning en hoe de procedure gaat lopen.

Ik blijf echt bezig en dat al het hele schooljaar, vinger aan de pols houden bij de juf hoe het gaat, 6x op gesprek geweest, in de thuissituatie hulp gehad enz enz. En dit hele jaar loop ik gewoon tegen de onwil van school / de juf aan, al vindt ze zelf absoluut van niet.

Eerst maar eens vakantie en volgend jaar maar weer van voor af aan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 7 juli 2016 @ 21:34:35 #79
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_163589001
Waarom blijft school zo moeilijk doen, Ticootje? Je hebt hen eigenlijk heel serieus genomen toen ze ineens met hun medicatieverhaal kwamen en zelf besloten de boel te escaleren.
Je hebt hulp ingeschakeld, je bent naar een psychiater geweest. Wat willen ze nu nog meer dan?

Ik begrijp dat echt niet. Het is nu aan school om op korte termijn een besluit te nemen. Willen/kunnen ze Jen op de juiste manier onderwijs bieden op hun school? Zo ja, wat is daar dan voor nodig? Gaan ze een arrangement aanvragen bij het SWV?
Zo nee, dan moeten ze het traject starten om Jen op het speciaal onderwijs te krijgen. Niks doen is geen optie meer. Dat hadden ze zelf kunnen bedenken toen ze ineens met medicatieverhaal aan kwamen zetten. Daarmee vond ik ze al heel onprofessioneel overkomen, maar dat beeld is alleen maar bevestigd. En met die onprofessionaliteit wordt jouw kind benadeeld.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 7 juli 2016 @ 21:37:33 #80
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_163589087
Nogmaals: je kunt je kind aanmelden op een so-school zonder een tlv te hebben. Die school moet dan bewijzen dat ze niet de beste school zijn voor je kind. Niet de nette manier, wel een maas in de wet.
Prrrrr
  dinsdag 26 juli 2016 @ 20:14:48 #81
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_164029161
Hier gaat het niet zo goed. De vakantie heeft nu echt toegeslagen. Hij wil niks, doet niks en wil ook helemaal niks weten van zijn nieuwe school.

Tot overmaat van ramp hebben we toch een vakantie geboekt. Manlief wilde persé weg en wilde alleen maar een zonvakantie met het vliegtuig. Tegen alle waarschuwingssignalen in mijn hoofd heb ik daarin toegestemd omwille van de lieve vrede en voor onze relatie. Maar ik ben sinds we geboekt hebben echt een wrak. Ik slaap niet meer, eet niet meer en ik heb echt letterlijk nachtmerries over die vakantie. Het idee dat we uren op het drukke vliegveld moeten doorbrengen op rottige tijden. Het idee dat we ergens zijn waar we niet weg kunnen op het moment dat het nodig is. Ik kan niet meer ontspannen en J. zelf heeft precies hetzelfde. Hij vraagt me voortdurend of ik niet met hem thuis wil blijven.

Had ik nou maar naar mezelf geluisterd. Ik ben zo boos op mezelf dat ik in deze positie terecht ben gekomen. We gaan 10 augustus pas weg, maar ik ben nu al compleet aan het instorten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_164029204
Ach livelink :*
  dinsdag 26 juli 2016 @ 20:28:21 #83
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_164029471
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 20:16 schreef Hupje het volgende:
Ach livelink :*
Ja, stom he. En nu heb ik ook nog maar 1 keus en dat is gewoon gaan en heel hard hopen dat het toch allemaal goed uit gaat pakken en dat het achteraf een supervakantie gaat worden. In mijn hoofd heb ik wel 1000 scenario's uitgewerkt om er alsnog onderuit te komen, maar dat zou helemaal het verkeerde signaal geven.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_164031449
Livelink, een grote knuffel :*.
Ik hoop echt dat het mee gaat vallen... en volgende keer misschien toch maar naar je gevoel luisteren...
Sterkte denk ik maar :*
Fake it till you make it...
  Licht Ontvlambaar dinsdag 26 juli 2016 @ 21:20:28 #85
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_164031494
Lieve livelink, de stress lijkt me slopend!

Maar, bekijk J. eens en dan met name de enorme groei die hij doorgemaakt heeft het afgelopen jaar. Ga eens met hem samen zitten en spreek af dat jullie niet meer dan één dag vooruit kijken, zodat het te behappen blijft. Alles wat verder weg ligt, is veel te oncontroleerbaar, dat merk ik hier in huis vaak. Kleine stapjes en hee, niks willen mag ook gewoon he, het is een prepuber met vakantie ;)

Sterkte :*
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 26 juli 2016 @ 22:13:32 #86
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_164033438
livelink :*
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_164034530
-O-
Kut dat je er zoveel stress van hebt zeg.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 27 juli 2016 @ 07:14:49 #88
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_164038661
Hey Livelink, ellendig zeg. Hoe ziet je man dat dan voor zich, als het misgaat op reis of op vakantie? En vindt hij het niet rot daar jij hier zo van wakker ligt? Ik vind het zo naar om te lezen dat je hier zo alleen mee lijkt te worstelen, maar misschien vergis ik me wel hoor. Kunnen jullie het er wel over hebben samen?
Sterkte met de voorbereidingen, en ik hoop ook heel erg dat het meevalt. Zijn jullie eerder niet ook eens met het vliegtuig geweest en dat het toen boven verwachting goed ging?
in de haak.
pi_164040798
Livelink :*
pi_164057891
Ik lees hier ook even mee. Op zoek naar herkenning in bepaalde zaken. De eerste post van Kleurdoos was voor mij heel herkenbaar. (Over het gedrag van L. dan, niet het verzoek van school.
Ook de post van Lilly is herkenbaar.

Dat er 'iets' is, is ons eigenlijk al langer duidelijk. Maar we wimpelen het eigenlijk weg en voegen ons naar de perikelen rond Eva. Zingen geen liedjes op verjaardagen, want dan wordt ze boos, cadeautjes worden het liefst oningepakt of in een doorzichtig folietje gegeven, ze is erg angstig voor nieuwe/onbekende situaties, slaap heel vaak slecht (en wij dus ook), is van baby af aan een moeilijke eter....
Kortom, we weten het niet. Ik heb zelf SPH gestudeerd en dat zorgt ervoor dat ik duidelijk zie dat er iets anders is dan anders, maar ik kan mijn vinger er niet op leggen.

Thuis kan ze enorm uit haar dak gaan als dingen anders gaan dan ze wil.
We hebben regelmatig onze zorgen geuit op school, maar de juf herkent dit niet. Ze staat er helemaal open voor, maar mij is inmiddels duidelijk geworden dat eva niet het achterste van haar tong laat zien op school. Ze vindt school ook stom. Is heel lang huilend naar school gegaan. Maar ik ben er nu achter dat ze er bewust voor kiest om op te gaan in de groep en vooral niet de aandacht op haar gevestigd te krijgen.
Ze steekt nooit haar vinger op in de kring, wil nooit iets vertellen. Dikke tranen als ze haar verjaardag moet vieren.
Thuis schrijft ze al een jaar lang het alfabet en krijgt nu ook interesse in lezen. Op school weten ze niet beter of ze kan alleen haar naam schrijven.
De laatste dag voor school kreeg ze ineens een uitbarsting omdat ik nog even met de juf stond te praten over de vakantie en zij al voor het raam stond om te zwaaien.
Ze had in eerste instantie niet door dat ik nog op de gang was. Ze ging compleet uit haar dak hierover. Waarschijnlijk omdat ze dacht dat ik vergeten was te komen zwaaien en gelijk naar huis was gelopen en ze niet verwachtte dat ik nog op de gang was.
Op dat moment kan ze haar emoties niet reguleren en knalt ze uit elkaar. Juf stond met open mond te kijken. Dat had ze dus nog nooit gezien, terwijl wij het wekelijks meemaken...


Het is mij wel duidelijk dat haar iq en eq niet op 1 lijn liggen. Ik zal zeker niet zeggen dat ze hoogbegaafd is, maar ze is wel bijdehand zeg maar. Gebruikt soms ook hele volwassen taal. Denkt over heel veel zaken heel ver door, dus wij wegen goed af waar wel haar wel en niet aan bloot stellen. In principe willen we niks bij haar weg houden, maar soms blijkt de door haar gevraagde informatie door haarzelf niet goed verwerkt te worden. Het roept nieuwe vragen op, of zelfs angst.

Ik denk vaak aan hoogsensitiviteitbij Eva. Ik herken er heel veel van.

Gisteren een goed geprek gehad met mijn vriend en we hebben besloten om toch een doorverwijzing te vragen naar een orthopedagoog.
Mijn kind is niet stuk en hoeft niet gemaakt te worden middels therapie, maar inzage hoe haar hoofd werkt en tips en trucs hoe we haar hierin kunnen begeleiden, zou heel fijn zijn.
  donderdag 28 juli 2016 @ 12:56:29 #91
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_164064109
Lijkt me een goede beslissing Danic om die doorverwijzing te vragen.

Ik blijf iedere keer dat ik je verhaal lees een beetje hangen op je laatste zin, sorry.
Natuurlijk is hulp bedoeld om je kind te begrijpen en te helpen en eventueel (in een later stadium) om je kind te leren zichzelf te begrijpen en te helpen. Waarom die disclaimer van dat je kind niet stuk is? Is dat het gevoel wat mensen je hier in dit topic of in je omgeving geven? Dat als je hulp zoekt, dat je kind dan stuk is en gemaakt te worden? Ik hoop in ieder geval niet dat dat iets is wat uit dit topic naar voren komt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 28 juli 2016 @ 14:24:01 #92
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_164065826
Nvm in een boze bui geschreven.

Ik hoop voor je dat je omgeving toch iets meegaander is dan dat ze dit aan jullie meegeven!

[ Bericht 51% gewijzigd door Books1 op 28-07-2016 14:43:35 ]
If you can dream it, you can do it...
pi_164065969
Ik lees dat totaal niet zo.

Eerder als dat dat juist iets is waar zij in haar omgeving tegenaan loopt. Terwijl zij er precies zo over denkt als de reacties.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_164066887
Heel eerlijk gezegd lees ik er vooral in dat danic heus niet denkt dat haar kind autisme heeft, maar 'gewoon' een beetje hulp nodig heeft.

En zo lezen we allemaal ons eigen verhaal... danic enlighten us?

DP wat doe jij hier?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_164066920
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 15:18 schreef Vanyel het volgende:
Heel eerlijk gezegd lees ik er vooral in dat danic heus niet denkt dat haar kind autisme heeft, maar 'gewoon' een beetje hulp nodig heeft.

En zo lezen we allemaal ons eigen verhaal... danic enlighten us?

DP wat doe jij hier?
Over Dot lezen natuurlijk.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_164066955
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 15:20 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Over Dot lezen natuurlijk.
:D
:*
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_164067026
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 15:21 schreef Vanyel het volgende:

[..]

:D
:*
:*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_164069671
Oh jongens sorry als ik tegen schenen heb geschopt, dat was niet mijn bedoeling. Het staat er wat krom. Ik zit eigenlijk altijd mobiel en mijn valkuil is dan dat ik tekst korter neerzet omdat het lastiger typt op een telefoon. Daardoor komt het soms wat kort/bot/ verkeerd over
Kinderen met autisme zijn ook niet 'stuk' in mijn ogen.
Sorry als dat zo over kwam :@

Wat ik bedoel te zeggen: ik krijg uit mijn omgeving heel veel verschillende meningen en tips enzo. Met daarbij hele verschillende behandelaars. Tot aan wichelroedes toe.
Ik bedoelde te zeggen, dat wanneer mijn kind bijvoorbeeld iets breekt, ze stuk is en gerepareerd moet worden door een arts (been of arm in het gips ofzo). In mijn ogen hoeft er aan haar niks gemaakt te worden. Ze is zoals ze is. Gedragingen hoeven niet veranderd te worden of afgeleerd te worden. Ik zoek alleen hulp in de vorm van een deskundige die bepaalde gedragen (h)erkent en ons tips geeft hoe hiermee om te gaan.
pi_164070693
Ik denk dat een apart topic misschien ook beter is. Ik loop ook met wat dingen met M, onder andere zijn SI problemen. Maar dat is/hoeft geen autisme te zijn, en daar gaat dit topic wel over.
pi_164071637
Dat is waar. Aan de andere kant komt dat soort dingen ook weer heel veel voor bij ass.
Apart topic of hier de titel verbreden, dat laatste kan natuurlijk ook. Beetje inclusiviteit ;)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')