quote:Op woensdag 29 juni 2016 23:24 schreef livelink het volgende:
[..]
Maakt niet uit dat school jou niet zo lief vindt. Ik hoop dat de ballen de goede kant op zullen rollen voor jullie. Succes en sterkte, want het is natuurlijk ook wel een lange periode van onzekerheid op deze manier.
Dat denk ik ook.quote:Op donderdag 30 juni 2016 09:56 schreef Ticootje het volgende:
School wilde nu wel de procedure gaan starten om haar te bespreken in het OT, naar mijn idee ongeveer een jaar te laat.
Maar dan is er wel gewoon een zak geld nodig om hem daarmee te helpen... Eigenlijk als je nu dus al 2 jaar loopt te klootviolen op het reguliere onderwijs, had dat toch al lang in werking gezet moeten worden?quote:Op donderdag 30 juni 2016 10:10 schreef Moonah het volgende:
Wij gaan trouwens toch weer richting arrangement. Gisteren gesprek op school gehad waarin de juffen aangaven dit nu te willen aanvragen. Thies is in zijn spel en in andere vrije situaties zo star en inflexibel. Hij heeft daar echt meer begeleiding bij nodig. Nu frustreert het hem én zijn vriendenclubje regelmatig op een dusdanige manier dat het van alle partijen te veel energie gaat vergen. Over twee weken overleg met het samenwerkingsverband. Ik hoop op observatie en regelmatige coaching in vrije situaties.
Overigens vroegen ze me gisteren op de man af of ik hem liever nog op het SO had willen zien. Mijn antwoord was ja. Ik ben er echt van overtuigd dat Thies daar ihkv passend onderwijs is wegbezuinigd. We zijn de twee jaar dat hij nu op het regulier zit alleen maar bezig met zijn sociaal emotionele ontwikkeling. Ook zijn toetsen houden niet over, hoewel hij een bovengemiddeld IQ heeft. Maar goed, dat vind ik nog niet eens zo'n punt. Ik geloof zeker dat als hij zich veilig en op zijn gemak voelt in de groep dat er dan heus wel uitkomt wat er in zit.
Ja.....quote:Op donderdag 30 juni 2016 10:15 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar dan is er wel gewoon een zak geld nodig om hem daarmee te helpen... Eigenlijk als je nu dus al 2 jaar loopt te klootviolen op het reguliere onderwijs, had dat toch al lang in werking gezet moeten worden?
Wat zonde dat school er zo lang over gedaan heeft om zover te komen... vooral omdat jullie het ook al eerder aangaven.quote:Op donderdag 30 juni 2016 09:56 schreef Ticootje het volgende:
Gister ook de schoolresultaten: Lezen behalen we eigenlijk geen vooruitgang, E scores met DTM, begrijpend lezen D... Alleen rekenen gaat wel aardig.
Al met al zien we ook gewoon in de resultaten dat wat we al een jaar roepen, Jen komt ook gewoon niet mee.
School wilde nu wel de procedure gaan starten om haar te bespreken in het OT, naar mijn idee ongeveer een jaar te laat.
En toch best zonde dat hij eigenlijk een beetje tussen de wal en het schip valt nu met dat passend onderwijs... Succes!quote:Op donderdag 30 juni 2016 10:24 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ja.....
Al moet ik zeggen dat het vorig jaar rustiger was. De juffen benoemen het als dat 'de veerkracht op is'. Ik snap wel wat ze bedoelen en waarom er nu pas weer naar hulp wordt gezocht.
Ik heb altijd de indruk dat hij het best heeft getroffen met de juffen. Dat ze er altijd heel erg hun best voor doen om er het beste van te maken. Misschien niet altijd vlekkeloos, maar toch tenminste met enige passie voor 'hun' kinderen. Dit vind ik ook weer heel goed uitgedrukt en er spreekt de nodige ervaring uit.quote:Op donderdag 30 juni 2016 10:24 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ja.....
Al moet ik zeggen dat het vorig jaar rustiger was. De juffen benoemen het als dat 'de veerkracht op is'. Ik snap wel wat ze bedoelen en waarom er nu pas weer naar hulp wordt gezocht.
Ach, wat jammer dat je het gevoel hebt dat hij nu niet op de plek is waar hij eigenlijk het meeste thuishoort. En dat dat komt door bezuinigingenquote:Op donderdag 30 juni 2016 10:10 schreef Moonah het volgende:
Wij gaan trouwens toch weer richting arrangement. Gisteren gesprek op school gehad waarin de juffen aangaven dit nu te willen aanvragen. Thies is in zijn spel en in andere vrije situaties zo star en inflexibel. Hij heeft daar echt meer begeleiding bij nodig. Nu frustreert het hem én zijn vriendenclubje regelmatig op een dusdanige manier dat het van alle partijen te veel energie gaat vergen. Over twee weken overleg met het samenwerkingsverband. Ik hoop op observatie en regelmatige coaching in vrije situaties.
Overigens vroegen ze me gisteren op de man af of ik hem liever nog op het SO had willen zien. Mijn antwoord was ja. Ik ben er echt van overtuigd dat Thies daar ihkv passend onderwijs is wegbezuinigd. We zijn de twee jaar dat hij nu op het regulier zit alleen maar bezig met zijn sociaal emotionele ontwikkeling. Ook zijn toetsen houden niet over, hoewel hij een bovengemiddeld IQ heeft. Maar goed, dat vind ik nog niet eens zo'n punt. Ik geloof zeker dat als hij zich veilig en op zijn gemak voelt in de groep dat er dan heus wel uitkomt wat er in zit.
Eind van het jaar moeheid. Zo herkenbaar. Niet alleen bij de kinderen, maar ook bij de ouders en bij de leerkrachten.quote:Op donderdag 30 juni 2016 10:53 schreef Nijna het volgende:
M. gaf van de week aan dat ze aan vakantie toe is, moe en ook aan het snotteren nu.
Ze is echt aan het afstrepen. Spreekbeurt nog en dan kan dat ook afgestreept, morgen.
Dan nog 2 weken... volgens mij weten we ergens volgende week hoe de nieuwe klas eruit gaat zien en wie de leerkracht wordt .
Ben benieuwd. Ze hebben de rapporten al gehad, 10 minuten gesprekken zijn geweest. Huidige leerkracht van M heeft wel gezegd hoe ze het graag zou zien volgend jaar, maar altijd afwachten hoe de nieuwe leerkracht erover denkt, ze adviseerde om zeker in het begin weer even goed de vinger aan de pols te houden. Hebben we afgelopen jaren ook geprobeerd en dat werkt wel goed naar mijn idee.
Tot nu toe denk ik dat het we best getroffen hebben met school en de leerkrachten .quote:Op donderdag 30 juni 2016 21:53 schreef livelink het volgende:
[..]
Eind van het jaar moeheid. Zo herkenbaar. Niet alleen bij de kinderen, maar ook bij de ouders en bij de leerkrachten.
Klinkt wel alsof de school goed bezig is met M., Nijna.
Wel mooi dat hij op zijn gevoel afgaat en nog steeds achter zijn keuze staat. Ik hoop mee dat het goed uit gaat pakken!quote:J. heeft woensdag zijn laatste schooldag en maandag is het afscheid. Hij ziet er erg tegenop. Sowieso ziet hij altijd tegen de zomervakantie op en nu komt dat afscheid er ook nog bij. Zo definitief. En er gaat uiteindelijk niemand van zijn klas naar zijn nieuwe school. Ze gaan massaal naar de school waar J. op de open dag helemaal op afgeknapt was.Ik was bang dat hij om die reden toch uiteindelijk spijt zou krijgen van zijn keuze, maar hij staat er zelf nog steeds helemaal achter.
Dat was op die open dag haat op het eerste gezicht tussen hem en die school. Terwijl al zijn vriendjes dus wel enthousiast waren. Maar J. volgt zoals altijd zijn gevoel en laten we hopen dat dat goed uit gaat pakken.
Succes, Moonah! Wel fijn dat jullie zaken goed kunnen overleggen, ik krijg er ook een heel positief gevoel bij steeds over die juffen.quote:Op donderdag 30 juni 2016 10:10 schreef Moonah het volgende:
Wij gaan trouwens toch weer richting arrangement. Gisteren gesprek op school gehad waarin de juffen aangaven dit nu te willen aanvragen. Thies is in zijn spel en in andere vrije situaties zo star en inflexibel. Hij heeft daar echt meer begeleiding bij nodig. Nu frustreert het hem én zijn vriendenclubje regelmatig op een dusdanige manier dat het van alle partijen te veel energie gaat vergen. Over twee weken overleg met het samenwerkingsverband. Ik hoop op observatie en regelmatige coaching in vrije situaties.
Mijn oudste zoon heeft rond 7,5 jaar zijn Echte Diagnose gekregen.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 10:33 schreef Kleurdoos het volgende:
Wederom een gesprek gehad op school, nu willen ze dat we hem laten testen op Asperger..
Ik vind het vrij lastig, hij is 4 en heeft inderdaad wat eigenaardigheden, maar ik vind het niet 'verontrustend'of raar.. wellicht omdat het mijn eigen kind is en ik niet objectief kan zijn o.i.d.
Ik dacht dat geen oogcontact maken en slecht inlevingsgevoel typerend waren.. maar hij is dol op contact, kijkt ons recht aan, luistert, en kan zich ontzettend goed inleven..
Zij vindt dat hij ouwelijk praat, en teveel op momenten dat hij zou moeten luisteren, hij kan niet stil zitten volgens haar (hier best veel) wanneer lieten jullie je kindjes testen?
Dit is wel zoals arrangementen in ons samenwerkingsverband gaan, ja.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 22:51 schreef mrspoeZ het volgende:
Hoe verwacht je dat dan concreet moonah? Dat de ABers in komen vliegen als er pauze is?
Oh okay.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 10:51 schreef livelink het volgende:
[..]
Dit is wel zoals arrangementen in ons samenwerkingsverband gaan, ja.
Als het arrangement wordt toegekend, dan gaat er iemand naar de school. Als de problemen zich ook of met name voordoen in de pauzemomenten dan zal diegene daar zeker bij zijn. Dat is toch niet zo raar?
Een en ander ligt natuurlijk ook aan de zwaarte van het arrangement dat wordt toegekend, maar dit soort voorbeelden zijn er zat. In ieder geval binnen ons samenwerkingsverband.
Ik had al wel eens begrepen dat er grote verschillen zaten tussen samenwerkingsverbanden. Ons swv schijnt ook rijk te zijn in vergelijking met andere samenwerkingsverbanden. Maar dit klinkt wel heel karig.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 15:37 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Oh okay.
In ons swv zijn er 1,4 ABers op 9200 leerlingen. Die komen dus eigenlijk alleen om te helpen met een verwijzing naar S(B)O in orde te maken. Er is geen tijd voor iets anders...
Well done!quote:Op zaterdag 2 juli 2016 13:22 schreef livelink het volgende:
Weekend en feestje zijn gered en ik realiseer me weer eens te meer hoe star hij is in sommige dingen.
Dat is toch wel erg karig. En ook absoluut niet hoe passend onderwijs bedoeld is.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 15:37 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Oh okay.
In ons swv zijn er 1,4 ABers op 9200 leerlingen. Die komen dus eigenlijk alleen om te helpen met een verwijzing naar S(B)O in orde te maken. Er is geen tijd voor iets anders...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |