abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 juli 2016 @ 04:14:17 #151
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163478212
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 12:51 schreef Igen het volgende:

[..]

Als de EU het onderling niet eens wordt, dan draait het erop uit dat alles wat op de interne markt gebaseerd is vervalt. Dat betekent dat Britse financiële instellingen in Londen hun markttoegang tot de EU verliezen, Engelse gepensioneerden in Spanje en Engelse studenten in Maastricht hun verblijfsrecht verliezen en er weer importheffingen worden geheven op Engelse producten die in Europa verkocht worden. (En de Britse regering kan als wraak daarvoor dan ook importheffingen instellen en EU-immigranten zoals Poolse aspergestekers en Nederlandse wetenschappers wegsturen.)

Dát is het standaardscenario en alles wat daarvan afwijkt moet unaniem door alle 27 EU-lidstaten door het EP en een gekwalificeerde meerderheid van de andere 27 EU-lidstaten gesteund worden.
Waarom is het een nadeel voor het VK als rijke Engelse gepensioneerden in Spanje terug naar het VK moeten verhuizen om daar hun geld uit te geven. Is het dan ook een voordeel voor Spanje (en de EU) dat al die rijke Engelse gepensioneerden Spanje moeten verlaten?

Wederzijdse invoering van importheffingen gaat het VK ook winst op maken. Ik zie het somber in voor de EU. Het is te hopen dat het VK een beetje medelijden met de EU heeft en ze niet het maximale uit de onderhandelingen willen krijgen.
pi_163478284
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 04:14 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Waarom is het een nadeel voor het VK als rijke Engelse gepensioneerden in Spanje terug naar het VK moeten verhuizen om daar hun geld uit te geven. Is het dan ook een voordeel voor Spanje (en de EU) dat al die rijke Engelse gepensioneerden Spanje moeten verlaten?

Wederzijdse invoering van importheffingen gaat het VK ook winst op maken. Ik zie het somber in voor de EU. Het is te hopen dat het VK een beetje medelijden met de EU heeft en ze niet het maximale uit de onderhandelingen willen krijgen.
:') je loopt toch te trollen nu, zo vreemd kan toch werkelijk niemand redeneren? Of ben je de bedenker van een geniale nieuwe economische theorie?
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  zondag 3 juli 2016 @ 05:52:23 #153
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163478285
Maar wat is er zo gek aan dat het VK wel wil dat zijn onderdanen onbeperkt toegang hebben tot de EU maar EU-onderdanen geen onbeperkte toegang wil verlenen voor het VK? Gemiddeld genomen zijn de EU-lidstaten veel corrupter, armer, dichter bij een faillissement, lager opgeleid, crimineler dan het VK. Als Nederlander kom je toch ook makkelijker Derde Wereld-landen in Afrika binnen dan andersom? Kijk, Britse misdaadbendes en bedelaars reizen niet naar Roemenië af om daar hun beroep uit te oefenen maar andersom gebeurt dat wel. Anders had je nog kunnen zeggen dat beiden evenveel voordeel hebben van open grenzen maar dat gaat in dit geval en een heleboel andere gevallen niet op.
  zondag 3 juli 2016 @ 05:53:08 #154
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163478287
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 05:51 schreef tofastTG het volgende:

[..]

:') je loopt toch te trollen nu, zo vreemd kan toch werkelijk niemand redeneren? Of ben je de bedenker van een geniale nieuwe economische theorie?
Nee ben serieus, wat mankeert eraan? Het is dus gunstig voor Nederland als alle rijke gepensioneerden ons land verlaten? Leg eens uit.
pi_163478293
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 05:53 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Nee ben serieus, wat mankeert eraan? Het is dus gunstig voor Nederland als alle rijke gepensioneerden ons land verlaten? Leg eens uit.
Ik zie niemand beweren dat het gunstig is. Maar mocht men bejaarden richting Nederland deporteren omdat Den Haag faalt om een verdrag af te sluiten kan ik me niet voorstellen dat veel burgers blij zijn. Verder is het idiotie om te beweren dat protectionisme het VK uit het slop trekt, als je niet de bedenker van een nieuwe baanbrekende economische theorie bent.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  zondag 3 juli 2016 @ 06:11:16 #156
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163478300
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 05:58 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Ik zie niemand beweren dat het gunstig is. Maar mocht men bejaarden richting Nederland deporteren omdat Den Haag faalt om een verdrag af te sluiten kan ik me niet voorstellen dat veel burgers blij zijn. Verder is het idiotie om te beweren dat protectionisme het VK uit het slop trekt, als je niet de bedenker van een nieuwe baanbrekende economische theorie bent.
Ik reageerde op 1 aspect van de hele Brexit waar Igen op inzoomde . In een eerlijke discussie kan je niet willekeurig in en uit gaan zoomen zoals jou het uitkomt.
  zondag 3 juli 2016 @ 07:00:55 #157
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163478329
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:55 schreef Perrin het volgende:

[..]

Deftige elites van Nederland, u lokt een Nexit uit
http://www.nrc.nl/handels(...)&utm_medium=whatsapp
  zondag 3 juli 2016 @ 07:04:29 #158
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163478334
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 17:50 schreef Zith het volgende:
De markten gaan er helemaal van uit dat er geen Brexit komt _O-
Sterk staaltje achterstevoren redeneren. _O- Of de markten nou instorten of omhoog schieten, je kan het altijd in je voordeel uitleggen.
  zondag 3 juli 2016 @ 07:32:20 #159
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163478352
Jongens, dit gaat helemaal fout. Jullie redeneren weer vanuit een ideologie en niet vanuit de realiteit. Wees nou voorzichtig want al die foute analyses en voorspellingen blijven voor eeuwig en altijd op het internet staan. Ik zeg het voor jullie eigen bestwil.

Overigens is mijn eerste voorspelling al weer uitgekomen: De verlaagde kredietstatus heeft geen enkel verschil gemaakt op de rente op Britse staatsobligaties. Ik weet het, het is een gave, mag ook wel eens gezegd worden, ja toch, niet dan? Ik zou eigenlijk medium moeten worden. Heeft u vragen op financieel gebied, liefde, relatie, werk, je toekomst, neem contact op met * Braindead2000
pi_163478912
_O- _O-
  zondag 3 juli 2016 @ 10:02:52 #161
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163479209
quote:
10s.gif Op zondag 3 juli 2016 09:38 schreef 99.999 het volgende:
_O- _O-
Eens kijken hoe goed ik ben. ff concentreren. Ik zie water, zand, hm?, aha een strand, en wat is dat?, een gestrande potvis?, oh nee, ik zie het, je ligt met je aanstaande echtgenote op het strand. September 2016 zullen jullie elkaar ontmoeten. ^O^
pi_163480907
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 04:14 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Als kosten werkelijk een issue zouden zijn voor deze kleine irrelevante groep, dan is het altijd nog negatief omdat de zorgkosten de consumentenuitgaven overstijgen.

Beweren dat wederzijdse importheffingen tot economische wist leiden is het meest belachelijke dat ik ooit gehoord heb. Zelfs zonder economics 101 te volgen zou iemand dat al uit z'n hoofd moeten halen.
pi_163481168
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 12:48 schreef Monolith het volgende:

[..]

Volstrekt bizarre redenering weer. Omdat er binnen de EU overeenstemming tussen alle landen moet plaatsvinden hoeft het VK slechts een klein beetje toe te geven?
quote:
The country's former Prime Minister said that, far from deterring other countries from leaving, any attempts to punish the UK will only accelerate the break up of the beleaguered bloc.

Jaroslaw Kaczynski, the influential chairman of the ruling Law and Justice Party, also aimed a torpedo at close neighbours Germany, saying the rest of Europe "cannot allow" Angela Merkel to sink the EU by refusing to negotiate.
http://www.express.co.uk/news/politics/685671/EU-referendum-Poland-Angela-Merkel-punishing-Britain-destroy-Brussels-Jaroslaw-Kaczynski

En daar begint Polen al te stampvoeten over de Duitse heerschappij.
  zondag 3 juli 2016 @ 12:08:24 #164
8369 speknek
Another day another slay
pi_163481424
quote:
Listening to Trump tell you that he is going to build a wall or to a Brexit leader telling you that there will be no more immigration is like buying a lottery ticket. You don’t have to actually believe that you are going to win $100 million or £100 million this week. For even if the chance is one in a billion, it’s a chance: it keeps the boredom at bay by introducing a fantastic possibility.

In this logic, the bigger and more outlandish the political claim (No more Muslims! Your industrial job is coming back!), the more reason there is to buy the ticket. You don’t have to actually believe that Trump is telling the truth when he says he will build a wall. You just have to believe that there’s a one in a million chance he might. The more desperate you are, the more brightly the prospect of a transformative moment glimmers on the distant horizon of your dreams.

The problem now is that, with Brexit, many of these people think their numbers have actually come up. Brexit, to its leading champions a mere linguistic construct, has become a real world event. The transformative moment has arrived. And then their leader, Boris Johnson, walks away, tacitly admitting that his successful advocacy of this great upheaval was no more serious than winning a debating competition at the Oxford Union.

He was only playing, after all. But he was playing with fire. The fantasies that he and Trump have pumped into public life are not harmless – these dreams are other people’s nightmares.

And these dilettantes may have opened the door for more serious people. It would be entirely in keeping with this weird postmodern drama that the simulacrum could become a reality, that the cod reactionaries could usher in the real ones.

In the fake orgasm scene of When Harry Met Sally, Meg Ryan’s performance of ecstasy is observed by another customer in the cafe, who mistakes it for reality and tells the waitress: “I’ll have what she’s having.”

Now that xenophobia, ruling-class anarchism and self-destruction have been placed on the menu of popular political stimulants by the reckless fabulists, the rapidly disillusioned millions may be ready to place the same order.
http://www.irishtimes.com(...)ake-orgasm-1.2707398
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_163481507
_O_
Ja doei.
pi_163481538
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 07:32 schreef Braindead2000 het volgende:

Overigens is mijn eerste voorspelling al weer uitgekomen: De verlaagde kredietstatus heeft geen enkel verschil gemaakt op de rente op Britse staatsobligaties. Ik weet het, het is een gave, mag ook wel eens gezegd worden, ja toch, niet dan? Ik zou eigenlijk medium moeten worden. Heeft u vragen op financieel gebied, liefde, relatie, werk, je toekomst, neem contact op met * Braindead2000
Volatiliteit op aandelenmarkten leidt vrijwel per definitie tot vluchten naar obligaties, zeker als daarnaast de CB daarnaast nog aankondigt meer dan £250 miljard klaar te zetten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2016 12:15:31 ]
pi_163481542
quote:
ik vind het vreemd dat iedereen begint over het feit dat de EU de britten nu zal gaan straffen omdat ze uit de EU stappen? Daar is volgens mij helemaal geen spraken van.

Het lijkt me dat de britten eerst zelf duidelijk moeten maken hoe ze hun relatie met de EU gaan zien en daar horen bepaalde keuzes bij. dus als zij bijvoorbeeld de migratie vanuit de EU willen beperken dan betekent dat ook dat ze geen toegang meer hebben tot de vrije markt.

dus is het niet zozeer het straffen van de britten maar meer welke keuze maken de britten en welke gevolgen heeft dat.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_163481553
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 12:15 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

ik vind het vreemd dat iedereen begint over het feit dat de EU de britten nu zal gaan straffen omdat ze uit de EU stappen? Daar is volgens mij helemaal geen spraken van.

Het lijkt me dat de britten eerst zelf duidelijk moeten maken hoe ze hun relatie met de EU gaan zien en daar horen bepaalde keuzes bij. dus als zij bijvoorbeeld de migratie vanuit de EU willen beperken dan betekent dat ook dat ze geen toegang meer hebben tot de vrije markt.

dus is het niet zozeer het straffen van de britten maar meer welke keuze maken de britten en welke gevolgen heeft dat.
Daily Express = UKIP-krant (tabloid), dat verklaart de toon.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2016 12:18:35 ]
  zondag 3 juli 2016 @ 12:58:58 #169
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_163482228
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 12:15 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

Het is de vierde grootste economie ter wereld. Duitsland alleen al jent een handelsoverschot van 53 miljard met het VK. Wie straft wie met sancties?
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_163482313
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 12:58 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Het is de vierde grootste economie ter wereld. Duitsland alleen al jent een handelsoverschot van 53 miljard met het VK. Wie straft wie met sancties?
Wie spreekt er over sancties?
pi_163482449
ja inderdaad ik heb het totaal niet over sancties

alleen dat er verschil is tussen lid zijn van de EU en niet lid zijn van de EU waar die verschillen precies zitten dat is aan de britten om daar een keuze in te maken.
- Rudyard Kipling
  zondag 3 juli 2016 @ 13:21:23 #172
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_163482653
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 13:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wie spreekt er over sancties?
Hoe kan men het VK anders straffen?
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_163483090
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 13:21 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

maar niemand wil het VK straffen. waar halen mensen dat toch vandaan?
- Rudyard Kipling
pi_163483358
Het VK kan enkel zichzelf straffen door een EU-lidmaatschap te verruilen voor een verdrag met minder perks, maar dat ligt natuurlijk volledig aan het grote boze Brussel.
pi_163483369
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 13:21 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dat lijkt niet de intentie. Het VK moet bepalen wat haar toekomstige relatie ten opzichte van Europa moet gaan worden. Daar horen onderhandelingen bij over de voorwaarden waaronder ze bv toegang tot de Europese interne markt kunnen krijgen of houden. Willen ze volledige toegang houden, dan accepteren ze ook vrij verkeer van arbeid en heel wat EU regels. Willen ze dat niet dan zal de toegang wat ingewikkelder worden en kost hen dat wat welvaart.
Beide opties zijn lastig te verkopen aan de Britse kiezers maar als straf wil ik het niet zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')