de brexit stemmers vinden het geweldig dat farage en johnson opstappen?quote:Op maandag 4 juli 2016 11:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die zien dat als geweldige moves:
[..]
Het fikkie is gestookt, iemand anders mag blussen.quote:Op maandag 4 juli 2016 12:01 schreef Slayage het volgende:
[..]
de brexit stemmers vinden het geweldig dat farage en johnson opstappen?
Ze steunen ze door dik en dun, dus ik neem aan van wel.quote:Op maandag 4 juli 2016 12:01 schreef Slayage het volgende:
[..]
de brexit stemmers vinden het geweldig dat farage en johnson opstappen?
zo komt het bij mij ook over, maar daar kunnen anderen dus anders naar kijkenquote:Op maandag 4 juli 2016 12:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het fikkie is gestookt, iemand anders mag blussen.
je weet het dus niet.quote:Op maandag 4 juli 2016 12:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ze steunen ze door dik en dun, dus ik neem aan van wel.
wie was de derde guy?twitter:cononeilluk twitterde op maandag 04-07-2016 om 12:03:48#Brexit you know those three guys that promised you the earth? Two of them have run away. reageer retweet
twitter:KarlHaks twitterde op maandag 04-07-2016 om 12:00:48Farage just did the equivalent of farting in an elevator and leaving, just on a grander scale. #brexit #fartage https://t.co/OT92BU0PwW reageer retweet
twitter:linds_alder twitterde op maandag 04-07-2016 om 11:20:54Johnson....now Farage #Brexit https://t.co/HM8zri5vh3 reageer retweet
Dat is waar ik mijn twijfels heb. Hun markt is zo groot dat geen zaken doen met het VK de hele EU in diepe recessie stort. Kortom de Britten hebben nog wel wat onderhandelingsruimte.quote:Op maandag 4 juli 2016 07:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als ze deel willen blijven uitmaken van de interne EU markt, dan hebben ze straks, in tegenstelling tot nu, gewoon de Brusselse dictaten te slikken...
twitter:drhamedkhan twitterde op maandag 04-07-2016 om 10:19:13We're so dependent on migrants that we cant even do the Brexit paperwork without migrant workersNo, I'm not joking
reageer retweet
Onderhandelingen outscourcen naar Indiaquote:Op maandag 4 juli 2016 12:26 schreef Slayage het volgende:
twitter:drhamedkhan twitterde op maandag 04-07-2016 om 10:19:13We're so dependent on migrants that we cant even do the Brexit paperwork without migrant workersNo, I'm not joking [ afbeelding ] reageer retweet
Dat gaat sowieso wel gebeuren. Zoals bij elke revolutie ontstaat er ergens wel een splitsing tussen Bolsjewieken en Mensjewieken.quote:Op maandag 4 juli 2016 12:17 schreef DestroyerPiet het volgende:
wat een zwakkeling die Farage eerste de boel aan het schijten brengen en vervolgens voor jouw het beste resultaat binnnen slepen.
en dan als men vraagt om oplossingen over hoe nu verder. waar het VK voor grote uitdagingen staat. dan verlaat men het toneel met de melding dat andere dat maar moet oplossen.
wel lekker makkelijk want als het dan misgaat dan kun je altijd roepen dat de schuld is van degene die nu wel het leiderschap durven te pakken.
Tja, bij deel uitmaken van de Europese interne markt hoort ook het hanteren van dezelfde regels. Precies het gewenste Noorse model dus.quote:Op maandag 4 juli 2016 12:15 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat is waar ik mijn twijfels heb. Hun markt is zo groot dat geen zaken doen met het VK de hele EU in diepe recessie stort. Kortom de Britten hebben nog wel wat onderhandelingsruimte.
Ook met allemaal handelsbelemmeringen en importbelastingen kun je nog zaken doen, het is alleen jammer voor de mensen in dat land zelf, alles wordt behoorlijk wat duurder en soms schaars en bedrijven zullen vrij snel een ander land kiezen als hun export erg belangrijk is.quote:Op maandag 4 juli 2016 12:15 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat is waar ik mijn twijfels heb. Hun markt is zo groot dat geen zaken doen met het VK de hele EU in diepe recessie stort. Kortom de Britten hebben nog wel wat onderhandelingsruimte.
Brexit is een interessante casus voor libertariers.quote:Op maandag 4 juli 2016 13:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, bij deel uitmaken van de Europese interne markt hoort ook het hanteren van dezelfde regels. Precies het gewenste Noorse model dus.
Ik weet dat het zo is, maar vraag me af wat nou de precieze gedachte erachter is. Vrije handel hoeft toch niet perse gekoppeld met vrije vestiging? Voor dienstverlening zie ik het verband wel, al zou je daar nog niet eens vrije vestiging maar alleen vrij personen verkeer voor nodig hebben.quote:Op maandag 4 juli 2016 13:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, bij deel uitmaken van de Europese interne markt hoort ook het hanteren van dezelfde regels. Precies het gewenste Noorse model dus.
Het hoeft niet per se, maar dat is de voorwaarde die de EU heeft. We zullen zien.quote:Op maandag 4 juli 2016 14:05 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik weet dat het zo is, maar vraag me af wat nou de precieze gedachte erachter is. Vrije handel hoeft toch niet perse gekoppeld met vrije vestiging? Voor dienstverlening zie ik het verband wel, al zou je daar nog niet eens vrije vestiging maar alleen vrij personen verkeer voor nodig hebben.
Een poolse timmerman kan zich bijv aanbieden in de hele eu, dan naar zijn job reizen en dan weer terug naar polen na afloop. Niet het meest efficiënt misschien, maar voorkomt wel gedeelte van de onvrede die veel mensen voelen en zorgt voor minder druk op de arbeidsmarkt omdat het prijsverschil afneemt.
Het antwoord is: Arbeidsmarkt.quote:Op maandag 4 juli 2016 14:05 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik weet dat het zo is, maar vraag me af wat nou de precieze gedachte erachter is. Vrije handel hoeft toch niet perse gekoppeld met vrije vestiging? Voor dienstverlening zie ik het verband wel, al zou je daar nog niet eens vrije vestiging maar alleen vrij personen verkeer voor nodig hebben.
Een poolse timmerman kan zich bijv aanbieden in de hele eu, dan naar zijn job reizen en dan weer terug naar polen na afloop. Niet het meest efficiënt misschien, maar voorkomt wel gedeelte van de onvrede die veel mensen voelen en zorgt voor minder druk op de arbeidsmarkt omdat het prijsverschil afneemt.
Jij zit duidelijk niet in de handel.quote:Op maandag 4 juli 2016 13:26 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ook met allemaal handelsbelemmeringen en importbelastingen kun je nog zaken doen, het is alleen jammer voor de mensen in dat land zelf, alles wordt behoorlijk wat duurder en soms schaars en bedrijven zullen vrij snel een ander land kiezen als hun export erg belangrijk is.
Revoluties zijn ook 9999 van de 10000 keer kut.quote:Op maandag 4 juli 2016 12:32 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat gaat sowieso wel gebeuren. Zoals bij elke revolutie ontstaat er ergens wel een splitsing tussen Bolsjewieken en Mensjewieken.
No worries, er komt echt wel een handelsverdrag met de Britten. Alleen heeft deze ongunstigere voorwaarden ten opzichte van het vrije verkeer van personen en goederen wat je in de EU hebt.quote:Op maandag 4 juli 2016 12:15 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ook zonder een handelsverdrag kun je handelen met het VK. Dan val je alleen terug op de standaard handelsregels. En dat is ongunstiger.quote:Op maandag 4 juli 2016 17:33 schreef Falco het volgende:
[..]
No worries, er komt echt wel een handelsverdrag met de Britten. Alleen heeft deze ongunstigere voorwaarden ten opzichte van het vrije verkeer van personen en goederen wat je in de EU hebt.
Ik denk met name daar waar het de personen betreft. Niemand wil die handel kwijt. Kunnen ze zich niet veroorloven.quote:Op maandag 4 juli 2016 17:33 schreef Falco het volgende:
[..]
No worries, er komt echt wel een handelsverdrag met de Britten. Alleen heeft deze ongunstigere voorwaarden ten opzichte van het vrije verkeer van personen en goederen wat je in de EU hebt.
ideologisch ingegeven door de eu dus...quote:Op maandag 4 juli 2016 15:20 schreef Monopoly_Man het volgende:
[..]
Het hoeft niet per se, maar dat is de voorwaarde die de EU heeft. We zullen zien.
Interessant om te zien wat voor effect dit heeft op Zwitserland, een voorbeeld van free trade without free movement, waarbij de EU ook aan het onderhandelen is op dit moment en er waarschijnlijk verandering komt in dit model. Het VK kan hun deal waarschinlijk wel spiegelen op hetgeen dat Zwitserland gaat doen.
https://www.theguardian.c(...)ee-movement-citizens
De gedachte zal zijn dat bij een vrije markt ook een grote vrijheid voor werkgevers en werknemers hoort.quote:Op maandag 4 juli 2016 14:05 schreef nixxx het volgende:
[..]
maar waarom, het één kan best zonder het ander. Waarom knoopt de EU het ene als voorwaarde vast aan het andere.quote:Op maandag 4 juli 2016 18:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De gedachte zal zijn dat bij een vrije markt ook een grote vrijheid voor werkgevers en werknemers hoort.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |