ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Hahaha we gaan stoppen op alle stations vanaf wormerveer, terwijl er niemand in de intercity op die stations moet zijn! En de trein is ook te vol om nog iemand mee te nemen waanzin
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Op dinsdag 28 juni 2016 18:35 schreef b2py het volgende: Nee wel zes, ben in de war (Aannemende dat je in de IC naar Den Helder zit Sloterdijk vertrek 17.48)
Hij zal toch wel weten hoe lang zijn eigen trein is als hij dat hier meldt
Sinds mei 2015 rijdt Eurostar ook naar Marseille. In de winter rijdt er 1x per week een trein heen/terug, in de zomermaanden wordt dit opgevoerd tot 5x per week heen/terug. Een enkele reis duurt 6,5 uur (veiligheidscontroles niet meegeteld).
In de buurt van Saint-Ythaire, een plaatsje in de Bourgogne, heb ik Eurostartreinstel 3213/3214 op de gevoelige plaat weten vast te leggen terwijl dit stel bezig was met een rit naar Marseille.
Sinds mei 2015 rijdt Eurostar ook naar Marseille. In de winter rijdt er 1x per week een trein heen/terug, in de zomermaanden wordt dit opgevoerd tot 5x per week heen/terug. Een enkele reis duurt 6,5 uur (veiligheidscontroles niet meegeteld).
In de buurt van Saint-Ythaire, een plaatsje in de Bourgogne, heb ik Eurostartreinstel 3213/3214 op de gevoelige plaat weten vast te leggen terwijl dit stel bezig was met een rit naar Marseille.
Het wachten is op de keer dat deze trein stilvalt 10km voor Marseille en teruggesleept wordt naar Londen
tot op heden is er 1 DDM1 wat eenmalig in de spits van Enkhuizen - Amsterdam gaat, en in de avondspits terug. eigenlijk zou pas in September DDM1 terug op de baan komen.
uit foto's is te zien dat de eersteklas rode lederen stoelen hebben gekregen. ook is op de bovenverdieping binnen wat moderne bestickering geplaatst.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
De middelste en achterste bak (D-bak en B-bak) van het treinongeval in Dalfsen zijn volgens een bericht op Somda gisteren vanuit Meppel overgebracht naar Stadler in Polen
Op woensdag 29 juni 2016 20:33 schreef Peterselieman het volgende: De middelste en achterste bak (D-bak en B-bak) van het treinongeval in Dalfsen zijn volgens een bericht op Somda gisteren vanuit Meppel overgebracht naar Stadler in Polen
Een GTW zou dan zoiets moeten zijn: ABk, B, m, Bk. Denk ik
Edit: opgezocht
Wikipedia:
quote:
De elektrische GTW's van Arriva en van Veolia heeft een apart motorgedeelte (powerpack); hierdoor heeft hij een bakindeling waar bij de m losstaat van de rest: ABk-m-Bk of ABk-B-m-Bk voor respectievelijk de GTW2/6 en de GTW2/8
Op woensdag 29 juni 2016 22:26 schreef Isambard het volgende: Dat Wikipedia-verhaal is nonsens. Gewoon weer een hobbyist die vindt hoe het had moeten zijn in zijn ideale autistische wereld.
Op woensdag 29 juni 2016 22:29 schreef hm. het volgende: Dat kan heel goed natuurlijk. Maar bij NS hebben die lettertjes toch wel een betekenis. Ik zie ze vaak genoeg staan op treinen.
Ja, dat klopt. Die letters hebben bij NS een betekenis
Een NS-GTW zal dan ook wel een Bfk en een AB-bak hebben.
Op woensdag 29 juni 2016 22:29 schreef hm. het volgende: Dat kan heel goed natuurlijk. Maar bij NS hebben die lettertjes toch wel een betekenis. Ik zie ze vaak genoeg staan op treinen.
Op woensdag 29 juni 2016 22:26 schreef Isambard het volgende: Dat Wikipedia-verhaal is nonsens. Gewoon weer een hobbyist die vindt hoe het had moeten zijn in zijn ideale autistische wereld.
Mijn conclusie is dat het bij NS wel zal kloppen, maar dat deze lettertjes niet bij andere vervoerders officieel gelden. Natuurlijk kun je het wel zelf samenpuzzelen, zoals ik al had gedaan.
Op woensdag 29 juni 2016 22:34 schreef Isambard het volgende: En een mB-bak, want daar mag je als reiziger gewoon met je tweede klas-kaartje in
Het is niet alsof daar zitplaatsen zijn, of dat het überhaupt comfortabel is of te verblijven in de motorbak. Daarnaast mag je op balkons van een eersteklas wagon ook met je tweede klas kaartje. Ik opteer dus voor 'm' ipv 'mB'
Op woensdag 29 juni 2016 22:26 schreef Isambard het volgende: Dat Wikipedia-verhaal is nonsens. Gewoon weer een hobbyist die vindt hoe het had moeten zijn in zijn ideale autistische wereld.
Er zit logica achter, er is alleen geen wereldwijde standaard..
Op woensdag 29 juni 2016 22:52 schreef Isambard het volgende: Ik moet overigens toegeven dat ik zelf ook een autist ben die in een ideale wereld graag gestandaardiseerde bakcodes ziet
De Vechtdal-GTW's wijken wel af van de noordelijke GTW's, want de B-bak, de kopbak die direct aan de motorbak zit bij de 2/8 heeft eerste klasse in plaats van de A-bak zoals in het noorden.
Op woensdag 29 juni 2016 22:54 schreef Peterselieman het volgende: De Vechtdal-GTW's wijken wel af van de noordelijke GTW's, want de B-bak, de kopbak die direct aan de motorbak zit bij de 2/8 heeft eerste klasse in plaats van de A-bak zoals in het noorden.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik dacht, he dat zal Bork vast leuk vinden, post ie het zelf
De gedachte telt ook b2py, thx!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op donderdag 30 juni 2016 12:38 schreef Basekid_NZ het volgende: Vanavond vetrek ik naar Kopenhagen. Waarschijnlijk dit weekend dan met de trein naar Legoland Denmark. 2.5h met maar 6 stops vind ik wel relaxt
Sinds wanneer heeft Billund een treinstation? (niet van Lego dan).
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Sorry, trein gaat tot Vejle. Vanuit daar met de bus
No problem, ik dacht dat ik achterliep .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik heb een tijdje geleden zitten mopperen omdat SNCF wel investeert in de Hyperloop en NS niet maar ik kwam er vandaag achter bij de presentatie van Delft Hyperloop dat NS er wel bij betrokken is
[ Bericht 1% gewijzigd door b2py op 30-06-2016 14:23:10 ]
Ik heb een vraagje, en ik hoop dat iemand kan helpen hier Mijn huidige thesis gaat over het Vierde Spoorwegpakket en ik doe kwalitatief onderzoek, daarvoor heb ik vijf spoorwegregulatoren geïnterviewd, iemand bij de Europese commissie en ik was van plan 2 mensen te interviewen bij private spoorwegbedrijven in het personenvervoer. Ik heb een open-access operator al geïnterviewd en ik zou iemand bij Keolis in het VK interviewen, en ik had ook nog twee andere opties bij Virgin en Arriva in het VK. Mijn probleem is echter dat die alledrie als gevolg van de Brexit niet meer meewerken, dus ik kom in principe één interview tekort.
De vraag is dus of hier iemand mij kan helpen aan een contact die belast is met (internationale uitbreiding) van concessies bij Arriva, Abellio of een ander privaat bedrijf. Ik zou diegene zeer erkentelijk zijn.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2016 14:26:01 ]
Op donderdag 30 juni 2016 14:25 schreef J.B. het volgende: Ik heb een vraagje, en ik hoop dat iemand kan helpen hier Mijn huidige thesis gaat over het Vierde Spoorwegpakket en ik doe kwalitatief onderzoek, daarvoor heb ik vijf spoorwegregulatoren geïnterviewd, iemand bij de Europese commissie en ik was van plan 2 mensen te interviewen bij private spoorwegbedrijven in het personenvervoer. Ik heb een open-access operator al geïnterviewd en ik zou iemand bij Keolis in het VK interviewen, en ik had ook nog twee andere opties bij Virgin en Arriva in het VK. Mijn probleem is echter dat die alledrie als gevolg van de Brexit niet meer meewerken, dus ik kom in principe één interview tekort.
De vraag is dus of hier iemand mij kan helpen aan een contact die belast is met (internationale uitbreiding) van concessies bij Arriva, Abellio of een ander privaat bedrijf. Ik zou diegene zeer erkentelijk zijn.
Stel je vraag vooral ook op OVinNederland punt en el en op Stomda.
Op donderdag 30 juni 2016 14:25 schreef J.B. het volgende: Ik heb een vraagje, en ik hoop dat iemand kan helpen hier Mijn huidige thesis gaat over het Vierde Spoorwegpakket en ik doe kwalitatief onderzoek, daarvoor heb ik vijf spoorwegregulatoren geïnterviewd, iemand bij de Europese commissie en ik was van plan 2 mensen te interviewen bij private spoorwegbedrijven in het personenvervoer. Ik heb een open-access operator al geïnterviewd en ik zou iemand bij Keolis in het VK interviewen, en ik had ook nog twee andere opties bij Virgin en Arriva in het VK. Mijn probleem is echter dat die alledrie als gevolg van de Brexit niet meer meewerken, dus ik kom in principe één interview tekort.
De vraag is dus of hier iemand mij kan helpen aan een contact die belast is met (internationale uitbreiding) van concessies bij Arriva, Abellio of een ander privaat bedrijf. Ik zou diegene zeer erkentelijk zijn.
Wat is eigenlijk de invloed van het 4e pakket op VK? Alles is daar toch al privaat? (Infra uitgezonderd)
Wat is eigenlijk de invloed van het 4e pakket op VK? Alles is daar toch al privaat? (Infra uitgezonderd)
Mogelijk meer open access, maar verder ben ik weinig positief over de gevolgen over dat pakket; buiten het Europees Spoorwegbureau wat als een Europese one-stop-shop zou moeten dienen voor de certificering van materieel. Verder krijg ik sterk de indruk dat het VK, Frankrijk en Duitsland samen hebben gewerkt om ervoor te zorgen dat hun huidige marktstructuren zo blijven als dat ze zijn.
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2016 16:29:56 ]
Mogelijk meer open access, maar verder ben ik weinig positief over de gevolgen over dat pakket; buiten het Europees Spoorwegbureau wat als een Europese one-stop-shop zou moeten dienen voor de certificering van materieel. Verder krijg ik sterk de indruk dat het VK, Frankrijk en Duitsland samen hebben gewerkt om ervoor te zorgen dat hun huidige marktstructuren zo blijven als dat ze zijn.
Wat opzich wel grappig want Duitsland is ook volledig open-access..
Nou ik vond dit ook best meevallen hoor. Bovendien, je hebt in "het wereldje" nou eenmaal te maken met totaal sociopathische idioten die over lijken gaan voor een primeur. Dat kun je wel ontkennen, maar dat helpt niet. Je weet het gewoon van tevoren. En om dan een rit te organiseren waarvan de bestemming geheim moet blijven, is onrealistisch. En om dan verbaasd te zijn als het toch uitlekt, is nogal naïef
Wat opzich wel grappig want Duitsland is ook volledig open-access..
Iedereen wil gewoon z'n eigen structuur houden en zit niet te wachten op Europese 'bemoeienis', daar komt het in feite op neer; ondanks dat dat in principe niet in het belang van het spoor is.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2016 16:46:20 ]
Er wordt gefaald als een malle door de verkeersleiding in Hengelo. Allemachtig. Overstap gemist door veel reizigers en drie treinen met plus tien terwijl het er maar één had hoeven zijn.
Nou ik vond dit ook best meevallen hoor. Bovendien, je hebt in "het wereldje" nou eenmaal te maken met totaal sociopathische idioten die over lijken gaan voor een primeur. Dat kun je wel ontkennen, maar dat helpt niet. Je weet het gewoon van tevoren. En om dan een rit te organiseren waarvan de bestemming geheim moet blijven, is onrealistisch. En om dan verbaasd te zijn als het toch uitlekt, is nogal naïef
Op donderdag 30 juni 2016 17:37 schreef b2py het volgende: Ik las het als 'de verkeersleiding in hengelo' maar je kan ook de verkeersleiding apart lezen, zal wel weer aan mij liggen
Je hebt best wel een beetje gelijk hoor lekkere Griekse demigod. Xxx
Op donderdag 30 juni 2016 18:47 schreef Dr_Flash het volgende: Wel ga ik morgen naar Jenbach, dan met de stoomtrein naar de Achensee en dan een boottocht op genoemde Achensee maken. Dat is wel tof
CASTRICUM - Er is grote vrees dat over een paar jaar alle intercity’s station Castricum links laten liggen. Een spoeddebat bracht daar donderdagavond nog weinig verandering in.
Door Sander van Lubeck - 1-7-2016, 0:37 (Update 1-7-2016, 8:34)
PvdA-raadslid Dave van Ooijen heeft tamelijk serieuze plannen gezien waaruit zwart op wit blijkt dat de huidige vier intercity’s per uur verloren gaan voor Castricum. Deze lijn (tussen Den Helder en Nijmegen/Maastricht) is vooral belangrijk voor de in Amsterdam werkende forens.
Dit zou een nieuwe verslechtering zijn, nadat NS eind vorig jaar de Kennemerlijn (tussen Hoorn en Haarlem) versoberde, waardoor onder meer de reistijd van Castricum naar Haarlem flink toenam.
De nieuwe plannen zijn formeel nog niet bekend, maar hier wordt vanaf half juli over vergaderd aan de NS-burelen. Het komt voort uit de wens de landelijke verbindingen, dus die tussen grote steden, te perfectioneren. Tijdwinst kan dan geboekt worden door stations als Heiloo en Castricum te passeren. Alle aandacht gaat uit naar de Randstad en naar ‘metropoolregio Amsterdam’, dat reikt tot aan Uitgeest.
Spoorspecialist Van Ooijen vroeg hierover een spoeddebat aan. Hij oogstte uit alle politieke hoeken lof voor de kunde en vastberadenheid waarmee hij zich over de treinenkwestie buigt. Iedereen was het volmondig eens over het belang voor de forenzen en heel Castricum. Maar het zijn wethouder Marcel Steeman en zijn ambtenaren die met het bijltje moeten hakken. Steeman: ,,We zitten aan tal van tafels, zowel bestuurlijk als ambtelijk als politiek. Dan moeten we het slim spelen.’’
Dat besef is er bij Van Ooijen ook. Maar hij wil iedereen in het raadhuis van de urgentie doordringen. Zo werkte hij een eigen ‘lijnvoering’ uit. ,,Niet dat deze direct ten uitvoer moet worden gebracht, maar dan is er een vertrekpunt waar het college mee aan de slag kan. Als je wilt meepraten over de voorstellen van de NS, moet je een goed alternatief hebben.’’ In het plan van de PvdA-fractievoorzitter rijden er niet alleen intercity’s naar Amsterdam en verder, maar gaat er ook een via de Hemboog bij Sloterdijk door naar Schiphol en Den Haag. Steeman, die bleef herhalen dat hij het belang van de lobby inzag, nam het dankbaar in ontvangst. ,,Maar we kunnen niet op één paard wedden, ook al is het een heel goed paard.’’
CASTRICUM - Er is grote vrees dat over een paar jaar alle intercity’s station Castricum links laten liggen. Een spoeddebat bracht daar donderdagavond nog weinig verandering in.
Door Sander van Lubeck - 1-7-2016, 0:37 (Update 1-7-2016, 8:34)
PvdA-raadslid Dave van Ooijen heeft tamelijk serieuze plannen gezien waaruit zwart op wit blijkt dat de huidige vier intercity’s per uur verloren gaan voor Castricum. Deze lijn (tussen Den Helder en Nijmegen/Maastricht) is vooral belangrijk voor de in Amsterdam werkende forens.
Dit zou een nieuwe verslechtering zijn, nadat NS eind vorig jaar de Kennemerlijn (tussen Hoorn en Haarlem) versoberde, waardoor onder meer de reistijd van Castricum naar Haarlem flink toenam.
De nieuwe plannen zijn formeel nog niet bekend, maar hier wordt vanaf half juli over vergaderd aan de NS-burelen. Het komt voort uit de wens de landelijke verbindingen, dus die tussen grote steden, te perfectioneren. Tijdwinst kan dan geboekt worden door stations als Heiloo en Castricum te passeren. Alle aandacht gaat uit naar de Randstad en naar ‘metropoolregio Amsterdam’, dat reikt tot aan Uitgeest.
Spoorspecialist Van Ooijen vroeg hierover een spoeddebat aan. Hij oogstte uit alle politieke hoeken lof voor de kunde en vastberadenheid waarmee hij zich over de treinenkwestie buigt. Iedereen was het volmondig eens over het belang voor de forenzen en heel Castricum. Maar het zijn wethouder Marcel Steeman en zijn ambtenaren die met het bijltje moeten hakken. Steeman: ,,We zitten aan tal van tafels, zowel bestuurlijk als ambtelijk als politiek. Dan moeten we het slim spelen.’’
Dat besef is er bij Van Ooijen ook. Maar hij wil iedereen in het raadhuis van de urgentie doordringen. Zo werkte hij een eigen ‘lijnvoering’ uit. ,,Niet dat deze direct ten uitvoer moet worden gebracht, maar dan is er een vertrekpunt waar het college mee aan de slag kan. Als je wilt meepraten over de voorstellen van de NS, moet je een goed alternatief hebben.’’ In het plan van de PvdA-fractievoorzitter rijden er niet alleen intercity’s naar Amsterdam en verder, maar gaat er ook een via de Hemboog bij Sloterdijk door naar Schiphol en Den Haag. Steeman, die bleef herhalen dat hij het belang van de lobby inzag, nam het dankbaar in ontvangst. ,,Maar we kunnen niet op één paard wedden, ook al is het een heel goed paard.’’
Betekent dat dan 6x Zaandam-Alkmaar zonder stop met dan 2-4 x per uur de sprinter die na Uitgeest doorrijdt richting Alkmaar komende uit Amsterdam?
Oh helemaal net op gelet. Had gewoon de reis in de DB-planner ingevuld met als vertrektijd 'nu'. Ik verwacht dan niet dat ze me een reis uit het verleden voorschotelen
Iets eerder dan ik gisteren meldde, maar morgen tussen 16.00 en 18.00 komt de eerste FLIRT van Arriva vanuit Bad Bentheim de grens over. De mooiste foto krijgt een prijs
Toch maar voor de EuroCity van 17:06 naar Verona gegaan. Met bistrorijtuig en nu in een kwartiertje naar Innsbruck ipv de lokaaltje s die er een half uur over doen
Op vrijdag 1 juli 2016 17:15 schreef Dr_Flash het volgende: Toch maar voor de EuroCity van 17:06 naar Verona gegaan. Met bistrorijtuig en nu in een kwartiertje naar Innsbruck ipv de lokaaltje s die er een half uur over doen
Nice, geniet er maar van! Schijnt wel te lukken zo te zien .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 1 juli 2016 19:04 schreef Dr_Flash het volgende: Ja lukt best aardig weekje is alleen veel te kort. Pa vond al dat ik dan maar gewoon een weekje bij moest boeken Nja
Oh helemaal net op gelet. Had gewoon de reis in de DB-planner ingevuld met als vertrektijd 'nu'. Ik verwacht dan niet dat ze me een reis uit het verleden voorschotelen
Op vrijdag 1 juli 2016 17:11 schreef Peterselieman het volgende: Iets eerder dan ik gisteren meldde, maar morgen tussen 16.00 en 18.00 komt de eerste FLIRT van Arriva vanuit Bad Bentheim de grens over. De mooiste foto krijgt een prijs
Met wat geluk komt ie tussen 1630 en 1700, dan heb ik pauze namelijk in Oldenzaal. En anders een half uurtje stilstand aldaar Ben nu onderweg richting Tilburg e.o. voor de 766 trouwens.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 2 juli 2016 09:13 schreef Dos37 het volgende: Vandaag elk half uur een trein Goningen/Leeuwarden - Vlissingen, 5 uur en 20 minuten door Nederland
Maar waarom is ie doorgetrokken vanuit Lelystad dan?
Ik wilde eigenlijk de afbeelding in de spoiler alleen posten maar toen dacht ik, tsja, je kan ook kleinere treintjes inzetten heb je alsnog dezelfde capaciteit
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 2 juli 2016 09:11 schreef dennistd het volgende: Met wat geluk komt ie tussen 1630 en 1700, dan heb ik pauze namelijk in Oldenzaal. En anders een half uurtje stilstand aldaar Ben nu onderweg richting Tilburg e.o. voor de 766 trouwens.
Hij komt naar verwachting rond 18:15 de grens over.
Hij komt naar verwachting rond 18:15 de grens over.
Dank je! Hoe gaat hij daarna verder? Ik wil er wel voor naar het station maar als hij op Dvge gaat keren om richting Arnhem te gaan heeft dat niet zoveel zin
Top, bedankt Bedenk me net dat Nederland wel ineens overspoeld wordt met Flirts in alle kleuren en maten.. we hebben er nu ineens vier verschillende he?
Op zaterdag 2 juli 2016 14:27 schreef dennistd het volgende: Als je alleen de FLIRT 3 telt zelfs zes straks: NS, Syntus, Arriva, Abellio (NL en D) en Eurobahn.
In Zwolle blijkt een viaduct over het Kamperlijntje een meter te laag te zijn voor de bovenleiding. De oplossing is een andere bovenleidingconstructie te maken en het spoor iets dieper te leggen.
Op zaterdag 2 juli 2016 14:26 schreef Prins_Pils het volgende: Top, bedankt Bedenk me net dat Nederland wel ineens overspoeld wordt met Flirts in alle kleuren en maten.. we hebben er nu ineens vier verschillende he?
Wilma Mansveld heeft een nieuw baantje gevonden. Waarnemend burgemeester in Tytsjerksteradiel.
Heeft het nog iets met het spoor te maken? Jawel, want het was nabij Tytsjerk waar in 1994 Wadlopers (met een ICM aan de haak) botsten op een stel koeien die op de rails stonden.
Was ov-chip vergeten kaartje via de NS-app gekocht, zonder dalurenkorting natuurlijk maar je kunt er wel een kortingscode ingeven, dus er moet wel iets mogelijk zijn.Email op het toestel hoeft ook niet, want je krijgt het kaartje ook direct op de app. Wat ik wilde zeggen, werkte snel en gemakkelijk, moest wel even de app van mijn bank updaten voordat ik kon betalen maar toen ging het goed.
[ Bericht 15% gewijzigd door bork op 02-07-2016 20:32:58 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
21:08 door Deventer: check Ruim een uur op dat kutding staan wachten Puntje perron westzijde, om 21 uur had ik er geen zin meer in dus liep naar de uitgang, maar bedacht me dat-ie wel eens achter de net aangekomen IC kon zitten dus ben doorgelopen naar de oostpunt en voila. Maar daar kun je geen goede foto's maken dus die zijn waardeloos geworden
Ik had geluk: met de doorkomst om 19.03u in Salzbergen had ik verwacht dat ie het pad van 19.45u door Oldenzaal zou pakken. En toen zat ik nog op de bus...
Om 19.55u was ik op het station, bus voor het station geparkeerd, fora gecheckt: 19.47u uit Bentheim, dus hij kon er elk moment aankomen
Gauw naar het overpad gelopen en ik was precies op tijd voor de aankomst in Oldenzaal
Na wat snelle kliks vlug de bus naar de stalling gebracht en met de auto al laagvliegend naar de dichtstbijzijnde stek gegaan: precies op tijd
Vervolgens nog doorgereden naar achter de Ikea in Hengelo, en daar had ik zelf nog drie minuten over
Plaatjes volgen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Vooruit dan maar. Ik had aan de westkant moeten blijven staan Ik was ook juist net in dit topic aan het kijken dus moest heeeel gauw de camera aanzetten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou uit ervaring weet ik nu inmiddels dus wel dat doorgaande treinen westbound nooit over spoor 2 gaan dus de volgende keer wordt het inderdaad postperron
Na een jarenlange revisie was het vandaag eindelijk weer tijd voor een rit met de 766. De Hondekop reed als 'Tunnel Expres' van Zaandam via Schiphol en Dordrecht naar Eindhoven. Daar werd kopgemaakt om vervolgens via Den Bosch, Arnhem, Zwolle en Lelystad het eindpunt Amsterdam Centraal te bereiken. Als trein 28221 komt het stel door Tilburg heen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 2 juli 2016 22:50 schreef dennistd het volgende: [ afbeelding ] Na een jarenlange revisie was het vandaag eindelijk weer tijd voor een rit met de 766. De Hondekop reed als 'Tunnel Expres' van Zaandam via Schiphol en Dordrecht naar Eindhoven. Daar werd kopgemaakt om vervolgens via Den Bosch, Arnhem, Zwolle en Lelystad het eindpunt Amsterdam Centraal te bereiken. Als trein 28221 komt het stel door Tilburg heen.
Is die ook hier geweest Als ik dat had geweten... Maar prachtige plaat!
Vandaag kwam de eerste FLIRT3 voor Arriva aan in Nederland. Hoewel de stellen ingezet zullen worden in Limburg werd toch gekozen voor Bad Bentheim als grensovergang. Hier kwam de trein rond 19.55 achter Strukton-loc 303008 het land binnen.
Gaandeweg de middag werd al duidelijk dat er vertraging zou zijn, maar hoeveel precies verschilde van bron tot bron. Uiteindelijk was het net genoeg: de trein kwam nog geen vijf minuten nadat mijn werk erop zat aan in Oldenzaal. Links is nog net de Syntus Lint van/naar Zutphen te zien.
Na de foto op station Oldenzaal heb ik mijn rode vervoersmiddel omgeruild voor een kleiner exemplaar. Hiermee werd snel koers gezet naar de Zandsteenweg, waar de trein net de gemeentegrens tussen Oldenzaal en Dinkelland gepasseerd is als de achterzijde ervan op de gevoelige geheugenkaart wordt vastgelegd.
Toen de trein gepasseerd was aan de Zandsteenweg kon ik de trein nog één keer vrij makkelijk inhalen: in Hengelo moet namelijk achter de Intercity vertrokken worden. Tussen Hengelo en Borne passeert de trein mij voor de laatste keer op industrieterrein De Veldkamp, waar ik al balancerend op een doorgebogen paaltje deze foto maakte.
[ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 02-07-2016 23:53:38 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 2 juli 2016 23:06 schreef dennistd het volgende: Ik dacht dat ik de rit hier een tijd terug wel gemeld had... Maar zelf somda, Op de Rails en Railmagazine in de gaten houden kan ook geen kwaad
Ja dat die hier langs zou komen wist ik ook al weken geleden was alleen zelf nog onderweg naar huis
Op zaterdag 2 juli 2016 21:37 schreef dennistd het volgende: Ik had geluk: met de doorkomst om 19.03u in Salzbergen had ik verwacht dat ie het pad van 19.45u door Oldenzaal zou pakken. En toen zat ik nog op de bus...
Om 19.55u was ik op het station, bus voor het station geparkeerd, fora gecheckt: 19.47u uit Bentheim, dus hij kon er elk moment aankomen
Gauw naar het overpad gelopen en ik was precies op tijd voor de aankomst in Oldenzaal
Na wat snelle kliks vlug de bus naar de stalling gebracht en met de auto al laagvliegend naar de dichtstbijzijnde stek gegaan: precies op tijd
Vervolgens nog doorgereden naar achter de Ikea in Hengelo, en daar had ik zelf nog drie minuten over
Plaatjes volgen
Doe je goed! Zelf heb ik hem bij Salzbergen, Deurningen en Assel. Gezien die stop van een half uur in Oldenzaal wilden wij de trein tussen Bad Bentheim en Oldenzaal ook nog wel klikken, maar konden zo snel niet echt een goede stek vinden met zonlicht...
Vandaag is de LGV-Est Européenne geopend, de lijn naar Straatsburg waar enkele maanden geleden de TGV van het viaduct reed. Ironisch, de allereerste trein uit Parijs was een Velaro D
Mooie treintjes die van Arriva. Ik ben benieuwd wat ze met het interieur hebben gedaan. Ik mocht al even kijken bij die Flirts voor Gouda - Alphen bij Leidschendam: die zien er toch ook netjes uit. Ze hebben daarin ook een soort van zithoek, ik ben benieuwd hoe dat in de smaak gaat vallen bij de reiziger.
Sinds 12 juni is de spoorlijn Dresden - Hof aanbesteed en daar rijden ze nu met Alstom Coradia Continental. Mooie treinen hoor. Hoe soepel en precies die elektrische aandrijving ook klinkt - heerlijk
Op zondag 3 juli 2016 11:23 schreef b2py het volgende: Vandaag is de LGV-Est Européenne geopend, de lijn naar Straatsburg waar enkele maanden geleden de TGV van het viaduct reed. Ironisch, de allereerste trein uit Parijs was een Velaro D
Op zaterdag 2 juli 2016 21:37 schreef Prins_Pils het volgende: Vooruit dan maar. Ik had aan de westkant moeten blijven staan Ik was ook juist net in dit topic aan het kijken dus moest heeeel gauw de camera aanzetten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De afgelopen maanden op zondag ben ik diverse keren bij P&O in de Europoort geweest, en heb daar meerdere locomotieven kunnen fotograferen. Hier volgen er 3 plaatjes, van 3 "kleuren" RRF.
Een week later poging 2, want ooit moest de blauwe RRF19 op de foto ergens toch wel lukken? RRF 19 + Melzo-shuttle by Durk Houtsma., on Flickr Tijdens het rondje haven weer bij P&O Europoort gekeken. De RRF 19 stond binnen de poort, en de lok was uit. Even rondgekeken, en niet te lang gewacht om terug te komen. Bij terugkomst stond de RRF 19 met frontseintjes aan. Een kwartier later kwam de volbeladen Melzo-shuttle de poort uitrijden bij P&O Europoort richting emplacement Europoort.
Gezien RRF veel werk in de havens verricht, is er niet altijd een V100 beschikbaar. Het gebeurde al regelmatig dat er een Belgische Reeks 73 meegenomen werd naar de P&O, maar in veel gevallen was er ook een V100 aanwezig. Tegenwoordig gebruikt men steeds minder een V100 bij de P&O, en doet men het met één of 2 Belgische Reeks 73'en. Bij gebruik van 2 rangeerloks, zit er bijna altijd aan elke zijde één lok. Een week eerder zat hij aan de P&O-zijde en aan de andere zijde geen lok, en werd het met zon niks, als de trein geduwd ging vertrekken. De week later werd wederom een poging verricht, en met hooguit een halfuur wachten was het prijs: De RRF 108 vertrok bij P&O Europoort met een volbeladen en vertraagde Poznan-shuttle. Vanaf de Europoort neemt later een V100 de trein over, en op de Waalhaven gaat ERS met een 189'er weer verder richting Bad Bentheim en Polen. RRF 108 + ERS-Poznan shuttle by Durk Houtsma., on Flickr
Ik heb wel meer V100'en bij P&O, maar die staan (nog) niet online. Alle foto's zijn daar op zondag gemaakt.
Ik zit net het reisschema voor mijn rondreis door te nemen. Daar komen echt zo achterlijk veel stoomtreinen bij kijken. Aww yeah. halverwege de maand beginnen we.
Volgens de geruchtenmolen op Somda gaat de Cxx E-GTW van de Kippenlijn binnenkort al over naar Arriva dat met het treinstel tussen Zwolle en Emmen wil gaan rijden ter vervanging van het bij Dalfsen verongelukte treinstel.
Ter vervanging op de Kippenlijn komen dan 2 D-GTWs van Breng die nu nog op de Maaslijn rijden. Ze zouden gekoppeld iedere dag de drukste ochtendspitstrein moeten gaan rijden. Daarna waarschijnlijk op Amersfoort weer uitgewisseld voor een Protos die dan de rest van de dag dienst doet. Dit zolang de onlangs bestelde FLIRTs nog niet geleverd zijn.
Er zijn toch Protossen besteld? Maar mooi dat er versterking komt voor Emmen-Zwolle.
Nee. Bij mijn weten is er FLIRT besteld.
Op de Maaslijn zit je dan na de zomer mogelijk met een tekort, maar het kan ook zijn dat ze voor Arriva opgeknapte Lintjes al in gaan zetten. Er zijn er in Duitsland al een aantal voor revisie.
Op de Maaslijn zit je dan na de zomer mogelijk met een tekort, maar het kan ook zijn dat ze voor Arriva opgeknapte Lintjes al in gaan zetten. Er zijn er in Duitsland al een aantal voor revisie.
Oh ik dacht hier es gelezen te hebben dat de fabriek van Protos een doorstart had gemaakt en dat er een aantal waren besteld.
De voortgang van Utrecht Centraal. Zie ook de lengte aan zuidzijde Perron 7 (Spoor 18/19) en de lengte aan de noordzijde. Dat wordt sowieso kut gespreide treinen aldaar..
De hele dag geen IC's Dordrecht-Roosendaal, storing IC Direct en nu heeft de Benelux waar ik in zit naar Amsterdam net voor Dordrecht een aanrijding met een persoon gehad. T zit niet mee vandaag...
De voortgang van Utrecht Centraal. Zie ook de lengte aan zuidzijde Perron 7 (Spoor 18/19) en de lengte aan de noordzijde. Dat wordt sowieso kut gespreide treinen aldaar..
Op maandag 4 juli 2016 18:50 schreef Peterselieman het volgende: Stadler bouwt stevig door met de FLIRT, want vanavond/vannacht komen deze drie Nederland binnen
2 Juli 2016 - Na de lokwissel in Bad Bentheim gaat Strukton verder met het nieuwe treinstel voor Arriva richting Amersfoort, en passeert hier bij Deurningen.
Smalspoor-tram-heritage in Gorssel, 6 foto's in de spoiler (als het tl;dr is: kan kloppen, ik heb schaamteloos mijn verslag dat ik net op OVNL tikte ge-copy-paste omdat ik geen zin had een aangepaste versie te schrijven, je doet het er maar mee )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cool man. Ik ben op mn werk bij Zutphen ook oude kaarten tegengekomen waar de hoofdweg over het terrein als "oude trambaan" op staat. May or may not have been the same line
Op maandag 4 juli 2016 21:23 schreef Dr_Flash het volgende: Cool man. Ik ben op mn werk bij Zutphen ook oude kaarten tegengekomen waar de hoofdweg over het terrein als "oude trambaan" op staat. May or may not have been the same line
Dat was een tramlijn van Zutphen via Warnsveld en Vorden naar Hengelo-Gld Bestond uit mijn hoofd van 1918 tot 1937. Het tramstation van Deventer is niet te missen op het Pothoofd, het tramstation van Gorssel staat een beetje verstopt aan de Van der Capellenlaan, je moet weten dat het er is anders kom je er niet zo gauw. De bus stopt redelijk in de buurt.
De halte van Eefde was, als ik mij niet vergis, De Laatste Stuiver. Station annex herberg, te vinden aan de oude weg Zutphen - Eefde, van de tijd dat er nog geen Twentekanaal was. Via de halte Hungerink-Mettray reed deze tram inderdaad naar Gorssel.
Op maandag 4 juli 2016 21:30 schreef MTL het volgende: De halte van Eefde was, als ik mij niet vergis, De Laatste Stuiver. Station annex herberg, te vinden aan de oude weg Zutphen - Eefde, van de tijd dat er nog geen Twentekanaal was. Via de halte Hungerink-Mettray reed deze tram inderdaad naar Gorssel.
Dat staat er dus ook nog? Maar de tramlijn kwam pas in Quatre Bras bij de grote weg en liep tot het huidige Twentekanaal-Aansluiting aan de noordzijde van de spoorlijn.. dat kan ik dus even niet zogauw plaatsen.
Excuses, ik heb nog even zitten zoeken, maar het lijkt er op dat ik in de war ben met de paardentram Zutphen - Deventer die daar reed Ik was een paar jaar te vroeg
Op maandag 4 juli 2016 22:01 schreef MTL het volgende: Excuses, ik heb nog even zitten zoeken, maar het lijkt er op dat ik in de war ben met de paardentram Zutphen - Deventer die daar reed Ik was een paar jaar te vroeg
Op een kaart van 1925 kan ik die paardentram terughalen inderdaad, en dat gebouw ook. De lijn reed nog een klein stukje verder maar eindigde bij de spoorwegovergang aan de lijn naar Lochem.
Wij hebben uw aanvraag voor 'Geld terug bij vertraging' met als reisdatum 29 mei 2016 ontvangen en geregistreerd onder claimnummer 41180782. Onze excuses voor de vertraging die u heeft opgelopen.
In de spoiler een artikeltje van LinkedIn waarin uitgelegd staat hoe NS WiFi/BlueTooth beacons gebruikt om reizigersbeleving te verbeteren en de operatie te optimaliseren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En men heeft binnen NS ook onderzoek gedaan naar het effect van het verplaatsen van de stopplaats voor treinen op Schiphol om de halteertijd te verkorten: http://docs.trb.org/prp/16-0512.pdf
Waarom moet die onzin allemaal in het Engels.... Zo te zien zijn het allemaal Nederlandse bedrijven en onderzoekers, dus het kan prima in het Nederlands.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Wetenschappelijke voertaal is nou eenmaal Engels en ik mag toch wel hopen dat iedere Nederlander inmiddels wel de Engelse taal beheerst. Dit onderzoek is ook gepresenteerd in Washington op een conferentie aldaar..
The revival after 36 years of closure is intended to improve access to the Vallée d’Aspe and resorts in the Pyrénées national park, easing pressure on inadequate roads. It also forms part of the long-planned revival of the former international link from Pau through the Somport tunnel to Canfranc in Spain, from where a Renfe DMU still runs twice daily to Zaragoza.Reopening to Canfranc is now scheduled for 2020, and a rolling motorway route has been proposed to link Bordeaux with Zaragoza.
Komt Canfranc Estacion weer tot leven?!
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2016 11:51:52 ]
Ben net begonnen met mijn herbezoek aan Miniatur Wunderland Hamburg. Beviel 2 jaar geleden enorm. Voor iedereen die er nog niet geweest is kan ik het van harte aanbevelen. Flixbus rijdt er tegenwoordig goedkoop naartoe vanaf Amsterdam en Groningen; en anders heb je de trein nog.
Op dinsdag 5 juli 2016 10:42 schreef dennistd het volgende: Waarom moet die onzin allemaal in het Engels.... Zo te zien zijn het allemaal Nederlandse bedrijven en onderzoekers, dus het kan prima in het Nederlands.
Dat verhinderd de internationale uitwisseling van kennis. Bovendien is het zo dat de mensen die het meest met dit soort materie werken ook goed in engels zijn waarmee het eigenlijk geen probleem is.
Dat verhinderd de internationale uitwisseling van kennis. Bovendien is het zo dat de mensen die het meest met dit soort materie werken ook goed in engels zijn waarmee het eigenlijk geen probleem is.
Klopt. Aan de andere kant, NS is semi overheid die moet dit kennis ook maar in het Nederlands naar de sponsoren worden aangeleverd. Bovendien is het Nederlands ook de voertaal bij de NS lijkt me
Klopt. Aan de andere kant, NS is semi overheid die moet dit kennis ook maar in het Nederlands naar de sponsoren worden aangeleverd. Bovendien is het Nederlands ook de voertaal bij de NS lijkt me
Aan de overheid zijde werkt ook zat in het Engels.. Ik denk dat je onderschat hoeveel er in het Engels gedaan wordt in het Nederlandse bedrijfs of overheidsleven.
Aan de overheid zijde werkt ook zat in het Engels.. Ik denk dat je onderschat hoeveel er in het Engels gedaan wordt in het Nederlandse bedrijfs of overheidsleven.
Klopt en dat is ook niets mis mee, soms werkt dat zelfs makkelijker omdat je anders half Engels half Engels werkt maar een korte Nederlandse samenvatting bij een dergelijk rapport lijkt mij niet onmiddellijk
Prima dat ze het in het Engels willen doen, maar als er publiek geld in zit (zoals bij een universiteit zeker het geval is) moet een Nederlandse vertaling gewoon verplicht zijn wat mij betreft. De officiële talen in dit land zijn altijd nog Nederlands en Fries, en dus geen Engels.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 5 juli 2016 13:22 schreef boriq het volgende: *boriq houdt zich wijselijk stil met zijn universiteit die naar complete Engelse studies aan het overgaan is*
Op dinsdag 5 juli 2016 13:20 schreef dennistd het volgende: Prima dat ze het in het Engels willen doen, maar als er publiek geld in zit (zoals bij een universiteit zeker het geval is) moet een Nederlandse vertaling gewoon verplicht zijn wat mij betreft. De officiële talen in dit land zijn altijd nog Nederlands en Fries, en dus geen Engels.
Daar zou ik niet zo zeker van zijn, veel geld komt uit het bedrijfsleven
Op dinsdag 5 juli 2016 13:22 schreef boriq het volgende: *boriq houdt zich wijselijk stil met zijn universiteit die naar complete Engelse studies aan het overgaan is*
Op dinsdag 5 juli 2016 13:20 schreef dennistd het volgende: Prima dat ze het in het Engels willen doen, maar als er publiek geld in zit (zoals bij een universiteit zeker het geval is) moet een Nederlandse vertaling gewoon verplicht zijn wat mij betreft. De officiële talen in dit land zijn altijd nog Nederlands en Fries, en dus geen Engels.
Wij hebben uw aanvraag voor 'Geld terug bij vertraging' met als reisdatum 24 mei 2016 ontvangen en geregistreerd onder claimnummer 50057573. Onze excuses voor de vertraging die u heeft opgelopen.
[ Bericht 0% gewijzigd door _serial_ op 05-07-2016 14:19:27 ]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Mijn claim (ingediend op 23 mei met als reisdatum 22 mei) was op 1 juni al goedgekeurd. Heb er nog wel eentje open staan van 7 juni (reisdatum 4 juni) voor de IC Defect (15 minuten vertraging tussen Rotterdam en Amsterdam).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Bij mijn vorige klant was de voertaal ook Engels. Zelfs mailtjes tussen twee Nederlands sprekende collega's gingen in het Engels 'voor wanneer ze moeten worden doorgestuurd'.
In mijn ProRail-tijd ging wel alles in het Nederlands. Zelfs gangbare IT-termen waren vernederlands.
Op dinsdag 5 juli 2016 13:04 schreef derLudolf het volgende: NS is semi overheid die moet dit kennis ook maar in het Nederlands naar de sponsoren worden aangeleverd.
Willen jullie even ophouden met betweterig doen over taalkwesties, nu meteen? Fijn, bedankt.
Op dinsdag 5 juli 2016 13:20 schreef dennistd het volgende: Prima dat ze het in het Engels willen doen, maar als er publiek geld in zit (zoals bij een universiteit zeker het geval is) moet een Nederlandse vertaling gewoon verplicht zijn wat mij betreft. De officiële talen in dit land zijn altijd nog Nederlands en Fries, en dus geen Engels.
Werkt niet, je moet tegenwoordig in Engels publiceren wil je meedoen, ga maar vast oefenen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...