ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Hahaha we gaan stoppen op alle stations vanaf wormerveer, terwijl er niemand in de intercity op die stations moet zijn! En de trein is ook te vol om nog iemand mee te nemen waanzin
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Op dinsdag 28 juni 2016 18:35 schreef b2py het volgende: Nee wel zes, ben in de war (Aannemende dat je in de IC naar Den Helder zit Sloterdijk vertrek 17.48)
Hij zal toch wel weten hoe lang zijn eigen trein is als hij dat hier meldt
Sinds mei 2015 rijdt Eurostar ook naar Marseille. In de winter rijdt er 1x per week een trein heen/terug, in de zomermaanden wordt dit opgevoerd tot 5x per week heen/terug. Een enkele reis duurt 6,5 uur (veiligheidscontroles niet meegeteld).
In de buurt van Saint-Ythaire, een plaatsje in de Bourgogne, heb ik Eurostartreinstel 3213/3214 op de gevoelige plaat weten vast te leggen terwijl dit stel bezig was met een rit naar Marseille.
Sinds mei 2015 rijdt Eurostar ook naar Marseille. In de winter rijdt er 1x per week een trein heen/terug, in de zomermaanden wordt dit opgevoerd tot 5x per week heen/terug. Een enkele reis duurt 6,5 uur (veiligheidscontroles niet meegeteld).
In de buurt van Saint-Ythaire, een plaatsje in de Bourgogne, heb ik Eurostartreinstel 3213/3214 op de gevoelige plaat weten vast te leggen terwijl dit stel bezig was met een rit naar Marseille.
Het wachten is op de keer dat deze trein stilvalt 10km voor Marseille en teruggesleept wordt naar Londen
tot op heden is er 1 DDM1 wat eenmalig in de spits van Enkhuizen - Amsterdam gaat, en in de avondspits terug. eigenlijk zou pas in September DDM1 terug op de baan komen.
uit foto's is te zien dat de eersteklas rode lederen stoelen hebben gekregen. ook is op de bovenverdieping binnen wat moderne bestickering geplaatst.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
De middelste en achterste bak (D-bak en B-bak) van het treinongeval in Dalfsen zijn volgens een bericht op Somda gisteren vanuit Meppel overgebracht naar Stadler in Polen
Op woensdag 29 juni 2016 20:33 schreef Peterselieman het volgende: De middelste en achterste bak (D-bak en B-bak) van het treinongeval in Dalfsen zijn volgens een bericht op Somda gisteren vanuit Meppel overgebracht naar Stadler in Polen
Een GTW zou dan zoiets moeten zijn: ABk, B, m, Bk. Denk ik
Edit: opgezocht
Wikipedia:
quote:
De elektrische GTW's van Arriva en van Veolia heeft een apart motorgedeelte (powerpack); hierdoor heeft hij een bakindeling waar bij de m losstaat van de rest: ABk-m-Bk of ABk-B-m-Bk voor respectievelijk de GTW2/6 en de GTW2/8
Op woensdag 29 juni 2016 22:26 schreef Isambard het volgende: Dat Wikipedia-verhaal is nonsens. Gewoon weer een hobbyist die vindt hoe het had moeten zijn in zijn ideale autistische wereld.