ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Hahaha we gaan stoppen op alle stations vanaf wormerveer, terwijl er niemand in de intercity op die stations moet zijn! En de trein is ook te vol om nog iemand mee te nemen waanzin
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Op dinsdag 28 juni 2016 18:35 schreef b2py het volgende: Nee wel zes, ben in de war (Aannemende dat je in de IC naar Den Helder zit Sloterdijk vertrek 17.48)
Hij zal toch wel weten hoe lang zijn eigen trein is als hij dat hier meldt
Sinds mei 2015 rijdt Eurostar ook naar Marseille. In de winter rijdt er 1x per week een trein heen/terug, in de zomermaanden wordt dit opgevoerd tot 5x per week heen/terug. Een enkele reis duurt 6,5 uur (veiligheidscontroles niet meegeteld).
In de buurt van Saint-Ythaire, een plaatsje in de Bourgogne, heb ik Eurostartreinstel 3213/3214 op de gevoelige plaat weten vast te leggen terwijl dit stel bezig was met een rit naar Marseille.
Sinds mei 2015 rijdt Eurostar ook naar Marseille. In de winter rijdt er 1x per week een trein heen/terug, in de zomermaanden wordt dit opgevoerd tot 5x per week heen/terug. Een enkele reis duurt 6,5 uur (veiligheidscontroles niet meegeteld).
In de buurt van Saint-Ythaire, een plaatsje in de Bourgogne, heb ik Eurostartreinstel 3213/3214 op de gevoelige plaat weten vast te leggen terwijl dit stel bezig was met een rit naar Marseille.
Het wachten is op de keer dat deze trein stilvalt 10km voor Marseille en teruggesleept wordt naar Londen
tot op heden is er 1 DDM1 wat eenmalig in de spits van Enkhuizen - Amsterdam gaat, en in de avondspits terug. eigenlijk zou pas in September DDM1 terug op de baan komen.
uit foto's is te zien dat de eersteklas rode lederen stoelen hebben gekregen. ook is op de bovenverdieping binnen wat moderne bestickering geplaatst.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
De middelste en achterste bak (D-bak en B-bak) van het treinongeval in Dalfsen zijn volgens een bericht op Somda gisteren vanuit Meppel overgebracht naar Stadler in Polen
Op woensdag 29 juni 2016 20:33 schreef Peterselieman het volgende: De middelste en achterste bak (D-bak en B-bak) van het treinongeval in Dalfsen zijn volgens een bericht op Somda gisteren vanuit Meppel overgebracht naar Stadler in Polen
Een GTW zou dan zoiets moeten zijn: ABk, B, m, Bk. Denk ik
Edit: opgezocht
Wikipedia:
quote:
De elektrische GTW's van Arriva en van Veolia heeft een apart motorgedeelte (powerpack); hierdoor heeft hij een bakindeling waar bij de m losstaat van de rest: ABk-m-Bk of ABk-B-m-Bk voor respectievelijk de GTW2/6 en de GTW2/8
Op woensdag 29 juni 2016 22:26 schreef Isambard het volgende: Dat Wikipedia-verhaal is nonsens. Gewoon weer een hobbyist die vindt hoe het had moeten zijn in zijn ideale autistische wereld.
Op woensdag 29 juni 2016 22:29 schreef hm. het volgende: Dat kan heel goed natuurlijk. Maar bij NS hebben die lettertjes toch wel een betekenis. Ik zie ze vaak genoeg staan op treinen.
Ja, dat klopt. Die letters hebben bij NS een betekenis
Een NS-GTW zal dan ook wel een Bfk en een AB-bak hebben.
Op woensdag 29 juni 2016 22:29 schreef hm. het volgende: Dat kan heel goed natuurlijk. Maar bij NS hebben die lettertjes toch wel een betekenis. Ik zie ze vaak genoeg staan op treinen.
Op woensdag 29 juni 2016 22:26 schreef Isambard het volgende: Dat Wikipedia-verhaal is nonsens. Gewoon weer een hobbyist die vindt hoe het had moeten zijn in zijn ideale autistische wereld.
Mijn conclusie is dat het bij NS wel zal kloppen, maar dat deze lettertjes niet bij andere vervoerders officieel gelden. Natuurlijk kun je het wel zelf samenpuzzelen, zoals ik al had gedaan.
Op woensdag 29 juni 2016 22:34 schreef Isambard het volgende: En een mB-bak, want daar mag je als reiziger gewoon met je tweede klas-kaartje in
Het is niet alsof daar zitplaatsen zijn, of dat het überhaupt comfortabel is of te verblijven in de motorbak. Daarnaast mag je op balkons van een eersteklas wagon ook met je tweede klas kaartje. Ik opteer dus voor 'm' ipv 'mB'
Op woensdag 29 juni 2016 22:26 schreef Isambard het volgende: Dat Wikipedia-verhaal is nonsens. Gewoon weer een hobbyist die vindt hoe het had moeten zijn in zijn ideale autistische wereld.
Er zit logica achter, er is alleen geen wereldwijde standaard..
Op woensdag 29 juni 2016 22:52 schreef Isambard het volgende: Ik moet overigens toegeven dat ik zelf ook een autist ben die in een ideale wereld graag gestandaardiseerde bakcodes ziet
De Vechtdal-GTW's wijken wel af van de noordelijke GTW's, want de B-bak, de kopbak die direct aan de motorbak zit bij de 2/8 heeft eerste klasse in plaats van de A-bak zoals in het noorden.
Op woensdag 29 juni 2016 22:54 schreef Peterselieman het volgende: De Vechtdal-GTW's wijken wel af van de noordelijke GTW's, want de B-bak, de kopbak die direct aan de motorbak zit bij de 2/8 heeft eerste klasse in plaats van de A-bak zoals in het noorden.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik dacht, he dat zal Bork vast leuk vinden, post ie het zelf
De gedachte telt ook b2py, thx!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op donderdag 30 juni 2016 12:38 schreef Basekid_NZ het volgende: Vanavond vetrek ik naar Kopenhagen. Waarschijnlijk dit weekend dan met de trein naar Legoland Denmark. 2.5h met maar 6 stops vind ik wel relaxt
Sinds wanneer heeft Billund een treinstation? (niet van Lego dan).
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Sorry, trein gaat tot Vejle. Vanuit daar met de bus
No problem, ik dacht dat ik achterliep .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik heb een tijdje geleden zitten mopperen omdat SNCF wel investeert in de Hyperloop en NS niet maar ik kwam er vandaag achter bij de presentatie van Delft Hyperloop dat NS er wel bij betrokken is
[ Bericht 1% gewijzigd door b2py op 30-06-2016 14:23:10 ]
Ik heb een vraagje, en ik hoop dat iemand kan helpen hier Mijn huidige thesis gaat over het Vierde Spoorwegpakket en ik doe kwalitatief onderzoek, daarvoor heb ik vijf spoorwegregulatoren geīnterviewd, iemand bij de Europese commissie en ik was van plan 2 mensen te interviewen bij private spoorwegbedrijven in het personenvervoer. Ik heb een open-access operator al geīnterviewd en ik zou iemand bij Keolis in het VK interviewen, en ik had ook nog twee andere opties bij Virgin en Arriva in het VK. Mijn probleem is echter dat die alledrie als gevolg van de Brexit niet meer meewerken, dus ik kom in principe één interview tekort.
De vraag is dus of hier iemand mij kan helpen aan een contact die belast is met (internationale uitbreiding) van concessies bij Arriva, Abellio of een ander privaat bedrijf. Ik zou diegene zeer erkentelijk zijn.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2016 14:26:01 ]
Op donderdag 30 juni 2016 14:25 schreef J.B. het volgende: Ik heb een vraagje, en ik hoop dat iemand kan helpen hier Mijn huidige thesis gaat over het Vierde Spoorwegpakket en ik doe kwalitatief onderzoek, daarvoor heb ik vijf spoorwegregulatoren geīnterviewd, iemand bij de Europese commissie en ik was van plan 2 mensen te interviewen bij private spoorwegbedrijven in het personenvervoer. Ik heb een open-access operator al geīnterviewd en ik zou iemand bij Keolis in het VK interviewen, en ik had ook nog twee andere opties bij Virgin en Arriva in het VK. Mijn probleem is echter dat die alledrie als gevolg van de Brexit niet meer meewerken, dus ik kom in principe één interview tekort.
De vraag is dus of hier iemand mij kan helpen aan een contact die belast is met (internationale uitbreiding) van concessies bij Arriva, Abellio of een ander privaat bedrijf. Ik zou diegene zeer erkentelijk zijn.
Stel je vraag vooral ook op OVinNederland punt en el en op Stomda.
Op donderdag 30 juni 2016 14:25 schreef J.B. het volgende: Ik heb een vraagje, en ik hoop dat iemand kan helpen hier Mijn huidige thesis gaat over het Vierde Spoorwegpakket en ik doe kwalitatief onderzoek, daarvoor heb ik vijf spoorwegregulatoren geīnterviewd, iemand bij de Europese commissie en ik was van plan 2 mensen te interviewen bij private spoorwegbedrijven in het personenvervoer. Ik heb een open-access operator al geīnterviewd en ik zou iemand bij Keolis in het VK interviewen, en ik had ook nog twee andere opties bij Virgin en Arriva in het VK. Mijn probleem is echter dat die alledrie als gevolg van de Brexit niet meer meewerken, dus ik kom in principe één interview tekort.
De vraag is dus of hier iemand mij kan helpen aan een contact die belast is met (internationale uitbreiding) van concessies bij Arriva, Abellio of een ander privaat bedrijf. Ik zou diegene zeer erkentelijk zijn.
Wat is eigenlijk de invloed van het 4e pakket op VK? Alles is daar toch al privaat? (Infra uitgezonderd)
Wat is eigenlijk de invloed van het 4e pakket op VK? Alles is daar toch al privaat? (Infra uitgezonderd)
Mogelijk meer open access, maar verder ben ik weinig positief over de gevolgen over dat pakket; buiten het Europees Spoorwegbureau wat als een Europese one-stop-shop zou moeten dienen voor de certificering van materieel. Verder krijg ik sterk de indruk dat het VK, Frankrijk en Duitsland samen hebben gewerkt om ervoor te zorgen dat hun huidige marktstructuren zo blijven als dat ze zijn.
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2016 16:29:56 ]
Mogelijk meer open access, maar verder ben ik weinig positief over de gevolgen over dat pakket; buiten het Europees Spoorwegbureau wat als een Europese one-stop-shop zou moeten dienen voor de certificering van materieel. Verder krijg ik sterk de indruk dat het VK, Frankrijk en Duitsland samen hebben gewerkt om ervoor te zorgen dat hun huidige marktstructuren zo blijven als dat ze zijn.
Wat opzich wel grappig want Duitsland is ook volledig open-access..
Nou ik vond dit ook best meevallen hoor. Bovendien, je hebt in "het wereldje" nou eenmaal te maken met totaal sociopathische idioten die over lijken gaan voor een primeur. Dat kun je wel ontkennen, maar dat helpt niet. Je weet het gewoon van tevoren. En om dan een rit te organiseren waarvan de bestemming geheim moet blijven, is onrealistisch. En om dan verbaasd te zijn als het toch uitlekt, is nogal naīef