abonnement Unibet Coolblue
pi_163333758


WO Rechtsgeleerdheid
natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

De afgestudeerde arbeiders van dit topic
• Maharbal (2x: Fiscaal, Notarieel. Tevens advocaat-stagiair)
• Eriksd
• Ryon
• Sideshowbobbie (Emeritus Novietenhoeder II)
• Ansu
• Phaelanx_NL
• Actaeon (Emeritus Novietenhoeder I)
• IkeDubaku99

Ook leuk: de studenten. De lijst met universiteiten is gestorteerd op tofheid:
Rijksuniversiteit Groningen
• Valid
• Etsu (Novietenhoeder II)
• Paxcon
• Ties02 (Novietenhoeder I)
• Joosie200
• Accursius
• underground1009
• IPA35

Open Universiteit
• SpotlessMind00 (ook wel Floormanager)

Universiteit van Amsterdam
• Yreal (laatste horde Rechtsgeschiedenis!)
• Tchock

Erasmus Universiteit Rotterdam
• Keyos

Universiteit Leiden
• Monnet
• DoubleDip

Universiteit Utrecht
• Blistering

Radboud Universiteit
• Boterbartje

Maastricht University
• GeneraalAdmiraal



Dit is WO rechten: geen cursisten gaarne!

Sluit je het topic, dan open je een nieuwe. Zorg dat de TT de titel van een arrest is. Controleer of het arrest dat je in gedachten hebt nog niet is geweest! De TS typt een korte samenvatting van het gebruikte arrest.
pi_163333763
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:33 schreef Lieutenant het volgende:

[..]

Verschoven omdat er geen studenten waren die zich ervoor aanmelden zelfs al zijn er maar weinig plaatsen of? Hoe reclameerde ze? Enige duale niet-civiele master in NL vgm, tof.
Geen idee. Hebben ze niet gezegd.
Via nestor drie keer zo'n bericht en twee keer 'opgeroepen' te solliciteren in het college RGR.
Ik heb wel vaker gehoord dat niet veel mensen zijn die dat willen doen, of ervan weten. Maar vorige week was ik even bij de docent langs en die zei dat er heel veel concurrentie is. :D

Ik probeer het gewoon. Als ik niet word toegelaten, doe ik gewone master en haal ik de gewone vakken alvast en probeer ik het jaar erop nog eens. Mij wimpelen ze niet af hoor. :{

Ik zie nu dat er ook een is voor fiscaal, maar ken niemand die dat doet en heb er nooit van gehoord.
https://www.rug.nl/ocasys/gmw/vak/showPos?opleiding=4831
pi_163333833
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:37 schreef Vidura het volgende:

[..]

Geen idee. Hebben ze niet gezegd.
Via nestor drie keer zo'n bericht en twee keer 'opgeroepen' te solliciteren in het college RGR.
Ik heb wel vaker gehoord dat niet veel mensen zijn die dat willen doen, of ervan weten. Maar vorige week was ik even bij de docent langs en die zei dat er heel veel concurrentie is. :D

Ik probeer het gewoon. Als ik niet word toegelaten, doe ik gewone master en haal ik de gewone vakken alvast en probeer ik het jaar erop nog eens. Mij wimpelen ze niet af hoor. :{

Ik zie nu dat er ook een is voor fiscaal, maar ken niemand die dat doet en heb er nooit van gehoord.
https://www.rug.nl/ocasys/gmw/vak/showPos?opleiding=4831
Hoezo zou je dat niet willen veel toffer dan regulier. Thanx.
pi_163333842
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:41 schreef Lieutenant het volgende:

[..]

Hoezo zou je dat niet willen veel toffer dan regulier. Thanx.
Ik wil wel, maar of ik binnenkom is de vraag.
pi_163333858
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:42 schreef Vidura het volgende:

[..]

Ik wil wel, maar of ik binnenkom is de vraag.
Bedoelde over het algemeen.
pi_163333861
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:43 schreef Lieutenant het volgende:

[..]

Bedoelde over het algemeen.
Tijdrovend. Geen zin. Don't know. Vind het ook erg tof.
pi_163333879
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:43 schreef Vidura het volgende:

[..]

Tijdrovend. Geen zin. Don't know. Vind het ook erg tof.
Er zijn veel ec voor gereserveerd en geen zin slaat nergens op maargoed alleen maar beter als niet veel mensen dat tof vinden :P.
pi_163333925
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:44 schreef Lieutenant het volgende:

[..]

Er zijn veel ec voor gereserveerd en geen zin slaat nergens op maargoed alleen maar beter als niet veel mensen dat tof vinden :P.
Er zijn mensen die er niet in hebben verdiept en maar de gewone master zijn gaan doen, zoals Ties.
pi_163334000
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:48 schreef Vidura het volgende:

[..]

Er zijn mensen die er niet in hebben verdiept en maar de gewone master zijn gaan doen, zoals Ties.
Tja als ze die pagina wegmoffelen zal interesse alleen bestaan bij een deel van studenten van eigen faculteit.
pi_163334007
quote:
Geachte Etsu,

In antwoord op uw verzoek om het tentamen Handelsrecht versneld na te kijken deel ik u mede dat u 67 punten hebt behaald, dus een 7.

Met vriendelijke groet,
Ik ben LLB guys _O_ *O*
pi_163334350
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:54 schreef Vidura het volgende:

[..]

Ik ben LLB guys _O_ *O*
Nu al Handels terug? Gefeliciteerd!! *O*
pi_163341489
Gefeliciteerd Ets ;)
  maandag 27 juni 2016 @ 16:36:16 #13
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_163342400
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:54 schreef Vidura het volgende:

[..]

Ik ben LLB guys _O_ *O*
Beetje raar dat je docent jou met een internetnaam aanspreekt.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_163343363
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 10:15 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Nu al Handels terug? Gefeliciteerd!! *O*
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 15:56 schreef underground1009 het volgende:
Gefeliciteerd Ets ;)
Dankjullie. :)

quote:
15s.gif Op maandag 27 juni 2016 16:36 schreef Ryon het volgende:

[..]

Beetje raar dat je docent jou met een internetnaam aanspreekt.
Ook gefeliciteerd Ets!
Dankjewel Ryon!
:6
pi_163345314
Superstom: zou vandaag een tentamen terugkrijgen maar dat is niet gebeurd. Wel is er een klacht gestuurd want er zat echt een te idiote vraag in. Ik hoop dat ze er nog iets mee willen doen. Zou een hoop ellende schelen.
pi_163351634
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:54 schreef Vidura het volgende:

[..]

Ik ben LLB guys _O_ *O*
Gefeliciteerd!
  dinsdag 28 juni 2016 @ 11:19:11 #17
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_163364043
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 15:56 schreef underground1009 het volgende:
Gefeliciteerd Ets ;)
Dit!
pi_163365209
Dank :P

Hoe is het, Acta?
pi_163371788
Gaat lekker daar in Groningen.

Fraude kost Rijksuniversiteit Groningen 1,1 miljoen
http://nu.nl/binnenland/4(...)ngen-11-miljoen.html
pi_163384713
Zo, practicum van recht en informatiemanagement gehaald met een 8 *O* Nu resteert echt alleen strafproces nog }:|
mag het weten
pi_163384998
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 12:14 schreef Vidura het volgende:
Dank :P

Hoe is het, Acta?
Prima! Met jou?
pi_163385632
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 09:16 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Prima! Met jou?
Zeker!

Heb jij misschien verhalen/ervaringen over/met stage lopen bij Trip?
Of iemand anders hier. :P
pi_163386110
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:15 schreef Vidura het volgende:

[..]

Zeker!

Heb jij misschien verhalen/ervaringen over/met stage lopen bij Trip?
Of iemand anders hier. :P
Ik niet sorry, het is wel een gerenommeerd kantoor geloof ik toch?
pi_163386779
3 tentamens in 2 dagen moeten herkansen, weer lekker gepland van de RUG :{
pi_163387385
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:46 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ik niet sorry, het is wel een gerenommeerd kantoor geloof ik toch?
Ja, wel grootste kantoor in Noord-Nederland geloof ik. Maarja, je moet ergens beginnen he.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 11:24 schreef Henrys het volgende:
3 tentamens in 2 dagen moeten herkansen, weer lekker gepland van de RUG :{
Handels ook?
Fix ergens een capita (incl oefenpakket) en leer dat uit je hoofd, oefen tot je neervalt, markeer in de wet incl. de artikelen tussen de haakjes, leer onderscheid te maken tussen al die IE-rechten en wat ze expliciet vragen.
Faillissementsschema van de oude tentamens kan je uit je hoofd leren, ze vragen bijna altijd hetzelfde.
Reken maar erop dat actio paulina, nietig/vernietigbaar terugkomen, net als bestuurdersaansprakelijkheid (Beklamel, Pootdinges). Balans komt zeker niet terug, dus dat kan je overslaan.

Welke andere vakken nog meer?
pi_163387831
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 11:56 schreef Vidura het volgende:

[..]

Ja, wel grootste kantoor in Noord-Nederland geloof ik. Maarja, je moet ergens beginnen he.

[..]

Handels ook?
Fix ergens een capita (incl oefenpakket) en leer dat uit je hoofd, oefen tot je neervalt, markeer in de wet incl. de artikelen tussen de haakjes, leer onderscheid te maken tussen al die IE-rechten en wat ze expliciet vragen.
Faillissementsschema van de oude tentamens kan je uit je hoofd leren, ze vragen bijna altijd hetzelfde.
Reken maar erop dat actio paulina, nietig/vernietigbaar terugkomen, net als bestuurdersaansprakelijkheid (Beklamel, Pootdinges). Balans komt zeker niet terug, dus dat kan je overslaan.

Welke andere vakken nog meer?
BR3 en Europees. Ga eerst naar de inzage van handelsrecht, want snap echt niet hoe ik aan een onvoldoende kom, waren erg veel oude tentamenvragen die ik herkende
pi_163387903
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 12:22 schreef Henrys het volgende:

[..]

BR3 en Europees. Ga eerst naar de inzage van handelsrecht, want snap echt niet hoe ik aan een onvoldoende kom, waren erg veel oude tentamenvragen die ik herkende
BR3 is arresten leren. Veel makkelijker kan ik het niet maken.

Klopt, veel oude tentamenvragen kwamen terug. Maar bij de sommige vragen was het een tikkeltje anders.
Bij Handels gaat het ook om de stapjes hè. Ik zag je laatst al juichen dat de antwoorden lekker kort en krachtig waren, maar dat zijn de kernantwoorden. Ze willen weten hoe je aan je antwoord komt. Bijvoorbeeld bij Vz begin je met uitleggen van over mededelingsplicht (lid 1) en dan bouw je zo je antwoord op, opzet erbij betrekken, niet-nakoming van mededelingsplicht etc.
Geldt ook voor de Aw. En bij OR al helemaal. En het is ook een kwestie van goed lezen, zeker bij vertegenwoordiging, anders heb je zo 0 punten te pakken, ook als je de verkeerde afslag neemt.

Waar het op neer komt, is dat je je kapot lam moet schrijven en veel uit de wet/jurisprudentie moet citeren/overnemen. En de casus erbij betrekken.
pi_163388191
Aldus iemand die vorig jaar een 5 en een 4 had met veel langer leren. Maar goed, 62,8% over 508 van de 802 deelnemers geslaagd. Ik had het idee dat het een oprottentamen was, ik vind mijn 7 ook niet echt terecht met enkel het capitaboekje.

Volgende week evaluatiegesprek met Veenstra. Ga wel even vragen hoe het zit.
pi_163388253
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2016 12:42 schreef Vidura het volgende:
Aldus iemand die vorig jaar een 5 en een 4 had met veel langer leren. Maar goed, 62,8% over 508 van de 802 deelnemers geslaagd. Ik had het idee dat het een oprottentamen was, ik vind mijn 7 ook niet echt terecht met enkel het capitaboekje. Maar goed.

Volgende week evaluatiegesprek met Veenstra. Ga wel even vragen hoe het zit.
Volgens mij is dit echt zo'n vak waarbij je beter oude tentamens kan oefenen dan de stof leren.

In ieder geval bedankt voor de tips, vind het alleen kut dat er maar 2 uur tussen handels en Europees zit
pi_163388305
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 12:44 schreef Henrys het volgende:

[..]

Volgens mij is dit echt zo'n vak waarbij je beter oude tentamens kan oefenen dan de stof leren.

In ieder geval bedankt voor de tips, vind het alleen kut dat er maar 2 uur tussen handels en Europees zit
Klopt.

Pittig wel, BR3, ER en Handels in 2 dagen. Moet er niet aan denken. Had vorig jaar precies zelfde situatie met RGR, Handels en FAR. Uiteindelijk alleen FAR weten te halen. :')

Dus je moet er minstens twee halen wil je geen studievetraging oplopen. :X

[ Bericht 3% gewijzigd door Vidura op 29-06-2016 12:52:52 ]
pi_163389375
Ik heb zaterdag ondernemingsrecht en ik studeer aan de EUR en ik vind het vak KUT! :(
pi_163389690
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 12:46 schreef Vidura het volgende:

[..]

Klopt.

Pittig wel, BR3, ER en Handels in 2 dagen. Moet er niet aan denken. Had vorig jaar precies zelfde situatie met RGR, Handels en FAR. Uiteindelijk alleen FAR weten te halen. :')

Dus je moet er minstens twee halen wil je geen studievetraging oplopen. :X
Ik zit te denken om Europees volgend jaar maar te doen. Of wellicht dat ik daar een 3e kans voor kan aavragen omdat ik wel de 2 reguliere kansen heb gemaakt en die 3e kans iets speciaal is. En Europees is in blok 2 al terwijl Handels en BR3 pas in blok 4 zijn.

En ik heb volgens mij een mentale blok qua Europees want na 5 minuten leren ben ik al depressief en heb ik geen zin meer
pi_163389740
Phew net laatste tentamen gehad en het ging eigenlijk best wel goed. *O* Als ik echt BEPS genailed heb dan mag ik volgend semester aan mijn scriptie beginnen.
pi_163391582
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 13:52 schreef Henrys het volgende:

[..]

Ik zit te denken om Europees volgend jaar maar te doen. Of wellicht dat ik daar een 3e kans voor kan aavragen omdat ik wel de 2 reguliere kansen heb gemaakt en die 3e kans iets speciaal is. En Europees is in blok 2 al terwijl Handels en BR3 pas in blok 4 zijn.

En ik heb volgens mij een mentale blok qua Europees want na 5 minuten leren ben ik al depressief en heb ik geen zin meer
Ik gun het je erg maar ik ben bang voor je dat ze dit hebben gedaan om niet voor een heleboel studenten een mondeling te hoeven doen met laatste vak-regeling. Iemand anders dan individueel een derde kans geven gaat m niet worden dan vrees ik ;)
pi_163391930
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 13:52 schreef Henrys het volgende:

[..]

Ik zit te denken om Europees volgend jaar maar te doen. Of wellicht dat ik daar een 3e kans voor kan aavragen omdat ik wel de 2 reguliere kansen heb gemaakt en die 3e kans iets speciaal is. En Europees is in blok 2 al terwijl Handels en BR3 pas in blok 4 zijn.

En ik heb volgens mij een mentale blok qua Europees want na 5 minuten leren ben ik al depressief en heb ik geen zin meer
Ik zou je willen aanraden om gewoon alle drie te proberen. Het kan nog.
Zou zomaar goed kunnen dat ze er een oprottentamen van maken. Omdat derde kans. Die is er niet voor niks lijkt me.

quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 15:27 schreef underground1009 het volgende:

[..]

Ik gun het je erg maar ik ben bang voor je dat ze dit hebben gedaan om niet voor een heleboel studenten een mondeling te hoeven doen met laatste vak-regeling. Iemand anders dan individueel een derde kans geven gaat m niet worden dan vrees ik ;)
He?

Als hij twee van de drie haalt, en eentje niet, dan kan hij gewoon mondeling doen daarvoor. Ondanks die extra kans voor Europees. Lijkt me. Dus als hij Europees niet haalt, en de andere twee wel, dan lijkt het me dat hij gewoon alsnog die mondeling krijgt want dat is zijn recht.
pi_163392385
Krijg morgen dat pruttentamen terug. :( Zal me benieuwd of en wat er met de klacht is gebeurd. Maar volgend jaar mag ik denk ik weer.
pi_163392401
Tja ik weet het ook niet; ze kondigden het aan met de reden (onder andere) van het beperken van het grote aantal studenten die het vak nog open hadden staan na de twee kansen. Maar zoals ik zei, ik hoop voor hem dat hij alsnog een mondeling kan krijgen :)
pi_163393427
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 13:36 schreef PaarseStabilo het volgende:
Ik heb zaterdag ondernemingsrecht en ik studeer aan de EUR en ik vind het vak KUT! :(
Zaterdag? Rare dag voor tentamens. Tsja het was ook niet mijn favoriet. Maar af en toe een kutvak hoort er bij.
pi_163393682
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 16:57 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Zaterdag? Rare dag voor tentamens. Tsja het was ook niet mijn favoriet. Maar af en toe een kutvak hoort er bij.
Ja klopt er is dan ook geen gratis OV en ze plannen ook herkansingen in op data zonde gratis OV, heel raar.
Heb je wellicht nog tips voor ondernemingsrecht? :P
pi_163393935
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 17:09 schreef PaarseStabilo het volgende:

[..]

Ja klopt er is dan ook geen gratis OV en ze plannen ook herkansingen in op data zonde gratis OV, heel raar.
Heb je wellicht nog tips voor ondernemingsrecht? :P
Mijn tips staan in je andere topic. Meer dan dat kan ik er niet van maken. Is ook alweer even geleden voor mij (2011). Succes!

Wat gek trouwens op zaterdag, bij ons gebeurt dat echt nooit. Wat als je dan een vakantie had geboekt?
pi_163394128
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 15:42 schreef Vidura het volgende:

[..]

Ik zou je willen aanraden om gewoon alle drie te proberen. Het kan nog.
Zou zomaar goed kunnen dat ze er een oprottentamen van maken. Omdat derde kans. Die is er niet voor niks lijkt me.

[..]

He?

Als hij twee van de drie haalt, en eentje niet, dan kan hij gewoon mondeling doen daarvoor. Ondanks die extra kans voor Europees. Lijkt me. Dus als hij Europees niet haalt, en de andere twee wel, dan lijkt het me dat hij gewoon alsnog die mondeling krijgt want dat is zijn recht.
Ik ben alleen bijzonder slecht in het multitasken van vakken. Ik kan een vak in 1 dag leren als ik me echt focus maar 2 vakken in een week lukt me niet op een of andere manier :')
pi_163395958
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 17:23 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Mijn tips staan in je andere topic. Meer dan dat kan ik er niet van maken. Is ook alweer even geleden voor mij (2011). Succes!

Wat gek trouwens op zaterdag, bij ons gebeurt dat echt nooit. Wat als je dan een vakantie had geboekt?
Zaterdag is hier een keer voorgevallen geloof ik. Vorig jaar.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 17:34 schreef Henrys het volgende:

[..]

Ik ben alleen bijzonder slecht in het multitasken van vakken. Ik kan een vak in 1 dag leren als ik me echt focus maar 2 vakken in een week lukt me niet op een of andere manier :')
Tja, wen er maar aan. In de master is het niet veel anders, misschien nog wel erger.
pi_163397917
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 17:23 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Mijn tips staan in je andere topic. Meer dan dat kan ik er niet van maken. Is ook alweer even geleden voor mij (2011). Succes!

Wat gek trouwens op zaterdag, bij ons gebeurt dat echt nooit. Wat als je dan een vakantie had geboekt?
Herkansingen duren tot 22 juli voor B2. Ik vind het ook heel raar.
Maar die decentrale selectie van geneeskunde (andere studie dus) was ook pas vanaf 1 juni, dus ik denk dat EUR over het algemeen vreemde data heeft
pi_163399028
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 13:36 schreef PaarseStabilo het volgende:
Ik heb zaterdag ondernemingsrecht en ik studeer aan de EUR en ik vind het vak KUT! :(
Waarom vind je het niks?
pi_163399187
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 13:36 schreef PaarseStabilo het volgende:
Ik heb zaterdag ondernemingsrecht en ik studeer aan de EUR en ik vind het vak KUT! :(
Mooier wordt het niet.
pi_163401608
Wie had hier een fascinatie voor eendenkooienrechten? :D Vandaag een afdelingsuitje gehad naar de Weerribben. En we kregen een rondleiding bij een eendenkooi :P
mag het weten
pi_163404164
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 19:05 schreef Vidura het volgende:

[..]

Zaterdag is hier een keer voorgevallen geloof ik. Vorig jaar.

[..]

Tja, wen er maar aan. In de master is het niet veel anders, misschien nog wel erger.
Gelukkig zit er weer mee, heb volgens mij nog nooit zon' regenachtige zomer meegemaakt
pi_163404298
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 21:07 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Waarom vind je het niks?
Tentamen is een beetje vaag
pi_163405169
Mogguh. :O Zo richting stage, eindelijk weer leuke dingen doen ipv studeren. *O*
pi_163406135
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 10:15 schreef Vidura het volgende:

[..]

Zeker!

Heb jij misschien verhalen/ervaringen over/met stage lopen bij Trip?
Of iemand anders hier. :P
Ja, in een ver verleden.
pi_163407777
Als ik trouwens zo terug denk heb ik hogere cijfers gehaald voor vakken waarmee ik op het laatste moment ben begonnen dan die ik over 1-3 weken verspreid heb. Heb als ik op het laatste moment begin een soort van positieve faalangst waardoor ik ongeveer het zelfde effect als ritalin krijg
pi_163408935
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 11:15 schreef Henrys het volgende:
Als ik trouwens zo terug denk heb ik hogere cijfers gehaald voor vakken waarmee ik op het laatste moment ben begonnen dan die ik over 1-3 weken verspreid heb. Heb als ik op het laatste moment begin een soort van positieve faalangst waardoor ik ongeveer het zelfde effect als ritalin krijg
Het idee is dat je ook het één en ander onthoudt. Dat is iets makkelijker in de ene optie dan in de andere.
pi_163415000
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 16:02 schreef DoubleDip het volgende:
Krijg morgen dat pruttentamen terug. :( Zal me benieuwd of en wat er met de klacht is gebeurd. Maar volgend jaar mag ik denk ik weer.
Update: ik heb zowaar een zes. :o Prutvraag is geheel terecht geschrapt. *O* Van de zomer maar eens een scriptie onderwerp zoeken en inschrijven in augustus.
  donderdag 30 juni 2016 @ 18:50:10 #54
263417 Keyos
Like a Boss
pi_163416298
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 17:09 schreef PaarseStabilo het volgende:

[..]

Ja klopt er is dan ook geen gratis OV en ze plannen ook herkansingen in op data zonde gratis OV, heel raar.
Heb je wellicht nog tips voor ondernemingsrecht? :P
Zorg dat je in ieder geval die bestuurdersaansprakelijkheid erin gedrilled hebt. Daar komt op zeker een grote vraag over.

Heb zelf BPR a.s. zaterdag, normaliter ben ik goed in dit soort vakken maar ik schijt hem wel op dit moment. Het is zo ontzettend veel en heb het met de thuisstudie niet helemaal in de vingers volgens mij. Kan niet wachten tot ik volgend jaar weer de voltijd in ga met de master fiscaal recht, heb het een beetje gehad met zelfstudie.

[ Bericht 4% gewijzigd door Keyos op 30-06-2016 19:44:09 ]
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_163418880
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 00:08 schreef PaarseStabilo het volgende:

[..]

Tentamen is een beetje vaag
Dat zou niet een reden moeten zijn om een heel rechtsgebied af te schrijven toch?
  donderdag 30 juni 2016 @ 21:01:19 #56
263417 Keyos
Like a Boss
pi_163419289
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:49 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Dat zou niet een reden moeten zijn om een heel rechtsgebied af te schrijven toch?
Denk ook dat dit rechtsgebied het meer van de praktijk dan de theorie moet hebben. Ik vond ondernemingsrecht ook geen zak aan maar inmiddels begin ik het wat meer te waarderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Keyos op 01-07-2016 10:51:15 ]
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_163422411
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 21:01 schreef Keyos het volgende:

[..]

Denk ook dat dit rechtsgebied het meer van de praktijk dan de theorie moet hebben. Ik vond ondernemingsrecht ook geen zak aan maar inmiddels begin ik het inmiddels wat meer te waarderen.

Juist ondernemingsrecht blijft altijd wel redelijk abstract vind ik, of het nou in de praktijk is of niet.
pi_163422606
Over ondernemingsrecht gesproken, komt er binnenkort een nieuwe druk uit van "Van de NV en de BV" denken jullie?

Ik denk dat er deze zomer, vóór aanvang van de colleges, trouwens een nieuwe druk van "Bijzondere Overeenkomsten" gaat uitkomen...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_163431105
Laatste tentamen gehad, volgende week maar zien of ik m'n p heb. Wat ik echt vreselijk vond dit jaar was toch wel het aantal meerkeuzevragen bij een tentamen, het cijfer bestond meestal voor ≥ 60% uit dat soort kut vraagjes. Snap het ook wel natuurlijk, het kijkt veel sneller na met al die honderden studenten, maar toch vind ik het een matige manier om je kennis te toetsen. Hoop dat het volgend jaar wat minder is.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 11:35:40 #60
263417 Keyos
Like a Boss
pi_163431160
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 11:33 schreef Bolasie het volgende:
Laatste tentamen gehad, volgende week maar zien of ik m'n p heb. Wat ik echt vreselijk vond dit jaar was toch wel het aantal meerkeuzevragen bij een tentamen, het cijfer bestond meestal voor ≥ 60% uit dat soort kut vraagjes. Snap het ook wel natuurlijk, het kijkt veel sneller na met al die honderden studenten, maar toch vind ik het een matige manier om je kennis te toetsen. Hoop dat het volgend jaar wat minder is.
Rechtssociologie toch? Grafvak met dat zweverige gedoe. Wat dat betreft vond ik rechtsfilosofie een stuk interessanter.

Vanaf nu krijg je amper MC tentamens meer. In mijn jaar was verbintenissenrecht en goederenrecht nog deels MC maar volgens mij is daar ook wat veranderd het afgelopen jaar.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_163431359
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 22:40 schreef IPA35 het volgende:
Over ondernemingsrecht gesproken, komt er binnenkort een nieuwe druk uit van "Van de NV en de BV" denken jullie?

Ik denk dat er deze zomer, vóór aanvang van de colleges, trouwens een nieuwe druk van "Bijzondere Overeenkomsten" gaat uitkomen...
Volgens mij is er niet bijster veel veranderd in Boek 2 BW.
pi_163431471
Pff veel te laat begonnen met het boek lezen voor dit vak (Successiewet). Volgende week al tentamen. Allemaal dankzij dat kut EK.
pi_163431809
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 11:51 schreef Ties02 het volgende:
Pff veel te laat begonnen met het boek lezen voor dit vak (Successiewet). Volgende week al tentamen. Allemaal dankzij dat kut EK.
Meid toch
  vrijdag 1 juli 2016 @ 12:43:06 #64
263417 Keyos
Like a Boss
pi_163432457
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 11:51 schreef Ties02 het volgende:
Pff veel te laat begonnen met het boek lezen voor dit vak (Successiewet). Volgende week al tentamen. Allemaal dankzij dat kut EK.
Had dat twee jaar geleden met dat WK. Was godsonmogelijk om te leren na 18:00 terwijl ik veel te veel tentamens had om voor te leren. Op een gegeven moment maar 1 tentamen laten vallen :{.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 13:08:57 #65
365082 IPA35
Patriarch
pi_163433176
:') __________!
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_163433445
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 13:08 schreef IPA35 het volgende:
:') __________!
Wat
pi_163433580
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 11:33 schreef Bolasie het volgende:
Laatste tentamen gehad, volgende week maar zien of ik m'n p heb. Wat ik echt vreselijk vond dit jaar was toch wel het aantal meerkeuzevragen bij een tentamen, het cijfer bestond meestal voor ≥ 60% uit dat soort kut vraagjes. Snap het ook wel natuurlijk, het kijkt veel sneller na met al die honderden studenten, maar toch vind ik het een matige manier om je kennis te toetsen. Hoop dat het volgend jaar wat minder is.
Nice. Ben ook geen voorstander van MC, maar in jaar 1 is het toch wel zo makkelijk als honderden mensen tentamen moeten doen. MC in jaar 3 vind ik dan ook echt niet kunnen, jaar 2 kan er nog wel mee door.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 13:46:49 #68
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_163434141
Goede MC vragen zijn anders aanzienlijk lastiger dan open vragen. Bij bestuursrecht werd daar heel erg veel gebruik van gemaakt en daar ging iedereen nat op. Ook na de studie merk je dat mensen die meerdere mogelijkheden voorgeschoteld krijgen vaak onvoldoende geleerd hebben de beste optie eruit te kiezen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_163434622
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 12:10 schreef Vidura het volgende:

[..]

Meid toch
Je had wel gelijk over handelsrechtantwoorden veel vragen gewoon 0 punten op _O-

Handelsrecht heeft verreweg wel de beste methode van inzage. Antwoorden staan online, je kan kopie van tentamen ophalen en later op de dag een nabespreking mocht je daar behoefte aan hebben. Kunnen andere secties van leren

[ Bericht 16% gewijzigd door Henrys op 01-07-2016 14:30:11 ]
pi_163435754
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 14:09 schreef Henrys het volgende:

[..]
Handelsrecht heeft verreweg wel de beste methode van inzage. Antwoorden staan online, je kan kopie van tentamen ophalen en later op de dag een nabespreking mocht je daar behoefte aan hebben. Kunnen andere secties van leren
Zo gaat het toch meestal?
pi_163435887
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 14:09 schreef Henrys het volgende:

[..]

Je had wel gelijk over handelsrechtantwoorden veel vragen gewoon 0 punten op _O-

Handelsrecht heeft verreweg wel de beste methode van inzage. Antwoorden staan online, je kan kopie van tentamen ophalen en later op de dag een nabespreking mocht je daar behoefte aan hebben. Kunnen andere secties van leren
Weet je nu wat je fout hebt gedaan?
Je moet gewoon nodig ergens een capitaboekje fixen.

En volgens mij verschilt het toch niet zoveel qua inzage? Vaak is het nabespreken tegelijk, maar je kan ook weggaan als je wilt...
pi_163435919
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 14:52 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Zo gaat het toch meestal?
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 14:56 schreef Vidura het volgende:

[..]

Weet je nu wat je fout hebt gedaan?
Je moet gewoon nodig ergens een capitaboekje fixen.
Of gewoon oude tentamenantwoorden in de arresten verwerken die je mag meenemen

En meestal mag je tentamen net voor nabespreking inzien, vervolgens moet je die hele nabespreking bijwonen en pas daarna kan je vragen stellen. Vind zo'n kopie veel makkelijker dan kan je gewoon aan het eind nog even naar het vraaggedeelte zonder dat je die hele nabespreking moet bijwonen
pi_163435986
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 14:57 schreef Henrys het volgende:

[..]

[..]

Of gewoon oude tentamenantwoorden in de arresten verwerken die je mag meenemen

En meestal mag je tentamen net voor nabespreking inzien, vervolgens moet je die hele nabespreking bijwonen en pas daarna kan je vragen stellen. Vind zo'n kopie veel makkelijker dan kan je gewoon aan het eind nog even naar het vraaggedeelte zonder dat je die hele nabespreking moet bijwonen
Van die mensen die die honderden arresten gaan lopen uitprinten en meenemen :')
pi_163436253
Altijd leuk bij dat vragenuurtje, van die chicks die een 5 hebben en dan zonder concrete vraag bij de docent aankomen met: kunt u hier nog even naar kijken?

:r
pi_163436278
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 11:33 schreef Bolasie het volgende:
Laatste tentamen gehad, volgende week maar zien of ik m'n p heb. Wat ik echt vreselijk vond dit jaar was toch wel het aantal meerkeuzevragen bij een tentamen, het cijfer bestond meestal voor ≥ 60% uit dat soort kut vraagjes. Snap het ook wel natuurlijk, het kijkt veel sneller na met al die honderden studenten, maar toch vind ik het een matige manier om je kennis te toetsen. Hoop dat het volgend jaar wat minder is.
Aan de EUR? _O_
Was het dit jaar weer dat de meeste vragen over lullige artikelen gingen? _O-
pi_163436306
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 14:09 schreef Henrys het volgende:

[..]

Je had wel gelijk over handelsrechtantwoorden veel vragen gewoon 0 punten op _O-

Handelsrecht heeft verreweg wel de beste methode van inzage. Antwoorden staan online, je kan kopie van tentamen ophalen en later op de dag een nabespreking mocht je daar behoefte aan hebben. Kunnen andere secties van leren
Op de EUR os handelsrecht echt belachelijk makkelijk. Eerst een werkstuk van 20 punten inleveren en dan max 80 punten voor dit soort vragen
"Wanneer gaat de aansprakelijkheid over bij cif"

:')

Maar ik neem aan dat jij aan een andere universiteit studeert, is het daar wel dat je echt de stof moet kennen voor een voldoende?
pi_163436343
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 15:08 schreef Ties02 het volgende:
Altijd leuk bij dat vragenuurtje, van die chicks die een 5 hebben en dan zonder concrete vraag bij de docent aankomen met: kunt u hier nog even naar kijken?

:r
Van die mensen die een 8+ hebben dan alsnog naar het vragenuurtje gaan

:r
pi_163436361
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 11:33 schreef Bolasie het volgende:
Laatste tentamen gehad, volgende week maar zien of ik m'n p heb. Wat ik echt vreselijk vond dit jaar was toch wel het aantal meerkeuzevragen bij een tentamen, het cijfer bestond meestal voor ≥ 60% uit dat soort kut vraagjes. Snap het ook wel natuurlijk, het kijkt veel sneller na met al die honderden studenten, maar toch vind ik het een matige manier om je kennis te toetsen. Hoop dat het volgend jaar wat minder is.
Trouwens als je rechtssociologie miet haalt hoef je be niet te schamen

Tientallen mensen die alles gehaald hebben en dan rechtssociologie een 5 :')

Wat een vak joh :') ben blij dat je vijven mag compenseren aan de EUR anders moest ik het opnieuw maken :'(

Oh ja bij de herkansing vorig jaar was het slagingspercentage iets van 20% en dan alleen zessen :')
pi_163436385
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 15:11 schreef Vidura het volgende:

[..]

Van die mensen die een 8+ hebben dan alsnog naar het vragenuurtje gaan

:r
ik ken er eentje die dacht dat hij van zijn 9.1 een 10 kon maken op de inzage -___- is allen niet gelukt hehe
  vrijdag 1 juli 2016 @ 15:12:54 #80
263417 Keyos
Like a Boss
pi_163436389
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 15:09 schreef PaarseStabilo het volgende:

[..]

Aan de EUR? _O_
Was het dit jaar weer dat de meeste vragen over lullige artikelen gingen? _O-
En ook altijd zo grappig dat er altijd wel een vraag terugkomt in het tentamen waar wordt gevraagd naar de opvatting van een docent of hoogleraar van de betreffende faculteit. Zo werd er in het tentamen rechtsfilosofie gevraagd naar de opvattingen in iets van Prof. Taekema en in een andere vraag over de opvattingen van Van der Burg.

Ik zorg voor morgen er in ieder geval voor dat ik de annotaties en artikelen van Van Mierlo heb gelezen -_- (wat overigens geen ramp is, ik mag die man wel en zijn schrijfstijl is fijn).
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_163436401
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 15:12 schreef PaarseStabilo het volgende:

[..]

ik ken er eentje die dacht dat hij van zijn 9.1 een 10 kon maken op de inzage -___- is allen niet gelukt hehe
Het is Ties eens gelukt om van een 9 een 10 te maken.
pi_163436491
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 15:11 schreef Vidura het volgende:

[..]

Van die mensen die een 8+ hebben dan alsnog naar het vragenuurtje gaan

:r
:')

Ik ga altijd, het is me vaak genoeg gelukt. Maar ik kan dan ook erg goed betogen.
pi_163436548
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 15:12 schreef Keyos het volgende:

[..]

En ook altijd zo grappig dat er altijd wel een artikel terugkomt van een docent of hoogleraar. Zo werd er in het tentamen rechtsfilosofie gevraagd naar de opvattingen in iets van Prof. Taekema en in een andere vraag over de opvattingen van Van der Burg.

Ik zorg voor morgen er in ieder geval voor dat ik de annotaties en artikelen van Van Mierlo heb gelezen -_- (wat overigens geen ramp is, ik mag die man wel en zijn schrijfstijl is fijn).
Ja klopt. Wij kregen vorig jaar ook als stof dat we moesten wegen dat de schrijver van een van de schrijvers van de artikelen is overleden door de mh17 ramp.
Bij rechtssociologie heb ik niet het idee dat je wordt getoetst op dingen waar je wat aan gaat hebben in de toekomst
  vrijdag 1 juli 2016 @ 15:17:55 #84
263417 Keyos
Like a Boss
pi_163436549
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 15:16 schreef Ties02 het volgende:

[..]

:')

Ik ga altijd, het is me vaak genoeg gelukt. Maar ik kan dan ook erg goed betogen.
Dat zou ik ook eens vaker moeten doen. Had een 8,4 voor formeel belastingrecht maar had eindelijk vakantie na een lange periode studie, was er wel even klaar mee. Eigenlijk eeuwig zonde.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_163436578
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 15:16 schreef Ties02 het volgende:

[..]

:')

Ik ga altijd, het is me vaak genoeg gelukt. Maar ik kan dan ook erg goed betogen.
Ok
pi_163436606
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 15:13 schreef Vidura het volgende:

[..]

Het is Ties eens gelukt om van een 9 een 10 te maken.
Daar heeft Paxcon nog een erg mooie UI aan over gehouden.
pi_163436643
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 15:19 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Daar heeft Paxcon nog een erg mooie UI aan over gehouden.
Je begint wel heel erg vaak over Paxcon he, van de week ook al op de app. Ben je een beetje verliefd?
pi_163436714
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 15:20 schreef Vidura het volgende:

[..]

Je begint wel heel erg vaak over Paxcon he, van de week ook al op de app. Ben je een beetje verliefd?
Moet jij zeggen joh :') stalkerboy

Paxcon en ik zijn gewoon erg goede vrienden
pi_163436750
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 15:23 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Moet jij zeggen joh :') stalkerboy

Paxcon en ik zijn gewoon erg goede vrienden
Ik heb het niet zo vaak over mijn gewone erg goede vrienden, maar goed, misschien jezelf de kans geven en jezelf eens ontdekken.
pi_163436782
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 15:25 schreef Vidura het volgende:

[..]

Ik heb het niet zo vaak over mijn goede vrienden, maar goed, misschien jezelf de kans geven en jezelf eens ontdekken.
Uh ok
pi_163436805
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 15:26 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Uh ok
Ga je het doen ja? *O*
pi_163436829
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 15:27 schreef Vidura het volgende:

[..]

Ga je het doen ja? *O*
Mezelf ontdekken? Dat klinkt een beetje schunnig, dus nee.
pi_163436842
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 15:28 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Mezelf ontdekken? Dat klinkt een beetje schunnig, dus nee.
Dan moet je niet 'uh ok' zeggen, maar 'uh nee'.

Graag gedaan.
pi_163436877
Trek je nog wel de vrouwtjes aan, Ties? Of zit je zo vastgeplakt aan Paxcon dat je er geen tijd voor hebt?
pi_163437056
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 14:59 schreef Vidura het volgende:

[..]

Van die mensen die die honderden arresten gaan lopen uitprinten en meenemen :')
Ik was anders blij dat ik een stapel papier mee had bij Europees Belastingrecht. Meeste stond in de bundel maar de stapel die er niet in stond was toch behoorlijk dik nog.
pi_163437094
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 15:12 schreef PaarseStabilo het volgende:

[..]

Trouwens als je rechtssociologie miet haalt hoef je be niet te schamen

Tientallen mensen die alles gehaald hebben en dan rechtssociologie een 5 :')

Wat een vak joh :') ben blij dat je vijven mag compenseren aan de EUR anders moest ik het opnieuw maken :'(

Oh ja bij de herkansing vorig jaar was het slagingspercentage iets van 20% en dan alleen zessen :')
Compensatie? Wat is dat nou weer? Dat kan toch alleen op hbo? :')
  vrijdag 1 juli 2016 @ 15:41:24 #97
263417 Keyos
Like a Boss
pi_163437148
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 15:38 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Compensatie? Wat is dat nou weer? Dat kan toch alleen op hbo? :')
Dat is er omdat er ook een regeling is dat je niet naar jaar 2 mag zonder je 60 ECTS uit jaar één. Soort pleister op de wond.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_163437567
Nou bijna 3 hoofdstukken gelezen vandaag, tijd voor een middagdutje. :z
pi_163437821
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 15:38 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Compensatie? Wat is dat nou weer? Dat kan toch alleen op hbo? :')
Op de EUR krijg je al een P als je 2x9 hebt en 6x5

En ik het tweede jaar mag je in de eerste drie en de laatste vijf vakken een 5 hebben als je maar een 7 in dezelfde cluster hebt
pi_163437836
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 15:41 schreef Keyos het volgende:

[..]

Dat is er omdat er ook een regeling is dat je niet naar jaar 2 mag zonder je 60 ECTS uit jaar één. Soort pleister op de wond.
ze hadden van mij wel mogen eisen day je maximaal 3 vijven mag halen of zo, ammehoela. Ik word gek van die ongemotiveerde mensen in B2 die daar alleen maar zitten omdat ze een 8 voor strafrecht hebben gehaald.
pi_163437977
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 16:09 schreef PaarseStabilo het volgende:

[..]

Op de EUR krijg je al een P als je 2x9 hebt en 6x5

En ik het tweede jaar mag je in de eerste drie en de laatste vijf vakken een 5 hebben als je maar een 7 in dezelfde cluster hebt
Goeie kwaliteit zeg :{

Gaat dat in de master ook zo?
pi_163439139
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 15:59 schreef Ties02 het volgende:
Nou bijna 3 hoofdstukken gelezen vandaag, tijd voor een middagdutje. :z
Slaap lekker jongen, droom zacht over Paxcon
pi_163439991
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 11:35 schreef Keyos het volgende:

[..]

Rechtssociologie toch? Grafvak met dat zweverige gedoe.
Ja, echt aids.
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 15:12 schreef PaarseStabilo het volgende:

[..]

Trouwens als je rechtssociologie miet haalt hoef je be niet te schamen

Tientallen mensen die alles gehaald hebben en dan rechtssociologie een 5 :')

Wat een vak joh :') ben blij dat je vijven mag compenseren aan de EUR anders moest ik het opnieuw maken :'(

Oh ja bij de herkansing vorig jaar was het slagingspercentage iets van 20% en dan alleen zessen :')
Ik ben in principe met een 4,5 (dus 5) wel tevreden. Heb nog een een herkansing over mocht ik lager dan een 6 halen, ben wel van plan om te gaan herkansen als ik ondanks de 5 wel m'n p heb. Hoogste cijfer telt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2016 18:07:03 ]
pi_163441396
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 16:16 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Goeie kwaliteit zeg :{

Gaat dat in de master ook zo?
derde jaar is al zonder compensatie dus denk master ook zonder
pi_163441474
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 19:24 schreef PaarseStabilo het volgende:

[..]

derde jaar is al zonder compensatie dus denk master ook zonder
Mag het hopen. :{
pi_163441515
Morgen ondernemingsrecht en zomaar ineens vind ik het een makkelijk vak :|

Maandag mootcourt helaas -___-
pi_163441649
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 19:29 schreef PaarseStabilo het volgende:
Morgen ondernemingsrecht en zomaar ineens vind ik het een makkelijk vak :|

Maandag mootcourt helaas -___-
Succes! En Moot Court is leuk! Leiden heeft er dit jaar zelfs een speciale zaal voor geopend.

Wat is je casus?
pi_163443277
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 19:36 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Succes! En Moot Court is leuk! Leiden heeft er dit jaar zelfs een speciale zaal voor geopend.

Wat is je casus?
Ondernemingsrecht en dan aansprakelijkheid bestuurders van een rechtsHandeling voordat de bv was opgericht. De rechshandeling was bekrachtigd en de bv ging failliet.
pi_163443309
Btw iemand op de EUR zegt dat het arrest Bibolini bepaalt of je bij het arrest Sjardin/Sjartec nou wel of niet de cao norm bij ontslag moet toepassen

Geen woorden voor dit :') :')
  vrijdag 1 juli 2016 @ 20:53:47 #110
258802 Yreal
henk..!
pi_163443426
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 20:50 schreef PaarseStabilo het volgende:
Btw iemand op de EUR zegt dat het arrest Bibolini bepaalt of je bij het arrest Sjardin/Sjartec nou wel of niet de cao norm bij ontslag moet toepassen

Geen woorden voor dit :') :')
wauw
pi_163443466
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 17:23 schreef Vidura het volgende:

[..]

Slaap lekker jongen, droom zacht over Paxcon
Die jongen is een obsessie voor jou
pi_163444007
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 20:55 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Die jongen is een obsessie voor jou
Zegt diegene die bezeten van hem is
pi_163444072
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 20:50 schreef PaarseStabilo het volgende:
Btw iemand op de EUR zegt dat het arrest Bibolini bepaalt of je bij het arrest Sjardin/Sjartec nou wel of niet de cao norm bij ontslag moet toepassen

Geen woorden voor dit :') :')
:')

Heftig
pi_163444117
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 20:49 schreef PaarseStabilo het volgende:

[..]

Ondernemingsrecht en dan aansprakelijkheid bestuurders van een rechtsHandeling voordat de bv was opgericht. De rechshandeling was bekrachtigd en de bv ging failliet.
Daar hadden we ook een vraag over op het tentamen Handelsrecht. Had hem goed natuurlijk.
Niet zo moeilijk.
pi_163451101
M'n favoriete stabilo is leeg :'(
pi_163452617
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 01:14 schreef Ties02 het volgende:
M'n favoriete stabilo is leeg :'(
Misschien dat Pa....

Nee, laat maar.

Snap je mijn hint?
pi_163452696
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 05:41 schreef Vidura het volgende:

[..]

Misschien dat Pa....

Nee, laat maar.

Snap je mijn hint?
Stop hiermee
pi_163452733
Jeej nog 1,5 uur en dan hopelijk in een keer slagen voor ondernemingsrecht :D

Kut alleen dat het regent en ik zo vanaf de fiets moet van Rotterdam blaak naar Kralingen
pi_163453455
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 06:52 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Stop hiermee
Blij dat mijn boodschap is aangekomen.
pi_163453559
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 09:39 schreef Vidura het volgende:

[..]

Blij dat mijn boodschap is aangekomen.
Uh nee
pi_163453594
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 09:49 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Uh nee
Dan zeg ik het nog een keer:

Stop zelf daarmee
pi_163456916
In een ver verleden wel eens gepost hier, maar inmiddels lurk ik alleen nog af en toe mee. :)

Heb vorige maand mijn stage afgesloten (zuidas). De beoordeling is op zich goed (4x 7,5 en 4x een 8), maar vraag me toch af hoe ik gepresteerd heb t.o.v. andere studenten. Iemand hier een idee hoe ik mijn beoordeling moet plaatsen? De medewerkers op kantoor waren positief, alleen daarmee weet ik nog steeds niet of het echt een goede beoordeling is ja of nee.

Wat denken jullie?
  zaterdag 2 juli 2016 @ 14:34:10 #123
165633 eriksd
The grand facade...
pi_163458185
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 09:53 schreef Vidura het volgende:

[..]

Dan zeg ik het nog een keer:

Stop zelf daarmee
Wat is dit voor paringsdans?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_163458517
quote:
15s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 14:34 schreef eriksd het volgende:

[..]

Wat is dit voor paringsdans?
Hey Erik. Alles kits achter de rits?
pi_163466042
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 13:36 schreef Patrickk het volgende:
In een ver verleden wel eens gepost hier, maar inmiddels lurk ik alleen nog af en toe mee. :)

Heb vorige maand mijn stage afgesloten (zuidas). De beoordeling is op zich goed (4x 7,5 en 4x een 8), maar vraag me toch af hoe ik gepresteerd heb t.o.v. andere studenten. Iemand hier een idee hoe ik mijn beoordeling moet plaatsen? De medewerkers op kantoor waren positief, alleen daarmee weet ik nog steeds niet of het echt een goede beoordeling is ja of nee.

Wat denken jullie?
Ik heb ooit gehoord dat bij een bekend middelgroot advocatenkantoor iemand een 8 kreeg voor zijn totale stage en dat dit een uitzondering was. Het klinkt mij erg goed in de oren en ik denk dat dat ook wel aardig moet kloppen. Maar ik denk dat er anderen zijn die het beter kunnen zeggen dan ik.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 20:40:02 #126
263417 Keyos
Like a Boss
pi_163466696
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 13:36 schreef Patrickk het volgende:
In een ver verleden wel eens gepost hier, maar inmiddels lurk ik alleen nog af en toe mee. :)

Heb vorige maand mijn stage afgesloten (zuidas). De beoordeling is op zich goed (4x 7,5 en 4x een 8), maar vraag me toch af hoe ik gepresteerd heb t.o.v. andere studenten. Iemand hier een idee hoe ik mijn beoordeling moet plaatsen? De medewerkers op kantoor waren positief, alleen daarmee weet ik nog steeds niet of het echt een goede beoordeling is ja of nee.

Wat denken jullie?
Volgens mij is dit gewoon redelijk maar ook weer niet zo super super bijzonder? Maak je niet zo druk, het is niet alsof het allemaal zoveel uitmaakt. Belangrijkste is het of jij het allemaal leuk vond.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 20:44:04 #127
165633 eriksd
The grand facade...
pi_163466807
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 13:36 schreef Patrickk het volgende:
In een ver verleden wel eens gepost hier, maar inmiddels lurk ik alleen nog af en toe mee. :)

Heb vorige maand mijn stage afgesloten (zuidas). De beoordeling is op zich goed (4x 7,5 en 4x een 8), maar vraag me toch af hoe ik gepresteerd heb t.o.v. andere studenten. Iemand hier een idee hoe ik mijn beoordeling moet plaatsen? De medewerkers op kantoor waren positief, alleen daarmee weet ik nog steeds niet of het echt een goede beoordeling is ja of nee.

Wat denken jullie?
Net iets boven de norm. Een zeven is een oprotzes.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_163467338
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 20:44 schreef eriksd het volgende:

[..]

Net iets boven de norm. Een zeven is een oprotzes.
Maar is het verstandig om met deze beoordeling te solliciteren (bij aan ander zuidas kantoor)? Of is het daarvoor net iets te matig? Cijferlijst en nevenactiviteiten daargelaten natuurlijk.

Moet zeggen dat ik geen idee heb of dit een beetje acceptabel is, en ik heb eventueel nog ruimte voor een tweede stage. Zie jij wel eens stagebeoordelingen langskomen tijdens je werk? Denk je dat het verstandiger is om nog een stage te doen, of is de stagebeoordeling nou ook weer niet zo heilig tijdens een sollicitatie?
  zaterdag 2 juli 2016 @ 21:03:11 #129
165633 eriksd
The grand facade...
pi_163467388
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 21:01 schreef Patrickk het volgende:

[..]

Maar is het verstandig om met deze beoordeling te solliciteren (bij aan ander zuidas kantoor)? Of is het daarvoor net iets te matig? Cijferlijst en nevenactiviteiten daargelaten natuurlijk.

Moet zeggen dat ik geen idee heb of dit een beetje acceptabel is, en ik heb eventueel nog ruimte voor een tweede stage. Zie jij wel eens stagebeoordelingen langskomen tijdens je werk? Denk je dat het verstandiger is om nog een stage te doen, of is de stagebeoordeling nou ook weer niet zo heilig tijdens een sollicitatie?
Het is een prima beoordeling, niets om je voor te schamen en het is niet zaligmakend nee.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_163468673
oké helder. Baal ervan dat die beoordeling toch wat magertjes is voor mijn gevoel, maar so be it. Hoop dat ik ergens nog een werkstudentschap kan fixen, zodat ik nog wat meer ervaring opdoe voordat ik ga solliciteren.
  zondag 3 juli 2016 @ 11:35:28 #131
365082 IPA35
Patriarch
pi_163480764
Iemand nog verse sollicitatie tips?
Ik heb zeer binnenkort weer een gesprek voor stage namelijk.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_163484583
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 21:03 schreef eriksd het volgende:

[..]

Het is een prima beoordeling, niets om je voor te schamen en het is niet zaligmakend nee.
Erik, jij had toch weleens pakken van de Scotch&Soda?
Doen ze dat nog?
  zondag 3 juli 2016 @ 15:33:00 #133
165633 eriksd
The grand facade...
pi_163486326
quote:
5s.gif Op zondag 3 juli 2016 14:37 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Erik, jij had toch weleens pakken van de Scotch&Soda?
Doen ze dat nog?
Nope, was niet lucratief genoeg geloof ik. Helaas, chille pakken met lekker brede revers.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_163486788
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 01:14 schreef Ties02 het volgende:
M'n favoriete stabilo is leeg :'(
je kan op bol.com er 10 tegelijk bestellen :)
pi_163486840
quote:
6s.gif Op zondag 3 juli 2016 15:33 schreef eriksd het volgende:

[..]

Nope, was niet lucratief genoeg geloof ik. Helaas, chille pakken met lekker brede revers.
Aaah vandaar! Was laatst in een winkel van ze en kon er al niks van vinden.

Ben jij van de brede revers ja?
  zondag 3 juli 2016 @ 15:48:18 #136
365082 IPA35
Patriarch
pi_163486900
Overdreven breed, jas maatje te groot. Een beetje mijn stereotype van de Amerikaanse stijl :D
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zondag 3 juli 2016 @ 15:49:27 #137
165633 eriksd
The grand facade...
pi_163486932
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 15:46 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Aaah vandaar! Was laatst in een winkel van ze en kon er al niks van vinden.

Ben jij van de brede revers ja?
Yes, die hele trend momenteel is niet mijn ding.

Vandaag gescoord:

Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_163486988
Pff mrogen moot court maar je kan nergens vinden of je een meervoudige kamer hebt of niet -___-

schrijven jullie de aanspreekvorm in de pleitnota?
  zondag 3 juli 2016 @ 15:54:16 #139
258802 Yreal
henk..!
pi_163487036
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 15:51 schreef PaarseStabilo het volgende:
Pff mrogen moot court maar je kan nergens vinden of je een meervoudige kamer hebt of niet -___-

schrijven jullie de aanspreekvorm in de pleitnota?
Geachte [enkelvoudig -> ... ], [ meervoudig -->...] Oid. opschrijven.
pi_163487057
quote:
6s.gif Op zondag 3 juli 2016 15:49 schreef eriksd het volgende:

[..]

Yes, die hele trend momenteel is niet mijn ding.

Vandaag gescoord:

[ afbeelding ]
Ben het wel met je eens, vind het momenteel vaak ook wel heel smal. Dat is ook niet mijn ding. Heb zelf ook wat breder meestal. Maar ik dacht dus, laat ik eens bij de Scotch&Soda kijken omdat jij er zo positief over was.

Gaaf! Waar heb je die gehaald?
  zondag 3 juli 2016 @ 15:57:17 #141
165633 eriksd
The grand facade...
pi_163487106
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 15:55 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ben het wel met je eens, vind het momenteel vaak ook wel heel smal. Dat is ook niet mijn ding. Heb zelf ook wat breder meestal. Maar ik dacht dus, laat ik eens bij de Scotch&Soda kijken omdat jij er zo positief over was.

Gaaf! Waar heb je die gehaald?
Bij de Fame. Die hebben wonderbaarlijk genoeg een aardige vloot aan boxsets. Moest me inhouden.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_163487679
quote:
8s.gif Op zondag 3 juli 2016 15:57 schreef eriksd het volgende:

[..]

Bij de Fame. Die hebben wonderbaarlijk genoeg een aardige vloot aan boxsets. Moest me inhouden.
Oh is die er nog? Dacht dat de Fame weg was of zo. Op de hoek van de Dam/Kalverstraat toch?

Die hebben wel mooie dingen inderdaad. Was vanmiddag ook even winkelen, toch wel rustgevend zo op zondag shoppen eigenlijk.
  zondag 3 juli 2016 @ 17:19:56 #143
165633 eriksd
The grand facade...
pi_163489084
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 16:26 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Oh is die er nog? Dacht dat de Fame weg was of zo. Op de hoek van de Dam/Kalverstraat toch?

Die hebben wel mooie dingen inderdaad. Was vanmiddag ook even winkelen, toch wel rustgevend zo op zondag shoppen eigenlijk.
Zit nu onder de mediamarkt. Benieuwd hoelang dat goed gaat, maar tot die tijd ben ik wel tevreden.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_163489933
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 11:35 schreef IPA35 het volgende:
Iemand nog verse sollicitatie tips?
Ik heb zeer binnenkort weer een gesprek voor stage namelijk.
Je doet toch al een stage? Of loopt dat bijna af?

Nee ik niet. Mijn stage loopt (althans voor mij tot eind augustus en daarna ben ik druk met vakken. Wil wel een tweede stage gaan doen maar dat wordt dan ofwel augustus/september bij een kantoor voor 1 dag per week ofwel vanaf februari voor meerdere dagen.
pi_163491258
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 15:45 schreef PaarseStabilo het volgende:

[..]

je kan op bol.com er 10 tegelijk bestellen :)
Ja dat zijn er weer net wat te veel met hoe weinig vakken ik nog moet doen
pi_163492996
Iemand die het arrest Tulip Air kan uitleggen? Wat is nou de rechtsregel?
pi_163493361
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 15:51 schreef PaarseStabilo het volgende:
Pff mrogen moot court maar je kan nergens vinden of je een meervoudige kamer hebt of niet -___-

schrijven jullie de aanspreekvorm in de pleitnota?
Ja, ik ben zelf geloof ik begonnen met 'Geacht college' of iets dergelijks. Weet het niet zeker want damn het is lang geleden. Succes morgen!
pi_163496546
Weet iemand of je bij een mootcourt wetsartikelen moet noemen in het juridisch gedeelte? Lijkt mij van wel toch? Of alleen lullen in de zin van "ja dat werkt zo ja dit mag" zonder de wetsartikelen te noemen?
pi_163499246
quote:
6s.gif Op zondag 3 juli 2016 17:19 schreef eriksd het volgende:

[..]

Zit nu onder de mediamarkt. Benieuwd hoelang dat goed gaat, maar tot die tijd ben ik wel tevreden.
Ooh oke. Hopen dat ze blijven, met behoud van hun eigen 'sfeer'.

Ga je nog weleens naar de Bijenkorf of zo?
pi_163499273
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 15:48 schreef IPA35 het volgende:
Overdreven breed, jas maatje te groot. Een beetje mijn stereotype van de Amerikaanse stijl :D
Jouw stijl ook?
  zondag 3 juli 2016 @ 23:00:10 #151
365082 IPA35
Patriarch
pi_163499461
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 22:55 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Jouw stijl ook?
Valt wel mee denk ik.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zondag 3 juli 2016 @ 23:02:12 #152
165633 eriksd
The grand facade...
pi_163499541
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 22:54 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ooh oke. Hopen dat ze blijven, met behoud van hun eigen 'sfeer'.

Ga je nog weleens naar de Bijenkorf of zo?
Heel soms, maar koop nauwelijks kleding. Gros van mijn uitgaven zit in cd's, vinyl, curieuze schilderijen en drank :{
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_163503749
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 21:49 schreef PaarseStabilo het volgende:
Weet iemand of je bij een mootcourt wetsartikelen moet noemen in het juridisch gedeelte? Lijkt mij van wel toch? Of alleen lullen in de zin van "ja dat werkt zo ja dit mag" zonder de wetsartikelen te noemen?
Dit zou je toch moeten weten. Je publiek zijn de rechters dus dan moet je zelfs noemen wat je grondslag is. Anders kun je moeilijk iets vorderen nietwaar?
pi_163505266
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 08:02 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dit zou je toch moeten weten. Je publiek zijn de rechters dus dan moet je zelfs noemen wat je grondslag is. Anders kun je moeilijk iets vorderen nietwaar?
Ja dat heb ik gedaan
Maar mijn collega niet en onze pleitnota was verschrikkelijk
Verschut
😂
pi_163507235
Nou pff gelukkig wel een voldoende dus aankomend vrijdag geen afgekeurd cijfer ondernemingsrecht
  maandag 4 juli 2016 @ 13:05:13 #156
263417 Keyos
Like a Boss
pi_163508609
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 21:49 schreef PaarseStabilo het volgende:
Weet iemand of je bij een mootcourt wetsartikelen moet noemen in het juridisch gedeelte? Lijkt mij van wel toch? Of alleen lullen in de zin van "ja dat werkt zo ja dit mag" zonder de wetsartikelen te noemen?
Ben beetje laat en je mootcourt is al geweest, maar ik zou niet teveel aandacht aan wetsartikelen besteden. De rechter weet zelf ook wel welke artikelen worden bedoeld en je verhaal wordt alleen maar hakkelend als je elk artikel op gaat noemen. Alleen als je specifiek ingaat op een artikel de wet noemen.

Could be wrong though.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_163508734
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 13:05 schreef Keyos het volgende:

[..]

Ben beetje laat en je mootcourt is al geweest, maar ik zou niet teveel aandacht aan wetsartikelen besteden. De rechter weet zelf ook wel welke artikelen worden bedoeld en je verhaal wordt alleen maar hakkelend als je elk artikel op gaat noemen. Alleen als je specifiek ingaat op een artikel de wet noemen.

Could be wrong though.
Mij viel op dat op de inhoud niet veel werd gelet. Meer of op het ergens op slaat en of de pleitnota er netjes uit ziet. Andere partij had een paar fouten erin staan zag ik maar kreeg een hoger cijfer dan wij. :P
pi_163513360
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 20:44 schreef eriksd het volgende:

[..]

Net iets boven de norm. Een zeven is een oprotzes.
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 13:36 schreef Patrickk het volgende:
In een ver verleden wel eens gepost hier, maar inmiddels lurk ik alleen nog af en toe mee. :)

Heb vorige maand mijn stage afgesloten (zuidas). De beoordeling is op zich goed (4x 7,5 en 4x een 8), maar vraag me toch af hoe ik gepresteerd heb t.o.v. andere studenten. Iemand hier een idee hoe ik mijn beoordeling moet plaatsen? De medewerkers op kantoor waren positief, alleen daarmee weet ik nog steeds niet of het echt een goede beoordeling is ja of nee.

Wat denken jullie?
Ik stel die dingen tegenwoordig samen. De 7,5 is een beetje het minimum. Een 7 is eigenlijk onvoldoende, of zoals Erik al zegt de oprotzes. Daarmee wordt je CV meteen de prullenbak in gegooid bij een mogelijke sollicitatie voor een baan na je stage (bij dat kantoor in ieder geval).
pi_163513776
Twee keer driemaal is scheepsrecht *) Strafproces is in da pocket :o :7
mag het weten
pi_163514823
Iemand nog tips/ervaringen met een assessment? Is dat een beetje te doen?
pi_163514951
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 16:15 schreef Joosie200 het volgende:
Twee keer driemaal is scheepsrecht *) Strafproces is in da pocket :o :7
Gefeliciteerd! :)

Maharbal en Erik's (plus de rest), wat moet je fout doen om een 7 te krijgen dan?

[ Bericht 0% gewijzigd door underground1009 op 04-07-2016 17:07:38 ]
pi_163515352
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 17:02 schreef underground1009 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! :)

Maharbal en Erik's (plus de rest), wat moet je fout doen om een 7 te krijgen dan?
- Inhoudelijk (zeer) slecht;
- Sociaal incapabel;
- Laisser-faire uitstraling/houding;
- Totaal niet goed in de groep liggen (zie hierboven: sociaal incapabel).

Zoiets. Ik heb er zo maar één meegemaakt hier.
pi_163515615
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 16:56 schreef Koffiebeaun. het volgende:
Iemand nog tips/ervaringen met een assessment? Is dat een beetje te doen?
Ja en nee

Ik had een assessment met 4 verschillende onderdelen die ik wel redelijk had geoefend maar toch hopeloos gefaald. Tijdsdruk/stress enz. Of ik ben heel dom dat kan ook.
pi_163516491
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 17:37 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Ja en nee

Ik had een assessment met 4 verschillende onderdelen die ik wel redelijk had geoefend maar toch hopeloos gefaald. Tijdsdruk/stress enz. Of ik ben heel dom dat kan ook.
Ik heb ook 4 onderdelen en daarnaast nog 2 persoonlijkheidstesten :/. Hoeveel tijd heb je er in gestopt voor de voorbereiding? En hoeveel tijd heb je ongeveer voor de vragen?
pi_163516505
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 17:37 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Ja en nee

Ik had een assessment met 4 verschillende onderdelen die ik wel redelijk had geoefend maar toch hopeloos gefaald. Tijdsdruk/stress enz. Of ik ben heel dom dat kan ook.
Mee eens. Veel oefenen en probeer ook vragen te maken via de website van het bureau. Heb zelf ook assessment gefaald maar dat scheelde slechts 1 punt. Ongeveer de helft daar haalt het niet. Waar is het?
pi_163516533
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 18:14 schreef Koffiebeaun. het volgende:

[..]

Ik heb ook 4 onderdelen en daarnaast nog 2 persoonlijkheidstesten :/. Hoeveel tijd heb je er in gestopt voor de voorbereiding? En hoeveel tijd heb je ongeveer voor de vragen?
Ik zelf een uur of drie denk ik met elkaar. Voorbereiding ook een paar uur max. Valt mee. Maar op Internet is het meestal geen WO niveau dus verkijk je daar niet op.
pi_163516699
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 18:16 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ik zelf een uur of drie denk ik met elkaar. Voorbereiding ook een paar uur max. Valt mee. Maar op Internet is het meestal geen WO niveau dus verkijk je daar niet op.
Ik zit nu de hele dag dat boek van Bloemers te lezen maar sommige van die cijferreeksen.. Nou echt :')
pi_163517656
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 16:01 schreef Maharbal het volgende:

[..]

[..]

Ik stel die dingen tegenwoordig samen. De 7,5 is een beetje het minimum. Een 7 is eigenlijk onvoldoende, of zoals Erik al zegt de oprotzes. Daarmee wordt je CV meteen de prullenbak in gegooid bij een mogelijke sollicitatie voor een baan na je stage (bij dat kantoor in ieder geval).
Ja het "vreemde" is dus dat de recruiter mij tijdens het beoordelingsgesprek vertelde dat een 7 het "kantoorniveau" was, een 7,5 goed is, een 8 bepaalt waar je kracht zit etc. etc. Begeleidend tekstje bij de beoordeling zelf was ook alleen maar positief. Beetje bullshit verhaal dus?

Wat zou jij doen als je in mijn schoenen stond, extra stage of niet?
  maandag 4 juli 2016 @ 19:05:05 #169
365082 IPA35
Patriarch
pi_163517718
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 19:02 schreef Patrickk het volgende:

[..]

Ja het "vreemde" is dus dat de recruiter mij tijdens het beoordelingsgesprek vertelde dat een 7 het "kantoorniveau" was, een 7,5 goed is, een 8 bepaalt waar je kracht zit etc. etc. Begeleidend tekstje bij de beoordeling zelf was ook alleen maar positief. Beetje bullshit verhaal dus?

Wat zou jij doen als je in mijn schoenen stond, extra stage of niet?
2 * 7,5 + 2 * 8 = 7 gemiddeld?!
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_163517752
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 19:02 schreef Patrickk het volgende:

[..]

Ja het "vreemde" is dus dat de recruiter mij tijdens het beoordelingsgesprek vertelde dat een 7 het "kantoorniveau" was, een 7,5 goed is, een 8 bepaalt waar je kracht zit etc. etc. Begeleidend tekstje bij de beoordeling zelf was ook alleen maar positief. Beetje bullshit verhaal dus?

Wat zou jij doen als je in mijn schoenen stond, extra stage of niet?
Meeste Zuidas kantoren kijken wel naar elkaars beoordelingen. Als ik hier ergens een 7.5 moet geven, dan is dat voldoende maar meer ook niet. Je cijfers zijn toch gewoon prima? Gewoon solliciteren als je er wilt solliciteren en stage lopen als je het gevoel hebt dat je nog stage wilt lopen. Niet zo druk om maken, dat helpt namelijk toch weinig.
  maandag 4 juli 2016 @ 19:07:32 #171
365082 IPA35
Patriarch
pi_163517786
En misschien dat je elders beter in de groep ligt?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  maandag 4 juli 2016 @ 19:07:47 #172
365082 IPA35
Patriarch
pi_163517794
Goed, ik heb over een paar dagen weer een sollicitatie.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_163517865
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 18:24 schreef Koffiebeaun. het volgende:

[..]

Ik zit nu de hele dag dat boek van Bloemers te lezen maar sommige van die cijferreeksen.. Nou echt :')
Klinkt misschien als een open deur, maar ik merkte echt dat rustig blijven tijdens zo'n assessment de key to succes is. Zodra je gaat stressen wanneer je er even niet uitkomt blijf je snel hangen in die negatieve spiraal, wat je resultaat niet ten goede komt.
pi_163517967
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 19:06 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Meeste Zuidas kantoren kijken wel naar elkaars beoordelingen. Als ik hier ergens een 7.5 moet geven, dan is dat voldoende maar meer ook niet. Je cijfers zijn toch gewoon prima? Gewoon solliciteren als je er wilt solliciteren en stage lopen als je het gevoel hebt dat je nog stage wilt lopen. Niet zo druk om maken, dat helpt namelijk toch weinig.
Ja dat "voldoende maar meer ook niet" maakt me dus wat onzeker over een eventuele volgende sollicitatie. Zeker omdat ik het niet verwacht had, iedereen was enthousiast en tijdens het beoordelingsgesprek hadden ze ook niet echt tips/verbeterpunten toen ik daar om vroeg. Was wel zo fair geweest als ze toen hadden gezegd: dit en dit zou je nog kunnen verbeteren. Cijfers e.d. zijn prima, dus wellicht dat een werkstudentschap nog een optie is.
pi_163518580
quote:
15s.gif Op zondag 3 juli 2016 23:02 schreef eriksd het volgende:

[..]

Heel soms, maar koop nauwelijks kleding. Gros van mijn uitgaven zit in cd's, vinyl, curieuze schilderijen en drank :{
Curieuze schilderijen klinkt goed, waar haal/kijk je zoal?
Ik ga nog weleens naar een veilinghuis oid voor schilderijen kijken.
pi_163518595
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 16:15 schreef Joosie200 het volgende:
Twee keer driemaal is scheepsrecht *) Strafproces is in da pocket :o :7
Gefeliciteerd!
pi_163518734
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 19:46 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Dank :) Werd onderhand tijd ook :') Meteen maar de inschrijving voor de master Recht en ICT via studielink ingediend.
mag het weten
  maandag 4 juli 2016 @ 20:05:17 #178
258802 Yreal
henk..!
pi_163519047
Ik ben ook weer eens lekker gepakt. Geen scriptie verdediging morgen. YEA.
  maandag 4 juli 2016 @ 20:10:22 #179
165633 eriksd
The grand facade...
pi_163519177
quote:
10s.gif Op maandag 4 juli 2016 20:05 schreef Yreal het volgende:
Ik ben ook weer eens lekker gepakt. Geen scriptie verdediging morgen. YEA.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 4 juli 2016 @ 20:14:50 #180
258802 Yreal
henk..!
pi_163519326
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 20:10 schreef eriksd het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Genieten, niet? Ik heb alvast maar op wat niet fiscale banen geschreven. Dat is redelijk hopeloos allemaal.
pi_163519740
quote:
10s.gif Op maandag 4 juli 2016 20:05 schreef Yreal het volgende:
Ik ben ook weer eens lekker gepakt. Geen scriptie verdediging morgen. YEA.
Met welke reden is die verdediging uitgesteld? Denk je er eindelijk mee klaar te zijn op je scriptie verdedigen na.. duurt dat nog wel even. :|W
mag het weten
  maandag 4 juli 2016 @ 20:30:08 #182
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_163519772
quote:
15s.gif Op maandag 4 juli 2016 20:14 schreef Yreal het volgende:

[..]

Genieten, niet? Ik heb alvast maar op wat niet fiscale banen geschreven. Dat is redelijk hopeloos allemaal.
Master?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 4 juli 2016 @ 20:30:44 #183
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_163519793
Anders gewoon nog een jaartje extra studie erbij. op een gegeven moment boeit het toch niemand meer wat.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 4 juli 2016 @ 20:43:43 #184
258802 Yreal
henk..!
pi_163520076
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 20:29 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Met welke reden is die verdediging uitgesteld? Denk je er eindelijk mee klaar te zijn op je scriptie verdedigen na.. duurt dat nog wel even. :|W
Ja nou vonden ze het bij het bedrijf allemaal maar zo-zo. En terwijl mijn 2 begeleiders vanuit school ermee akkoord waren, moet het nou toch weer anders. Terwijl de beoordeling vanuit het bedrijf niet eens formeel meetelt. Genot.
  maandag 4 juli 2016 @ 20:44:25 #185
258802 Yreal
henk..!
pi_163520094
quote:
15s.gif Op maandag 4 juli 2016 20:30 schreef Ryon het volgende:

[..]

Master?
Uiteraard.
quote:
14s.gif Op maandag 4 juli 2016 20:30 schreef Ryon het volgende:
Anders gewoon nog een jaartje extra studie erbij. op een gegeven moment boeit het toch niemand meer wat.
Alvast wat aan het neuzen voor een tijdelijk baantje, dit is allemaal niet echt spectaculair...
pi_163520140
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 20:43 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja nou vonden ze het bij het bedrijf allemaal maar zo-zo. En terwijl mijn 2 begeleiders vanuit school ermee akkoord waren, moet het nou toch weer anders. Terwijl de beoordeling vanuit het bedrijf niet eens formeel meetelt. Genot.
Het wordt je niet makkelijk gemaakt allemaal zo. Was toch al eerder gezeik mee? :{
Lekker consistent ook echt. :')
pi_163520441
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 16:01 schreef Maharbal het volgende:

[..]

[..]

Ik stel die dingen tegenwoordig samen. De 7,5 is een beetje het minimum. Een 7 is eigenlijk onvoldoende, of zoals Erik al zegt de oprotzes. Daarmee wordt je CV meteen de prullenbak in gegooid bij een mogelijke sollicitatie voor een baan na je stage (bij dat kantoor in ieder geval).
Gegroet mr. Bal, ik herinner me nog een post van u van een aantal jaren terug waarin u aangaf dat u vraagtekens zet bij het curriculum van de UvA vanwege het geringe aantal fiscale vakken, betekent dat dat dit artikel beetje onzin is? Zou het verder waarderen indien u aan wil geven in hoeverre enigszins gereserveerde personen als Alan Shore aan de slag kunnen binnen de private juridische sector.
  maandag 4 juli 2016 @ 21:04:34 #188
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_163520543
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 16:15 schreef Joosie200 het volgende:
Twee keer driemaal is scheepsrecht *) Strafproces is in da pocket :o :7
Het is je absoluut gegund. :Y

Gefeliciteerd. *O*
pi_163520970
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 20:43 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja nou vonden ze het bij het bedrijf allemaal maar zo-zo. En terwijl mijn 2 begeleiders vanuit school ermee akkoord waren, moet het nou toch weer anders. Terwijl de beoordeling vanuit het bedrijf niet eens formeel meetelt. Genot.
En die twee begeleiders kunnen de begeleiding vanuit je stage niet overtuigen dat het wel in orde is? Een stage afkeuren ivm incompetentie/[insert reden] ala, maar een scriptie op die manier blokken? Heb je wel je koffie-haal-en-brengcompetentie genoeg benut? :P
mag het weten
  maandag 4 juli 2016 @ 21:31:51 #190
258802 Yreal
henk..!
pi_163521243
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 20:46 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Het wordt je niet makkelijk gemaakt allemaal zo. Was toch al eerder gezeik mee? :{
Lekker consistent ook echt. :')
zijn al een jaar bezig zo _O_
  maandag 4 juli 2016 @ 21:35:49 #191
258802 Yreal
henk..!
pi_163521385
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 21:23 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

En die twee begeleiders kunnen de begeleiding vanuit je stage niet overtuigen dat het wel in orde is? Een stage afkeuren ivm incompetentie/[insert reden] ala, maar een scriptie op die manier blokken? Heb je wel je koffie-haal-en-brengcompetentie genoeg benut? :P
oh maar de beoordeling vanuit het bedrijf is niet eens relevant..
pi_163521434
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 16:15 schreef Joosie200 het volgende:
Twee keer driemaal is scheepsrecht *) Strafproces is in da pocket :o :7
Gefeliciteerd! Heb je nu ook (bijna) je bachelor?
pi_163521622
quote:
10s.gif Op maandag 4 juli 2016 21:35 schreef Yreal het volgende:

[..]

oh maar de beoordeling vanuit het bedrijf is niet eens relevant..
Dus dan kan jouw verdediging wel gewoon doorgaan? Je eerste post deed mij anders denken.

quote:
14s.gif Op maandag 4 juli 2016 21:04 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Het is je absoluut gegund. :Y

Gefeliciteerd. *O*
Dank ^O^

De aanhouder wint, beter laat dan nooit. Maar vraag me echt niet hoe ik het nu wel gehaald heb. Want t.o.v. andere keren liep ik ditmaal de zaal uit met het gevoel het verknald te hebben :+

quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 21:37 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Heb je nu ook (bijna) je bachelor?
Dank! ^O^ Mijn bachelor heb ik alweer bijna een jaar op zak. Dit studiejaar heb ik nog twee vakken gevolgd om mijn premaster compleet te hebben. Nu dat een feit is (alle vakken die ik extra moest halen heb ik inmiddels allemaal afgesloten) kan ik van een notariële bachelorbul toegelaten worden tot de master van recht en ICT. :)
mag het weten
pi_163521824
Zou eens tijd worden Joosie.
pi_163521866
quote:
10s.gif Op maandag 4 juli 2016 21:47 schreef Vidura het volgende:
Zou eens tijd worden Joosie.
Kon het niet laten gebeuren dat ik langer over straf 3 zou doen dan over FAR :P
mag het weten
pi_163521912
quote:
10s.gif Op maandag 4 juli 2016 21:48 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Kon het niet laten gebeuren dat ik langer over straf 3 zou doen dan over FAR :P
Zit er zo'n smerig groot gat op je cijferlijst in Progress ;(
pi_163521989
quote:
10s.gif Op maandag 4 juli 2016 21:49 schreef Vidura het volgende:

[..]

Zit er zo'n smerig groot gat op je cijferlijst in Progress ;(
Ik maak me niet langer druk om mijn cijferlijst: :7
mag het weten
  maandag 4 juli 2016 @ 22:00:34 #198
258802 Yreal
henk..!
pi_163522334
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 21:42 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Dus dan kan jouw verdediging wel gewoon doorgaan? Je eerste post deed mij anders denken.

[..]

nop, gewoon, omdat.
pi_163523339
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 20:59 schreef Wexler het volgende:

[..]

Gegroet mr. Bal, ik herinner me nog een post van u van een aantal jaren terug waarin u aangaf dat u vraagtekens zet bij het curriculum van de UvA vanwege het geringe aantal fiscale vakken, betekent dat dat dit artikel beetje onzin is? Zou het verder waarderen indien u aan wil geven in hoeverre enigszins gereserveerde personen als Alan Shore aan de slag kunnen binnen de private juridische sector.
Dat artikel richt zich op de reguliere rechtenstudent, dat is al een verschil met de fiscale afdeling. Waar er van de eerste per jaar een paar duizend instromen is dat bij de laatste een fractie daarvan.
pi_163523523
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 22:24 schreef Accursius het volgende:

[..]

Dat artikel richt zich op de reguliere rechtenstudent, dat is al een verschil met de fiscale afdeling. Waar er van de eerste per jaar een paar duizend instromen is dat bij de laatste een fractie daarvan.
True maar fiscalisten werken veelal toch bij dezelfde kantoren en heb het niet zo op geforceerd sociaal doen en vroeg me af of dat geen vereiste is daarvoor en of er geen betere mogelijkheden zijn voor zolderkamergeleerden. U doet zelf fiscaal?
pi_163523613
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 22:30 schreef Wexler het volgende:

[..]

True maar fiscalisten werken veelal toch bij dezelfde kantoren en heb het niet zo op geforceerd sociaal doen en vroeg me af of dat geen vereiste is daarvoor en of er geen betere mogelijkheden zijn voor zolderkamergeleerden. U doet zelf fiscaal?
Als je een zolderkamergeleerde bent kan je beter naar de betafaculteit gaan denk ik.
  maandag 4 juli 2016 @ 22:34:08 #202
165633 eriksd
The grand facade...
pi_163523621
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 22:30 schreef Wexler het volgende:

[..]

True maar fiscalisten werken veelal toch bij dezelfde kantoren en heb het niet zo op geforceerd sociaal doen en vroeg me af of dat geen vereiste is daarvoor en of er geen betere mogelijkheden zijn voor zolderkamergeleerden. U doet zelf fiscaal?
Wat een geleuter dit, je moet je gewoon staande kunnen houden in een competatieve omgeving. Of je dat nou puur op inhoud doet is niet zo relevant, maar je moet natuurlijk wel een aangenaam persoon zijn. Je zit 50 uur per week naar elkaar te loeren. Dit soort faalangstig gedoe met "ik ben niet sociaal bladiebla", komop zeg.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_163523838
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 22:34 schreef eriksd het volgende:

[..]

Wat een geleuter dit, je moet je gewoon staande kunnen houden in een competatieve omgeving. Of je dat nou puur op inhoud doet is niet zo relevant, maar je moet natuurlijk wel een aangenaam persoon zijn. Je zit 50 uur per week naar elkaar te loeren. Dit soort faalangstig gedoe met "ik ben niet sociaal bladiebla", komop zeg.
Thanx had dat wellicht even nodig, ben wel in staat om sociaal te doen alhoewel ik soms wellicht moet oppassen met bepaalde uitlatingen maar ben geen Minerviaans persoon, wilde gewoon even bevestiging hebben in een of andere vorm dat ''normaal sociaal'' goed genoeg is in dat opzicht.
pi_163523878
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 22:33 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Als je een zolderkamergeleerde bent kan je beter naar de betafaculteit gaan denk ik.
Heb het niet zo op beta, voor de rest zie de post hierboven.
  maandag 4 juli 2016 @ 22:41:43 #205
165633 eriksd
The grand facade...
pi_163523891
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 22:40 schreef Wexler het volgende:

[..]

Thanx had dat wellicht even nodig, ben wel in staat om sociaal te doen alhoewel ik soms wellicht moet oppassen met bepaalde uitlatingen maar ben geen Minerviaans persoon, wilde gewoon even bevestiging hebben in een of andere vorm dat ''normaal sociaal'' goed genoeg is in dat opzicht.
Mooi, opgelost. En nu voorwaarts!
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_163523926
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 22:40 schreef Wexler het volgende:

[..]

Thanx had dat wellicht even nodig, ben wel in staat om sociaal te doen alhoewel ik soms wellicht moet oppassen met bepaalde uitlatingen maar ben geen Minerviaans persoon, wilde gewoon even bevestiging hebben in een of andere vorm dat ''normaal sociaal'' goed genoeg is in dat opzicht.
Ik hou ook niet van die corpsballentypes, maar dat maakt echt niet uit. Volgens mij heb je echt een verkeerd beeld van de studie.

quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 22:41 schreef Wexler het volgende:

[..]

Heb het niet zo op beta, voor de rest zie de post hierboven.
Daar zitten meestal de minder sociale mensen.
  maandag 4 juli 2016 @ 22:58:03 #207
258802 Yreal
henk..!
pi_163524361
quote:
6s.gif Op maandag 4 juli 2016 22:41 schreef eriksd het volgende:

[..]

Mooi, opgelost. En nu voorwaarts!
Je bent in een goede bui vandaag..
pi_163524573
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 20:43 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja nou vonden ze het bij het bedrijf allemaal maar zo-zo. En terwijl mijn 2 begeleiders vanuit school ermee akkoord waren, moet het nou toch weer anders. Terwijl de beoordeling vanuit het bedrijf niet eens formeel meetelt. Genot.
Jeetje wat een vreselijke situatie. Kun je niet in protest oid tegen deze behandeling?
  maandag 4 juli 2016 @ 23:11:24 #209
165633 eriksd
The grand facade...
pi_163524696
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 19:45 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Curieuze schilderijen klinkt goed, waar haal/kijk je zoal?
Ik ga nog weleens naar een veilinghuis oid voor schilderijen kijken.
Catawiki, marktplaats, venduehuizen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_163528936
quote:
10s.gif Op maandag 4 juli 2016 22:58 schreef Yreal het volgende:

[..]

Je bent in een goede bui vandaag..
Zou ie Ansu zijn tegengekomen?
pi_163528975
quote:
De volgende cijfers zijn toegevoegd:
RGBSR00010: Strafrecht 3 op 22-06-2016 is 6
AAN DEZE MAIL KUNT U GEEN RECHTEN ONTLENEN.
Het is echt waar *O* (hoe blij kan je zijn met een oprotzesje :'))
mag het weten
pi_163529031
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 09:15 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Het is echt waar *O* (hoe blij kan je zijn met een oprotzesje :'))
Hoeveel punten heb je nu?
pi_163529114
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 09:20 schreef Vidura het volgende:

[..]

Hoeveel punten heb je nu?
240 EC precies. 60 EC erbij in de master en ik kom op mijn gewenste 300 EC uit :7
mag het weten
pi_163529136
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 09:26 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

240 EC precies. 60 EC erbij in de master en ik kom op mijn gewenste 300 EC uit :7
Hehe.
Ik heb er nu 222, ook een mooi afgerond getal :7
pi_163532406
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 09:15 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Het is echt waar *O* (hoe blij kan je zijn met een oprotzesje :'))
Nice! Tentamen is vrij slecht gemaakt toch? Ben zelf nog druk bezig met handelsrecht voor morgen :'). Gisteren bestuursrecht-3 gehad, ging beter dan verwacht :7
pi_163532458
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 12:33 schreef Accursius het volgende:

[..]

Nice! Tentamen is vrij slecht gemaakt toch? Ben zelf nog druk bezig met handelsrecht voor morgen :'). Gisteren bestuursrecht-3 gehad, ging beter dan verwacht :7
Lees mijn tips voor handels eerder in dit topic door. Henrys moet hem ook.
pi_163532530
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 12:33 schreef Accursius het volgende:

[..]

Nice! Tentamen is vrij slecht gemaakt toch? Ben zelf nog druk bezig met handelsrecht voor morgen :'). Gisteren bestuursrecht-3 gehad, ging beter dan verwacht :7
Eerste kans wel. Slagingspercentage van 42%. De herkansing is beter gemaakt met een slagingspercentage van 51%. Gemiddeld cijfer verschilt nauwelijks. Eerste kans een 4,99 en in de her een 5,22.
mag het weten
pi_163534338
Zo, laatste tentamen ook gehaald. Ondanks de valse start toch nog 25 EC in de pocket en volgend jaar in semester 2 alleen nog scriptie.


En nu ga ik weer verder met het zoeken naar een onderwerp.
pi_163534955
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:54 schreef DoubleDip het volgende:
Zo, laatste tentamen ook gehaald. Ondanks de valse start toch nog 25 EC in de pocket en volgend jaar in semester 2 alleen nog scriptie.

En nu ga ik weer verder met het zoeken naar een onderwerp.
Goedzo! Wat ga je nu doen in sem1 dan?
pi_163535428
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:54 schreef DoubleDip het volgende:
Zo, laatste tentamen ook gehaald. Ondanks de valse start toch nog 25 EC in de pocket en volgend jaar in semester 2 alleen nog scriptie.


En nu ga ik weer verder met het zoeken naar een onderwerp.
Netjes! ^O^ Qua scriptie heb ik al wel een onderwerp in gedachten. Maar of dat niet te breed of juist te specifiek is vind ik lastig om te bepalen.
mag het weten
pi_163535557
Ook weer een boekenbon binnen voor een evaluatiegesprek met Veenstra.

Conclusie adhv dit jaar: de studenten vinden dat handels A en B weer gesplitst moeten worden, Veenstra maakt het niet uit maar de CvB wil dat niet ivm het blokkensysteem en omdat de studenten toch moeten leren hoe het gaat in de master (kan ik ze geen ongelijk in geven trouwens, maar aan de andere kant: A en B gescheiden houden is ook veel beter).
Werkgroepen van 150 man verkleinen naar 50 man: geen budget voor en nu het een tweedejaars vak is, willen ze je zo voorbereiden voor het derde jaar waar er weinig werkgroepen gegeven worden.
Geerts is een chagrijnige oude rot (was de conclusie vorig jaar ook _O- ) en houdt er niet van om colleges/werkgroepen te geven want hij vindt onderzoek doen leuker. Hij doet het met tegenzin, zoiets.
Het vak is te omvangrijk, veel studenten gaan de fout in doordat ze te laat beginnen met het bijhouden want het is best wel pittig.

Het niveau van de tentamens proberen ze ieder jaar gelijk te maken, de verklaring waarom ik nu een 7 heb met enkel oefenen uit het capitaboekje is dat de stof van vorig jaar is blijven hangen.

Voor de herkansers morgen: hij heeft gezegd dat in het tentamen van morgen idd geen balansvraag komt, en sowieso een vertegenwoordigingsvraag.
De IE-vraag en de VZ-vraag zijn sowieso reproductie-vragen van de oude vragen, want de vakgroep is van mening dat OR en Fw omvangrijk genoeg is waarbij je het boek echt moet lezen (waar ik dan weer niet mee eens ben). Ze kunnen van je willen dat je ook het boekje voor VZ en IE gaat lezen, maar dat doen ze niet, daarom komen iedere keer ook weer dezelfde vragen terug.
pi_163535581
Vinden jullie een master kiezen ook zo moeilijk?

Ik ben nu op een moment dat ik niet meer aan de EUR verder wil studeren maar in Leiden, aan de VU of Utrecht. :(

Gelukkig mag ik nog een jaartje nadenken. :)
pi_163535650
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 14:56 schreef Vidura het volgende:
Ook weer een boekenbon binnen voor een evaluatiegesprek met Veenstra.

Conclusie adhv dit jaar: de studenten vinden dat handels A en B weer gesplitst moeten worden, Veenstra maakt het niet uit maar de CvB wil dat niet ivm het blokkensysteem en omdat de studenten toch moeten leren hoe het gaat in de master (kan ik ze geen ongelijk in geven trouwens, maar aan de andere kant: A en B gescheiden houden is ook veel beter).
Hoeveel van die bonnen heb je nu al lopen hamsteren? :D :7

Leuk, maar de CvB denkt dan niet mee in het voordeel van de student. Blij dat ik het nog als losse A en B vakken heb gekregen
mag het weten
pi_163535680
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 15:01 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Hoeveel van die bonnen heb je nu al lopen hamsteren? :D :7

Leuk, maar de CvB denkt dan niet mee in het voordeel van de student. Blij dat ik het nog als losse A en B vakken heb gekregen
Veel, maar ik geef ze ook meteen weer uit haha. Nu heb ik er iig eentje voor een mastervak ergens volgend jaar. :7

Ik had ook A en B apart gewild, maar voordeel is dan wel weer dat je kan compenseren met elkaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vidura op 05-07-2016 15:18:24 ]
pi_163535776
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 14:58 schreef PaarseStabilo het volgende:
Vinden jullie een master kiezen ook zo moeilijk?

Ik ben nu op een moment dat ik niet meer aan de EUR verder wil studeren maar in Leiden, aan de VU of Utrecht. :(

Gelukkig mag ik nog een jaartje nadenken. :)
Neuh, heb al plan A en plan B.
pi_163535999
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 14:56 schreef Vidura het volgende:
Ook weer een boekenbon binnen voor een evaluatiegesprek met Veenstra.

Conclusie adhv dit jaar: de studenten vinden dat handels A en B weer gesplitst moeten worden, Veenstra maakt het niet uit maar de CvB wil dat niet ivm het blokkensysteem en omdat de studenten toch moeten leren hoe het gaat in de master (kan ik ze geen ongelijk in geven trouwens, maar aan de andere kant: A en B gescheiden houden is ook veel beter).
Werkgroepen van 150 man verkleinen naar 50 man: geen budget voor en nu het een tweedejaars vak is, willen ze je zo voorbereiden voor het derde jaar waar er weinig werkgroepen gegeven worden.
Geerts is een chagrijnige oude rot (was de conclusie vorig jaar ook _O- ) en houdt er niet van om colleges/werkgroepen te geven want hij vindt onderzoek doen leuker. Hij doet het met tegenzin, zoiets.
Het vak is te omvangrijk, veel studenten gaan de fout in doordat ze te laat beginnen met het bijhouden want het is best wel pittig.

Het niveau van de tentamens proberen ze ieder jaar gelijk te maken, de verklaring waarom ik nu een 7 heb met enkel oefenen uit het capitaboekje is dat de stof van vorig jaar is blijven hangen.

Voor de herkansers morgen: hij heeft gezegd dat in het tentamen van morgen idd geen balansvraag komt, en sowieso een vertegenwoordigingsvraag.
De IE-vraag en de VZ-vraag zijn sowieso reproductie-vragen van de oude vragen, want de vakgroep is van mening dat OR en Fw omvangrijk genoeg is waarbij je het boek echt moet lezen (waar ik dan weer niet mee eens ben). Ze kunnen van je willen dat je ook het boekje voor VZ en IE gaat lezen, maar dat doen ze niet, daarom komen iedere keer ook weer dezelfde vragen terug.
Zo te horen kan ik het beste dus gewoon alle oude tentamenantwoorden leren.

En hoezo geen budget? Ik betaal net zoveel schoolgeld als iemand die geneeskunde/farmacie studeert en ik krijg er alleen maar een paar hoorcolleges en af en toe een werkgroep voor terug. Die farmacie en geneeskunde studenten krijgen practica van 9 tot 5

Net zoals dat bedrag dat je voor de studentenrechtbank moest betalen om je casus te krijgen, dat zou dan tijdens de zitting gebruikt worden voor versnaperingen. Vervolgens was er helemaal niks aanwezig en kon je alleen wat halen uit betaalautomaten :')
pi_163536077
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 15:23 schreef Henrys het volgende:

[..]

Zo te horen kan ik het beste dus gewoon alle oude tentamenantwoorden leren.

En hoezo geen budget? Ik betaal net zoveel schoolgeld als iemand die geneeskunde/farmacie studeert en ik krijg er alleen maar een paar hoorcolleges en af en toe een werkgroep voor terug. Die farmacie en geneeskunde studenten krijgen practica van 9 tot 5

Net zoals dat bedrag dat je voor de studentenrechtbank moest betalen om je casus te krijgen, dat zou dan tijdens de zitting gebruikt worden voor versnaperingen. Vervolgens was er helemaal niks aanwezig en kon je alleen wat halen uit betaalautomaten :')
Je hebt geen idee hoeveel geld van dat schoolgeld naar de bankrekening van Poppema gaat.

Misschien niet geheel onbelangrijk: kijk ook even naar de dividenduitkering van de NV/BV (1ste kans van vorig jaar, januari 2015). Heb ik dit jaar en vorig jaar in blok 4 niet gezien. Zou goed kunnen dat het morgen wel komt.
pi_163536183
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 15:28 schreef Vidura het volgende:

[..]

Je hebt geen idee hoeveel geld van dat schoolgeld naar de bankrekening van Poppema gaat.

Misschien niet geheel onbelangrijk: kijk ook even naar de dividenduitkering van de NV/BV (1ste kans van vorig jaar, januari 2015). Heb ik dit jaar en vorig jaar in blok 4 niet gezien. Zou goed kunnen dat het morgen wel komt.
Is die rangorde schuldeisers een vraag die wel altijd terug komt?
pi_163536223
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 15:34 schreef Henrys het volgende:

[..]

Is die rangorde schuldeisers een vraag die wel altijd terug komt?
Ik heb Handels 3x gedaan en de alle drie keer kwam het terug. Vorig jaar in de tweede kans kwam het wel terug, maar in een andere stijl/vorm zeg maar en daarmee kwam ik niet weg (4/10 gescoord zie ik nu). Op 1ste kans 9/10 en dit jaar 12/12 doordat ik de volgorde en de antwoorden uit mijn hoofd had geleerd. :')

Tja, geen goede manier, maar als je de her morgen hebt, zou ik wel de oude antwoorden leren, ja. :7 Namen en bedragen zijn wel anders, maar artikelen en de volgorde die ze willen zien is 80% van de gevallen zelfde.
pi_163536232
Wauw, Zuidas kantoor waar ik business course van had ziet me graag stage komen lopen. Niet verwacht.

Alleen wel weer een assessment :'( nouja deze zomer maar lekker oefenen in de avonduren ofzo..
pi_163536420
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 15:36 schreef Vidura het volgende:

[..]

Ik heb Handels 3x gedaan en de alle drie keer kwam het terug. Vorig jaar in de tweede kans kwam het wel terug, maar in een andere stijl/vorm zeg maar en daarmee kwam ik niet weg (4/10 gescoord zie ik nu). Op 1ste kans 9/10 en dit jaar 12/12 doordat ik de volgorde en de antwoorden uit mijn hoofd had geleerd. :')

Tja, geen goede manier, maar als je de her morgen hebt, zou ik wel de oude antwoorden leren, ja. :7 Namen en bedragen zijn wel anders, maar artikelen en de volgorde die ze willen zien is 80% van de gevallen zelfde.
Worden Handelsrecht A vragen nou ook hergebruikt?
pi_163536455
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 15:51 schreef Henrys het volgende:

[..]

Worden Handelsrecht A vragen nou ook hergebruikt?
Vraag 1, 2, 5, 7, 8 van dit jaar zijn iig oude vragen uit het capitaboekje.
4 was van vorig jaar, 'eigen naam' is de hint.

Ik weet natuurlijk niet of ze het morgen weer gaan doen.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 15:55:30 #233
365082 IPA35
Patriarch
pi_163536498
Wat doen jullie allemaal fancy dingen zeg...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_163536500
Er zijn natuurlijk 500+ studenten die de her moeten doen. Tel daarbij de eerstejaarsstudenten van volgend jaar maar op, dan zitten ze weer zo'n rond 800. Veenstra liep op de dag van het tentamen en vanmiddag weer te 'klagen' dat het zoveel studenten waren.
pi_163536560
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 15:37 schreef Ties02 het volgende:
Wauw, Zuidas kantoor waar ik business course van had ziet me graag stage komen lopen. Niet verwacht.

Alleen wel weer een assessment :'( nouja deze zomer maar lekker oefenen in de avonduren ofzo..
Mooi toch? Al had je al een stage geregeld inmiddels?
mag het weten
pi_163536654
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 15:58 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Mooi toch? Al had je al een stage geregeld inmiddels?
Klopt, twee zelfs. Maargoed mij hoor je niet klagen ;)
pi_163536663
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 14:27 schreef Vidura het volgende:

[..]

Goedzo! Wat ga je nu doen in sem1 dan?
Vakken volgen. Moet bijna alles nog. Ga wel 1 vak van 10 EC doorschuiven want ik heb nog drie andere vakken van 5 EC ieder en dat wordt me te veel. Dus zoals het er nu uit ziet ga ik het in 2.5 jaar doen.
pi_163536769
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:03 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Klopt, twee zelfs. Maargoed mij hoor je niet klagen ;)
Stages aan elkaar schakelen like a pro. :7
mag het weten
  dinsdag 5 juli 2016 @ 16:54:26 #239
165633 eriksd
The grand facade...
pi_163537817
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 15:37 schreef Ties02 het volgende:
Wauw, Zuidas kantoor waar ik business course van had ziet me graag stage komen lopen. Niet verwacht.

Alleen wel weer een assessment :'( nouja deze zomer maar lekker oefenen in de avonduren ofzo..
Gewoon zo'n boekje erdoorheen baggeren. Ik vond het ook spannend, viel allemaal reuze mee.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 17:11:42 #240
365082 IPA35
Patriarch
pi_163538471
Wat voor boekjes zijn daar goed voor?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_163538505
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 15:37 schreef Ties02 het volgende:
Wauw, Zuidas kantoor waar ik business course van had ziet me graag stage komen lopen. Niet verwacht.

Alleen wel weer een assessment :'( nouja deze zomer maar lekker oefenen in de avonduren ofzo..
Super tof, congrats. Welk kantoor? Mag in DM :)
  dinsdag 5 juli 2016 @ 17:15:49 #242
258802 Yreal
henk..!
pi_163538586
lekker bezig tiesje
pi_163538678
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 17:11 schreef IPA35 het volgende:
Wat voor boekjes zijn daar goed voor?
Bloemers, dikke pil
Staat meer psychologie in dan bruikbare tips naar mijn mening
pi_163538834
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 17:15 schreef Yreal het volgende:
lekker bezig tiesje
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 17:13 schreef Tchock het volgende:

[..]

Super tof, congrats. Welk kantoor? Mag in DM :)
Thx!
pi_163538927
Moet je een heel jaar schoolgeld betalen als je 1-2 vakken moet herkansen?
pi_163539438
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 17:31 schreef Henrys het volgende:
Moet je een heel jaar schoolgeld betalen als je 1-2 vakken moet herkansen?
Nee toch? Je kan ook vanaf februari weer inschrijven?
Vak niet gehaald?
pi_163539713
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 17:31 schreef Henrys het volgende:
Moet je een heel jaar schoolgeld betalen als je 1-2 vakken moet herkansen?
momenteel wel, maar er komt wrs een wetswijziging waardoor je alleen hoeft te betalen voor de in te halen vakken
helaas komt die sws dit jaar er niet meer :')
  dinsdag 5 juli 2016 @ 18:21:52 #248
258802 Yreal
henk..!
pi_163539793
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 17:31 schreef Henrys het volgende:
Moet je een heel jaar schoolgeld betalen als je 1-2 vakken moet herkansen?
Als ze aan het begin zitten, schrijf je je daarna weer uit en betaal je niet meer. Je kan je halverwege het jaar inschrijven, en soms loont contractonderwijs.
pi_163539810
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 17:31 schreef Henrys het volgende:
Moet je een heel jaar schoolgeld betalen als je 1-2 vakken moet herkansen?
Hangt er vanaf wanneer. Als alles in semester 2 zit kan je je inschrijving vanaf februari laten lopen. Als het in semester 1 is en je gaat gelijk een master er achteraan doen maakt het niet uit. Als je halverwege toch uitschrijft krijg je het resterende collegegeld terug.
pi_163540023
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 17:56 schreef Vidura het volgende:

[..]

Nee toch? Je kan ook vanaf februari weer inschrijven?
Vak niet gehaald?
Nee, moet alles nog maken maar ik weet vrijwel zeker dat ik niet zowel BR3,Europees en Handelsrecht ga halen. BR3 gaat wel lukken denk ik maar dat Handelsrecht 09:00 is en Europees 14:00 gaat me waarschijnlijk opbreken.

TT van Europees Recht is wel in februari ondanks dat het vak in blok 2 is.

Maar bedenk me net dat ik ook geen stufilening krijg als ik me niet inschrijf dus laat maar _O-

Heb voor Europees Recht trouwens vrijwel niet geleerd maar heb nu wel een idee hoe je die vragen aan de hand van schemas moet beantwoorden. Zou het alleen gewaardeerd hebben als ze ook modelantwoorden gaven ipv zo'n vage antwoordenmatrijs
pi_163540163
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 18:36 schreef Henrys het volgende:

[..]

Nee, moet alles nog maken maar ik weet vrijwel zeker dat ik niet zowel BR3,Europees en Handelsrecht ga halen. BR3 gaat wel lukken denk ik maar dat Handelsrecht 09:00 is en Europees 14:00 gaat me waarschijnlijk opbreken.
Succes en sterkte. Ik heb maar een keer twee op dezelfde dag gehad en was echt gaar na het tweede tentamen destijds. (BR3+RR) Vooral Europees is echt lastig om te halen als ze zo eenvoudig hun eigen manier van lesgeven aanpassen wat haaks staat op tig andere vakken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Joosie200 op 05-07-2016 18:51:41 ]
mag het weten
pi_163540289
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 15:37 schreef Ties02 het volgende:
Wauw, Zuidas kantoor waar ik business course van had ziet me graag stage komen lopen. Niet verwacht.

Alleen wel weer een assessment :'( nouja deze zomer maar lekker oefenen in de avonduren ofzo..
Nice! Ik heb m'n assessment gehaald, ook niet verwacht.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 19:11:20 #253
258802 Yreal
henk..!
pi_163540788
Ik dacht even dat tchock net op kwam bij boulevard :D.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 19:56:32 #254
365082 IPA35
Patriarch
pi_163541651
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 18:49 schreef Koffiebeaun. het volgende:

[..]

Nice! Ik heb m'n assessment gehaald, ook niet verwacht.
Ben je dan binnen? Of komt er dan nog een ronde met gesprekken?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_163541956
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 18:49 schreef Koffiebeaun. het volgende:

[..]

Nice! Ik heb m'n assessment gehaald, ook niet verwacht.
Nice gefeliciteerd! Nu op gesprek?
pi_163541959
quote:
6s.gif Op maandag 4 juli 2016 23:11 schreef eriksd het volgende:

[..]

Catawiki, marktplaats, venduehuizen.
Ah ja, Catawiki ook maar eens kijken wellicht. Catawiki heeft ook leuke wijnveilingen trouwens.
pi_163542014
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 15:37 schreef Ties02 het volgende:
Wauw, Zuidas kantoor waar ik business course van had ziet me graag stage komen lopen. Niet verwacht.

Alleen wel weer een assessment :'( nouja deze zomer maar lekker oefenen in de avonduren ofzo..
Wat goed! Gefeliciteerd!

Wil je ook met mij delen welk kantoor? Mag via DM uiteraard. :)
pi_163542048
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:56 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ben je dan binnen? Of komt er dan nog een ronde met gesprekken?
Had ik er ook direct achteraan, twee rondes. Best nog wel intensieve dag nog haha.
pi_163542278
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:16 schreef Koffiebeaun. het volgende:

[..]

Had ik er ook direct achteraan, twee rondes. Best nog wel intensieve dag nog haha.
Spannend! Kan je me een DM sturen met het kantoor? Ben wel benieuwd eigenlijk.
pi_163544685
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 13:36 schreef Patrickk het volgende:
In een ver verleden wel eens gepost hier, maar inmiddels lurk ik alleen nog af en toe mee. :)

Heb vorige maand mijn stage afgesloten (zuidas). De beoordeling is op zich goed (4x 7,5 en 4x een 8), maar vraag me toch af hoe ik gepresteerd heb t.o.v. andere studenten. Iemand hier een idee hoe ik mijn beoordeling moet plaatsen? De medewerkers op kantoor waren positief, alleen daarmee weet ik nog steeds niet of het echt een goede beoordeling is ja of nee.

Wat denken jullie?
Goede beoordeling hoor. Niet uitzonderlijk, maar wel steady.
pi_163545064
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 23:00 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Valt wel mee denk ik.
Oke :P
pi_163546002
Voor de RuG mensen: bij de master staats- en bestuursrecht moet je kiezen uit Sociale Zekerheidsrecht of Vreemdelingenrecht. Moet je bij de aanmelding van je vakkenpakket je keuze dan invullen bij 'verplicht' of bij 'keuzevakken'?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2016 22:51:40 ]
pi_163546323
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 22:51 schreef Paxcon het volgende:
Voor de RuG mensen: bij de master staats- en bestuursrecht moet je kiezen uit Sociale Zekerheidsrecht of Vreemdelingenrecht. Moet je bij de aanmelding van je vakkenpakket je keuze dan invullen bij 'verplicht' of bij 'keuzevakken'?
Verplicht.
http://www.rug.nl/ocasys/rechten/vak/showpos?opleiding=4060
"b. Optioneel Verplicht (OV) 1 vak te kiezen uit 2."

Verplicht dus, keuzevak is wat anders. Dat doe je erbij.

Graag gedaan.
pi_163546398
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:02 schreef Vidura het volgende:

[..]

Verplicht.
http://www.rug.nl/ocasys/rechten/vak/showpos?opleiding=4060
"b. Optioneel Verplicht (OV) 1 vak te kiezen uit 2."

Verplicht dus, keuzevak is wat anders. Dat doe je erbij.

Graag gedaan.
Maar soms heb je ook verplicht een vrije keuzeruimte

Dit is ook een keuzeruimte, maar dan met twee keuzes
pi_163546538
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:05 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Maar soms heb je ook verplicht een vrije keuzeruimte

Dit is ook een keuzeruimte, maar dan met twee keuzes
In de oude stijl had je idd nog verplichte keuzeruimte, maar dat hoefde niet perse als je al 180 ECTS aan verplichte vakken had (ivm overgang naar nieuwe stijl, als je 'maar' 179 ECTS had, dan moest je een keuzevak doen voor dat ene punt :') ), in de nieuwe stijl is dat niet meer zo en kan je vakken erbij doen en die vallen onder de keuzeruimte.
Die twee vakken die jij moet kiezen vallen gewoon onder je masterprogramma van 60 ECTS.

Als het toch onder keuzeruimte moet, dan krijg je dat toch wel te horen.
pi_163546591
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:10 schreef Vidura het volgende:

[..]

In de oude stijl had je idd nog verplichte keuzeruimte, maar dat hoefde niet perse als je al 180 ECTS aan verplichte vakken had (ivm overgang naar nieuwe stijl, als je 'maar' 179 ECTS had, dan moest je een keuzevak doen voor dat ene punt :') ), in de nieuwe stijl is dat niet meer zo en kan je vakken erbij doen en die vallen onder de keuzeruimte.
Die twee vakken die jij moet kiezen vallen gewoon onder je masterprogramma van 60 ECTS.

Als het toch onder keuzeruimte moet, dan krijg je dat toch wel te horen.
Oke, dankjewel. Ik ga het proberen.
pi_163546592
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 22:51 schreef Paxcon het volgende:
Voor de RuG mensen: bij de master staats- en bestuursrecht moet je kiezen uit Sociale Zekerheidsrecht of Vreemdelingenrecht. Moet je bij de aanmelding van je vakkenpakket je keuze dan invullen bij 'verplicht' of bij 'keuzevakken'?
Een verplicht keuzevak (in mijn geval inleiding belasting) heb ik in mijn bachelor als verplicht vak aangemeld. Alle andere gewoon als keuzevak (waarbij GERS niet-juridisch en de overige vakken juridisch waren)

Maar S&B dus? Laat mij weten hoe die keuze je bevalt. Ben benieuwd naar het S-gedeelte ^O^
mag het weten
pi_163546675
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:13 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Een verplicht keuzevak (in mijn geval inleiding belasting) heb ik in mijn bachelor als verplicht vak aangemeld. Alle andere gewoon als keuzevak (waarbij GERS niet-juridisch en de overige vakken juridisch waren)

Maar S&B dus? Laat mij weten hoe die keuze je bevalt. Ben benieuwd naar het S-gedeelte ^O^
Nou ik heb er al een jaartje opzitten, dus wat wil je weten? :P
pi_163546708
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:16 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Nou ik heb er al een jaartje opzitten, dus wat wil je weten? :P
Of je S&B zo kunt invullen dat S meer overheersend is. Nu ik toch de masterfase in ga zou ik zelfs wel overwegen een aantal staatsrechtelijke vakken mee te pakken gewoon omdat het kan :7 Dus dan wil ik weleens weten welke de moeite waard zijn en welke vooral niet ;)
mag het weten
pi_163546822
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:17 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Of je S&B zo kunt invullen dat S meer overheersend is. Nu ik toch de masterfase in ga zou ik zelfs wel overwegen een aantal staatsrechtelijke vakken mee te pakken gewoon omdat het kan :7 Dus dan wil ik weleens weten welke de moeite waard zijn en welke vooral niet ;)
Nouja, er valt weinig aan in te vullen want 54 ECTS liggen vast en dan heb je enkel de keuze tussen Vreemdelingenrecht of Sociale Zekerheidsrecht, wat beide bestuursrechtelijk is.

Recht Decentrale Overheden is wel een leuk vak om te doen, ook niet bijster lastig vond ik en een hoop herhaling uit de staatsrechtvakken.
Grondrechten is denk ik het moeilijkste vak uit deze master (al verschilt dat per persoon natuurlijk) maar wel heel leuk en doordat er dit jaar een nieuwe docent kwam was de opzet ook wat anders. Sommige weken zijn echt een hoorcollege maar bij de andere weken had hij een aantal uitspraken uitgeprint en die gingen we dan lezen en behandelen tijdens het college. Heel leuk en leerzaam, stak echt boven andere vakken uit.
Dan heb je nog het vak Staats- en bestuursrecht in communautair perspectief. De bestuursrechtweken (3/7) zijn heel concreet en ook veel herhaling uit eerdere jaren (directe werking, conforme interpretatie, staatsaansprakelijkheid), terwijl de staatsrechtweken (4/7) een stuk abstracter zijn met ellenlange artikelen en daarbij gaat het meer over dat je je visie geeft op standpunten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2016 23:24:48 ]
pi_163546985
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:24 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Nouja, er valt weinig aan in te vullen want 54 ECTS liggen vast en dan heb je enkel de keuze tussen Vreemdelingenrecht of Sociale Zekerheidsrecht, wat beide bestuursrechtelijk is.

Recht Decentrale Overheden is wel een leuk vak om te doen, ook niet bijster lastig vond ik en een hoop herhaling uit de staatsrechtvakken.
Grondrechten is denk ik het moeilijkste vak uit deze master (al verschilt dat per persoon natuurlijk) maar wel heel leuk en leerzaam, stak echt boven andere vakken uit.
Dan heb je nog het vak Staats- en bestuursrecht in communautair perspectief.
Dat heb je ook bij notarieel of it. Denk met de meeste studies buiten rechtsgeleerdheid. Dan houd ik grondrechten in mijn achterhoofd. Ben benieuwd :)
mag het weten
pi_163547011
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:31 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Dat heb je ook bij notarieel of it. Denk met de meeste studies buiten rechtsgeleerdheid. Dan houd ik grondrechten in mijn achterhoofd. Ben benieuwd :)
Hoogste cijfer daarbij waren twee achtten geloof ik, terwijl bij andere vakken altijd wel slimmeriken met een 10 en 9ens zitten. Maar wel leuk in ieder geval.
pi_163547092
Maar Joosie heb je nu je bachelor binnen?
pi_163547269
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:35 schreef Paxcon het volgende:
Maar Joosie heb je nu je bachelor binnen?
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 21:42 schreef Joosie200 het volgende:

[..]Mijn bachelor heb ik alweer bijna een jaar op zak. Dit studiejaar heb ik nog twee vakken gevolgd om mijn premaster compleet te hebben. Nu dat een feit is (alle vakken die ik extra moest halen heb ik inmiddels allemaal afgesloten) kan ik met een notariële bachelorbul + zut IT-vakken & CE-vakken compleet toegelaten worden tot de master van recht en ICT. :)
Nu tijd om te pitten. Om 06:10 uur gaat de wekker alweer. Vierdaagse werkweek van 7:00 tot 16:00 uur bevalt mij wel :7
mag het weten
pi_163547287
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:41 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

[..]

Nu tijd om te pitten. Om 06:10 uur gaat de wekker alweer. Vierdaagse werkweek van 7:00 tot 16:00 uur bevalt mij wel :7
Aah kijk aan, nice ^O^

Succes morgenochtend!
pi_163547431
Controleren ze op de RUG na het 1e jaar nog wel de wetbundels? Ben zo vaak in de verleiding gekomen om te cheaten maar de enige keer dat ik het deed was met Frans op de middelbare school en werd toen gelijk gepakt :')
pi_163547468
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:47 schreef Henrys het volgende:
Controleren ze op de RUG na het 1e jaar nog wel de wetbundels? Ben zo vaak in de verleiding gekomen om te cheaten maar de enige keer dat ik het deed was met Frans op de middelbare school en werd toen gelijk gepakt :')
Amateur :')
pi_163547503
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:47 schreef Henrys het volgende:
Controleren ze op de RUG na het 1e jaar nog wel de wetbundels? Ben zo vaak in de verleiding gekomen om te cheaten maar de enige keer dat ik het deed was met Frans op de middelbare school en werd toen gelijk gepakt :')
Gewoon naar de UU gaan
pi_163547756
Bij ons controleren ze niet echt. Sowieso is het een beetje moeilijk om honderden studenten te controleren met zo weinig man en tijd. Als ze het dan doen, doen ze ook gewoon een steekproef. Je hebt alleen maar oma's en opa's als surveillanten, die hebben ook geen idee wat ze doen. _O- In principe zou je kunnen cheaten, een wettenbundel van een paar duizend pagina's valt niet te controleren natuurlijk. Nooit gedaan hoor verder.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2016 00:00:34 ]
  woensdag 6 juli 2016 @ 00:34:15 #280
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_163548531
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:24 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Nouja, er valt weinig aan in te vullen want 54 ECTS liggen vast en dan heb je enkel de keuze tussen Vreemdelingenrecht of Sociale Zekerheidsrecht, wat beide bestuursrechtelijk is.

Recht Decentrale Overheden is wel een leuk vak om te doen, ook niet bijster lastig vond ik en een hoop herhaling uit de staatsrechtvakken.

Oh, dat is wel bijzonder of misschien wel teleurstellend. Bij ons was dat verreweg het lastigste vak (slechts drie mensen met een voldoende per jaar) en in Groningen heb je natuurlijk alle helden van dit vakgebied. Brouwer, Elzinga, Engels, Vos etc. en natuurlijk ook nog Dolle wiens geest daar vast nog rondspookt :P

Dan heb je echt alle zwaargewichten bij elkaar. Dat zou bijna niet anders kunnen uitmonden in een onmogelijk maar ook extreem diepgaand vak. Had zoiets graag nog eens willen volgen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_163548559
quote:
11s.gif Op woensdag 6 juli 2016 00:34 schreef Ryon het volgende:

[..]

Oh, dat is wel bijzonder. Bij ons was dat verreweg het lastigste vak (slechts drie mensen met een voldoende per jaar) en in Groningen heb je natuurlijk alle helden van dit vakgebied. Brouwer, Elzinga, Engels, Vos etc. en natuurlijk ook nog Dolle wiens geest daar vast nog rondspookt :P

Dan heb je echt alle zwaargewichten bij elkaar. Dat zou bijna niet anders kunnen uitmonden in een onmogelijk maar ook extreem diepgaand vak.
Engels en Warmelink waren de docenten van het vak

Warmelink en Elzinga zijn nu overigens weg, Vos heb ik nog nooit van gehoord

Engels is de grappigste docent die ik heb meegemaakt _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2016 00:36:17 ]
  woensdag 6 juli 2016 @ 00:39:36 #282
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_163548613
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 00:36 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Engels en Warmelink waren de docenten van het vak

Warmelink en Elzinga zijn nu overigens weg, Vos heb ik nog nooit van gehoord

Engels is de grappigste docent die ik heb meegemaakt _O_
Oh, Vos is een Amsterdamse dude, ik bedoelde Vols :P

Warmelink ken ik wel van naam, maar niets van hem gelezen geloof ik. Waar zijn die lui heen nu?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_163548652
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 00:39 schreef Ryon het volgende:

[..]

Oh, Vos is een Amsterdamse dude, ik bedoelde Vols :P

Warmelink ken ik wel van naam, maar niets van hem gelezen geloof ik. Waar zijn die lui heen nu?
Dat zegt me alsnog niks :@

Ik heb eigenlijk geen flauw idee waar ze heen zijn
  woensdag 6 juli 2016 @ 00:42:47 #284
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_163548653
https://www.bol.com/nl/p/(...)ht/1001004001958941/

Elzinga en Dolle. Een van de weinige boeken (tegen de 100 euro en 800 pagina's) die ik nog volledig uit mijn hoofd ken _O_

Dat boek is nog steeds het standaardwerk binnen het vakgebied en deels onmogelijk om door te komen. Zou eigenlijk herschreven en bijgewerkt moeten worden maar ja. Daar college van mogen volgen (Dolle is er niet meer natuurlijk) zou fantastisch moeten zijn _O_
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_163548662
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2016 00:42 schreef Ryon het volgende:
https://www.bol.com/nl/p/(...)ht/1001004001958941/

Elzinga en Dolle. Een van de weinige boeken (tegen de 100 euro en 800 pagina's) die ik nog volledig uit mijn hoofd ken _O_

Dat boek is nog steeds het standaardwerk binnen het vakgebied en deels onmogelijk om door te komen. Zou eigenlijk herschreven en bijgewerkt moeten worden maar ja. Daar college van mogen volgen (Dolle is er niet meer natuurlijk) zou fantastisch moeten zijn _O_
Ah ja, dit was ook het voorgeschreven boek bij het vak. Ik kwam er ook niet doorheen....
pi_163548668
En erg verouderd inderdaad
  woensdag 6 juli 2016 @ 00:44:05 #287
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_163548670
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 00:42 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Dat zegt me alsnog niks :@

Ik heb eigenlijk geen flauw idee waar ze heen zijn
Hij doet (decentraal) openbare orde recht. Is ook verbonden aan het Groningse instituut daarvoor. Aangezien Groningen de enige is die dat instituut heeft dacht ik dat hij wel een grote rol zou hebben in de studie.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_163548727
quote:
11s.gif Op woensdag 6 juli 2016 00:44 schreef Ryon het volgende:

[..]

Hij doet (decentraal) openbare orde recht. Is ook verbonden aan het Groningse instituut daarvoor. Aangezien Groningen de enige is die dat instituut heeft dacht ik dat hij wel een grote rol zou hebben in de studie.
Hmm, ik heb in ieder geval nog nooit college van hem gehad. Misschien doet hij wel keuzevakken die ik niet heb gedaan. Ik ben altijd erg slecht op de hoogte van allerlei zaken dus ik sluit niks uit.
  woensdag 6 juli 2016 @ 00:50:30 #289
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_163548763
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 00:47 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Hmm, ik heb in ieder geval nog nooit college van hem gehad. Misschien doet hij wel keuzevakken die ik niet heb gedaan. Ik ben altijd erg slecht op de hoogte van allerlei zaken dus ik sluit niks uit.
A ja, ik weet natuurlijk niet hoe dat allemaal verdeeld is. Ik denk dat als je college volgt bij dat soort mensen het uiteindelijk ook allemaal een beetje tegenvalt.

Wat ga je trouwens kiezen (vreemdelingenrecht / sociaal zekerheidsrecht) en weet je al wat je na de master wilt gaan doen? Al dan niet gekoppeld aan je scriptieonderwerp?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 6 juli 2016 @ 00:52:53 #290
263417 Keyos
Like a Boss
pi_163548793
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 00:47 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Hmm, ik heb in ieder geval nog nooit college van hem gehad. Misschien doet hij wel keuzevakken die ik niet heb gedaan. Ik ben altijd erg slecht op de hoogte van allerlei zaken dus ik sluit niks uit.
Merk dat op de EUR de meest gerenommeerde hoogleraren nog geeneens meer college geven de laatste tijd. Lindenbergh geeft sinds kort ook al geen colleges Verbintenissenrecht meer in de bachelor (geen kleine vis in het aansprakelijkheidsrecht). Misschien dat die gasten er helemaal geen zin in hebben om colleges te geven.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_163548795
quote:
11s.gif Op woensdag 6 juli 2016 00:50 schreef Ryon het volgende:

[..]

A ja, ik weet natuurlijk niet hoe dat allemaal verdeeld is. Ik denk dat als je college volgt bij dat soort mensen het uiteindelijk ook allemaal een beetje tegenvalt.

Wat ga je trouwens kiezen (vreemdelingenrecht / sociaal zekerheidsrecht) en weet je al wat je na de master wilt gaan doen? Al dan niet gekoppeld aan je scriptieonderwerp?
Ik heb vreemdelingenrecht afgesloten inmiddels, dus die is het geworden. Verder doe ik nog de strafrechtspecialisatie erbij maar ik denk dat ik de scriptie toch maar bestuursrechtelijk houd. Srafrecht doe ik meer voor de leuk. Of misschien valt er een leuke combi te verzinnen, maar daar moet ik nog maar even met een docent over babbelen want ik heb er zelf niet zoveel ideeën over.

Wat ik hierna ga doen.... geen idee. Ik kenmerk mezelf door ambitieloosheid.
  woensdag 6 juli 2016 @ 00:55:51 #292
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_163548839
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 00:52 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Ik heb vreemdelingenrecht afgesloten inmiddels, dus die is het geworden. Verder doe ik nog de strafrechtspecialisatie erbij maar ik denk dat ik de scriptie toch maar bestuursrechtelijk houd. Srafrecht doe ik meer voor de leuk. Of misschien valt er een leuke combi te verzinnen, maar daar moet ik nog maar even met een docent over babbelen want ik heb er zelf niet zoveel ideeën over.

Wat ik hierna ga doen.... geen idee. Ik kenmerk mezelf door ambitieloosheid.
Vreemdelingenrecht is nu natuurlijk een mooie richting om flink aan de bak te gaan. Is daar nog iets over gezegd tijdens het vak?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_163550141
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 00:36 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Engels en Warmelink waren de docenten van het vak

Warmelink en Elzinga zijn nu overigens weg, Vos heb ik nog nooit van gehoord

Engels is de grappigste docent die ik heb meegemaakt _O_
Jammer dat ze weg zijn. Dolle, Engels en Warmelink heb ik meegemaakt tijdens staats 1a,1b en 2. Ik kon wel genieten van de hoorcolleges. De manier waarop ze elk hun eigen manier hadden. Engels met gortdroge humor, Dolle meestal van de hak op de tak maar met messcherpe opmerkingen en Warmelink die samen met Hoogers bepaalde staatsrechtelijke ontwikkelingen zaten te bespotten alsof je bij stand-up comedian bent beland :D

Alleen Engels is dus nog over van de 'oude' garde? Flinke aderlating dan imo.

quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2016 00:42 schreef Ryon het volgende:
https://www.bol.com/nl/p/(...)ht/1001004001958941/

Elzinga en Dolle. Een van de weinige boeken (tegen de 100 euro en 800 pagina's) die ik nog volledig uit mijn hoofd ken _O_

Dat boek is nog steeds het standaardwerk binnen het vakgebied en deels onmogelijk om door te komen. Zou eigenlijk herschreven en bijgewerkt moeten worden maar ja. Daar college van mogen volgen (Dolle is er niet meer natuurlijk) zou fantastisch moeten zijn _O_
Ik vond Van Der Pot al heel wat _O- Volgens mij staat er voor een ander staatsrecht vak ook een boek van 100+ euro voorgeschreven. Speciaal geschreven door de hoofddocenten/hoogleraren zelf *)
mag het weten
  woensdag 6 juli 2016 @ 08:21:03 #294
365082 IPA35
Patriarch
pi_163550425
Er is een heel dure "klapper" idd.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_163552031
Brr vanmiddag tentamen. Ben toch altijd wat extra nerveus voor fiscale vakken.
pi_163552824
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 10:18 schreef Ties02 het volgende:
Brr vanmiddag tentamen. Ben toch altijd wat extra nerveus voor fiscale vakken.
Succes met successierecht! :P (die had je toch nog te doen?)
mag het weten
  woensdag 6 juli 2016 @ 10:50:26 #297
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_163552826
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 07:39 schreef Joosie200 het volgende:
Ik vond Van Der Pot al heel wat Volgens mij staat er voor een ander staatsrecht vak ook een boek van 100+ euro voorgeschreven. Speciaal geschreven door de hoofddocenten/hoogleraren zelf
Ja, de reden waarom dat boek zo duur is, is omdat de oplage rond de nul zit :') De - even gechargeerd gezegd - tien mensen die het boek kopen moeten praktische alle kosten dragen. Geen lucratieve bezigheid.

Dan kan je toch beter boeken en andere literatuur ontwikkelen voor vakken voor ondernemingsrecht ofzo.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_163552868
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2016 10:50 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, de reden waarom dat boek zo duur is, is omdat de oplage rond de nul zit :') De - even gechargeerd gezegd - tien mensen die het boek kopen moeten praktische alle kosten dragen. Geen lucratieve bezigheid.
_O-
pi_163552875
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2016 10:50 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, de reden waarom dat boek zo duur is, is omdat de oplage rond de nul zit :') De - even gechargeerd gezegd - tien mensen die het boek kopen moeten praktische alle kosten dragen. Geen lucratieve bezigheid.

Dan kan je toch beter boeken en andere literatuur ontwikkelen voor vakken voor ondernemingsrecht ofzo.
Karige winstmarge dus bij gebrek aan vraag ;( Bij erfrecht werd er nog een studentenversie aangeboden ("maar" 60 euro ipv 100+ euro voor de harde kaft variant van hetzelfde handboek)
mag het weten
pi_163552888
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 10:52 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Karige winstmarge dus bij gebrek aan vraag ;( Bij erfrecht werd er nog een studentenversie aangeboden ("maar" 60 euro ipv 100+ euro voor de harde kaft variant van hetzelfde handboek)
Dat Erfrechtboek O+
Pareltje.
pi_163552893
Kusjes voor Tiesje.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')