Het idee is dat je ook het één en ander onthoudt. Dat is iets makkelijker in de ene optie dan in de andere.quote:Op donderdag 30 juni 2016 11:15 schreef Henrys het volgende:
Als ik trouwens zo terug denk heb ik hogere cijfers gehaald voor vakken waarmee ik op het laatste moment ben begonnen dan die ik over 1-3 weken verspreid heb. Heb als ik op het laatste moment begin een soort van positieve faalangst waardoor ik ongeveer het zelfde effect als ritalin krijg
Update: ik heb zowaar een zes.quote:Op woensdag 29 juni 2016 16:02 schreef DoubleDip het volgende:
Krijg morgen dat pruttentamen terug.Zal me benieuwd of en wat er met de klacht is gebeurd. Maar volgend jaar mag ik denk ik weer.
Zorg dat je in ieder geval die bestuurdersaansprakelijkheid erin gedrilled hebt. Daar komt op zeker een grote vraag over.quote:Op woensdag 29 juni 2016 17:09 schreef PaarseStabilo het volgende:
[..]
Ja klopt er is dan ook geen gratis OV en ze plannen ook herkansingen in op data zonde gratis OV, heel raar.
Heb je wellicht nog tips voor ondernemingsrecht?
Denk ook dat dit rechtsgebied het meer van de praktijk dan de theorie moet hebben. Ik vond ondernemingsrecht ook geen zak aan maar inmiddels begin ik het wat meer te waarderen.quote:Op donderdag 30 juni 2016 20:49 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat zou niet een reden moeten zijn om een heel rechtsgebied af te schrijven toch?
Juist ondernemingsrecht blijft altijd wel redelijk abstract vind ik, of het nou in de praktijk is of niet.quote:Op donderdag 30 juni 2016 21:01 schreef Keyos het volgende:
[..]
Denk ook dat dit rechtsgebied het meer van de praktijk dan de theorie moet hebben. Ik vond ondernemingsrecht ook geen zak aan maar inmiddels begin ik het inmiddels wat meer te waarderen.
Rechtssociologie toch? Grafvak met dat zweverige gedoe. Wat dat betreft vond ik rechtsfilosofie een stuk interessanter.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 11:33 schreef Bolasie het volgende:
Laatste tentamen gehad, volgende week maar zien of ik m'n p heb. Wat ik echt vreselijk vond dit jaar was toch wel het aantal meerkeuzevragen bij een tentamen, het cijfer bestond meestal voor ≥ 60% uit dat soort kut vraagjes. Snap het ook wel natuurlijk, het kijkt veel sneller na met al die honderden studenten, maar toch vind ik het een matige manier om je kennis te toetsen. Hoop dat het volgend jaar wat minder is.
Volgens mij is er niet bijster veel veranderd in Boek 2 BW.quote:Op donderdag 30 juni 2016 22:40 schreef IPA35 het volgende:
Over ondernemingsrecht gesproken, komt er binnenkort een nieuwe druk uit van "Van de NV en de BV" denken jullie?
Ik denk dat er deze zomer, vóór aanvang van de colleges, trouwens een nieuwe druk van "Bijzondere Overeenkomsten" gaat uitkomen...
Meid tochquote:Op vrijdag 1 juli 2016 11:51 schreef Ties02 het volgende:
Pff veel te laat begonnen met het boek lezen voor dit vak (Successiewet). Volgende week al tentamen. Allemaal dankzij dat kut EK.
Had dat twee jaar geleden met dat WK. Was godsonmogelijk om te leren na 18:00 terwijl ik veel te veel tentamens had om voor te leren. Op een gegeven moment maar 1 tentamen laten vallenquote:Op vrijdag 1 juli 2016 11:51 schreef Ties02 het volgende:
Pff veel te laat begonnen met het boek lezen voor dit vak (Successiewet). Volgende week al tentamen. Allemaal dankzij dat kut EK.
Nice. Ben ook geen voorstander van MC, maar in jaar 1 is het toch wel zo makkelijk als honderden mensen tentamen moeten doen. MC in jaar 3 vind ik dan ook echt niet kunnen, jaar 2 kan er nog wel mee door.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 11:33 schreef Bolasie het volgende:
Laatste tentamen gehad, volgende week maar zien of ik m'n p heb. Wat ik echt vreselijk vond dit jaar was toch wel het aantal meerkeuzevragen bij een tentamen, het cijfer bestond meestal voor ≥ 60% uit dat soort kut vraagjes. Snap het ook wel natuurlijk, het kijkt veel sneller na met al die honderden studenten, maar toch vind ik het een matige manier om je kennis te toetsen. Hoop dat het volgend jaar wat minder is.
Je had wel gelijk over handelsrechtantwoorden veel vragen gewoon 0 punten opquote:
Zo gaat het toch meestal?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 14:09 schreef Henrys het volgende:
[..]
Handelsrecht heeft verreweg wel de beste methode van inzage. Antwoorden staan online, je kan kopie van tentamen ophalen en later op de dag een nabespreking mocht je daar behoefte aan hebben. Kunnen andere secties van leren
Weet je nu wat je fout hebt gedaan?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 14:09 schreef Henrys het volgende:
[..]
Je had wel gelijk over handelsrechtantwoorden veel vragen gewoon 0 punten op
Handelsrecht heeft verreweg wel de beste methode van inzage. Antwoorden staan online, je kan kopie van tentamen ophalen en later op de dag een nabespreking mocht je daar behoefte aan hebben. Kunnen andere secties van leren
quote:
Of gewoon oude tentamenantwoorden in de arresten verwerken die je mag meenemenquote:Op vrijdag 1 juli 2016 14:56 schreef Vidura het volgende:
[..]
Weet je nu wat je fout hebt gedaan?
Je moet gewoon nodig ergens een capitaboekje fixen.
Van die mensen die die honderden arresten gaan lopen uitprinten en meenemenquote:Op vrijdag 1 juli 2016 14:57 schreef Henrys het volgende:
[..]
[..]
Of gewoon oude tentamenantwoorden in de arresten verwerken die je mag meenemen
En meestal mag je tentamen net voor nabespreking inzien, vervolgens moet je die hele nabespreking bijwonen en pas daarna kan je vragen stellen. Vind zo'n kopie veel makkelijker dan kan je gewoon aan het eind nog even naar het vraaggedeelte zonder dat je die hele nabespreking moet bijwonen
Aan de EUR?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 11:33 schreef Bolasie het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |