Je kan toch ook gewoon gaan solliciteren, creëren van een eigen vangnet.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:06 schreef Hope89 het volgende:
Uitpraten lukt niet, dat heb ik al geprobeerd. Tja een vangnet, het is de overheid he? Ik wil niet direct in de ww komen en een deel van mijn inkomen kwijt zijn.
Rechtsbijstand heb ik al heel lang.
Maar ondertussen zit je ergens met tegenzin, nieuwe baan geeft nieuwe energiequote:Op zondag 26 juni 2016 20:15 schreef Hope89 het volgende:
Ja dat snap ik als je het zo zegt. Ik ben "bang" om er financieel op achteruit te gaan, de "zekerheid" van een vaste baan kwijt te raken.
Biedt deze ook dekking voor arbeidsconflicten?quote:
Precies ditquote:Op zondag 26 juni 2016 21:23 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Biedt deze ook dekking voor arbeidsconflicten?
Overigens, ga vanaf nu zelf ook een dossier opbouwen. Als je kritiek krijgt, direct terug mailen en de bal bij jaar leggen. Bijvoorbeeld:
- je liet je niet zien in de afgelopen meeting
- kun je specificeren wat je hiermee bedoelt? Denk je dat ik een cursus kan gebruiken? Wat is het budget hiervoor? Ik kan je kritiek van harte nemen zodra ik duidelijk van jou krijg wat een mogelijke aanpak is.
Zorg er voor dat er een papieren spoor is waaruit kan worden uitgelegd dat jij je best doet maar dat zij niet mee werkt. dit vereist een sluwe manier van mailen, dus nooit in boosheid of haast iets terug mailen, eerst nadenken eventueel samen met je partner.
Maar in combinatie daarmee zul je eens goed naar jezelf moeten kijken en de kritiek ook van harte nemen. Communicatie niet goed? Exact uitpluizen waar dit zit en oppakken in de zin van cursus of wat dan ook.
Oh en ga solliciteren, eventueel bij een andere afdeling.
Vertel.quote:Op zondag 26 juni 2016 23:37 schreef MCH het volgende:
Switchen naar een andere functie binnen de overheid is toch niet zo heel lastig?
Ja, arbeidsconflicten zit er bij.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:23 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Biedt deze ook dekking voor arbeidsconflicten?
Overigens, ga vanaf nu zelf ook een dossier opbouwen. Als je kritiek krijgt, direct terug mailen en de bal bij jaar leggen. Bijvoorbeeld:
- je liet je niet zien in de afgelopen meeting
- kun je specificeren wat je hiermee bedoelt? Denk je dat ik een cursus kan gebruiken? Wat is het budget hiervoor? Ik kan je kritiek van harte nemen zodra ik duidelijk van jou krijg wat een mogelijke aanpak is.
Zorg er voor dat er een papieren spoor is waaruit kan worden uitgelegd dat jij je best doet maar dat zij niet mee werkt. dit vereist een sluwe manier van mailen, dus nooit in boosheid of haast iets terug mailen, eerst nadenken eventueel samen met je partner.
Maar in combinatie daarmee zul je eens goed naar jezelf moeten kijken en de kritiek ook van harte nemen. Communicatie niet goed? Exact uitpluizen waar dit zit en oppakken in de zin van cursus of wat dan ook.
Oh en ga solliciteren, eventueel bij een andere afdeling.
Dit wil ik ook, maar de vraag is hoe ik dat moet aanvliegen. Wat ik wil is de ruimte om een tijd te kunnen solliciteren en dat ik dit "ongezonde" werk niet meer of minder hoef te doen. Dus doorbetaald krijgen, terwijl ik tot max. een jaar of zo op zoek kan naar iets anders.quote:Op maandag 27 juni 2016 09:36 schreef MoneyTalks het volgende:
Het lijkt me het beste als je zelf op zoek gaat naar een andere baan. Van deze baan wordt je blijkbaar niet gelukkig.
en wat verkeerd over kan komen, weerleg dat dan ook per mail.
Eh... je kan toch gewoon solliciteren?quote:Op maandag 27 juni 2016 09:41 schreef Hope89 het volgende:
[..]
Dit wil ik ook, maar de vraag is hoe ik dat moet aanvliegen. Wat ik wil is de ruimte om een tijd te kunnen solliciteren en dat ik dit "ongezonde" werk niet meer of minder hoef te doen. Dus doorbetaald krijgen, terwijl ik tot max. een jaar of zo op zoek kan naar iets anders.
Ik ben al een hele tijd aan het rondkijken, maar vindt weinig wat goed past.
Heb je al eens geprobeerd om een tijdje mee te gaan in de flow?quote:Op maandag 27 juni 2016 09:31 schreef Hope89 het volgende:
Zij lijkt alleen schoothondjes en meepraters te accepteren. Als ik vanuit mijn lange ervaring argumenten heb om zaken anders aan te pakken
Ja, ook al. Steek er ook veel meer uren in, maar zoals gezegd: niks is meer genoeg. Lijkt gewoon op pesten.quote:Op maandag 27 juni 2016 10:16 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Heb je al eens geprobeerd om een tijdje mee te gaan in de flow?
Wat als jij nou het initiatief neemt om je functioneren op een hoger plan te tillen?quote:Op maandag 27 juni 2016 10:40 schreef Hope89 het volgende:
[..]
Ja, ook al. Steek er ook veel meer uren in, maar zoals gezegd: niks is meer genoeg. Lijkt gewoon op pesten.
Ja, en dus ga je passief toekijken, niets doen, klagen op een forum en huilen dat het allemaal zo kut is.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:15 schreef Hope89 het volgende:
Ja dat snap ik als je het zo zegt. Ik ben "bang" om er financieel op achteruit te gaan, de "zekerheid" van een vaste baan kwijt te raken.
Pesten niet denk ik maar ze mag je niet en als je iemand niet mag doet die het al snel niet goed. Dat zit in de mens. Blijkt ook uit het soort kritiek dat ze op je heeft (niet werkgerelateerd maar gedrag en houding).quote:Op maandag 27 juni 2016 10:40 schreef Hope89 het volgende:
[..]
Ja, ook al. Steek er ook veel meer uren in, maar zoals gezegd: niks is meer genoeg. Lijkt gewoon op pesten.
Wat is vaste zekerheid tegenwoordig?quote:Op zondag 26 juni 2016 20:15 schreef Hope89 het volgende:
Ik vind dit persoonlijk wel een goeie.quote:Op maandag 27 juni 2016 10:44 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Wat als jij nou het initiatief neemt om je functioneren op een hoger plan te tillen?
Mail je manager dat het je is opgevallen dat ze niet tevreden is met je instelling, en dat je daar graag verbetering in wilt aanbrengen, en dat jij bij deze het initiatief neemt om het gesprek hierover aan te gaan om te bespreken hoe 'we' hier verbetering in kunnen aanbrengen.
Heb je mooi een stuk voor in je eigen dossier, mocht het ooit tot een zaak voor de bestuursrechter komen.
Vraag haar om het STAR te maken.quote:Op maandag 27 juni 2016 09:31 schreef Hope89 het volgende:
Omdat de beschuldigingen niet erg concreet zijn en het op gedrag/houding richten is het moeilijk om te verbeteren / aan te pakken.
Met welke motivatie? En heb je dat zwart-op-wit?quote:Voorstel om dit te verbeteren door bijv. een cursus te doen is afgewezen.
Beste eerste reactie. Waarom niet gewoon solliciteren en dat nieuws vinden? Dat is sowieso wel goed na 10 jaar.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:50 schreef Coritchando het volgende:
Je kan je ook gewoon gedragen als een volwassene en het OF uitpraten OF op zoek gaan naar een nieuwe baan als het je niet meer bevalt.
Een vangnet, ik zou mij kapot lachen als organisatie. Je bent Willem Alexander niet hoor.
Geen slecht idee inderdaad. Dan zou ik dat wel duidelijk mededelen aan haar. En dan alleen als antwoord op een deadlock. Bijvoorbeeld als ze een oplossing afwijst, dan zou ik zeggen: "oke, dan wil ik het graag bespreken met X, want wij komen niet verder samen".quote:Op dinsdag 28 juni 2016 22:33 schreef dikke_donder het volgende:
Speel het hogerop. Ga naar haar leidinggevende toe om te overleggen wat de beste stap is.
Dan moet je wel en de luxepositie zitten ook elders een baan te kunnen krijgen.quote:Op woensdag 29 juni 2016 07:42 schreef Hallmark het volgende:
Toen ik naar zijn manager ging, werd ik een zeurpiet genoemdNou, dan mag je met iemand anders zaken gaan doen
Moeilijk te zeggen. Je kan nog zo'n mooie strategie bedenken, maar als je die shitmensen niet meer kan luchten dan houdt het op.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:48 schreef Hope89 het volgende:
Hou zouden jullie dit aanpakken? Insteek is dus om te vertrekken, maar wel met een goede regeling dat ik "veilig" naar iets anders kan.
Ze kunnen je er niet zomaar uitgooien. Er moet wel een reden zijn. Bedrijfseconomische redenen is er zo eentje. In combinatie met een 1 slechte beoordeling en klaar. Eenmaal een aanvraag gestart om een arbeidscontract te ontbinden en je komt er niet meer onderuit.quote:Verder vraag ik mij af of ze opeens mij een slechte beoordeling kan geven en welke negatieve gevolgen dit dan heeft voor een "veilig" vertrek, lees: dat ik nog een poos krijg doorbetaald totdat ik een andere baan heb gevonden. Kunnen ze me dan zo eruit gooien?
Nooit voorstellen dat je weg wilt. Dan heb je al verloren. Zeker bij zo'n feeks.quote:Omdat ik nog niks op papier heb, zoals een slechte beoordeling, kan ik dan wel al wat doen, bijvoorbeeld met een rechtsbijstand of advocaat? Of moet ik zelf gaan voorstellen dat ik weg wil op voorwaarde dat ze een vangnet regelen?
En maak daar ook bewijs van.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:50 schreef Coritchando het volgende:
Je kan je ook gewoon gedragen als een volwassene
Welke ziekte zou dan volgens jou geconstateerd worden?quote:Op woensdag 29 juni 2016 16:28 schreef Trolling-ego het volgende:
Wat ik zou doen, je ziek melden, gesprek met arbo-arts en dan is het aan de organisatie om een oplossing te vinden.
bron: studie arbeidsrecht
Mooi, de arboarts constateert dus dat geen sprake is van ziekte maar van een arbeidsconflict en je kunt weer aan het werk. Mogelijk kan dat aangegrepen worden te ontbinden wegens het arbeidsconflict en je bent ontslagen, goed advies trolling-ego.quote:Op woensdag 29 juni 2016 16:47 schreef Trolling-ego het volgende:
Je gaat niet meer met plezier naar werk en je hebt constant een conflict op werk. Dit heeft invloed op je psychische gesteldheid en lijkt me voor niemand bevorderlijk.
Dit is ook de enige manier waarop de organisatie je serieus zal nemen.
Kan zo'n arbeidscontract ook zo worden ontbonden als je bij de overheid werkt, zoals TS doet?quote:Op woensdag 29 juni 2016 16:26 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Ze kunnen je er niet zomaar uitgooien. Er moet wel een reden zijn. Bedrijfseconomische redenen is er zo eentje. In combinatie met een 1 slechte beoordeling en klaar. Eenmaal een aanvraag gestart om een arbeidscontract te ontbinden en je komt er niet meer onderuit.
En ja, ze kan je een slechte beoordeling geven. Prutsers zijn er immers overal.
Imo het slechtse wat je kan doen.quote:Op woensdag 29 juni 2016 16:28 schreef Trolling-ego het volgende:
Wat ik zou doen, je ziek melden, gesprek met arbo-arts en dan is het aan de organisatie om een oplossing te vinden.
bron: studie arbeidsrecht
en een slechte beoordeling zegt bij de eerste keer niets..quote:Op zondag 26 juni 2016 20:03 schreef Peejtur het volgende:
In ieder geval een rechtsbijstandsverzekering afsluiten
Raar maar zo gaat het nu eenmaal bij shitmensen op hogere posities.quote:Op woensdag 29 juni 2016 17:24 schreef blomke het volgende:
[..]
Kan zo'n arbeidscontract ook zo worden ontbonden als je bij de overheid werkt, zoals TS doet?
Wat beoordeling betreft: een beoordeling is ook maar een smakenkwestie en doorspekt met subjectiviteit. Ik heb wel eens gevraagd aan mijn beoordelaar: "en wat zijn dat de criteria of "iemand" aan een eis voldoet (qua productie)". Tja, wist ie ook niet. "En is die eis dan van te voren medegedeeld". Nee, ook niet. Beetje raar als je pas op een beoordelingsgesprek te horen krijgt wat de eisen zijn en of je er aan voldoet.
Houdt je er wel rekening mee dat er tegenwoordig weinig vaste contracten worden vergeven? Een vast contract opgeven neemt ook de nodige risico's met zich mee. Stel je kunt bij de nieuwe werkgever niet aarden en je wordt tijdens de proeftijd ontslagen, dan kan dat ook gevolgen hebben voor je WW. Het UWV stelt in zo'n geval dat je verwijtbaar werkloos bent geraakt, omdat je zelf voor onzekerheid hebt gekozen door een vast contract op te zeggen.quote:Op maandag 27 juni 2016 09:41 schreef Hope89 het volgende:
[..]
Dit wil ik ook, maar de vraag is hoe ik dat moet aanvliegen. Wat ik wil is de ruimte om een tijd te kunnen solliciteren en dat ik dit "ongezonde" werk niet meer of minder hoef te doen. Dus doorbetaald krijgen, terwijl ik tot max. een jaar of zo op zoek kan naar iets anders.
Ik ben al een hele tijd aan het rondkijken, maar vindt weinig wat goed past.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |