Er staat nergens beschreven dat een raadgevend referendum met een 48/52 uitkomst volledig opgevolgd moet worden.quote:Op zondag 26 juni 2016 18:21 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Omdat je dan net zo goed niets kunt vragen als je toch wel via een omweg je zin door gaat drukken. Dat hebben we dan nu hier. Tsipiras heeft iedereen behalve zijn moeder en Juncker belazerd. Rutte heeft nog nooit een woord waarheid uitgekraamd.
Als het zo moet aanbid ik wel gewoon God Juncker en accepteer ik mijn ellendige lot in de krochten van de EU-hel. Vraag me dan maar gewoon helemaal niets meer want dit frustreert alleen.
De EU is veel subtieler. Anno 2016 heeft het geen zin om mensen achter slot en grendel te zetten. Zodra ze daar aan beginnen, dan krijgen eurosceptische partijen de absolute meerderheid in handen. In plaats daarvan probeert de EU persvrijheid in te perken. Dat werkt prima. Zolang de meeste Nederlanders nog naar de agitprop van de NOS kijken, zal de PVV geen absolute meerderheid halen.quote:Op zondag 26 juni 2016 18:22 schreef Toefjes het volgende:
[..]
In een dictatuur had je al lang achter slot en grendel gezeten.
Dat klopt, alleen gaan ze in de USA nog een paar stappen verder. Hoewel het verwerpelijk is dat ze dat in Nederland niet goed georganiseerd hadden naar onze maatstaven (we moesten in sommige gevallen 10/15 minuten wandelen in plaats van 5 minuten, het kon nog steeds voor of na het werk en de wachtrij viel reuze mee) gaan ze in de USA zo ver dat ze het zo organiseren dat in de juiste counties (concreet: waar het leeuwendeel van de mensen voor Sanders stemt) de wachtrijen 6 uur duren en je mag daar niet eventjes in een andere countie stemmen. Er waren zelfs een hoop mensen met wiens data was gerotzooid, die database die ze gebruiken zijn zo lek als een mandje. Dit gebeurde, geheel toevallig, in die counties waar Sanders zeer populair is. Er was zelfs een county in New York waarin veel mensen helemaal niet mochten stemmen omdat ze de laatste keer in een andere county gingen stemmen en dit omdat er een natuurramp was. (het heeft te maken met het gesloten zijn van de verkiezing)quote:Op zondag 26 juni 2016 18:17 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het kan ook dichterbij: Nederlandse gemeentes, die in veel gevallen bewust zo weinig mogelijk stembureaus inrichtten om de opkomst voor het Oekraïne-referendum onder die 30% te krijgen.
Behalve dat als de score andersom was geweest het een overduidelijk bewijs voor de absolute EU-zucht van alle Nederlanders en iedereen in het universum was geweest.quote:Op zondag 26 juni 2016 18:23 schreef agter het volgende:
[..]
Er staat nergens beschreven dat een raadgevend referendum met een 48/52 uitkomst volledig opgevolgd moet worden.
Anders had het niet raadgevend geheten..
Het is precies wat het heet.
Niets oneerlijke aan.
Regeren tegen de wil van het volk is niet aan te raden en kan tot gevaarlijke situaties leiden.quote:Op zondag 26 juni 2016 18:23 schreef agter het volgende:
[..]
Er staat nergens beschreven dat een raadgevend referendum met een 48/52 uitkomst volledig opgevolgd moet worden.
Anders had het niet raadgevend geheten..
Het is precies wat het heet.
Niets oneerlijke aan.
Waarom zou een dictatuur per definitie repressief moeten zijn ?quote:Op zondag 26 juni 2016 18:22 schreef Toefjes het volgende:
[..]
In een dictatuur had je al lang achter slot en grendel gezeten.
Nooit gehoord. Dat is wel ernstig. Ik vind Nederland al een bananenrepubliek met het bewust verminderen van aantallen stemlokalen, stemmenronselaars in moskeeën en 3 niet-westerse allochtonen tegelijk in één stemhokje wat allemaal wordt getolereerd. Zijn er in de VS geen internationale waarnemers ?quote:Op zondag 26 juni 2016 18:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
r Sanders stemt) de wachtrijen 6 uur duren en je mag daar niet eventjes in een andere countie stemmen. Er waren zelfs een hoop mensen met wiens data was gerotzooid, die database die ze gebruiken zijn zo lek als een mandje. Dit gebeurde, geheel toevallig, in die counties waar Sanders zeer populair is. Er was zelfs een county in New York waarin veel mensen helemaal niet mochten stemmen omdat ze de laatste keer in een andere county gingen stemmen en dit omdat er een natuurramp wa
Oh ja?quote:Op zondag 26 juni 2016 18:24 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Behalve dat als de score andersom was geweest het een overduidelijk bewijs voor de absolute EU-zucht van alle Nederlanders en iedereen in het universum was geweest.
Daar lijken me de verkiezingen het uitgesproken moment voor.quote:Op zondag 26 juni 2016 18:25 schreef berko13 het volgende:
[..]
Regeren tegen de wil van het volk is niet aan te raden en kan tot gevaarlijke situaties leiden.
Dat is natuurlijk gewoon weer dom gelulquote:Op zondag 26 juni 2016 18:20 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De EU heeft amper kenmerken van een democratie, en veel meer kenmerken van een dictatuur.
Ik hou meer van directe democratie. Democratie betekent voor mij meer dan om de x aantal jaren eens een bolletje kleuren.quote:Op zondag 26 juni 2016 18:27 schreef agter het volgende:
[..]
Daar lijken me de verkiezingen het uitgesproken moment voor.
Subtiele dictatuur, en de PVV zal nooit een absolute meerderheid halen. Het is weer hoogstaand. De meeste mensen haken af door de uitlatingen die Wilders zelf doet. Of is er bij de NOS iemand in dienst die het stemmetje van Wilders heel goed na kan doen en allerlei vreselijke teksten nasynchroniseert?quote:Op zondag 26 juni 2016 18:23 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De EU is veel subtieler. Anno 2016 heeft het geen zin om mensen achter slot en grendel te zetten. Zodra ze daar aan beginnen, dan krijgen eurosceptische partijen de absolute meerderheid in handen. In plaats daarvan probeert de EU persvrijheid in te perken. Dat werkt prima. Zolang de meeste Nederlanders nog naar de agitprop van de NOS kijken, zal de PVV geen absolute meerderheid halen.
Zegt 99.999 zonder enige onderbouwing.quote:Op zondag 26 juni 2016 18:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk gewoon weer dom gelul
Maar niet in het Engelse systeem. Daar kiest men één parlementslid per district. En bij alle partijen zitten zowel voor als tegenstanders voor de Brexit. Je weet bij verkiezingen dus nooit als je voor bv de conservatives stemt of je dan voor iemand stemt die voor of tegen is ...quote:Op zondag 26 juni 2016 18:27 schreef agter het volgende:
[..]
Daar lijken me de verkiezingen het uitgesproken moment voor.
Hadden we het Oekraïne verdrag bij goedkeuring met 52% ook niet zonder meer geratificeerd of was het dan gewoon doorgegaan omdat de meerderheid voor was?quote:Op zondag 26 juni 2016 18:26 schreef agter het volgende:
[..]
Oh ja?
Helaas zullen we dat nooit weten.
Vind het daarom een raar argument.
De NOS verzwijgt bewust feiten rond de multiculturele samenleving. Bijvoorbeeld door de stenengooiers in Almere en de auto-pyromanen in Ede "jongens" te noemen.quote:Op zondag 26 juni 2016 18:28 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Subtiele dictatuur, en de PVV zal nooit een absolute meerderheid halen. Het is weer hoogstaand. De meeste mensen haken af door de uitlatingen die Wilders zelf doet. Of is er bij de NOS iemand in dienst die het stemmetje van Wilders heel goed na kan doen en allerlei vreselijke teksten nasynchroniseert?
Nou, zet het dan maar eens op een rijtje. Immers nu lijkt het er vooral op dat je vanuit je woede aan het raaskallen bent.quote:Op zondag 26 juni 2016 18:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zegt 99.999 zonder enige onderbouwing.
De uitslag van ons referendum was niet 48/52 of 52/48, tweederde van de mensen stemde tegen het associatieverdrag.quote:Op zondag 26 juni 2016 18:23 schreef agter het volgende:
We hebben het over de Brexit toch?quote:Op zondag 26 juni 2016 18:29 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Hadden we het Oekraïne verdrag bij goedkeuring met 52% ook niet zonder meer geratificeerd of was het dan gewoon doorgegaan omdat de meerderheid voor was?
Houd je nou niet van de domme omdat het niet gebeurt is en je het dus niet kunt weten. Maar anders ook prima dan scheidt onze denkwijze, dan volg ik de logica dan doe jij het met beloftes van politici.
Maar wie zijn de "ze" waar je naar verwijst in post #3 in dit topic?quote:Op zondag 26 juni 2016 18:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De uitslag van ons referendum was niet 48/52 of 52/48, tweederde van de mensen stemde tegen het associatieverdrag.
Ik weet niet of dat het referendum in de UK een niet-bindend nepreferendum was zoals ons raadgevend 'referendum' -- maar gezien de discrete aard van de vraag is er geen tussenweg.
Ik had het enkel over GB. Niet over NL.quote:Op zondag 26 juni 2016 18:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De uitslag van ons referendum was niet 48/52 of 52/48, tweederde van de mensen stemde tegen het associatieverdrag.
Ik weet niet of dat het referendum in de UK een niet-bindend nepreferendum was zoals ons raadgevend 'referendum' -- maar gezien de discrete aard van de vraag is er geen tussenweg.
Dat scheelt inderdaad 61 zetels. Wel gek, ik heb ook de berichtgevingen omtrent die autobranden gezien, maar bij mijn NOS was het toch overduidelijk dat het om Marokkanen ging. Misschien zit dat mannetje met die stemmetjes wel in je televisie.quote:Op zondag 26 juni 2016 18:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De NOS verzwijgt bewust feiten rond de multiculturele samenleving. Bijvoorbeeld door de stenengooiers in Almere en de auto-pyromanen in Ede "jongens" te noemen.
Want anno 2016 zijn er nog mensen die volledig afhankelijk zijn van de NOS voor hun nieuwsvoorziening? En dan ook eens meer dan 10 miljoen Nederlanders.quote:Op zondag 26 juni 2016 18:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De NOS verzwijgt bewust feiten rond de multiculturele samenleving. Bijvoorbeeld door de stenengooiers in Almere en de auto-pyromanen in Ede "jongens" te noemen.
+ dat het niet een paar honderd Pond per jaar zou kosten. Misschien de eerste paar jaar maar daarna draait het wel weer normaal.quote:Op zondag 26 juni 2016 18:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een democratie is het natuurlijk ook niet. Dat vind ik nog wel het meest shockerende aan deze toestand en ook de Griekse toestand van vorig jaar, het gaat alleen maar over geld en daar wil men blijkbaar zomaar de democratie voor inleveren. Maar de democratie is juist de basis van de bereikte welvaart én van onze vrijheid. Alsof het behoud van democratie niet een recessietje en een paar honderd pond per jaar waard zou zijn.
Brexit is natuurlijk hetzelfde verhaal. Als 48% voor had gestemd was er niet zo moeilijk gedaan en had de "domme lowlife" arbeider gewoon weer aan het werk gemoeten zonder te morren. Net als dat de Oekraine deal gewoon was doorgegaan als er een meerderheid was, er zou dan echt niet gezegd worden: "Mwao met 48% tegen kunnen we eigenlijk niet ratificeren omdat het bijna de helft van de bevolking is.".quote:Op zondag 26 juni 2016 18:31 schreef agter het volgende:
[..]
We hebben het over de Brexit toch?
Of wil jij iedere Europese politici en verbroken beloften erbij halen?
Ik denk dat er geen Brexit komt. Het verschil in stemmen is er te klein voor. Het risico voor het VK te groot.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |