Op zondag 26 juni 2016 13:29 schreef eight het volgende:
Want een onderhoudsboekje wordt alleen maar nieuw bij een auto geleverd en op de autofabrikant na beschikt verder niemand over de technologie om een gelijk (lijkend) boekje te printen. Verder is het ook absoluut onmogelijk om een setje stempels te vervalsen.quote:Op zondag 26 juni 2016 07:28 schreef Worteltjestaart het volgende:
Maar goed, TS heeft zijn antwoord allang. Elke auto heeft een onderhoudsboekje en dan kun je dat gewoon zo nagaan. Als daar in staat dat de auto en half jaar geleden onderhoud heeft gehad bij 280000 snap je zelf ook wel dat de teller nu niet 620000 kan zijn.
Als TS dat gedaan had voor hij hem ging kopen had er waarschijnlijk nog "logisch" gestaan.quote:Op zondag 26 juni 2016 11:36 schreef escortmk2 het volgende:
Tellerrapport krijg je (als alles goed gaat) direct per mail en verschijnt ook bij je berichten op MijnOverheid.
Als de betaling gelukt is, verwacht ik dat je bij een storing in het weekend het rapport op maandag alsnog binnen krijgt.
Afhankelijk van de inhoud van het rapport kan je eventuele vervolgstappen bepalen.
Voor anderen die een gebruikte auto willen kopen, op de site van de RDW kan je het kenteken invullen en in veel gevallen kan je dan direct gratis zien of er mogelijk iets met de km-stand aan de hand is.
Of de tellerstand die is opgegeven bij inname door de garage. (of toen hij daar reeds stond)quote:Op zondag 26 juni 2016 16:09 schreef Leandra het volgende:
De tellerstand die doorgegeven is bij het overschrijven op zijn naam is de tellerstand die het probleem veroorzaakt.
Maar dat is niet de tellerstand die de RDW gealarmeerd heeft, de RDW is gealarmeerd door de lagere stand op de dag dat de auto aan TS verkocht werd.quote:Op zondag 26 juni 2016 16:14 schreef hottentot het volgende:
[..]
Of de tellerstand die is opgegeven bij inname door de garage. (of toen hij daar reeds stond)
hoef je niet voor te bellen.kan gewoon online. kost een tientje of zo.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:57 schreef Speekselklier het volgende:
voor twee euro kan je weer slapen vannacht.
https://www.rdw.nl/Partic(...)rticulier.aspxquote][ afbeelding ] Op zondag 26 juni 2016 13:29 schreef eight het volgende:
[..]
Wat kost zo'n teller rapport eigenlijk?
Wij verschillen denk ik in de zienswijze.quote:Op zondag 26 juni 2016 16:21 schreef Leandra het volgende:
Maar dat is niet de tellerstand die de RDW gealarmeerd heeft, de RDW is gealarmeerd door de lagere stand op de dag dat de auto aan TS verkocht werd.
En die lijkt iig overeen te komen met de stand die TS in de auto zag.
En dan ook nog eens zonder in de garage te komen. Want normaal gesproken geven die bij groot onderhoud wel een tellerupdate.quote:Op zondag 26 juni 2016 16:21 schreef Leandra het volgende:
Terwijl het behoorlijk twijfelachtig is als een 14 jaar oude auto in één jaar 345.000 km rijdt.
Als je 345000 (945 per dag)km in een jaar rijdt dan heb je geen tijd om naar de garage te gaan: Dan heb je alle vloeistoffen en filters (+distrubitieriemen/ waterpompen) standaard in de achterbak en wissel je zelf voor het slapen (in je auto) gaan.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
En dan ook nog eens zonder in de garage te komen. Want normaal gesproken geven die bij groot onderhoud wel een tellerupdate.
Niet als dat ding in meerdere ploegen word gebruikt.quote:Op maandag 27 juni 2016 00:04 schreef vaduz het volgende:
[..]
Als je 345000 (945 per dag)km in een jaar rijdt dan heb je geen tijd om naar de garage te gaan: Dan heb je alle vloeistoffen en filters (+distrubitieriemen/ waterpompen) standaard in de achterbak en wissel je zelf voor het slapen (in je auto) gaan.
Waar. Maar meerdere ploegen spreek je toch al gauw van een bedrijf(je). Dat een eigenwijze ZZP'er zoveel in een jaar rijd is een. Maar geen weldenkend mens gaat een 14 jaar oude wagen inzetten voor meerdere ploegen.quote:Op maandag 27 juni 2016 00:34 schreef hottentot het volgende:
[..]
Niet als dat ding in meerdere ploegen word gebruikt.
Klopt natuurlijk helemaal.quote:Op maandag 27 juni 2016 01:18 schreef vaduz het volgende:
[..]
Waar. Maar meerdere ploegen spreek je toch al gauw van een bedrijf(je). Dat een eigenwijze ZZP'er zoveel in een jaar rijd is een. Maar geen weldenkend mens gaat een 14 jaar oude wagen inzetten voor meerdere ploegen.
Dat lijkt me in alle gevallen onwaarschijnlijk, want dan zou het gaan om ruim 875 kilometer per dag. En dat dan alle 365 dagen die in het jaar zitten.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:57 schreef hottentot het volgende:
(320K in een jaar is niet onmogelijk, maar in zo'n auto lijkt mij het onwaarschijnlijk)
vrachtwagenchauffeurquote:Op maandag 27 juni 2016 09:10 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat lijkt me in alle gevallen onwaarschijnlijk, want dan zou het gaan om ruim 875 kilometer per dag. En dat dan alle 365 dagen die in het jaar zitten.
Niemand rijdt zoveel. Daar geloof ik echt niets van. Je zit dan al vlug een 9 uur per dag in de auto. Elke dag weer. Nope, dat geloof ik niet.
Je hebt natuurlijk ook gewoon koeriers die bepaald niet minder op de weg te vinden zijn. Zonder tachograaf, waardoor ze ook zonder pauzes verder kunnen karren.quote:
Nee, maar dat lijkt me een van de weinige beroepen waar je zulke jaarcijfers kunt halen. Zelfs dan is het veel:p.quote:
Ja en in deze ben jij de verliezer.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 12:51 schreef OxygeneFRL het volgende:
Nou we hebben een winnaar en een verliezer:
[ afbeelding ]
Hoezo?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |