Want een onderhoudsboekje wordt alleen maar nieuw bij een auto geleverd en op de autofabrikant na beschikt verder niemand over de technologie om een gelijk (lijkend) boekje te printen. Verder is het ook absoluut onmogelijk om een setje stempels te vervalsen.quote:Op zondag 26 juni 2016 07:28 schreef Worteltjestaart het volgende:
Maar goed, TS heeft zijn antwoord allang. Elke auto heeft een onderhoudsboekje en dan kun je dat gewoon zo nagaan. Als daar in staat dat de auto en half jaar geleden onderhoud heeft gehad bij 280000 snap je zelf ook wel dat de teller nu niet 620000 kan zijn.
Als TS dat gedaan had voor hij hem ging kopen had er waarschijnlijk nog "logisch" gestaan.quote:Op zondag 26 juni 2016 11:36 schreef escortmk2 het volgende:
Tellerrapport krijg je (als alles goed gaat) direct per mail en verschijnt ook bij je berichten op MijnOverheid.
Als de betaling gelukt is, verwacht ik dat je bij een storing in het weekend het rapport op maandag alsnog binnen krijgt.
Afhankelijk van de inhoud van het rapport kan je eventuele vervolgstappen bepalen.
Voor anderen die een gebruikte auto willen kopen, op de site van de RDW kan je het kenteken invullen en in veel gevallen kan je dan direct gratis zien of er mogelijk iets met de km-stand aan de hand is.
Of de tellerstand die is opgegeven bij inname door de garage. (of toen hij daar reeds stond)quote:Op zondag 26 juni 2016 16:09 schreef Leandra het volgende:
De tellerstand die doorgegeven is bij het overschrijven op zijn naam is de tellerstand die het probleem veroorzaakt.
Maar dat is niet de tellerstand die de RDW gealarmeerd heeft, de RDW is gealarmeerd door de lagere stand op de dag dat de auto aan TS verkocht werd.quote:Op zondag 26 juni 2016 16:14 schreef hottentot het volgende:
[..]
Of de tellerstand die is opgegeven bij inname door de garage. (of toen hij daar reeds stond)
hoef je niet voor te bellen.kan gewoon online. kost een tientje of zo.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:57 schreef Speekselklier het volgende:
voor twee euro kan je weer slapen vannacht.
https://www.rdw.nl/Partic(...)rticulier.aspxquote][ afbeelding ] Op zondag 26 juni 2016 13:29 schreef eight het volgende:
[..]
Wat kost zo'n teller rapport eigenlijk?
Wij verschillen denk ik in de zienswijze.quote:Op zondag 26 juni 2016 16:21 schreef Leandra het volgende:
Maar dat is niet de tellerstand die de RDW gealarmeerd heeft, de RDW is gealarmeerd door de lagere stand op de dag dat de auto aan TS verkocht werd.
En die lijkt iig overeen te komen met de stand die TS in de auto zag.
En dan ook nog eens zonder in de garage te komen. Want normaal gesproken geven die bij groot onderhoud wel een tellerupdate.quote:Op zondag 26 juni 2016 16:21 schreef Leandra het volgende:
Terwijl het behoorlijk twijfelachtig is als een 14 jaar oude auto in één jaar 345.000 km rijdt.
Als je 345000 (945 per dag)km in een jaar rijdt dan heb je geen tijd om naar de garage te gaan: Dan heb je alle vloeistoffen en filters (+distrubitieriemen/ waterpompen) standaard in de achterbak en wissel je zelf voor het slapen (in je auto) gaan.quote:Op zondag 26 juni 2016 19:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
En dan ook nog eens zonder in de garage te komen. Want normaal gesproken geven die bij groot onderhoud wel een tellerupdate.
Niet als dat ding in meerdere ploegen word gebruikt.quote:Op maandag 27 juni 2016 00:04 schreef vaduz het volgende:
[..]
Als je 345000 (945 per dag)km in een jaar rijdt dan heb je geen tijd om naar de garage te gaan: Dan heb je alle vloeistoffen en filters (+distrubitieriemen/ waterpompen) standaard in de achterbak en wissel je zelf voor het slapen (in je auto) gaan.
Waar. Maar meerdere ploegen spreek je toch al gauw van een bedrijf(je). Dat een eigenwijze ZZP'er zoveel in een jaar rijd is een. Maar geen weldenkend mens gaat een 14 jaar oude wagen inzetten voor meerdere ploegen.quote:Op maandag 27 juni 2016 00:34 schreef hottentot het volgende:
[..]
Niet als dat ding in meerdere ploegen word gebruikt.
Klopt natuurlijk helemaal.quote:Op maandag 27 juni 2016 01:18 schreef vaduz het volgende:
[..]
Waar. Maar meerdere ploegen spreek je toch al gauw van een bedrijf(je). Dat een eigenwijze ZZP'er zoveel in een jaar rijd is een. Maar geen weldenkend mens gaat een 14 jaar oude wagen inzetten voor meerdere ploegen.
Dat lijkt me in alle gevallen onwaarschijnlijk, want dan zou het gaan om ruim 875 kilometer per dag. En dat dan alle 365 dagen die in het jaar zitten.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:57 schreef hottentot het volgende:
(320K in een jaar is niet onmogelijk, maar in zo'n auto lijkt mij het onwaarschijnlijk)
vrachtwagenchauffeurquote:Op maandag 27 juni 2016 09:10 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat lijkt me in alle gevallen onwaarschijnlijk, want dan zou het gaan om ruim 875 kilometer per dag. En dat dan alle 365 dagen die in het jaar zitten.
Niemand rijdt zoveel. Daar geloof ik echt niets van. Je zit dan al vlug een 9 uur per dag in de auto. Elke dag weer. Nope, dat geloof ik niet.
Je hebt natuurlijk ook gewoon koeriers die bepaald niet minder op de weg te vinden zijn. Zonder tachograaf, waardoor ze ook zonder pauzes verder kunnen karren.quote:
Nee, maar dat lijkt me een van de weinige beroepen waar je zulke jaarcijfers kunt halen. Zelfs dan is het veel:p.quote:
Ja en in deze ben jij de verliezer.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 12:51 schreef OxygeneFRL het volgende:
Nou we hebben een winnaar en een verliezer:
[ afbeelding ]
Hoezo?quote:
Neuh, zou ik niet doen. Het vertrouwen in de auto/garage lijkt mij volledig weg na dit gebeuren.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 13:48 schreef Zolderkamer het volgende:
Of gewoon een flink bedrag terughalen en de auto houden (die beviel zo goed immers)
inmiddels al verhaal wezen halen bij verkoper?quote:Op zaterdag 2 juli 2016 12:51 schreef OxygeneFRL het volgende:
Nou we hebben een winnaar en een verliezer:
[ afbeelding ]
Maakt toch niet uit waar ie vandaan komt als de auto goed is..?quote:Op zaterdag 2 juli 2016 13:52 schreef hottentot het volgende:
[..]
Neuh, zou ik niet doen. Het vertrouwen in de auto/garage lijkt mij volledig weg na dit gebeuren.
Ze nemen dat ding maar lekker terug.
We hebben het hier over een handelaar welke nu aantoonbaar een oplichter is. En op de brug kijken is leuk maar kun je daarmee in het blok kijken? Ik zou mij niet af willen vragen wat er nog meer niet goed zou kunnen zijn.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:01 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Maakt toch niet uit waar ie vandaan komt als de auto goed is..?
Ik koop rustig op een straathoek of automarkt een auto als de prijs goed is.. desnoods even naar een brug in de buurt en het ding inspecteren.. Of ik hem nou van een kabouter, pool, nederlander of afrikaan koop.. ze weten in binnen en buitenland allemaal wat "chef, prijs, bouwjaar, km's" betekent..
De staat van een auto kun je nooit aan een persoon afzien.. schroot kun je overal kopen (ook met garantie waar je dus ook steeds mee bezig blijft), en goede autos voor een prikkie ook..
Hier moet gewoon even iets rechtgezet worden.. en dat kan hoe TS het wil..
In het blok kijken hoeft niet.. dat kun je wel horen.. en iets zegt mij dat het niet de eerste motor is die onder de kap ligt...quote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:07 schreef hottentot het volgende:
[..]
We hebben het hier over een handelaar welke nu aantoonbaar een oplichter is. En op de brug kijken is leuk maar kun je daarmee in het blok kijken? Ik zou mij niet af willen vragen wat er nog meer niet goed zou kunnen zijn.
Oh en verder heb ik niets genoemd over of het Pool, Kamper of een Bovag garage zou zijn.
Ik volg, maar denk dat er een paar mannetjes klaar staan om ts te verwelkomen.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 13:51 schreef hottentot het volgende:
[..]
Hoezo?
TS gaat al zijn centjes terugkrijgen.
Gratis korte tijd een auto gehad, maar kost hem wel wat vrije tijd om dit weer te regelen.
Tevens van 15/6 tot 20/6 9078KM, de tering ben je 2x naar Moskou heen en weer gereden zonder pauze te nemen.
Dan loop je weer rustig naar buiten en bel je de politie evt.. en rijd naar het bureau om aangifte te doen..quote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:56 schreef halfway het volgende:
[..]
Ik volg, maar denk dat er een paar mannetjes klaar staan om ts te verwelkomen.
Juist niet.quote:
Ik zou in je mail vermelden dat je contact gaat opnemen met de RDW.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 15:31 schreef OxygeneFRL het volgende:
Wat ik ga doen is deel van de koopsom terugeisen. Auto bevalt goed. Ga vanavond eerst een correcte mail sturen naar de garage en maandag de rdw bellen voor de mogelijkheden
Ik zou als ik jou was niet in de eerste beste mail aangeven dat ik slechts een deel van de koopsom terug wil omdat de auto goed bevalt. Dat zegt hem alleen dat jij aan de auto verknocht bent en hij er alsnog een slaatje uit kan slaan en wegkomt met oplichting (indien echt schuldig).quote:Op zaterdag 2 juli 2016 15:31 schreef OxygeneFRL het volgende:
Wat ik ga doen is deel van de koopsom terugeisen. Auto bevalt goed. Ga vanavond eerst een correcte mail sturen naar de garage en maandag de rdw bellen voor de mogelijkheden
75 EUR? Op de sloop geven ze toch standaard wel een 150 euro?quote:Op zaterdag 2 juli 2016 17:18 schreef Fe2O3 het volgende:
Besef je wel dat die auto onverkoopbaar is nu.
Enige wat je er nog voor krijgt als jij ermee klaar bent is de 75e voor de sloop of een paar 100 van een of andere marktplaats gek.
De kans op issues bij een auto van 600K ipv 300K is behoorlijk groot. Een auto van 600K is eigenlijk onverkoopbaar. Tenzij je zelf heel goed aan auto's kunt sleutelen, zou ik niet zo snel een auto met dat km aantal aanschaffen. 300K is al veel, maar heel goed mogelijk. 600K dan zou ik toch echt binnen kort groot onderhoud verwachten. Wat eigenlijk niet meer rendabel is.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 15:31 schreef OxygeneFRL het volgende:
Wat ik ga doen is deel van de koopsom terugeisen. Auto bevalt goed. Ga vanavond eerst een correcte mail sturen naar de garage en maandag de rdw bellen voor de mogelijkheden
Ik ben zelf gelukkig vrij handig. Heb al motorolie en filter vervangen, brandstoffilter etc. De dempers waren al vervangen zag ik.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 17:55 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
De kans op issues bij een auto van 600K ipv 300K is behoorlijk groot. Een auto van 600K is eigenlijk onverkoopbaar. Tenzij je zelf heel goed aan auto's kunt sleutelen, zou ik niet zo snel een auto met dat km aantal aanschaffen. 300K is al veel, maar heel goed mogelijk. 600K dan zou ik toch echt binnen kort groot onderhoud verwachten. Wat eigenlijk niet meer rendabel is.
Dat is zeer simpel te ondervangen door dit aan te geven en verkoper te vragen akkoord te gaan met een onlogische meterstand. Daarna kan men TS helemaal niets meer maken.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 17:12 schreef papernote het volgende:
Als jij de auto ooit weer verkoopt, dan zit je weer met het teruggedraaide-meterstand-probleem; alleen ben dan jij de verkoper.
Probleem is om die wagen uberhaupt verkocht te krijgen.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 18:16 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dat is zeer simpel te ondervangen door dit aan te geven en verkoper te vragen akkoord te gaan met een onlogische meterstand. Daarna kan men TS helemaal niets meer maken.
- Ach alles heeft een waarde.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 18:29 schreef vaduz het volgende:
[..]
Probleem is om die wagen uberhaupt verkocht te krijgen.
Ik heb de garage gemaild met jouw post in het achterhoofd.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 16:44 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Ik zou als ik jou was niet in de eerste beste mail aangeven dat ik slechts een deel van de koopsom terug wil omdat de auto goed bevalt. Dat zegt hem alleen dat jij aan de auto verknocht bent en hij er alsnog een slaatje uit kan slaan en wegkomt met oplichting (indien echt schuldig).
Begin maar gewoon met met het opvragen van een verklaring omtrent de sterk afwijkende meterstanden. Het kan zijn dat de dealer er echt niets van wist en de meter eerder al is teruggedraaid. Dat lijkt mij wel pausibel gezien de goede staat van de auto. Aan de andere kant kan dit ook net zo goed een bewuste zet zijn geweest van de dealer. Je weet niet of er meer aan mankeert (zware schade in het verleden, kromgetrokken en weer rechtgeflanst, enzovoorts) dus je kan beter beginnen met het opvragen van een verklaring en tussentijds de auto door een onafhankelijke partij laten keuren op andere mankementen. Dan staan alle opties nog voor je open.
Crapquote:Op zaterdag 2 juli 2016 12:51 schreef OxygeneFRL het volgende:
Nou we hebben een winnaar en een verliezer:
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |