abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163301264
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 23:45 schreef Ruif het volgende:

[..]

Als jij denkt dat je geen enkele forecast kunt bepalen in de economische sector, wat doe je hier dan met een mening? Daarbij is vrijwel alles te voorspellen. Zo heeft Oxford 9 modellen gedraaid voor de Brexit. bij 8 vd 9 bleken negatieve gevolgen tot 2030. Lees ze is door. En als jij hier gaat roepen dat er geen negatieve effecten zijn, waar baseer je dit dan op? Ondertussen heeft iedereen vrijwel al je argumenten al doorgezaagd, dus ga je er is in verdiepen..
De mensen klanten maken de Economie dat er op meegelift wordt is met hun goedvinden, het is als een uurwerk, neemt men iets weg kan het nog even doorgaan neemt men iets groters weg staat het stil!
En ja dat denk ik wat jij denkt moet en mag jezelf weten net als ik dat mag weten!
pi_163301273
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 23:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat mag je vinden.

Maar ik denk niet dat een meerderheid van Britse kiezers buiten de interne markt wil vallen.
Ik denk dat een meerderheid van de Britse kiezer uberhaupt weinig kennis heeft van of ze dat (moeten) willen.

Zie daar het probleem met deze referenda.
pi_163301300
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 23:46 schreef agter het volgende:

[..]

De EU (en dus GB) heeft al een deal met de VS en China.
Eh... nee, geen vrijhandelsverdrag, en dat is ook het probleem. TTIP, wat iedereen zo haat, is een poging om zo'n deal te krijgen.

quote:
GB mag het zelf alleen nogmaals uit onderhandelen.
Jij denk dat een land alleen, met een kleinere markt, betere voorwaarden af kan dwingen?
Ja, wel als je verlost ben van zuidelijke zeikerds.
pi_163301341
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 23:46 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Als Rousseff weg is en er weer liberalisatie komt, is de kans daarop heel groot. Bovendien is die "trap" ook een kans, want groeiende afzetmarkt.
Nee hoor. De Braziliaanse groei is hoofdzakelijk gebaseerd geweest op grondstoffen. Olie en plantages enzo. Op een gegeven moment is dat allemaal ontsloten en dan houdt het op. Dat moment lijkt nu bereikt. Dan kun je verder liberaliseren wat je wil, maar dat leidt dan niet meer tot groei, en dus ook niet tot koopkracht en ook niet tot een groeiende afzetmarkt.

Dat hele BRICS-verhaal is totaal overrated.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2016 23:49:50 ]
pi_163301348
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 23:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat mag je vinden.

Maar ik denk niet dat een meerderheid van Britse kiezers buiten de interne markt wil vallen.
Een interne markt is niks anders dan een interne hel van regulering, overregulering en het kapotmaken van kleine bedrijven. Handel drijven is uitstekend, maar een poging om een gezamelijke economie te bouwen is gedoemd te mislukken.
pi_163301353
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 23:44 schreef john2406 het volgende:

[..]

Denk inderdaad dat er buiten de EU wetgeving niks is wat ze tegen kan houden, maar dat zijn mijn gedachte.
Tevens dacht ik dat Obama al noemde liever met de EU in zee te willen gaan, maar wat breekt nog eens de wet?
Hoe lang zal Obama er nog zitten?
Obama (de VS) en ieder ander economisch blok, handelt liever over de voorwaarden met 1 EU. Dan met 28 verschillende landen.
Wat een verspilling van geld en tijd...
Make my day!
pi_163301372
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 23:40 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Noorwegen kan zeggen dat ze een directive niet gaan volgen en dus niet langer deel uit maken van de interne markt. Nederland kan dat niet.

[..]

Het VK is een importland als het om handel met de EU gaat.

[..]

Ik denk eerder dat het VK minder reguleringen zal hebben en dat dus niet aan de orde is.

[..]

Noem er eens een die niet gebaseerd is op Noorwegen of Zwitserland?
Mensen, ik heb hier geen kracht meer voor:( Beste Jimmy, je gebruikt die moeilijke woorden vekeerd en wat je zegt slaat echt he-le-maal nergens op. Ik zou zeggen, google eens naar Brexit en lees eens wat de negatieve gevolgen zijn. Zelf Euroskeptische pro brexit politici snappen dat er negatieve gevolgen zitten aan een exit. Waarom moet jij alles op een bordje krijgen (waarna je het nog niet snapt?)
pi_163301379
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 23:49 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Een interne markt is niks anders dan een interne hel van regulering, overregulering en het kapotmaken van kleine bedrijven. Handel drijven is uitstekend, maar een poging om een gezamelijke economie te bouwen is gedoemd te mislukken.
Dat mag je vinden.

pi_163301383
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 23:49 schreef agter het volgende:

[..]

Obama (de VS) en ieder ander economisch blok, handelt liever over de voorwaarden met 1 EU. Dan met 28 verschillende landen.
Wat een verspilling van geld en tijd...
Er vanuit gaande dat het TTIP er komt?
pi_163301394
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 23:47 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Eh... nee, geen vrijhandelsverdrag, en dat is ook het probleem. TTIP, wat iedereen zo haat, is een poging om zo'n deal te krijgen.

[..]

Ah, vrijhandelsverdrag. Daar heb je het over.
Ik heb het over handelsverdragen ansich.
En die zijn er al.
Make my day!
pi_163301416
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 23:49 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee hoor. De Braziliaanse groei is hoofdzakelijk gebaseerd geweest op grondstoffen. Olie en plantages enzo. Op een gegeven moment is dat allemaal ontsloten en dan houdt het op. Dat moment lijkt nu bereikt. Dan kun je verder liberaliseren wat je wil, maar dat leidt dan niet meer tot groei, en dus ook niet tot koopkracht en ook niet tot een groeiende afzetmarkt.

Dat hele BRICS-verhaal is totaal overrated.
Brazilië heeft een industrie dat echt in opbouw is en nog veel verder kan. Van auto's en vliegtuigen tot kleding en electronica. Het is echt niet alleen sojabonen hoor.
pi_163301419
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 23:50 schreef john2406 het volgende:

[..]

Er vanuit gaande dat het TTIP er komt?
Elk verdrag in z'n algemeen
Make my day!
pi_163301434
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 23:47 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

[..]

Oh, TTIP is wel in orde?

Dus het gaat je niet om de soevereiniteit maar je bent gewoon een zuurpruim die Zuid-Europeanen haat.
pi_163301440
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 23:50 schreef Ruif het volgende:

[..]

Mensen, ik heb hier geen kracht meer voor:( Beste Jimmy, je gebruikt die moeilijke woorden vekeerd en wat je zegt slaat echt he-le-maal nergens op. Ik zou zeggen, google eens naar Brexit en lees eens wat de negatieve gevolgen zijn. Zelf Euroskeptische pro brexit politici snappen dat er negatieve gevolgen zitten aan een exit. Waarom moet jij alles op een bordje krijgen (waarna je het nog niet snapt?)
Ik erger me dood aan mensen die zo reageren. Google zelf maar eens.
pi_163301445
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 23:45 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Lees voor de lol eens wat economische prognoses uit eind jaren 90 door.
Bron? Graag van wereldinstanties en wat Amerikaanse speculanten
pi_163301461
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 23:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Oh, TTIP is wel in orde?

Dus het gaat je niet om de soevereiniteit maar je bent gewoon een zuurpruim die Zuid-Europeanen haat.
Lekkere nuance in een serieuze discussie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2016 23:53:24 ]
pi_163301466
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 23:46 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Als Rousseff weg is en er weer liberalisatie komt, is de kans daarop heel groot. Bovendien is die "trap" ook een kans, want groeiende afzetmarkt.
Maar dat weet je niet, want om met jouw woorden te spreken slaan economische prognoses nergens op, toch?
pi_163301469
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 23:52 schreef Ruif het volgende:

[..]

Dacht dat Amerika gewoon de dollar laat crashen als de schulden te hoog worden?
pi_163301472
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 23:50 schreef agter het volgende:

[..]

Ah, vrijhandelsverdrag. Daar heb je het over.
Ik heb het over handelsverdragen ansich.
En die zijn er al.
Daar ging het natuurlijk over, elk land met een economie heeft een handelsverdrag via de WTO, het gaat erom wat voor verdrag.
pi_163301494
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 23:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Oh, TTIP is wel in orde?

Nee, het gaat me wel om soevereiniteit, daarom is het beter dat je als land zelf je handelsverdragen kan sluiten en geen rekening hoeft te houden met de wensen van landen met een compleet verschillende economie.
pi_163301507
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 23:49 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Is inderdaad erg slecht voor de VS geweest...
pi_163301518
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 23:51 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Brazilië heeft een industrie dat echt in opbouw is en nog veel verder kan. Van auto's en vliegtuigen tot kleding en electronica. Het is echt niet alleen sojabonen hoor.
Als er geïnvesteerd wordt in corruptiebestrijding en onderwijs en dat soort dingen dan kan er vanalles. In alle landen op de wereld, niet alleen in Brazilië. Maar in de meeste landen en ook in Brazilië gebeurt dat nauwelijks omdat het pas op de hele lange termijn een effect heeft. Vandaar dat al die hypes over opkomende landen, over 'tijgers' en BRICS en wat weet ik, steeds als een nachtkaars weer uit gaan.

Als het VK alle boten achter zich wil verbranden en op zo'n hype wil gokken, mij best, maar het lijkt mij gewoon niet slim.
pi_163301539
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 23:54 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Nee, het gaat me wel om soevereiniteit, daarom is het beter dat je als land zelf je handelsverdragen kan sluiten en geen rekening hoeft te houden met de wensen van landen met een compleet verschillende economie.
TTIP is een inperking van de soevereiniteit. Dat is nou net waarom het zo controversieel is. Niet omdat Frankrijk of Griekenland moeilijk doet, maar om het verdrag zelf.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2016 23:56:24 ]
pi_163301541
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 23:51 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Hoe weet je dat, Economische prognoses slaan toch nergens op?
pi_163301557
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 23:53 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Daar ging het natuurlijk over, elk land met een economie heeft een handelsverdrag via de WTO, het gaat erom wat voor verdrag.
Dan nog snap jij ook wel dat 1 verdrag met een grote EU de voorkeur heeft tov 28 losse verdragen met al hun uitzonderingen.
Toch?
De EU is een van de grootste markten ter wereld. wellicht zelfs de grootste.
Make my day!
pi_163301559
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 23:55 schreef Igen het volgende:

[..]

Als er geïnvesteerd wordt in corruptiebestrijding en onderwijs en dat soort dingen dan kan er vanalles. In alle landen op de wereld, niet alleen in Brazilië. Maar in de meeste landen en ook in Brazilië gebeurt dat nauwelijks omdat het pas op de hele lange termijn een effect heeft. Vandaar dat al die hypes over opkomende landen, over 'tijgers' en BRICS en wat weet ik, steeds als een nachtkaars weer uit gaan.

Als het VK alle boten achter zich wil verbranden en op zo'n hype wil gokken, mij best, maar het lijkt mij gewoon niet slim.
Hoe lang is Bulgarije al bij de EU?

Teminste als het daar is waar Sofia ligt?
pi_163301573
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 23:52 schreef Ruif het volgende:

[..]

https://books.google.nl/b(...)%20the%2090s&f=false

Van het IMF, met interessante horroranalyses over de Y2K bullshit
pi_163301597
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 23:54 schreef Ruif het volgende:

[..]

Is inderdaad erg slecht voor de VS geweest...
Wat een vergelijking :')
pi_163301617
quote:

[..]

EU is een krimpmarkt, de groeimarkten zijn buiten Europa, al dan niet Brazilië.
pi_163301664
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 23:56 schreef agter het volgende:

[..]

Dan nog snap jij ook wel dat 1 verdrag met een grote EU de voorkeur heeft tov 28 losse verdragen met al hun uitzonderingen.
Toch?
De EU is een van de grootste markten ter wereld. wellicht zelfs de grootste.
Dat zal best ja, maar een verdrag met alleen het VK is veel makkelijker te regelen.
pi_163301690
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 23:58 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

EU is een krimpmarkt, de groeimarkten zijn buiten Europa, al dan niet Brazilië.
Ah ja, jouw onderbuik-prognoses zijn natuurlijk per definitie wel waar. :D

En als ze niet waar zijn dan moet je gewoon even een variabele veranderen en dan wordt het vanzelf wel alsnog waar.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2016 00:00:46 ]
pi_163301732
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 23:57 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Wat een vergelijking :')
Na 6 jaar American Studies mag ik dat zeggen Jimmy.
pi_163301738
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 23:59 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Dat zal best ja, maar een verdrag met alleen het VK is veel makkelijker te regelen.
Dat lijkt me niet, want het VK is het land wat het moeilijkste doet over de aantasting van nationale soevereiniteit door vrijhandelsverdragen. Dat is immers waarom ze nu uit zo'n verdrag (nl. de EU) willen stappen.
pi_163301744
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 23:59 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Zal best.
Maar wel met veel minder inwoners en consumenten dus. Kennelijk een B optie.
Een C optie zelfs tegenover de hele EU markt. :D
Make my day!
pi_163301768
quote:
Vooral drie dingen: effect op de markten, dus niet de echte economie - effect op de eurozone - tariffs die er niet gaan komen en het effect daarvan.
pi_163301794
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:01 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet, want het VK is het land wat het moeilijkste doet over de aantasting van nationale soevereiniteit door vrijhandelsverdragen. Dat is immers waarom ze nu uit zo'n verdrag (nl. de EU) willen stappen.
Vermoeiend hè.. Mijn god, ik wist niet dat mensen zo onvoorstelbaar star en dom gemaakt werden. Ik ben er klaar mee. Sterkte
pi_163301827
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Ah ja, jouw onderbuik-prognoses zijn natuurlijk per definitie wel waar. :D

En als ze niet waar zijn dan moet je gewoon even een variabele veranderen en dan wordt het vanzelf wel alsnog waar.
Je kunt toch zien dat de economie van de EU flatlines en in Azië en Zuid Amerika niet?
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:01 schreef Ruif het volgende:

[..]

Na 6 jaar American Studies mag ik dat zeggen Jimmy.
Dan zou je volgens mij het enorme verschil tussen de VS en de EU wel moeten kennen.
pi_163301849
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:01 schreef Igen het volgende:

[..]

Dan zal er dus een handelsverdrag moeten komen dat dit niet heeft.
pi_163301850
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:02 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Vooral drie dingen: effect op de markten, dus niet de echte economie - effect op de eurozone - tariffs die er niet gaan komen en het effect daarvan.
HOE KUN JE NOU NA 3 MINUTEN REAGEREN OP MINIMAAL 400 PAGINA'S AAN LEESVOER. :+

Klaar met deze kerel. Was een leuke discussie totdat dit brok onzin erbij kwam. Trusten
pi_163301878
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:04 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Je kunt toch zien dat de economie van de EU flatlines en in Azië en Zuid Amerika niet?

[..]

Dan zou je volgens mij het enorme verschil tussen de VS en de EU wel moeten kennen.
OMG, werkelijk? :') :') :') :') :') :') :') :')
pi_163301881
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:05 schreef Ruif het volgende:

[..]

HOE KUN JE NOU NA 3 MINUTEN REAGEREN OP MINIMAAL 400 PAGINA'S AAN LEESVOER. :+

Klaar met deze kerel. Was een leuke discussie totdat dit brok onzin erbij kwam. Trusten
Omdat ik dit soort bangmakerij, zeker net voor een stemming, met een enorme korrel zout neem.
pi_163301896
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:06 schreef Ruif het volgende:

[..]

OMG, werkelijk? :') :') :') :') :') :') :') :')
Een :') posten is geen argument, grapjas.
pi_163301951
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:05 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Dan zal er dus een handelsverdrag moeten komen dat dit niet heeft.
Dan komt er van vrijhandel ook niks terecht. Je hebt op z'n minst wederzijdse erkenning van conformiteit nodig. Maar zie je de ironie dan niet in?

"Wat willen we?"
"Take back control!"
"En hoe willen we dat bereiken?"
"Laten we onszelf uitleveren aan US-Amerikaanse regels en certificeringen!"
:D :X

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2016 00:08:38 ]
pi_163302030
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:04 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jij in Europa en Zuid-Amerika ziet, maar duidelijk iets anders dan ik i.i.g.
pi_163302089
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:11 schreef Igen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik weet niet wat jij in Europa en Zuid-Amerika ziet, maar duidelijk iets anders dan ik i.i.g.
Heb je ook van Nederland in de EU eentje, kan je zien dat die achterblijven dacht eerder eens een mooie ervan gezien te hebben, en dan maakt Duitsland veel goed of niet?
pi_163302156
Jullie ook met jullie "feiten" enzo, is allemaal bangmakerij van de elite.
pi_163302177
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:15 schreef Kosmoproleet het volgende:
Jullie ook met jullie "feiten" enzo, is allemaal bangmakerij van de elite.
Dat is wat ik zei niemand weet hoe het balletje kan gaan rollen, wil die met de glazen bol opstaan!
  zondag 26 juni 2016 @ 00:17:06 #249
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163302179
quote:

[..]

Dat van die opkomende landen zijn altijd angstverhalen die de elite gebruiken om lonen te matigen, arbeidsvoorwaarden te flexibiliseren, topinkomens en gouden parachutes, en voorzieningen te slopen. Balkenende noemde China elke week.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_163302202
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 00:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat van die opkomende landen zijn altijd angstverhalen die de elite gebruiken om lonen te matigen, arbeidsvoorwaarden te flexibiliseren, topinkomens en gouden parachutes, en voorzieningen te slopen. Balkenende noemde China elke week.
Merk van mezelf dat ik ook wel eens met dezelfde verhalen kom, zou ik dement aan het worden zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')