Zou ook vreemd zijn als dat wel zou zijn, gezien het leave kamp de moord duidelijk had veroordeeld....quote:Op zondag 26 juni 2016 11:34 schreef KingRadler het volgende:
ik vind het nog altijd ongelooflijk dat kiesdistrict van Jo Cox voor Leave hebben gestemd.
De moord heeft dus totaal geen invloed gehad op de stemming daar.
http://www.isgeschiedenis.nl/nieuws/stakingen-nederland/quote:Op zondag 26 juni 2016 11:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
'Het volk' was vroeger niet slimmer of dommer, maar het hield zich meer gedeisd en liet het regeren over aan hun partij.
Nee, juist minder betrokken. Je stemde wat je pa stemde. En die stemde PvdA omdat ie arbeider was. Of confessioneel als ie in de Here was. Enzovoort.quote:Op zondag 26 juni 2016 11:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Was vroeger (minstens 30 jaar geleden) "het volk" dan meer betrokken bij politiek dat er hogere opkomsten waren
Zo was het inderdaad, en als ik dat niet deed werd ik nog niet meer met de nek aangekeken, dat is gebleken nadat Kok eraan was, toen ik niet meer erop stemde, helaas heeft pa het nooit toegegeven toen ik zei zie je nou wel !quote:Op zondag 26 juni 2016 16:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, juist minder betrokken. Je stemde wat je pa stemde. En die stemde PvdA omdat ie arbeider was. Of confessioneel als ie in de Here was. Enzovoort.
Zuil tegen zuil.
twitter:back_the_BBC twitterde op zondag 26-06-2016 om 17:14:01Via Sky @vote_leave have no #brexit plan whatsoeverhttps://t.co/fAZfaz8fFO reageer retweet
Holyrood Could Block UK Leaving EU - Sturgeonquote:Op zondag 26 juni 2016 17:20 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat denk je zouden ze daar niet de gelegenheid hebben gekregen om te stemmen?
twitter:NataliaAntonova twitterde op zondag 26-06-2016 om 16:58:16Wow, the stories that are being passed around on social media right now are heartbreaking. #Brexit https://t.co/6URUZPbxYb reageer retweet
Op The Guardian ook een vrij uitgebreide bloemlezing van incidenten: http://www.theguardian.co(...)in-england-and-walesquote:Op zondag 26 juni 2016 17:41 schreef Slayage het volgende:
racistische en anti migratie sentimenten van de brexit stemmerstwitter:NataliaAntonova twitterde op zondag 26-06-2016 om 16:58:16Wow, the stories that are being passed around on social media right now are heartbreaking. #Brexit https://t.co/6URUZPbxYb reageer retweet
zieke berichtenquote:Op zondag 26 juni 2016 17:43 schreef Falco het volgende:
[..]
Op The Guardian ook een vrij uitgebreide bloemlezing van incidenten: http://www.theguardian.co(...)in-england-and-wales
Het VK wordt bevolkt door een grote groep retards
Op zich niet verkeerd. Alles blijft bij het oude behalve dan dat de politieke carrière van Farage en Boris Johnson exit is.quote:Op zondag 26 juni 2016 17:52 schreef Slayage het volgende:
als ik dit zo lees is het mogelijk dat de brexit helemaal niet door hoeft te gaan. weliswaar politiek lastig te verkopen, maar het kan wel.
zolang die artikel 50 maar niet in werking is gesteld.
Does this mean Brexit could just, like, not happen?
Absolutely — as long as Article 50 isn’t invoked. "Once Article 50 is invoked, the process is irreversible," Slate's Joshua Keating notes. "The UK can't back out."
But there’s no requirement that the UK invoke Article 50 in a timely fashion. Indeed, both Cameron and Johnson have said they think it’s appropriate to dawdle; Cameron says he’ll leave the decision to invoke to his successor, and Johnson has said there’s no rush.
It wouldn’t be tenable for the government to just completely ignore the vote forever, even though that is legally permissible. That said, there are some more plausible, clever ways that the government could get around actually exiting.
dat is idd de politieke dimensie.quote:Op zondag 26 juni 2016 17:59 schreef Falco het volgende:
[..]
Op zich niet verkeerd. Alles blijft bij het oude behalve dan dat de politieke carrière van Farage en Boris Johnson exit is.
Tja. Het zegt wel wat over de onderbuik van het volk. Ben niet verbaasd. Heel erg triest.quote:Op zondag 26 juni 2016 17:59 schreef Belabor het volgende:
Het lastig is alleen dat altijd lastig te controleren is of een tweet ook echt de waarheid of een verzinsel bevat. Een gedeelte van die tweets zal ongetwijfeld waar zijn, maar ik heb ook zo mijn twijfels bij een aantal die wel verdacht veel lijken op eerdere tweets van andere personen.
Hoe dan ook, ook al is maar één van al die honderden tweets waar, dan nog is het te bespottelijk voor woorden.
Wat denk je zelf. Dat is gewoon spel.quote:Op zondag 26 juni 2016 18:03 schreef Slayage het volgende:
[..]
dat is idd de politieke dimensie.
vraag me af wat die johnson wil nu. het ziet er echt naar uit dat ze geen idee hadden wat ze zouden doen als de brwxit uitslag een feit zou zijn. en dat dat de stilte nu verklaard.
Dat een mogelijke Brexit niet voorgesproken is met Schotland, zegt mij genoeg.quote:Op zondag 26 juni 2016 18:03 schreef Slayage het volgende:
[..]
dat is idd de politieke dimensie.
vraag me af wat die johnson wil nu. het ziet er echt naar uit dat ze geen idee hadden wat ze zouden doen als de brwxit uitslag een feit zou zijn. en dat dat de stilte nu verklaard.
Dat zou heel dom zijn. Rekken en de EU dwarsbomen.quote:Op zondag 26 juni 2016 18:05 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Wat denk je zelf. Dat is gewoon spel.
De EU wil zo snel mogelijk een beslissing. Zij hebben het zogenaamd niet.
Wat gaat de beurs maandag doen? En is dat alleen slecht voor het VK?
Denk dat dit onderdeel van het spel is. Rekken en de EU dwarsbomen.
De beurs gaat waarschijnlijk maandag omhoog, omdat artikel 50 niet in werking gesteld wordt. Hoe langer dat duurt, hoe langer het VK bij de EU blijft en er feitelijk dus niks verandert. De kans op Leave wordt dan ook steeds kleiner natuurlijk.quote:Op zondag 26 juni 2016 18:05 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
onzekerheid baat niemand ook de britten niet.quote:Op zondag 26 juni 2016 18:05 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dat ligt eraan of de EU de Britten gaat straffen. Als ze dat gaan doen kun je net zo goed de EU mee trekken je ellende in. En het ziet er nu wel naar uit, alleen kunnen ze dat niet zolang de VK nog bij de EU zit. Dan gaan we allemaal.quote:Op zondag 26 juni 2016 18:07 schreef agter het volgende:
[..]
Dat zou heel dom zijn. Rekken en de EU dwarsbomen.
Want uiteindelijk moeten ze elkaar ook wat gunnen bij het afscheid.
Of gaan de Engelsen nu al voor een vechtscheiding?
Waarom zou er gestraft moeten worden?quote:Op zondag 26 juni 2016 18:10 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dat ligt eraan of de EU de Britten gaat straffen. Als ze dat gaan doen kun je net zo goed de EU mee trekken je ellende in. En het ziet er nu wel naar uit, alleen kunnen ze dat niet zolang de VK nog bij de EU zit. Dan gaan we allemaal.
Om landen die aan een [a-Z+]xit denken te laten zien wat er gebeurt als je die keuze maakt? Als het de Britten goed gaat, dan willen wij ook.quote:Op zondag 26 juni 2016 18:12 schreef agter het volgende:
[..]
Waarom zou er gestraft moeten worden?
De Britten moeten gewoon daad bij woord voegen nu .. Daar is het wachten op.
Of hebben ze misschien koud water vrees?
QFT.quote:Op zondag 26 juni 2016 18:13 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Om landen die aan een [a-Z+]xit denken te laten zien wat er gebeurt als je die keuze maakt? Als het de Britten goed gaat, dan willen wij ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |