Dat is nooit de inzet geweest van dit referendum. En de landen om je heen moet je helpen. Niet omdat je zo aardig bent maar omdat het grote risico's oplevert voor je eigen staat als je het niet doet.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 10:45 schreef Syntix het volgende:
De vraag is natuurlijk wil Engeland echt uit de EU of willen ze gewoon een EU met de sterkere landen (NL/Duitsland etc.). Die vraag zouden ze eens moeten stellen en ook graag in andere landen. Ik kan mij indenken dat mensen in Duitsland en Nederland ook prima met Engeland en nog wat landen een EU willen vormen, maar dat Griekenland, Roemenië, Slovenië etc. daar niet bij hoeven.
Dat is wel een leuke vraag voor een referendum.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 10:57 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat is nooit de inzet geweest van dit referendum. En de landen om je heen moet je helpen. Niet omdat je zo aardig bent maar omdat het grote risico's oplevert voor je eigen staat als je het niet doet.
Jij bent in de war met de EEG en de EU. 2 werelden van verschil.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 10:56 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
De EU heeft gezorgd voor vrij verkeer van goederen en andere dingen.
Sinds de EU is er vrede binnen de EU landeren voor meer dan 70 jaar. Dat is binnen Europa nog nooit voorgekomen.
"Ja maar dat deed de Navo, niet de EU" zal je antwoord zijn.
Klopt niet: Frankrijk was tussen 1966 en 1995 (ongeveer) geen lid van de NAVO. Waarom viel deze niet onmiddellijk Duitsland aan. Vanwege de EU-verbondenheid.
Ook NL is ontstaan uit een republiek der "Zeven verenigde Nederlanden". Daarvoor was er altijd strijd tussen het Hertogdom Gelre en het Bisdom Utrecht. En was het Graafschap Holland in strijd met Friesland. Iedere Nederlander vindt die Unie van Utrecht destijds (1579) logisch. Welnu de Europese Unie heeft dezelfde logica. Het feit dat je hierna al zo'n gedateerd filmpje van John Cleese erbij haalt (Ze Zjermans) geeft wel aan dat je in het verleden leeft. Net als die Engelse bejaarde plattelanders die 52% van de stemmen vormden omdat "Leave" hen 350 miljoen had belooft voor NHS (National Health Service). Wat dus nu niet doorgaat, net zoals 65 blijft 65 niet doorging in NL.
Hierdoor zijn de toekomstplannen van die 48% jonge studenten en jonge ondernemers ook Exit gegaan.
Zonder EU waren er misschien überhaupt geen energielabels geweest.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 10:57 schreef Toefjes het volgende:
Met de energielabels is Europa wel erg slagvaardig aan de slag gegaan. A, A+, A++. dat vond men te verwarrend. Het is nu gewoon label A, en daarna komt label B.
Niet dat ze er niks doorheen krijgen dus
De gewone man zal het met name gooien op het vrije verkeer van personen, vluchtelingen en Schengen. Maar de mensen die er verstand van hebben weten dat het veel en veel meer is.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 10:36 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat zijn nou eigenlijk die verschrikkelijk slechte zaken die de EU doet. Gewoon om het voor mijzelf op een rijtje te zetten. Er zijn subsidies die raar verdeeld worden (als je boeren moet geloven). De EU bedenkt regeltjes en richtlijnen die verder gaan dan mensen eigenlijk willen. De EU kost geld in ruil voor handhaving van vrije handel, vrije vestiging, het openstellen van grenzen binnen de EU. De EU biedt een platform voor landen binnen de EU om overleg te plegen over verregaande zaken en dat lukt vooralsnog zonder oorlog of conflict maar op een politieke arena.
Misschien dat mensen het voor mij aan kunnen vullen maar wat zijn nou daadwerkelijke de grote punten tegen de EU. Wat ik hier vooral lees is "zij denken voor ons te kunnen beslissen" terwijl ik denk dat dat argument is "wij denken voor ons te kunnen beslissen"
we zijn juist naar A+ A++ en A+++ gegaan door de EU?quote:Op zaterdag 25 juni 2016 10:57 schreef Toefjes het volgende:
Met de energielabels is Europa wel erg slagvaardig aan de slag gegaan. A, A+, A++. dat vond men te verwarrend. Het is nu gewoon label A, en daarna komt label B.
Niet dat ze er niks doorheen krijgen dus
Van de andere kant is er nu de verplicthe EU aanbesteding. Waarom? Wat is vrije handel. We kopen ook Russische, Chineze rommel producten zonder problemen. Het MKB is er niet op vooruit gegaan. Als ik bij een groot project een stofzuiger wil inkopen bij een lokaleMKB kan dat doodeenvoudig niet meer. De pakken papier kan hij niet leveren. Alles mbt tot vrije handel is gebaseerd op mulitnationals.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 10:56 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
De EU heeft gezorgd voor vrij verkeer van goederen en andere dingen.
Sinds de EU is er vrede binnen de EU landeren voor meer dan 70 jaar. Dat is binnen Europa nog nooit voorgekomen.
"Ja maar dat deed de Navo, niet de EU" zal je antwoord zijn.
Klopt niet: Frankrijk was tussen 1966 en 1995 (ongeveer) geen lid van de NAVO. Waarom viel deze niet onmiddellijk Duitsland aan. Vanwege de EU-verbondenheid.
Ook NL is ontstaan uit een republiek der "Zeven verenigde Nederlanden". Daarvoor was er altijd strijd tussen het Hertogdom Gelre en het Bisdom Utrecht. En was het Graafschap Holland in strijd met Friesland. Iedere Nederlander vindt die Unie van Utrecht destijds (1579) logisch. Welnu de Europese Unie heeft dezelfde logica. Het feit dat je hierna al zo'n gedateerd filmpje van John Cleese erbij haalt (Ze Zjermans) geeft wel aan dat je in het verleden leeft. Net als die Engelse bejaarde plattelanders die 52% van de stemmen vormden omdat "Leave" hen 350 miljoen had belooft voor NHS (National Health Service). Wat dus nu niet doorgaat, net zoals 65 blijft 65 niet doorging in NL.
Hierdoor zijn de toekomstplannen van die 48% jonge studenten en jonge ondernemers ook Exit gegaan.
Tja dit zal denk ik wel politieke overtuiging zijn de één is voor rijke landen rijker maken en armere landen laten stikken. De EU is voor meer nivellering ik weet dat dat een vies woord is voor velen maar ik ben daar wel voor.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 11:05 schreef Confetti het volgende:
[..]
De gewone man zal het met name gooien op het vrije verkeer van personen, vluchtelingen en Schengen. Maar de mensen die er verstand van hebben weten dat het veel en veel meer is.
De bankenunie is een verkapte manier om eurobonds in te voeren zodat Nederland garant staat voor staatsleningen in Zuid-Europa. Schengen is een puur politiek project om ons Europeaan te laten voelen, ook met grenzen gaat het leven gewoon door hoor. Het Hof van Justitie is een semi-crimineel Hof dat de tekst van het EU-verdrag veel te ruim intepreteert om de Europese eenwording te bevorderen. Dat is hun taak helemaal niet. Met name op het gebied van discriminatie op nationaliteit worden de lidstaten steeds meer beperkt in het beschermen van hun eigen welvaart. Of dat ze op eigen houtje hebben bepaald dat EU-recht een autonoom rechtsgebied is dat boven nationale wetgeving staat. Ja, zelfs nationale Grondwetten. Wie de fuck denken ze wel niet dat ze zijn?
De Euro, zelfde verhaal. Puur politiek project dat economisch gezien een ramp is geworden. Daarnaast gaan er miljarden en miljarden naar Oost-Europa zodat andere landen lekker gemaakt worden om lid te worden of te blijven. Europarlement, stelt geen ene fluit voor en werkt alleen maar in het voordeel van de grote landen die bijna alle zetels in handen hebben.
Het gaat allang niet meer om de 'interne markt'.
Dat kan best hoor als jij in je eu aanbesteding zet dat een belangrijke eigenschap (meetpunt) van het product is dat hij lokaal vervaardigt wordt en dat dat dus ook milieu belasting verminderd etc. Je kunt zo'n aanbesteding best zo schrijven dat je het product krijgt wat je ongeveer wilt.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 11:11 schreef Cherna het volgende:
[..]
Van de andere kant is er nu de verplicthe EU aanbesteding. Waarom? Wat is vrije handel. We kopen ook Russische, Chineze rommel producten zonder problemen. Het MKB is er niet op vooruit gegaan. Als ik bij een groot project een stofzuiger wil inkopen bij een lokaleMKB kan dat doodeenvoudig niet meer. De pakken papier kan hij niet leveren. Alles mbt tot vrije handel is gebaseerd op mulitnationals.
Geen wereld van verschil. Want ook de EU blijft een intergouvernemtele organisatie en niet supranationaal. Ik ben blij dat je "vrijheid van verkeer en goederen" wel een goed idee vindt.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 11:02 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Jij bent in de war met de EEG en de EU. 2 werelden van verschil.
Vrijheid van verkeer en goederen is idd uitstekend, maar ook niet echt zaligmakend imho.
Het mag wel wat beter gecommuniceerd worden allemaal het feit dat ik er allemaal geen zak vanaf weet komt ook mede door de EU en onze eigen regering in hoe zij onze plek in de EU communiceren.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 11:14 schreef Cherna het volgende:
Dan is er nog de subsidie. Het geschuif met gled. Het blijkt dat dit het corruptie middel binnen die EU is geworden.
Idd.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 11:14 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat kan best hoor als jij in je eu aanbesteding zet dat een belangrijke eigenschap (meetpunt) van het product is dat hij lokaal vervaardigt wordt en dat dat dus ook milieu belasting verminderd etc. Je kunt zo'n aanbesteding best zo schrijven dat je het product krijgt wat je ongeveer wilt.
En jij merkt wel dat je op moet boksen tegen de wereld? Aangezien het niet merken van regels je argument vóór de EU isquote:Op zaterdag 25 juni 2016 10:54 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ik zie het ook niet hoor. Mensen die trouwens roepen over al die regeltjes merken er nou ook echt niet heel van. Het kan minder maar ik ben echt blij dat wij d eEU hebben en in de toekomst alleen nog maar meer nodig hebben om op te kunnen boksen tegen de wereld.
Wat moet je met dat resultaat?quote:Op zaterdag 25 juni 2016 11:02 schreef Syntix het volgende:
[..]
Dat is wel een leuke vraag voor een referendum.
Echt niet alles is slecht hoor. Zijn zeker goede dingen uit voortgekomen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 11:16 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Geen wereld van verschil. Want ook de EU blijft een intergouvernemtele organisatie en niet supranationaal. Ik ben blij dat je "vrijheid van verkeer en goederen" wel een goed idee vindt.
Wat dat betreft zou het niveau EEG beter zijn geweest, om zodoende de Britten binnen te houden.
Maar hierdoor is een Brexit wel een groot probleem. Want je bent er helemaal uit. Ook uit een soort van EEG.
Wat mij betreft richten we weer een nieuwe variant op: Een soort EVA of EFTA (dat was er vroeger geloof ik). Daar kunnen die Britten dan ook weer lid van worden, zonder gezichtsverlies. Als we maar één of andere samenwerkingsvorm hebben, gebaseerd op economische efficiency. Want dat is uiteindelijk de basis van stabiliteit en vrede.
En daar gaat het om. "Ieder voor zich" is een inktzwart scenario....
Hun carrière die aan elkaar hangt met jaarcontracten en de zzp markt, gedeeltelijk voortkomend uit EU beleid. Hierdoor hebben ze geen tijd meer om zich met politiek bezig te houden, een mooie bijkomstigheid van de zogenaamd flexibele arbeidsmarkt die zogenaamd noodzakelijk zou zijn in deze tijd.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 08:27 schreef ErwinRommel het volgende:
In Nederland zie je diezelfde tendens, het interesseerd erg veel jongeren gewoon niet. Die zijn veelal met andere dingen bezig, zoals hun carriëre.
Gek genoeg is die 130 euro minder dan wij in Nederland, als volwaardig lid, afdragen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 10:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is vanwege het machtsmisbruik van de EU. Gelukkig trekken de Zwitsers en Noren met alle plezier 130 euro per jaar of zo uit hun zak om hun democratie te behouden. Maar met Engeland erbij hebben die ook alweer een betere onderhandelingspositie.
Op die Chinees zit wel heffing boven een bepaald bedrag (20). Op de Brit niet. Daar mag je onbeperkt vandaan kopen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 11:11 schreef Cherna het volgende:
[..]
Van de andere kant is er nu de verplicthe EU aanbesteding. Waarom? Wat is vrije handel. We kopen ook Russische, Chineze rommel producten zonder problemen. Het MKB is er niet op vooruit gegaan. Als ik bij een groot project een stofzuiger wil inkopen bij een lokaleMKB kan dat doodeenvoudig niet meer. De pakken papier kan hij niet leveren. Alles mbt tot vrije handel is gebaseerd op mulitnationals.
Tja maar dan zou je dus een handelsverdrag kunnen maken om dit te veranderen. Maar dan heb je China toch niet binnen een EU.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 11:23 schreef Chadi het volgende:
[..]
Op die Chinees zit wel heffing boven een bepaald bedrag (20). Op de Brit niet. Daar mag je onbeperkt vandaan kopen.
Waarom zou je je eigen producten onderuit halen met zo'n verdrag?quote:Op zaterdag 25 juni 2016 11:33 schreef Cherna het volgende:
[..]
Tja maar dan zou je dus een handelsverdrag kunnen maken om dit te veranderen. Maar dan heb je China toch niet binnen een EU.
Om een dwarsstraat te noemen, in USA kennen ze nauwelijks vaste contracten. Niet presteren is oprotten. Scheelt het bedrijf klauwen met geld.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 11:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hun carrière die aan elkaar hangt met jaarcontracten en de zzp markt, gedeeltelijk voortkomend uit EU beleid. Hierdoor hebben ze geen tijd meer om zich met politiek bezig te houden, een mooie bijkomstigheid van de zogenaamd flexibele arbeidsmarkt die zogenaamd noodzakelijk zou zijn in deze tijd.
Gek genoeg hebben zij geen enkele invloed op het EU beleid.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 11:21 schreef grimselman het volgende:
[..]
Gek genoeg is die 130 euro minder dan wij in Nederland, als volwaardig lid, afdragen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |