abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163401011
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 19:48 schreef habitue het volgende:
Oja en ik klets met mijn gezelschap ook vaak het apperatiefglas tegen elkaar, gewoon omdat dat een leuk begin van de avond is. Ik heb helemaal niks met dat stijve gedoe in restaurants, niet in het goedkope en niet in het dure segment.
Gelukkig zijn er veel heel goede restaurants (ook met diverse sterren) waar stijvigheid allang afgeschaft is, ouderwets tafellinnen weggedaan is en je echt niet door een maitre bediend wordt die eruit ziet als een pinguin (toen Karel V nog een ster had overigens wel gehad, met van die zilveren kruimelruimers enzo, vreselijk, doe mij dan maar een toko als wolfslaar, top eten, heerlijk, maar geen pretentieus gezeik en vormelijkheid)
Whatever...
pi_163406768
vork gebruiken niet met je handen
messen rechts vorken links
van buiten naar binnen eten
en ehhh dat was het?
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
  donderdag 30 juni 2016 @ 16:08:42 #53
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_163413430
Even een vraagje.

Meestal betaal ik gewoon aan de kassa en dan kan ik gewoon zelf in het contact met de bediende er een rond bedrag van maken als fooi.

Maar nu laatst was ik in een restaurant en toen kreeg ik een kistje met daarin de rekening. Nu was dus volgens mij de bedoeling om daar dan het geld in te doen. Maar hoe werkt het dan met wisselgeld/fooi enzo?
Moet je dan met het kistje naar de kassa lopen? Of wachten tot de bediende terugkomt, dan mededelen wat je wil betalen/wat je als wisselgeld wil zodat die bediende weer wisselgeld kan komen terugbrengen?

Hoe dan ook, ik vond het iig uiterst onpraktisch om zo'n kistje neer te zetten.
  donderdag 30 juni 2016 @ 16:20:58 #54
243112 Roland_Deschain
The last surviving gunslinger
pi_163413650
Als je bij de Italiaan zit en je bestelt een pizza, mag je die dan met de hand eten of moet dat met mes en vork?
"Childe Roland to the Dark Tower Came"
"The world moved on"
  donderdag 30 juni 2016 @ 16:32:18 #55
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_163413818
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 16:08 schreef Jovatov het volgende:
Of wachten tot de bediende terugkomt, dan mededelen wat je wil betalen/wat je als wisselgeld wil zodat die bediende weer wisselgeld kan komen terugbrengen?

Dat laatste.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 30 juni 2016 @ 17:53:42 #56
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_163415198
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 16:32 schreef golfer het volgende:

[..]

Dat laatste.
Dat leek me ook wel. Maar wel omslachtig.
pi_163415497
Opgeschoond. Gepiep over wat er wel en niet in een restaurantrecensie mag staan hoort hier niet thuis.
Bij twijfel, laat gerust van je horen in het feedbacktopic van CUL.

Bedankt alvast en carry on! ^O^ :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_163421620
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 23:10 schreef highender het volgende:
- Neem rustig je hond mee, mits goed opgevoed en het restaurant het toestaat.
Dit vind ik een vreemde.
pi_163421866
In principe zijn honden in de betere restaurants uit den boze en dan vanuit het oogunt hygiene.

Maar aangezien vele uitbaters in deze tijden zich puur en alleen door het geld laten leiden,staan ze soms in hun zaak wel honden toe. Zo moet je het zien die quote. Maar inprincipe zijn dieren niet in restaurants welkom!
  donderdag 30 juni 2016 @ 22:32:05 #60
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_163422303
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juni 2016 22:19 schreef Iwanius het volgende: Maar inprincipe zijn dieren niet in restaurants welkom!
Net zoals kleine kinderen. :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_163423611
Je zakt wel af Iwanius. Je wordt echt een zure oude lul. Pas daar voor op. ;)

[ Bericht 57% gewijzigd door Mark op 01-07-2016 11:53:12 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 11:52:30 #62
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_163431518
Misschien tijd voor een topic Net-etiquette: hoe hoort het ook alweer?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 1 juli 2016 @ 12:21:01 #63
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_163431998
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 11:52 schreef Mark het volgende:
Misschien tijd voor een topic Net-etiquette: hoe hoort het ook alweer?
Lijkt mij, gezien alles wat er intussen hier verwijderd is, geen overbodige luxe. ;)
Poef.....gone! ©golfer
pi_163434780
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 16:08 schreef Jovatov het volgende:
Even een vraagje.

Meestal betaal ik gewoon aan de kassa en dan kan ik gewoon zelf in het contact met de bediende er een rond bedrag van maken als fooi.

Maar nu laatst was ik in een restaurant en toen kreeg ik een kistje met daarin de rekening. Nu was dus volgens mij de bedoeling om daar dan het geld in te doen. Maar hoe werkt het dan met wisselgeld/fooi enzo?
Moet je dan met het kistje naar de kassa lopen? Of wachten tot de bediende terugkomt, dan mededelen wat je wil betalen/wat je als wisselgeld wil zodat die bediende weer wisselgeld kan komen terugbrengen?

Hoe dan ook, ik vond het iig uiterst onpraktisch om zo'n kistje neer te zetten.
Ik krijg juist heel vaak een kistje of een mapje of dat soort dingen. Misschien hangt het vanaf in welk segment het restaurant is (uiteraard kom ik niet in het hogere segment, want ik ben nog maar een arme student). Ik probeer er altijd gepast in te doen (als in, naar boven afgerond). Of ik loop met het ding naar de kassa en betaal met kaart.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_163434939
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 16:20 schreef Roland_Deschain het volgende:
Als je bij de Italiaan zit en je bestelt een pizza, mag je die dan met de hand eten of moet dat met mes en vork?
Wedervraag; Hoort gespeelde onnozelheid ook in een etiquette topic?
pi_163435278
Hahahaha etiquette :') Ik ga geen andere gasten lastigvallen, maar zorg eerst maar eens dat het eten de moeite waard is.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  vrijdag 1 juli 2016 @ 14:44:21 #67
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_163435493
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 14:36 schreef MrSalazar het volgende:
Ik ga geen andere gasten lastigvallen, maar zorg eerst maar eens dat het eten de moeite waard is.
Zorg dan dat je een goed restaurant uitzoekt.
Poef.....gone! ©golfer
pi_163437367
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 14:44 schreef golfer het volgende:

[..]

Zorg dan dat je een goed restaurant uitzoekt.
Goed idee, maar ik ben eigenlijk niet zo van het uit eten gaan. Meestal ga ik ergens wat eten na een middagje zuipen in de stad.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')