Dezelfde markt die er totaal naast zat tot en met gisteren?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:14 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik negeer dat punt helemaal niet. Als de Brexit op de lange termijn (zeer) schadelijk is (of als de gemiddelde verwachting van de markt dat is), dan zit dat ook vandaag ingecalculeerd in de prijs. Aangezien het vandaag niet helemaal mis is gegaan, blijkt dat de markt gemiddeld gezien niet veel negatiever is gaan denken over de toekomst.
De gemiddelde verwachting was gisteren inderdaad een Bremain. Zoals ik zeg, het kan veel negatiever maar ook veel positiever uitpakken, de huidige koers is op basis van alle informatie die nu beschikbaar is over de toekomst (en die verwachting is per definitie vaag, anders zouden beurzen een stuk stabieler zijn).quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dezelfde markt die er totaal naast zat tot en met gisteren?
Het kan ook heel geleidelijk gaan. In de financiële wereld geldt het VK volgens mij bijv. als heel betrouwbaar. Door al dit gedraai en getreuzel kan dat imago afbrokkelen en als daardoor steeds meer bedrijven ervoor kiezen om zich ergens anders te vestigen of hun contracten in het recht van een ander land af te sluiten dan zal dat ongetwijfeld ook gevolgen hebben. Maar alleen sluipende gevolgen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:13 schreef J.B. het volgende:
[..]
De beurs sprong omhoog na de speech van Cameron waarin hij stelde dat een volgende minister-president pas een besluit zou nemen of en wanneer Artikel 50 zou worden geactiveerd. De Brexit is dus niet volledig doorberekend wegens het gedraai van een aantal politici. Wanneer daadwerkelijk Artikel 50 wordt geactiveerd zal er nog een flinke dip komen.
Aha een politieke beslissing zorgt dus al voor procenten verschil. En juist dat is wat er nu gaat gebeuren, een veel labieler politiek landschap...quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:17 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De gemiddelde verwachting was gisteren inderdaad een Bremain. Zoals ik zeg, het kan veel negatiever maar ook veel positiever uitpakken, de huidige koers is op basis van alle informatie die nu beschikbaar is over de toekomst (en die verwachting is per definitie vaag, anders zouden beurzen een stuk stabieler zijn).
Volgens mij had ook niemand direct schokkende gevolgen verwacht. Ofwel maar daar zal mrbadguy ons dan vast zo op wijzen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Het kan ook heel geleidelijk gaan. In de financiële wereld geldt het VK volgens mij bijv. als heel betrouwbaar. Door al dit gedraai en getreuzel kan dat imago afbrokkelen en als daardoor steeds meer bedrijven ervoor kiezen om zich ergens anders te vestigen of hun contracten in het recht van een ander land af te sluiten dan zal dat ongetwijfeld ook gevolgen hebben. Maar alleen sluipende gevolgen.
Dat labiele landschap kwam er toch wel. Ook bij een Bremain.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha een politieke beslissing zorgt dus al voor procenten verschil. En juist dat is wat er nu gaat gebeuren, een veel labieler politiek landschap...
Daar gingen de negatieve voorspellingen ook vooral over.
Ik heb het niet over direct, maar op de lange termijn, wat gewoon nu al in de prijzen zit verwerkt. Moet ik mezelf blijven herhalen?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij had ook niemand direct schokkende gevolgen verwacht. Ofwel maar daar zal mrbadguy ons dan vast zo op wijzen.
Is het zo? Zouden we dan ook jaren onzekerheid krijgen over de relatie tussen EU en VK?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat labiele landschap kwam er toch wel. Ook bij een Bremain.
Klopt, maar een deel van die lange-termijn-verwachting is nou net dat Boris Johnson ervoor zorgt dat er nog een tweede referendum komt om te vragen of de Britten wel écht écht écht uit de EU willen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:25 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik heb het niet over direct, maar op de lange termijn, wat gewoon nu al in de prijzen zit verwerkt.
Heeft hij dat aangegeven of is er een andere reden om dat te verwachten?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Klopt, maar een deel van die lange-termijn-verwachting is nou net dat Boris Johnson ervoor zorgt dat er nog een tweede referendum komt om te vragen of de Britten wel écht écht écht uit de EU willen.
Je trekt deze uitspraak dus in?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:14 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik negeer dat punt helemaal niet. Als de Brexit op de lange termijn (zeer) schadelijk is (of als de gemiddelde verwachting van de markt dat is), dan zit dat ook vandaag ingecalculeerd in de prijs. Aangezien het vandaag niet helemaal mis is gegaan, blijkt dat de markt gemiddeld gezien niet veel negatiever is gaan denken over de toekomst.
quote:Op vrijdag 24 juni 2016 16:42 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En ook wel weer vaker omhoog, zo gaat dat al eeuwen op de beurs. Ik ben iig niet echt onder de indruk van deze 'crash', de Brexit lijkt toch niet echt de grote ramp te worden die eurofielen ons voorspiegelden.
Ja. Een "zo gaat 'ie goed" was sowieso geen optie geweest. Want naast dit referendum hebben we ook de Oostenrijkse presidentsverkiezingen gehad met maar net een meerderheid van 51% voor het progressieve kamp; er is de opkomst van het FN in Frankrijk. Er moet dus sowieso iets veranderen, want als het geen Brexit wordt dan gaat het in een ander land wel mis.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Is het zo? Zouden we dan ook jaren onzekerheid krijgen over de relatie tussen EU en VK?
Ja, dat heeft hij aangegeven. Vóór het referendum al, trouwens.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:28 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Heeft hij dat aangegeven of is er een andere reden om dat te verwachten?
quote:The Russian president's comments come in reply to UK Prime Minister David Cameron’s claims that “Putin would be happy if the UK left the EU.”
The president says such claims were an ill-posed attempt to influence the general opinion of the British public.
“But as we see now, even claims like these have not had the effect desired by those who made them. No one has the right to make claims on Russia’s position, especially after the votes were counted. This is nothing but an example of a low level of political culture,” Putin said.
Ehhh nee?quote:
Tja, je begint over een grote ramp die volgens de Eurofielen blijkbaar per direct plaats zou vinden. Dan blijf ik benieuwd wie dat dan voorspeld zou hebben.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:30 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ehhh nee?
Sorry maar volgens mij zitten wij op twee totaal verschillende golflengtes en leidt deze discussie daarom nergens toe.
Die sluimerende onzekerheid treedt nu al op, Standard & Poor's heeft al aangekondigd de rating van het VK te gaan verlagen. Bedrijven zullen hun investeringen in het VK verlagen of volledig stilleggen, daar werd voor het referendum ook al op voorgesorteerd met een daling van 6% (dacht ik) van de buitenlandse investeringen als gevolg.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Het kan ook heel geleidelijk gaan. In de financiële wereld geldt het VK volgens mij bijv. als heel betrouwbaar. Door al dit gedraai en getreuzel kan dat imago afbrokkelen en als daardoor steeds meer bedrijven ervoor kiezen om zich ergens anders te vestigen of hun contracten in het recht van een ander land af te sluiten dan zal dat ongetwijfeld ook gevolgen hebben. Maar alleen sluipende gevolgen.
Ik heb niet gezegd dat de ramp direct plaats zal vinden, maar dat het direct (alle langetermijnverwachtingen) in de prijzen verwerkt zouden moeten zitten. Maar prima dat jij verwacht dat het op de langere termijn nog wel mis gaat.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, je begint over een grote ramp die volgens de Eurofielen blijkbaar per direct plaats zou vinden. Dan blijf ik benieuwd wie dat dan voorspeld zou hebben.
Het zit net niet volledig in de prijzen verwerkt omdat zowel Cameron als Johnson hebben aangegeven dat het voorlopig nog niet zo'n vaart zal lopen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:25 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik heb het niet over direct, maar op de lange termijn, wat gewoon nu al in de prijzen zit verwerkt. Moet ik mezelf blijven herhalen?
Nee je hebt het over eurofielen die dat voorspiegelden.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:34 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat de ramp direct plaats zal vinden, maar dat het direct (alle langetermijnverwachtingen) in de prijzen verwerkt zouden moeten zitten. Maar prima dat jij verwacht dat het op de langere termijn nog wel mis gaat.
Die langere termijn was immers waar de Eurofielen het ook over hadden met hun negatieve verwachtingen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:34 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat de ramp direct plaats zal vinden, maar dat het direct (alle langetermijnverwachtingen) in de prijzen verwerkt zouden moeten zitten. Maar prima dat jij verwacht dat het op de langere termijn nog wel mis gaat.
Dat niet, maar je blijft met een grote minderheid zitten die het niet eens zal zijn met de uitslag. Dat zou de besluitvorming ook niet ten goede komen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Is het zo? Zouden we dan ook jaren onzekerheid krijgen over de relatie tussen EU en VK?
Ja en die verwachtingen zitten nu in de prijzen verwerkt, met alle onzekerheden daar om heen. Als je verwacht dat de prijzen verder gaan dalen en je dus beter kunt voorspellen dan de markt, dan moet je short gaan.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die langere termijn was immers waar de Eurofielen het ook over hadden met hun negatieve verwachtingen.
Ach, het Lagerhuis was net verkozen en gaat nog tot 2020 mee. Dan waait het wel over. Of dan zijn de gevolgen in elk geval flink gedempt.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat niet, maar je blijft met een grote minderheid zitten die het niet eens zal zijn met de uitslag. Dat zou de besluitvorming ook niet ten goede komen.
Wie zegt dat iemand dat verwacht?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:37 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ja en die verwachtingen zitten nu in de prijzen verwerkt, met alle onzekerheden daar om heen. Als je verwacht dat de prijzen verder gaan dalen en je dus beter kunt voorspellen dan de markt, dan moet je short gaan.
Mogelijke politieke instabiliteit in de toekomst lijkt me verdomde moeilijk in te prijzen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:37 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ja en die verwachtingen zitten nu in de prijzen verwerkt, met alle onzekerheden daar om heen. Als je verwacht dat de prijzen verder gaan dalen en je dus beter kunt voorspellen dan de markt, dan moet je short gaan.
Is het ook, wat we nu hebben is de gemiddelde verwachtingen over de toekomst, het kan (veel) positiever of negatiever uitpakken. Ik ga nu iig van het mooie weer en het weekend genietenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Mogelijke politieke instabiliteit in de toekomst lijkt me verdomde moeilijk in te prijzen.
Het is toch niet echt anders dan wat 'ie pakweg een week geleden zei?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:45 schreef Hexagon het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het gedraai van Johnson wel amusant begin te vinden.
Al zijn de tories ook tot op het bot verdeeld en kunnen ze de steun van het bedrijfsleven voorlopig ook wel vergeten.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Mogelijke politieke instabiliteit in de toekomst lijkt me verdomde moeilijk in te prijzen.
Ik had hem tot vandaag een beetje in de negeerstand staanquote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is toch niet echt anders dan wat 'ie pakweg een week geleden zei?
Welk gedraai allemaal?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:45 schreef Hexagon het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het gedraai van Johnson wel amusant begin te vinden.
Dat klopt, maar doodleuk de stem van bijna de helft van je electoraat negeren lijkt me niet slim.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ach, het Lagerhuis was net verkozen en gaat nog tot 2020 mee. Dan waait het wel over. Of dan zijn de gevolgen in elk geval flink gedempt.
Als het allemaal zo vreselijk is in de EU zouden ze toch zo snel mogelijk weg moeten zijn, oh wacht...quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Welk gedraai allemaal?
Ik vind het rekken van de procedure niet draaien. Willen gewoon een goede deal, tijd hebben voor allerlei damage control, dat lijkt me een logische move die ook door brexiteers aangemoedigd zou moeten worden.
Daarom zal Cameron uitgroeien tot de meest dramatische MP ooit. In plaats van oplossingen te zoeken die een breder draagvlak hebben heeft hij de UK tot op het bot verdeeld. Veel meer falen dan hij kan bijna niet.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat klopt, maar doodleuk de stem van bijna de helft van je electoraat negeren lijkt me niet slim.
De EU zegt vervolgens gewoon niet te onderhandelen zonder dat die Artikel 50 procedure gestart wordt. Waarom zouden ze ook onderhandelen met een land wat gewoon lid is van de EU en nog niet formeel heeft aangegeven te willen uittreden?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Welk gedraai allemaal?
Ik vind het rekken van de procedure niet draaien. Willen gewoon een goede deal, tijd hebben voor allerlei damage control, dat lijkt me een logische move die ook door brexiteers aangemoedigd zou moeten worden.
Hij had een Bremain kunnen verkopen als steun aan de deal die hij heeft gesloten. Daar komt hij wel mee weg.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat klopt, maar doodleuk de stem van bijna de helft van je electoraat negeren lijkt me niet slim.
Precies dit. Je ziet aan de uitslag en reacties dat het land diep verdeeld is. Al leefde dat sentiment al wel wat langer, Cameron heeft zich als een uitstekende katalysator gedragen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Daarom zal Cameron uitgroeien tot de meest dramatische MP ooit. In plaats van oplossingen te zoeken die een breder draagvlak hebben heeft hij de UK tot op het bot verdeeld. Veel meer falen dan hij kan bijna niet.
Net als in het VK bedoel je, waar 52% van de bevolking onrendabel isquote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ook hier weer een mooi onrendabelenfeestje dus.
Je ziet een vrij duidelijk onderscheid in leeftijd en opleidingsniveau in de keuzes.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:55 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Net als in het VK bedoel je, waar 52% van de bevolking onrendabel is
Je ziet ook een vrij duidelijk verschil waar de klappen vallen van ongeremde arbeidsmigratie en huisvestingproblemen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je ziet een vrij duidelijk onderscheid in leeftijd en opleidingsniveau in de keuzes.
Allicht. Maar daarbij helpt minder welvaart ook bepaald niet. En daar koers je met een Nexit wel op aan.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:57 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Je ziet ook een vrij duidelijk verschil waar de klappen vallen van ongeremde arbeidsmigratie en huisvestingproblemen.
Huisvesting bij de jongeren inderdaad.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:57 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Je ziet ook een vrij duidelijk verschil waar de klappen vallen van ongeremde arbeidsmigratie en huisvestingproblemen.
Je kunt de taart wel vergroten, maar als alleen de punten van aandeelhouders, bankiers en de bovenklasse groeien, terwijl de punten van de onderklasse moeten worden gedeeld met buitenlandse werknemers maak je het project niet bepaald populair. Bij vrij verkeer van mensen, goederen en dergelijke hoort ook herverdelingspolitiek. Dat is in het VK bepaald niet aan de orde geweest.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 18:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Allicht. Maar daarbij helpt minder welvaart ook bepaald niet. En daar koers je met een Nexit wel op aan.
Maar de taart verkleinen gaat sowieso niet helpenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 18:03 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Je kunt de taart wel vergroten, maar als alleen de punten van aandeelhouders, bankiers en de bovenklasse groeien, terwijl de punten van de onderklasse moeten worden gedeeld met buitenlandse werknemers maak je het project niet bepaald populair. Bij vrij verkeer van mensen, goederen en dergelijke hoort ook herverdelingspolitiek. Dat is in het VK bepaald niet aan de orde geweest.
Tja, of de Britten zonder de Polen wel zelf zin krijgen om het vieze en zware werk te doen voor weinig geld betwijfel ik ook nogal.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 18:03 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Je kunt de taart wel vergroten, maar als alleen de punten van aandeelhouders, bankiers en de bovenklasse groeien, terwijl de punten van de onderklasse moeten worden gedeeld met buitenlandse werknemers maak je het project niet bepaald populair. Bij vrij verkeer van mensen, goederen en dergelijke hoort ook herverdelingspolitiek. Dat is in het VK bepaald niet aan de orde geweest.
Huh, wat ging er mis? Wat koersschommelingen veroorzaakt door speculanten?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ok maar dus niemand had voorspeld dat het vandaag helemaal mis zou gaan? Om dat constant genegeerde punt ook maar even te herhalen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |