De Brexit heeft nu gewonnen, de markten hebben dat afgelopen nacht en vandaag ingeprijst.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 16:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wie had dan voorspeld dat het vandaag direct helemaal mis zou gaan?
Het lijkt sowieso allemaal best mee te vallen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 16:42 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Komt in ieder geval op geen enkele manier bij herfst 2008 in de buurt. Toen ging er echt dagen achtereen 8 tot 10 % vanaf.
Het effect voor dag 1 inderdaad.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 16:51 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De Brexit heeft nu gewonnen, de markten hebben dat afgelopen nacht en vandaag ingeprijst.
De markten kijken vooruit, ook naar de dag van morgen en de aankomende jaren.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 16:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het effect voor dag 1 inderdaad.
Maar je beantwoordt mijn vraag niet, volgens wie zou het vandaag allemaal mis moeten gaan bij een Brexit-uitslag?
Dat blijkt nogal beperkt als we naar de koersen van afgelopen week kijken.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 16:54 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De markten kijken vooruit, ook naar de dag van morgen en de aankomende jaren.
Vandaag is alle nieuwe informatie in de prijs verwerkt. En die nieuwe informatie is dat er een Brexit komt en dat dat de komende jaren wordt uitgewerkt.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 16:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat blijkt nogal beperkt als we naar de koersen van afgelopen week kijken.
Maar wie had er voorspeld dat het vandaag helemaal mis zou gaan bij een Brexit-uitslag?
Aha en de markten weten ook al hoe dat wordt uitgewerkt? Knap hoorquote:Op vrijdag 24 juni 2016 16:57 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Vandaag is alle nieuwe informatie in de prijs verwerkt. En die nieuwe informatie is dat er een Brexit komt en dat dat de komende jaren wordt uitgewerkt.
Ben ook wel benieuwd naar een citaat met bron of een quote.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 16:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha en de markten weten ook al hoe dat wordt uitgewerkt? Knap hoor.
Maar je negeert de oorspronkelijke vraag, wie had er voorspeld dat het vandaag helemaal mis zou gaan bij een Brexit-uitslag?
Lang niet iedereen speculeert op de markt voor de lange termijn.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 16:57 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Vandaag is alle nieuwe informatie in de prijs verwerkt. En die nieuwe informatie is dat er een Brexit komt en dat dat de komende jaren wordt uitgewerkt.
Ik gok dat ze weer met die onzin komen dat Cameron met oorlog zou hebben gedreigd.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 16:59 schreef Chai het volgende:
[..]
Ben ook wel benieuwd naar een citaat met bron of een quote.
Je zou toch bijna smeken om een IQ-test om uberhaupt te mogen stemmentwitter:LewieP twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 16:30:12I can't handle this https://t.co/jOK150bjct reageer retweet
Nee, dat weten de markten niet. Maar de correctie van vandaag is gebaseerd op de nieuwe verwachtingen voor de toekomst, niet alleen op wat er afgelopen nacht is gebeurd en wat er tot vandaag is veranderd (want dat is niks).quote:Op vrijdag 24 juni 2016 16:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha en de markten weten ook al hoe dat wordt uitgewerkt? Knap hoor.
Vandaag zit de Brexit volledig in de prijzen verrekend en de gevolgen zijn vrijwel te verwaarlozen. Natuurlijk kan het op termijn veranderen, maar dat kan zowel omhoog als naar beneden gaan (gemiddeld is het echter nul).quote:Maar je negeert de oorspronkelijke vraag, wie had er voorspeld dat het vandaag helemaal mis zou gaan bij een Brexit-uitslag?
OK, dappere stelling aangezien nu nog verzonnen moet gaan worden wat er met GB moet gaan gebeuren en het Brexit-kamp nog geen flauw benul heeft wat ze willen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:02 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Nee, dat weten de markten niet. Maar de correctie van vandaag is gebaseerd op de nieuwe verwachtingen voor de toekomst, niet alleen op wat er afgelopen nacht is gebeurd en wat er tot vandaag is veranderd (want dat is niks).
weer ga je voorbij aan de vraag, wie had er voorspeld dat het vandaag helemaal mis zou gaan bij een Brexit-uitslag?quote:Vandaag zit de Brexit volledig in de prijzen verrekend en de gevolgen zijn vrijwel te verwaarlozen. Natuurlijk kan het op termijn veranderen, maar dat kan zowel omhoog als naar beneden gaan (gemiddeld is het echter nul).
De Brexit heeft dus niet een hele grote negatieve effect op de toekomstverwachtingen van de markt, terwijl de scenario's die vooraf beloofd werden behoorlijk negatief waren.
wat is deze?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:01 schreef TheVulture het volgende:
Godverkut heJe zou toch bijna smeken om een IQ-test om uberhaupt te mogen stemmentwitter:LewieP twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 16:30:12I can't handle this https://t.co/jOK150bjct reageer retweet
daarom zit die boris te trainerenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:03 schreef sirdanilot het volgende:
Ik geloof pas écht in de brexit zodra het artikel 50 in werking is gesteld. Ik denk dat dán pas de echte klap komt ook.
Ik wil niet in de herhaling blijven vallen. Het is inderdaad nog onduidelijk wat er gaat gebeuren en dat kan positiever en negatiever uitpakken dan de verwachtingen van vandaag (het zijn dan ook de gemiddelde verwachtingen). Nu duidelijk is dat de Brexit een feit wordt en dit volledig in de prijs zit verrekend (inclusief alle verwachtingen over de toekomst, hoe onzeker ook), kunnen we zien wat voor effect dat heeft op de markt. Het enige wat ik zeg is dat dat meevalt, de gemiddelde verwachtingen van de markt over de toekomst zijn niet zo negatief.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
OK, dappere stelling aangezien nu nog verzonnen moet gaan worden wat er met GB moet gaan gebeuren en het Brexit-kamp nog geen flauw benul heeft wat ze willen.
[..]
weer ga je voorbij aan de vraag, wie had er voorspeld dat het vandaag helemaal mis zou gaan bij een Brexit-uitslag?
Ach de geschiedenis zal niet mild gaan zijn voor Cameron. Zeker niet als de Schotten ook breken.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik gok dat ze weer met die onzin komen dat Cameron met oorlog zou hebben gedreigd.
En het enige wat hij vraagt is, waar baseer je die gemiddelde verwachting op?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:06 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik wil niet in de herhaling blijven vallen. Het is inderdaad nog onduidelijk wat er gaat gebeuren en dat kan positiever en negatiever uitpakken dan de verwachtingen van vandaag (het zijn dan ook de gemiddelde verwachtingen). Nu duidelijk is dat de Brexit een feit wordt en dit volledig in de prijs zit verrekend (inclusief alle verwachtingen over de toekomst, hoe onzeker ook), kunnen we zien wat voor effect dat heeft op de markt. Het enige wat ik zeg is dat dat meevalt, de gemiddelde verwachtingen van de markt over de toekomst zijn niet zo negatief.
Ok maar dus niemand had voorspeld dat het vandaag helemaal mis zou gaan? Om dat constant genegeerde punt ook maar even te herhalen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:06 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik wil niet in de herhaling blijven vallen. Het is inderdaad nog onduidelijk wat er gaat gebeuren en dat kan positiever en negatiever uitpakken dan de verwachtingen van vandaag (het zijn dan ook de gemiddelde verwachtingen). Nu duidelijk is dat de Brexit een feit wordt en dit volledig in de prijs zit verrekend (inclusief alle verwachtingen over de toekomst, hoe onzeker ook), kunnen we zien wat voor effect dat heeft op de markt. Het enige wat ik zeg is dat dat meevalt, de gemiddelde verwachtingen van de markt over de toekomst zijn niet zo negatief.
Die lijkt eigenhandig het Verenigd Koninkrijk de nek om te draaien. Een prestatie op zich.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ach de geschiedenis zal niet mild gaan zijn voor Cameron. Zeker niet als de Schotten ook breken.
De beurs sprong omhoog na de speech van Cameron waarin hij stelde dat een volgende minister-president pas een besluit zou nemen of en wanneer Artikel 50 zou worden geactiveerd. De Brexit is dus niet volledig doorberekend wegens het gedraai van een aantal politici. Wanneer daadwerkelijk Artikel 50 wordt geactiveerd zal er nog een flinke dip komen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:02 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Nee, dat weten de markten niet. Maar de correctie van vandaag is gebaseerd op de nieuwe verwachtingen voor de toekomst, niet alleen op wat er afgelopen nacht is gebeurd en wat er tot vandaag is veranderd (want dat is niks).
[..]
Vandaag zit de Brexit volledig in de prijzen verrekend en de gevolgen zijn vrijwel te verwaarlozen. Natuurlijk kan het op termijn veranderen, maar dat kan zowel omhoog als naar beneden gaan (gemiddeld is het echter nul).
De Brexit heeft dus niet een hele grote negatieve effect op de toekomstverwachtingen van de markt, terwijl de scenario's die vooraf beloofd werden behoorlijk negatief waren.
Ik negeer dat punt helemaal niet. Als de Brexit op de lange termijn (zeer) schadelijk is (of als de gemiddelde verwachting van de markt dat is), dan zit dat ook vandaag ingecalculeerd in de prijs. Aangezien het vandaag niet helemaal mis is gegaan, blijkt dat de markt gemiddeld gezien niet veel negatiever is gaan denken over de toekomst.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ok maar dus niemand had voorspeld dat het vandaag helemaal mis zou gaan? Om dat constant genegeerde punt ook maar even te herhalen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |