Daarom moet de overheid voor zorgen voor een zo hoog mogelijke bevolking, maar ja dat is snijden in eigen vlees voor Wilders, Trump, Le Pinquote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:08 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Laagopgeleiden en arme mensen zullen altijd de meerderheid vormen. Als je die bij een referendum massaal aan het stemmen krijgt krijg je dit soort uitslagen. Dus als je een beetje manipulatief bent en de juiste dingen zegt kan je het klootjesvolk overhalen om je keuze de meerderheid te laten behalen.
En daarop is natuurlijk het antwoord:dan vormen wij onze economieën toch om naar zoals hun dat doen?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:09 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Omdat ik zo moe wordt van die Noorwegen/Zwitserland-vergelijkingen. Totaal andere landen, andere economieën.
True dat. Bovendien is het anders zijn (en de welvaart) van Noorwegen en Zwitserland de reden dat ze niet bij de EU zitten, niet een gevolg van het niet in de EU zitten.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:09 schreef Berk-24 het volgende:
Omdat ik zo moe wordt van die Noorwegen/Zwitserland-vergelijkingen. Totaal andere landen, andere economieën.
Marionquote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:04 schreef Nintex het volgende:
https://twitter.com/AFP/status/746345663009423360"Frexit"twitter:AFP twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 16:14:07France's Marine Le Pen hails Brexit, urges 'Frexit' vote https://t.co/yoSZOHWo6b https://t.co/b8QyzixNp1 reageer retweet
Dat laatste moet nog maar blijken.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:11 schreef Zienswijze het volgende:
Liever wat minder geld in de portemonnee maar wel baas over je eigen grenzen en beleid.
De Brexit is een feit: baas over eigen land.
D66 kan weer eens niet tegen haar verlies. Althans, deze D66-stemmer.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:00 schreef Ryan3 het volgende:
Gate D66:twitter:msteeman twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 16:10:22Als alle anti-Europeanen nu gewoon lekker naar GB verhuizen... zullen ze merken dat dat nog bijzonder lastig is zonder open grenzen. reageer retweet
Oh, ok, dus we kunnen in geen enkele politieke kwestie vergelijkingen met welk land dan ook maken.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:11 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Daarom moet de overheid voor zorgen voor een zo hoog mogelijke bevolking, maar ja dat is snijden in eigen vlees voor Wilders, Trump, Le Pin
Niet, drogargumentatiequote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
En daarop is natuurlijk het antwoord:dan vormen wij onze economieën toch om naar zoals hun dat doen?
De vergelijkingen zijn valide.
Onmogelijk te zeggen, natuurlijk. Net zoals dat de EU ons veel goeds zou hebben gebracht.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:12 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
True dat. Bovendien is het anders zijn (en de welvaart) van Noorwegen en Zwitserland de reden dat ze niet bij de EU zitten, niet een gevolg van het niet in de EU zitten.
Ze zullen gewoon met de EU moeten onderhandelen. En met een verzwakte positie.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:13 schreef Zienswijze het volgende:
In elk geval minder bemoeizucht uit Brussel. Altijd goed.
Nee, die landen hebben samen met Sweden en Denemarken een plaat voor de kopquote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:12 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
True dat. Bovendien is het anders zijn (en de welvaart) van Noorwegen en Zwitserland de reden dat ze niet bij de EU zitten, niet een gevolg van het niet in de EU zitten.
Doorvoerland?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:13 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Niet, drogargumentatie
Nederland is een doorvoerland,
Ga studeren en kom tot een verhelderend inzichtquote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:11 schreef Begripvol het volgende:
Het volk, over het algemeen, wordt steeds armer en leeft voortdurend in onderdrukking sinds de gezagsdragers de Euro hebben omarmd. Het volk heeft hier niet voor gekozen, wel degenen die hier belang bij hebben. En de consumenten zijn het volk. Nu is de tijd aangebroken dat ook het Nederlandse volk in de gelegenheid wordt gesteld om te stemmen over de Euro. Dat is ware democratie! De Europese Unie is een groot macht van dictatoren. En als het volk wakker wordt en dat inziet, dan zal de Europese Unie geen lang leven meer beschoren zijn.
Even verbeterd voor jequote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:15 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Nee, die landen hebben samen met Sweden en Denemarken een plaat voor de kop
REFERENDA LEVEREN UITKOMSTEN OP DIE ME NIET BEVALLEN
quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:18 schreef Donnis het volgende:
Iedereen die brexit toejuicht is een tokkie
Die caps maken geen indruk. In een democratie is het volk de baas. Daar hebben we het mee te doen. Als Nederland in de nabije toekomst vindt dat de EU niet keihard nodig is, gaan we het zonder EU doen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:17 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Ga studeren en kom tot een verhelderend inzicht
De EU is KEIHARD nodig
Het economische aspect ja. Dat hele bestuurlijke laag wat er nog boven gekomen is mag wel weg.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:17 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
De EU is KEIHARD nodig
quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:18 schreef Donnis het volgende:
Iedereen die brexit toejuicht is een tokkie
Guy Verhofstadt is een totaalidioot. Heeft o.a. Elektrabel verpatst aan de Fransen om de gaten in de begroting te vullen & om dan te kunnen loeien dat de staatsschuld aan het afnemen was. Ja, bedankt Guy daar betalen we nu nog steeds voor aangezien GDF Suez of Engie of hoe ze nu ook mogen noemen de prijs lekker heeft laten opslaan dankzij hun quasi monopolie op de Belgische energiemarkt.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 16:14 schreef maan_man het volgende:
Als premier lukte het Guy Verhofstadt niet om 2 volken dichter bij elkaar te brengen. Wat hem met de Walen en Vlamingen niet lukte, denkt hij nu wel voor elkaar te krijgen met een xx-aantal bevolkingsgroepen.
Ik luister niet naar het volk, mijn eer gaat naar studenten en academisch geschoolden. Daar luister ik naar.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:19 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Die caps maken geen indruk. In een democratie is het volk de baas. Daar hebben we het mee te doen. Als Nederland in de nabije toekomst vindt dat de EU niet keihard nodig is, gaan we het zonder EU doen.
www.totaalidioot.euquote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:21 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Guy Verhofstadt is een totaalidioot. Heeft o.a. Elektrabel verpatst aan de Fransen om de gaten in de begroting te vullen & om dan te kunnen loeien dat de staatsschuld aan het afnemen was. Ja, bedankt Guy daar betalen we nu nog steeds voor aangezien GDF Suez of Engie of hoe ze nu ook mogen noemen de prijs lekker heeft laten opslaan dankzij hun quasi monopolie op de Belgische energiemarkt.
En dat is dan nog maar één van zijn "wapenfeiten". Die zijn we hier liever kwijt dan rijk.
Een hele foute kerel is het. Met zijn bijdrage aan de oorlogshitserij in de Oekraine.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:21 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Guy Verhofstadt is een totaalidioot. Heeft o.a. Elektrabel verpatst aan de Fransen om de gaten in de begroting te vullen & om dan te kunnen loeien dat de staatsschuld aan het afnemen was. Ja, bedankt Guy daar betalen we nu nog steeds voor aangezien GDF Suez of Engie of hoe ze nu ook mogen noemen de prijs lekker heeft laten opslaan dankzij hun quasi monopolie op de Belgische energiemarkt.
En dat is dan nog maar één van zijn "wapenfeiten". Die zijn we hier liever kwijt dan rijk.
Doe ook nog even bosmongool erbijquote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:21 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
www.totaalidioot.eu
Goeie, die ga ik registreren.
Ben ook voorstander van een democratischer EU, betekent niet de EU verlatenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:20 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Het economische aspect ja. Dat hele bestuurlijke laag wat er nog boven gekomen is mag wel weg.
Dit. Handelsverdragen en vrede tussen Europese landen hebben we nodig. Geen totale eenwording in een federale staat.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:20 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Het economische aspect ja. Dat hele bestuurlijke laag wat er nog boven gekomen is mag wel weg.
En dan wat anders dan 100 meter figuurzagen, want voor je het weet denk je dat de NL economie draait op het schuiven van dozen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:17 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
De EU is KEIHARD nodig
Nou ik heb gestudeerd en het enige wat wij keihard nodig hebben is een volwaardige Democratie, en deze EU is niet Democratisch, en zonder Democratie heb je een EU ook niet keihard nodig.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:17 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
De EU is KEIHARD nodig
Ik luister het liefste naar brunettes in de leeftijd van 20 tot en met 25, beste boezem en ferme kont. Zo net iets buiten proporties maar niet vies dik, je weet wel. Oh ja, en blauwe ogen. Maar ook waar wij naar luisteren is niet relevant.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:21 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Ik luister niet naar het volk, mijn eer gaat naar studenten en academisch geschoolden. Daar luister ik naar.
Ga weg.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:24 schreef Rww-trains het volgende:
Kan iemand iets uitleggen?
Hitler had een plan voor 1 groot europa, wat hij met geweld heeft proberen te verwezenlijken, zoals u weet.
De europese landen besluiten na de oorlog dat zoiets nooit meer mag gebeuren, en prompt komt 10 jaar later hitlers plannen weer op tafel maar dan met het voorstel om de democratische weg te nemen: de eeg die zal uitmonden in de eu.
Hoe kan het dat de eu eigenlijk gewoon een verbeterde, groter en betere versie is van hitlers plannen? Hadden de landen juist niet afstand moeten nemen van zulke plannen?
Als je het economisch effect wilt laten gelden, heb je gelijke regels en gelijke markten nodig.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:20 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Ik begin je toch best grappig te vinden zo nu en danquote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:24 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik luister het liefste naar brunettes in de leeftijd van 20 tot en met 25, beste boezem en ferme kont. Zo net iets buiten proporties maar niet vies dik, je weet wel. Oh ja, en blauwe ogen. Maar ook waar wij naar luisteren is niet relevant.
Deze vergelijking raakt kant noch wal. Mooi gezegde trouwens.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:24 schreef Rww-trains het volgende:
Kan iemand iets uitleggen?
Hitler had een plan voor 1 groot europa, wat hij met geweld heeft proberen te verwezenlijken, zoals u weet.
De europese landen besluiten na de oorlog dat zoiets nooit meer mag gebeuren, en prompt komt 10 jaar later hitlers plannen weer op tafel maar dan met het voorstel om de democratische weg te nemen: de eeg die zal uitmonden in de eu.
Hoe kan het dat de eu eigenlijk gewoon een verbeterde, groter en betere versie is van hitlers plannen? Hadden de landen juist niet afstand moeten nemen van zulke plannen?
En hier ook, maar het probleem is dat de Europese technocraten dat simpelweg weigeren, het zou een verandering van het neoliberale systeem betekenen (en dat betekent dat een bepaalde elite minder invloed, macht, en geld krijgt). Ik denk dat het in zo'n geval helemaal niet slecht is om de EU te verlaten en gewoon overnieuw te beginnen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:23 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Ben ook voorstander van een democratischer EU, betekent niet de EU verlaten
De plannen zijn precies hetzelfde, alleen de manier van uitvoeren is verschillend.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:26 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Deze vergelijking raakt kant noch wal. Mooi gezegde trouwens.
Dan moet ik nu mijn toon gaan matigen vrees ik.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:25 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik begin je toch best grappig te vinden zo nu en dan
Tot op beperkte hoogte? Ja. Een gigantische bureaucratische machine? Nee.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:25 schreef Rww-trains het volgende:
[..]
Als je het economisch effect wilt laten gelden, heb je gelijke regels en gelijke markten nodig.
Een eng mannetje die Baudet, maar hoe dan ook zou het iemand sieren van de traditionele partijen de roep om een referendum over te nemen, misschien juist om te voorkomen dat het een PVV-feestje gaat worden.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:
De media![]()
![]()
BNR en Radio 1 geluisterd vandaag. Geen enkele voorstander van Brexit aan het woord.
Als iemand vandaag recht van spreken heeft dan is het wel Thierry Baudet. Maar nergens is hij te horen. Alleen maar zure sloten met als toppunt kereltje Pechtold.
Ik ben benieuwd hoe Hitler gereageerd zou hebben op een stroom vluchtelingen die de islam aanhangen. Of hij had toegestaan dat iedereen zijn eigen taal zou mogen behouden. Of hij zou streven naar iedereen gelijke rechten, ongeacht ras of nationaliteit. Dat de kansarme Oostblokker de Ariër werkloos zou kunnen maken. Ondenkbaar.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:27 schreef Rww-trains het volgende:
[..]
De plannen zijn precies hetzelfde, alleen de manier van uitvoeren is verschillend.
Het maakt niet uit wat je er van vindt, hij heeft nu gewoon recht van spreken.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:30 schreef Slaro het volgende:
[..]
Een eng mannetje die Baudet, maar hoe dan ook zou het iemand sieren van de traditionele partijen de roep om een referendum over te nemen, misschien juist om te voorkomen dat het een PVV-feestje gaat worden.
Geen idee maar ik ben er van overtuigd dat als hitler nu even een kijkje mocht nemen in onze wereld, hij trots en tevreden zou zijn over de eu, hij hadt er niet over durven dromen dst het zo groot zou worden.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:32 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe Hitler gereageerd zou hebben op een stroom vluchtelingen die de islam aanhangen. Of hij had toegestaan dat iedereen zijn eigen taal zou mogen behouden. Of hij zou streven naar iedereen gelijke rechten, ongeacht ras of nationaliteit. Dat de kansarme Oostblokker de Ariër werkloos zou kunnen maken. Ondenkbaar.
Een Godwin is hier niet op z'n plaats.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:32 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe Hitler gereageerd zou hebben op een stroom vluchtelingen die de islam aanhangen. Of hij had toegestaan dat iedereen zijn eigen taal zou mogen behouden. Of hij zou streven naar iedereen gelijke rechten, ongeacht ras of nationaliteit. Dat de kansarme Oostblokker de Ariër werkloos zou kunnen maken. Ondenkbaar.
Dat. De EU heeft bereikt wat Hitler nastreefde, afgezien van de holocaust (maar de joden vertrekken uit zichzelf wel met de komst van al die moslims).quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:34 schreef Rww-trains het volgende:
[..]
Geen idee maar ik ben er van overtuigd dat als hitler nu even een kijkje mocht nemen in onze wereld, hij trots en tevreden zou zijn over de eu, hij hadt er niet over durven dromen dst het zo groot zou worden.
Het zijn inderdaad zenders die geïnformeerde en intelligente mensen aan het woord laten...quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:
De media![]()
![]()
BNR en Radio 1 geluisterd vandaag. Geen enkele voorstander van Brexit aan het woord.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |