abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163270581
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
De Griekenland- en immigratiecrisis hadden natuurlijk op geen slechter moment kunnen komen voor dit referendum. Tel daarbij op de aanslagen van de laatste anderhalf jaar in Europa (en VS) en volgens mij heb je een groot deel van de exit-stemmers verklaard.
Aan de andere kant is de werkloosheid in de UK na 2008 nooit lager geweest dan nu. Er is altijd wel iets dat je kan cherrypicken.
pi_163270594
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:52 schreef Nintex het volgende:
Hoe kan de Brexit in godsnaam de NL begroting raken. Dat slaat helemaal nergens op.
Het zijn inderdaad allemaal schattingen gebaseerd op computer simulaties.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 16:54:12 #128
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_163270616
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:52 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Aan de andere kant is de werkloosheid in de UK na 2008 nooit lager geweest dan nu. Er is altijd wel iets dat je kan cherrypicken.
Maar is dat cijfermatig laag of daadwerkelijk zo?

In Nederland is ook veel verborgen werkloosheid immers omdat mensen die een paar uur in de week werken opeens niet meer in de statistiek worden opgenomen.
pi_163270623
Schulz wil ook versneld vertrek UK.

volkskrant twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 16:51:07 Live Brexit - Martin Schulz wil een versneld vertrek van het Verenigd Koninkrijk https://t.co/LA4GrtzwcU reageer retweet
I´m back.
pi_163270638
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:54 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Maar is dat cijfermatig laag of daadwerkelijk zo?

In Nederland is ook veel verborgen werkloosheid immers omdat mensen die een paar uur in de week werken opeens niet meer in de statistiek worden opgenomen.
Well, qua "verborgen werkloosheid", heb je een goed punt. Ik zie echter niet waarom verborgen werkloosheid nu een groter probleem zou zijn dan bijv in 2010, 2012 of 2015.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 16:55:36 #131
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_163270646
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:51 schreef ExTec het volgende:

[..]

Het gaat niet om het systeem.

Het gaat om of wij de politiek dragen.

Kan jij alle ministers noemen?

Meeste mensen kunnen dat niet, zo weinig leeft politiek. Een aantal ministers noemen, dat kunnen een hoop mensen wel.

En de europese poppetjes, hoeveel kun je daar van noemen?
Dat kan ik makkelijk want de EU heeft geen ministers.
Dat is van de zwakheden die de lidstaten zelf in de hand houden.

Wil de EU democratischer worden dan moet je ze daar ook de rechten toe geven maar dat wilden we niet.

Overigens kunnen de meeste mensen ook de eigen gemeenteraadsleden niet noemen terwijl die tegenwoordig belangrijker zijn dan de nationale politiek.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_163270649
FTSE100 trouwens nu nog maar 2.3% down.
pi_163270663
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:47 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Bewijst natuurlijk voor een groot deel dat je het ongeïnformeerde volk niet over belangrijke beslissingen moet laten stemmen.
Ik ben bepaald geen voorstander van het afstaan van soevereiniteit, maar mensen kunnen moeilijk ontkennen dat de EU en meer samenwerking ons veel goed heeft gebracht.
Oh, vertel, wat hebben wij wel dat Zwitserland, Noorwegen en IJsland niet hebben?
pi_163270671
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:54 schreef Ryan3 het volgende:

volkskrant twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 16:51:07 Live Brexit - Martin Schulz wil een versneld vertrek van het Verenigd Koninkrijk https://t.co/LA4GrtzwcU reageer retweet
Niet meer dan normaal eigenlijk. Ze wisten van te voren dat het 2 jaar in beslag zou nemen. Om dan nu even leuk door te willen kloten tot minstens 2020 is belachelijk.

Er is te veel onduidelijkheid mbt tot beleid aan alle kanten in dat geval.
NEE!
  vrijdag 24 juni 2016 @ 16:57:03 #135
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_163270678
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:52 schreef Nintex het volgende:
Hoe kan de Brexit in godsnaam de NL begroting raken. Dat slaat helemaal nergens op.

Het raakt vooral multinationals die nauwelijks belasting betalen. Sterker nog, als zij niet investeren hebben ze meer kapitaal op de rekening = hoger belastingtarief.
Omdat we nu meer mogen gaan afdragen aan de EU om het verlies van de Britten op te vangen.
Omdat de economie gaat krimpen vanwege de onzekerheid, etc.

Is allemaal niets nieuws was allemaal voorspeld maar ja dat was doemdenken. :')
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_163270684
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:51 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

[..]

Ja wat denk jij, UK is net als NL een netto betaler. Als de UK niet meer gaat dokken, zullen wij meer moeten betalen zodat de EU hetzelfde bedrag over de balk kan blijven gooien.

[..]

Verhofstadt is een enge crypto-fascist
Uittreding van het VK betekent dat ze zullen moeten bijdragen om gebruik te mogen maken van de Europese vrijhandelszone, zoals al zo vaak gezegd de afgelopen tijd. Lezen blijft lastig hè :')
pi_163270686
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:59 schreef berko13 het volgende:
Waarom is de jonge generatie (waar ik zelf toebehoor) tussen 18 en 25 zo anti Europa en pro EU?

Komt dat door hersenspoeling door onderwijs? Of omdat het een soort bloemen en kaarsjes generatie is die liever bruggen wil bouwen dan muren wil bouwen? En gaat deze generatie opschuiven naar rechts in de toekomst?
Het zijn altijd economische motieven. Ook de (beste) argumenten voor een EU zijn allemaal economisch gemotiveerd.

Je kunt/moet het gewoon houden bij een EEG verdrag dus. Iets waar de UK trouwens in eerste instantie ook voor had getekend.
Why stay small, if you can grow big..
pi_163270693
quote:

Eens,
Ik wil ook een versneld vertrek van Schulz.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_163270696
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:55 schreef Pharmacist het volgende:
FTSE100 trouwens nu nog maar 2.3% down.
De (EU) politici zijn dan ook een stuk minder belangrijk dan ze denken. Zij snappen dingen niet en daarom maken ze regeltjes. De rest van de wereld weet allang hoe je met de nieuwe technologische mogelijkheden om moet gaan om handel te drijven met een ander land.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Omdat we nu meer mogen gaan afdragen aan de EU om het verlies van de Britten op te vangen.
Omdat de economie gaat krimpen vanwege de onzekerheid, etc.

Is allemaal niets nieuws was allemaal voorspeld maar ja dat was doemdenken. :')
Een groot gedeelte van de ambtenaren belast met het dossier UK kan eruit en een groot aantal mensen hoeft niet meer gereguleerd te worden vanuit Brussel. Een Brexit scheelt juist geld op de begroting van de EU.
pi_163270702
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:44 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Omdat hij een supporter voor het blijven was natuurlijk. Hoe moet hij geloofwaardig gaan onderhandelen over iets waar hij zelf tegen is?
En zijn opvolger kan straks zonder schaamte zeggen nee we doen er niets mee het was niet mijn belofte
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_163270731
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:18 schreef Hathor het volgende:
De meest gebruikte zoekterm op Google in het VK van de afgelopen uren....."what happens when we leave the EU" _O- Hebben die lui nou massaal serieus op "leave" gestemd terwijl ze niet eens wisten wat dat zou gaan inhouden?
Dat zijn de "Remain voters"
if you ain't cheating you ain't trying
pi_163270749
Gate D66:

msteeman twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 16:10:22 Als alle anti-Europeanen nu gewoon lekker naar GB verhuizen... zullen ze merken dat dat nog bijzonder lastig is zonder open grenzen. reageer retweet
I´m back.
pi_163270767
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat kan ik makkelijk want de EU heeft geen ministers.
Dan het equivalent van, natuurlijk.

Het is een abstract iets, maar zolang de brusselse politiek niet bij de europese volkeren leeft, zoals bv de federale politiek in de VS wel leeft onder haar bevolking, is de EU gedoemd te falen.

quote:
Overigens kunnen de meeste mensen ook de eigen gemeenteraadsleden niet noemen terwijl die tegenwoordig belangrijker zijn dan de nationale politiek.
Dat klopt, en die existentiële crisis, die mag de politiek zichzelf verwijten, hun niet ons.

De politicus moet mij enthousiast maken voor wat hij/zij te koop heeft, daar falen ze in.

Het is ook nooit een makkelijke klus geweest, proberen een natie te smeden aan een vergadertafel, tegen een backdrop van politiek die per dag minder legitimiteit heeft.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 17:03:10 #144
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_163270792
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:57 schreef Alxander het volgende:

[..]

Uittreding van het VK betekent dat ze zullen moeten bijdragen om gebruik te mogen maken van de Europese vrijhandelszone, zoals al zo vaak gezegd de afgelopen tijd. Lezen blijft lastig hè :')
Mensen die denken dat iedereen hun reaguursels leest :')
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_163270802
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:56 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Oh, vertel, wat hebben wij wel dat Zwitserland, Noorwegen en IJsland niet hebben?
Daar is die weer: de reductio ad norvegia et helvetia
Oftewel: DROGARGUMENTATIE
KAPPEN ERMEE
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_163270806
https://twitter.com/AFP/status/746345663009423360
AFP twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 16:14:07 France's Marine Le Pen hails Brexit, urges 'Frexit' vote https://t.co/yoSZOHWo6b https://t.co/b8QyzixNp1 reageer retweet
"Frexit" :')
pi_163270850
quote:

De Duitse Boekenverkoper die nog nooit een verkiezing heeft gewonnen maar toch een van de Democratische leiders van de EU zou moeten voorstellen.
pi_163270861
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 17:03 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Daar is die weer: de reductio ad norvegia et helvetia
Oftewel: DROGARGUMENTATIE
KAPPEN ERMEE
Blijf eens kalm.

Is een hele redelijke vraag. Als je geen antwoord kunt bedenken moet je niet reageren.
pi_163270862
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:14 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Lekker voor het VK. Dat krijg je als je alle laagopgeleide paupers laat kiezen. _O- _O-
Laagopgeleiden en arme mensen zullen altijd de meerderheid vormen. Als je die bij een referendum massaal aan het stemmen krijgt krijg je dit soort uitslagen. Dus als je een beetje manipulatief bent en de juiste dingen zegt kan je het klootjesvolk overhalen om je keuze de meerderheid te laten behalen.
pi_163270877
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 17:07 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Blijf eens kalm.

Is een hele redelijke vraag. Als je geen antwoord kunt bedenken moet je niet reageren.
Omdat ik zo moe wordt van die Noorwegen/Zwitserland-vergelijkingen. Totaal andere landen, andere economieën.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')