abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163268903
Heeft de helft van de Nederlanders op school geen geschiedenisles en economie gehad ofzo? Weten die mensen dan werkelijk niet wat de vrijehandelszone ons oplevert?
Natuurlijk heb ik ook gewoon liever alleen Nederlandse chauffeurs op de weg. Aan de andere kant kan ik mijn huis laten verbouwen door een stel Polen die nog niet de helft kosten als wat de gemiddelde aannemer kost.

Klacht: mensen die het zien zitten in een Nexit kijken alleen naar wat Europa ons kost maar niet wat het ons oplevert.
pi_163268913
Of wordt dit te moeilijk voor klb-lezend Fok!?
pi_163268991
Ik vermoed dat eerder jij nog het een en ander te leren hebt :)
Ook in moeilijke tijden.
pi_163269026
Ranten over economie en dan trots roepen dat je je huis laat verbouwen door Poolse migranten, applaus voor deze faalhaas dames en heren.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163269052
Waarom kan de vrije handelszone niet blijven bestaan zonder de EU?

De EU is niet per definitie slecht, maar ik wil gewoon wat minder EU.
Uitvinder van de biersmiley.
  Milf vrijdag 24 juni 2016 @ 15:36:37 #6
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_163269068
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:35 schreef dimmak het volgende:

Terug naar de e.e.g.?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 15:36:56 #7
450978 MisterMaster
Money destroys the world
pi_163269077
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:27 schreef Vliegbaard het volgende:
Een topic openen en meteen je eigen topic weer verpesten. Haha. :')
'De mens leert uit de geschiedenis dat de mens niets leert uit de geschiedenis.'
'Geboren worden is een nodeloos storende episode in de gelukzalige rust van het niets.'
pi_163269095
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:36 schreef nikky het volgende:

[..]

Terug naar de e.e.g.?
Bijvoorbeeld.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_163269100
Okee Hendrik, ik heb je mening opgeschreven. Had je verder nog wat of was dit het?
  Moderator vrijdag 24 juni 2016 @ 15:39:30 #10
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_163269135
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:35 schreef dimmak het volgende:

Inderdaad, alsof je met het hebben van een vrijhandelszone meteen je soevereiniteit dient op te geven :')
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_163269285
Mensen die zich bang terug willen trekken achter de duinen om Zwarte Piet te kunnen knuffelen. :').
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_163269363
quote:

[..]

Terug naar de e.e.g.?
Dit opperde ik vandaag nog. Niks mis mee.
Ook in moeilijke tijden.
pi_163269470
quote:
Dit soort pretentieuze uitspraken worden zonder uitzondering gedaan door domme mensen, die zichzelf heel slim vinden.
pi_163269478
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:51 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

Dit opperde ik vandaag nog. Niks mis mee.
Amen! Wel de lusten niet de lasten.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 15:57:02 #15
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_163269507
Klaarblijkelijk is dit topic iets te ingewikkeld geworden voor TS
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
pi_163269519
quote:
Ik heb je OP niet eens gelezen, toevallig las ik eerst je fipo. Mezelf kennende is dit te moeilijk voor me ja.

PVV BOVEN ALLES EIGEN VOLK EERST!!~!!!11`1!1
pi_163269525
quote:

[..]

Terug naar de e.e.g.?
Zou mooi zijn.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  vrijdag 24 juni 2016 @ 16:06:39 #18
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_163269754
De mensen die een Nexit niet zien zitten moeten ze gewoon meer belasting laten betalen om het lid zijn van de EU te bekostigen.
pindazakje
pi_163269821
Kijk dat vind ik nou zo dom. Altijd lopen die mensen die nooit echt hebben gewerkt het hardst te schreeuwen dat wij elkaar nodig hebben en in de EU moeten blijven en vooral nog veel intensiever moeten samenwerken.

Het zijn altijd dezelfde types, de filosofen, de historici, de economen etc. Altijd de praters, de mensen die weinig waarde toevoegen aan de maatschappij en 0,0 praktisch ingesteld zijn. Dat soort mensen zijn grotendeels overbodig maar proberen toch wanhopig te bewijzen dat ze waardevol zijn voor deze wereld.
pi_163269836
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:31 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Ik vermoed dat eerder jij nog het een en ander te leren hebt :)
Nou, nu ben ik wel benieuwd. Waarom zouden we uit de EU moeten volgens jou?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 16:11:00 #21
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_163269854
quote:
lol volgens mij snap je zelf niet zoveel

Die vrijehandelszone kan ook prima zonder het huidige gedrocht zoals de EU nu is. Of is dat te moeilijk voor je?

Vrije handel kan prima zonder een stel machtswellustingen die willen bepalen hoeveel watt mijn stofzuiger maximaal mag gebruiken.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_163269936
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:39 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Inderdaad, alsof je met het hebben van een vrijhandelszone meteen je soevereiniteit dient op te geven :')
Wel degelijk, want een vrijhandelszone betekent veel meer dan 'geen importtarieven heffen', wat uiteindelijk slechts een relatief marginaal onderdeel van vrijhandel is.

Vrijhandel houdt in dat je een bepaald product overal in de vrijhandelszonde van landen verkopen kunt. En laten al die landen nou net compleet verschillende wetten hebben wat betreft eisen en standaarden. Heel leuk als je geen importtarieven hebt, maar zonder gemeenschappelijke standaarden kan je dan nog altijd geen auto's of voedsel bij elkaar importeren. Daarvoor zijn gemeenschappelijke standaarden nodig en die bereik je alleen door gezamenlijk die wetten te maken.

Om die reden is er voor een echte vrijhandelszone per definitie gedeelde soevereiniteit nodig. Even afgezien van of je voor of tegen de EU bent is dit iets dat veel tegenstanders te gemakkelijk compleet over het hoofd zien.

Aanvullende edit: Tussen de VS en de EU zijn bijvoorbeeld bijna geen importtarieven meer, maar er is absoluut geen sprake van vrijhandel. Dit doordat de standaarden die door de wet geėist worden letterlijk op duizenden punten van elkaar verschillen, waardoor je alsnog een enorm deel van je zooi niet bij de ander kan/mag verkopen. Dat is ook een van de redenen dat er over zo'n TTIP jaren onderhandeld moet worden. Ze zoeken dan gezamenlijke standaarden. De facto minder soevereiniteit dus.

[ Bericht 9% gewijzigd door Kaas- op 24-06-2016 16:19:52 ]
pi_163269975
Haha, het kost meer dan dat het ons oplevert. Maar ja, rutte met zijn 1.3 ton per jaar kan makkelijk beslissinkjes maken over de gewone man :')
pi_163269984
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:16 schreef Fatoeman het volgende:
Haha, het kost meer dan dat het ons oplevert.
Bron :)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_163270008
Noem de voordelen van Europa ts.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_163270014
Hilarisch.
Volg je hart, want dat klopt.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 16:20:49 #27
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_163270064
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:16 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Nederland droeg in 2014 ruim 4,7 miljard euro af aan de EU. In hetzelfde jaar ontvingen we 2,2 miljard aan Europese steun. Deze positie als netto-betaler bestaat voor Nederland sinds 1991. Nederland was in de periode 1981-1990 een netto-ontvanger. In de jaren daarvoor wisselde de positie regelmatig.

Sinds 2007 krijgt Nederland een jaarlijkse korting van 1 miljard euro per jaar op zijn afdrachten.

https://www.europa-nu.nl/id/vh9w9l2qtnwn/wat_kost_europa_ons
pi_163270084
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:20 schreef the-eye het volgende:

[..]

Nederland droeg in 2014 ruim 4,7 miljard euro af aan de EU. In hetzelfde jaar ontvingen we 2,2 miljard aan Europese steun. Deze positie als netto-betaler bestaat voor Nederland sinds 1991. Nederland was in de periode 1981-1990 een netto-ontvanger. In de jaren daarvoor wisselde de positie regelmatig.

Sinds 2007 krijgt Nederland een jaarlijkse korting van 1 miljard euro per jaar op zijn afdrachten.

https://www.europa-nu.nl/id/vh9w9l2qtnwn/wat_kost_europa_ons
Kun je dan nu ook even berekenen wat het "extra" oplevert om Nederlandse tomaatjes door heel de EU te verkopen?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  vrijdag 24 juni 2016 @ 16:22:28 #29
3542 Gia
User under construction
pi_163270094
Moet je in de EU zitten om je huis te laten verbouwen door Polen?
  Moderator vrijdag 24 juni 2016 @ 16:22:51 #30
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_163270101
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:14 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Wel degelijk, want een vrijhandelszone betekent veel meer dan 'geen importtarieven heffen', wat uiteindelijk slechts een relatief marginaal onderdeel van vrijhandel is.

Vrijhandel houdt in dat je een bepaald product overal in de vrijhandelszonde van landen verkopen kunt. En laten al die landen nou net compleet verschillende wetten hebben wat betreft eisen en standaarden. Heel leuk als je geen importtarieven hebt, maar zonder gemeenschappelijke standaarden kan je dan nog altijd geen auto's of voedsel bij elkaar importeren. Daarvoor zijn gemeenschappelijke standaarden nodig en die bereik je alleen door gezamenlijk die wetten te maken.

Om die reden is er voor een echte vrijhandelszone per definitie gedeelde soevereiniteit nodig. Even afgezien van of je voor of tegen de EU bent is dit iets dat veel tegenstanders te gemakkelijk compleet over het hoofd zien.
Over de mate waarin je die soevereiniteit opgeeft kan je nog altijd over twisten. Maar een goed punt heb je natuurlijk
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  vrijdag 24 juni 2016 @ 16:25:51 #31
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_163270138
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:22 schreef ITrade het volgende:

[..]

Kun je dan nu ook even berekenen wat het "extra" oplevert om Nederlandse tomaatjes door heel de EU te verkopen?
De meeste tomaten gaan naar het VK en Duitsland. Beiden nettobetalers dus landen waar we ook zonder ze eerst geld te moeten geven tomaten kwijt kunnen.
pi_163270141
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:22 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Over de mate waarin je die soevereiniteit opgeeft kan je nog altijd over twisten. Maar een goed punt heb je natuurlijk
In een dergelijk geval kies je er zelf soeverein voor om in het vervolg die soevereiniteit te delen teneinde vrijhandel te kunnen drijven met elkaar. Het is in dit geval echt het een of het ander: pluk de vruchten van vrijhandel, of behoud volledige soevereiniteit.

Nu is het concept van soevereiniteit überhaupt iets dat niet perfect bestaat en zou er dus sowieso minder zwart/wit over gesproken moeten worden. Je maakt altijd deel uit van de internationale politieke orde. Noord-Korea wil soeverein beslissen dat ze een raket mag afvuren? Prima, hier heb je soeverein door ons geaccepteerde handelsembargo's.
pi_163270151
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:10 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nou, nu ben ik wel benieuwd. Waarom zouden we uit de EU moeten volgens jou?
Ik doelde meer op het inhuren van goedkope Polen. Maar een Nexit is niet ondenkbaar.
Wat mensen hier her en der al aangeven is een vrijehandelsverdrag niet ondenkbaar en prima te bewerkstelligen.
Ook in moeilijke tijden.
pi_163270155
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:17 schreef spierbal het volgende:
Door de vrijehandelszone zijn we in staat om jaarlijks een omzet van 250 miljard euro's (geen monopoly-geld) te draaien op de distribute naar de achterban in Europa. Dit heeft natuurlijk opzich niet zoveel te maken met de EU.

Nu uit de EU stappen betekend dat we ook uit die vrijehandels zone stappen. Nieuwe handelsverdragen afsluiten met diezelfde achterban waar je zojuist vanaf hebt gezien... Ze zien je aankomen bij de EU.
UK moet nu een nieuw handelsverdrag af gaan sluiten me de VS. Obama heeft al gezegd dat ze onderaan op de agenda komen, en dat terwijl de EU wil dat UK zsm uit de EU treed.
pi_163270156
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:16 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Jij wilde zeggen dat het lekker goedkoop voor ons is. Lekker 1/3 van je loon afstaan aan de staat en eu :')
  vrijdag 24 juni 2016 @ 16:28:47 #36
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_163270181
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:27 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Door de vrijehandelszone zijn we in staat om jaarlijks een omzet van 250 miljard euro's (geen monopoly-geld) te draaien op de distribute naar de achterban in Europa. Dit heeft natuurlijk opzich niet zoveel te maken met de EU.

Nu uit de EU stappen betekend dat we ook uit die vrijehandels zone stappen. Nieuwe handelsverdragen afsluiten met diezelfde achterban waar je zojuist vanaf hebt gezien... Ze zien je aankomen bij de EU.
UK moet nu een nieuw handelsverdrag af gaan sluiten me de VS. Obama heeft al gezegd dat ze onderaan op de agenda komen, en dat terwijl de EU wil dat UK zsm uit de EU treed.
Bij een Nexit is het einde EU of dacht je dat Duitsland in z'n eentje de rest van Europa financieel overeind wil gaan houden?
pi_163270183
quote:

Terug naar de e.e.g.?
Dat is de allerbeste optie.
pi_163270201
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:26 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

Ik doelde meer op het inhuren van goedkope Polen. Maar een Nexit is niet ondenkbaar.
Wat mensen hier her en der al aangeven is een vrijehandelsverdrag niet ondenkbaar en prima te bewerkstelligen.
Dat klopt, maar daar is niets soevereins aan. Noorwegen en Zwitserland hebben een vrijhandelsverdrag met de EU en moeten alle wetten uit Brussel op dat gebied zo direct zonder gemor doorvoeren in hun eigen wetten zonder dat ze aan tafel zitten om er invloed op uit te oefenen. Sterker: per inwoner betaalt Noorwegen even veel als de Britten om onderdeel uit te mogen maken van de gemeenschappelijke markt (jazeker, een Brusselse common market tax).

Ik geef er verder geen waarde-oordeel over, maar probeer enkel uit te leggen hoe je niet moet verwachten plotseling soevereiniteit over dit soort zaken te hebben als je niet in de EU zit. Dat is een grove leugen waar je niet in moet trappen.
pi_163270230
quote:

[..]

En jij geloofd dat UK echt onderaan de lijst komt.

Zoiets noemen we spierballen taal om uittrede tegen te houden.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_163270234
quote:

[..]

Dat wordt overigens nog lastig voor de Britten. Niet alleen zijn ze de onderhandelingsmacht kwijt die je als grote EU wel hebt, de Britten hebben ook helemaal geen handelsdiplomaten meer en moeten daar nu een nieuwe generatie voor opleiden. Immers heeft de Europese Commissie dit volledig uit handen genomen, waardoor individuele EU-lidstaten niet langer de kennis en kunde hebben op het gebied van handelsdiplomatie. En echt, een handelsverdrag opstellen en uitonderhandelen is nog niet zo gemakkelijk.
pi_163270254
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:32 schreef spierbal het volgende:

[..]

En jij geloofd dat UK echt onderaan de lijst komt.

Zoiets noemen we spierballen taal om uittrede tegen te houden.
Welke onderhandelingspositie heeft UK dan?
  vrijdag 24 juni 2016 @ 16:34:12 #42
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_163270261
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:32 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dat wordt overigens nog lastig voor de Britten. Niet alleen zijn ze de onderhandelingsmacht kwijt die je als grote EU wel hebt, de Britten hebben ook helemaal geen handelsdiplomaten meer en moeten daar nu een nieuwe generatie voor opleiden. Immers heeft de Europese Commissie dit volledig uit handen genomen, waardoor individuele EU-lidstaten niet langer de kennis en kunde hebben op het gebied van handelsdiplomatie. En echt, een handelsverdrag opstellen en uitonderhandelen is nog niet zo gemakkelijk.
Mooi voor ze, want het grootste gedeelte wat ook het VK aangaat wordt alsnog bepaald door de EU. Het VK mag nu alleen niet meer aan tafel zitten en meebeslissen. Klinkt als een goede deal.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 16:34:54 #43
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163270275
Beter bestormen we Brussel met hooivorken en fakkels
pi_163270283
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:34 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Mooi voor ze, want het grootste gedeelte wat ook het VK aangaat wordt alsnog bepaald door de EU. Het VK mag nu alleen niet meer aan tafel zitten en meebeslissen. Klinkt als een goede deal.
Inderdaad! Dat word het zelfde betalen uiteindelijk, geen invloed meer hebben en er dus alleen maar op achteruit gaan _O-
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_163270303
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:20 schreef the-eye het volgende:

[..]

maar dit is nu dus precies wat ik in de OP beschreef. We schijnen alleen te kunnen kijken naar wat het lidmaatschap ons zwart/wit oplevert. Maar het geheel wat de EU ons zelfs buiten Europa oplevert is dan opeens niet meer belangrijk?
pi_163270315
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:55 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Dit soort pretentieuze uitspraken worden zonder uitzondering gedaan door domme mensen, die zichzelf heel slim vinden.
https://en.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2%80%93Kruger_effect
  vrijdag 24 juni 2016 @ 16:39:00 #47
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_163270344
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:35 schreef ITrade het volgende:

[..]

Inderdaad! Dat word het zelfde betalen uiteindelijk, geen invloed meer hebben en er dus alleen maar op achteruit gaan _O-
Ook die hele financiėle dienstverlening verkast uit Londen. Normaal kan je in de hele EU zaken doen als je in 1 land een zetel hebt, nu het VK eruit stapt zal dat ook allemaal naar Frankfurt of Parijs verhuizen. :')

Al die boze mensen zitten zich helemaal blind te staren op het hele netto-ontvanger/betaler gedeelte. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 16:39:08 #48
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_163270346
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:36 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

maar dit is nu dus precies wat ik in de OP beschreef. We schijnen alleen te kunnen kijken naar wat het lidmaatschap ons zwart/wit oplevert. Maar het geheel wat de EU ons zelfs buiten Europa oplevert is dan opeens niet meer belangrijk?
Je bedoelt zaken als een boycot van Rusland of een ttip verdrag?
pi_163270368
Die filmpjes van mensen die spijt hebben dat ze leave hebben gestemd :') . Ik kan zo voor de geest halen hoe Henk en Ingrid daar voor de camera zouden staan.

Nuance is compleet weg. Imperfect systeem moet meteen weggetyft worden zonder na te denken over consequenties of alternatieven. En daarna gaan huilen dat het niet te snel moet en dat de positieve zaken moeten blijven. En het lullige is dat het voor NL het best zou zijn als GB hier nog redelijk uit komt ook.
pi_163270372
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:17 schreef spierbal het volgende:
Lagere belkosten in het buitenland.
Geen gezeur met verschillende valuta.
Geen gezeur met reizen binnen de EU.

Overigens eens met de klacht, PVV'ers :')
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')