Dus ruim 40% van de stemgerechtigde mensen t/m 34 jaar heeft niet gestemd?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 11:23 schreef RM-rf het volgende:
[..]
The economist heeft een schatting gemaakt van opkomst-verwachting in verschilende leeftijdsgroepen, gebaseerd op eerdere verkiezingen en bv de YouGov polls
http://www.economist.com/(...)in-s-eu-referendum-0
is natuurlijk niet helemaal betrouwbaar (zaten er gisteravond ook duidelijk naast en deze schatting lijkt de opkomst overall te onderschatten).
maar het geeft wel de indruk dat de opkomst onder ouderen véél hoger is, en veel jongeren thuisblijven
[ afbeelding ]
En de Schotten stemden juist voor blijvenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 11:54 schreef Nintex het volgende:
Brave new worldtwitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 11:21:55Just arrived in Scotland. Place is going wild over the vote. They took their country back, just like we will take America back. No games! reageer retweet
daar zou iedere lidstaat dan weer mee moeten instemmen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 11:59 schreef Collide het volgende:
Stel Brexit wordt een ramp voor Engeland. Wanneer kunnen ze dan weer in de EU? Of kunnen wij dan tegenstemmen?
Het heeft gewoon misschien meer te maken met waar je woont.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 11:59 schreef Bilge het volgende:
[..]
Hoogopgeleiden stemden massaal voor de EU:
[ afbeelding ]
Een hoge opleiding staat uiteraard niet garant voor wijsheid, maar het omgekeerde is meestal wel waar.
De meest waarschijnlijke regio waar multinationals vanuit Groot-Brittannië naartoe zullen verhuizen na de Brexit.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 12:03 schreef Pokkelmans het volgende:
Wat moeten we precies in dit kaartje aflezen?
Toch we prettig dat wij nog steeds werelds sterkste urbane centrum zijn.quote:
Ja, ik kan ook de titel wel lezen. Het gaat me vooral om welke gegevens hier weergegeven worden.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 12:04 schreef Belabor het volgende:
[..]
De meest waarschijnlijke regio waar multinationals vanuit Groot-Brittannië naartoe zullen verhuizen na de Brexit.
Vliegvelden, spoorlijnen, grote steden (op economisch gebied) en nog wat infrastructuur dingetjes.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 12:06 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ja, ik kan ook de titel wel lezen. Het gaat me vooral om welke gegevens hier weergegeven worden.
Zij weten juist iets dat wij wel weten; dat ze het daar allemaal niet echt op een rijtje hebben.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 12:05 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Op GeenStijl lees ik louter positieve reaguursels. Mag je daar überhaupt nog wel kritisch zijn? Heeft het leesplezier erg doen afnemen sinds het Nederlandse referendum..
Weten zij trouwens iets wat ik niet weet? Begin een beetje te twijfelen aan mijn eigen geloof in de EU
http://www.tristatecity.nl/quote:Op vrijdag 24 juni 2016 12:06 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ja, ik kan ook de titel wel lezen. Het gaat me vooral om welke gegevens hier weergegeven worden.
de turken hebben het al over een TURexitquote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:59 schreef Sjemmert het volgende:
Als de Britten eruit gaan nemen we we er gewoon de Turken voor terug.
Nee dat klopt niet, voornamelijk mensen in het Engelse deel van het VK hebben voor een brexit gestemd.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar goed, er wordt simpelweg feitelijk geconstateerd dat vooral bejaarden voor een Brexit hebben gestemd. Dat is, nogmaals, een feit.
Ja en jaquote:Op vrijdag 24 juni 2016 11:59 schreef Collide het volgende:
Stel Brexit wordt een ramp voor Engeland. Wanneer kunnen ze dan weer in de EU? Of kunnen wij dan tegenstemmen?
Wat is dat? Een chauvinistisch onderzoekje van een hbo studentje logistiek en economie?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 12:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
http://www.tristatecity.nl/
Je zou ook eens zelf onderzoek kunnen doenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 12:13 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Wat is dat? Een chauvinistisch onderzoekje van een hbo studentje logistiek en economie?
Gefeliciteerd, jij bent écht goed met stijlfiguren.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 12:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je zou ook eens zelf onderzoek kunnen doen.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |