het VK zal geen cadeautjes krijgen... gewoon volle pond betalen en vrij verkeer van goederen en personen toestaan... anders krijgen ze hun verdragen niet.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 11:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De UK heeft een behoorlijk negatieve handelsbalans met de rest van de EU. Als ze inderdaad het maximale eruit gaan persen om de Britten te straffen, dan pakken politici voornamelijk laagopgeleide delen van de eigen bevolking ermee. Precies de mensen die sneller op de PVV en dergelijke partijen zullen stemmen. Als de EU niet fatsoenlijk omgaat met een bevriende natie maakt ze de problemen op de lange termijn alleen maar groter.
Op zich vind ik die niet eens zo raar. Ik denk dat, als Schotland uit de UK stapt, ze ook niet als de beste vrienden worden binnengehaald aan de onderhandelingstafel door Engeland.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 11:35 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat zegt dan genoeg over de zéér houding van de EU
Nee, met die toon ben je een slecht verliezer.quote:
Hoezo dat?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
De EU heeft uiteindelijk de UK ook harder nodig dan andersom. Maar dat zal later allemaal wel blijken. Later.
Ook de afzonderlijke lidstaten zullen niet staan te springen. De Fransen willen de Britten laten bloeden. Reken daar maar op.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 11:35 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat zegt dan genoeg over de zéér houding van de EU
Het zelfde kan over de EU gezet worden in Rusland is de situatie wel even iets andersquote:Op vrijdag 24 juni 2016 11:33 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Nou ja, zolang die man de media blijft censureren, oppositieleiders verdwijnen of in het gevang belanden en hij een raar soort jongerenclubje heeft opgericht ter meerdere glorie van zichzelf blijf ik het vooral een enge man vinden.
De EU niet OK vinden hoeft niet gelijk te staan aan Poetin verheerlijken.
Schotland kan niet op eigen benen staan geloof ik, of voldoen aan de eisen die de EU stelt.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 11:36 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Op zich vind ik die niet eens zo raar. Ik denk dat, als Schotland uit de UK stapt, ze ook niet als de beste vrienden worden binnengehaald aan de onderhandelingstafel door Engeland.
Precies, niet heel vreemd dat iemand die eerst zegt ik wil niet meer bij je horen en vervolgens komt vragen om allerlei verdragen om een en ander te vereenvoudigen en verbeteren het niet heel gemakkelijk gemaakt zal worden.quote:
Voordat alle commissies en andere beunhazen daar een plan hebben zijn we alweer jaren verder.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 11:35 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat zegt dan genoeg over de houding van de EU
Tuurlijk willen ze dat. Dat snap ik. Maar het toont wel aan hoe de verhoudingen liggen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 11:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook de afzonderlijke lidstaten zullen niet staan te springen. De Fransen willen de Britten laten bloeden. Reken daar maar op.
De media wordt in elk geval niet gecensureerd, kritische oppositie verdwijnt niet en je krijgt hier gewoon een eerlijk referendum over je lidmaatschap.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 11:36 schreef cofox het volgende:
[..]
Het zelfde kan over de EU gezet worden in Rusland is de situatie wel even iets anders
Vind ik niet. Je hebt gewoon mee kunnen praten, nu wil je dat niet meer dan vind ik het logisch dat niet meer dezelfde voorwaarden gelden.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 11:36 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nee, met die toon ben je een slecht verliezer.
Het gaat dan ook om het idee dat een partij die ergens uitstapt niet op al teveel sympathie in onderhandelingen moet rekenen. Dat is universeel gewoon zo.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 11:36 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Schotland kan niet op eigen benen staan geloof ik, of voldoen aan de eisen die de EU stelt.
Tsja, in feite geven de Britten de rest van de EU de middelvinger. Moet je ze dan omhelzen en ook nog eens volledig naar hun pijpen dansen? Lijkt mij een beetje vreemd.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 11:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Tuurlijk willen ze dat. Dat snap ik. Maar het toont wel aan hoe de verhoudingen liggen.
Waar bestaat die vrijheid dan uit? Want als ze nog steeds punten moeten accepteren (oa vrij verkeer van personen) waar de leavers juist zo fel campagne mee hebben gevoerd, dan hebben ze uiteindelijk niets gewonnen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 11:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Dus effectief verandert er veel minder dan iedereen nu denkt. Ze hebben alleen wat meer vrijheid gewonnen om te kunnen kiezen voor een eigen koers.
Dit inderdaad.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 11:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, in feite geven de Britten de rest van de EU de middelvinger. Moet je ze dan omhelzen en ook nog eens volledig naar hun pijpen dansen? Lijkt mij een beetje vreemd.
Ja, dat is logisch dat niet alle wetgeving doorgevoerd wordt, want de EER is beperkter dan de EU. Noorwegen is verplicht de EU-richtlijnen en -verordeningen mbt de interne markt door te voeren. De niet-EER-regelgeving is optioneel of domweg niet relevant voor Noorwegen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 11:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Noorwegen voert niet alle wetgeving door.
https://www.theguardian.c(...)d-by-norwegian-model
Het is makkelijker om dingen af te wijzen buiten de EU dan in de EU.
De Fransenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 11:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook de afzonderlijke lidstaten zullen niet staan te springen. De Fransen willen de Britten laten bloeden. Reken daar maar op.
Ik ook niet, maar het verhaal dat ze alles klakkeloos doorvoeren is onzin.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 11:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zal, maar ik weet niet of je vrolijk moeten worden van deze situatie:
[..]
wat een dikke onzin... als de EU nu allemaal cadeautjes gaat geven aan het VK om hen te bedanken dat ze er zijn uitgestapt zullen andere landen dat ook willen. Vanuit een EU standpunt is het dus gewoon logisch om het nu hard te gaan spelen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 11:36 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nee, met die toon ben je een slecht verliezer.
EU is exit voor de Britten, en als de EU dan allerlei trucs uit de hoed gaat halen om te "treiteren" vind ik gewoon flauw en lafjes.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 11:38 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Vind ik niet. Je hebt gewoon mee kunnen praten, nu wil je dat niet meer dan vind ik het logisch dat niet meer dezelfde voorwaarden gelden.
waarom niet?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 11:36 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Schotland kan niet op eigen benen staan geloof ik, of voldoen aan de eisen die de EU stelt.
En dan moet je een "vijandige" opstelling innemen?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 11:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, in feite geven de Britten de rest van de EU de middelvinger. Moet je ze dan omhelzen en ook nog eens volledig naar hun pijpen dansen? Lijkt mij een beetje vreemd.
Doen ze zelf toch ook?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 11:40 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En dan moet je een "vijandige" opstelling innemen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |