http://www.telegraph.co.u(...)e-EU-referendum.htmlquote:2) The press was overwhelmingly in favor. Only the communist Morning Star was Euroskeptic. The Sun, Mail, Telegraph and other papers which have been critical of the EU in the past 25 years were all strongly pro-European in 1975.
Enkele grote (Amerikaanse) Banken en ondernemingen, waaronder Goldman Sachs, hebben recent, en na het World Economic Forum in Davos (mede als gevolg van druk door David Cameron die stelt alleen iets te kunnen doen tegen Brexit als er meer investeringen komen) geld gestopt in de campagne tegen een Brexit. Andere bedrijven dreigen Groot-Brittannië te verlaten als het voor een Brexit stemt. Maar aan de andere kant heeft Toyota gezegd sowieso te blijven wat de Britten ook kiezen. Verder zijn er veel Hedge Fund Managers die het Brexit-kamp financieel ondersteunen. De reden waarom:quote:3) The Confederation of British Industry, the British Chambers of Commerce and other business outfits had not produced the kind of negative critical reports on EU regulations and red tape which have been a staple output of business confederations in recent years. In 1975 413 out of 416 top FTSE CEOs said they supported the In campaign. A survey of top firms conducted in December 2015 found that only 4 percent would campaign to avoid Brexit.
Een interessant gegeven is dat de stoelendans is begonnen. Cameron zou overwegen de post van Minister van Buitenlandse Zaken aan Boris Johnson te geven om zo een Euroskeptische campagne van zijn kant te voorkomen. De huidige Minister van Buitenlandse Zaken, Philip Hammond, is al openlijk Euroskeptisch. Minister van Buitenlandse Zaken Theresa May is ook zeer kritisch geweest in het verleden en weigert nog steeds uit te sluiten dat ze het Brexit-kamp zal gaan leiden. Bovendien is zij een van de gegadigden om David Cameron op te volgen als partijleider (zie hieronder). De keuze voor ministerposten en de positie van de regering zal afhangen van David Cameron. In Brussel komen zijn eisen om Groot-Brittannië niet aan en werd in Davos recent nog gewaarschuwd door Premier Mark Rutte namens EU-voorzitter Nederland (tweede link). Cameron richt zich daarom op een second best resultaat en dat is zoveel mogelijk steun van buitenlandse investeerders zien te krijgen. Met hun geld denk hij de steun tegen een Brexit te kunnen Rechtvaardigen.quote:5) In 1975 the Tory leadership, including Margaret Thatcher, was strongly supportive. There were cross-party platforms. All the big beasts of Labour — Jim Callaghan, Roy Jenkins, Denis Healey and Edward Short were in favor. The younger Labour generation of John Smith, Shirley Williams and David Owen were pro-Europe. Today the stars of the Tory Party like London Mayor Boris Johnson, or the ambitious Business Secretary Sajid Javid are openly Euroskeptic and could tip the balance if they lead the Brexit campaign. No one will listen to Labour as the party is lost in its inner-party turmoil over its hard-left new leader, Jeremy Corbyn.
De verkiezing van een nieuwe Tory-leider zal naar verwachting nauw samenhangen met het Brexit-Referendum. Een succesvol resultaat en leiderschap in de campagne voor de ene positie kan zomaar leiden tot de opvolging van David Cameron.quote:7) Although Harold Wilson had to allow Labour ministers and MPs to speak against Europe, the only minister with status who did so was Tony Benn who already by then was seen as eccentric and drifting out to the far left. Now Cameron has given carte blanche to any cabinet minister to play to the Tory Eurosceptic gallery. The referendum vote fuses with the vote in the next 24 months for a successor to David Cameron who has announced he is standing down as leader and prime minister before the next election due to take place in 2020.
Wannabe Cameron successors like Boris Johnson, Theresa May, Sajid Javid or Michael Gove are natural Euroskeptics. No. 10 officials reckon two-thirds of Tory MP are Euroskeptic, as is the large majority of party members. They will chose the next leader. So the temptation for top Tories is to go for Brexit, win, and enter No. 10 as champions of the Tories who want out of Europe. Alternatively do they muzzle themselves in the campaign and tell MPs and the party activists who will vote for Cameron’s successor that they must now be pro-European? None of these high stakes were in play in 1975.
twitter:EdConwaySky twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 01:19:24Pound through the floor. Down six cents in the space of minutes. Can’t remember seeing anything like this before https://t.co/qeJKQUtiOk reageer retweet
Ja, volgens mij zo'n gebied met vergane glorie van industrie enzo.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:26 schreef MakkieR het volgende:
Sunderland, is dat een arme regio van VK?
Dat is ook weer overdreven.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:27 schreef Patrice_Consigny het volgende:
FIPO
De Pond is stuk.
[ afbeelding ]
Met deze temperatuur slaap ik toch niet echt lekker. Kan ik net zo goed wat langer opblijven.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:27 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ach ik moet om 4uur aan het werk dus ik kan net zo goed wakker blijven
Sunderland heeft toch een aantal grote ondernemingen die juist afhankelijk zijn van handel met Europa? Voornamelijk auto-industrie dacht ik (Nissan en Toyota hebben daar een fabriek geloof ik).quote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, volgens mij zo'n gebied met vergane glorie van industrie enzo.
Newcastle schijnt tegenwoordig redelijk hip enzo te zijn geworden, maar de voorsteden wrs. niet echt.
Dus een leave was wel ingecalculeerd? gezien arme burgers op leave stemmen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, volgens mij zo'n gebied met vergane glorie van industrie enzo.
Newcastle schijnt tegenwoordig redelijk hip enzo te zijn geworden, maar de voorsteden wrs. niet echt.
quote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:28 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat is ook weer overdreven.
Dan wil je net iets te graag dat het al heel groots en meeslepend is.
twitter:Robert___Harris twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 01:24:47Did the pound just drop 7 cents against the dollar? More than the drop that forced Healey to turn round at the airport in 1976 reageer retweet
Ja ik zag net dat het alweer gestegen was inderdaad.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:30 schreef Nintex het volgende:
[..]twitter:Robert___Harris twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 01:24:47Did the pound just drop 7 cents against the dollar? More than the drop that forced Healey to turn round at the airport in 1976 reageer retweet
Meende te horen op BBC dat de grote steden ergens tussen 3 en 4 engelse tijd aan de beurt zijn.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:30 schreef sonnyspek het volgende:
Wanneer volgende grote stad waar het ongeveer 50/50 is?
Dan nog kan de meerderheid daar helemaal niks mee te maken hebben.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:29 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Sunderland heeft toch een aantal grote ondernemingen die juist afhankelijk zijn van handel met Europa? Voornamelijk auto-industrie dacht ik (Nissan en Toyota hebben daar een fabriek geloof ik).
Ja, maar lang niet zo sterk, dus de uitslag is toch wel een verrassing.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:29 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dus een leave was wel ingecalculeerd? gezien arme burgers op leave stemmen.
Vaak bepalen enorme ondernemingen echt wel het stadsbeeld hoor. Als een onderneming verantwoordelijk is voor een relatief hoog percentage werkgelegenheid dan is de indirecte invloed op de rest van zo'n gemeente natuurlijk enorm, qua bestedingen van werknemers bijvoorbeeld. Dan heeft dat echt wel uitwerking op de middenstand in zo'n gemeente.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Dan nog kan de meerderheid daar helemaal niks mee te maken hebben.
[..]
Dropt alweer.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:31 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ja ik zag net dat het alweer gestegen was inderdaad.
Yup, ramptoeristen komen toch nog aan hun trekkenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:33 schreef skysherrif het volgende:
grappig, ik dacht dat het al over was
kan er toch nog een brexit komen?
mvg ramptoerist
Om 4 uur van de pers, maar dan zijn de stukken nu al geschreven.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:34 schreef MakkieR het volgende:
Ben benieuwd wat er op de ochtendkranten staat straks, ik werk bij de distributiecentrum waar ze om 4 uur van de pers komen.
Sunderland was in de peilingen ook niet één van de uiterste gemeentes. Maar wel een beetje aan de kant van "leave".quote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:34 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Vaak bepalen enorme ondernemingen echt wel het stadsbeeld hoor. Als een onderneming verantwoordelijk is voor een relatief hoog percentage werkgelegenheid dan is de indirecte invloed op de rest van zo'n gemeente natuurlijk enorm, qua bestedingen van werknemers bijvoorbeeld. Dan heeft dat echt wel uitwerking op de middenstand in zo'n gemeente.
Denk dat het erom spant meestal is de deadline zo rond 1 uur.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:35 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Niets zinnigs, want die dingen zijn al gedrukt
Hoezo ramp?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yup, ramptoeristen komen toch nog aan hun trekken
Morgen dus alle rekken vol met kranten die het belangrijkste nieuws van het moment niet hebben.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:35 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Om 4 uur van de pers, maar dan zijn de stukken nu al geschreven.
Daar staan vooral speculaties in dus.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:36 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Denk dat het erom spant meestal is de deadline zo rond 1 uur.
Nouja een Brexit betekent hel en verdoemenis als we sommige politici moeten geloven..quote:
Dat is vaak zo bij verkiezingen en referenda.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Morgen dus alle rekken vol met kranten die het belangrijkste nieuws van het moment niet hebben.
Reken maar dat de redacteurs van de kranten zo lang mogelijk proberen tijd te rekkenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:37 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Daar staan vooral speculaties in dus.
Nu mis je er dus weer een.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:37 schreef Kaas- het volgende:
Al een half uur geen uitslagen. Dit heeft geen zin. Ik ga slapen en controleer het wel ff als ik 's nachts moet pissen of zo.
Have fun boys.
Nog een keer even dit artikel pluggen: http://www.independent.co(...)-leave-a7095441.htmlquote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:37 schreef Kaas- het volgende:
Al een half uur geen uitslagen. Dit heeft geen zin. Ik ga slapen en controleer het wel ff als ik 's nachts moet pissen of zo.
Have fun boys.
Ach daar gaat het mij niet om.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nouja een Brexit betekent hel en verdoemenis als we sommige politici moeten geloven..
Thanksquote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:39 schreef Igen het volgende:
[..]
Nog een keer even dit artikel pluggen: http://www.independent.co(...)-leave-a7095441.html
Staat een mooi grafiekje in met wanneer de uitslagen verwacht worden. Vooral tussen 4:00 en 6:00 Nederlandse tijd.
Wij hebben niet zoveel schiermonnikogen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:40 schreef MakkieR het volgende:
Ligt het aan mij of zijn de Engelsen een beetje traag met tellen, bijna 2 uur en maar 5 districten geteld.
Ja maar 3 uur na de exitpoll hadden we geloof ik al een aardige uitslag binnen in Nederland met TK verkiezingen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:41 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Wij hebben niet zoveel schiermonnikogen.
Hoorde het maar was dit countrywide of een bepaalde regio?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:42 schreef Perrin het volgende:
70/30 en 80/20 leave/remain prognoses nu op BBC
Kreeg het niet helemaal mee, maar ik dacht countrywide..quote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:44 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Hoorde het maar was dit countrywide of een bepaalde regio?
twitter:Livesquawk twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 01:46:16EU Referendum Result For Foyle: 78.3% Remain / 21.7% Leave reageer retweet
Spannend.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:47 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:Livesquawk twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 01:46:16EU Referendum Result For Foyle: 78.3% Remain / 21.7% Leave reageer retweet
Waar heb jij het nu over?quote:
twitter:EuropeElects twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 01:50:25UK: Isles of Scilly, European Union Membership Referendum Result:Remain: 56.4%Leave: 43.6%#EURefResults #bbcreferendum reageer retweet
Echt heh.quote:
8 stemmen per minuut. Een oude opa heeft dat zitten doen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:49 schreef Pokkelmans het volgende:
Doen ze er drie uur over om 1400 stemmen te tellen
quote:Newcastle: let's Remain
In de noordoostelijke stad Newcastle boekte het Remain-kamp een nipte overwinning, met 65.404 stemmers die kozen voor de optie om in de EU te blijven en 63.598 die liever de EU verlaten.
Het wat?quote:
Eurovisie Songfestival.quote:
quote:
https://docs.google.com/s(...)9Y/htmlview?sle=truequote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:53 schreef Slaro het volgende:
Waar kan je per gebied (stad of wat dan ook in deze stemming) het resultaat zien dat verwacht werd (en dus niet de werkelijke resultaten).
twitter:zerohedge twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 01:54:21SWINDON REMAIN: 51,220LEAVE: 61,745 reageer retweet
Valt niet tegen voor remain deze.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:54 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:zerohedge twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 01:54:21SWINDON REMAIN: 51,220LEAVE: 61,745 reageer retweet
Nee. Is allang geweest. Geen idee waarom hij erover begon.quote:
quote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:55 schreef Fera het volgende:
[..]
Nee. Is allang geweest. Geen idee waarom hij erover begon.
Ze vergelijken het per gemeente met de lokale peilingen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:56 schreef Gutmensch het volgende:
Dat de eerste resultaten meer voor leave zouden zijn werd verwacht, want dat is vooral het boerse platteland. De grote steden straks zullen vooral remain stemmen.
Boeren hebben nou eenmaal meer verstand.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:56 schreef Gutmensch het volgende:
Dat de eerste resultaten meer voor leave zouden zijn werd verwacht, want dat is vooral het boerse platteland. De grote steden straks zullen vooral remain stemmen.
Dank!!quote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:54 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
https://docs.google.com/s(...)9Y/htmlview?sle=true
twitter:juliamacfarlane twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 01:57:31Broxbourne just coming in - Leave 66% Leave 34% remain #EUref reageer retweet
Maar dat zegt nog steeds erg weinig zonder de grote steden.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:57 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ze vergelijken het per gemeente met de lokale peilingen.
Je blijft maar doorgaan over de steden.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:58 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Maar dat zegt nog steeds erg weinig zonder de grote steden.
Nipt en de groten moeten nog komen. Het is remain. Beter voor ons iig. Al hoopte ik op wat tegengas.quote:
Misschien moet jij er gaan zitten.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:59 schreef Gutmensch het volgende:
En weer zeggen ze op de BBC wat ik net zei.
Het zegt natuurlijk wel iets als de resultaten sterk afwijken van de peilingen die ronde de 50/50 zaten. Maar een heel duidelijk patroon lijkt daar nog niet in te zitten.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:58 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Maar dat zegt nog steeds erg weinig zonder de grote steden.
werd verwacht volgens de sheetquote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:58 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:juliamacfarlane twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 01:57:31Broxbourne just coming in - Leave 66% Leave 34% remain #EUref reageer retweet
Hup pluim in de kont dan.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:59 schreef Gutmensch het volgende:
En weer zeggen ze op de BBC wat ik net zei.
twitter:JamieRoss7 twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 01:53:16The turnout in Glasgow was a low 56.2%. More bad news for Remain. reageer retweet
Ja, omdat daar het overgrote deel van de bevolking woont en die dus de uitslag gaan bepalen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:59 schreef Cattivo het volgende:
[..]
Je blijft maar doorgaan over de steden.
quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:00 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Even snel stemmen voor remain bijpraten nu.
Autocorrect.quote:
Vreemd ja in een land met een stad als London.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:59 schreef Cattivo het volgende:
[..]
Je blijft maar doorgaan over de steden.
http://www.volkskrant.nl/(...)eu-blijven~a4326524/quote:Vertrekkers hebben overhand in Swindon
Swindon meldt zich, een van de meest onooglijke steden van Engeland (een deel van The Office speelde zich hier af). De Vertrekkers winnen ook hier, maar niet meer dan voorspeld. Na het Sunderland-resultaat heeft het pond zes procent in waarde verloren tegen de dollar. Op de BBC speculeert staatsrechtgeleerde Vernon Bogdanor, oud-docent van David Cameron, al over de Brexit-procedures.
Nou heel UK tegen en een stad is voor. Ik zou me dan schamen als ik in London zou wonen. Die weten niet wat speelt op het platteland.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:01 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Vreemd ja in een land met een stad als London.
Hoe kom je erbij dat heel UK tegen is.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:03 schreef Cattivo het volgende:
[..]
Nou heel UK tegen en een stad is voor. Ik zou me dan schamen als ik in London zou wonen. Die weten niet wat speelt op het platteland.
Verstandige mensen zijn tegen eu. En die wonen meestal niet in de steden.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:04 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat heel UK tegen is.
Was echt ontzettend kutweer in london vandaag. Veel treinen en metros vielen uit. Denk dat dit het aantal stemmen voor remain best wel beinvloed heeft.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:03 schreef KrappeAuto het volgende:
Lage opkomst in grote steden, onder andere in Londen en Glasgow.
Dit zal zeker invloed hebben aangezien het in de leave gebieden stukken minder regende.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:05 schreef MagicIsland1 het volgende:
[..]
Was echt ontzettend kutweer in london vandaag. Veel treinen en metros vielen uit. Denk dat dit het aantal stemmen voor remain best wel beinvloed heeft.
Jep, passie wint in slechte omstandigheden. Goed voor leavequote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:05 schreef MagicIsland1 het volgende:
[..]
Was echt ontzettend kutweer in london vandaag. Veel treinen en metros vielen uit. Denk dat dit het aantal stemmen voor remain best wel beinvloed heeft.
quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:04 schreef Cattivo het volgende:
[..]
Verstandige mensen zijn tegen eu. En die wonen meestal niet in de steden.
Nu alweer hequote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:05 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Lol BBC: referenda zijn kut want beslissingen kan het volk niet maken.
Och, als het (wat het gaat worden) gewoon een remain blijft dan is de daily fail er als de kippen bij om een complot in het referendum te zien.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:05 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Heerlijk, die frustratie en teleurstelling. Ook al zou het geen leave worden is dit toch even genieten.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:05 schreef Patrice_Consigny het volgende:
hear, hearquote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:05 schreef Patrice_Consigny het volgende:
BBC: referenda zijn kut want beslissingen kan het volk niet maken.
In de meeste polls de afgelopen maanden heeft remain toch wel op een voorsprong gestaan hoor, alleen in de afgelopen weken heeft leave even de leiding genomen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:08 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Hopelijk verlaten de Britten de EU.
Eerst maandenlang cockteasen met leave en dan opeens blijven? Nope, gewoon eruit. Nu wil ik ook zien wat er gaat gebeuren als ze uit de EU stappen.
Ook maar meteen Trump en Wilders aan de macht, als we toch bezig zijn?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:08 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Hopelijk verlaten de Britten de EU.
Eerst maandenlang cockteasen met leave en dan opeens blijven? Nope, gewoon eruit. Nu wil ik ook zien wat er gaat gebeuren als ze uit de EU stappen.
Trump wil ik ook wel zien ja.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ook maar meteen Trump en Wilders aan de macht, als we toch bezig zijn?
twitter:zerohedge twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 02:09:22Kettering votes to Leave:Leave: 32,877Remain: 21,030 reageer retweet
Beter voor ons is onzin, maar verwacht dat Remain gaat winnen, wel met een kleinere voorsprong dan de hele dag een beetje werd gehyped dus.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:00 schreef Impressme het volgende:
[..]
Nipt en de groten moeten nog komen. Het is remain. Beter voor ons iig. Al hoopte ik op wat tegengas.Gewoon omdat.
Brexitquote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ook maar meteen Trump en Wilders aan de macht, als we toch bezig zijn?
Een beetje chaos is wel goed voor de wereld, Orde uit chaos. Jammer voor een paar landen op de lange termijn maar dat is hun probleem.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:10 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Trump wil ik ook wel zien ja.
Go Trump!
Theeceremonie met Putin.quote:
Slecht voor Bremain.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:03 schreef KrappeAuto het volgende:
Lage opkomst in grote steden, onder andere in Londen en Glasgow.
Inmiddels 104 miljoenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 00:46 schreef heiden6 het volgende:
Odds bij betfair zijn ineens aan het veranderen, van 1.12 REMAIN naar 1.3 in zeer korte tijd.
Alleen daar is trouwens al 93 miljoen euro ingezet.
The future is brightquote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:11 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Theeceremonie met Putin.
Deportatie vluchtelingen.
Nucleaire aanval op het Midden-Oosten.
Winst?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:13 schreef KrappeAuto het volgende:
70%+ winst verwacht voor Basildon. Prognose was echter ~55% winst.
chaos is a ladder je weetzquote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:11 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Een beetje chaos is wel goed voor de wereld, Orde uit chaos. Jammer voor een paar landen op de lange termijn maar dat is hun probleem.
Wat is het excuus van de Schotten eigenlijk? Londen is eventjes Venetië aan de Thames dus dan is het nog wel logisch dat er een mindere opkomst is maar wat is er allemaal in Glasgow gebeurd?quote:
Net als NOSquote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:15 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Moraal van deze avond: BBC is slecht in voorspellen.
Zag er niet uitquote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:15 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Pfff die 3D map is wel heel spacend haha. Ik vind dat touchscreen van NOS al ver gaan
Gefrustreerde provinciaal gespot.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:14 schreef V-for-Vendetta het volgende:
NOS juihte ook weer te vroeg. Alleen maar mensen die Bremain stemden interviewen
En maar juichen. Zo typisch dit weer.
BBC ook trouwens. En maar verbaasd zijn. Niet gek als je allemaal in Randstad/London e.o. woont.
Dat referendum ging nergens over.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:15 schreef MakkieR het volgende:
Klopt het nou dat van de 10 uitslagen die binnen zijn de opkomstpercentage tussen de 60 en 80 % is? en dat ondanks de barre weersomstandigheden. Als dat klopt dan kunnen wij Nederlanders daar voorbeeld aan nemen waar bij ons laatste referendum maar 33% heeft gestemd lol.
twitter:Livesquawk twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 02:15:17Shetland Isles 56.5% Remain, 43.5% Leave #EURef reageer retweet
Die zullen de economische klappen krijgenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:16 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Waarom stemmen al die mensen op eilanden remain?
Dat ging wel over een veel saaier issue.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:15 schreef MakkieR het volgende:
Klopt het nou dat van de 10 uitslagen die binnen zijn de opkomstpercentage tussen de 60 en 80 % is? en dat ondanks de barre weersomstandigheden. Als dat klopt dan kunnen wij Nederlanders daar voorbeeld aan nemen waar bij ons laatste referendum maar 33% heeft gestemd lol.
Lekker vergelijkbaar ook qua impact.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:15 schreef MakkieR het volgende:
Aanschouw wat we met verplichte TV tax kunnen doen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:15 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Pfff die 3D map is wel heel spacend haha. Ik vind dat touchscreen van NOS al ver gaan
Bij het referendum daarvoor (2005) lag het op 63%.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:15 schreef MakkieR het volgende:
twitter:Livesquawk twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 02:16:57West Dunbartonshire 62% Remain, 38% Leave #EURef reageer retweet
Waarom zouden we daar een voorbeeld aan nemen?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:15 schreef MakkieR het volgende:
Je zou je tijd maar een niet-bindend onzin referendum besteden.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:17 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Een referendum is een referendum, belangrijk of niet.
Ok dan slaan we de referendum over, hoe zit het dan met onze TK verkiezingen?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat ging wel over een veel saaier issue.
Ah ja.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:17 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Ik woon in De Pijp, Amsterdam.
Dan wordt het ook blijven. Tijd voor EU veranderingen. Dit kan niet wordne genegeerd (gaat wel gebeuren).quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:14 schreef Cattivo het volgende:
Ach Remain wint wel. Maar het laat in ieder geval een boodschap achter. EU gaat ten onder als ze zo doorgaan. Tijd voor een Nexit referendum.
twitter:britainelects twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 02:15:07South Tyneside, #EUref result: Remain: 38.0% (30,014) Leave: 62.0% (49,065) reageer retweet
Haha, heb het ook wel aardig gehad hier eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:18 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ah ja.
Dat gun je mensen nog minder dan in de provincie wonen.
-8.8= -24, ook flink meer richting leave.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:18 schreef Nintex het volgende:
twitter:britainelects twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 02:15:07South Tyneside, #EUref result: Remain: 38.0% (30,014) Leave: 62.0% (49,065) reageer retweet
quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:20 schreef BlaZ het volgende:
[..]
-8.8= -24, ook flink meer richting leave.
Daar komt toch niemand opdagen als Nederland weer een referendum organiseert, gezien het niet bindend is.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:14 schreef Cattivo het volgende:
Ach Remain wint wel. Maar het laat in ieder geval een boodschap achter. EU gaat ten onder als ze zo doorgaan. Tijd voor een Nexit referendum.
Omdat die een grotere hekel hebben aan Londen dan aan Brussel.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:16 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Waarom stemmen al die mensen op eilanden remain?
Over een minuut of 40 wordt het interessanter.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:20 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Wanneer komt de eerste grote stad ongeveer?
in die lijst van je staat dat london eigenlijk een half uur geleden al was verwachtquote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:21 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Over een minuut of 40 wordt het interessanter.
City of London ja.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:22 schreef skysherrif het volgende:
[..]
in die lijst van je staat dat london eigenlijk een half uur geleden al was verwacht
De gemiddelde Brit is een lageropgeleide 50-plusser.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:21 schreef Pokkelmans het volgende:
De gemiddelde Brexit stemmer is een lageropgeleide 50-plusser.
Goh. Wordt al jaren geroepen, maar wordt alleen maar erger ipv beter.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:20 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
De EU moet stevig veranderen. Ongeacht de uitslag. Veel mensen zijn ontevreden.
Dat is het Britse referendum technisch gezien ook niet (het is niet wettelijk binden althans).quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:20 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Daar komt toch niemand opdagen als Nederland weer een referendum organiseert, gezien het niet bindend is.
Ah op die manier. Wat is het meest veelzeggende deel?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:22 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
City of London ja.
Een totaal nietszeggend gedeelte London.
twitter:britainelects twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 02:21:49North Antrim, #EUref result: Remain: 37.8% (18,782) Leave: 62.2% (30,938) reageer retweet
quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
299k tegen 280 zag ik
Dat is na 650.000 stemmen toch best een verschil
Als Islington en Greenwich komen bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:22 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ah op die manier. Wat is het meest veelzeggende deel?
Op basis van die twee punten kunnen we dus stellen dat Brexit wint?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:22 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
De gemiddelde Brit is een lageropgeleide 50-plusser.
Het zegt helemaal niks aangezien de regionale verschillen gigantisch zijn. Van 70% voor tot 70% tegen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
299k tegen 280 zag ik
Dat is na 650.000 stemmen toch best een verschil
twitter:Livesquawk twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 02:25:15Lagan Valley 47% Remain, 53% Leave #EURef reageer retweet
Zoiets als exit pollsquote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:24 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het zegt helemaal niks aangezien de regionale verschillen gigantisch zijn. Van 70% voor tot 70% tegen.
Schotlandtwitter:Livesquawk twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 02:26:03Dundee City Remain 59.8%, Leave 40.2% #EURef reageer retweet
Klopt.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:22 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Goh. Wordt al jaren geroepen, maar wordt alleen maar erger ipv beter.
Niet veel bijzonders.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:27 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik heb het laatste half uurtje gemist. Presteert Leave nog steeds boven verwachting?
Mwah was wel consensus hier in Londen laatste dagen over Remain. Dit verrast iedereen. Maar Leave moet denk ik wel nog een gat slaan wil het de klappen van een Londen weerstaan.quote:
Net zoveel als je uit Engeland kooptquote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:28 schreef Thezappa het volgende:
hopen dat ze oprotten toch?
als je nadenkt wat eet jij uit engeland?
Och belangrijk.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Best exciting toch? Is een soort van Eurovisie maar dan met iets belangrijks
Ja spannend, ik hoop op een brexit, en vind het jammer dat het verschil zo klein is.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Best exciting toch? Is een soort van Eurovisie maar dan met iets belangrijks
net zoveel als je uit engeland koopt?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Net zoveel als je uit Engeland koopt
Lolwot?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:32 schreef Nober het volgende:
Swindon was een goede raadgever aldus EenVandaag, ben benieuwd of het dan ook echt leave zal worden.
Ze importeren vanuit Nederlandquote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:31 schreef Thezappa het volgende:
[..]
net zoveel als je uit engeland koopt?
kutzin trouwens
feitelijk wat doen ze daar? tegendraads doen? wat voegen ze toe?
twitter:KatieGazette twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 02:30:3116.4 million is the no. either side needs to reach to get a majority - either side is currently shy of 500,000, we have a while yet #euref reageer retweet
Zou ik niet zeggen, Swindon scoorde juist beter voor het leave kamp dan verwacht.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:32 schreef Nober het volgende:
Swindon was een goede raadgever aldus EenVandaag, ben benieuwd of het dan ook echt leave zal worden.
Zou wat zijn.
wat dan?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ze importeren vanuit Nederland
beste paar bukjes erachteranquote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:33 schreef Braindead2000 het volgende:
Als het VK voor Brexit kiest dan zal je binnen no-time zien dat die glibberige gluiperd, Rutte, ons Oekraine-referendum opeens heel serieus neemt. Dan presenteert hij zichzelf opeens als strijder voor democratie.
Meer slecht nieuws voor Remain.twitter:mhj twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 02:31:58“Turnout at the City of Westminster was 64.99%…” That doesn’t sound good? Richmond is at 82%. #euref https://t.co/jnFZgMt8oN reageer retweet
twitter:lindsaylohan twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 02:10:21#REMAIN Sorry, but #KETTERING where are you&why is this woman @BBCNews speaking on people rather than TELLING us what happens if UK LEAVES? reageer retweet
twitter:Livesquawk twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 02:34:35West Tyrone Remain 66.8%, Leave 33.2% #EURef reageer retweet
jij als lulhannes op fok..oww owwww 3 euro meer..ergguuhggquote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
2 keer zoveel bijna als we kopen
http://www.rvo.nl/onderwe(...)k/handel-en-economie
Verstandig. Die uitslag komt toch niet voor 05.00/06.00 uur.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:35 schreef Pokkelmans het volgende:
Nou ik vind het wel weer mooi geweest. Zien morgenochtend de uitslag wel.
Niet te geloven.quote:
sup sexyquote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:36 schreef Insomnia_ het volgende:
Betfair gestabiliseerd rond 1.5-1.55
Inmiddelds 82,5miljoen pond gebet.
Heb je dadelijk veel geld gewonnen met een brexit, stort de pond inquote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:36 schreef Insomnia_ het volgende:
Betfair gestabiliseerd rond 1.5-1.55
Inmiddelds 82,5miljoen pond gebet.
goed man, en met jou?quote:
Schotlandtwitter:Livesquawk twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 02:36:47East Ayrshire 58.6% Remain, 41.4% Leave #EURef reageer retweet
pechtolt blijquote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je nu 8 uur gaat pitten is het dan voorbij?
quote:
Lekker man, het is tenslotte al vrijdag.quote:
Dat zeiden ze ja, of ze het ook daadwerkelijk doen is een tweede.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bij een Brexit gaat iedere multinational in Londen toch delicten en listen in Frankfurt, Parijs of Amsterdam?
"Als u al eerder een indicatie wilt krijgen, rond 1 uur vannacht is de uitslag van Swindon bekend en dat zou een goede aanwijzing kunnen zijn"quote:
Hoezo zou je dan voor bremain moeten zijn? Oprechte interesse.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:39 schreef RabbitHeart het volgende:
[..]. Om persoonlijke redenen hoop ik wel dat het een 'bremain' wordt. Ik woon er namelijk!
Leuk.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:39 schreef RabbitHeart het volgende:
[..]. Om persoonlijke redenen hoop ik wel dat het een 'bremain' wordt. Ik woon er namelijk!
Dit zegt niks. Als het 56% was gemiddeld en nu 50.1% is er hetzelfde effect, alleen dan spannender.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:39 schreef BlaZ het volgende:
Poll vs werkelijk
Dikgedrukt = beter dan poll voor remain.
Orkney Islands: 28.90 = 31,5
Dundee City: 29.3 = 19,6
East Ayrshire: 16.6 = 17,2
Clackmannanshire: 18,7 = 15,6
Eilean Siar: 33.2 = 10,2
Newcastle upon Tyne: 11.8 = 1,4
Swindon: -15 = -9,4
Kettering=-18,7=-22
Sunderland: -6.2 = -22,6
South Tyneside: -8.8= -24
Broxbourne: -26 = -32,6
Traden in EUR gaat niet meer in elk gevalquote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:40 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat zeiden ze ja, of ze het ook daadwerkelijk doen is een tweede.
Hoe komen ze hier bij?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:40 schreef Nober het volgende:
"Als u al eerder een indicatie wilt krijgen, rond 1 uur vannacht is de uitslag van Swindon bekend en dat zou een goede aanwijzing kunnen zijn"
Stay is nog ruim favoriet bij de bookies.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:40 schreef L3gend het volgende:
Brexit is favoriet nu als ik naar de koers van de Pond kijk?
Leave staat al op 46% op Predictit, hoor.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:40 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Stay is nog ruim favoriet bij de bookies.
twitter:Livesquawk twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 02:40:35Basildon 31.38% Remain, 68.62% Leave #EURef reageer retweet
Omdat ik geen flauw idee heb wat er gaat gebeuren als het een Brexit wordt. Alhoewel ik niet denk dat ik morgen mijn koffers zou moeten gaan pakken.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:40 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Hoezo zou je dan voor bremain moeten zijn? Oprechte interesse.
Idem dito trouwens. Maar dat heeft niet meegespeeld in mijn beslissing.
Knap dat je dat kan zienquote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:40 schreef L3gend het volgende:
Brexit is favoriet nu als ik naar de koers van de Pond kijk?
Swindon werd vooraf gezien als een aardige indicator maar met de huidige trend lijkt het juist een tegenovergesteld effect te hebben.quote:
Cashen danquote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:41 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Leave staat al op 46% op Predictit, hoor.
Is dat een meerderheid?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:41 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Leave staat al op 46% op Predictit, hoor.
Engelandquote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:40 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Leuk.
Waar? Engeland, Wales, of Schotland?
Aha. Zal wel loslopen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:41 schreef RabbitHeart het volgende:
[..]
Omdat ik geen flauw idee heb wat er gaat gebeuren als het een Brexit wordt. Alhoewel ik niet denk dat ik morgen mijn koffers zou moeten gaan pakken.
Koers van de Pond zakt ff in elkaar nu, dus ik neem aan dat beleggers nauwgezet de resultaat volgenquote:
Of juist wijs.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is die 33% die niet gestemd heeft debiel, dronken of lagen die onder een steen?
Klopt, wel een stuk minder dan een paar uur geleden.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:40 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Stay is nog ruim favoriet bij de bookies.
Stay heeft ook al op 1.65 gestaan.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:42 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Klopt, wel een stuk minder dan een paar uur geleden.
Laten we het hopen. Ik heb net een huis gekochtquote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:42 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Aha. Zal wel loslopen.
Al praat ik makkelijk met mijn britse paspoortje
68% kwam miet bij onze laatste stem-mogelijkheid.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Niet stemmen is nooit wijsquote:
Gewoon trouwen voor een papiertjequote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:43 schreef RabbitHeart het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Ik heb net een huis gekocht
Dat heb je altijd bij referenda of verkiezingen helaas.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Haha.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Niet stemmen is nooit wijs
twitter:britainelects twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 02:43:20Hartlepool, #EUref result: Remain: 30.4% (14,029) Leave: 69.6% (32,071) reageer retweet
Inderdaad, maar toen de stembussen dichtgingen was het rond de 1.15. Nu 1.52 bij betfair waar ik heb ingezet.quote:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAquote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:43 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:britainelects twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 02:43:20Hartlepool, #EUref result: Remain: 30.4% (14,029) Leave: 69.6% (32,071) reageer retweet
Leave heeft echt nog wel kwantitatief een paar klappers nodig.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:43 schreef KrappeAuto het volgende:
Tot nu toe zeer sterke performance van Leave. Ook lage opkomst in grote steden. Lijkt me dat Leave hier wint.
Met een hypotheek in ponden mag ik hopenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:43 schreef RabbitHeart het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Ik heb net een huis gekocht
ik denk het wel al nederlanderquote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:41 schreef RabbitHeart het volgende:
[..]
Omdat ik geen flauw idee heb wat er gaat gebeuren als het een Brexit wordt. Alhoewel ik niet denk dat ik morgen mijn koffers zou moeten gaan pakken.
quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:44 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Met een hypotheek in ponden mag ik hopen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |