abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 juli 2016 @ 13:26:57 #276
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163600005
Ik geloof niet dat triggershot homofobie verdedigt? :? (En ik ook niet trouwens.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163600046
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 13:16 schreef Triggershot het volgende:
Volgens alle statistieken en experts is het een minderheid, of je het nu over apologisten, experts, inlichtingen of Islamcritici heeft, geen zichzelf respecterend persoon zal zich wagen aan uitspraken dat de meerderheid van moslims radicaalgezind zijn.
Ik heb het niet alleen over radicalisering, ik heb het over het polariseren, het onderdrukken van andersdenkenden, intolerantie, de rol van vrouwen etc etc. En dan spreek je niet meer over een minderheid.
quote:
Indonesië, Turkije, Pakistan en Maleise zijn relatief gezien succesvolle moslimlanden die nog enigszins instabiliteit en grootschalige problemen weten te voorkomen
Ik vind dat nogal een statement en ben het er zeker niet mee eens. Er is onderdrukking, geweld, geen mensenrechten etc etc. en dat allemaal om de vrede te bewaren. Als je dan Turkije neemt waarin je praat over 95% moslim, dan geloof ik gewoon niet dat 95% daar vrijwillig voor kiest. Zo zitten mensen niet in elkaar.
quote:
, de problemen waar jij het over hebt komen met name voor in het Midden Oosten, landen waar er decennialang of religieuze of seculiere dictaturen aan de macht waren en allerlei soorten groepen, moslim en niet-moslim zijn onderdrukt.
Nee, overal ter wereld. Echter in het midden oosten is de islam dominant.
quote:
Elementen binnen de Islam sure, de Islam is te breed om het als zodanig te noemen. Dat is een beetje het punt, elementen binnen Nederland, de VS, democratie of welk ideologie dan ook dat je weet op te noemen zorgen voor polarisatie, maar de vraag is dan we het definiëren aan de hand daarvan of niet.
Islam is wat dat betreft het totaal pakket en daarom wijs ik ook naar de islam; In de islam heb je alles, terrorisme, onderdrukking, intolerantie. En op al die punten kan je een jij-bak doen, maar met de islam heb je gelijk het totaalpakket.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  vrijdag 8 juli 2016 @ 13:30:08 #278
434856 Terra-jin
it's all GOOD
pi_163600048
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 13:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Heel academisch standpunt ook, vrijwel alle groeperingen die je kunt noemen zullen een voor een allemaal een problematische mate van homofobie hebben binnen de gemeenschap, maar als het een moslim is ligt het aan de Islam.

Verder heb je jezelf al buitenspel gezet met voor je beurt te praten, jezelf tegen te spreken, maar dat terzijde.
Ah, je erkent dus dat er een problematische mate van homofobie is binnen de moslimgemeenschap. Mooi!

Laat ik nu wat onterechte aannames van jouw kant rechtzetten. Ik ben niet selectief verontwaardigd; dit topic gaat over islam. Ten tweede: Ik heb nog niets geclaimd over de primaire oorzaak van het probleem.

Zou jij het liefst zien dat iedereen homoseksualiteit accepteert?
pi_163600081
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 13:25 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat komt omdat die er niet is. Heb ik je discipel ook al een keer verteld maar die heeft dezelfde tunnelvisie als jij. Je zou een punt hebben als je ook maar iemand in dit topic kan aanwijzen die homofobie onder welke bevolkingsgroep of religie zou verdedigen.

Voorlopig is de enige persoon die dat doet jijzelf.
En weer heb je mijn betoog blijkbaar niet begrepen, wel frappant dat je dan begint over tunnelvisie. Mocht je mijn verweer niet hebben begrepen dan laat ik het voor je in Jip en Janneke taal uiteenzetten:

Homofobie is een breedgedragen probleem, binnen de islamitische en alternatieve gemeenschappen. Een onwenselijke fenomeen overigens ook nog eens, daarom zie je bijvoorbeeld ook dat homo-emancipatie bevorderende bewegingen zich niet alleen richten op moslims of Islam, maar op een tal van gebieden waarin ze zich ageren tegen homofobie en gelijke rechten, minder tot geen vervolging. Je hebt Imams die oproepen tot het doden van moslims, je hebt moslims die opkomen voor homo-emancipatie, je hebt christenen die oproepen tot het doden van homo's, je hebt extreem-rechts lui, etc, dat je met je vergrootglas naar moslims kijkt zal echt niet het probleem met homofobie oplossen, maar goed, het was allang duidelijk dat je niet voorbij interpretaties als:

quote:
'maar hullie doen het ook!!!'.
komt.
pi_163600083
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 13:19 schreef Triggershot het volgende:
Wat heeft dat te maken met mijn claim dat wanneer de PKK referenties doet naar de Islam het gaat om verbroedering en harmonie?

De Islam is in Turkije een bindende factor tussen Koerden, Turken, Arabieren en Tjerkezen. Sektarisch geweld bestaat zo goed als niet meer in Turkije, in Libanon is er een constructie en sektarische trias politica waarin Soenniet, Sjiet en Christen allemaal een toegewezen politieke rol hebben. Dat je het niet in praktijk ziet is nogal een claim.
Maar ik heb niet zoveel met dingen die mensen roepen, mensen roepen zoveel. Kijk naar de praktijk. Hoe kan je spreken over tolerantie en openheid binnen de islam als islamitische landen voor meer dan 90% uit moslims bestaan. En daar waar dat niet is, de islam botst.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 13:34:48 #281
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163600143
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 13:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En weer heb je mijn betoog blijkbaar niet begrepen
Deja vu wat dat betreft. :{ In eerdere discussies waren wij het niet zomaar met elkaar oneens, maar was fir3fly het vooral hartstochtelijk oneens met standpunten die ik niet innam. Heel vermoeiend is dat.
pi_163600198
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 13:30 schreef Terra-jin het volgende:

[..]

Ah, je erkent dus dat er een problematische mate van homofobie is binnen de moslimgemeenschap. Mooi!
Ehm, 1 dat heb ik nooit ontkend, 2 erken ik dat rechtstreeks door te zeggen dat je geen enkel gemeenschap kunt benoemen waarin er geen sprake is van problematische homofobie, maar goed, blij dat je het nu wel begrijpt.

quote:
Laat ik nu wat onterechte aannames van jouw kant rechtzetten. Ik ben niet selectief verontwaardigd; dit topic gaat over islam. Ten tweede: Ik heb nog niets geclaimd over de primaire oorzaak van het probleem.
Met alle respect maar ik vind een maatschappelijk breed gedragen probleem zoals homofilie als een significant Islamitisch probleem te benoemen nogal onzinnig, het zou even onnozel zijn als nadrukkelijk te benoemen dat wietgebruik, racisme of corruptie significant probleem zou zijn binnen de moslimgemeenschap, terwijl het zaken zijn onder alle delen en groepen van de samenleving ziet.

quote:
Zou jij het liefst zien dat iedereen homoseksualiteit accepteert?
Het zal mij een worst wezen of iedereen het accepteert of niet, wat ik wel zou eisen is dat je met je poten van de ander afblijft. Verder zijn in mijn optiek de wetten al voldoende om homo-emancipatie te bevorderen en te beschermen.
pi_163600231
Molurus en Triggershot sitting in a tree,
K-I-S-S-I-N-G.
First comes love,
then comes marriage,
then comes baby
in a baby carriage!

Sorry :@ kon het ff niet laten :P
pi_163600235
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 13:26 schreef Molurus het volgende:
Ik geloof niet dat triggershot homofobie verdedigt? :? (En ik ook niet trouwens.)
Echt bizarre claims idd. :')
Zelfs de mensen hierboven waarmee ik inhoudelijk in discussie mee ben zijn niet met zulke verwijten gekomen. :D
  vrijdag 8 juli 2016 @ 13:39:03 #285
434856 Terra-jin
it's all GOOD
pi_163600241
quote:

[..]

Homofobie is een breedgedragen probleem, binnen de islamitische en alternatieve gemeenschappen. Een onwenselijke fenomeen overigens ook nog eens, daarom zie je bijvoorbeeld ook dat homo-emancipatie bevorderende bewegingen zich niet alleen richten op moslims of Islam, maar op een tal van gebieden waarin ze zich ageren tegen homofobie en gelijke rechten, minder tot geen vervolging. Je hebt Imams die oproepen tot het doden van moslims, je hebt moslims die opkomen voor homo-emancipatie, je hebt christenen die oproepen tot het doden van homo's, je hebt extreem-rechts lui, etc, dat je met je vergrootglas naar moslims kijkt zal echt niet het probleem met homofobie oplossen, maar goed, het was allang duidelijk dat je niet voorbij interpretaties als:

Goed om te lezen. Ik denk dat we voornamelijk verschillen in onze inschatting van het probleem: ik denk dat homofobie een groter probleem is binnen de moslimgemeenschap dan jij denkt.

Als jij je in progressievere kringen begeeft snap ik je beeld hierin; ik kijk naar poll-resultaten en krijg n minder ideaal beeld.

Ik denk dat die 52% bijvoorbeeld dicht bij de werkelijkheid komt.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 13:40:31 #286
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163600281
quote:

[..]

dat je met je vergrootglas naar moslims kijkt zal echt niet het probleem met homofobie oplossen
Dat is dan ook niet wat er gebeurt. Zoals je zelf ook zegt.

Je spreekt jezelf tegen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 8 juli 2016 @ 13:43:26 #287
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163600345
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 13:38 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Echt bizarre claims idd. :')
Zelfs de mensen hierboven waarmee ik inhoudelijk in discussie mee ben zijn niet met zulke verwijten gekomen. :D
Het lijkt geregeld alsof hij iets heel anders leest dan er werkelijk staat. Een heel eigenaardig soort leesblindheid.
pi_163600367
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 13:30 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik heb het niet alleen over radicalisering, ik heb het over het polariseren, het onderdrukken van andersdenkenden, intolerantie, de rol van vrouwen etc etc. En dan spreek je niet meer over een minderheid.
Maar is dat Islam-eigen? In Saudi Arabie en Iran werden vrouwenrechten geschonden, andersdenkenden onderdrukt, dictatuur en wijdsverspreid intolerantie, was dat zo anders in de seculiere regimes van Egypte, Irak en Syrie waarin het bestuur weinig tot niets te maken had met de Islam en in de meeste gevallen zelfs er tegen streed?

[..]

quote:
Ik vind dat nogal een statement en ben het er zeker niet mee eens. Er is onderdrukking, geweld, geen mensenrechten etc etc. en dat allemaal om de vrede te bewaren. Als je dan Turkije neemt waarin je praat over 95% moslim, dan geloof ik gewoon niet dat 95% daar vrijwillig voor kiest. Zo zitten mensen niet in elkaar.
Er zijn problemen natuurlijk, maar er is geen sektarisch geweld, burgeroorlog, het land verscheurd zoals een Irak of een Syrië. Turkije is het modelland voor de Islamitische wereld, maar betekent dat dat Turkije niet nog veel zaken kan verbeteren? Natuurlijk niet.

quote:
Nee, overal ter wereld. Echter in het midden oosten is de islam dominant.
De meeste moslimlanden zijn anders nog steeds seculier. Tenzij je natuurlijk gaat stellen dat de meerderheid van de moslims in het Midden Oosten het heerlijk vind om opgeblazen, keel doorgesneden en gemarteld te worden?

quote:
Islam is wat dat betreft het totaal pakket en daarom wijs ik ook naar de islam; In de islam heb je alles, terrorisme, onderdrukking, intolerantie. En op al die punten kan je een jij-bak doen, maar met de islam heb je gelijk het totaalpakket.
Als dat jouw (enige) beeld over de Islam is, dan zijn we vrij snel klaar denk ik, is het niet zinnig om er verder dieper op in te gaan.
pi_163600397
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 13:38 schreef truthortruth het volgende:
Molurus en Triggershot sitting in a tree,
K-I-S-S-I-N-G.
First comes love,
then comes marriage,
then comes baby
in a baby carriage!

Sorry :@ kon het ff niet laten :P
Heb jij geen biologie gehad?
pi_163600456
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 13:32 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar ik heb niet zoveel met dingen die mensen roepen, mensen roepen zoveel. Kijk naar de praktijk. Hoe kan je spreken over tolerantie en openheid binnen de islam als islamitische landen voor meer dan 90% uit moslims bestaan. En daar waar dat niet is, de islam botst.
In hoeveel van die landen kan je dan ook spreken van vrije verkiezingen: Nogmaals, het is of een religieuze of seculiere dictatuur. Al was 99% van de landen moslim, wat maakt het uit als je in beginsel al niets te zeggen hebt en als meerderheid het meest wordt onderdrukt?
pi_163600514
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 13:44 schreef Triggershot het volgende:
Maar is dat Islam-eigen? In Saudi Arabie en Iran werden vrouwenrechten geschonden, andersdenkenden onderdrukt, dictatuur en wijdsverspreid intolerantie, was dat zo anders in de seculiere regimes van Egypte, Irak en Syrie waarin het bestuur weinig tot niets te maken had met de Islam en in de meeste gevallen zelfs er tegen streed?
Ik snap niet zo goed waar je nu mij tegenspreekt. Je hebt het over islamitische landen, of dat nu vanuit de staat of de dominante cultuur komt.
quote:
Er zijn problemen natuurlijk, maar er is geen sektarisch geweld, burgeroorlog, het land verscheurd zoals een Irak of een Syrië.
Naturlijk is er wel sektarisch geweld op het randje van burgeroorlog in Maleisie, Indonesie en Pakistan.
quote:
Turkije is het modelland voor de Islamitische wereld, maar betekent dat dat Turkije niet nog veel zaken kan verbeteren? Natuurlijk niet.
Maar de vraag is geloof jij dat een land bestaat waarbij 95% vrijwillig voor de islam kiest?
quote:
De meeste moslimlanden zijn anders nog steeds seculier. Tenzij je natuurlijk gaat stellen dat de meerderheid van de moslims in het Midden Oosten het heerlijk vind om opgeblazen, keel doorgesneden en gemarteld te worden?
Is je antwoord dan ja op deze vraag? Geloof jij dat een land bestaat waarbij 95% vrijwillig voor de islam kiest?
quote:
Als dat jouw (enige) beeld over de Islam is, dan zijn we vrij snel klaar denk ik, is het niet zinnig om er verder dieper op in te gaan.
Dooddoener.
pi_163600531
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 13:39 schreef Terra-jin het volgende:

[..]

Goed om te lezen. Ik denk dat we voornamelijk verschillen in onze inschatting van het probleem: ik denk dat homofobie een groter probleem is binnen de moslimgemeenschap dan jij denkt.

Als jij je in progressievere kringen begeeft snap ik je beeld hierin; ik kijk naar poll-resultaten en krijg n minder ideaal beeld.

Ik denk dat die 52% bijvoorbeeld dicht bij de werkelijkheid komt.
Dan ik denk? Ik ben jarenlang in de Salafistische Sunnah moskee geweest, heb mij gemengd tussen Hizb Ut Tahrir, Milli Gorus, Gulen Cemaati en wissel om de week tussen Marokkaanse en Turkse moskeeën. Ga mij alsjeblieft niet vertellen wat er binnen de moslimwereld speelt.

Als jij een enquete houdt in Staphorst onder de christenen over homoseksualiteit krijg je een ander resultaat dan wanneer je dat doet onder de christenen in Amsterdam, hoe conservatiever het volk hoe hoger de resultaten, dat is met dit onderzoek niet anders.
pi_163600550
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 13:40 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is dan ook niet wat er gebeurt. Zoals je zelf ook zegt.

Je spreekt jezelf tegen.
Wederom begrijp je het helemaal.
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 13:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het lijkt geregeld alsof hij iets heel anders leest dan er werkelijk staat. Een heel eigenaardig soort leesblindheid.
Op een gegeven moment heb ik wel meerdere "whuts" gehad idd. :')
pi_163600560
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 13:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In hoeveel van die landen kan je dan ook spreken van vrije verkiezingen: Nogmaals, het is of een religieuze of seculiere dictatuur. Al was 99% van de landen moslim, wat maakt het uit als je in beginsel al niets te zeggen hebt en als meerderheid het meest wordt onderdrukt?
Ik maak een onderscheid in religie/zinsgeving en een staatsrechterlijk bestuur, dus ik snap je vraag niet helemaal.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 13:56:38 #295
434856 Terra-jin
it's all GOOD
pi_163600647
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 13:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dan ik denk? Ik ben jarenlang in de Salafistische Sunnah moskee geweest, heb mij gemengd tussen Hizb Ut Tahrir, Milli Gorus, Gulen Cemaati en wissel om de week tussen Marokkaanse en Turkse moskeeën. Ga mij alsjeblieft niet vertellen wat er binnen de moslimwereld speelt.

Als jij een enquete houdt in Staphorst onder de christenen over homoseksualiteit krijg je een ander resultaat dan wanneer je dat doet onder de christenen in Amsterdam, hoe conservatiever het volk hoe hoger de resultaten, dat is met dit onderzoek niet anders.
Jij kent de moslimwereld uiteraard beter dan ik. Ik ga je echter niet zomaar op je woord geloven.

Je zegt dat dat onderzoek waar ik aan refereer niet representatief is. Waaruit blijkt dit? Welk onderzoek is wel representatief?
pi_163600823
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 13:50 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik snap niet zo goed waar je nu mij tegenspreekt. Je hebt het over islamitische landen, of dat nu vanuit de staat of de dominante cultuur komt.

Over wat voor dominante cultuur hebben we het dan? We hebben het over Islamitische landen inderdaad, als we het dan toch bijvoorbeeld over homofobie en andersdenkenden hebben, laat ik je twee voorbeelden geven van nuances tussen de staat en de zgn 'dominante cultuur'

Al in de jaren 90, had je in Turkije een populaire show waarin een dragqueen, man verkleed als vrouw veel kijkcijfers trok op een commerciële zender. Iets wat voor velen niet samengaat met hun beeld over het Midden Oosten:

Een ander voorbeeld is, Dana International, een Joodse transseksueel was enorm populair in Arabische landen waaronder Egypte, Jordanië en Syrië, ondanks dat de staat een anti-Israelische beleid aan het voeren was werden haar cassettes illegaal onder het volk verspreid en verkocht, in Jordanië won ze zelfs prijzen.

Deze dame:
is een fervente aanhanger van Hezbollah bijvoorbeeld, niet omdat ze zo een vrome en praktiserende moslima is, maar omdat ze Hezbollah steunt in haar strijd tegen Israël.

Zoals je begrijpt is de 'dominante cultuur' natuurlijk wel een beetje dubieus om dan te spreken over een of de Islam met monotone associaties.

quote:
Naturlijk is er wel sektarisch geweld op het randje van burgeroorlog in Maleisie, Indonesie en Pakistan.
Pakistan kunnen we misschien nog over kibbelen, maar Maleisië en Indonesië niet, zij zijn met name Soennitisch.

[..]

quote:
Maar de vraag is geloof jij dat een land waarbij 95% vrijwillig voor de islam kiest?
Op cultureel vlak wel, zoals men hier niet christelijk is maar wel kerstmis viert. Maar om je vraag eerst te beantwoorden, wat is dan 'de' Islam?

quote:
Is je antwoord dan ja op deze vraag? Geloof jij dat een land waarbij 95% vrijwillig voor de islam kiest?
Op veel vlakken 100% op veel andere vlakken veel minder, afhankelijk van wat je verstaat onder de Islam. Als je een Sufi bent kies je natuurlijk nog steeds voor 'de' Islam.

quote:
Dooddoener.
Klopt, maar ik meen het ook, als dat je enige beeld over de Islam is geloof ik oprecht niet dat er nog wederzijds iets zinnigs heen en weer gedeeld kan worden.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2016 14:06:21 ]
pi_163600995
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 13:56 schreef Terra-jin het volgende:

[..]

Jij kent de moslimwereld uiteraard beter dan ik. Ik ga je echter niet zomaar op je woord geloven.

Je zegt dat dat onderzoek waar ik aan refereer niet representatief is. Waaruit blijkt dit? Welk onderzoek is wel representatief?
Dat moet je ook zeker niet doen inderdaad.

Wat ik eerder al zei, 1100 mensen worden representatief gehouden voor 3 miljoen Britse moslims, waarvan er met name vooral rondom conservatieve gebieden is ondervraagd, 52% van 3 miljoen moslims is ongeveer 1,5 miljoen moslims, als zoveel moslims zich ageerden tegen homoseksualiteit en homo's hadden we geen onderzoek nodig om te weten hoe moslims er naar kijken zouden de dagelijkse nieuwsberichten en aanvallen in Engeland voor zichzelf spreken.

Jij gelooft niet dat je in Urk en Staphorst, gemeentelijke christelijke gebieden andere resultaten krijgt dan vergeleken met christenen in de stad?

Zijn er moslims die zich homofobisch gedragen in de breedste zin van het woord? Zeker, is er een al een te veel? Zeker, laten we aub niet doen alsof homofobie wordt gedomineerd door de moslimgemeenschap, of überhaupt dat de moslimgemeenschap zich er constant mee bezig houdt in absolute getallen.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2016 14:13:17 ]
  vrijdag 8 juli 2016 @ 14:19:00 #298
434856 Terra-jin
it's all GOOD
pi_163601251
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 14:10 schreef Triggershot het volgende:
Jij gelooft niet dat je in Urk en Staphorst, gemeentelijke christelijke gebieden andere resultaten krijgt dan vergeleken met christenen in de stad?
Zeker, en als dat bij dat onderzoek van mij zo is zal ik het weggooien en mijn mening herzien. Ik zal zo s ff rondspeuren op die site, kijken of ik m kan vinden.

quote:
Zijn er moslims die zich homofobisch gedragen in de breedste zin van het woord? Zeker, is er een al een te veel? Zeker
^O^

quote:
laten we aub niet doen alsof homofobie wordt gedomineerd door de moslimgemeenschap, of überhaupt dat de moslimgemeenschap zich er constant mee bezig houdt in absolute getallen.
Zeker. Laten we echter ook niet doen alsof er geen probleem is (inmiddels snap ik dat jij dit niet ontkent, maar dit sentiment hoor je helaas vaker).

Eenzelfde werkwijze zou ik bepleiten voor andere onwenselijke cultuursaspecten die niet thuishoren in onze moderne cultuur.
pi_163601336
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 14:04 schreef Triggershot het volgende:
Over wat voor dominante cultuur hebben we het dan? We hebben het over Islamitische landen inderdaad, als we het dan toch bijvoorbeeld over homofobie en andersdenkenden hebben, laat ik je twee voorbeelden geven van nuances tussen de staat en de zgn 'dominante cultuur'

Al in de jaren 90, had je in Turkije een populaire show waarin een dragqueen, man verkleed als vrouw veel kijkcijfers trok op een commerciële zender. Iets wat voor velen niet samengaat met hun beeld over het Midden Oosten:

Een ander voorbeeld is, Dana International, een Joodse transseksueel was enorm populair in Arabische landen waaronder Egypte, Jordanië en Syrië, ondanks dat de staat een anti-Israelische beleid aan het voeren was werden haar cassettes illegaal onder het volk verspreid en verkocht, in Jordanië won ze zelfs prijzen.
Maar daarmee bevestig je alleen maar wat ik stel, namelijk de diversiteit wens van de mensen die er wel is ook in islamitische landen. Wat je er echter niet uit kan halen is dat de punten die ik steeds noem niet problematisch zijn, want dat zijn ze wel.
quote:
Pakistan kunnen we misschien nog over kibbelen, maar Maleisië en Indonesië niet, zij zijn met name Soennitisch.
In Maleisie hebben niet moslims een achtergestelde positie, mogen moslims zich niet zomaar bekeren en in 2010 zijn er nog een tiental kerken aangevallen. In Indonesie zijn ook nog steeds gevallen van sektarisch geweld. Je wordt hier elke keer als authoriteit aangehaald, maar je roept echt dingen die niet kloppen/
quote:
Op cultureel vlak wel, zoals men hier niet christelijk is maar wel kerstmis viert. Maar om je vraag eerst te beantwoorden, wat is dan 'de' Islam?
Kerstmis is de winterwende die gekaapt is door religie. Ik definieer de islam als religie en als cultuur, heel breed.
quote:
Op veel vlakken 100% op veel andere vlakken veel minder, afhankelijk van wat je verstaat onder de Islam. Als je een Sufi bent kies je natuurlijk nog steeds voor 'de' Islam.
Maar waarom dan niet een percentage van 10 of 15% christenen, 5% boedhisten, nog een percentage atheisten van 20% ofzo? Dan hou je misschien 50-60% moslims maximaal, maar dan ook echt maximaal over als er vrijheid zou zijn.
quote:
Klopt, maar ik meen het ook, als dat je enige beeld over de Islam is geloof ik oprecht niet dat er nog wederzijds iets zinnigs heen en weer gedeeld kan worden.
Ik beargumenteer mijn mening, wat je daar mee doet moet je zelf weten. Je hebt nu Maleisie, Indonesie en turkije als tegenvoorbeelden voor mijn standpunt aangehaald en die blijven niet overeind.
pi_163601471
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 14:19 schreef Terra-jin het volgende:

[..]

Zeker, en als dat bij dat onderzoek van mij zo is zal ik het weggooien en mijn mening herzien. Ik zal zo s ff rondspeuren op die site, kijken of ik m kan vinden.
Enkele vraagtekens:

quote:
A new poll of British Muslims revealed attitudes on homosexuality and terrorism sharply out of step with broader public opinion, but also set off a debate about the reliability of such surveys.

The survey was conducted by the polling company ICM Unlimited and commissioned by the British network Channel 4, which showcased its results in a documentary broadcast on Wednesday. The network said that the findings showed that the mainstream Muslim majority shared many values with non-Muslim Britons but warned that more extreme views lurked beneath the surface.

“Looking deeper into the results, a chasm develops between those Muslims surveyed and the wider population on attitudes to liberal values on issues such as gender equality, homosexuality and issues relating to freedom of expression,” the network said in a statement. “And it also reveals significant differences on attitudes to violence and terrorism.”

Trevor Phillips, the former chairman of the Equality and Human Rights Commission, analyzed the results for Channel 4 and said in a statement that they showed Britain faced a threat of “the establishment of a nation within our nation.”

The solution, he said, was a “muscular approach to integration.”

The Muslim Council of Britain, a leading Muslim umbrella group, rejected the poll results, which it said contradicted the findings of earlier studies. One of its leaders, Miqdaad Versi, argued that the survey used the views of a “fringe minority” to smear a large and diverse population.

Among the poll results were relatively high levels of disapproval for homosexuality, with 52 percent of respondents saying it should be illegal and 47 percent saying gay people should not work as teachers. On the issue of women’s rights, 39 percent agreed with the statement “wives should always obey their husbands.”

About one-third of respondents said they would tell the police if they knew someone who was getting involved with supporting terrorism in Syria. The same proportion refused to condemn people who take part in violence against those who mock the Prophet Muhammad. Almost one quarter said they favored replacing the British legal system with Islamic law.

The survey also showed that most respondents liked living in Britain, however, with 88 percent saying they thought it was a good place for Muslims. The percentage of respondents who reported a strong sense of belonging in the country, 86 percent, was higher than the national average.

Channel 4 said the poll was conducted through face-to-face interviews with 1,081 adults, but only in areas where Muslims made up at least one-fifth of the population. As a result, nearly half of British Muslims were not eligible to be included in the sample, according to ICM Unlimited.

The network said the results were weighted to represent the community as a whole, but it is not clear whether the findings were in line with the views of the entire British Muslim population, the country’s largest religious minority.

In an opinion piece in The Guardian, Mr. Versi, of the Muslim Council of Britain, said the survey had focused on some of Britain’s most disadvantaged communities. “Choosing specifically to poll in areas that are poor and more religiously conservative skews the results and makes them indicative of these areas and not of British Muslims nationally,” he wrote.

He pointed to Sadiq Khan, a Muslim candidate for London mayor, Nadiya Hussain, the Muslim winner of a recent season of “The Great British Bake Off,” a hit reality show, and 13 Muslim members of Parliament as evidence that Muslims are “very much part of British society.”

Sunghee Lee, a professor at the University of Michigan with a specialty in polling hard-to-reach minority groups, echoed some of Mr. Versi’s concerns about the poll. She said there was a “mismatch” between the group of people who were interviewed and the national population to which ICM Unlimited extrapolated its results.

In an email, she said criticism of the poll was “unavoidable unless it can be shown that U.K. Muslims are similar with respect to outcomes measured in this poll regardless of where they live.” It was not clear that weighting the results had done that, she said.

A lack of information about the interviewers was also a concern, Dr. Lee said. Research has shown that respondents often give different answers based on how they relate to the gender, racial or religious identity of the people asking the questions, she said, an effect known as social desirability bias.

Martin Boon, the director of the polling company, defended the results, saying the survey relied on standard methods of researching minorities in Britain. He called it “the most rigorous research into the views of British Muslims for many years.”

“There will always be a reason to treat surveys with caution — compromises have to be made and that often implies that theoretical purity is an elusive concept,” he said. “We’re yet to see any evidence from this poll’s detractors that Muslims living in more integrated areas have different views.”
[..]
http://www.nytimes.com/20(...)british-muslims.html

quote:
Eenzelfde werkwijze zou ik bepleiten voor andere onwenselijke cultuursaspecten die niet thuishoren in onze moderne cultuur.
True.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2016 14:27:55 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')