Ooh de twaaletquote:
Hey die heb ik ook altijd.quote:
weet ik niet? maar parfum klinkt zo nichterig dat vind ik meer iets voor vrouwenquote:Op donderdag 23 juni 2016 15:08 schreef Sked het volgende:
[..]
Maar (eau de) parfum en eau de toilette is niet hetzelfde
Dat is ook vaak.. een geurtje wat ergens op lijkt of herinneringen opdoet heeft bewust of onbewust altijd een streepje voor...quote:Op donderdag 23 juni 2016 16:05 schreef Bienelientjee het volgende:
Ik vind Blue de Chanel heerlijk ruiken bij mijn vriend. Maar misschien vind ik dat omdat hij dat droeg toen ik hem een paar jaar geleden leerde kennen
Dit ja...quote:Op donderdag 23 juni 2016 17:33 schreef Jordy-B het volgende:
Een geurtje is wel heel persoonlijk en de interactie met de huid speelt ook een rol in hoe de geur zich ontwikkelt.
De benaming zegt wat over de sterkte van het luchtje (het percentage concentraat). Eau de cologne is het lichtst, daarna eau de toilet, eau de parfum komt erna en parfum is het meest geconcentreerd. De meeste mannenluchtjes zijn eau de toilet, maar de termen zijn niet inwisselbaar.quote:Op donderdag 23 juni 2016 15:08 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
weet ik niet? maar parfum klinkt zo nichterig dat vind ik meer iets voor vrouwen
Of gewoon "luchtje"
die edp's ruiken heel anders dan de edt's, ik vind de edt bijna altijd beter alleen ruik je het korterquote:Op vrijdag 24 juni 2016 00:19 schreef Azpilicueta het volgende:
Dat bestaat niet. Buiten dat het persoonlijke smaak is hangt het af van meerdere factoren (weer, tijd van het jaar, gelegenheid etc.)
Om die reden heb ik er best een aantal waarmee ik kan rouleren:
Dior Sauvage EdP
The One (D&G) EdP
Bleu de Chanel EdP
Joop! (Roze) EdT
Carolina Herrera CH Men EdT
Aanrader zou zijn Sauvage of Bleu de Chanel gezien het zomer weer. Ook populaire luchtjes.
Edp word mij te prijzig.. maar er zijn ook genoeg edt die edp voorbij gaan in langdurigheid en projectie..quote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:12 schreef Azpilicueta het volgende:
Dat is persoonlijke voorkeur hè. Ik geef de voorkeur aan EdP mede ook omdat langdurigheid voor mij ook belangrijk is. Ja, het is duurder, maar je doet er ook langer mee. Daarbij vind ik het niet erg om wat geld te besteden aan parfum. Je doet er ook best lang mee zeker als je er meerdere hebt.
die ruikt heerlijk.quote:Op donderdag 23 juni 2016 16:05 schreef Bienelientjee het volgende:
Ik vind Blue de Chanel heerlijk ruiken bij mijn vriend. Maar misschien vind ik dat omdat hij dat droeg toen ik hem een paar jaar geleden leerde kennen
Jup... Al ruik je die ook wel steeds meer...quote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:21 schreef Stratotanker het volgende:
Als je voor "relatief" origineel en onderscheidend wilt gaan zou ik Thierry Mugler - A*men nemen.
Verder wat hier boven staat^^.
is al jaren mijn signature fragrancequote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:21 schreef Stratotanker het volgende:
Als je voor "relatief" origineel en onderscheidend wilt gaan zou ik Thierry Mugler - A*men nemen.
Verder wat hier boven staat^^.
je kan er wel achter komen door de batchcode o.a.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:39 schreef delano.888 het volgende:
Ik was altijd heel gek op Le Male van Jean Paul Gaultier, maar een tijd geleden hebben ze wat dingen in de formule veranderd, waardoor hij nu veeeel minder blijft hangen. Als je er op googled ook veel over te vinden, de "oude" en goede flesjes worden nog in sommige winkels verkocht, maar niemand weet welke, dus is echt een gok spel. Maar als je de goede hebt is hij echt top.
Hier heeft iedereen het er over:quote:
Ja, dat snap ik wel. Het is ook best prijzig maar ik vind dat niet zo erg. Ik doe er ook wel best lang mee dus als je kijkt naar de kosten per dag dan kan ik er wel mee leven. Koop ook niet alles in 1x hoor want dan zou ik gelijk een paar honderd kwijt zijn. Als er 1 op is dan vul ik het aan met een anderquote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:15 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Edp word mij te prijzig.. maar er zijn ook genoeg edt die edp voorbij gaan in langdurigheid en projectie..
Ik ben in ieder geval altijd the cheap guy geweest.. veel voor weinig enzo..
Koop ook enkel grote flessen, want das nou eenmaal veel goedkoper..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja precies.. nee ik ben erg van de verschillende geurtjes voor verschillende gelegenheden en seizoenen.. dus als ik die lijst in edp zou hebben ben ik een vermogen kwijt en ik zou voor drie generaties genoeg hebben...quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:11 schreef Azpilicueta het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik wel. Het is ook best prijzig maar ik vind dat niet zo erg. Ik doe er ook wel best lang mee dus als je kijkt naar de kosten per dag dan kan ik er wel mee leven. Koop ook niet alles in 1x hoor want dan zou ik gelijk een paar honderd kwijt zijn. Als er 1 op is dan vul ik het aan met een ander
Check reviews van Ferrari Uomo, schijnt te lijken op Fahrenheit, maar de reviews zijn echt super positief en het kost minder dan 30euroquote:Op vrijdag 24 juni 2016 13:50 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja precies.. nee ik ben erg van de verschillende geurtjes voor verschillende gelegenheden en seizoenen.. dus als ik die lijst in edp zou hebben ben ik een vermogen kwijt en ik zou voor drie generaties genoeg hebben...
Ik koop meestal een nieuwe (een paar om de verzendkosten te drukken) als er weer eentje onder de helft komt.. Dan blijft de verzameling uitbreiden..
Ik hou me ook meestal aan 25 tot maximaal en uiterlijk 30 euro per 100ml, dat vind ik genoeg..
Ik koop ook meestal blind na wat advies en reviews dus dan val ik er ook geen buil aan..
Al mis ik daardoor wel een aantal erg goede geuren.. zoals Chanel Egoiste..
Maar gelukkig zijn de formules van Opium en Fahrenheit bijv niet meer de superformule van wat ze ooit waren en daar troost ik me dan maar weer mee...![]()
Ik baal er wel van.. maar times are changing.. en er komen gelukkig af en toe wel erg goede geurtjes bij op de markt.. Het is alleen jammer dat een geurtje met een bepaalde naam niet meer waar kan maken wat het ooit was.. en iemand die ze niet kent niet weet what the fuzz is about..
Maarja dat krijg je als je van 80's powerhouses houd.. Bijv een geurtje als Ck Obsession is toch heel iets anders dan die drama als CKin2u of One oid die CK tegenwoordig in een flesje stopt.. het zijn allemaal van die melige oppervlakkige geurtjes zonder onderscheid geworden (oke misschien ben ik nu aan het zeiken..)
De mens is een lopende darm.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 13:30 schreef MisterMaster het volgende:
Alle geurtjes bevatten een beetje poep.
Hmm ja maar ik lees ook dat projectie en langeduur wat tegenvallen en dat ie wat softer is.. En bij mij moet een geurtje keihard gaan... zoals one man show of een boss bottled die na 12 uur nog als een gek gaat..quote:Op vrijdag 24 juni 2016 13:57 schreef shiftsix het volgende:
[..]
Check reviews van Ferrari Uomo, schijnt te lijken op Fahrenheit, maar de reviews zijn echt super positief en het kost minder dan 30euro
Ik ga die binnenkort blindbuyen
Eens, maar naar mijn ervaring is dat per persoon verschillend. Bijvoorbeeld Boss Bottled ruik ik na 4uur niet meerquote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:30 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Hmm ja maar ik lees ook dat projectie en langeduur wat tegenvallen en dat ie wat softer is.. En bij mij moet een geurtje keihard gaan... zoals one man show of een boss bottled die na 12 uur nog als een gek gaat..
Dus kweenie.. ik ben niet zo van de geurtjes die je pas ruikt als je aan mn lippen hangt.. niet dat het geurtje eerst moet binnenkomen voor ik een ruimte in stap.. maar ik vind het wel lekker als ie savonds na een lange dag ook nog aanwezig is...
Haha, jij hebt inderdaad een behoorlijke lijst opgebouwd inmiddels. Zo gek maak ik het ook weer niet. Ik verzamel het verder ook niet echt. Ik koop er gewoon een paar voor de roulatie wat ik lekker vind & wat goede recensies krijgt in het algemeen. Ik volg daarin ook wat youtube kanalen voor aanbevelingen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 13:50 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja precies.. nee ik ben erg van de verschillende geurtjes voor verschillende gelegenheden en seizoenen.. dus als ik die lijst in edp zou hebben ben ik een vermogen kwijt en ik zou voor drie generaties genoeg hebben...
Ik koop meestal een nieuwe (een paar om de verzendkosten te drukken) als er weer eentje onder de helft komt.. Dan blijft de verzameling uitbreiden..
Ik hou me ook meestal aan 25 tot maximaal en uiterlijk 30 euro per 100ml, dat vind ik genoeg..
Ik koop ook meestal blind na wat advies en reviews dus dan val ik er ook geen buil aan..
Al mis ik daardoor wel een aantal erg goede geuren.. zoals Chanel Egoiste..
Maar gelukkig zijn de formules van Opium en Fahrenheit bijv niet meer de superformule van wat ze ooit waren en daar troost ik me dan maar weer mee...![]()
Ik baal er wel van.. maar times are changing.. en er komen gelukkig af en toe wel erg goede geurtjes bij op de markt.. Het is alleen jammer dat een geurtje met een bepaalde naam niet meer waar kan maken wat het ooit was.. en iemand die ze niet kent niet weet what the fuzz is about..
Maarja dat krijg je als je van 80's powerhouses houd.. Bijv een geurtje als Ck Obsession is toch heel iets anders dan die drama als CKin2u of One oid die CK tegenwoordig in een flesje stopt.. het zijn allemaal van die melige oppervlakkige geurtjes zonder onderscheid geworden (oke misschien ben ik nu aan het zeiken..)
Klopt dat verschilt idd wel behoorlijk..quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:32 schreef shiftsix het volgende:
[..]
Eens, maar naar mijn ervaring is dat per persoon verschillend. Bijvoorbeeld Boss Bottled ruik ik na 4uur niet meer
Ja ik heb een beetje een tik qua geurtjes... Ik word ook wel flauw van bepaalde geurtjes hoor.. dan staan ze me opeens tegen... en dan kom ik er niet meer aan.. om dan na een jaar of wat opeens weer te proberen en dan zit ie weer in de roulatie..quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:36 schreef Azpilicueta het volgende:
[..]
Haha, jij hebt inderdaad een behoorlijke lijst opgebouwd inmiddels. Zo gek maak ik het ook weer niet. Ik verzamel het verder ook niet echt. Ik koop er gewoon een paar voor de roulatie wat ik lekker vind & wat goede recensies krijgt in het algemeen. Ik volg daarin ook wat youtube kanalen voor aanbevelingen.
Ik weet zo uit mijn hoofd niet wat voor ml flesjes ik heb gekocht, maar het zijn wel de kleine varianten. Dus over het algemeen zitten ze rond de 100ml. Van de EdP geuren in ieder geval wel. Op een gegeven moment gaan ze mij ook vervelen dus hele grote flessen hoef ik niet.
Allure Sport, zelfs in een tot poetslap gedegradeerd t-shirt ruik je die naar 10 jaar nog.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:30 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Hmm ja maar ik lees ook dat projectie en langeduur wat tegenvallen en dat ie wat softer is.. En bij mij moet een geurtje keihard gaan... zoals one man show of een boss bottled die na 12 uur nog als een gek gaat..
Dus kweenie.. ik ben niet zo van de geurtjes die je pas ruikt als je aan mn lippen hangt.. niet dat het geurtje eerst moet binnenkomen voor ik een ruimte in stap.. maar ik vind het wel lekker als ie savonds na een lange dag ook nog aanwezig is...
Dat is niet heel interessant door de verzendkosten in NL helaas... En bij een meet ruik je na de eerste twee geuren niets meer.. dus dat is ook niet echt handig denk ik..quote:Op vrijdag 24 juni 2016 15:11 schreef shiftsix het volgende:
Misschien kunnen we een soort van swap situatie organiseren, ik zie dat soms op amerikaanse forums
Maar ver boven mn gestelde budget..quote:Op vrijdag 24 juni 2016 15:49 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Allure Sport, zelfs in een tot poetslap gedegradeerd t-shirt ruik je die naar 10 jaar nog.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |