quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:24 schreef Hochwinter het volgende:
Naar volk, die Chinezen. Daar gaan ze nóg slechter met dieren om. dan in het Westen.![]()
Oké, daar moet zeer veel verbeterd worden maar hondenvlees is net zo goed meat.quote:
Ach, hier knuffelen wij Cavia's in andere landen is het gewoon voedselquote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:27 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
[..]
Oké, daar moet zeer veel verbeterd worden maar hondenvlees is net zo goed meat.
Peru.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:30 schreef Juup� het volgende:
Ach, hier knuffelen wij Cavia's in andere landen is het gewoon voedsel
Eensquote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:30 schreef valentijn101 het volgende:
Ik heb geen groter probleem met het eten van een hond dan een koe. Maar de manier van slachten vind ik wel een punt. Dat moet zo humaan mogelijk gaan. Bij alle dieren.
Ik ben het meestal niet met je eens, maar dit keer wel.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:33 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik vind dat wij eerst iets moeten doen en hoe wij onze plofkippen en varkens behandelen in de bio-industrie, voor we met de vinger gaan wijzen.
Dat kan ook een keer gebeuren.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:35 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Ik ben het meestal niet met je eens, maar dit keer wel.
Kunnen ze die regio's dan niet platbombarderen? Die eikels zijn het niet waard om te leven.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:33 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Vergeet niet 10 miljoen honden per jaar op 1300 miljoen Han-Chinezen is minuscuul. Het overgrote deel van de Chinezen eet geen honden. Het is regiogebonden. Aan de kust moeten ze niks hebben van hond maar in het binnenland komt het hier en daar voor.
Dit dus. En als ze een broodje hond lekker vinden moeten ze lekker broodjes hond eten.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:33 schreef Buitendam het volgende:
Schaf eerst je eigen bio-industrie maar eens af voor je begint te wijzen.
Wat hebben die honden jou misdaan?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:40 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Kunnen ze die regio's dan niet platbombarderen? Die eikels zijn het niet waard om te leven.
Ik denk het ook wel.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:39 schreef Kosmoproleet het volgende:
Dat kan ook een keer gebeuren.
Ik denk dat als iemand op straat aangevallen wordt, wij hier ook dezelfde mening over zouden hebben als we er langs lopen. Daarnaast denk ik ook dat we dezelfde mening hebben over inbraken, geweld, moord en diefstal. Om maar wat dingen te noemen.
Volgens mij is dat het probleem ook helemaal niet. Het gaat om het martelfestival, zie OP.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:46 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dit dus. En als ze een broodje hond lekker vinden moeten ze lekker broodjes hond eten.
Ik lees op Wikipedia dat er in Zwitserland inderdaad ook stiekem hondenvlees wordt gegeten.quote:
quote:Ook in het Zwitserse kanton Appenzell en de stad Sankt Gallen kent men, volgens de krant Rheintaler Bote, een traditie van het consumeren van hondenvlees. Hoewel deze traditie verborgen wordt gehouden, omdat het verhandelen van hondenvlees in het land illegaal is, schijnen er regelmatig jerky's en worstjes van hond te worden gemaakt
Ah, dan dekt de TT niet de lading. Blijft het alsnog een Chinese aangelegenheid hoe om te gaan met regelgeving omtrent het slachten van dieren.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:23 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Volgens mij is dat het probleem ook helemaal niet. Het gaat om het martelfestival, zie OP.
Lokale delicatesse hier in Zwitserland, net als katten.quote:
Ja, in Mexico en Zuid-Korea is het ook een delicatesse.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:34 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Lokale delicatesse hier in Zwitserland, net als katten.
Best prima vlees.
Zo illegaal is het niet, je mag het sowieso serveren maar het beestje dat je slacht moet wel jouw eigendom zijn. Dus de paar restaurants die het op de kaart hebben staan adopteren fikkie en poes. gewoon.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:33 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik lees op Wikipedia dat er in Zwitserland inderdaad ook stiekem hondenvlees wordt gegeten.
[..]
Kip is ook omnivoor. Vis die we eten ook.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:33 schreef Pek het volgende:
Vlees van vleeseters is niet te vreten, veel te taai en stug. Daarom gaan we doorgaans voor herbivoren als koeien, kippen en schapen.
Klopt, de meeste reacties hier zijn dan ook vrij off-topic.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:33 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ah, dan dekt de TT niet de lading. Blijft het alsnog een Chinese aangelegenheid hoe om te gaan met regelgeving omtrent het slachten van dieren.
Ah ja er staat ook dat het 'verhandelen' niet mag, dus je eigen hondjes en katjes fokken om op te eten mag dan blijkbaar wel. Vind het toch een raar idee, maar goed, andere 'volkeren' vinden koeien of paarden eten dan weer raar.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:37 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Zo illegaal is het niet, je mag het sowieso serveren maar het beestje dat je slacht moet wel jouw eigendom zijn. Dus de paar restaurants die het op de kaart hebben staan adopteren fikkie en poes. gewoon.
Uiteindelijk smaakt alles gewoon naar kip, heb ik me laten vertellen.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:37 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Kip is ook omnivoor. Vis die we eten ook.
Het gerucht is dat kat en konijn niet te onderscheiden zijn kwa smaak.
Ik las zelfs bombarderen als optie. Laten we maar hopen dat dat geen internationale standaard wordt. India heeft kernwapens en daar is de koe heilig. Ik bedoel maar.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:40 schreef Karina het volgende:
[..]
Ah ja er staat ook dat het 'verhandelen' niet mag, dus je eigen hondjes en katjes fokken om op te eten mag dan blijkbaar wel. Vind het toch een raar idee, maar goed, andere 'volkeren' vinden koeien of paarden eten dan weer raar.
Vandaar dat ik een koe noemdequote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:43 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik las zelfs bombarderen als optie. Laten we maar hopen dat dat geen internationale standaard wordt. India heeft kernwapens en daar is de koe heilig. Ik bedoel maar.
Ik heb het ook maar twee keer gedaan, één maal poes en één maal hond, ik ben te nieuwsgierig.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:40 schreef Karina het volgende:
[..]
Ah ja er staat ook dat het 'verhandelen' niet mag, dus je eigen hondjes en katjes fokken om op te eten mag dan blijkbaar wel. Vind het toch een raar idee, maar goed, andere 'volkeren' vinden koeien of paarden eten dan weer raar.
Eens. De nadruk wordt daar niet op goed gelegd, terwijl dat festival daar juist om bekend staat. Niet voor niets dat de meeste Chinezen er zelf ook van af willen.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:47 schreef Kaas- het volgende:
Maar als het punt dus is dat er blijkbaar marteling aan vooraf gaat dan is zowel de TT als die hele OP nogal ineffectief opgeschreven.
Want nu gaat het topic daar natuurlijk niet over.
Onvoldoende voor de TS dan.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:49 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Eens. De nadruk wordt daar niet op goed gelegd, terwijl dat festival daar juist om bekend staat. Niet voor niets dat de meeste Chinezen er zelf ook van af willen.
Zo is dat, eten en laten eten.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:44 schreef Zolderkamer het volgende:
In Louisiana eten ze alligator... Chinezen eten hond.. in het middenoosten schaap.. en ik graag droge worst..
Ik ben flexibel van aard.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:13 schreef Kaas- het volgende:
Nu was je TT en OP al matig, maar over racisme en Abraham Lincoln beginnen in een topic over honden eten in China maakt hier echt een waardeloos topic van.#ontvolg
Google haalt met reclame het merendeel van haar omzet.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:10 schreef Tamabralski het volgende:
Wat duren reklames in andere landen lang zeg.
Groenlinks-hippies. Ongelofelijk dat die ezels 4 zetels hebben in de Tweede Kamer. Ze zijn ook talrijk in China de laatste jaren.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:17 schreef FlyDutchMan het volgende:
Waarom zouden honden in hemelsnaam niet gegeten mogen worden? Ageer dan tegen de slachtmethode (ook op die klachten valt af te dingen, maar goed), maar roep niet dat het hele festival of het eten van honden afgeschaft moet worden.
Dat haalt TS erbij. Overigens is niet alleen het buitenland wat moeilijk doet. Ook mensen in China zelf hebben hier problemen mee.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:25 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik lees niets over Groenlinks trouwens.
Volgens mij is het ook het punt dat honden op een gruwelijke manier worden afgemaakt.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:17 schreef FlyDutchMan het volgende:
Waarom zouden honden in hemelsnaam niet gegeten mogen worden? Ageer dan tegen de slachtmethode (ook op die klachten valt af te dingen, maar goed), maar roep niet dat het hele festival of het eten van honden afgeschaft moet worden.
Hmm, ik heb het een paar keer gegeten maar het ging. Het ging. Het is achterover te werken maar het is geen delicatesse.quote:
Naar verhouding vrij veel bot. Als je er geen moeite me hebt zo'n ribbenkastje af te kluiven, kan het heel smakelijk zijn.quote:
Hangt natuurlijk ook af van wie het klaarmaakt.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:32 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Hmm, ik heb het een paar keer gegeten maar het ging. Het ging. Het is achterover te werken maar het is geen delicatesse.
Uiteraard, als het een goede chef is dan zal ik het zeker heerlijk gaan vinden.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:43 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Hangt natuurlijk ook af van wie het klaarmaakt.
Eend in de meeste handen is ruk maar kan ook verrukkelijk zijn.
Maar haaienvinnensoep krijg je nooit lekker, zelfs als Ferran Adria het persoonlijk voor mij maakt.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:45 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Uiteraard, als het een goede chef is dan zal ik het zeker heerlijk gaan vinden.
Het klinkt interessant. Zou het zeker proberen. Het enige wat met veel moeite in zou gaan zijn tarantulas. Een lekkernij in Cambodja.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:47 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Maar haaienvinnensoep krijg je nooit lekker, zelfs als Ferran Adria het persoonlijk voor mij maakt.
Dat is echt onzinvoedsel.
Die zijn tenminste gekookt, ik heb in mijn tijd voor het rode kruis in Afrika, Afrikaanse grotspinnen levend gegeten, ergste delicatesse die ik ken.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:48 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Het klinkt interessant. Zou het zeker proberen. Het enige wat met veel moeite in zou gaan zijn tarantulas. Een lekkernij in Cambodja.
Geen tijd voor die shit.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:49 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Je moet het een keer proberen, kerel. Het smaakt best goed.
Damn, dat gaat inderdaad een stuk verder. De wereld is rijk aan eetcultuur.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:50 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Die zijn tenminste gekookt, ik heb in mijn tijd voor het rode kruis in Afrika, Afrikaanse grotspinnen levend gegeten, ergste delicatesse die ik ken.
[ afbeelding ]
Kon niet weigeren toen een stamhoofd het me aanbood.
Het zou je verbazen wat mensen allemaal eten. Het gaat heel ver. Mierensoep is ook lekker heb ik mij laten vertellen.quote:
Alle insecten zijn kut, die kraken als de neten maar dit voelde net alsof ik veertig slakken aan het stukbijten was. Smaakte ook nog eens nergens naar en dat beest was aan het worstelen voor zijn leven in mijn mond.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:51 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Damn, dat gaat inderdaad een stuk verder. De wereld is rijk aan eetcultuur.
Een stukje respect tonen richting die Afrikaanse stam. Ik snap het wel. Een wonder dat je het op hebt gegeten. Dit gaat mij zelfs te ver en ik sta voor zeer veel voedsel open.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:54 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Alle insecten zijn kut, die kraken als de neten maar dit voelde net alsof ik veertig slakken aan het stukbijten was. Smaakte ook nog eens nergens naar en dat beest was aan het worstelen voor zijn leven in mijn mond.
Daarna mijn mond gespoeld met de complete voorraad listerine van het continent.
Het is schandalig dat ze hypocriet doen over hondenvlees terwijl in het westen varkensvlees en koeienvlees wordt gegeten alsof de leven vanaf hangt. VION draait overuren. Al jarenlang.quote:
Maakt het vlees malser.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:52 schreef RobbieRonald het volgende:
Probleem met dit festival, wat overigens geen traditie is, vind ik is dat ze die dieren bewust extra lang laten lijden omdat dat de smaak ten goede zou komen
Alhoewel ik altijd handelde naar hun gebruiken ging mij dit ook te ver, maar wat doe je als je daar staat met twee hulpverleners, een tolk en boze bewakingrus tegenover 180 man waarvan 30% bewapend?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:56 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Een stukje respect tonen richting die Afrikaanse stam. Ik snap het wel. Een wonder dat je het op hebt gegeten. Dit gaat mij zelfs te ver en ik sta voor zeer veel voedsel open.
Heerlijke vergelijking weerquote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:33 schreef Buitendam het volgende:
Welk stam/land was dat trouwens?quote:Op woensdag 22 juni 2016 00:12 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Het was blijkbaar een hele eer omdat ik zijn favo/oudste zoon 'gered' had. (Abces'je gedrained. )
In onze bio-industrie worden de dieren tenminste nog gedood, voordat ze geslacht worden.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:33 schreef Buitendam het volgende:
Volgens mij Bantu ten noorden van de Zambezi (kun je nog verdelennen in 5809802703730 stammen). Met Vlisco outfits.quote:Op woensdag 22 juni 2016 00:14 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Welk stam/land was dat trouwens?
Je snapt nog steeds niet waar je eigen OP over gaat blijkbaar. Dat ze daar honden- of kattenvlees eten is niet eens het puntquote:Op woensdag 22 juni 2016 00:00 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Het is schandalig dat ze hypocriet doen over hondenvlees terwijl in het westen varkensvlees en koeienvlees wordt gegeten alsof de leven vanaf hangt. VION draait overuren. Al jarenlang.
gruwelijkquote:Op woensdag 22 juni 2016 00:25 schreef Rene_Froger het volgende:
[..]
In onze bio-industrie worden de dieren tenminste nog gedood, voordat ze geslacht worden.
In China worden de honden echter levend gevild en geslacht. Zie ook dit filmpje:
http://www.dailymotion.co(...)skiled-alive_animals
Respect... ik zou dit 100% niet binnen kunnen houden, het uitkotsen en dan een stammenoorlog (oid) startenquote:Op dinsdag 21 juni 2016 23:50 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Die zijn tenminste gekookt, ik heb in mijn tijd voor het rode kruis in Afrika, Afrikaanse grotspinnen levend gegeten, ergste delicatesse die ik ken.
[ afbeelding ]
Kon niet weigeren toen een stamhoofd het me aanbood.
Heb je het filmpje gezien? Dat beest is levend gevild en leeft nog zonder dat zijn vacht/huid er aan zit.quote:Op woensdag 22 juni 2016 01:58 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Mag je niet zeggen, omdat jij ook wel eens kip eet. Ofzo...
Ik weet het. Volgens bepaalde mensen mag je hier geen kritiek op hebben.quote:Op woensdag 22 juni 2016 02:00 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Heb je het filmpje gezien? Dat beest is levend gevild en leeft nog zonder dat zijn vacht/huid er aan zit.
Ja, echt he.quote:Op woensdag 22 juni 2016 02:08 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Ik weet het. Volgens bepaalde mensen mag je hier geen kritiek op hebben.
Ik heb het overwogen.quote:Op woensdag 22 juni 2016 01:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Respect... ik zou dit 100% niet binnen kunnen houden, het uitkotsen en dan een stammenoorlog (oid) starten.
Sja mensen hebben ook kritiek op Zwarte piet en negerzoenen....quote:Op woensdag 22 juni 2016 02:08 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Ik weet het. Volgens bepaalde mensen mag je hier geen kritiek op hebben.
Goede vergelijkingquote:Op woensdag 22 juni 2016 02:21 schreef Geerd het volgende:
[..]
Sja mensen hebben ook kritiek op Zwarte piet en negerzoenen....
De meeste tegenstanders van dit festival zijn Chinees...quote:Op woensdag 22 juni 2016 02:24 schreef Donnis het volgende:
Als India gaat janken dat wij koeien afslachten en opvreten lachen we ze uit, maar als het moreel superieure westen ergens niet tegen kan dan moet de hele wereld weer buigen. Triest.
Vuile landverradersquote:Op woensdag 22 juni 2016 02:28 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
De meeste tegenstanders van dit festival zijn Chinees...
Import Chinezen zeker?quote:Op woensdag 22 juni 2016 02:28 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
De meeste tegenstanders van dit festival zijn Chinees...
Alsof de Chinese overheid niet gewoon kan doen wat ze wilquote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:23 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
De lokale autoriteiten zeggen echter weinig te kunnen doen omdat het festival georganiseerd wordt door private bedrijven, meldt de BBC..
Zucht...quote:Op woensdag 22 juni 2016 03:11 schreef hottentot het volgende:
Ach, ook in Zwitserland lust menigeen zijn hondje wel. (geen grap)
Klopt. Het gaat ook wel gebeuren op termijn. Peking is gevoelig voor een slecht imago in het buitenland. Zeer gevoelig. Veel mensen denken dat laat men links liggen, maar het ligt toch wel genuanceerder. China is veelvraat: 30% van de wereldwijde vleesproductie wordt door Chinezen naar binnen geduwd. Het is gewoon kanker voor het milieu al die CO2-uitstoot wat vrij komt met zoveel vleesproductie om die magen te vullen.quote:Op woensdag 22 juni 2016 02:41 schreef Mark het volgende:
[..]
Alsof de Chinese overheid niet gewoon kan doen wat ze wil
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |