Ditzelfde heb ik ooit eens met een vriendinnetje gehad.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 11:37 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb wel eens met mijn arm tot aan mijn schouder in de anus van mijn paard gezeten.
Dat was toen hij heftige koliek (darmblokkade) had. Veearts wilde dat ik het zelf zou voelen. Was vrij kantje boord toen. Heel zielig. Er zijn hem liters vloeibare paraffine toegediend via een neussonde. Oh, wat was ik blij toen ik eindelijk stront zag. Zelfs toen een foto van zijn eerste mest op Facebook gezet.
quote:Op dinsdag 21 juni 2016 11:51 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ditzelfde heb ik ooit eens met een vriendinnetje gehad.
quote:Op dinsdag 21 juni 2016 11:51 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ditzelfde heb ik ooit eens met een vriendinnetje gehad.
Er zit een knop op je tv computer.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 12:30 schreef golfer het volgende:
Ik zit net te lunchen en deze praatjes bevorderen mijn eetlust niet echt.
Hier ook al niet. Leve werken in een open spacequote:Op dinsdag 21 juni 2016 12:53 schreef fietsie het volgende:
OK. Concentreren lukt niet. Dan de Metal maar uit de kast. Koptelefoon op en raggen.
Die hebben ze op alle etages, maar niet op deze (directie etage en die hebben hun eigen ruimte). Maar er is tegenover mij een "aanlandplek" gemaakt waar je rustig kunt werken en praten. Alleen toen het nog niet af was (dus open) was het rustig, nu hebben ze het afgesloten met een glaswand en kaatst het geluid keihard terug, harder dan men praat.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 13:23 schreef Isegrim het volgende:
Wij hebben een paar stilteruimtes om in te werken. Maar om nou te zeggen dat het daar erg stil is?
Lucht van stroop zou je toch een bult energie moeten gevenquote:Op dinsdag 21 juni 2016 13:26 schreef fietsie het volgende:
Ik heb een eigen kantoor, maar een "tijdelijk" inwonende collega ivm tekort aan werkplekken.
Maar gewoon alsof de lucht van stroop is ofzo; ik heb geen zin, geen energie, geen drive, geen inspiratie.
Wie is jarig?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 13:54 schreef fietsie het volgende:
Ik moet nog even wat bakdingen ophalen.
En dan in de nacht van vrijdag op zaterdag stiekum taart bakken.
Ik ga met een vier andere Nederlanders meedoen aan een jongerenuitwisseling. In totaal zijn er uit zeven landen achtentwintig jongeren, zeven groepsleiders (waaronder ik) en nog twee organisatorenquote:Op dinsdag 21 juni 2016 14:12 schreef AnneX het volgende:
Ludolf ? misschien heb je het eerder eens verteld...wat ga je eigenlijk uitwisselen in Vilnius (?).
hier ook, en dan moet (ja echt moet) ik ook nog naar een diner...opzitten en pootjes geven. En vooraf nog iets leuks doen (wat niet leuk is).quote:
Helaas, geen snoekbaarsquote:After ichtiological reasearch of the lakes, it was stated that 14 types of fish breed in the lake of Plateliai: pike, burbot, bream, roach, tench, bleak, perch, redeye, eel, vendace, Plateliai lavaret, crucian carp and ruff
OK. Vraagje in herhaling : Wát wissel je uit? wat ga je dóe-oen?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 14:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik ga met een vier andere Nederlanders meedoen aan een jongerenuitwisseling. In totaal zijn er uit zeven landen achtentwintig jongeren, zeven groepsleiders (waaronder ik) en nog twee organisatorenDeelnemers komen uit Portugal, Italie, Bulgarije, Turkije, Frankrijk, Litouwen en Nederland.
De uitwisseling vindt niet plaats in Vilnius, maar in op "Zemaitija National Park" ten noorden van de stad Plungė. In Plungė vindt overigens de productie van de meeste 'crab/crapsticks' voor de Europese markt plaats
wel gewoon baars,ook prima te eten tochquote:Op dinsdag 21 juni 2016 14:40 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Helaas, geen snoekbaars
Die vendace is een zalmachtige en wel te eten volgens mij. Burbot is kwabaal en een kabeljouwachtige dus wellicht ook eetbaar. Paling zou natuurlijk wel geinig zijn, even een paar roken en voila, vers Nederlands eten
Goed punt. Ik wil ook lekker luierenquote:Op dinsdag 21 juni 2016 14:30 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
hier ook, en dan moet (ja echt moet) ik ook nog naar een diner...opzitten en pootjes geven. En vooraf nog iets leuks doen (wat niet leuk is).
Ik wil naar huis en lekker op de bank hangen met een boek
Hoe gaat het nu met schoonpa? Is al een tijdje rustig rond hem lijkt hetquote:Op dinsdag 21 juni 2016 14:46 schreef AnneX het volgende:
Nou, kaatje dat klinkt wel als een " verplicht nummer".
Hopelijk is het eten smakelijk, en het gezelschap...
Straks weer eens Mantelzorgen na twee weken, behoudens de regel telefonen de afgelopen weken met
raspende stem.
Nogal ja, afscheidsdiner van directeur. Klein gezelschap en niet het meest gezellige. Eten lijkt me wel prima als ik de menukaart lees.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 14:46 schreef AnneX het volgende:
Nou, kaatje dat klinkt wel als een " verplicht nummer".
Hopelijk is het eten smakelijk, en het gezelschap...
Straks weer eens Mantelzorgen na twee weken, behoudens de regel telefonen de afgelopen weken met
raspende stem.
Heb je wel!quote:Op dinsdag 21 juni 2016 15:04 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nogal ja, afscheidsdiner van directeur. Klein gezelschap en niet het meest gezellige. Eten lijkt me wel prima als ik de menukaart lees.
Sterke met het mantelzorgen. Het blijft maar doorgaan he? (waarom heeft FOKT geen aai over bolletje)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Thx for asking.
Da's toch een klap op de kopquote:
Note te self: geen bh's dragenquote:Op dinsdag 21 juni 2016 15:09 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Da's toch een klap op de kop![]()
And to make matters worse....ik denk wat prikt er toch...is de beugel van mijn bh gebroken. Lekker dagje zo.
Ik was vorige week nog in Vilnius. Altijd leuk.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 14:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik ga met een vier andere Nederlanders meedoen aan een jongerenuitwisseling. In totaal zijn er uit zeven landen achtentwintig jongeren, zeven groepsleiders (waaronder ik) en nog twee organisatorenDeelnemers komen uit Portugal, Italie, Bulgarije, Turkije, Frankrijk, Litouwen en Nederland.
De uitwisseling vindt niet plaats in Vilnius, maar in op "Zemaitija National Park" ten noorden van de stad Plungė. In Plungė vindt overigens de productie van de meeste 'crab/crapsticks' voor de Europese markt plaats
Nee niet vanuit school, maar vanuit het dorp waar ik vandaan kom eigenlijk. Een ouwe Schot die ooit door omstandigheden hier belande is daar zo'n dertig jaar geleden mee begonnen. Die man is er ik denk in 2010 mee gestopt, samen met wat vrienden hebben we het toen nog een paar jaar onder de noemer van cultureel werk in het het dorp gedaan en sinds twee jaar zijn we een 'informele groep jongeren' (die mogen ook projecten organiseren). Verder heeft hij zijn werk er van gemaakt, hij werkt nu in een centrum waar veel van die projecten worden georganiseerd.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 14:40 schreef AnneX het volgende:
[..]
OK. Vraagje in herhaling : Wát wissel je uit? wat ga je dóe-oen?
Is het vanuit je opleiding, faculteit ?
Ik ben er vorig jaar zomer ook geweest, als vakantiequote:Op dinsdag 21 juni 2016 15:11 schreef Bramito het volgende:
[..]
Ik was vorige week nog in Vilnius. Altijd leuk.
we call it sexchange sometimes for a reasonquote:Op dinsdag 21 juni 2016 14:49 schreef fietsie het volgende:
* fietsie bemoeit zich -niet- met de "wat gaat Ludolf uitwisselen" discussie![]()
- Opzetten/organiseren van uitwisselingen;quote:Op dinsdag 21 juni 2016 15:20 schreef golfer het volgende:
En wat voor vrijwilligerswerk doe jij zelf, Ludolf?
Ikkuh? Niet dat ik weet maar, dat vind ik lievquote:
quote:Op dinsdag 21 juni 2016 15:08 schreef AnneX het volgende:
Die fiets![]()
Wat betreft sch.va:Blijft spannend wie er eerder dood gaatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Thx for asking.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
Ludolfje, ga je je nu ontpoppen als een geëngageerde burger ipv een kutstudent? WTF? Dit doet je imago geen goed jongen... Straks moeten ze je nog met respect gaan behandelen hier.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 15:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
- Opzetten/organiseren van uitwisselingen;
- Diverse taken binnen de studievereniging
Eerlijk gezegd deed ik vroegah veel meer
Toen draaide ik nog - met diezelfde gast als de uitwisseling - een jeugdsoos waar we allerlei activiteiten opzetten als spooktochten, kamp weekenden. Fiets- en krooi um d'r in hebben we ook een keer gedaan, wat een kut werk, dagen in een waadpak in een koude vijver de baan opbouwen en vervolgens viel de deelname eigenlijk ook tegenVerder helpen bij allerlei andere activiteiten van het cultureel werk, zoals een jaarlijks openlucht optreden voor een beginnende bandjes en een kinderspelweek.
Oooh en wat ik vergeet, jaren rond pasen en oud en nieuw vreugdevuren bouwen. Met o&n was het vooral vergunning aanvragen en zooi verzamelen maar met pasen ook nog allerlei andere activiteiten er rondom. Meeste tijd daarvan was trouwens met een trekker rondrijden en bij iedereen tuinafval ophalen. Erg vermakelijk, maar of het echt als vrijwilligerswerk geldt? We deden het vooral omdat we het zelf leuk vonden.
Sowieso zijn er nog een aantal smileys extra die een code hebben maar niet onder het reactie vak staanquote:
Geen berenburg?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 15:36 schreef uniekhoorn het volgende:
Thuis, zon, tuin, koud flesje bier. Geluksmoment
Lolquote:Op dinsdag 21 juni 2016 15:36 schreef Bramito het volgende:
[..]
Ludolfje, ga je je nu ontpoppen als een geëngageerde burger ipv een kutstudent? WTF? Dit doet je imago geen goed jongen... Straks moeten ze je nog met respect gaan behandelen hier.
In een warme zomerse tuin altijd een biertje meneer Ludolfquote:
Hij doet nog genoeg boerenpummel-zaken om aan het imago van hem te blijven kleven.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 15:36 schreef Bramito het volgende:
Ludolfje, ga je je nu ontpoppen als een geëngageerde burger ipv een kutstudent? WTF? Dit doet je imago geen goed jongen... Straks moeten ze je nog met respect gaan behandelen hier.
quote:Op dinsdag 21 juni 2016 15:08 schreef AnneX het volgende:
Die fiets![]()
Wat betreft sch.va:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Thx for asking.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
En wie zegt dat ik van dat imago af wilquote:Op dinsdag 21 juni 2016 15:50 schreef golfer het volgende:
[..]
Hij doet nog genoeg boerenpummel-zaken om aan het imago van hem te blijven kleven.
Conclusie: toko is onnodig duur?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 15:52 schreef liedetector het volgende:
[..]
kom meestal 100 euro armer thuis red ik bij de super nou nooit
Ben jij die jongen in 't water?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 15:49 schreef derLudolf het volgende:
Lol, nooit geweten dat dit online stond.
https://vimeo.com/81183137
Beetje achtergrond info
In Nederland flikkeren we meestal in het begin (onze projecten duren twee weken) een NL'er die zich heeft verslapen in het water, dat werkt meestal vrij aardig om mensen op tijd aan het ontbijt te hebben. Echter waren die ochtend alle Kroaten (meiden) te laat. De straf, mij in het water gooien.
Kameraad had me dat van te voren gezegd, dus ik had de zwembroek al aan.
Hij wist natuurlijk ook dondersgoed dat ik niet alleen in het water zou belandenAls ik geen 'hulp' had gekregen waren er trouwens twee in het water beland.
toko heeft onnodig veel lekkere dingen die allemaal gekocht moeten worden.....(elke keer weer de vraag waar dat nu weer op te bergen)quote:
waarom zoveel deegproducten in 1 soep?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 15:55 schreef emmyemmy het volgende:
Vanavond dus udon met wantans in een miso soepje en gyoza
Hou ik vanquote:Op dinsdag 21 juni 2016 15:57 schreef liedetector het volgende:
[..]
waarom zoveel deegproducten in 1 soep?
Ik weet mijn god niet waar je het over hebt, maar het zal vast wel lekker zijn.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 15:55 schreef emmyemmy het volgende:
Vanavond dus udon met wantans in een miso soepje en gyoza
Ja, ze trokken aan m'n broek. Kutwijvenquote:Op dinsdag 21 juni 2016 15:54 schreef zeefje het volgende:
Oh wacht ik herken je kop. Jij bent diegene met bouvakkersdecolette
Die camo blauwe broek?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 15:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Er liggen meerdere in het water
Maar vanaf 0:15 wel ja
allemaal hoeren.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 15:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja, ze trokken aan m'n broek. Kutwijven
Zijn gewoon bevroren gyozasquote:Op dinsdag 21 juni 2016 15:58 schreef liedetector het volgende:
[..]
kee dacht dat je di er ook in gooide...waar heb je ze mee gevuld?
Wat voor toko is datquote:Op dinsdag 21 juni 2016 15:58 schreef zeefje het volgende:
Ik eet vanavond bij Humphreys. Op mijn zusjes kosten. Voor mijn verjaardag
lol okayquote:Op dinsdag 21 juni 2016 15:59 schreef emmyemmy het volgende:
jn gewoon bevroren gyozasmaar is best een lekker merk
Alles is een keuze......quote:Op dinsdag 21 juni 2016 15:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik kan ook niets aan m'n bokito genen doen
*ril*quote:Op dinsdag 21 juni 2016 16:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Veenkoloniaal DrentsWat eigenlijk Gronings is
http://www.humphreys.nl/onze-restaurants/quote:Op dinsdag 21 juni 2016 16:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]![]()
Nee ik bedoel, wat voor restaurant, wat kun je d'r kanen
Ik zeg niets over jou als persoon. Ik kan gewoon niet tegen mensen die twents/veenkoloniaals praten. Daar gaat mijn hele lijf van rillen.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 16:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat leuk dat je mensen beoordeelt op hun accent
quote:Op dinsdag 21 juni 2016 16:04 schreef zeefje het volgende:
[..]
Ik zeg niets over jou als persoon. Ik kan gewoon niet tegen mensen die twents/veenkoloniaals praten. Daar gaat mijn hele lijf van rillen.
Jankerdquote:Op dinsdag 21 juni 2016 16:04 schreef zeefje het volgende:
[..]
Ik zeg niets over jou als persoon. Ik kan gewoon niet tegen mensen die twents/veenkoloniaals praten. Daar gaat mijn hele lijf van rillen.
Ik ben ook niet geliefd met mn Limburgs accentquote:Op dinsdag 21 juni 2016 16:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat leuk dat je mensen beoordeelt op hun accent
Ik vind mn accent ook leuk. Lekker zachtquote:
Retorische vraag?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 16:13 schreef emmyemmy het volgende:
Huh. Het font op mobiel fok is ineens anders
En nu is het weer weg
Of ik word gek
Heb je ook meegzongen met Kinderen voor kinderen??quote:Op dinsdag 21 juni 2016 16:11 schreef liedetector het volgende:
Kom ik aan met in Driehuis/Bloemendaal/Haarlem op school gezeten te hebben.....
Zo ABN als maar kan alhoewel Utrechters vinden dat ik soms Amsterdams lul
Dat is Gooisch.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 16:15 schreef uniekhoorn het volgende:
Heb je ook meegzongen met Kinderen voor kinderen??
Heerlijk accent ook.. Hou er wel van
Ow... sorryquote:
Alles onder de IJsselquote:Op dinsdag 21 juni 2016 16:10 schreef zeefje het volgende:
Alles wat ze onder de rivieren spreken vind ik geweldig mooi. Nojoke.
Ik ben gewoon aan de verkeerde kant geboren/opgegroeid
Is maar net -welke- IJsselquote:
nee joh die R is Goois ABN heeft dat nietquote:Op dinsdag 21 juni 2016 16:15 schreef uniekhoorn het volgende:
Heb je ook meegzongen met Kinderen voor kinderen??
In Haarlem spreken ze nou niet bepaald ABN.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 16:11 schreef liedetector het volgende:
Kom ik aan met in Driehuis/Bloemendaal/Haarlem op school gezeten te hebben.....
Zo ABN als maar kan alhoewel Utrechters vinden dat ik soms Amsterdams lul
wattan wel?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 16:23 schreef Bramito het volgende:
[..]
In Haarlem spreken ze nou niet bepaald ABN.
Die van Arnhem, Zutphen, Deventer en Zwolle richting IJsselmeer gaatquote:
Ahja je hebt er ook nog een in ZHquote:Op dinsdag 21 juni 2016 16:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die van Arnhem, Zutphen, Deventer en Zwolle richting IJsselmeer gaat
quote:Op dinsdag 21 juni 2016 16:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die van Arnhem, Zutphen, Deventer en Zwolle richting IJsselmeer gaat
de ras haarlemmer heeft die niet geloof ik hoorquote:Op dinsdag 21 juni 2016 16:25 schreef Bramito het volgende:
Nou die harde S (semi Amsterdam) is niet ABN wat mij betreft.
Met die brug die pertinent niet afgesloten mag zijn op Zondag, die enequote:
Mijn geboren en getogen Haarlemse vrienden hebben die dan weer wel(een aan het Spaarne nog wel!). Kan toeval zijn.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 16:26 schreef liedetector het volgende:
[..]
de ras haarlemmer heeft die niet geloof ik hoor
betrap me er ook nog weleens op (maar spreek veel engels ook envind daar de S ook een dingetje...)quote:Op dinsdag 21 juni 2016 16:28 schreef Bramito het volgende:
Mijn geboren en getogen Haarlemse vrienden hebben die dan weer wel(een aan het Spaarne nog wel!). Kan toeval zijn.
Maar spreek jij hosternokke volledig ABN dan of denk je dat alleenquote:
Hosternokke?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 16:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar spreek jij hosternokke volledig ABN dan of denk je dat alleen
tering als je dat niet hoort ook... heb een paar vn die collega's versta ze ook nooit....quote:Op dinsdag 21 juni 2016 16:32 schreef zeefje het volgende:
Afgelopen zaterdag was ik bij een feestje in Utrecht. Een man die daar sprak echt plat Utregs. Ik vroeg het aan hem. Hij vroeg zich af hoe ik dat kon horen
quote:Hosternokke is een opmerkelijk woord, dat je alleen in Zeeland hoort. Het scoorde een hoge notering in de top 10 van de meest populaire woorden. Ook is het sinds kort een onderdeel het project Geluiden van Zeeland van geluidenopnemer Roger van der Veken uit Noordgouwe. Maar wat betekent het nu eigenlijk?
Verbastering
Het woord "Hosternokke" is een verbastering van het woord "Godverdomme". Maar uit respect naar het geloof is het in de loop der jaren verbasterd tot "Hosternokke". Het woord kent zelf ook een aantal verbasteringen, zoals "Hostermannuh" en "Hosterlievuh".
Ik spreek algemeen Nederlands, dus geen gekke uitdrukkingen, maar ik heb bijvoorbeeld een redelijk duidelijke R die men in de regio Leiden vindt.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 16:31 schreef liedetector het volgende:
[..]
betrap me er ook nog weleens op (maar spreek veel engels ook envind daar de S ook een dingetje...)
http://cf.hum.uva.nl/pold(...)r_standaardtaal.html
maar goed onderzoek is ook niet helemaal helder (dan nog eerste 18 jaar ofzo van mn leven in Driehuis gewoond en gedeeltelijk in Bloemendaal op school gezeten...) LB ook ergens, accenten zijn er en zijn leuk of niet, geloof wel dat ik redelijk accentloos ben
ahh ja zou ik wel herkennen ookquote:Op dinsdag 21 juni 2016 16:36 schreef Bramito het volgende:
[..]
Ik spreek algemeen Nederlands, dus geen gekke uitdrukkingen, maar ik heb bijvoorbeeld een redelijk duidelijke R die men in de regio Leiden vindt.
mja zoiets ja.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 16:37 schreef liedetector het volgende:
[..]
ahh ja zou ik wel herkennen ook
denk ergens ook dat jij met die S bedoeld dat ze z en s klank dan ook niet meer te onderscheiden is....valt me ook vaak op bij mensen
Ja leuk man, aan zo'n tuigjequote:
Nee.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 16:40 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Vraag de postbode om wat voor je te verzinnen
says who?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 16:43 schreef emmyemmy het volgende:
Jullie vinden mijn hamster trouwens wel heel bijzonder.
Ja ik had het wel eens "mijn marmotje" horen noemen, maar hamster was nieuw voor me.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 16:43 schreef emmyemmy het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Neuh, ik vond mijn hamsters (rip) stuk voor stuk bijzonderder.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 16:43 schreef emmyemmy het volgende:
quote:Op dinsdag 21 juni 2016 16:45 schreef emmyemmy het volgende:
Hier, voor zijn fanssja hamster denk ik dan....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier, voor zijn fansHij is wel heel mooi.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Siesta & Fiesta!
Die hamster is gewoon een dankbaar onderwerp om je mee te plagenquote:Op dinsdag 21 juni 2016 16:43 schreef emmyemmy het volgende:
Weet ikquote:Op dinsdag 21 juni 2016 16:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die hamster is gewoon een dankbaar onderwerp om je mee te plagen
Hier, voor zijn fansWaarom zit er nog ruimte tussen laminaat, plakplint en muur?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
Moet je vragen aan de vorige bewonerquote:Op dinsdag 21 juni 2016 16:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarom zit er nog ruimte tussen laminaat, plakplint en muur?
Haarlem staat wel bekend als de stad waar ze ABN spreken. Maar dat is een bgeetje een mythe:quote:Op dinsdag 21 juni 2016 16:23 schreef Bramito het volgende:
In Haarlem spreken ze nou niet bepaald ABN.
quote:De kleurloosheid van het ABN blijkt ook uit het feit dat Nederlanders menen dat ‘het beste Nederlands’ gesproken wordt in Haarlem – de Harmen Siezen onder de Nederlandse steden. Die plaatsing blijkt op een misverstand te berusten. In de negentiende eeuw beweerde de dialectkenner J. Winkler dat het Haarlemse dialect het minst van de standaardtaal verschilde, maar hij bedoelde daarmee zeker niet dat iedere Haarlemmer ABN sprak. Dat het misverstand kon blijven voortleven, heeft mogelijk te maken met het feit dat het dialect van Haarlem zo onbekend is. Terwijl op de radio en tv regelmatig Amsterdams, Rotterdams of Haags te horen is, komt er zelden of nooit een ‘authentieke Haarlemmer’ aan het woord. Die onbekendheid maakt dat men makkelijker gelooft in de mythe dat Haarlem inderdaad de bakermat van het ABN zou zijn.
dat is voor de muizenquote:Op dinsdag 21 juni 2016 16:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarom zit er nog ruimte tussen laminaat, plakplint en muur?
ja schat dat stond ook in het artikel wat ik net linktequote:Op dinsdag 21 juni 2016 16:49 schreef golfer het volgende:
[..]
Haarlem staat wel bekend als de stad waar ze ABN spreken. Maar dat is een bgeetje een mythe:
[..]
B. kan zonder enig probleem op commando (en soms als ze het zelf niet in de gaten heeft) heel erg plat Utregs proaten. Tineke Schouten is er niks bij.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 16:32 schreef zeefje het volgende:
Afgelopen zaterdag was ik bij een feestje in Utrecht. Een man die daar sprak echt plat Utregs. Ik vroeg het aan hem. Hij vroeg zich af hoe ik dat kon horen
Oh, ik had niet alles teruggelezen.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 16:50 schreef liedetector het volgende:
ja schat dat stond ook in het artikel wat ik net linkte
Yups.quote:
denk in elk land wel... alleen dan is het moeilijker op te pikken ofzoquote:Op dinsdag 21 juni 2016 16:56 schreef Bramito het volgende:
Eigenlijk best bijzonder als je ziet hoeveel accenten er zijn. Alleen al in Zuid Holland is het ieder 20 km (ofzo) heel anders eigenlijk.
Wie? Ik ken alleen Henk Hofman. Elke keer als mijn pa die ziet heeft ie een reünie van zijn 6e klas vd lagere schoolquote:
Andere landen zijn meestal niet zo dicht bevolkt dus dan komt het mij op een of andere manier logischer voor (wat het waarschijnlijk niet is). Als je kijkt naar de verschillen tussen Rotterdam, Den Haag en Leiden, dan is het best extreem. En als je er dan nog een inteelt dorp als Katwijk naast legt, dan zakt helemaal je broek af.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 16:57 schreef liedetector het volgende:
[..]
denk in elk land wel... alleen dan is het moeilijker op te pikken ofzo
1 van de beste journalisten die Nederland ooit heeft gehad.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:00 schreef derLudolf het volgende:
Wie? Ik ken alleen Henk Hofman. Elke keer als mijn pa die ziet heeft ie een reünie van zijn 6e klas vd lagere school
neem zwitserland ook een stip op de wereld kaart...4 talig?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:00 schreef Bramito het volgende:
[..]
Andere landen zijn meestal niet zo dicht bevolkt dus dan komt het mij op een of andere manier logischer voor (wat het waarschijnlijk niet is). Als je kijkt naar de verschillen tussen Rotterdam, Den Haag en Leiden, dan is het best extreem. En als je er dan nog een inteelt dorp als Katwijk naast legt, dan zakt helemaal je broek af.
Raar volk, raar taaltje, net als de Scheveningersquote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:05 schreef liedetector het volgende:
Ken eigenlijk maar 1 echte katukker en daar hoor ik het niet meteen aan.... maar kom weinig in dorp zelf
doe jij hier...baren jij joh! (verder eens)quote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Raar volk, raar taaltje, net als de Scheveningers
Ja maar Leiden en Den Haag ligt 20km uit elkaar. Ik vind het accent verschil echt extreem. In Spanje kan je echt niet het verschil tussen iemand uit Zaragoza en iemand uit Cariñena horen.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:02 schreef liedetector het volgende:
[..]
neem zwitserland ook een stip op de wereld kaart...4 talig?
Uk kan je zo horen of iemand devon of sussex is om maar wat te noemen...en dat ligt toch ook best dicht bijelkaar (kee swiss maybe not best example)
Harde werkers, zwaar gelovig, ook als zijn ze lomp als de pest zal je ze geen godverdomme horen zeggen.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Raar volk, raar taaltje, net als de Scheveningers
eigenwijs rotkind he, net haar moederquote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:07 schreef liedetector het volgende:
[..]
doe jij hier...baren jij joh! (verder eens)
Ben het met je eens hoorquote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:08 schreef Bramito het volgende:
[..]
Ja maar Leiden en Den Haag ligt 20km uit elkaar. Ik vind het accent verschil echt extreem. In Spanje kan je echt niet het verschil tussen iemand uit Zaragoza en iemand uit Cariñena horen.
Maar goed, het is maar een gevoel.
?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:10 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Ik zie in het OUD topic dat er nog een baby geboren gaat worden met een hele mooie naam
Nou, daar ben ik niet naar vernoemd..quote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:11 schreef Molo het volgende:
Oh zo, ja dat komt omdat die baby een medisch traject embryo was
Dus afkorting is Emmy
ik denk zomaar als je natieve bent dat je dat dus ook prima oppikt al zijn het maar uitdrukkingen of kleine verschillenquote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:10 schreef Molo het volgende:
Ben het met je eens hoor
Al heb ik zelf geen idee hoe het in andere landen zit en ik kan daar accenten niet goed uit elkaar halen (geen talenknobbel)
Kan kloppen maar ik denk dat het per geval anders is.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:12 schreef liedetector het volgende:
[..]
ik denk zomaar als je natieve bent dat je dat dus ook prima oppikt al zijn het maar uitdrukkingen of kleine verschillen
ben bang dat ik niet anders dan met je eens kan zijn... (gever wat haat ik dat...voelt een symbiose aankomen)quote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:15 schreef Bramito het volgende:
Kan kloppen maar ik denk dat het per geval anders is.
Sleutels vergeten?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zit in mijn auto die voor mijn huis staat.
Nee, stortbui inderdaad.quote:
Dawwwwwwwwwwwquote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee, stortbui inderdaad.
Ik drukte per ongeluk op het postknopje want ineens stond mijn man heel romantisch onder een paraplu naast de auto
De TT moedigde je nog niet genoeg aan?quote:
ik heb al drie naam TT's gehad geloof ik, ain't helpingquote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:45 schreef drakin het volgende:
[..]
De TT moedigde je nog niet genoeg aan?
We eisen dat je dit deel nog milf wordtquote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:47 schreef Molo het volgende:
[..]
ik heb al drie naam TT's gehad geloof ik, ain't helping
zojuist doorgegeven aan larve, geen garanties echter, kind luistert nu al niet bestquote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
We eisen dat je dit deel nog milf wordt
Ach laat dan maar nog 5 dagen zittenquote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Was jij niet 6 weken geleden al uitgerekend? En wij maar wachtenquote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:49 schreef Molo het volgende:
zojuist doorgegeven aan larve, geen garanties echter, kind luistert nu al niet best
Marktplaatsquote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:49 schreef Molo het volgende:
[..]
zojuist doorgegeven aan larve, geen garanties echter, kind luistert nu al niet best
8 zelfs alquote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Was jij niet 6 weken geleden al uitgerekend? En wij maar wachten
doen ze pas na langdurig slaan *jeweettogquote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:49 schreef Molo het volgende:
levertraanquote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:47 schreef Molo het volgende:
[..]
ik heb alleen afgewerkte motorolie in huis, kan dat ook?quote:
Joh, die poept zo een fossiel uit johquote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Was jij niet 6 weken geleden al uitgerekend? En wij maar wachten
kan vast geen kwaadquote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:00 schreef Molo het volgende:
[..]
ik heb alleen afgewerkte motorolie in huis, kan dat ook?
Dat smeert ook nog wel watquote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:00 schreef Molo het volgende:
[..]
alleen als het 15W40 is... anders niet doenquote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Molo baby met mutsje opquote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Joh, die poept zo een fossiel uit joh
check!quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:02 schreef liedetector het volgende:
[..]
alleen als het 15W40 is... anders niet doen
half natuurlijk, kind van molo...duhquote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Syntheet, half-syntheet of mineraal?
Drie weken thuis!quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:11 schreef Kreator het volgende:
Ik zit een beetje in dubio. Wat zouden jullie doen.
Ga ik dit jaar alleen op vakantie, met een singles-reis (), gewoon 3 weken thuis relaxen (ik kan dit) of ergens een vriend zoeken die mee wil, maar waarvan ik niet weet of het leuk zal worden.
Aangezien jullie allemaal samenwonen, verwacht ik wel wat bruikbare tips.
singles reis lijkt me wel leuk om te doen, gewoon lekker eruit met andere onbekende singles.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:11 schreef Kreator het volgende:
Ga ik dit jaar alleen op vakantie, met een singles-reis (), gewoon 3 weken thuis relaxen (ik kan dit) of ergens een vriend zoeken die mee wil, maar waarvan ik niet weet of het leuk zal worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
ditquote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:09 schreef liedetector het volgende:
[..]
half natuurlijk, kind van molo...duh
als je een klein beetje social skills hebt, weekje of anderhalf singles reis doen. En rest lekker met vriend(en) op pad voor dagjes of thuis chillenquote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:11 schreef Kreator het volgende:
Ga ik dit jaar alleen op vakantie, of met een singles-reis (), gewoon 3 weken thuis relaxen (ik kan dit) of ergens een vriend zoeken die mee wil, maar waarvan ik niet weet of het leuk zal worden.
ging idd ook iet uit van een rondreis van 3 weken nee....rest lekker zelf invullen en week of 10 dagn gaan (cuba ofzo en niet een of andere costa)quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:14 schreef Molo het volgende:
[..]
als je een klein beetje social skills hebt, weekje of anderhalf singles reis doen. En rest lekker met vriend(en) op pad voor dagjes of thuis chillen
Dit zou ik doenquote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:14 schreef Molo het volgende:
als je een klein beetje social skills hebt, weekje of anderhalf singles reis doen. En rest lekker met vriend(en) op pad voor dagjes of thuis chillen
zelfs binnen zo'n reis kan je aardig je eigen plan trekkenbegrijp ik.... als in dag uitje skippen eigen invulling geven en bij het eten oid elkaar weer treffen, kom je op plekken die je anders wellicht niet zo snel doetquote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:21 schreef Kreator het volgende:
Mja, zo'n singlesreis (of alleenstaandenreis) lijkt me aan de ene kant wel leuk. Maar ik heb 2 minpunten:
1. Ik ben behoorliji sociaal, maar ik kan mijn vakantie laten verpesten als er een paar vervelende mensen bij zitten.
2. Die vervelende mensen voelen zich vaak tot mij aangetrokken (op een niet-erotische manier), omdat ik vrij weinig laat merken van mijn irritaties en wel gezellig ben, al zeg ik het zelf.
Dus, dat zou voor mij echt een duik in het diepe zijn. 50/50. Is het ern leuke groep, of zijn het wanhopige sociaal zwakke nerds... in dat opzicht bdn ik waarschijnlijk niet spontaan genoeg.
En kun je nog iets met grens stellen voor jezelf en hierin bepalen dat het (ook) jouw vakantie is zodat jij een leuke tijd hebt en geen last hebt van die vervelende mensen?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:21 schreef Kreator het volgende:
Mja, zo'n singlesreis (of alleenstaandenreis) lijkt me aan de ene kant wel leuk. Maar ik heb 2 minpunten:
1. Ik ben behoorliji sociaal, maar ik kan mijn vakantie laten verpesten als er een paar vervelende mensen bij zitten.
2. Die vervelende mensen voelen zich vaak tot mij aangetrokken (op een niet-erotische manier), omdat ik vrij weinig laat merken van mijn irritaties en wel gezellig ben, al zeg ik het zelf.
Dus, dat zou voor mij echt een duik in het diepe zijn. 50/50. Is het ern leuke groep, of zijn het wanhopige sociaal zwakke nerds... in dat opzicht bdn ik waarschijnlijk niet spontaan genoeg.
wie?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:21 schreef liedetector het volgende:
Geheel offtopic, maar onze complotgekkie Wim Dankbaar heeft een eis van 4 maanden onvoorwaardelijk aan zn broek (beter)
Cuba staat toevallig heel hoog op mijn wensenlijst.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:15 schreef liedetector het volgende:
[..]
ging idd ook iet uit van een rondreis van 3 weken nee....rest lekker zelf invullen en week of 10 dagn gaan (cuba ofzo en niet een of andere costa)
dat was "vroeger" zo, is niet meer. Gaan genoeg mensen mee die helemaal niet op zoek zijn naar een relatie, maar gewoon op vakantie willenquote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:25 schreef Bramito het volgende:
Een singlesreis lijkt me een soort blinddate die 2 weken duurt. - huiver -
die vreselijke meneer uit overveen die nog steeds denkt dat marianne vaatstra door 2 sielzoekers is vermoordquote:
oh dat heb ik geloof ik een beetje langs me laten gaan. To many gekkies in this worldquote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:26 schreef liedetector het volgende:
[..]
die vreselijke meneer uit overveen die nog steeds denkt dat marianne vaatstra door 2 sielzoekers is vermoord
Dat is dan wel een misleidende naam.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:26 schreef Molo het volgende:
[..]
dat was "vroeger" zo, is niet meer. Gaan genoeg mensen mee die helemaal niet op zoek zijn naar een relatie, maar gewoon op vakantie willen
waarom niet, mijn vriendinnetje heeft het een paar jaar terug (ja we waren al samen maar konden niet samen weg) gewoon helemaal in dr eentje gedaan en echt land doorgecrossed, geen centje lastquote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:25 schreef Kreator het volgende:
[..]
Cuba staat toevallig heel hoog op mijn wensenlijst.. Is alleen niet echt een land om de hele dag alleen rond te zwerven en pas 's avonds de groep weer op te zoeken.
ook dat!quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:26 schreef Molo het volgende:
[..]
dat was "vroeger" zo, is niet meer. Gaan genoeg mensen mee die helemaal niet op zoek zijn naar een relatie, maar gewoon op vakantie willen
Hup. Alleen op vakantie. Niks mis mee. Ook net twee weken gedaan.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:11 schreef Kreator het volgende:
Ga ik dit jaar alleen op vakantie, of met een singles-reis (), gewoon 3 weken thuis relaxen (ik kan dit) of ergens een vriend zoeken die mee wil, maar waarvan ik niet weet of het leuk zal worden.
Gierenquote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:27 schreef Bramito het volgende:
[..]
Dat is dan wel een misleidende naam.
Offtopic:
Ik zie een gier
Ik weet het niet, daarom twijfel ik ook zo. Fok-meetings vond ik bv alleen maar leuk als ik mensen een beetje kende, of er al heel lang mee kletste. Meetings met grote groepen fokkers....tja. plaatsvervangende schaamte meestal. Dus in het geval er alleen maar dat soort types zijn, ben ik mooi in de Aap gelogeerd.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:24 schreef Molo het volgende:
[..]
En kun je nog iets met grens stellen voor jezelf en hierin bepalen dat het (ook) jouw vakantie is zodat jij een leuke tijd hebt en geen last hebt van die vervelende mensen?
Want dat kun je nooit uitsluiten, die heb je overal wel rondlopen.
iets met een boek, rechter al verboden omdat ie het dagboek van mevrouw vaatstra wilde publiceren (ook voor veroordeeld en een psychisch onderzoek gelast wat nooit is uitgevoerd, beslag op huis met dwangsommen, etc etc, en maar doorgaan, vadaag weer een soort smaad/laster zaaak en de eis net bekend)quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:27 schreef Molo het volgende:
oh dat heb ik geloof ik een beetje langs me laten gaan. To many gekkies in this world
Is zo iemand niet 'gewoon' psychotisch? Waandenkbeelden die je leven zo overheersen dat je maar door gaat en door gaat (want je hebt toch gelijk, toch? alleen ziet niemand anders dat in).quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:29 schreef liedetector het volgende:
iets met een boek, rechter al verboden omdat ie het dagboek van mevrouw vaatstra wilde publiceren (ook voor veroordeeld en een psychisch onderzoek gelast wat nooit is uitgevoerd, beslag op huis met dwangsommen, etc etc, en maar doorgaan, vadaag weer een soort smaad/laster zaaak en de eis net bekend)
Het antwoord op mijn vraag had gewoon ja moeten zijn sufferdquote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:29 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik weet het niet, daarom twijfel ik ook zo. Fok-meetings vond ik bv alleen maar leuk als ik mensen een beetje kende, of er al heel lang mee kletste. Meetings met grote groepen fokkers....tja. plaatsvervangende schaamte meestal. Dus in het geval er alleen maar dat soort types zijn, ben ik mooi in de Aap gelogeerd.
Aan de andere kant heb ik met Tukkers op Fok-topic mensen nog steeds contact en zit ik nog in een groepje fokkers die in 2000/2003 veel op fok zaten. Dat zijn nu vrienden.
quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:29 schreef liedetector het volgende:
[..]
iets met een boek, rechter al verboden omdat ie het dagboek van mevrouw vaatstra wilde publiceren (ook voor veroordeeld en een psychisch onderzoek gelast wat nooit is uitgevoerd, beslag op huis met dwangsommen, etc etc, en maar doorgaan, vadaag weer een soort smaad/laster zaaak en de eis net bekend)
*aanvulling 5 juli uitspraak
het is de meneer die millionair is en als hobby speurneust eerst wat het JFK nog met P r de Vries samen heeft die sukkel zn mailbox gehackt etc...erg omstreden figuur die mensen stalkt ookquote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is zo iemand niet 'gewoon' psychotisch? Waandenkbeelden die je leven zo overheersen dat je maar door gaat en door gaat (want je hebt toch gelijk, toch? alleen ziet niemand anders dat in).
Maar met wie deel je dan je ervaringen? Vakantie is ook iets sociaals vind ik. Lekker samen uit eten enzo. Alleen op vakantie is denk ik wel mijn laatste optie. Áls ik dat doe, ga ik 5 dagen naar NYC ofzo.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:28 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hup. Alleen op vakantie. Niks mis mee. Ook net twee weken gedaan.
Ons via social media/FOK!quote:
Natuurlijk. Als je 's avonds na verplicht sociaal doen (*ril*) weer veilig op je slaapkamertje zit te nerden en te Fok!en.quote:
Hij heeft het over alleen op vakantie gaan. Hoe doe je verplicht sociaal als je alleen bent?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:34 schreef golfer het volgende:
Natuurlijk. Als je 's avonds na verplicht sociaal doen (*ril*) weer veilig op je slaapkamertje zit te nerden en te Fok!en.
Ik doe nu alles alleen, als vrienden niet kunnen.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Het antwoord op mijn vraag had gewoon ja moeten zijn sufferd
voordeel bij zo'n reis is natuurlijk dat iedereen in zelfde schuitje zit, allemaal zin in leuke vakantie, maar allemaal alleen weg omdat "redenen".
Als je maar zorgt dat je voldoende jezelf kunt vermaken ondertussen. Ga je nu weleens in je uppie uit eten, de stad in of wandelen ofzo? Dat kun je best opbouwen, dan is de stap naar zo'n vakantie ook minder groot.
En vergelijken met Fok-meets is natuurlijk onzin, want op Fok lopen alleen maar weirdo's rond
Pffff, "7 Steps To Encourage Personal Success", waarom moet daar gemeenschapsgeld aan verspild worden?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 15:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee niet vanuit school, maar vanuit het dorp waar ik vandaan kom eigenlijk. Een ouwe Schot die ooit door omstandigheden hier belande is daar zo'n dertig jaar geleden mee begonnen. Die man is er ik denk in 2010 mee gestopt, samen met wat vrienden hebben we het toen nog een paar jaar onder de noemer van cultureel werk in het het dorp gedaan en sinds twee jaar zijn we een 'informele groep jongeren' (die mogen ook projecten organiseren). Verder heeft hij zijn werk er van gemaakt, hij werkt nu in een centrum waar veel van die projecten worden georganiseerd.
Er is drie jaar geleden overigens een documentaire over gemaakt, over de uitwisselingen bij ons in het dorp.
https://vimeo.com/81376036
Tja wat gaan we doen... Het project heet "7 Steps To Encourage Personal Success" Elke dag behandelen we een thema rondom dat onderwerp, wij als Nederlandse groep gaan het hebben over het belang van vrijwilligerswerk, wat het je brengt en dergelijke. Andere landen behandelen thema's als teamwork, healthy lifestyle, persoonlijke ontwikkeling.
Wij gaan dan een presentatie geven over vrijwilligerswerk, heb een mooie Ted talk opgezocht en dan geven we ze een opdracht. Om daar bijvoorbeeld een filmpje over impact/belang van vrijwilligerswerk in elkaar te zetten.
Wat wij altijd in Nederland ook doen is elk land een avond laten organiseren, dus zelf koken het land presenteren en een spel doen. Helaas is er hier geen mogelijkheid om zelf te koken. Dus dat wordt droge worst, drop, hagelslag en berenburg meenemen. Of fladderak, dat was in Polen wel een succes
Alles (nja bijna, moeten zelf een bijdrage doen in de reiskosten) wordt gesubsidieerd vanuit de Erasmus+ Youth programme, voor informele educatie. Dus het is geen school, gewoon op een leuke manier bezig zijn en 'levenslessen' op doen
Ben in al sinds 2007 met uitwisselingen bezig, sinds dien elk jaar in Nederland een opgezet en met deze er bij een keer of acht naar het buitenland geweestWel leuk, de vrouw die het mede organiseert ken ik al sinds 2007, de begeleider van de Bulgaarse groep ken ik sinds 2008 en die van de Italianen sinds 2012. In Polen in 2014 kwam ik een Macedonier tegen die ik daar in 2011 had ontmoet en Litouwer die in 2008 mee deed als deelnemer kwam twee jaar geleden ineens opdagen als groepsleider. Altijd grappig om mensen weer terug te zien na wat jaren
De dochter van iemand anders van de Bulgaarse organisatie heb ik als het ware op zien groeien en nu komt ze hier zelf met een groep Bulgaren naar toe
Varkens zijn zelfs slimmer dan honden! En koeien zijn uitermate cutequote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:35 schreef Molo het volgende:
http://www.telegraaf.nl/p(...)p_hondenvlees__.html
Ok, stel nou dat die honden gewoon niet mishandeld worden en "gewoon" netjes geslacht enzo. Waarom is dit dan vreselijk en het eten van varkens of koeien niet???
Daarom ook 5 dagen. Dan kun je altijd nog de auto pakken als je weer terug bent en nog jeuk hebt.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:34 schreef Isabeau het volgende:
In NYC kan je je alleen ook prima vermaken jaSowieso denk ik wel in alle fascinerende steden. Alleen zou ik dan voor korte tripjes kiezen en niet weken, dat zou ik te eenzaam vinden.
Ik zit al jaren in sleurrelatie (klinkt erger dan het isquote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:35 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik doe nu alles alleen, als vrienden niet kunnen.. Maar ik ga niet alleen naar een sterrenrestaurant. Wel een daghap in de stad.
Ik denk er nog even over na.
Nou ja, dat laatste dus... beetje hypocriet en zulks.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Varkens zijn zelfs slimmer dan honden! En koeien zijn uitermate cute
Tsja, in wezen is er volgens mij geen verschil, alleen gevoelsmatig worden mensen hysterisch.
Edit: beetje alsof Bollywood sterren massaal een actie starten tegen het eten van heilige koe in Westerse landen![]()
Jij was toch D66? Dit klinkt meer naar PVV.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:35 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Pffff, "7 Steps To Encourage Personal Success", waarom moet daar gemeenschapsgeld aan verspild worden?
herkenbaar doen wij ook....meisje keer 10 weken honduras werken, paar weken india etc.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik zit al jaren in sleurrelatie (klinkt erger dan het is![]()
), maar wilde wel een keer alleen op vakantie, want ik wilde dat gewoon durven en kunnen.
Heb uiteindelijk voor een middenweg gekozen, dus vaak dagjes alleen op pad, ergens alleen eten, met opleiding volgen alleen in hotel enzo, dat soort dingen. Klinkt wellicht suf, maar ik deed dat anders nooit.
En uiteindelijk niet helemaaaaal alleen op vakantie gegaan, maar wel in mijn uppie naar vriend in het buitenland gevlogen, daar de dag alleen vertoeft en toen pas 's avonds met hem gemeet. Niet helemaal alleen op pad, maar toch de grootste en voor mij engste/vreemdste stappen gewoon gezet. Vond het uiteindelijk alleen maar tof en veel minder gek dan ik van tevoren dacht
Subtiel, subtiellllquote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:40 schreef derLudolf het volgende:
Ben vorig jaar ook alleen maar Litouwen geweest, maar sliep toen eerst een paar nachten bij een vriendin en in de andere steden waar ik was kende ik ook al locals
Je weet zeker dat je geen zeeman bent?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:40 schreef derLudolf het volgende:
Ben vorig jaar ook alleen maar Litouwen geweest, maar sliep toen eerst een paar nachten bij een vriendin en in de andere steden waar ik was kende ik ook al locals
Hey, zo'n vriend heb ik ookquote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:41 schreef RobinOok het volgende:
Ik ging vroeger lekker 4 weken in mijn eentje kamperen. In het voorseizoen, in een tentje, achteraf, als er alleen wat bejaarden op het caravanveldje staan. Op naturistenterreiren in Frankrijk. Beste vakanties ever. Krat boeken mee, heerlijk.
Lief wil niet. Kamperen en niet naturistisch. Dus vandaar nu huisjes achteraf met eigen zwembad, want ik wil niet textiel.
Ik geloof niet dat ik hier ooit gezegd heb wat ik stem.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:39 schreef Bramito het volgende:
[..]
Jij was toch D66? Dit klinkt meer naar PVV.
quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:43 schreef Isegrim het volgende:
Oh, Robin, ik wilde nog even melden dat de kapper adviseerde om mijn nieuwe haar vooral niet vaak te wassen.
Sukkels he, die mannen.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hey, zo'n vriend heb ik ookWil niet kamperen en wil niet bloot. En ik wil wel kamperen, liefst bloot.
Yep, zo staan wij er ook inquote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:40 schreef liedetector het volgende:
[..]
herkenbaar doen wij ook....meisje keer 10 weken honduras werken, paar weken india etc.
en ik ga ook wel eens gewoon naar vrienden in UK oid gewoon waarom alles samen doen,,,,
Ja, duhuh, dat lijkt me logisch als je het het zo kleurt.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:43 schreef Isegrim het volgende:
Oh, Robin, ik wilde nog even melden dat de kapper adviseerde om mijn nieuwe haar vooral niet vaak te wassen.
Van mij ook alweer 17 jaar geleden.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:38 schreef Isabeau het volgende:
Gut, ik zou wel weer naar NY willen. Eens kijken hoe het er uitziet zonder WTC(ja, is al even geleden)
Mag hoor.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:43 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik hier ooit gezegd heb wat ik stem.
Maar ja, ik hou niet van dit soort gesubsidieerde onzin.
Als dat PVV is, so be it.
ahh ja, mijn moeder had wel "hobbies' en ging eerder dan mijn vader, die volgde nog geen half jaar later, denk mede door die stress...kon echt niks alleen eigenlijk.... best triestquote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:44 schreef Molo het volgende:
Hier kwam de drang een beetje nadat mijn pa overleed en mijn moeder eigenlijk nooit iets zonder hem deed. Ze heeft dat toen prima opgepakt hoor, maar ik wilde het nu al "kunnen" en het is soms ook gewoon leuk
ja dat is wel heel sneu ja...quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:46 schreef liedetector het volgende:
[..]
ahh ja, mijn moeder had wel "hobbies' en ging eerder dan mijn vader, die volgde nog geen half jaar later, denk mede door die stress...kon echt niks alleen eigenlijk.... best triest
Jij zult godverdomme ook eens een keer positief zijn...quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:35 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Pffff, "7 Steps To Encourage Personal Success", waarom moet daar gemeenschapsgeld aan verspild worden?
deed ik al zn was striken en meeste boodschappen en mocht ie ook nog op mn labrador van toen passen (als in uitlaten mensen zien etc), was best lastige tijdquote:
Omdat ze aaibaar zijn, net als de dolfijntjes van de faroer eilanden, dat mag ook niet van dierenactivisten.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:35 schreef Molo het volgende:
http://www.telegraaf.nl/p(...)p_hondenvlees__.html
Ok, stel nou dat die honden gewoon niet mishandeld worden en "gewoon" netjes geslacht enzo. Waarom is dit dan vreselijk en het eten van varkens of koeien niet???
Het nut dat zo'n vakantietje met gemeenschapsgeld wordt georganiseerd? Neuh.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jij zult godverdomme ook eens een keer positief zijn...
*hier stond tekst* waarom zou ik me ook moeten verantwoorden tegenover jou. Als zelfbenoemd ontwikkeld persoon moet je het nut zelf toch ook wel kunnen bedenken.
Musea Ben je ook tegen?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:43 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Maar ja, ik hou niet van dit soort gesubsidieerde onzin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |