Korte versie: In mijn ogen is een poort een openbare weg, sommige mensen vinden van niet, en claimen op een breedte van ~1,5m een plekje voor hun afvalcontainers. Dit blokt de weg gedeeltelijk en is zeer hinderlijk voor wat bredere voertuigen die door de poort heen moeten. Zoals een kinderwagen of motor bijvoorbeeld.
Hierdoor vind ik het ook belachelijk dat mensen zomaar een stuk grond claimen voor hun afval.
Lange versie:Meerdere bewoners in mijn straat hebben hun afvalcontainers in de poort staan. Voorheen hinderden mij het niet, maar alsnog vond ik het eigenlijk niet kunnen.
Maar sinda ik mijn motor heb ondervind ik de nadelen in het kwadraat, vooral als de overburen van mijn buren ze ook in de poort hebben staan, vaak is het slalommend en piegelend door de poort heen komen.
Op mijn motor zit een akrapovic uitlaat. De db-killer had ik eruit. Mooi hard diep geluid, de buren hadden daar overlast van dus oke, ik ben de lulligste niet. En aangezien het zeikerds zijn bij het minste geringste aan overlast, muziek in tuin op een zomerse dag, barbecue rook, wiet roken in tuin, maar als ze het aangeven, dan ben ik ook zo netjes om het te verminderen. Dus ik dacht dus ook dat als zij wat veroorzaken zij hier ook aan willen werken.
Daar heb ik mij dus mooi in vergist.
Doordat de doorgang belemmerd wordt door de containers, vroeg ik of hij ze in zijn tuin wilde zetten, of voortuin. Nee dit kon niet, want de tuin is zo ontworpen dat er geen containers meer in konden staan. Einde discussie.
Paar dagen later kwam ik hem tegen in de poort, ik op mijn motor. Mooie kans om het te laten zien wat het probleem nou is zodat hij weet dat ik niet overdrijf, maar nee hoor het was en is nog steeds mijn probleem vond ie, moet ik maar geen motor nemen, of die in de voortuin stallen, ja die wel ja

Voorheen woonde ik in een vrij aso wijk en zou hier vrij snel korte mette mee hebben gemaakt, maar ben in de tussentijd wel wat netter geworden dus dat leek mij niet nodig.
Wat ik nu deed, ik haalde zijn bakken weg en zetten die aan het einde van de poort, dagelijks kon hij zijn bakken terug zetten en zag een steeds onvriendelijker hoofd bij hem ontwikkeld worden. Zijn bak ging steeds verder de openbare weg op.
Stond ie laatst voor de deur, hij had een boete gekregen. Of ik even ¤180,- bij hem neer kon leggen, want de boetes waren voor de 2 bakken die op een dag stonden dat er niet geleegd werd. Hij zei dus dat ik hem ¤180,- was verschuldigd aangezien de boete 9 tientjes per bak was.
Mijn antwoord was dat dat het risico was als je je bakken op de openbare weg laat staan en ik het niet hoefde te zijn geweest.
Sindsdien staan zijn bakken binnen, jammer dat het op zo'n kinderachtige manier moest, maar ach.
samenvatting:Tering buurman
klacht:Afvalcontainers in de poort.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)