Wat zegt mount?quote:Op zondag 24 juli 2016 22:59 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Mn account is rootgeen wijzigingen wbv download locaties. Zal morgen nog eens schrijf rechten controleren
Run je kali van een "live" usb stick of heb je het ook geïnstalleerd op een partitie? De fout "Read-only file system" duidt erop dat...(tata) je niet op die partitie kunt schrijven ongeacht of root bent of niet. Dat kan zijn omdat de partitie beschadigt is of omdat je van een live partitie draait. In dat laatste geval kun je wel git in /tmp draaien, maar bij de volgende reboot ben je het weer kwijt.quote:Op zondag 24 juli 2016 22:27 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Als ik in Kali een Github project wil downloaden dan krijg ik een foutmelding, ik gebruik deze download commandline
git clone https://github.com/trustedsec/social-engineer-toolkit/ set/
De fout is:
fatal: could not create work tree dir 'set': Read-only file system
Hoe kan ik de status van Read-only aanpassen?
Daait op een VM vooralsnog. Ik zal eens een nieuwe VM aanmakenquote:Op maandag 25 juli 2016 17:07 schreef devzero het volgende:
[..]
Run je kali van een "live" usb stick of heb je het ook geïnstalleerd op een partitie? De fout "Read-only file system" duidt erop dat...(tata) je niet op die partitie kunt schrijven ongeacht of root bent of niet. Dat kan zijn omdat de partitie beschadigt is of omdat je van een live partitie draait. In dat laatste geval kun je wel git in /tmp draaien, maar bij de volgende reboot ben je het weer kwijt.
Even terugkoppelen nav dit probleem.quote:Op maandag 27 juni 2016 23:32 schreef LintuxCx het volgende:
Forwarding (L3) moet je niet aan hebben staan in zo'n situatie idd, dat is gewoon de taak van de bridge (L2).
Al eens met tcpdump gespeeld, op zowel VM als host? Werkt ping heen en weer wel (en/of ARP - kan het MAC adres van je VM gevonden worden?)?
Hmm, waar wordt je eth0 aan je br0 interface toegevoegd? Ik denk dat dat het probleem is.
Mijn brug setup, vrij simpel:
[ code verwijderd ]
Probeer eens "brctl addif br0 eth0" (of gewoon je cfg bijwerken).
[edit] Hrmm, hoewel, dan zou je hele inet verbinding niet werken lijkt me. Speel iig eens wat met brctl, zie of alle interfaces er wel op zitten enzo. Beetje wazig wat "bridge_ports all" dan doet. Ik zie het zo gauw ook niet gedocumenteerd.
Dat zit gewoon in de game zelf lijkt mequote:Op dinsdag 2 augustus 2016 20:48 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Komende 6 maanden "speel" ik Star Trek Online via WINE op mijn Linux bak(sinds vandaag),het werkt wel OK maar weet alleen niet hoe ik frames per second stat kan zien.![]()
![]()
tcpdumpquote:Op woensdag 3 augustus 2016 15:01 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
Alle bridge instellingen op de host bleken OK te zijn. Door wat spelen met TCPDUMP op de host kwam ik er achter dat alle HTTPS requests van buiten wel netjes werden geroute naar de virtual machine, maar dat er vanaf daar geen reactie kwam.
Uiteindelijk bleek er een fout te zitten in de DHCP server instelling, waardoor de virtual machine geen gateway adres kreeg. Gevolg was dat de virtual machine geen idee had hoe 'ie verkeer naar een adres buiten mijn lokale subnet moest routen (door een incomplete routing tabel).
Niet gezien!!!quote:Op woensdag 3 augustus 2016 15:40 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Dat zit gewoon in de game zelf lijkt me![]()
http://sto.gamepedia.com/List_of_console_commands
Some Users Say Win10 Anniversary Update Hosed Their Partitionsquote:
Onzin, de upgrade van mijn 15.10 htpc naar 16.04 ging hopeloos mis. Gelukkig had ik eerst een image gemaakt, dus ik kon weer terug. Maar na een aantal pogingen toch maar een clean install gedaan, wat op hetzelfde neerkomt.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:37 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Kan command console in STO* niet openen via WINE,volgens mij doe ik iets verkeerd!
[..]
Some Users Say Win10 Anniversary Update Hosed Their Partitions
Hoe hard kan je falen?Zelfs een Linux distro update/upgrade zal zoiets nooit zomaar doen.![]()
![]()
*(Star Trek Online)
Excuses! Ik dacht er een los topic van te maken. DIG / Linux laptop wegwerken. Hoe inschakelen?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:29 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Hallo ik zat midden in je verhaal en dan edit je hem weg
1. Backup maken van je Ubuntu partitiequote:Op zondag 14 augustus 2016 14:17 schreef vaginabeheerder het volgende:
ik heb op mijn pc dual boot windows 7 en ubuntu.
nu wil ik windows weg hebben en dat is al gelukt door de partities naar ext4 te formatteren met gparted maar hoe moet ik nu grub aanpassen en kan ik de partities koppelen?
Opstart usb maken van gparted?quote:Op zondag 14 augustus 2016 14:49 schreef d4v1d het volgende:
[..]
1. Backup maken van je Ubuntu partitie
2. Gparted opstarten vanaf een usb of cd'tje
3. (Oude) Partitie van Windows verwijderen zodat het lege ruimte wordt
4. Partitie van Ubuntu vergroten met de lege ruimte
Er is een hele kleine kans dat hrt mis gaat maar dan heb je de backup.
Ok bedanktquote:Op zondag 14 augustus 2016 16:28 schreef KomtTijd... het volgende:
Je Ubuntu live usb-stick heeft ook gewoon Gparted aan boord.
Waarom maak je het jezelf zo moeilijk met die eerste? Gewoon "du -a | sort -nr" doet ws hetzelfde voor je, weliswaar met lange nummers maar geen lelijke hack om het te sorteren?quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:43 schreef wipes66 het volgende:
weet iemand hoe je dit:
for i in G M K; do du -ah | grep [0-9]$i | sort -nr -k 1; done | head -n 11
kan combineren met dit:
for i in *.jpg; do jpegoptim "$i" --strip-all; done
dus dat hij de 10 grootste bestanden pakt en dan jpegoptim er op toepast.. of gaat dat niet
Ubuntu live bootdingetje (DVD of wat zal het zijn?) downloaden en proberen?quote:Op maandag 15 augustus 2016 00:25 schreef einzeinz het volgende:
Ik heb een zeer oude (10 jaar) maar erg trage laptop terug gevonden. Die werkt nog, maar zoals gezegd enorm traag.
Ik wil er terug mee aan de slag. Maar Google Chrome OS zou ik naar het schijnt niet kunnen installeren. Zou ik er evt. eens Linux op kunnen proberen en hoe doe ik dit zonder veel problemen?
Ik heb nog een oude USB liggen, kan ik het daarvan proberen? Wat als ik Linux maar niets vind is mijn USB danig iets waard of gooi ik hem beter weg?quote:Op maandag 15 augustus 2016 00:31 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ubuntu live bootdingetje (DVD of wat zal het zijn?) downloaden en proberen?
(Ik zou ook niet te hoge verwachtingen stellen trouwens..)
Dan moet je iig niet aan Mint of Ubuntu oid beginnen. Dan zou ik LXLE aanraden.quote:Op maandag 15 augustus 2016 00:55 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Ik heb nog een oude USB liggen, kan ik het daarvan proberen? Wat als ik Linux maar niets vind is mijn USB danig iets waard of gooi ik hem beter weg?
Waarom geen hoge verwachtingen hebben ven Linux? Ik neem aan dat Linux een licht besturingssysteem is waardoor ik sneller zal kunnen werken dan het veel zwaardere Windows XP?
Oh sorry, ik was niet echt duidelijk. Bedoelde idd dat de claim dat Linux oude hardware nieuw leven inblaast een beetje gedateerd is, zeker als je een standaard versie draait en desktop dingen wil gaan doen. AchJa's LXLE advies klinkt iig nog veelbelovender.quote:Op maandag 15 augustus 2016 00:55 schreef einzeinz het volgende:
Waarom geen hoge verwachtingen hebben ven Linux? Ik neem aan dat Linux een licht besturingssysteem is waardoor ik sneller zal kunnen werken dan het veel zwaardere Windows XP?
Je USB-stick blijft gewoon een USB-stick. Je mag hem weggooien of blijven gebruiken, wat je wilt.quote:Op maandag 15 augustus 2016 00:55 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Ik heb nog een oude USB liggen, kan ik het daarvan proberen? Wat als ik Linux maar niets vind is mijn USB danig iets waard of gooi ik hem beter weg?
Je aanname dat linux een besturingssysteem is, is al fundamenteel fout. Linux is slechts een kernel. Er bestaan ontelbaar veel besturingssystemen die de Linux kernel gebruiken. Sommige daarvan zijn idd 'licht' maar je hoeft natuurlijk geen wonderen te verwachten. 10 jaar oude hardware wordt niet magisch 2x zo snel of zo. En licht betekent vaak ook: spartaans.quote:Waarom geen hoge verwachtingen hebben ven Linux? Ik neem aan dat Linux een licht besturingssysteem is waardoor ik sneller zal kunnen werken dan het veel zwaardere Windows XP?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |