http://www.nu.nl/buitenla(...)ge-kinderarbeid.htmlquote:De eerste Mini Miss-verkiezing België gaat niet door. De regering verbiedt het evenement omdat het volgens de inspectie neerkomt op kinderarbeid.
Tweehonderd meisjes van tussen de zes en tien jaar hadden zich volgens Belgische media aangemeld voor de verkiezing, die gepland stond voor 21 juli. De kinderen zouden onder meer op de catwalk lopen en een act opvoeren.
Volgens de inspectie heeft de verkiezing mogelijk schadelijke invloed op een grote groep kinderen. "Het uiterlijk is een gegeven waarop een kind zo goed als geen controle heeft. Dat maakt een schoonheidswedstrijd anders dan een talentenshow of sportwedstrijd voor kinderen."
Minister van Werk Kris Peeters spreekt van een "zeer ongepast" evenement. "Dit is kinderarbeid. En dat is verboden."
De organisatie achter de verkiezing gaat proberen de verkiezing toch doorgang te laten vinden.
quote:Koninklijke Vlaamse Voetbalbond:
De minimumleeftijd om in competitie te kunnen aantreden is het kalenderjaar waarin men de leeftijd van zes jaar bereikt.
Jij vindt het exploitatie van kinderen. Dat is maar zeer de vraag.quote:Op maandag 20 juni 2016 11:15 schreef DustPuppy het volgende:
Het is exploitatie van kinderen en dat valt inderdaad onder kinderarbeid, dus lijkt me terecht.
Mensen die denken dat kinderarbeid alleen betekent dat je kinderen fysiek werk laat doen o.i.d.
Dit ja, alsof je met een missverkiezing ineens meer moet werken dan met een sportwedstrijdquote:Op maandag 20 juni 2016 11:35 schreef crystal_meth het volgende:
Vind zo'n mini-miss verkiezingen wansmakelijk, maar het argument van kinderarbeid is bullshit, dan zou er heel wat meer verboden moeten worden.
[..]
De kans om je zoon te verkloten als vader door hem met alle geweld profvoetballer te laten worden lijkt mij groter, maar dat mag wel.quote:Op maandag 20 juni 2016 12:05 schreef maily het volgende:
En terecht; laat die kinderen lekker kind zijn, in plaats van aangeklede opgetutte kindvrouwtjes. (Door hun gefrustreerde moeders gedwongen.)
Wat is er zo belachelijk aan dan? Ik vind het eerder wanstaltig dat een overheid meent te mogen beslissen wat smakeloos is en niet buiten de wet om.quote:Op maandag 20 juni 2016 11:46 schreef Kaas- het volgende:
Dit wordt duidelijk verboden omdat het de autoriteiten niet aanstaat en daar sta ik principieel eigenlijk niet achter, maar even pragmatisch: vind het wel prima dat zo'n belachelijk evenement niet doorgaat.
Als het gaat om het mooiste kindje dan kleed je ze ook normaal als een kind. En niet als een volwassen/uitdagende vrouw.quote:Op maandag 20 juni 2016 14:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat is er zo belachelijk aan dan? Ik vind het eerder wanstaltig dat een overheid meent te mogen beslissen wat smakeloos is en niet buiten de wet om.
Helemaal mee eens!quote:Op maandag 20 juni 2016 14:36 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Als het gaat om het mooiste kindje dan kleed je ze ook normaal als een kind. En niet als een volwassen/uitdagende vrouw.
Omdat het helemaal niet goed is voor een kind om in termen te denken dat mooiheid een prestatie is of een sport. Dat snap je zelf toch ook wel?quote:Op maandag 20 juni 2016 14:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat is er zo belachelijk aan dan? Ik vind het eerder wanstaltig dat een overheid meent te mogen beslissen wat smakeloos is en niet buiten de wet om.
Talent blijkbaar wel?quote:Op maandag 20 juni 2016 14:45 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Omdat het helemaal niet goed is voor een kind om in termen te denken dat mooiheid een prestatie is of een sport. Dat snap je zelf toch ook wel?
Mooiheid is een talent?quote:Op maandag 20 juni 2016 14:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Talent blijkbaar wel?
De argumentatie voor dit verbod is bizar op z'n zachtst gezegd.
Leer eens lezen.quote:
Misbruik bij voetbal mag ook aangepakt worden (de schreeuwlelijke dwingende ouders). Echter is kunnen voetballen wel een talent ja, wat je ook kan ontwikkelen - bijna niemand kan niet leren voetballen. Mooi zijn heb je enkel te danken aan je genen. Dus los van de kinderarbeid-argumentatie is dat ook al een goed argument om dit soort onzin gewoon geen doorgang te laten vinden. Schoonheidswedstrijden bewaren ze dan maar voor volwassenen, die kunnen zelf kiezen of ze aan dat soort BS mee willen doenquote:Op maandag 20 juni 2016 14:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Leer eens lezen.
Voetbaltalent bijvoorbeeld. Kan je ook zo veel aan doen.
Je hebt een punt. Maar het deugt niet.quote:Op maandag 20 juni 2016 11:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij vindt het exploitatie van kinderen. Dat is maar zeer de vraag.
Het verbod lijkt vooral ingegeven door "schoonheid is een gegeven", dus vinden we het maar ongepast dat kinderen ter zake een wedstrijd gaan houden. Dat is heel erg moreel ingegeven en wat mij betreft glad ijs.
Dat het kinderarbeid zou zijn lijkt mij juridisch onhoudbaar.
Wat een onzin, als je geen (voetbal, zang ..) talent hebt kan je er ook niet in groeien. En "schoonheidswedstrijd"? Lijkt eerder op een make-up en grote-mensen-imiteren wedstrijd, dus kan je argumenteren dat er wel degelijk een (creepy) "talent" voor nodig is, waarin ze kunnen groeien.quote:'Door een schoonheidsideaal te promoten heeft een Mini Missverkiezing mogelijk een schadelijke impact op een heel brede groep kinderen. Het uiterlijk is een gegeven waarop een kind zo goed als geen controle heeft. Dat maakt een schoonheidswedstrijd anders dan een talentenshow of sportwedstrijd voor kinderen. Daar kan een kind groeien in zijn talent door te oefenen en feedback te krijgen', luidde het advies van de inspectiedienst Toezicht op de Sociale Wetten.
Onzin.quote:Op maandag 20 juni 2016 15:05 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Misbruik bij voetbal mag ook aangepakt worden (de schreeuwlelijke dwingende ouders). Echter is kunnen voetballen wel een talent ja, wat je ook kan ontwikkelen - bijna niemand kan niet leren voetballen. Mooi zijn heb je enkel te danken aan je genen.
Waarom? Naast geweld en verwaarlozing lijkt me daar geen enkele reden voor.quote:Op maandag 20 juni 2016 16:14 schreef Lothiriel het volgende:
Kinderen moeten beschermd worden tegen hun ouders.
Wat is precies onzin?quote:
Er worden een heleboel kinderen in de droomhobby van hun ouders geduwd. Kinderen hebben amper een stem wat dit soort BS betreft. Kijk maar eens naar Toddlers en Tiaras op TLC, daar valt je mond van open.quote:Op maandag 20 juni 2016 16:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waarom? Naast geweld en verwaarlozing lijkt me daar geen enkele reden voor.
Iedereen kan mooi zijn. Sterker, ik denk dat een willekeurig kind 'mooi' maken veel makkelijker is dan een willekeurig kind leren te voetballen.quote:
Ach er worden legio kinderen de religie van hun ouders ingedrukt. Ook niet leuk maar waarom zou de overheid zich daar mee moeten bemoeien?quote:Op maandag 20 juni 2016 16:16 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Er worden een heleboel kinderen in de droomhobby van hun ouders geduwd.
Ik vermoed dat kindjes met ver uit elkaar staande ogen, een te grote onderlip of flaporen weinig kans maken om te winnenquote:Op maandag 20 juni 2016 16:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Iedereen kan mooi zijn. Sterker, ik denk dat een willekeurig kind 'mooi' maken veel makkelijker is dan een willekeurig kind leren te voetballen.
Net zoals kinderen in een rolstoel niet zullen scoren tijdens een wedstrijd in de F-jes.quote:Op maandag 20 juni 2016 16:18 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ik vermoed dat kindjes met ver uit elkaar staande ogen, een te grote onderlip of flaporen weinig kans maken om te winnen.
Wanneer krijg je nou eens door dat dit geldt voor alles wat te maken heeft met 'talent'?quote:Mooi zijn is een gegeven. Een symmetrisch gezicht heb je, of heb je niet. Make-up is een façade.
Ik ben er dan ook voor om zo snel mogelijk tegengas te geven aan het vergif wat sommige kinderen toegediend krijgen thuis, door vanaf de lagere school al pluraliteit te propageren op school.quote:Op maandag 20 juni 2016 16:18 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ach er worden legio kinderen de religie van hun ouders ingedrukt. Ook niet leuk maar waarom zou de overheid zich daar mee moeten bemoeien?
En het is handig voor je dat je het er nu mee eens bent maar wat als een willekeurige overheid de hobby van jou en je kind verbiedt onder het mom van 'smakeloosheid'?
Een normaal - niet mooi - gezicht hebben vergelijk jij met een handicap? Nou dan is bijna iedereen gehandicaptquote:Op maandag 20 juni 2016 16:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Net zoals kinderen in een rolstoel niet zullen scoren tijdens een wedstrijd in de F-jes.
[..]
Wanneer krijg je nou eens door dat dit geldt voor alles wat te maken heeft met 'talent'?
Dat heb ik door ja. Gevaarlijke gedachtengang.quote:Op maandag 20 juni 2016 16:21 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ik ben er dan ook voor om zo snel mogelijk tegengas te geven aan het vergif wat sommige kinderen toegediend krijgen thuis
Goed kunnen voetballen dan ook niet.quote:
Wat is er mis met goede scholing?quote:Op maandag 20 juni 2016 16:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat heb ik door ja. Gevaarlijke gedachtengang.
Voetbal kun je leren. Sommige mensen zullen meer aanleg hebben dan anderen. Sommige blijven in het provinciaal sfeertje hangen, anderen schitteren bij Ajax. Mooi zijn leer je niet, heb je geen enkele invloed op. Mooi zijn ben je, of ben je niet. Als je nooit zou trainen kan zelfs iemand met veel aanleg ook niet voetballen.quote:Op maandag 20 juni 2016 16:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Goed kunnen voetballen dan ook niet.
Wat een dom geneuzel zeg.
Dit blijf je zeggen maar het is simpelweg niet waarquote:Op maandag 20 juni 2016 16:26 schreef Lothiriel het volgende:
Mooi zijn leer je niet, heb je geen enkele invloed op. Mooi zijn ben je, of ben je niet.
Ik schaar kledij niet onder mooi zijn, maar onder al dan niet verzorgd zijn. Natuurlijk heb je daar invloed op. Op hoe je gezicht eruit ziet niet, enkel als je er een hele façade op smijt. Of het laat verbouwen natuurlijk, maar dat lijkt me niet echt aan de orde voor kleine kindjes.quote:Op maandag 20 juni 2016 16:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dit blijf je zeggen maar het is simpelweg niet waar. Ten eerste is 'mooi' uiterst subjectief en ten tweede, natuurlijk heb je daar invloed op
. Ooit van kleding gehoord?
Verder, voetballen kun je niet leren als je het simpelweg niet kunt. Een bal raken met een voet is al moeilijk genoeg.
Nogmaals: wat als een willekeurige overheid jouw hobby verbiedt onder dezelfde noemer?
Ze zijn er tegenwoordig rap bij met flapoorcorrecties. En als die ouders geen kansloze paupers zijn, en het dus kunnen betalen, zal een nose job ook wel voorkomen.quote:Op maandag 20 juni 2016 16:36 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ik schaar kledij niet onder mooi zijn, maar onder al dan niet verzorgd zijn. Natuurlijk heb je daar invloed op. Op hoe je gezicht eruit ziet niet, enkel als je er een hele façade op smijt. Of het laat verbouwen natuurlijk, maar dat lijkt me niet echt aan de orde voor kleine kindjes.
Haha inderdaadquote:Op maandag 20 juni 2016 17:30 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ze zijn er tegenwoordig rap bij met flapoorcorrecties. En als die ouders geen kansloze paupers zijn, en het dus kunnen betalen, zal een nose job ook wel voorkomen.
Er is sowieso weinig natuurlijks aan de deelnemertjes.
Prestatie maatschappij in combinatie met media en reclame. Bekijk die wandelende skeletten eens op een catwalk. Vreselijk. Als dat de graadmeter moet zijn voor schoonheid dan valt mij niets meer te binnen. Daar is niets vrouwelijk aan. Maar goed ieder zo zijn smaak.quote:Op maandag 20 juni 2016 17:32 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Haha inderdaad. Ach, als je een heel vervelende afwijking hebt (pakweg een oor wat totaal afstaat) dan kan ik me er nog iets bij voorstellen. Maar die drang om perfect te zijn snap ik dan weer niet. Ik heb me al lang geleden neergelegd bij hoe ik ter wereld gekomen ben
Maar goed, misschien overdrijf ik wel en moeten dit soort dingen (die wedstrijd) allemaal kunnen. Ik blijf erbij dat het volgens mij negatief is voor die kindertjes.
Daar zullen wel regels aan verbonden zijn. Hoe zit dat met het loon? Als men loon zou krijgen is het kinderarbeid.quote:Op maandag 20 juni 2016 18:03 schreef Gia het volgende:
Dit heeft niks met kinderarbeid te maken. Waarom mag meespelen in een musical wel? Of kindsterretje worden als je leuk kunt zingen. Vind dat van hetzelfde laken een pak.
Weet niet hoe het in Belgie zit, maar in Nederland mag dat inderdaad gewoon. Zijn wel allerlei ingewikkelde regels voor. Denk dat deze missverkiezing (die ik overigens stom vind als het zoiets is wat ik weleens op tv heb gezienquote:Op maandag 20 juni 2016 18:03 schreef Gia het volgende:
Dit heeft niks met kinderarbeid te maken. Waarom mag meespelen in een musical wel? Of kindsterretje worden als je leuk kunt zingen. Vind dat van hetzelfde laken een pak.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op deze site wordt ook nog een modeshow als voorbeeld genoemd.Zie er zelf ook geen kinderarbeid in, maar die shows zijn volgens mij vooral bedoeld voor de moeders die hun kindje als een popje zien wat geshowd moet worden.quote:In Nederland en België bestaan regels voor kinderen die willen werken. Dit is in een wet geregeld zodat kinderen nooit te veel of te zwaar werk verrichten. Als een kind jonger dan 13 jaar meewerkt aan een filmproductie, tv-programma, modeshow of bijvoorbeeld een musical moet er een ontheffing worden aangevraagd bij de Arbeidsinspectie.
Is dat zanger Bob?quote:
Heb je het nu over welke willekeurige sport dan ook?quote:Op maandag 20 juni 2016 18:59 schreef erodome het volgende:
Nou ja, als je weet dat er personal trainers zijn voor die kinderen, ze vrijwel dagelijks moeten trainen/oefenen en er best een hoop geld in omgaat (amerika) kan je dat best kinderarbeid noemen.
Ook daar mag wat mij betreft paal en perk aan gesteld worden als het om jonge kinderen gaat.quote:Op maandag 20 juni 2016 20:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Heb je het nu over welke willekeurige sport dan ook?
Maar dat gaat niet gebeuren. Bovendien gaat dat hele verhaal hier niet op. De enige reden voor dit verbod is zogenaamde 'smakeloosheid'. Dat is het probleem hier.quote:Op maandag 20 juni 2016 20:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Ook daar mag wat mij betreft paal en perk aan gesteld worden als het om jonge kinderen gaat.
Voor zo'n missverkiezing krijgen ze toch geen loon!quote:Op maandag 20 juni 2016 18:26 schreef Cherna het volgende:
[..]
Daar zullen wel regels aan verbonden zijn. Hoe zit dat met het loon? Als men loon zou krijgen is het kinderarbeid.
Oh, ik ben het ook niet eens met die miss-verkiezingen, ook niet voor volwassen missen.quote:Op maandag 20 juni 2016 17:32 schreef Lothiriel het volgende:
Haha inderdaad. Ach, als je een heel vervelende afwijking hebt (pakweg een oor wat totaal afstaat) dan kan ik me er nog iets bij voorstellen. Maar die drang om perfect te zijn snap ik dan weer niet. Ik heb me al lang geleden neergelegd bij hoe ik ter wereld gekomen ben
Maar goed, misschien overdrijf ik wel en moeten dit soort dingen (die wedstrijd) allemaal kunnen. Ik blijf erbij dat het volgens mij negatief is voor die kindertjes.
Precies. Dan moeten ze het om die reden verbieden, niet omdat het kinderarbeid zou zijn.quote:Op maandag 20 juni 2016 20:55 schreef Fir3fly het volgende:
Maar dat gaat niet gebeuren. Bovendien gaat dat hele verhaal hier niet op. De enige reden voor dit verbod is zogenaamde 'smakeloosheid'. Dat is het probleem hier.
mag van mij ook wel afgelopen zijn.quote:Op maandag 20 juni 2016 21:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Voor zo'n missverkiezing krijgen ze toch geen loon!
Waarom mogen programma's als the voice kids wel, maar een minimissverkiezing niet?
Maar dat doen ze dan ook. En dat is zeer kwalijk.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 10:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies. Dan moeten ze het om die reden verbieden, niet omdat het kinderarbeid zou zijn.
Er zitten er inderdaad tussen.....quote:Op dinsdag 21 juni 2016 10:53 schreef flibber het volgende:
[..]
mag van mij ook wel afgelopen zijn.
van die ouders die compleet doorslaan en willen dat hun kind de nieuwe ster is.
achterlijk volk vaak dat nog niet eens een kat of hond zou mogen bezitten.
nah, gewoon kinderen kinderen laten zijn...quote:Op dinsdag 21 juni 2016 14:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Er zitten er inderdaad tussen.....
"....en dan zie ik mezelf op een balkon staan met allemaal juichende fans die ik dan toezwaai....."
Oh, wat schattig! Not!
Maar er zitten ook kids tussen die de begeleiding goed gebruiken omdat ze serieus talent hebben en daar serieus de kost mee willen gaan verdienen.
Ja, dat is ook wel zo.quote:Op woensdag 22 juni 2016 19:34 schreef flibber het volgende:
[..]
nah, gewoon kinderen kinderen laten zijn...
die kinderen die potentie hebben komen er ook wel na hun 16+/18+
Dat is de essentie.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |