Dat moet ik even met foetus eraan zien denk ik, plakt dat goed aan alleen het kind vast?quote:
Beetje pompen ermee, ik denk dat het wel goedgaat. T hoofdje is vrij flexibel weet je.quote:Op zondag 19 juni 2016 19:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat moet ik even met foetus eraan zien denk ik, plakt dat goed aan alleen het kind vast?
Niet alle binnenvoering van mij hoeft eruit he?
True. Ik ga Koos even instrueren als hij zo klaar is met eten makenquote:Op zondag 19 juni 2016 19:45 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Beetje pompen ermee, ik denk dat het wel goedgaat. T hoofdje is vrij flexibel weet je.
Wat is je laatste avondmaal?quote:Op zondag 19 juni 2016 19:46 schreef Molo het volgende:
[..]
True. Ik ga Koos even instrueren als hij zo klaar is met eten maken
Wat een goed verhaalquote:Op zondag 19 juni 2016 19:41 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Haha!
Gaat echt heel goed hier, bv komt goed op gang, ze is meestal heerlijk rustig (behalve vanavond ff) en ze slaapt goed.. Vannacht mogen we proberen met maar 1 voeding, al twijfel ik of dat gaat lukken.. Afgelopen nacht 2x wakker geweest (1x met wekker en 1x haar wekker), dus qua slaaptekort zit het ook helemaal goed.
Ik wilde Kantonees maar die lijer had niet eens zin om een half uur naar Rijswijk te rijden en half uur weer terug om het te halen voor mequote:
Zit er spek in de andijviestamppot?quote:Op zondag 19 juni 2016 19:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik wilde Kantonees maar die lijer had niet eens zin om een half uur naar Rijswijk te rijden en half uur weer terug om het te halen voor me![]()
Dus nu eten we andijviestamppot met gehaktballen
Fuck my life
(First world problems jeweetz)
Dat uiteraard wel jaquote:
Wellus!quote:
Ik ga zo 500 ml citroensorbetijs opvreten.quote:Op zondag 19 juni 2016 19:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Wellus!![]()
Ik ga even huilen in een hoekje hierom (en daarna mijn bordje leeg bunkeren want stiekem is het natuurlijk heerlijk voer)
Dat klinkt echt fantastisch!quote:Op zondag 19 juni 2016 19:41 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Haha!
Gaat echt heel goed hier, bv komt goed op gang, ze is meestal heerlijk rustig (behalve vanavond ff) en ze slaapt goed.. Vannacht mogen we proberen met maar 1 voeding, al twijfel ik of dat gaat lukken.. Afgelopen nacht 2x wakker geweest (1x met wekker en 1x haar wekker), dus qua slaaptekort zit het ook helemaal goed.
quote:En Veruca I feel your pain.. hier ook vanaf ongeveer die periode aan de inlegkruisjes. Bleef aanhouden tot de bevalling en toen fijn een paar weken aan de kraammatrassen
Kan wel, zat gisteren ook op een uur rijden van huis (1,5 uur van ziekenhuis). Maar dat moet wel eigen keuze zijnquote:Op zondag 19 juni 2016 19:53 schreef Fien10 het volgende:
Dikke vinger naar je schoonfamilie Miezziej. Je wilt hoogzwanger toch niet op een uur afstand van huis zitten inderdaad. En een bevalling kan ook heel plotseling komen.
Hier zo'n zelfde soort situatie. In t begin van m'n zwangerschap kwam de mededeling dat we het laatste weekend juni (aankomend weekend dus) familie weekend hebben, en ik kan sowieso want ik heb verlof.. Aldus mijn schoonmoeder. Nu ben ik volgend weekend 35 weken zwanger en opzich gaat het nog goed. Maar we hebben geen eigen twee-persoonsslaapkamer en zo goed slaap ik niet meer 's nachts dus ik zie dat echt niet meer zitten. Sowieso is die familie nogal druk en kan ik 's avonds alleen nog maar liggen en veel prikkels kan ik ook niet meer hebben. Het is op 3 kwartier rijden en wij gaan er zaterdag en zondag gewoon apart heen en blijven tot ik het zat ben.
Werd me ook niet in dank afgenomen door m'n schoonmoeder want zij slaapt immers ook slecht door de overgang
Jup 8 luiers gaan er met gemak doorheen per dag in het begin. Wij hadden wel eens 3 in een kwartierquote:Op zondag 19 juni 2016 20:07 schreef Arja het volgende:
Oh Nouk dat klinkt goed![]()
Molo wat ben jij recalcitrant vandaag.
En Svane met je hormonen, ik snap het wel. Het is gewoon tijd voor jouw baby nu.
Ik weet niet meer wie het over afscheiding had, maar dat viel bij mij wel mee tijdens het grootste gedeelte van de zwangerschap. Nu is het wel aardig aanwezig helaas.
En ik schrok laatst ook nogal toen ik voor het eerst in mijn leven hoorde dat je na de bevalling 6 weken bloedverlies hebt en maandverband moet dragen![]()
En mijn moeder zei net ook nog eens dat babies wel 8 of 10 luiers nodig hebben per dag en natte scheten laten.
Wat voor inlegkruisjes heb je? Ik vind libresse uit die groene verpakking so slim single wrap liners curve fit wel fijn.quote:Op zondag 19 juni 2016 20:09 schreef Veruca_Assault het volgende:
[..]en ik HAAT inlegkruisjes. Maar elke 20 minuten schoon ondergoed aantrekken is ook zo wat. Ugh. Kraammatrassen negeer ik voorlopig maar
![]()
Miez, blijf bij jezelf hoor! Mooi niet gaan!
Ik probeerde mijn man al te chanteren dat ik voor de borstvoeding zorg dus dat hij dan de luiers moest doen.quote:Op zondag 19 juni 2016 20:11 schreef Chanty het volgende:
[..]
Jup 8 luiers gaan er met gemak doorheen per dag in het begin. Wij hadden wel eens 3 in een kwartier
Always slim singles. Geen klachten over. Allee waarom moeten ze de meuk met een geurtje maken? Mijn vajayjay stinkt niet!quote:Op zondag 19 juni 2016 20:12 schreef Arja het volgende:
[..]
Wat voor inlegkruisjes heb je? Ik vind libresse uit die groene verpakking so slim single wrap liners curve fit wel fijn.
quote:
Moppert! Heb je nieuws? Ik zie je vaak voorbij waaien hier laatste tijd.quote:Op zondag 19 juni 2016 20:26 schreef Moppert het volgende:
Ik vind juist het niet meer dan vanzelfsprekend dat de man de luiers doet juist omdat voeden echt 1 van de meest intensieve dingen is die je de eerste 3 weken doet
Misschien, maar mijn man kan zich nog minder een voorstelling maken van een baby dan ik.quote:Op zondag 19 juni 2016 20:26 schreef Moppert het volgende:
Ik vind juist het niet meer dan vanzelfsprekend dat de man de luiers doet juist omdat voeden echt 1 van de meest intensieve dingen is die je de eerste 3 weken doet
Die hoop heb ik al laten varen.quote:[b]Op zondag 19 juni 2016 20:46 schreef Svane het volgende
Arja en Molo jullie moeten langzaamaan gaan persen voor een UD-kind hoor.
Flatulentie alom!quote:Op zondag 19 juni 2016 20:50 schreef Arja het volgende:
[..]
Die hoop heb ik al laten varen.
Jij had al lang zuurstoftekort moeten hebben van het persen sinds je ud
Nee hoorquote:Op zondag 19 juni 2016 20:46 schreef Svane het volgende:
Moppert! Heb je nieuws? Ik zie je vaak voorbij waaien hier laatste tijd.
Dat is ook zo een man heeft een hele andere ervaring met alles.quote:Op zondag 19 juni 2016 20:47 schreef Arja het volgende:
[..]
Misschien, maar mijn man kan zich nog minder een voorstelling maken van een baby dan ik.
En hij zal veel in ons nieuwe huis aan het klussen zijn.
V libresse is zonder geurtje en voelt als katoen.
Dat kan best loslopen. Hier ook twee weken. En na zes weken weer een regelmatige cyclus ondanks borstvoedingquote:Op zondag 19 juni 2016 20:07 schreef Arja het volgende:
En ik schrok laatst ook nogal toen ik voor het eerst in mijn leven hoorde dat je na de bevalling 6 weken bloedverlies hebt
quote:Op zondag 19 juni 2016 20:56 schreef Moppert het volgende:
[..]
Nee hoorik stalk wat mensen,
plus ik heb Z&G fases waarin ik de groepsdynamiek kan waarderen en dan lees ik meer mee.
[..]
Dat is ook zo een man heeft een hele andere ervaring met alles.
Na zoveel jaar kinderen denk ik alleen dat we moeten loslaten dat er papadagen zijn en een papa gaat oppassen of dat papa helpt waar nodig. Het is net zo goed zijn kind en als je hulp nodig hebt dan vind ik het niet meer dan logisch dat je die hulp krijgt. Maar ook als je het niet nodig hebt is het niet gek dat je partner veel doet.
Borstvoeding heeft een hele zware emotionele maar ook fysieke grip op je.
Dat maakt het echt heel erg zwaar. Na het voeden, en de luier moet je ook nog ergens eten en douchen en soms belt je moeder even en moet je alweer de baby weer voeden en bedenk je shit ik heb nog geen hap gegeten. En net op dat moment denkt de baby dat het alleen maar mama wil, en dan ligt het uren op je terwijl je hongerig bent en stinkt en blugh..
Afgeven voor die luier, en het boeren en knuffelen geeft je net even de ademruimte die fijn is.
En zo heeft papa na de luier ook nog heel veel qualitytime.
Ja, mijne vindt dat zelf gelukkig ook <3 En die luiertjes zijn ook zo moeilijk en vervelend niet. Als het zo uitkomt doe ik er ook wel eens eentje tussendoor.quote:Op zondag 19 juni 2016 20:26 schreef Moppert het volgende:
Idd, net twee pakken van Kotex besteld. Was vorige keer veel fijner dan kraamverband.quote:Op zondag 19 juni 2016 21:08 schreef elamanilo het volgende:
Nachtmaandverband heb ik beide keren aan het begin vlak na de bevalling gebruikt.
+1 on that. Ik denk (hoop) dat hij daar nog op terug gaat komen. Sowieso... ik kon met keizersnede niet eens gaan verschonen, was al eeuwig bezig om in en uit bed te komen, had nauwelijks kracht om die kleine te tillen en kon sowieso niet lang staan die eerste week (en dan bedoel ik vijf minuten). Maar ook daarna was het een logische verdeling dat ik de voedingen deed (want hij kon dan lekker slapen) en hij de luiers. Ik kon namelijk niet slapen tijdens het voeden en met elke drie uur een voeding die toch al snel bij elkaar een uur duurde...quote:Op zondag 19 juni 2016 20:26 schreef Moppert het volgende:
Zo ver gaat mijn voorstellingsvermogen ook nog niet. Het is onze eerste en we zullen er samen onze weg in vinden.quote:Op zondag 19 juni 2016 20:56 schreef Moppert het volgende:
[..]
Nee hoorik stalk wat mensen,
plus ik heb Z&G fases waarin ik de groepsdynamiek kan waarderen en dan lees ik meer mee.
[..]
Dat is ook zo een man heeft een hele andere ervaring met alles.
Na zoveel jaar kinderen denk ik alleen dat we moeten loslaten dat er papadagen zijn en een papa gaat oppassen of dat papa helpt waar nodig. Het is net zo goed zijn kind en als je hulp nodig hebt dan vind ik het niet meer dan logisch dat je die hulp krijgt. Maar ook als je het niet nodig hebt is het niet gek dat je partner veel doet.
Borstvoeding heeft een hele zware emotionele maar ook fysieke grip op je.
Dat maakt het echt heel erg zwaar. Na het voeden, en de luier moet je ook nog ergens eten en douchen en soms belt je moeder even en moet je alweer de baby weer voeden en bedenk je shit ik heb nog geen hap gegeten. En net op dat moment denkt de baby dat het alleen maar mama wil, en dan ligt het uren op je terwijl je hongerig bent en stinkt en blugh..
Afgeven voor die luier, en het boeren en knuffelen geeft je net even de ademruimte die fijn is.
En zo heeft papa na de luier ook nog heel veel qualitytime.
Wat zei de dokter ook weer? Hezelf elke dag controleren ofzoiets?quote:Op zondag 19 juni 2016 21:03 schreef ikke_84 het volgende:
Ik liep net door t hoge gras en nou heb ik overal jeuk omdat ik steeds aan die teek van twinkle moet denken![]()
Hoe is t met die plek bij jou twinkle?
Wanneer ga je weer naar de vk?quote:Op zondag 19 juni 2016 21:03 schreef ikke_84 het volgende:
Groof wat fijn dat je nu alles heb gedaan wat je wilde doen. Laat die weeën nou maar beginnen dan![]()
Ik heb nog steeds t gevoel dat ik zwaar ongesteld ben en soms een hele vervelende kramp. Maar niks regelmatigs ofzo. Ik ken dit ook helemaal niet van de eerste, maar lees overal dat t voorwerk zal zijn dus maak me er geen zorgen om.
Jemig wat gaan mannen toch ver om hun snor te drukkenquote:Man kon de luiers niet verschonen want die besloot de dag na de bevalling zijn hele hand even aan het gloeihete vet te verbranden en zat in het verband![]()
Ik denk het ook. Ik ben ook zo benieuwd hoe ik straks naar mijn man kijk, als vader. Met Emmy tegen zijn blote borstkasquote:Op zondag 19 juni 2016 21:24 schreef ikke_84 het volgende:
Dat komt helemaal goed arja. Jullie vinden daar van zelf een ritme in.
Ik deed alle luiers zelf maar wat ik wel fijn vond was dat ik savonds even lekker onder de douchen kon gaan zitten en man dan alle tijd met Mats had. Heerlijk even die tijd voor jezelf.
Voor jullie zijn andere momenten misschien weer fijn daar vinden jullie wel een weg in
Geen plastic onderlaagje? Noice!quote:Op zondag 19 juni 2016 21:20 schreef Suikertante het volgende:
Voor de mensen die wat gevoelig zijn voor inlegkruisjes enzo: Tena Mini Magic
Net als de zwarte kotex geen lading plastic in je onderbroek. Jottum!
Ja ik weet niet zeker of er nul plastiek in zit, maar ik kan echt niks hebben en dit draag ik al drie jaar dagelijks (sinds de vorige bevalling dus..).quote:Op zondag 19 juni 2016 21:36 schreef Veruca_Assault het volgende:
[..]
Geen plastic onderlaagje? Noice!
En later dan? Nooit een smelt-momentje als je je man bezig ziet met L?quote:Op zondag 19 juni 2016 22:06 schreef Chanty het volgende:
Hmmm dat verliefdheid iets en je man ineens met andere ogen zien heb ik nooit gehad. Te nuchter of zo of de kraamtijd was gewoon te heftig voor dergelijkeemoties
Wel smeltmomentjes/ tranen in de ogen momentjes maar dat heeft meer te maken met Lucas dan met man. Ik vind ze heel lief samen en ben heel trots op hoe mij man zich als vader heeft ontpopt. Maar verliefdheid die daardoor aanwakkert? Nee. Het is hier al heel lang een rotsvast houden van maar geen kriebels in de buik meer. Ook niet met baby.quote:Op zondag 19 juni 2016 22:50 schreef Arja het volgende:
[..]
En later dan? Nooit een smelt-momentje als je je man bezig ziet met L?
Ik smelt nu al als B het heeft over "mijn dochtertje", of als hij zelf iets heeft gekocht voor haar, of zoals hij haar naam uitspreekt
Oh maar dat klinkt prachtigquote:Op zondag 19 juni 2016 23:09 schreef Chanty het volgende:
[..]
Wel smeltmomentjes/ tranen in de ogen momentjes maar dat heeft meer te maken met Lucas dan met man. Ik vind ze heel lief samen en ben heel trots op hoe mij man zich als vader heeft ontpopt. Maar verliefdheid die daardoor aanwakkert? Nee. Het is hier al heel lang een rotsvast houden van maar geen kriebels in de buik meer. Ook niet met baby.
Dat is dus echt iets wat ik niet wilquote:Op zondag 19 juni 2016 22:04 schreef Twinkle20 het volgende:
Bij Djenna had ik een groot vallend t-shirt aan. Toen geen huid op huid contact gehad. Djenna ging ook gelijk na de bevalling mee met de kinderarts en kwam aangekleed terug.
Heb je dat al 3 jaar nodig?quote:Op zondag 19 juni 2016 21:55 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ja ik weet niet zeker of er nul plastiek in zit, maar ik kan echt niks hebben en dit draag ik al drie jaar dagelijks (sinds de vorige bevalling dus..).
Bevalplan... just in case..quote:Op zondag 19 juni 2016 23:32 schreef Unihipili het volgende:
Ik vind het wel moeilijk voor te stellen hoe het gaat na de bevalling. Ik vermoed dat ik heeeel veel rust nodig heb en lekker veel huid-op-huidcontact enzo met le baby.doet vooralsnog nergens moeilijk over en vindt het meer dan logisch dat ik vooral last ga hebben van de bv met nachtvoedingen. Maar dat ik hem dan maar wakker moet maken als dat nodig is en hij dat niet wordt en dat die gebroken nachten vast heel anders zijn dan nu gebroken nachten hebben door randomly wakker worden van dingen die geen nut hebben.
[..]
Dat is dus echt iets wat ik niet wil. Kind aangekleed en wel terugkrijgen zonder ook maar zelf vastgehouden/fatsoenlijk gezien te hebben. Nou ja als ik dat niet kan, dan vriend dat/daarbij zijn.
Maar hoop die instructies niet te hoeven gebruiken, en het lekker thuis kan, maar houd er wel rekening mee voor als het toch een ziekenhuisbevalling wordt.
[..]
Heb je dat al 3 jaar nodig?
Ik ook, als de financiering rond komt. En qua opties voor de beoogde ziekenhuisbevalling ga ik er in ieder geval niet op vooruit: hier een universitair medisch centrum en een groot algemeen ziekenhuis, daar een streekziekenhuisje.quote:Op zondag 19 juni 2016 23:42 schreef Unihipili het volgende:
Oja ik moet ook nog een nieuwe vk uitzoeken zo in ander woongebied. Gedoe.
Het issue is alleen een infuus of andere snoertjes.. dan zit je alsnog helemaal ingesnoerd en is het niet zo makkelijk uit te trekken. Daarom raden ze shirts aan met knoopjes. of een shirt dat kapot geknipt mag worden als je nog met snoertjes zitquote:Op zondag 19 juni 2016 21:49 schreef snoenk het volgende:
Maar volgens mij als je baby op blote borst wil hebben en niet naakt wil bevallen, is een T-shirt/bigshirt wel het snelst/makkelijkst uit of omhoog
Deze 10 keer achter elkaar kijkenquote:
Zelfs zonder geluid is het al echt te gek!quote:Op maandag 20 juni 2016 01:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Deze 10 keer achter elkaar kijken
Deuntje krijg je nooit meer uit je hoofd
ik ben een demente kut hoor, maar was dit nou jouw eerste kindje?quote:Op maandag 20 juni 2016 01:31 schreef Svane het volgende:
[..]
Zelfs zonder geluid is het al echt te gek!in m'n volgende leven word ik aerobics-ster. Sowieso.
Hier rommelt buik trouwens! Ik denk nog te weinig voor de real deal maar wel een primeur want ik heb nog niets gevoeld tot op heden! Stipt elke 7 minuten 40 seconden kramp. Ben benieuwd of het wegzakt of oploopt. Heb het idee dat het nu nog beide kanten op kan.
Dit wordt kind 2! Al een dochter van 3,5.quote:Op maandag 20 juni 2016 01:34 schreef Molo het volgende:
[..]
ik ben een demente kut hoor, maar was dit nou jouw eerste kindje?
En je moet écht even het geluid zachtjes aanzetten
Het si het waard
Wat een leuke leeftijd. Snapt ze dat er een baby in je buik zit?quote:Op maandag 20 juni 2016 01:36 schreef Svane het volgende:
[..]
Dit wordt kind 2! Al een dochter van 3,5.
Ik verhuis zo even naar badkamer en dan ga ik luisteren.
Dank uquote:Op maandag 20 juni 2016 01:36 schreef Svane het volgende:
[..]
Dit wordt kind 2! Al een dochter van 3,5.
Ik verhuis zo even naar badkamer en dan ga ik luisteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |